Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.

"megoldás lenne, ha a
"megoldás lenne, ha a gázolónak kellene bizonyítania: mindent megtett a baleset elhárításáért"
Mire?! Hogy utólag jól kimondják, hogy nem a néhai áldozat volt a hibás, hanem ő? Az meg aztán kit támaszt fel? Sebességkorlátozások, durva büntetések és jól álcázható mobil fényképezős radarok zebráknál. Is. Abból tanulnának csak.
Nem, abból sem, csak f*snának tőle.
Az általad felsorolt
Az általad felsorolt eszközök sem támasztanak fel senkit. A cél nem is ez, hanem hogy ne is haljon meg.
A cikkben hivatkozott, az
A cikkben hivatkozott, az ENSZ égisze alatt működő GRSP (Global Road Safety Partnership) magyarországi egyesülete 2005 tavaszán jött létre 16 taggal, de állítólag már előtte is mozgolódtak itt. 2005 fontos év volt, "there were 128 deaths per 1 million population, (EU25 average: 103), or 444 persons killed per 1 million passenger cars (EU25 average: 220)"
Az első elnökségük így állt fel:
elnök: Szeitl Gábor (Shell Hungary Rt.)
Dr. Lindenbach Ágnes (Inter-út XXI. Kft)
Dr. Lányi Péter (GKM)
Tóth István (Magyar Autóklub)
+ 3 nem nevesített tag, akik a partnerségi hálózatot hivatottak reprezentálni. A széles körben ismert "paradicsomos" biztonsági övet bekapcsolós kampány köthető a nevükhöz, egy partydrogos/alkoholos/fiatalos, meg talán még egy.
Shell, Magyar Autóklub...
Shell, Magyar Autóklub... nekem ebből az az érzésem, hogy ez inkább az autóban ülők biztonságáról szól és nem a gyalogosok védelméről, akármi is legyen ez (elnézést, nem néztem utána, így könnyen lehet, hogy tévedek).
Nekem is ilyesfajta
Nekem is ilyesfajta érzésem van. Bicikliről ennyi szó esik:
Until May 2005, there was only one civil society organisation (NGO) focused specifically on road safety, the Hungarian Traffic Safety Association.
There are also numerous interest groups such as the Bicycle Association and Motorcycle Association, which represent the interest of their members in the OBB.
Amúgy itt lehet róluk bővebben olvasni: http://www.grsproadsafety.org/?pageid=30
Nem derül ki, hogy azóta mit csináltak, ami azért elég fura egy deklaráltan kampánycélokra összejött stábtól.
Szerintem nem arra kellene
Szerintem nem arra kellene várni, hogy a kormány, vagy a Shell majd jól kampányol azért, hogy emberek ne essenek áldozatául az autósoknak. Hol nem magas ívben ők ezt?
Talán a legjobb lenne például, ha összegyűrt, szétlapított biciklikkel, és széttrancsírozott babakocsikkal mennénk ki csúcsidőben forgalmas helyekre és ott demonstrálnánk, esetleg némi fekete zászlókkal megspékelve.
A sokkoló "látványt" aztán kiegészíthetik számok, adatok, grafikonok arról, milyen az EU átlag, milyen a magyar helyzet, stb.
Sajtós szeretné, autós meg szégyellné.
Dávid
www.polopokol.hu
A baj csak az, és teljesen
A baj csak az, és teljesen egyetértek egy autósnak a véleményével, hogy ezt a rendőrök mérni fogják, de jó magyar szokás szerint hajnalban kihalt területen bevételre optimalizáltan, nem pedig ott, ahol tényleg életet mentene...
Ja nem ellenzem, vezessék be, hátha segít.
*Department Miskolc*
egyetértek. amúgy azt nem
egyetértek.
amúgy azt nem értem, miért nem lehet egyszerűen csak RÁSZOKTATNI az autósokat a zebra előtti megállásra, ha látja, hogy ott a gyalogos? Ez túl bonyolult?
És az igazából miért is jó, hogy 30-ra csökkentünk? úgy majd csak 30-cal száguldanak át a zebrán? Tényleg nem értem, hogy ez miért jó. lécci, világosítsatok meg!
barb