Megint elcsaptak. Peches ember ne menjen a jégre.
Helyszín: Pestszentlőrinc, Margó Tivadar utca-Kemény Zsigmond utca kereszteződés. A Kondor Béla sétány felől akartam átkelni a zebrán a Margó Tivadar út másik felére. Nem szálltam le a kerékpárról, de nagyon lassan haladtam, egy gyalogos totyogásának megfelelő sebességgel. Balról szépen megkaptam az elsőbbséget mentem tovább, jobbról távol voltak az autók, szemből-jobbról a Kemény Zsigmond utcából egy autó jobbra indexelt. Már a felezőnél jártam és láttam, hogy kanyarodik szemből az autós a zebrára. Arra számítottam, hogy megáll a zebra előtt az úton. Megállni már nem tudtam, csak abban reménykedtem, hogy nem akar eltaposni, mint egy férget, de tévedtem. Pont a zebra közepén tarolt le, mint a késésben lévő napszámos a szántóföldeket. A monti alólam durván kisodródott. Nagyot nyeklettünk mindketten. Csúszott vagy 3-4 métert az aszfalton, én meg a motorháztetőre, aztán le a földre és gurulva elterülve az úttest közepén. A többi autós, akik láttak azonnal megálltak körülöttem és felajánlották a segítségüket nagyon korrektek voltak. Közben a koma kikerült engem és szépen balról elsomfordált előre. Gondoltam, csak nem akart az úttest kellős közepén megállni, azért félreállt, de nem. Nézem, - ahogy térdre álltam - bakker ez ott akar hagyni. Gyorsan megjegyeztem a rendszámát és egy jó nagyot utánakiáltottam hogy "Álljál már meg héé!!" De nem állt meg, csak ment tovább. OTTHAGYOTT, mint egy kitaposott sünt, vagy macskát az úttest közepén! Közben a segítségemre siettek a többiek, megjegyezték a rendszámot és hívták a rendőrséget. Épp arra jött egy rendőrautó benne két fiatal rendőrrel. Lassan jöttek a torlódás miatt és én leintettem őket, hogy segítsenek. Innentől már a "szokásos" menet szerint zajlottak a dolgok. Mentők jöttek, elláttak (csak egy arasznyi horzsolás volt a jobb alkaromon. Aláirattak velem egy kis cetlit, hogy nem tartok igényt a kórházba szállításra), a tanúk és én jegyzőkönyvet írtunk. Miközben írtam a papírt az egyik odajött és figyelmeztetett, hogy ne felejtsem el beleírni azt a tényt, hogy a motorháztetőre estem. (Ennek bizonyára külön jelentősége volt) A hekusok egyből elkezdték a rendszám alapján keresni a gázolót és perceken belül lekapcsolták az autómosónál. Nem jutott messzire! Utána oda hozták a nyomorultat a baleset helyszínére. A rendőrök félrevonultak vele, de én csak odamentem, hogy belenézzek a rusnya képibe - mégis hogy gondolta. A rendőr kérdezte tőlem, hogy ez volt az az autó? Mondtam, hogy ilyesmi volt, igen. Felismerem az urat? Mondom nem láttam őt (csak az autójával kerültem közelebbi kapcsolatba). Nézem távolról a kocsi motorháztetőjét, hát semmi feltűnő nyoma az ütközésnek. A hűtőrács mintha sérült lett volna és a rendszámtábla jobb felső sarka teljesen ki volt hajolva. Lehet, hogy ez én voltam. Kérdezte a rendőr, hogy ráestem-e a motorháztetőre? Mondom, hogy igen ráestem. Erre a fószer el kezd hadoválni, hogy nem is estem rá, nem is igaz. Ettől a nyilvánvaló hazugságtól úgy bedurrant az agyam, hogy éreztem a vérnyásom felment minimum a duplájára és ha még egyet beszólt volna és nincsenek ott a rendőrök úgy szájon vágtam volna, hogy a fogai körmérkőzést játszottak volna a bennmaradásért. Erre a rendőr mondja neki: "Uram, a két tanú is ezt állítja!", és 'ez tiszta hülye' mosollyal az arcán hátat fordított neki, és visszament a kocsijához. Én is visszamentem a bringához és miután mindent elintéztünk mentem tovább utamra.
Habár a helyszínen úgy tűnt nem történt komoly baja a bringának (ezt is mondtam a rendőröknek), menet közben egy pici nyolcast észrevettem a kerekekben. Egyáltalán nem lehetetlen, hogy a balesettől lett ilyen, mert előtte nem láttam.
Úgy tűnik komoly rendőrségi ügy lesz a dologból, és őt is és engem is megbüntethetnek. Remélem én megúszom szabálysértéssel. Várom a fejleményeket!
Itt szeretném megköszönni a tanúknak, és a segítőknek a támogatást, a rendőröknek a gyors intézkedést!

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
nextar képe

Remélem minimum

Remélem minimum villamosszéket kap. Az ok, hogy elcsap valakit, ettől baleset a baleset, de hogy otthagyja, majd megpróbálja a nyomokat is eltüntetni (autómosó). Lámpavasra vele!

szerk.: kérj egy bringaszervízben egy pecsétes "látleletet", a feljelentés meghallgatásánál csatoltasd a jegyzőkönyvhez. Így kötelezhető a károd megtérítésére.

2
lujka képe

Örülök, hogy volt

Örülök, hogy volt rendőr, tanúk, jegyzőkönyv.
Boci balesete volt hasonló, de itt mindenképp ordas különbség, hogy cserbenhagyásos gázolásról van szó. Már csak ezért is számíthat nem kicsi gyászra, legalábbis remélem.

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Beugró-petíció
Nézz meg egy adást és írd alá a petíciót, hogy ne szüntessék meg!
*CMS* RABIC

3
Lujza képe

Először is: Hál'Istennek,

Először is: Hál'Istennek, h nem lett komolyabb bajod!

Aztán:
"Arra számítottam, hogy megáll a zebra előtt az úton." - Sajnos erre nem lehet. Nem akarok okoskodni, de én úgy tanultam vezetni, és ezáltal úgyis bringázok, h minden helyzetben meg tudjak állni, és sosem alapozok arra, h nekem van elsőbbségem, ill. h az autó betartja a KRESZ-t. Elég pesszimista gondolkodás, de úgy kell tekinteni a közlekedőkre, h fogalmuk sincs a szabályokról, vagy ha van is, nem tartják be azokat. Az az igazság, h ez sok esetben így is van:((((

Ki kell tudnod védeni mások hibáját is, ekkor vagy csak biztonságban- nekem ezt tanították, és szerencsére, eddig meg is úsztam mindent. Ez 90%-ban rajtam múlott, nem az autón...

