A szerdai nap délelőttjén csaknem 2 órás tárgyalásra került sor a BKV központjában, amin László János képviselte a Magyar Kerékpárosklubot, én pedig lelkes aktivistaként voltam jelen. Alapvetően erre a közeljövőben a társaság lapjában, a Mozgásban Magazinban megjelenő cikk miatt volt szükség. A BKV részéről több busz-, troli- és buszvezető volt jelen, valamint moderátorként Kiricsi Karola is részt vett a beszélgetésben.
Eljött a BKV egyik forgalombiztonsági szakértője is, aki elég világos statisztikával szolgált: idén eddig 45 olyan baleset történt, aminek kerékpáros és BKV jármű volt részese, s ebből mindössze 8 esetben állapították meg a BKV sofőr felelősségét. Fenti szám tartalmazza azokat az eseteket is, amiért igazán szégyellhetjük magunkat, persze különösen azok okozói: azok, akik egy figyelmetlen közlekedési manőver során hirtelen fékezésre és/vagy irányváltásra kényszerítették a tömegközlekedési jármű vezetőjét, s emiatt a buszon megsérült egy vagy több utas. FIGYELEM! Egyetlenegy esetben sem maradt ott a biciklis, még akkor sem, amikor a buszvezető jelezte neki, hogy sérülés történt, s megkérte arra, hogy maradjon ott.
Természetesen szóba került a buszsáv használata, ami egyelőre szabálytalan. Tudjuk, kitárgyaltuk a fórumokon is, hogy ez egy kényszerű megoldás, ám nem mindegy, hogy élünk vagy visszaélünk a lehetőséggel. A fenti statisztikák eredménye, hogy a legtöbb BKV-s járművezető fokozottan tart a biciklisektől, és a saját érdekükben valóban nem szívesen kerül érezhető közelségbe velünk. Ám a többség mára már elfogadja a létezésünket, ezt jómagam is tapasztalom. Pont emiatt, pont ezért kell nekünk is megtanulnunk, megtanítanunk azokat az alapvető „fogásokat”, amikkel a napi közlekedés súrlódásmentesebbé tehető. Pl. amikor halljuk, hogy közeledik a busz mögöttünk, akkor tegyünk meg mindent azért, hogy ne tartsuk fel, hiszen akár 100-200 ember is utazhat rajta.
Persze kértük a csoportvezetőket, hogy tisztázzák a beosztottjaikkal, hogy egy biciklis által elkövetett szabálysértést sem büntethetnek pl. azzal, hogy nem hagynak kellő oldaltávolságot kikerülésnél. Biztos rossz látni egész nap a sorozatos bunkóságokat, hiszen nekünk is rossz, de ezt nem lehet levezetni a másik járművezető veszélyeztetésével.
Nem tagadták, hogy vannak "ragadozó" alkatú sofőrök, akik élvezik, hogy elnyomhatják a kisebbet, akár autós az, akár bicajos.
Megállapodtunk abban is, hogy elkészítek egy-egy kisfilmet a kerékpárosoknak és a BKV sofőröknek, hogy mindenki megismerje a másik oldalt, ezzel is könnyebbé téve a szükségszerű együttélésünket.
Hamarosan beindul a tervek előkészítése és megvalósítása. Minden jelentős lépcsőfokról tájékoztatni foglak titeket. Titkos szerződés nem lesz, de a BKV részéről valóban felmerült az igény az együttműködésre, aminek nagyon örülünk. Nagyon nagy cég, ráadásul állami, ennek minden hátrányával. Mi ahhoz a részhez szeretnénk hozzászólni, amihez értünk, amihez lehetőségünk van. Nincsenek illúzióink, de abban biztos vagyok, hogy kitartó munkával, ha lassan is, de eredményeket fogunk elérni.
Perillustris












így első olvasatra
így első olvasatra elkezdtem sajnálni szegény sofőröket....:)
http://celtic-city81.myminicity.com/
http://celtic-city81.myminicity.com/ind
http://celtic-city81.myminicity.com/tra
már másodszor kajálom be
már másodszor kajálom be a myminicitydet :)
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
hihi:) nem baj, nő
hihi:) nem baj, nő népesség, fejlődik a közlekedés:P
néha azt hiszem a melóban, hogy otthon vagyok, és megnézem a városom, azt szívok, mert az itteni gép nem kultiválja az oldalt, és jégkorszakot csinál a gépből:P
http://celtic-city81.myminicity.com/
http://celtic-city81.myminicity.com/ind
http://celtic-city81.myminicity.com/tra
Biztos én vagyok a
Biztos én vagyok a rosszindulatú, de bennem felmerült a kérdés, hogy azokban az állítólagos esetekben tényleg volt-e ott biciklis, vagy ez egy könnyű kibúvó minden sofőrnek, hogy a saját hibáját leplezze? Szóval ez egy tanúkkal alátámasztott rendőrségi jegyzőkönyvekből összeállított statisztika, vagy csak bemondásra elhitték a sofőrnek?
www.gruppetto.hu
Az esetek donto tobbsegeben
Az esetek donto tobbsegeben az utasok igazolni tudtak a vezeto allitasat.
