Pontosan meg lehet mondani, hogy mikor alakulnak ki dugók Budapesten: ha egy kilométerre legalább 120 autó jut, akkor beáll a forgalom és drasztikusan csökken a haladás sebessége. A legrosszabb napokon akár egymillió autó is rászabadulhat a városra, ráadásul mindkét alsórakpart és a Margit híd lezárása is küszöbön áll.
Tovább:
http://www.origo.hu/itthon/20080526-automania-lezaras-es-elfuseralt-varo...












Szemelvények: "Egyértelműe
Szemelvények:
"Egyértelműen növelni kell az utak felületét" - adta meg a választ a Budapesti Műszaki és Gazdasági Egyetem docense, Vörös Attila arra a kérdésre, hogy mit kell és lehet kezdeni a sok araszoló autóval. Vörös, aki városi közlekedést, közlekedési hálózatokat tanít a hallgatóknak, azt mondta: a fő probléma, hogy semmilyen tartalék nincsen a teljes budapesti hálózat kapacitásában."
Ha nincs kapacitás, akkor miért lenne természetes dolog az úthálózat növelése? Másrészt, hogy is szól az a tétel, hogy minden új km úttest új autókat von be a forgalomba?
"Alagútból Vörös szerint legalább három kellene, például jól jönne egy olyan, ami Budán megy le a föld alá, és Kőbányán vagy Zuglóban bukkannának elő belőle az autók."
Egy metró sokkal-sokkal több embert tud keresztülszállítani egy alagúton óránként, mint az autók. Tehát ha alagút készül, akkor mindenképp metrót (vagy vonatot) kell bele tenni.
"Budapesten a Nyugati felüljáró és a BAH-csomópont óta nem épült semmi hasonló - mondta el Pej Kálmán, aki úgy számol: a négyes metró árából 350 CSÜKA jönne ki."
És egy négyes metróból hány valódi metró ára jön ki?
"A biciklizés önmagában nem válthatja ki teljesen az autózást, nagyon nehéz 20-30 százalék fölé tornázni a kerékpárosok arányát"
Hát nem így nézne ki a város, ha legalább 20% biciklizne!
"Az autósok hadát vonzó Széna téri bevásárlóközpont megépítésével szerinte tönkretették Észak-Buda egyetlen valamirevaló csomópontját, a Moszkva teret."
"A közlekedést leginkább a forgalom akadályozza"
" ... ha a gyalogosok öntudatosabbá válnának, a zebrát nyugodtan használnák, nem várnának az autósokra. A kerékpárosok pedig azzal szoríthatnák vissza az autókat, ha a bicikliutak helyett az úttesten közlekednének."
A négyes metróból hány
A négyes metróból hány villamos jönne ki?
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Beugró-petíció
Nézz meg egy adást és írd alá a petíciót, hogy ne szüntessék meg!
*CMS* RABIC
a meglévő pályák
a meglévő pályák felújítása és az elszabotált átkötések visszaépítése biztosan.
Erről mindig eszembe jut az
Erről mindig eszembe jut az a diákcsoport, akiket tavaly kísérgettem többedmagammal a városban és az egyik előadójuk hosszan magyarázta miért is lenne jó átvinni az 1-es villamost a Lágymányosi hídon és miért hülye fax a városvezetés, hogy nem viszi. Álltak ott a szmogban a holland, lengyel, német, belga, brit fiatalok és tökéletesen nem értették a problémát, hiszen a híd mellett rögtön ott egy másik tele sínekkel. Aztán amikor átértünk Budára és észrevették, hogy a lehajtó derékszögben kanyarodik, akkor már nem lehetett szimpla kommunikációs vagy kulturális problemnek beállítani a dolgot :)
És még hátra volt az a túra északra, aminek során felfedezhették a 4/6, 18, 19, 47/49, 17 villamosokat, meg a Hévet és eközben vagy hússzor át kellett szállniuk.
A kerékpárosok pedig
A kerékpárosok pedig azzal szoríthatnák vissza az autókat, ha a bicikliutak helyett az úttesten közlekednének.
jól beszél, nem dadog!
bonnie
Majdha-orszag CM -mez
Majdha-orszag
CM -mez 6.
Süni
www.fabiano.hu
egy jobb autó alapjáraton
egy jobb autó alapjáraton közel 1 liter benzint pöfög el egy óra alatt, akkor egy óra dugó egy kilóméteren kb. 120 liter benzin felesleges pazarlását jelenti, ha minden autó csak állt, és nem gyorsított-lassított...