"Sebességkorlátozás bevezetésével védené a zebrán haladó gyalogosokat az új rend kormánybiztosa. Más szakértő úgy látja: megoldás lenne, ha a gázolónak kellene bizonyítania: mindent megtett a baleset elhárításáért."

http://nol.hu/cikk/493624/

Sok tekintetben egybecseng azzal, ami itt nagyjából konszenzusnak mondható.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
steerio képe

"megoldás lenne, ha a

"megoldás lenne, ha a gázolónak kellene bizonyítania: mindent megtett a baleset elhárításáért"

Mire?! Hogy utólag jól kimondják, hogy nem a néhai áldozat volt a hibás, hanem ő? Az meg aztán kit támaszt fel? Sebességkorlátozások, durva büntetések és jól álcázható mobil fényképezős radarok zebráknál. Is. Abból tanulnának csak.

Nem, abból sem, csak f*snának tőle.

2
Antissimo képe

Az általad felsorolt

Az általad felsorolt eszközök sem támasztanak fel senkit. A cél nem is ez, hanem hogy ne is haljon meg.

3
Névtelen képe

A cikkben hivatkozott, az

A cikkben hivatkozott, az ENSZ égisze alatt működő GRSP (Global Road Safety Partnership) magyarországi egyesülete 2005 tavaszán jött létre 16 taggal, de állítólag már előtte is mozgolódtak itt. 2005 fontos év volt, "there were 128 deaths per 1 million population, (EU25 average: 103), or 444 persons killed per 1 million passenger cars (EU25 average: 220)"

Az első elnökségük így állt fel:

elnök: Szeitl Gábor (Shell Hungary Rt.)
Dr. Lindenbach Ágnes (Inter-út XXI. Kft)
Dr. Lányi Péter (GKM)
Tóth István (Magyar Autóklub)
+ 3 nem nevesített tag, akik a partnerségi hálózatot hivatottak reprezentálni. A széles körben ismert "paradicsomos" biztonsági övet bekapcsolós kampány köthető a nevükhöz, egy partydrogos/alkoholos/fiatalos, meg talán még egy.

4
Szab képe

Shell, Magyar Autóklub...

Shell, Magyar Autóklub... nekem ebből az az érzésem, hogy ez inkább az autóban ülők biztonságáról szól és nem a gyalogosok védelméről, akármi is legyen ez (elnézést, nem néztem utána, így könnyen lehet, hogy tévedek).

5
Névtelen képe

Nekem is ilyesfajta

Nekem is ilyesfajta érzésem van. Bicikliről ennyi szó esik:

Until May 2005, there was only one civil society organisation (NGO) focused specifically on road safety, the Hungarian Traffic Safety Association.
There are also numerous interest groups such as the Bicycle Association and Motorcycle Association, which represent the interest of their members in the OBB.

Amúgy itt lehet róluk bővebben olvasni: http://www.grsproadsafety.org/?pageid=30

Nem derül ki, hogy azóta mit csináltak, ami azért elég fura egy deklaráltan kampánycélokra összejött stábtól.

6
chmtx képe

Szerintem nem arra kellene

Szerintem nem arra kellene várni, hogy a kormány, vagy a Shell majd jól kampányol azért, hogy emberek ne essenek áldozatául az autósoknak. Hol nem magas ívben ők ezt?

Talán a legjobb lenne például, ha összegyűrt, szétlapított biciklikkel, és széttrancsírozott babakocsikkal mennénk ki csúcsidőben forgalmas helyekre és ott demonstrálnánk, esetleg némi fekete zászlókkal megspékelve.

A sokkoló "látványt" aztán kiegészíthetik számok, adatok, grafikonok arról, milyen az EU átlag, milyen a magyar helyzet, stb.

Sajtós szeretné, autós meg szégyellné.

Dávid
www.polopokol.hu

7
ischtwahn képe

A baj csak az, és teljesen

A baj csak az, és teljesen egyetértek egy autósnak a véleményével, hogy ezt a rendőrök mérni fogják, de jó magyar szokás szerint hajnalban kihalt területen bevételre optimalizáltan, nem pedig ott, ahol tényleg életet mentene...
Ja nem ellenzem, vezessék be, hátha segít.

*Department Miskolc*

8
Névtelenbarbara képe

egyetértek. amúgy azt nem

egyetértek.
amúgy azt nem értem, miért nem lehet egyszerűen csak RÁSZOKTATNI az autósokat a zebra előtti megállásra, ha látja, hogy ott a gyalogos? Ez túl bonyolult?
És az igazából miért is jó, hogy 30-ra csökkentünk? úgy majd csak 30-cal száguldanak át a zebrán? Tényleg nem értem, hogy ez miért jó. lécci, világosítsatok meg!

barb