Micsoda szemfüles utasok
Micsoda szemfüles utasok vannak. Többnyire az előttük álló 9 hónapos terhes nőt sem veszik észre, sem a babakocsival + 2éves gyerekkel a lépcsőn bajlódó anyukát. Viszont a buszon kívül történő incidensről pontos képet festenek, miután megtudják, mit is kellett látniuk.
Ettől függetlenül nem kell állatkodni csak azért, mert lenyomoz6atlanok vunk.
Jó tapasztalat:
A minap a Krisztina krt-Széna tér közötti emelkedőn -Vérmező út- (raktam nyélen, de naon) a buszos nem előzgetett, hanem megvárta míg felérek, mert ő úgyis bekanyar a Várfok utcába. +köszöntem neki.
+1 Ennyit az utasok
+1
Ennyit az utasok tanúskodásáról, meg a BKV letámadó szövegéről! :-(
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
bármit lehet feltételezni,
bármit lehet feltételezni, lehet igaz is, de nem mozdítja előrébb az ügyet
sajnos rettenetesen agresszívek a bkv sofőrök és elég figyelmetlenek is, nehéz elképzelni a fenti statisztikát...
biztosan van bringás hiba is, de én is kíváncsi vagyok, miket mondtak a sofőrök "figyelmetlen közlekedési manőver"-nek
na de ez mindegy is, tényleg az a lényeg, hogy béke legyen és egymásra figyelés
egyetértek, ne tartsuk fel a 100 embert szállító buszokat percekig, cserébe ne előzzenek meg a megálló előtt 10 m-re és ne induljon el a busz a megállóból, amikor kb jármű felénél tartok (ez napi tapasztalat)
Ahogy néhány bringás
Ahogy néhány bringás közlekedési stílusát látom, ez simán elképzelhető
Szép munka, jók
Szép munka, jók vagytok.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Szkeptikus vagyok, volt már
Szkeptikus vagyok, volt már a tavaly is nagy csinadrattával beharangozott MK-BKV együttmüxi, aztán semmi nem lett belőle:
http://kerekparosklub.hu/csodas-hirek-a-bkv-tajarol-megkezdodtek-a-targy...
Meglátjuk, de szerintem ez
Meglátjuk, de szerintem ez még annak a folytatása, és volt együttműködés pl. a kerékpártároló telepítés, kiskörút, és más ügyekben. Inkább a malmok lassú őrléséről beszélhetünk. :)
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Nem tudom, lesz-e
Nem tudom, lesz-e érzékelhető eredménye a mostani tárgyalásoknak, de az már önmagában örvendetes, hogy működik a kommunikáció (főleg a sofőrökkel), pláne, ha ezek a kisfilmek elkészülnek és tényleg be tudják mutatni a másik fél helyzetét.
________________________________________
tekerek tovább - addisz
László Jánosnak volt egy
László Jánosnak volt egy olyan ötlete, hogy egy akciónapot tartsunk, ahol a sofőrök csokit kapnak a bringásoktól ablakon át, esetleg egy kis netről nyomtatható hogyan közlekedhetünk együtt A/4-essel.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
lesz belőle valami? Tehát
lesz belőle valami?
Tehát köll egy bringasáv a körútra
Öröm, öröm. A buszsáv
Öröm, öröm.
A buszsáv téma lesz egy komolyabb érdekellentét szerintem. A londoni példára kell hivatkozni, ahol a buszsáv olyan vékony, hogy semmi nem fér el a busz mellett, és a bringásoknak alapból szabad használni, és nem nagyon van belőle konfliktus.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Valóban. A rabic-on
Valóban. A rabic-on említett bkv-s vélemény sajnos kevésnek tűnik:
"dolgoznak azon, hogy kijelöljék a leendő busz-kerékpársávokat. A ma hatályos szabályok alapján ezeken (asszem) 20 busz/óra alatti buszforgalom, és (asszem) 4.5 m széles sáv kell. (Ilyet egyet sem fognak találni)"
Szerintem fognak találni (a Városligetnél is sikerült kijelölniük egy számunkra teljességgel felesleges szakaszt), csakhogy pont a nagy forgalmú utakon lenne létszükséglet számunkra a buszsáv, Erzsébet híd, Rákóczi és társai, ahol nem lehet a buszsávtól balra biztonságosan biciklizni, mert a buszok és az egyéb járművek közé szorulnánk. Az egyetlen módszer a KRESZ módosítás lenne, ami szerint minden olyan buszsávot használhatunk, amit záróvonallal választottak le (tehát nincs fizikailag leválasztva, a busz kilóghat belőle előzéskor).