Ez az ember viszont egy különösen szar alak lehetett, teljesen felháborító a viselkedése, remélem, h kellő képpen megbüntetik! Nem tudom, h ha pl a gyerekével, testvérével, anyjával törénne ilyesmi, mit szólna...Sok-sok előzékeny autóssal is találkozom a városban, és mindig nagyon örülök, de mint látjuk, ilyen bunkók is élnek, vannak, vezetnek köztünk. Tehát csak óvatosan mindekinek!!!

4
nextar képe

Maximálisan igazad van.

Maximálisan igazad van. Nekem is azt tanították, amikor vezetni tanultam, hogy annak van elsőbbsége, akinek megadják. Azt tudom még hozzáfűzni, hogy mindig próbálj a szemébe nézni a vezetőnek, annyi vér általában nincs a pucájában, hogy úgy is a károdra szabálytalankodjon. Nekem az esetek 99%-ban működik, ha látja hogy látod, hogy mit csinál nem meri :)

5
Györgyi képe

de azér azt tudnod kell, h

de azér azt tudnod kell, h gyalogátkelőhelyen bringázásért téged is felelősségre vonhatnak ám. az mindegy, h lassan mentél, zebrán csak tolni szabad. vagy volt felfestett bicikliizé ott ?

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/

6
gyorkos képe

Teljesen igaz, nincs ott

Teljesen igaz, nincs ott sárga csík! Számítok is rá "Úgy tűnik komoly rendőrségi ügy lesz a dologból, és őt is és ENGEM IS MEGBÜNTETHETNEK." Talán enyhe szabálysértési bírsággal megúszom, ha nagyon jó kedve lesz a bírónak. Most megyek "látleletet" felvetetni a bringáról.

Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)

Kanuni Sultan Suleyman

7
lujka képe

Szerintem számíthatsz

Szerintem számíthatsz szabálysértésre. Tényleg keresd meg boci esetét, ő is zebrázott.

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Beugró-petíció
Nézz meg egy adást és írd alá a petíciót, hogy ne szüntessék meg!
*CMS* RABIC

8
boci_nembe képe

ha minden igaz az lesz, hogy

ha minden igaz az lesz, hogy beidéznek, kihallgatnak. a fószert is, esetleg a tanúkat is. aztán nyomoznak, gondolkodnak és elválik, hogy mi lesz. mert vagy szabálysértésként vizsgálják az ügyet, mert nem adott a zebrán haladóknak elsőbbséget (nem neked, mert te szabálytalan voltál, csak pechedre téged kapott el és nem egy gyalogost) vagy mint az én esetemben is forgalombiztonsági eljárás lesz, amiből kivizsgálják, hogy meg kellett volna-e tudnia állni, hogy elkerülje az ütközést. aztán a cserbenhagyás az már csak haba tortán és bármi is lesz, azért biztos kap valamit.
te meg előadótól függően ejnyebejnyétől 30 esszerig terjedő bírságot kaphatsz, ha jól emlékszem.

esetemben mivel kellő bizonyíték hiányában elvetették az ügyet, úgy tűnik a szabálysértésim is a süllyesztőbe került. gondolom nem létező ügy nem lehet alapja szabálysértési eljárásnak... de majd a nálam is okosabbak ezt megmondják.

9
er13a18 képe

huh, hogy milyen alakok

huh, hogy milyen alakok vannak!!!
elsonfordál az első autómosóig, s aztán ott áll veled szembe, s letagadja a rendőrök előtt.
hol hagyta a gerincét???? nem tudom, hogy mi visz rá valakit, hogy ilyen legyen :(

10
RaptoR képe

Elüt egy bringást, és

Elüt egy bringást, és első dolga, hogy autómosóba menjen eltüntetni a nyomokat... Hát szellemileg lehetnek gondjai ennek az embernek. Villamosszék durva lenne, de mondjuk nem szívesen engedném, hogy gyerekeket neveljen ilyen hozzáállással. (Erre szokták mondani, hogy "Tégy jót a világgal: ne szaporodj!")

11
hf képe

Profin intézted az ügyet,

Profin intézted az ügyet, gratulálok! És örülök h nem esett bajod.

A "zebrán tolni kell a biciklit" szabály hülyeség. Ki kéne vetetni a kreszből, helyette mondjuk 10km/h-s korlátot mint a járdán.

Ne csak a bringádat vizsgáltasd meg, hanem magadat is. Egy rejtett sérülés végzetes lehet. Gondolj bele mi van mondjuk ha a térded elromlik csak nem érezted meg a helyszínen.

A kórházi kezelésről való lemondás szerintem hiba volt. Tudom hogy idő, de így nem tud letagadni semmit a fickó utólag.

---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam

12
bonnie képe

"A "zebrán tolni kell a

"A "zebrán tolni kell a biciklit" szabály hülyeség."
pontosan. ha jól sejtem, az az elapja,h az autós csak a gyalgos sebességének megfelelő távolságra néz, de ott bukik a dolog,h pl a görkorisok jóval gyorsabbak ennél. vagy futni is tilos a zebrán?

mondjuk eleve a járdázás+zebrzás kerülendő, de csomószor van olyan szitu,h a zebrán átkelve vagy a legkevésbé szabálytalan.
bonnie

13
gyorkos képe

Van olyan is, amikor csak

Van olyan is, amikor csak úgy tudod megközelíteni a kerékpárutat, hogy előtte zebrázol, járdázol. Pl. Illatos út vs. Napfény utca zebrája. Ott, amikor jövök az Illatos felől a zebrán kell átkelnem a túloldalra és a járdán haladni egy jó darabot, míg a lámpás kereszteződésű kerékpárúthoz érek. Ott máshogy nem is lehet.
PS: Ráadásul ez az a kereszteződés, ahol úgy vannak beállítva a lámpák, hogy sokszor a Napfény utca irányából érkezőknek is akkor van zöld, amikor gyalogoszöld van a zebrán. Nagy elánnan hajtanak balra nagyíven a kereszteződésben, hiszen ők zöldet kaptak. Én meg csak állok ott lelépve a zebráról, tolva a bringát és csak várok, hogy ki adja meg nekem az elsőbbséget. (Nézem a sofőrök arcát, a legtöbben a szemembe sem néznek, aki meg igen, az meg van győződve az igazáról és vagy mutogat, vagy bepipult fejjel puffog a dobozában.) Persze senki nem enged át. Na, elhaladt az utolsó autó is, de már rég villog a zöld, majd elpirul szegény. Nekiindulni már késő, tehát kerékpár visszatol a járdaszigetre és jobbról autók ezzerrel elszáguldanak.

Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)

Kanuni Sultan Suleyman

14
bonnie képe

nahát ezek azok a

nahát ezek azok a kerékpárutak, amiket nem használok. teccettek volna rendes csatlakozást csinálni...
autópályát sem láttam még olyat, aminek a felhajtójába 3 lépcső volt (kicsi voltam és falun éltem, mikro átadták a felüljárót a Nyugatinál...)
bonnie

15
kovácske képe

szerintem nem lenne rossz

szerintem nem lenne rossz ötlet alapszabályként felvésni magadnak, hogy ha gyalogoszebrán (nincs bicikliút a zebra mellett) megyek át, akkor gyalogosra számítanak az autók. lehet, hogy nincs kedvem leszállni, de akkor is lelassítok egy gyalogos sebességére. ha így se enged el az autós (mert nem gyalog vagyok), megtettem már, hogy leugrottam a bringáról, betoltam elé a gépet (max 10 ezer huf kár keletkezik benne, ha teljesen megsemmisül, ennél a lökhárítója is többe van az autósnak), aztán csigatempóban gyalogoltam át a zebrán (mert én se vagyok szent, ha ő nem vesz gyalogos számba a bringán, ő akarta, tologatom a kedvéért, de az elsőbbség jár). de nem gurulok az autó elé, csak ha már áll. de ez csak magánvélemény, nem muszáj elfogadni.

16
gyorkos képe

Köszönöm a tanácsot!

Köszönöm a tanácsot! Neadj' Isten, de ha legközelebb ilyen előfordul és gyanús lesz valami fájdalom bevitetem magam. Tényleg nem éreztem semmi olyat, ami miatt kórházba akarnék menni. Csak az alkaromon van egy arasznyi horzsolás csík. Tinédzser koromban egy edzésen kb. 200X estem ekkorát másfél-két óra alatt és még bukósisak sem volt rajtam. :-)

Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)

Kanuni Sultan Suleyman

17
hf képe

Van egy ismerősöm akinek

Van egy ismerősöm akinek ha balesete van és nem ő a hibás, minden esetben elviteti magát a mentővel. Így dokumentálva van a dolog és a másik fél nem dumálhat mellé.

---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam

18
pixel képe

Azér ha forgalom van, én

Azér ha forgalom van, én mindig leszállok, pontosan az ilyen esetek elkerülése végett. Ha meg tiszta a pálya, akkor át ezerrel.

19
Peta képe

Jó, h nem lett bajod!

Jó, h nem lett bajod! Számolj be majd, h mi lesz a vége. A cserbenhagyás bűntény...

20
lajhár képe

Gyógyulj! Ádám ___________

Gyógyulj!

Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

21
boci képe

az én sztorim, hogy ne

az én sztorim, hogy ne kelljen keresgélni senkinek.

holnap meg beszámolok ott, hogy a csavarokat polcon-e fogom majd tartani vagy továbbra is a térdemben :)

Boci
----------
...akrat icob, icoB
3:-O

Én hajtom a biciklit, a bicikli hajt engem.

22
gyorkos képe

Köszi a linket! Ja, és

Köszi a linket! Ja, és jó, hogy leírtad a tapasztalataidat az ügymenettel kapcsolatban. Az ilyenek sokat segítenek, amikor bajban van az ember.

Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)

Kanuni Sultan Suleyman

23
Doom3d képe

Tényleg 30-at lehet kapni

Tényleg 30-at lehet kapni zebráért? Az nekem évi 10 millió lenne.. Uhh.
Állítólag a szabályok szerint járdán max. 10 km/h-val gyalogolhatsz. 15km/h (150%) felett már bűncselekménynek számít, jogsi elvétellel. (?)

24
nextar képe

És bringával is max 40km/h

És bringával is max 40km/h -val :) Kell legyen csengőd, min. első kereken prizma. Elől hátul fényvisszaverő ÉS lámpa. Ja, és a fixiseknek: két független fék :P

25
dorcssa képe

És ha csak lámpám van és

És ha csak lámpám van és fényvisszaverőm nincs, csak a küllőn prizma, az gáz?

'One Ring to rule them all, One Ring to find them,
One Ring to bring them all and in the darkness bind them'

26
nextar képe

Azt is tanították, hogy a

Azt is tanították, hogy a KRESZ nem feltétlenűl logikus :)
http://plasma.szfki.kfki.hu/~csillag/kerekpar_kresz/Kerekpar_KRESZ.pdf

27
dorcssa képe

Nem kresz szerint értettem,

Nem kresz szerint értettem, tudom h elvileg kötelező mert van kresz vizsgám(bár ettől még nem feltétlen kéne tudnom, mert ugye ott nem erre koncentrálnak), hanem h veszélyesség, biciklis szempontból gáz-e.

'One Ring to rule them all, One Ring to find them,
One Ring to bring them all and in the darkness bind them'

28
nextar képe

Nekem csak elől, hátul van

Nekem csak elől, hátul van lámpa, plusz egy a hátizsákomon. 4 éve járok így a városban. Semmi más, de tervezek néhány fényvisszaverő matricát a masinára. Városon kívül lehet gáz, ott még a kukás mellény is kötelező. De vakság ellen a szupernóva sem elég. Néha látok olyan villogókat, ami egy kialvó parázshoz képest is gyenge. Na az a legrosszabb, amikor azt hiszed látnak...

29
csavar képe

igen, gáz. a lámpád

igen, gáz. a lámpád bármikor kiéghet, és városon belül is kikaphatsz egy sötét utcát.
egy bélyeg méretű macskaszem 100 forint.

30
dezso képe

Bizonyos lámpák nem égnek

Bizonyos lámpák nem égnek ki bármikor :) egyébként a duplikálás a jó megoldás szerintem, mint a repülőkön.

31
csavar képe

igen, csak nem biztos h

igen, csak nem biztos h észreveszed, h kiégett vagy kialudt a hátsó lámpád.

32
er13a18 képe

ki evett a tányérkámból?

ki evett a tányérkámból? ki ivott a pohárkámból?
kialudt a lámpa :)

33
csavar képe

:)

:)

34
Zsurmi képe

Én a múltkor átnéztem a

Én a múltkor átnéztem a hatályos KRESZ-t, keresvén az együtt kapcsolható lámpa szabályát. Nem találtam.

Valaki tudja?

-
Zsurmi

35
bonnie képe

A 6/1990-es köhém

A 6/1990-es köhém rendeletben van, nem a kreszben!
bonnie

36
Szab képe

Állítólag a szabályok

Állítólag a szabályok szerint járdán max. 10 km/h-val gyalogolhatsz.

Van ilyen kresz szabály? Idéznéd, hogy pontosan hogy van ez leírva?

37
kossuth képe

Nincs ilyen

Nincs ilyen szabály.

