A tervek szerint szétszedik a MÁV-ot, a BKV-t és a Volán-társaságokat. A kormány azt tervezi, hogy az állami szolgáltatók vasúti és közúti elővárosi viszonylataiból egy nagyvállalkozást szervez, amelyet baráti befektetőknek értékesít. Az állami tulajdonú szolgáltatók kimazsolázását a hírek szerint még ebben az évben lebonyolítaná a közlekedési tárca.












baráti befektetőknek
baráti befektetőknek értékesít...
ergo a zsidók újabb teret kapnak a magyar gazdaságban...
kurvajó:S
"baráti befektetőknek
"baráti befektetőknek értékesít"
Ergó a cikket a MagyarNemzet fogalmazta, a Greenfo meg átvette.
Attól neked még nem muszáj előre zsidózni!
képzeld, ez egy olyan hely,
képzeld, ez egy olyan hely, ahol senki nem szokott zsidózni. másozni sem.
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
Egyik szemem sír, a másik
Egyik szemem sír, a másik meg üveg. Nekem jó lesz, de akik benn laknak a városban, vagy távolabb Budapesttől, azok dögöljenek meg?
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Miért vagy abban biztos,
Miért vagy abban biztos, hogy neked jó lesz? A magáncégnek sem az a célja, hogy neked jó legyen. És mivel magán, nehezebb is hatni rá.
Ez a bkv nevű izé, ami nem
Ez a bkv nevű izé, ami nem magán - na, erre sem lehet nagyon hatni.
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
A magáncéget nem kell
A magáncéget nem kell hagyni veszteséggel működni. Nem kell beletenni időnként egy rakás adóforintot, hogy dőljön össze és valahogy ellássa a feladatát.
A magáncég megoldja hogy hatékonyabban működjön, ha rá van kényszerítve. A befektetők szokták rákényszeríteni.
Ha nem megy, tönkremegy a cég és valaki felvásárolja a maradékot. Más átveheti a helyét a piacon, vagy a közfeladatot amit ellátott.
A magáncég profitja abból is tud lenni, hogy kevésbé pazarol mint az állami. A pénz oda megy ahova kell.
A magáncég ki fogja használni, a hülye vagy korrupt a döntéshozó. Ha részvényese lennék el is várnám tőle (több osztalék, magasabb részvényárfolyam)!
Az államit már próbáltuk, talán ideje lenne másképp próbálkozni. Hátha kiderül, hogy a sok naplopó leépítésével nagyot javulna a cég hatékonysága. Az biztos, hogy a "köz"-nek sosem lesz nyereséges a BKV (vagy utóda). Nem is ez a cél, a haszon máshol jelentkezik.
És az üzemeltető nem fog ingyen dolgozni. Neki is meg kell, hogy érje.
-
Zsurmi
Igazad van, hogy a
Igazad van, hogy a magáncég profitra fog törekedni. Vagy legalábbis minél kisebb veszteségre. Ami - fizetőképes kereslet hiányában - akár azt is jelentheti, hogy a korszerű vonatokat eladják, a régieket meg beolvasztják. Ami nekik teljesen jó. Vagy felemelik az árakat duplájára, így már nem lesznek veszteségesek. Nekik megint csak jó.
Ezek persze szélsőséges példák, de talán mutatják, hogy a magán cégnek nem csak előnye van egy államival szemben. Tőlünk nyugatra állami cégek végzik a személyszállítást. Nem is rosszul, tehát az állami cégeknek nem alapvető tulajdonságuk, hogy rosszul működnek.
Hülyeségeket képzelsz. Az
Hülyeségeket képzelsz. Az extrém példa semmilyen módon nem helytálló. Az új vonatok nem piacképesek, a régieket persze ki kéne dobni. De semelyik közlekedési társaság nem építheti le a kapacitását és emelheti az árakat oda ahova akarja. Ugyanis egy közszolgáltatást kell ellátnia.