Nem is értem a KRESZ logikáját: más helyeken a biciklist az út jobb szélére utasítja (például lakott területen kívül főúton sem sorolhat balra bekanyarodáshoz), a buszsávnál pedig a biciklis helyét gyakorlatilag az út közepén jelöli ki. Nem is értem, hogyan képzelték, hogy egy lassabb és bizonytalanabb biciklis tartósan Volvó buszok és billencsek szorításában közlekedjen? A taxisok, akik sokkalta szélesebbek, és valóban feltartják a buszokat, vajon miért használhatják a buszsávot.
jáj a szegény taxisok
jáj a szegény taxisok akkor még jobban fognak szeretni minket , mint eddig:))) hogy fogják elvinni így az astóriáról a blahára szegény külföldit 10ért?:P
http://celtic-city81.myminicity.com/
http://celtic-city81.myminicity.com/ind
http://celtic-city81.myminicity.com/tra
Nem értem, hogy ezeket a
Nem értem, hogy ezeket a forgalmasabb buszsávokat a taxik miért használhatják... Illetve nem ellenzem, de akkor a kerékpárt is engedjék rá alapértelmezésben a buszsávra, mert mi helyet se foglalunk, és nem is szennyezünk.
Azért az is botrány, hogy lassan már tényleg csak taxival (meg bringával) lehet megbízhatóan eljutni az Astoriától a Blaháig. Múltkor egy Intercityt késtem le amiatt, hogy a Kosztolányin két hülye autós összement, és a nagyszerű békávénak a metróépítés miatt az összes járata (villamos+villamospótló+busz) azon a keresztmetszeten próbált átmenni. A barom rendőrök meg a helyszínelés alatt nem a BKV dugig telt buszait engedték át, hanem autókat összevissza, így aztán gondolom Pestig visszadugult a sok volvó-busz.
Magyarországon 2008-ban egy Ferenc körút-Kelenföldi pu út kis balszerencsével egy óránál is tovább tarthat. És akkor még tájékozottnak kell lenni, hogy ezen a héten éppen hol áll meg az aktuális villamospótló busz, na meg melyik villamost melyik szakaszon mi pótol éppen.
én a deákon kapok hülyét
én a deákon kapok hülyét mikor az astóriára megyek. ott szinte mindenki használja a buszsávot, és még centizgetnek is...
a móriczról meg ne is beszéljünk, nem elég, hogy feltúrták, még jobban fel lesz, hiszen a 61es vilit összekötik a 47-49essel...
http://celtic-city81.myminicity.com/
http://celtic-city81.myminicity.com/ind
http://celtic-city81.myminicity.com/tra
"a 61es vilit összekötik a
"a 61es vilit összekötik a 47-49essel..."
Ez amúgy dicséretes. De gondoljunk csak bele, ezzel a lépéssel a néhány éves díszburkolat utolsó eredeti állapotban megmaradt darabját is felszedik (a többit már a négyesmetró miatt elbontották. Akkor nem lehetett volna gondolkodni, ahelyett, hogy kizárólag kampánycélokból felújítsák a teret? Nem baj, 2012-ben majd újra beburkolják, új díszkövekkel, és mindenki nagyon fog örülni neki.
Én azt nem értem, hogy miért nem a 6-ossal kötik össze a 61-es vilit. Lenne normális körvillamos végállomás nélkül, és a Moszkván már meg is van az összekötés.
ráteszek még 1
ráteszek még 1 lapáttal:
a poén az, hogy hiába kötik össze, addig nem fog albertfalváig közlekedni a 61es, amíg nincs kész a 4es metró, mert hogy túl sűrű a 47-49es, és nem férne be a 61es +ba, ezért majd ha kész a 4es metró, akkor ritkítják a 47-49et, és akkor befér a 61es:) pfúúú
amúgy már a 61est most kezdik szétszedni, és szegény Móricz Zsigát, meg rakhatják át máshová:(((
http://celtic-city81.myminicity.com/
http://celtic-city81.myminicity.com/ind
http://celtic-city81.myminicity.com/tra
Kurvára nem értem, miért
Kurvára nem értem, miért pont a 47-49 vonalára fut a 61-es is. Azon a vonalon elég villamos fonódik már, a 6-os villamossal sokkal kézenfekvőbb lenne az összekötés. Most gyalogolni kell 100-200 métert a két villamos között, holott pont szembenéznek egymással. Ha már úgyis szétkúrták a Móriczot, akkor összeköthetnék a 61-6-ost is. Lenne egy körvillamosunk, olyan, mint a 2 db Madridi körmetró, és jól kiegészítené a sugárirányú metróhálózatot.
A 61-es villamos zárt pályás, megbízható télen-nyáron, és így a 6-os is sokkal megbízhatóbb lenne (ui. ha baleset vagy hiba van a Nagykörtén, akkor Buda felé még körbejutna a 6-os, így a lezárt részen kívül mindkét oldalon maradna villamos. Most ellenben egy szerencsétlen helyen bekövetkező koccanás a teljes vagy fél Nagykörtét villamos nélkül tudja hagyni).