--
kossuth - himmel.hu

38
petiz képe

jobbulást neked! szüljön

jobbulást neked! szüljön sünt az ilyen. amúgy épp a minap volt a kezemben az új kreszről tájékoztató, a cserbenhagyás asszem 9 pont, meg szerintem még gyorshajtás is lehet, mivel (javítsatok, ha tévedek) a zebrát olyan sebességgel kell megközelíteni, hogy BÁRMILYEN körülmények közt meg tudj állni.
________________________________________

Jövünk Amszterdam, jövünk, felzárkózunk!

kerekparosklub.hu/eszak-pest

39
Névtelen képe

A cserbenhagyág nélkül

A cserbenhagyág nélkül még talán kimagyarázhatta volna (hogy gyorsan mentél át a zebrán) de így a jogsielvétel elég valószínü.

40
gyorkos képe

A delikvens jogsielvétele

A delikvens jogsielvétele már az első balesetemnél is megvolt, amikor nem hagyott cserben az autós (bár ott sem sokan múlott. Főleg azon, hogy leeresztett a kereke az ütközés következtében és kénytelen volt megállni). Igaz, hogy a végén, csak 1 hónapra. A sérült személy cserbenhagyása más kategória v. inkább súlycsoport. Ezért - mindenki azt mondja - nagyon ráhúzzák a vizes lepedőt.

Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)

Kanuni Sultan Suleyman

41
magwas képe

Gratulálok, cserbenhagyó

Gratulálok, cserbenhagyó gázolót fogtál, szép trófea.

A cserbenhagyás egyike annak a nagyon kevés közlekedési bűncselekménynek, amit a rendőrök és a bíróság is nagyon komolyan vesznek.
190. § Ha a közlekedési balesettel érintett jármű vezetője a helyszínen nem áll meg, illetve onnan eltávozik, mielőtt meggyőződnék arról, hogy valaki megsérült-e, avagy az életét vagy testi épségét közvetlenül fenyegető veszély miatt segítségnyújtásra szorul-e, amennyiben súlyosabb bűncselekmény nem valósul meg, vétséget követ el, és egy évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.

Figyelmedbe ajánlom a közvetítói eljárást. Ennek az a lényege, hogy meghatározott keretek között te alkudozhatsz az autóssal, hogy minek fejében tekintesz el attól, hogy bíró mondja ki az ítéletet. A közlekedési bűncselekmények mindegyike esetén alkalmazható. Az eljárás elég sok szakaszában lehet kezdeményezni, én azt javaslom, hogy amikor az ügyészség vádemelési javaslatot tesz, akkor kezdeményezd: ekkor már a tények tisztázva vannak, és nagyjából saccolható hogy a bíróság mit mondana. Én biztosan a DJ-k elé vetném.

A zebrán azért érdemes leszállni (főleg ha nem lámpás), hogy gyalogosként élhess az elsőbbségeddel, és ha valamelyik autós ugrál, be tudd tolni elé a bringát.
A zebra azért nagyon nem mindegy, mert ha teljes jogú gyalogosként vagy jelen, teljesen más a helyzet, mint amikor illegálba nyomod. Gyorsabb nem leszel ha a nyeregben maradsz, sőt: a bringán ülve kénytelen leszel elengedni az autóst, gyalog meg nyugodtan bemehetsz alá, ő lesz a hibás ha elüt. Meg egy ilyen helyzetben nem szerzel enyhítő körülményt az autósnak egy teljesen agyatlan szabály miatt.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

42
nextar képe

Azért a "nem ő volt a

Azért a "nem ő volt a hibás" elég szar sírfelirat :S
A közvetítői eljáráshoz meg kell azért egy IQ, hogy az alperes beismerje tette következményeit és "elfogadható" "kártérítést" ajánljon fel.

43
boci képe

tényleg, ezzel az üggyel

tényleg, ezzel az üggyel mi van?

Boci
----------
...akrat icob, icoB
3:-O

Én hajtom a biciklit, a bicikli hajt engem.

44
gyorkos képe

Ez tényleg tartalmas

Ez tényleg tartalmas hozzászólás volt, köszönöm! Már vártalak.
Szuper közösség van itt, akik azonnal jótanácsokkal láttak el. Tiszteljük, ismerjük a szabályokat és betartjuk és nem kedvezünk az emberek személyének. (Egyesek igyekeznek be is tartatni másokkal, ha azok nem tennék maguktól) Tetszik a DJ-k elé vetés gondolata is. Viszont szerintem kerékpárosként is csak rontaná a biciklisekről kialakult képet, mert folytatná, amit eddig az autóban.
Nagyon nehéz lesz ez a zebrán a biciklit tolva átkelés dolog. A szokás nagy úr, de tényleg erőt kell vennem magamon és a saját jól felfogott érdekemben így kell tennem. Teljesen igaz, amit írtál.

Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)

Kanuni Sultan Suleyman

45
Györgyi képe

ma reggel itt budaörsön,

ma reggel itt budaörsön, amit pedig imádok, amikor LESZÁLLTAM ÉS TOLTAM át a zebrán a bringát és a felezőnél jártam egy picsqrwa simán áthúzott előttem a másik sávban , a háta mögött egy rendőrrel, aki a rendőrség elől kanyarodott ki..........no comment

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/

46
gyorkos képe

Mit lehet erre mondani? A

Mit lehet erre mondani? A rendőr lusta volt hogy megbüntesse. Legalább akkor bekapcsolhatta volna a villogót, megállíthatta és figyelmeztethette volna a ΠcsaQrwát, hogy ezt legközelebb inkább ne, ha lehet. Az elmúlt hetek gyalogosgázolásainak fényében ez erősen indokolt is lett volna. Meg aztán akkor legalább lett volna indok, hogy ők miért nem álltak meg a zebránál neked, így viszont ők is bebukták.

Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)

Kanuni Sultan Suleyman

47
Gabika képe

nagy divat mostanában a

nagy divat mostanában a cserbenhagyás, remélem egyszer majd kezdenek ezzel a "betegséggel" is valamit.

-------------------------------
BLOG / EMAIL

Amatőr pályakerékpáros licencel rendelkező bigtétényi kerékpáros bandita :P

48
-youdit- képe

Bassz de utálom azt a

Bassz de utálom azt a kereszteződést. Jobbulást.

Tetszik, nem tetszik, én is azért szoktam zebrán leszállni és áttolni ha már ott 'kell' menni, mert úgy simán betolom az autósok közé, nyeregben meg nem annyira...

Remélem, a lehető legjobban jössz ki az ügyből, és egyikteknek (te+bringa) se lesz komolyabb baja.

49
gyorkos képe

Köszönöm, úgy legyen! A

Köszönöm, úgy legyen!
A sétányról a Kemény Zsigmond utcába irányt hogyan abszolválod?

Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)

Kanuni Sultan Suleyman

50
-youdit- képe

Nemtom, egyelőre azzal

Nemtom, egyelőre azzal vagyok elfoglalva, hogy az Üllőin egyenesen kifele haladva hogy lehet megúszni azt, ahol a gyors 136-os és összes Havanna fele tartó autós hirtelen jobbra tart. Két zöld lámpa egymás után, a másodiknál erősen nyaktekerő szög. Egyelőre abban maradtam magammal, hogy az úton menni 100%-kal biztonságosabb (jobban látnak és jó esetben normálisan kanyarodnak), mint a zebrán ÁTTOLNI. Egyedül az a megtévesztő, hogy egyenesen haladva is picit be kell menni jobbra az út görbülete és a szemből kanyarodó sáv miatt, és az a rengeteg, aki kanyarodik jobbra, az esetleg feltételezheti, hogy én is kanyarodnék, csak nem jeleztem. Szóval marad az, hogy nagyon körültekintően, nyakat kétszer körbe és a sáv közepén, kivéve, amikor 8 kilós macsektáppal a kosárban, akkor még körültekintőbben a zebrán, tolva.

Ha én leszek a polgármester, lesz sáv végig az Üllőin és punktum. A sétányt meg én úgy, ahogy van, nem használnám biciklizésre, mondjuk nem is túl sűrűn megyek arra.

51
gyorkos képe

Az egyébként osztatlan

Az egyébként osztatlan bringagyalogút is (a félreértések elkerülése végett). Nagy a kerülő, ha másmerre mennék. Nincs mellette úttest, hogy inkább azt válasszam. Abból az irányból, ahonnan a leggyakrabban jövök (Lidlbazz felől) a bringaút is oda vezet. Ha úttesten akarnék menni az egész lakótelepet meg kellene kerülnöm vagy északról vagy délről. Inkább megyek úgy, ahogy a többiek is.

Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)

Kanuni Sultan Suleyman

52
-youdit- képe

Jaja, OK, nem azért

Jaja, OK, nem azért mondtam. :) Nekem napi szinten nem esik útba (Üllőin járok, meg másik oldalon a Nefelejcs utcán), csak közel van és valamelyik nap arra kóricáltunk. Tele volt kutyával, sétafikával. Más kérdés, hogy ma reggel ebben a szép időben inkább valami lassan jövős-csavargós útvonalat szerettem volna a péntek reggeli forgalom helyett, pedig azt akkor még nem is tudtam, úgy előz majd szemből a nagyfeketeautós nagyonfontosember, hogy gondolja, ha nem férek el, majd átugrom. Nem fértem el. Satufék, padka. És még egy bocs-t se legyintett oda, csak járt a szája, szidta ez előtte tötyörgő autóst. Ja, és persze ő lejtőn fel, én le (Nefelejcs, a lakótelepeknél). Úgyhogy néha, amikor nem sietek, lehet, hogy én is inkább a gyökkettővel haladós bringautat választanám, ahol jobban kézben tartom a helyzetet. Csak ott kint, ahol a madár se jár, már nincs olyan. :)

Figyi, ha már így benne van az aláírásodban ez az elveszett közúti táblás: ha ott van, csak meg kell igazítani, azt is nekik kell? Mert az a népligeti Üllőiről jobbkanyarban 180 fokkal megfordított nagyon böki a csőröm. És csak egy létra kéne hozzá meg egy erős ember.

53
Györgyi képe

nem nyúlhatsz hozzá. de

nem nyúlhatsz hozzá. de tényleg.
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/

54
-youdit- képe

Nem is kell, szerencsére.

Nem is kell, szerencsére. MEGCSINÁLTÁK. :))))))))

(Lehet, hogy hála Perill közbenjárásának.)

___________________________________________
Tilos Rádió Maraton
2008.06.9-15. Gödör Klub, minden nap 16-22h
___________________________________________

55
gyorkos képe

Igen, minden táblákkal,

Igen, minden táblákkal, jelzőlámpákkal kapcsolatos hibát, rendellenességet itt kell bejelenteni. Sajnos az utóbbi időben úgy érzem ezek is elqrwultak és fülük botját sem mozdítják a bejelentésekre. Pl. jeleztem kb. 2 hete, hogy a Nagyonnagy vs. Gyáli út keresztben a bringaút és a gyalogoszöld lámpák is kiégtek, de azóta is úgy van. Igaz azt nem ők csinálják csak továbbjelentik vagy a Siemensnek, vagy a Vilatinak. Mindegy, rosszul álló, kifordult táblákat is bejelentettem és azt sem csinálták meg. Lehet, hogy begurulok és kiveszem az aláírásomból a telefonszámukat. Mindenesetre tényleg eszedbe ne jusson saját magad megcsinálni, mert nem szabad! :)
A VÁROS NEM SZÁGULDOZÁSRA VALÓ! Ezt meg kellene tanulnia és jegyeznie minden autósnak. Figyelnie kell a közlekedés többi résztvevőjére, lassítani, együtt mozogni kéne velük. Itt túl sokan öntörvényűen, saját szabályaik szerint közlekednek majdnem teljesen figyelmen kívül hagyva, hogy mi történik körülöttük, mi az aktuális helyzet, stb. Ő előzni akar, ő nem akarja megadni az elsőbbséget a zebrán a gyalogosnak, ő nem szívesen előzi meg úgy a bringást, hogy át kelljen lépnie a felezővonalat, v. sávot ezért inkább centizik, stb. Mindenki alkalmazkodjon őhozzá, mert ő jön és ő fontos és sürgősen oda kell érnie, mert, ha nem akkor összedől a világ.
A sétány sem mindig van tele kutyasétáltatókkal és gyalogokkal. Egyébként jól tudom kezelni azt is, ha vannak. Mindig a saját káromra és nagy türelemmel, odafigyeléssel, óvatossággal. Soha ott még egy rossz szót sem kaptam, vagy egy elmarasztaló tekintetet.

Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)

Kanuni Sultan Suleyman

56
gyorkos képe

Tegnap (01-én) megtörtént

Tegnap (01-én) megtörtént az első tanúkihallgatásom. (Egész életemben a második) A zuglói rendőrkapitányságtól kaptam az idézést. Ez az Ajtósi vs Hungária sarkánál van (Hungária 142 szám). Bringával mentem, pl. mert az idézen az is szerepelt, hogy "...az ügyre vonatkozó iratain kívül a bizonyításnál felhasználható feljegyzéseit, vagy egyéb tárgyait hozza magával!" Nagy nehezen az épület háta mögött egy félreeső helyen találtam is egy kb 200 éves korlátot és kikötöztem a bringát. Egy értekezlet miatt később kezdődött a kihallgatás és nem az előre jelzett fél óráig tartott, hanem a duplájáig. Egy rendőrfőhadnagynak tettem a vallomásomat. A nem túl nagy helységben egy másik tisztnő is volt és ő is kihallgatott valakit. Ez elég zavaró volt, mert elég rémséges sztoriknak lehettem a fültanúja, miközben a kérdésekre is összeszedetten válaszolgatnom kellett. A főhadnagy hol az asztalon fekvő iratkötegbe, hol a számítógépébe merült és mellékesen néha nekem szegezett egy-egy kérdést. Az egész egy monoton, kimerítő, fárasztó, unalmas eljárás volt. Az adatfelvétel és egyeztetés után először rólam kérdezősködött: gyakorlottság, egészségi állapot, drog-, alkohol-, gyógyszeres befolyásoltság, fáradtság, álmosság stb. Milyen volt a környezet? Borult, vagy világos, esett az eső vagy nem, csúszós volt az úttest vagy száraz, szennyeződés volt-e rajta, milyen az útminőség a baleset helyszínén meg ilyenek.
Aztán kivett a mappából egy iratot, aminek a hátsó felén egy kézzel rajzolt helyszínrajz volt. Rögtön feltűnt, hogy hiányos, mert a Kondor Béla sétány hiányzott róla. Fontos, mert onnan jöttem. A többi jól volt lerajzolva. Akkor töviről hegyire, apró részletekbe menően el kellett mondanom az egész esetet a zebra megközelítésétől a rendőrség megérkezéséig. Érdekes kérdés volt pl. hogy mekkora zajjal járt az ütközés? Mondom nem olyan hangossal, mint ahogy egy autó az autóval csattan össze, hanem inkább puffanás és fémes reccsenés volt. Rádobbantam az autó tetejére aztán a földre estem. Kérdezte, hogy kiszólt a kocsiból a sofőr, vagy adott valamilyen jelzést. Mondtam, hogy szerintem nem. Semmilyen jelzést, csak egyszerűen kikerült engem és a bringát (mindkettő az úttest közepén hevert) és lassan előregurult, lehúzódott és előre ment, mintha meg akarna állni, majd gázt adott és tovább hajtott én meg kiabálhattam utána mint a fába szorult féreg tojt rá.
Többször visszatért a kérdésekben az a motívum, hogy lehetséges-e, hogy nem is vett észre. Én ezen mindig megrökönyödtem és furcsállottam, de nem is értettem mit akar ezzel. Az első alkalommal mondtam is neki, hogy ez csak úgy lett volna lehetséges, ha úgy kanyarodott rá a zebrára, hogy folyamatosan balra tartott volna a fejét és még véletlenül sem néz előre vagy jobbra, egyszóval teljesen vakon vezetett volna.
A végén kiderült miért ezek a célzatos kérdések. Ez volt a védekezésének az alapja. Nem vett észre egyáltalán és a balesetet sem észlelte, egyszóval ő nem hibáztatható cserbenhagyással vagy segítségnyújtás elmulasztásával, hiszen nem is látott és hallott semmiféle bringás balesetről.
A végén egy halom papírt alá kellett írni (a tanúvallomásomat több példányban) és vége is volt. Már jelentkezett telefonon a következő tanú is az ügyemben. Még azt is elmondta a tiszt, hogy ezeket, amiket én elmondtam a többi tanú is így mondta el és ha az autós továbbra is ragaszkodik a verziójához szembesítést fognak elrendelni. Nagyon nincs kedvem hozzá, de ha ez kell az igazság kiderítéséhez, akkor végigcsinálom. Aztán majd utána kiderül mi várható még.
Folyt. köv.

--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

57
boci képe

nem veszi észre, hogy

nem veszi észre, hogy valaki a motorháztetőn landol... hihető...
ez olyan, mit az én balesetemnél, hogy én ütköztem a kocsinak... még jó, hogy a nyomok engem támasztottak alá legalább ebben :)

Boci
----------
...akrat icob, icoB
3:-O

Én hajtom a biciklit, a bicikli hajt engem.

58
Györgyi képe

mér egyszer tőlem sem

mér egyszer tőlem sem látta egy nő a buszot. minden leheccséges :D

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

59
Nuvanda képe

Megfelelően kis busz

Megfelelően kis busz esetén lehetséges. :-)

60
lujka képe

Bár azt felénk matchboxnak

Bár azt felénk matchboxnak hívják.

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC

61
Györgyi képe

ez egy emeletes fehér

ez egy emeletes fehér buszot volt és a néni, aki hátulról nekem jött nem látta és azt mondta, h nem ö jött nekem hátulról, én tolattam őrá :D
olyan kis cuki viccesek ezek a gyászok :D

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

62
lujka képe

Köszi a beszámolót, majd

Köszi a beszámolót, majd akkor ennek fényében készülök a sajátomra. :)

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC

63
gyorkos képe

Ma felhívott egy

Ma felhívott egy rendőrtisztnő és közölte velem, hogy bizonyítási eljárásra van szükség az ügyben. Október 15-én 14.00. órakor a baleset helyszínén találkozunk. Ott lesznek a rendőrök a tanúk az autós és én. Pontosan az elejétől a végéig részletesen végig kell szimulálni a balesetet. Majd küldenek értesítést is. Erre azért van szükség, mert a sofőr nem ismerte el a felelősséget.
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

64
Ypse képe

2 perc alatt szép dugót

2 perc alatt szép dugót fognak csinálni a rendőrnénik/bácsik ahogy lezárják a környéket...
Tapasztalatból mondom, pár éve én is voltam bizonyítási eljáráson... szentendrei úton.. (szerencsére csak tanúként)

Azóta bíróságon van az ügy.. egyedül én vagyok elérhető tanú(a sértettet,és másik 3 tanút nem találja a rendőrség..) így remélem végre lezárják az ügyet, és nem kell még évekig a szeretett Markó utcába járkálnom... persze munkaidőben fél órákra, hogy minden alkalommal meghallgassam az évekkel ezelőtti vallomásokat, és ismét feltegyék ugyan azokat a kérdéseket..

Bordó Trek 970-es srác Zöld Sisakban.

65
gyorkos képe

Üdv Mindenkinek Újra!

Üdv Mindenkinek Újra!

