Igazán elszomorít, hogy erre a bejegyzésre sor kerül, mert - a kerékpárúton motorozókat leszámítva - nincs különösebb bajom a gépi erővel meghajtott kétkerekű járművek vezetőivel, már ami a közlekedést illeti. (Az éjszaka csendjét felverő - autós és motoros - köcsögöket külön kategóriába sorolom.)
Sőt, ahogy észrevettem, van valamiféle láthatatlan kapocs köztünk, hiszen a városi közlekedés során a gyalogosok után mi vagyunk a legsérülékenyebbek.
Bár a közlekedésem során mindig törekszem az előzékenységre, a kétkerekűekre méginkább odafigyelek.
Ezért is érintett igazán érzékenyen az ezen a videón szereplő futár cselekedete, aki az eset után minden mondott, csak azt nem, hogy bocs (bunkó voltam).
2-3 méterrel lemaradva követtem a locsolókocsit, kihasználva a szélárnyék jótékony hatásait, na meg persze azt, hogy az esetlegesen mögöttem haladó, egybites üzemmódban gondolkodó járművezetők lássák, hogy nem miattam nem tudnak gyorsabban menni. Ha nem fékezek, belémegyek, s valószínűleg eltaknyolok.
Az, hogy ijedtemben ráordítottam, nem éppen úri stílusban, megadta a párbeszéd hangulatát. Amikor megkérdeztem, miért nem a locsolókocsi elé ment ki, a szokásos elkenő választ hallottam: "láttalak", "van egy csomó bringás kollégám".
Természetesen nem célom miatta ráhúzni a vizes lepedőt a motoros társadalomra, s bízom benne, hogy ha eljut hozzá és újranézi a történteket, akkor belátja, hogy igazam volt. Mindössze annyi a kérésem, hogy ha már nap mint nap rengeteg bádogdobozban ülő ignorálja jelenlétünket az úton, legalább mi figyeljünk egymásra (ami - mint írtam - egyébként szerencsére eléggé jellemző).
Bónuszként a jobbra kanyarodó, a zöldnél éppen elinduló locsolókocsi anyósüléséről kiordított egy tahó valami olyasmit, hogy "kerékpárút" meg "miért nem", de a nagy zaj miatt nem hallottam, s ezért nem is tudtam értelmezni a fröcsögését, ezért egy szóval kifejezve megkértem, hogy maradjon csendben.













A robogós taplósága és
A robogós taplósága és szabálytalankodása nyilvánvaló, kár is róla különösebben szót ejteni. Nagyon nagyon veszélyes volt, amit csinált, szerintem nem mérte fel jól, hogy mit is csinált. Ebből csúnya baleset lehetett volna, csak kis híja volt. Legalább ne magyarázott volna semmit, hanem mélyen hallgatott volna. A hab a tortán a locsolókocsis mitfárerének fröcsögése. Még ő is rádripakodott, ahelyett, hogy - ha már ossza az észt - rendesen lebarnította volna a motorost. Hát mint tudjuk benzinüzemű motoros a benzinüzemű motorosnak nem vájja ki a szemét. :)
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
Szerencsére ezt tudom
Szerencsére ezt tudom cáfolni: volt már rá példa, hogy egy necces szituban az esetet végignéző autós jobban ordított a másik autósra, mint én vagy a gyalogosok. :)
Direkt szedted le a
Direkt szedted le a hangsávot, vagy nálam van valami gond?
Tomi.
Leszedtem, mert nagyon nagy
Leszedtem, mert nagyon nagy volt a zaj a locsolókocsi mögött, s emiatt a párbeszéd, az én indulatos megjegyzésemet leszámítva érthetetlen volt.
Elég durva húzás volt a
Elég durva húzás volt a motoros részéről.
Azért játszd le a szitut fejben arra az esetre is, ha betartod a követési protokollt: közel/gyorsabb - balra, távol/lassabb - jobbra
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Mivel azon a szakaszon
Mivel azon a szakaszon haladt valamennyire a forgalom (meg-meglodulva 30-35-tel), nem lattam szukseget, hogy "felkeszuljek" a motoros savon valo elhuzasra, ezert mentem a jobb oldali sav kb. 2/3-an, a locsolokocsi mogott.