Ennek szerintem az az
Ennek szerintem az az értelme hogy a 18-as és 59- es villamos elég üresen jár a móricz és a moszkva között miközben a 61-es dugig van. Célszerű szerintem a 61-es vonalára vinni az egyik villamost, ráadásul rövidebb is az út. Nekem például nagyon nagy segítséget jelentett amíg a moszkván dolgoztam hogy reggelente gyakran volt villamos, dél budáról és amikor ellpoták a biciklim sokat használtam is, mindenképp van értelme. Tudom hogy önző szempont és nem magamból kell kiindulni de anyukám hozzánk mindig kocsival jön. A 61-es megálló hozzájuk közel van, bérlete is van, talán átszokna a villamosra ha nem kellene átszállnia.
De hangsúlyozom nem ismerem a konkrét terveket (már ha van már konkrét terv)
egyszer hallottam egy olyan
egyszer hallottam egy olyan magyarázatot, hogy a 61-6 összekapcsolásának Szent Imre áll fizikailag is az útjában. A városvezetés nem meri bevállalni, hogy 10m-t odébb tegyék, mert ezt sokan bizonyára "magyarellenes" tevékenységként értelmeznék és kitörne a parasztlázadás.
A körtéri szoborra
A körtéri szoborra gondolsz? Azt is meg lehetne oldani, hogy kikerüljék a villamosok és akkor a 6-os, és a 61-es tuják nem a mellék utcákban végállomásoznának, hanem ott állnának meg, mint ahol most a 18-as, 56-os.
Azért én azt hallottam, hogy a Combinok a Márvány utcai emelkedőt nem igazán bírnák ki ("maga alá gyűrné a sínpárt"): talán akkor új villamos kéne oda? Nem is rossz, mert akkor a hernyók mehetnének az 1-esre (már akkor a 4-essel kéne valamit csinálni - talán meghosszabbítani Kelenföld p.u.-ig).
Megnéztem
Megnéztem madártávlatból. Tényleg ott a szobor, s bár nem éppen pont az útban áll, sínek elférnének mellette, csakhogy, jaj, milyen közel és milyen rondán! Majd Novoszibirszkbe talán egy olyan tervet.
Érzelmeket nem szabadna felkorbácsolnia annak a szobornak egy jól indokolt és meggondolt, rendes és becsületes áttelepítése egy másik, egyenlőképpen dicsőséges pontra azon a téren.
Ha az én nem túl védelmezett véleményem számít, a romladozó gomba meg trafóház helyére lehetne visszaépíteni a parkos tó-medencét ami ott volt.
Oda is mehetne a szobor, feltéve, hogy a félkörös szürke modern bérkaszárnya sor is megy, hogy méltó háttér is keletkezzen.
Inkább azonban lehetett volna egy aluljárót fúrni a Bartók alatt, összekötni villamos meg autó utakat a Villányi és Karinthy között, meghagyva a történelmi helyet gyalogosoknak és bicajosoknak a békén hagyott szobor körül a téren.
De most már lehet, hogy késő. Már van ott egy luk a négyes metrónak, és egy lukba nem nagyon lehet mégegy lukat fúrni.
A fúrkálások helyett restaurálnák inkább a lelőtt, egykor szépséges Fischer-Detoma házat, aminek a két harmada most elütő ötvenes évekbeli hevenyészet, a maradék pedig omladozó emléke ezen építészek szellemének.
__________
Hotyhogy ?!
Ellenőrizetlen
Dogtor
Politologológus
Jógász-Lyogalkotó
Esztészta
Világatya
Főmesterpolgár
Na ennyit az említett
Na ennyit az említett szoborról
jaja, erről
jaja, erről beszéltem:(
http://celtic-city81.myminicity.com/
http://celtic-city81.myminicity.com/ind
http://celtic-city81.myminicity.com/tra
Múlt héten fél órába
Múlt héten fél órába tellett, amíg a Keletinél találtam egy jegyárust és utána eljutottam a 67-es villamos nevű buszhoz (ami mint kiderült minden más busszal ellentétben a Verseny utcában áll meg), pedig én abszolút bennszülött pesti vagyok. Nem szeretnék turista lenni itt :)
De köszi annak a graffitisnek, aki nyilván szintén megelégelte, hogy a BKV tájékoztatása kimerül egy A4-es egynyelvű lapban, és az építkezést elkerítő falra felfújta nagy betűkkel, hogy "<-- METRO :) "
*CMS* viridis
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
"Szerintem fognak találni
"Szerintem fognak találni (a Városligetnél is sikerült kijelölniük egy számunkra teljességgel felesleges szakaszt)"
Na, ez a kedvencem. A kanyar után már nem is használhatják a kerékpárosok, plusz minden autós beáll a buszsávba és ugat hogy miért nem megyek a szélén, majd a Dembinszky elején akkurátusan leszorít.
Én szerencsére ritkán
Én szerencsére ritkán futok össze nagy kékekkel, de az utóbbi időben (az idei szezon) jobbak a tapasztalatok. Eddíg csak egyszer szorított le, akkor sem bizonyos a nevelési szándék, mert egy zebránál kellett erősen fékeznie. Félő, hogy inkább figyelmetlen volt, ami talán az ő esetében rosszabb.
Árpád híd-Margit híd között fordul elő hogy buszsávozom, és nem először történt, hogy bár behúzódtam az autók közé a busz nem zúgott el mellettem, hanem együtt döcögtünk a megállójáig. Máskor érezhető volt hogy nem akar mindenképpen utolérni a margit hidi kereszteződésig. Korábban volt rá példa :(
Próbálok figyelni, hogy ne tartsak fel tömegközlekedési eszközöket, lehet hogy ezt értékelik.
Csak pozitívan, egyszer biztos jó lesz mindenkinek :)
BalageP az OFAlábú
"Próbálok figyelni, hogy
"Próbálok figyelni, hogy ne tartsak fel tömegközlekedési eszközöket, lehet hogy ezt értékelik. "
A buszvezetők villogással meg szokták köszönni, ha széles karmozdulattal jelzem, hogy jöjjön ki a buszöbölből előttem. Itt mondjuk elsőbbsége van, de sokan nem adják meg nekik, ráadásul a közeledő bringa sebességét nagyon nehéz tükörből megállapítani.
Meg át lehet adni az elsőbbséget egyéb esetben is, amikor a miénk lenne, csak jelezni kell egyértelműen.
Izlelgetni kéne ezt a
Izlelgetni kéne ezt a mondatot:
"FIGYELEM! Egyetlenegy esetben sem maradt ott a biciklis, még akkor sem, amikor a buszvezető jelezte neki, hogy sérülés történt, s megkérte arra, hogy maradjon ott."
HA legalább 1 bringás ottmaradt volna, már nehezebb lenne kimondani, hogy ha a pesti autós közlekedési kultúrája felelösségvállalása a béka segge alatt van, akkor a pesti bringásét valahol az asztenoszférában kell keresni :-( Elkeserítő!
Ihletnek (külföldi
Ihletnek (külföldi példa):
Tájékoztató a buszsávok használói számára
1. Buszvezetőknek
Hogyan előzhető a kerékpáros?
- A (belga) KRESZ szerint 1 méter oldaltávolságot kell hagynia a busz és a kerékpáros között.
- A javasolt kerékpársávval ellátott buszávban veszély nélkül megelőzheti a kerékpárost, anélkül, hogy a buszsávot el kellene hagynia.
- A javasolt kerékpársáv nélküli buszsávban az előzéshez részben el kell hagynia a buszsávot.
- Ha nem lehetséges megelőzni a kerékpárost, mindig tartson elegendő távolságot a biciklista és a busz között (kb 4 métert).
- Ne előzze meg a kerékpárost ha megállóhoz közeledik a busz.
- Belterületen a busz elsőbbséget élvez, amikor elhagyja a megállót, ha ezt villogó lámpával jelzi. Kapcsolja be a villogót, majd ellenőrizze, hogy nincs-e előzési manővert végrehajtó gépjármű vagy kerékpáros a busz mellett/mögött. Amennyire csak lehet, tartson szemkontaktust a többi közlekedővel.
- Jobbra kanyarodás esetén különösen figyeljen a biciklistákra.
******************************************************
******************************************************
2. Kerékpárosoknak
- Amennyire csak lehet, haladjon egyenesen, és a buszsáv jobb oldalán. Ha akadály miatt ki kell térnie, ne tegye hirtelen.
- Figyeljen a megállót elhagyó buszra. Ha a busz villogóját látja, amely azt jelzi, hogy a jármű elhagyni készül a megállót, már nem előzheti meg. Próbáljon szemkontaktusba kerülni a buszvezetővel (például a visszapillantó tükrön keresztül).
- Különösen figyeljen, amikor a busz buszöbölben készül megállni. Amikor megelőzi a buszt, számítson rá, hogy a busz hirtelen jobbra helyezkedhet.
- Ne kerekezzen járdán. A járda a gyalogosoké.
- A buszsávban csak egymás mögött haladhatnak a kerékpárosok (minden más úton, buszsávon kívül, belterületen egyébként egymás mellett is haladhatnak).
- Figyeljen arra, hogy látszódjon. Élénk színű ruhákban, vagy fényvisszaverők segítségével jobban látszik. Sötétben mindig kapcsolja be a lámpát.
- Mindig jelezze, ha irányt vált. Nem csak udvariasságból a többi közlekedő iránt, de saját biztonsága érdekében is.
- Figyeljen a keresztező utcák forgalmára, akkor is, ha elsőbbsége van, mert nem biztos, hogy észrevették. Próbáljon meg szemkontaktusba kerülni a többi járművezetővel.
****
Forrás:
A kerékpáros közlekedés és a tömegközlekedés összehangolásának lehetőségei (brüsszeli kézikönyv)
Brochure, 2007 – Bruxelles Mobilité-AED et IBSR, 56p.
http://www.fiets.irisnet.be/download/cyclistes_transport_en_commun.pdf
Tegyük hozzá a
Tegyük hozzá a bicikliseknek szóló részhez (sajnos úgy látom, nálunk még nem magától értetődő):
- Soha ne előzz vagy kerülj JOBBRÓL buszt vagy bármilyen járművet. Piros lámpánál sem.
- Ha egyenesen akarsz továbbhaladni, NE sorolj be a jobbra kanyarodó sávba, mert ezzel feltartod a jobbra kanyarodó járműveket. Sorolj az eggyel beljebb lévő sávba.
az 1.höz: tehát amikor a
az 1.höz: tehát amikor a baross áll végig reggel a szabóervinig, vagy a kiskörte az astóriáig, akkor menjek be belülre, ahol még annyi hely sincs mint a szélén?
a 2.hoz: vagy állj be eléjük, és akkor te indulsz el elsőnek:)
http://celtic-city81.myminicity.com/
http://celtic-city81.myminicity.com/ind
http://celtic-city81.myminicity.com/tra
"1.höz: tehát amikor a
"1.höz: tehát amikor a baross áll végig reggel a szabóervinig, vagy a kiskörte az astóriáig, akkor menjek be belülre, ahol még annyi hely sincs mint a szélén?"
Hát ha valaki olyan tapasztalt, hogy kívülről tudja, hol vannak a buszmegállók és a jobbra kanyarodási lehetőségek, akkor kockáztathat. De tudatában kell, hogy legyen, hogy a buszvezető nem feltétlenül látja, és hogy menekülni sem tud, ha rákanyarodik.
"a 2.hoz: vagy állj be eléjük, és akkor te indulsz el elsőnek:)"
Igen, ezt sokszor látom, ezt csinálja az összes rutintalan ÉS szabálytalan hétvégi biciklista. Azért hülyeség, mert 1) az autók jobban gyorsulnak, mint a bicikli, tehát feleslegesen tartja fel a mögötte állókat, 2) ellentmond a közlekedés logikájának: minek sorol jobbra, ha egyenesen megy, oda soroljon, ahova akar menni. Ha elfelejt karral jelezni, máris kész a jobbhorog, és még ő lesz a hibás is.
a buszokat simán elengedem
a buszokat simán elengedem amikor be, vagy kiállnak a megállóba:)))
hát akkor én nagyon sok tapasztalatlan 7végi futárt szoktam látni:PPPP
http://celtic-city81.myminicity.com/
http://celtic-city81.myminicity.com/ind
http://celtic-city81.myminicity.com/tra
""a 2.hoz: vagy állj be
""a 2.hoz: vagy állj be eléjük, és akkor te indulsz el elsőnek:)"
Igen, ezt sokszor látom, ezt csinálja az összes rutintalan ÉS szabálytalan hétvégi biciklista. Azért hülyeség, mert..."
Tévedsz!
Azért jó beállni előre, mert:
1. Látnak, tehát nem ütnek el
2. Nem szívod a benzingőzt
Az autós pedig megvárja amíg elindulsz, és szépen megelőz.
Nálunk fejlettebb kultúrájú országokban még fel is festik, hogy állj oda, például ld. itt.
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
"Nálunk fejlettebb
"Nálunk fejlettebb kultúrájú országokban még fel is festik, hogy állj oda"
Igen, ez ma már alapvető biciklis létesítmény. Néhány kép itt is:
Rajt zóna
Rajt zóna + kerékpársávok
Rajt zóna + kamion
köszönöm:))) ezért
köszönöm:))) ezért mondtam;)
http://celtic-city81.myminicity.com/
http://celtic-city81.myminicity.com/ind
http://celtic-city81.myminicity.com/tra
Amikor a baross meg a
Amikor a baross meg a kiskörte ál végig reggel, akkor középen még simán elmégy. A Barosson pl. szembejövő direktben lát, akit előzöl az pedig a bal tükörben, amibe kb 5x annyian néznek bele egyáltalán, mint a jobba.
Soha nem előzz jobbról, mert veszélyes.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Kérdés a másodikhoz: Ez a
Kérdés a másodikhoz:
Ez a csak jobbra kanyarodó sávra vonatkozik, vagy azokra is, ahonnan egyenesen is lehet haladni? Mert nem szívesen kísérleteznék a visszasorolással.
csak a jobbra kanyarodókhoz
csak a jobbra kanyarodókhoz gondoltam:)
http://celtic-city81.myminicity.com/
http://celtic-city81.myminicity.com/ind
http://celtic-city81.myminicity.com/tra
Azt azért megjegyzem, hogy
Azt azért megjegyzem, hogy a tapasztalataim szerint (sajnos) az autósok egy része még mindig jobban feltartja a buszos, a troli, és a villamos közlekedést is (HÉV-es esetről nincs tudomásom), mint a biciklisek. Az, hogy ebből alig ha van baleset, részben annak tudható be, hogy ezek egy része nem járnak hirtelen fékezéssel, a másik meg (lehet), hogy számítanak a gépkocsivezetők figyelmetlenségére (vagy bunkóságaira).
"Eljött a BKV egyik forgalombiztonsági szakértője is, aki elég világos statisztikával szolgált: idén eddig 45 olyan baleset történt, aminek kerékpáros és BKV jármű volt részese, s ebből mindössze 8 esetben állapították meg a BKV sofőr felelősségét."
Aha és ezt el is kell hinni... . A statisztika valósságát nem vitatom, de amin alapszik - azt már igen, mert sajna a BKV nem mindig vonja felelősségre a buszvezetőt (vagy egy másik dolgozóját).
Igen, ez minden bizonnyal
Igen, ez minden bizonnyal igaz is. Valóban megfigyelhető, hogy egyes járművezetők a többi autóvezető tahóságait már-már észre sem veszik vagy elfogadják (megszokták), ezzel szemben egy kerékpáros legapróbb - valós vagy vélt - hibáját óriási sérelemnek élik meg.
Tipikus példa a legnépszerűbb gumicsont, a piros lámpa ignorálása, ami cefetül idegesítő az autóból nézve, ám amikor az énmégéppenátférekezenanarancssárgán vagy a nemállokmegmertbelémjönnekhátulról esetei forognak fenn, az bocsánatos bűnnek számít.
Szóval az egy dolog, s ebben nem is volt vita, hogy a magyar közlekedési morál a béka segge alatt van, s a problémák többsége ebből fakad. Ezen is el kell kezdeni dolgozni.
Ettől függetlenül nekünk az a dolgunk, hogy ebből arra a részre-csoportra hassunk, akiket meg tudunk szólítani. A többiekkel foglalkozzon más.
A számok - sajnos - valósak, nem félinformációkból lettek kinyerve, hanem hatósági vizsgálatok nyomán készült hivatalos jelentésekből.
Természetesen nem lehet kizárni, hogy egyes esetekben a helyszínelő - akarattal vagy akaratlanul - tévesen rögzít néhány nyomot, esetleg, hogy egy rosszindulatú, bicajosgyűlölő tanú által elmondottakra alapozzák a vizsgálatot. Ám ez valószínűleg nem jellemző, ezért az arány lényegesen nem változik akkor sem, ha ezeket a torzító tényezőket is figyelembe vesszük.
Egy szónak is száz a vége: mindenki viselkedjen úgy a mindennapokban, a közlekedés során (is), ahogy azt elvárja, elvárná a másik féltől is.
Figyelmesség, előzékenység, s persze következetesség szükséges ahhoz, hogy ne háborúnak éljük meg az A-ból B-be jutást.
Aki pedig bizonytalan, az ne szégyelljen gyakorolni, mert semelyikünk sem született profi bringásnak.
_______________________________________
A város annyira meg van terhelve beruházásokkal, hogy óvatosan kell bánni az olyan rendezvényekkel, amelyek zavarják az autósok forgalmát.
"...megfigyelhető, hogy
"...megfigyelhető, hogy egyes járművezetők a többi autóvezető tahóságait már-már észre sem veszik vagy elfogadják (megszokták),..."
Igen ez furcsa, már én is észrevettem. Csak a legnagyobb, legkirívóbb szabálytalanságokat, ügyetlenkedéseket teszik szóvá. Talán belefásultak, unják.
"...ezzel szemben egy kerékpáros legapróbb - valós vagy vélt - hibáját óriási sérelemnek élik meg."
Ezt nem tudom, nem túl sok dolgom akad velük. Viszont a honlapot sokat olvasva bizony hihető az állításod és nagyon szomorú ez a kettős mérce.
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
Bocsánat, így már
Bocsánat, így már (sajnos) más, ha a statisztika nem a BKV belső vizsgálatain alapszik.
Szabálytalankodó biciklist sajnos én is látok, egyesek úgy tekernek, hogy csoda, hogy nem történt belőle baleset. Igaz, senki sem született profi biciklisnek, de az magára vessen, aki tahósága miatt nem néz utána a szabályoknak (és igen, tényleg jó lenne, ha minden egyes kerékpárboltban, a drótszamár mellé adnának egy "Kerékpáros kis könyvet" - benne fontosabb a KRESZ tudnivalókról, és miegymás másról is).
Ha már kerékpárszállítás: ma valaki megkísérelte (?) a Combinon, persze a vezető szólt neki (ami elég is volt, mert le is a drótszamarával, bár nem értem, mert alig pár perccel előtte még tekert, igaz, az aluljáróban, ahol szvsz. tilos lenne neki).
"Eljött a BKV egyik
"Eljött a BKV egyik forgalombiztonsági szakértője is, aki elég világos statisztikával szolgált: idén eddig 45 olyan baleset történt, aminek kerékpáros és BKV jármű volt részese, s ebből mindössze 8 esetben állapították meg a BKV sofőr felelősségét."
Aha és ezt el is kell hinni... . A statisztika valósságát nem vitatom, de amin alapszik - azt már igen, mert sajna a BKV nem mindig vonja felelősségre a buszvezetőt (vagy egy másik dolgozóját).
--------------------------------------------------------
1. Nos helyesen, 2003-2008 között "45 olyan baleset történt, aminek kerékpáros és BKV jármű volt részese, s ebből mindössze 8 esetben állapították meg a BKV sofőr felelősségét."
2. "mert sajna a BKV nem mindig vonja felelősségre a buszvezetőt (vagy egy másik dolgozóját)" amiről jegyzőkönyv készül ott 100%, h felelősére vonás - általában pénzbeli - követi.
Köszönöm, hogy ezt
Köszönöm, hogy ezt megosztottad velünk, de remélem érthető, hogy én nem igazán bízok a BKV belső vizsgálataiban, főleg akkor, ha el sem indítsák, bár lehetett olyant hallani, hogy az egyik buszvezető, a csuklósról átkerült szólósra (ebben mi a büntetés ?), de sajnos azok is volán mögött ülnek, akik bár technikailag tudják vezetni a buszt, de más tekintetben alkalmatlan rá (ez pár éve kb. 30 % volt, de azóta változhatott az arány, hogy csökkent, vagy növekedett, azt nem tudom, mert kicsit rég - pár éve - beszéltem egy pár buszvezetővel) és sajnos ezek a kollegáikkal szúrnak ki a legjobban, mert hiába lehetnek ők jók (kedvesek, meg miegymás), de tudjuk jól, hogy a negatív tapasztalat nem egy esetben annyira erős, hogy az ember utána képes az általánosításra is.
örülök. De
örülök.
De tényleg.
Nagyon itt az ideje, hogy elkezdjünk együtt problémamegoldani.
Az oktatófilmek minden fajtájának tökre örülök, legyenek benne mosolygós bringások és buszsofőrök, sőt, buszvezetőből a műszak végén bringásssá átlényegülő minden-helyzet-ben-jól-döntő példaszemély, jajjdejó.
Szervezeti (vagy mi) szinten meg fontos, hogy mindkét fél lássa a másikban a szándékot.
Mi meg csak jól járunk: okosodnak a nem tapasztalt bringások és jobban figyelnek a buszok is.
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
Ja, és PRL, ugyan nem
Ja, és PRL, ugyan nem voltam ott, de azt gondolom, hogy nagyon szép az összefoglaló. PR-os is lehetnél, hmm? :)
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
Most volt a tv-ben hogy
Most volt a tv-ben hogy bkv+kerékpárosklub szemléltette a baleseteket. Épp egy pajti fejelt le egy buszt :)
*CMS* viridis
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Most, a Fókuszban lesz szó
Most, a Fókuszban lesz szó a biciklizésről, úgyhogy nézzétek! Nem tudom, hogy a Fókusz adása felmegy-e a Net-re, bár gondolom nem... .
Melyik TV? - Zsurmi
Melyik TV?
-
Zsurmi
tv2 híradó, asszem *CMS*
tv2 híradó, asszem
*CMS* viridis
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
MTV - tegnap Kalapacsos
MTV - tegnap
Kalapacsos fejelt. :)
6.20-8.42-ig Pont olyan
6.20-8.42-ig
Pont olyan szituba kerültem ma mint, amit Kalapácsos produkált az első esetben. A csuklós busz vezetője egyáltalán nem vett észre (nem figyelt) elindulásakor. Nem tudtam megelőzni, és emiatt nagyon hosszan együtt haladtunk. Még akkor is valami másra figyelt, amikor - nagy nehezen - a fülkéig előre tudtam menni. Onnan lassítottam vissza és soroltam be a busz mögé, mert egyre gyorsabb lett és meggyőződtem róla, hogy a büdös életben nem fogom megelőzni. Ráadásul iszonyú szar volt ott az út minősége. Szerencsére sem szemből, sem hátulról ótó sehol sem volt.
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
http://hvg.hu/itthon/20080717
http://hvg.hu/itthon/20080717_biciklis_baaleset_kobanya_veszelyes.aspx
*CMS* viridis
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Az MTI kiadta, így elég
Az MTI kiadta, így elég sokan átvették a hírt. A Metróban is és Borsban is volt cikk.
Erről már a BKV oldalán
Erről már a BKV oldalán is lehet olvasni.
A Bors cikke.
A Bors cikke.