Csak azért jelentkezem ismét, hogy leírjam ennek az ügynek a további fejleményeit. Na, akkor jelentem, hogy ma megvolt az első bírósági tárgyalás. Persze munkaidőben a kispesti bíróságon. Az ügyet 10:00-ra írták ki, nekem az idézés 10:30-ra szólt. Büntetőügyről van szó, segítségnyújtás elmulasztása címen fut a dolog, mégis erről esett a legkevesebb szó a tárgyalás folyamán. :-) Először egyeztették az adataimat, majd felolvasták a korábban tett tanúvallomásomat, amit a rendőrségen tettem. Ez persze egy hosszadalmas procedúra, amit a bírónő csinált. Némely részletnél az elkövető felhorkant, tagadó, hitetlenkedő kifejezéseket tett. Utána megkérdezte, hogy fenntartom-e most is az általam elmondottakat? Utána az ügyész is kérdezett tőlem egy két kérdést. Pl, hogy a kerékpáron milyen sérülések keletkeztek. Mondtam a festésnyomokat a villán és hogy a kormány teljesen kifordult. Ezután szembesítettek az elkövetővel. Ő is tartotta magát a korábbi véleményéhez. Még mindig arra alapozza a védekezését, hogy nem is történt meg a baleset! Esetleg, ha történt is ott valami ilyesmi, akkor annak ő csak elszenvedője lehet, hiszen nincs semmi nyoma az autóján annak, ami történt. (Erre visszatérek még)
Ezután kis szünet volt a tárgyalásban, mert a tanúk nem érkeztek meg időben. Mindketten kimentünk a folyosóra és vártuk a tanúkat. Mint kiderült hármukat idézték meg, de csak ketten jöttek el. Ők abban az autóban voltak a baleset idején, amelyik balról érkezett a Margó Tivadar utcán. Miután folytatódott a tárgyalás az ő tanúvallomásaikat is felolvasta a bírónő az elkövető előtt. Először a sofőrt hívta be, utána a hölgyet, aki vele utazott a kocsiban. Egyébként ők szépen megálltak akkor, amikor a gyalogosátkelőhelyre érkeztem. Lényegében pontosan úgy mondták el mindketten a balesetet, mint ahogyan én. (Talán csak egy részletben volt kis eltérés, hogy az autó közepe talált el, vagy a bal oldala inkább) Nagyon érdekes volt hallani két másik szemtanú szemszögéből, hogy mi történt, ők hogyan élték meg az egész esetet. A hölgyutasnak a rendszámot is sikerült leolvasni, továbbá látta az autó továbbhajtását. A végén mindetten megerősítették korábbi vallomásukat. Sajnos a harmadik tanú nem jött el. A végén a bírónő az elkövetőt is kérdezgette. Pl. feltette neki a kérdést, hogy mi lehet az oka annak, hogy a tanúk egyértelműen balesetet láttak ő meg tagadja az egészet. Hazudnak, – vágta rá. Lehet, hogy ismerik (Mármint engem. Nyilván, arra célzott, hogy összebeszéltünk ellene) Szerinte ugyanis, ha történi is valami olyasmi, amivel őt be akarjuk sározni, az csakis az én hibám lehet. Talán a gépjárműve hátuljának mentem neki – nem tudhatja. Ő ott hallott valami puffanást, de csak azt hitte, hogy a festékes doboza dőlt le a csomagtartóban. Nem látott engem, nem ütött el, nem hajtott el mellettem – nem történt meg ez az egész. Ezt bizonyítja szerinte, hogy a rendőrök, amikor visszakísérték őt (a kocsijával együtt kellett visszajönnie, egy rendőr be is ült mellé az anyósülésre), akkor azt mondták neki, hogy ők sem látnak a jármű motorháztetején sérülésnyomokat. Pedig, ha egy 100 kilós ember ráesik a motorháztetőre, akkor annak biztosan kellett volna lennie a motorháztetőn valamilyen nyomnak. Sajnos egy szakértői vélemény is ezt igazolta. Erről én nem tudok semmit, ha jól értettem, akkor valamivel később készült a kocsiról, nem azonnal.
A fazon még megpróbálta osztani az észt, hogy én 30-al közelítettem meg a gyalogosátkelőhelyet és különben is le kellett volna szállnom a bringáról és úgy átkelni rajta. Na, ekkor szépen leoltotta a bírónő őt, mondván: „Uram, most nem Gy. A. büntetőügyének a tárgyalásán vagyunk, hanem az önén!”
A végén a bírónő bejelentette, hogy a köztem és a megjelent tanúk között a szembesítés eredményes volt, ugyanakkor a tanúk és az elkövető, valamint az elkövető és köztem eredménytelen.
Úgyhogy jelenleg itt tart az ügy. A bírónő úgy döntött, hogy 100 000 Ft-os rendbírságot ró ki a hiányzó harmadik tanúra, mert nem jött el. December elsejére újabb tárgyalást írt ki, ahová megidézték a harmadik tanút, a két rendőrt és a szakértőt is. Remélem már vége lesz az egész hercehurcának!

--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

66
Icarus képe

Azért nagyon durva hogy 3

Azért nagyon durva hogy 3 és negyed éve történt esetnek még mindig nincs vége jogilag :S

67
gyorkos képe

Igen. Ez a fószer nagyon

Igen. Ez a fószer nagyon köti az ebet a karóhoz. Ebből adódik.

--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

68
Miló01 képe

Nem látott senkit, de azt

Nem látott senkit, de azt mondta 30-al közelítetted meg a zebrát, akkor bizonyára tisztába volt vele, hogy ott voltál, ugye?

69
gyorkos képe

Ott a pont, köszönöm! Aki

Ott a pont, köszönöm! Aki látott mind azt mondta, hogy nagyon lassan hajtottam, szinte lépésben. A hölgyutas szerint szinte az eldőlés határán, olyan lassan. Ez még engem is kicsit meglepett, amikor hallottam. :-)))

--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

70
norbijúzer képe

+1 -- -- "az úton parkolni

+1

--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!" "mindenhol lehet kerékpározni. ahol nem, ott tüntetőleg!"