Tőlünk nyugatra is pazarlóbbak az állami cégek (sőt a a nagyobb magáncégek is - persze nézőpont kérdése, hogy mihez képest), de működnek iszonyatos veszteség nélkül. Sok körülménytől függ, hogy mitől működik jól a vasút/tömegközlekedés. Többek közt, attól is hogy a kormányzat hosszú távú stratégiája mit részesít előnyben és hogy sikerül azt érvényesíteni.
Az egyik legnagyobb baj a MÁV-val hogy úgy működik, mintha 1920-at írnánk: sok ember kell a működtetéshez. Ma már ez nem így van! Rengeteg ember felesleges, de egész más képzettségű emberekre van szükség egy más vállalati struktúrában.
Az emlegetett jól működő állami közlekedési vállalatok nem pazarló, túlméretezett struktúrában működnek.
-
Zsurmi
Szerintem meg daraboljuk fel
Szerintem meg daraboljuk fel a politikusokat, licitálhassanak rá az emberek, és a befolyt pénzből vegyünk bringákat. Ez jó?
Amúgy a BKV is szar, meg a szoci vállalkozó is szar. Egyik így, másik úgy. De jön még kutyára szalonna, aztán majd lehet felháborodni :(
----------
Próbálok biciklizni tanulni...
Ne csak a politikusokat, a
Ne csak a politikusokat, a garázdasági elit tagjait is :DDD
"Amúgy a BKV is szar, meg a szoci vállalkozó is szar. Egyik így, másik úgy."
Olyan még nem volt, hogy valami tökéletes legyen :(
A tomegkozlekedes
A tomegkozlekedes privatizalasaval mar nyugaton anno probalkoztak. Aztan kiderult hogy a maganceg a profit erdekeben ott sporol ahol csak tud, a biztonsagon is. Ennek eredmenye, hogy szep lassan visszakerultek allami kezbe. El kell fogadni hogy pl a vasut elsodleges feladata nem a szemelyszallitas, nem is erre lett kitalalva, csak egy jarulekos dolog, mondhatnam extra feature. Ezert nem is igazan tud ebbol profitot termelni, hisz kepzeljetek csak el egy tehervagonhoz kepest milyen uresnek is tunhet egy emberekkel teli vagon. Tele van 'felesleges' teherrel (ulesek, mosdo, terelvalsztok), csak egy retegben van a hasznos teher, stb... Globalis szinten kell nezni a profit/deficit kerdest, mivel az hogy az allami bukik a tomegkozlekedesen, tobbszorosen visszajon(vissza kellene jojjon!) abbol, hogy az emberek dolgozni tudnak jarni, adozni tudnak.
Ha magankezbe adjuk a szemelyszallitast, ugyanugy pumpani kell bele az allami tamogatast, mint most, innentol fogva mar a maganceg sem annyira piaci versenyo, kerdem en akkor meg mi ertelme? Maradjon csak allami kezben, de egy mindnere (foleg papirtologato irodistakra) kiterjedo atszervezes elkerulhetetlen.
Gondolom en.
udv:
Gabor
A legjobb az, hogy nálunk
A legjobb az, hogy nálunk néhány céget úgy adtak magánkézbe, hogy a garantált minimális hasznukat az állam fizeti meg ha valahogy nem jönne össze nekik.(Energiaipar) Ez .... nem találok szavakat.
Amúgy meg fura hogy csak az elővárosi közlekedésről van szó.
Nyilván a belvárosiból jelenleg nem lehet jelentősebb nyereséget kitermelni, így ott fel sem merül a magánosítás. Vagy esetleg majd ha sokmilliárdért állami pénzen rendbe lenne hozva, majd utána...
HGabor elmondását továbbgondolva, itt most azt a részt kívánják privatizálni, aminek a haszna kompenzálhatná más részek kieső nyereségét.
A MÁV nak is csak az kerülne ki a kezéből, amit már sikerült kicsit felfejleszteni , és ezáltal némi eredményt elérni.
Ez amúgy beleillik az egész gondolkodásmódjukba. Majd következő vicc az lesz, amikor kiderül hogy megint véletlenül mindent jóval az értke alatt adtak el.
Zsurmi:
Attól, hogy egy cégnek az állam a tulajdonosa, és a nyereség bezsebelője, még működht a vezetése "piaci" alapon. Szóval nem csak az egyik meg a másik véglet van.