71
gyorkos képe

Újra jelentkezem az ügy

Újra jelentkezem az ügy folytatásával. Röviden összefoglalom.
A mai tárgyalásra - ami most 09:00-kor kezdődött - beidéztek engem (sértettként szerepelek), az elkövetőt, két rendőr tanút, akik akkor, a baleset alkalmával voltak jelen a helyszínen, továbbá azt a tanút, aki a szeptemberi tárgyaláson nem jelent meg. Ezen kívül még egy szakértőt is, aki a gépjármű (egyébként egy Opel Astra) műszaki vizsgálatát végezte a sérülések szempontjából.
Az elkövető továbbra is ragaszkodott hozzá, hogy nem ütött el, csak legfeljebb én mehettem neki a kocsi hátuljának és újra előadta a festékdobozos sztorit is. A most megjelent tanú abból az utcából kanyarodott ki, ahonnak az elkövető is, de mögötte volt. Ő is velem - és a másik két tanú - vallomásával megegyezően írta le a balesetet. Összesen tehát négyünk állítása volt szemben az övével. A rendőröket is kikérdezte a bírónő, de természetesen csak a baleset körülményeiről tudtak beszámolni. Egyébként alig emlékeztek valamire. Sérülés nyomokat nem láttak, és ha jól értettem ezzel kapcsolatban, valamiféle adatlapot is ki kellett tölteniük (nem az európai baleseti bejelentő lap), amit viszont hiányosan, vagy rosszul töltötték ki, emiatt a bírónő keményen faggatta őket, határozott válaszadásra "kényszerítve" őket. Mivel erről és az akkor októberben lezajlott szakértői vizsgálatról én jóformán semmit sem tudtam nem sokat értettem az egészből.
A szakértő felkészülten jelent meg, rövid előadást tartott a gépjárművön talált sérülésekről. Arról, amit az elkövető mondott egyértelműen megállapítható volt, hogy nem kerékpár (illetve kerékpár gumija) okozta, hanem valami más, ráadásul már rozsdásodásnak indult sérülésnyomok voltak, tehát mindenképpen valami más ütközésből származott. Arról pedig, hogy elöl nem volt a kerékpárommal kapcsolatos sérülésnyom az autón (pl. a motorháztetőn, amire estem, ill. leperdültem róla) azt mondta, hogy az az ütköző járművek alacsony sebességével magyarázható. Ilyen alacsony sebességeknél - az autó állásból indulva kb. 15-20 km/h a kerékpár pedig 5 km/h nem feltétlenül alakul ki horpadás, vagy más sérülés, tehát ezek hiánya nem zárja ki az ütközés tényét.
A tárgyalás végefelé a bírónő az ügyészenek adott lehetőséget, hogy kérdéseket intézzen az elkövetőhöz. Arról a kérdezgette, hogy mi történt az ütközés után? Azt az elkövető is elismerte, hogy történt valami puffanás, de továbbment. Itt jön a képbe a festékdobozos történet. Egy bizonyos távolságban lelassított, lehúzódott az út szélére (de nem állt meg) és belenézett a visszapillantó tükörbe. Az ügyész ezt elég ellentmondásosnak ítélte, hogy ha a kocsi belsejében történt szerinte a puffanás, akkor miért nézett a visszapillantó tükörbe. Mit keresett ott? Erre nem tudott választ adni az autóvezető, csak gúnyosan visszakérdezett az ügyésznek. Erre meg a bírónő úgy leteremtette, hogy még én is elpirultam bele.
Ezek a tények, valamint a tanúk egybehangzó véleményei arról győzték meg a bírónőt, hogy a vádiratban megfogalmazott állítások mindegyikét elfogadja, ugyanakkor az elkövető összes ellenvetését elutasítsa. Íteletet is tartott a tisztelt bíróság. Az elkövetőt egy év járművezetéstől való eltiltásra ítélte, valamint 90 000 Ft (300 Ft/nap) pénzbüntetésre. A további költségeket (szakértői díj, a szabolcsi rendőrök ide- és visszautazási költségei kb 40 000 Ft, perköltség, stb) a bírónő igen nagyvonalúan elengedte az elkövetőnek. A döntésben nyilván nagy szerepe volt annak, hogy viszonylag szerencsés volt a baleset, mert csak nyolc napon belül gyógyuló hámsérülésekkel járó sérüléseim keletkeztek, amit a mentők a helyszínen elláttak és a kerékpárban sem keletkezett anyagi kár (a festés sérüléseit nem számítva).
Az egész tárgyalás két óráig tartott. Az elkövető az ítélettel nem értett egyet, elmondása szerint kifogást fog benyújtani az elsőfokú ítélet ellen.

Kérdezzetek nyugodtan, ha eszembe jut még valami majd válaszolok. A hivatalos ítéletet, vagy végzést majd meg fogom kapni én is írásban. A bírónő szerint újabb tárgyalásra már nem kell mennem. Elméletileg tehát ezzel az ügynek - részemről - vége.

--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

72
Peta képe

Jól csináltad, grat :) A

Jól csináltad, grat :)

A 90ezret neked fizeti?

73
monster képe

Hogy fizetné már neki! Az

Hogy fizetné már neki! Az államnak jobban kell az a pénz. Ha a sértettnek pénz kell, forduljon az elkövető biztosítójához vagy indítson polgári pert. :-(
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

74
gyorkos képe

Nem, az államnak fizeti. Ha

Nem, az államnak fizeti. Ha pl. a bringában lett volna kár, akkor azt a saját költségre fel kell méretni egy bringaszervizessel és erről ki kell állíttatni vele egy papírt. Ezt az ügymenet, vagy per folyamán be kell jelenteni és csatolni kell az ügy irataihoz. A végén pedig a bíró dönt az összegről. (Az én esetemben ez nem volt szempont) A sérülés miatti kártérítésekről nem tudom, hogyan kell igényt benyújtani az elkövető felé.

--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

75
monster képe

Azért ne aludj nyugodtan

Azért ne aludj nyugodtan még évekig! Ha tényleg fellebbez a csávó (kifogást nem is tudom, lehet-e benyújtani) valami begyepesedett agyú felsőbbfokú bíró a papírokból megállapít valami formai hibát aztán kezdődik elölről az egész processzus.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

76
gyorkos képe

Azért nem fogok álmatlanul

Azért nem fogok álmatlanul forgolódni, de köszi' a figyelmeztetést, igazad lehet! :) Mindenről be fogok számolni.

--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

77
gyorkos képe

Még az jutott eszembe, hogy

Még az jutott eszembe, hogy az ügy "Segítségnyújtás elmulasztása" címen futott, ezt látta bizonyítottnak a bírónő, a baleset megtörténte pedig vitathatatlan. Felmerült a gyalogosátkelőhelyen bringázás témaköre is (természetesen az elkövető vetette fel a védekezésének egyik eleme volt). Nem szálltam le a bringáról, de (szinte) megálltam az út szélén, nagyon lassan, szinte lépésben gurultam rá a gyalogosátkelőhelyre. A nekem balról érkező autós megadta az elsőbbséget és miután az úttest felezővonalál átmentem, akkor gázolt el az Opel. A bírónő szerint az a részlet, hogy nem szálltam le a gyalogosátkelőhelyen irreleváns, mert a sebességem olyan lassú volt, hogy nem okozhatta azt, hogy a gépjárművezető ne vegyen észre időben és ez nem vezethetett balesethez. Továbbá más körülmény, vagy tárgy sem volt, ami a kereszteződésben megzavarhatta volna az elkövetőt, mint pl. útszéli tábla, oszlop, fa, stb.

--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

78
monster képe

Régóta rágódom azon,

Régóta rágódom azon, hogy minek számít a bringás, amikor mindkét lába a földön van, de köztük van a bicikli. Pláne, ha így csoszog előre. Vagy ül a vázon, és rúgja magát előre az egyik lábával. Mert a kerékpározás definíciójában nincsen benne, hogy milyen sebességgel kell haladni. Vagyis lehet lassabban kerékpározni mint a lábam között a biciklivel gyalogolni.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós