Tagadhatatlan, hogy ez is "fókuszos" lett, s abban sem vagyok biztos, hogy holnap bárki is jobban elgondolkodik a közlekedése során a mithogyanról.
A legjobban az fáj, hogy egy magazinműsorba beleférne a pontosabb tájékoztatás és az okok feltárása is, ezzel javítva a közlekedők közötti helyzeten. Így viszont csak az marad meg rengeteg fejben, hogy "már megint itt egy néniborító köcsög bringás" vagy egy "rohadék motoros".
Az első mondat viszont tetszik, mert nyilvánvalóvá teszi azt a tényt, hogy sok bringásnak van jogosítványa, tehát a kerékpáros jogosítványon való lovaglás lejárt lemez.
(KRESZ-oktatást az általános iskolákba!)












ez rémes... :( minden
ez rémes... :(
minden témában ezt csinálja a fókusz... egy két ostoba pöcs riporter, nulla infóval nekiáll igazságot osztani ebben a hangnemben...
nagyon útálom és szerintem nagyon káros is
Szerintük az emberek azt
Szerintük az emberek azt akarják hallani.
És lehet, hogy igazuk is van.
-
Zsurmi
Ennél sokkal súlyosabb a
Ennél sokkal súlyosabb a helyzet. Mert nem a fránya szabálytalankodók okozta helyzet a legnagyobb baj. Az erőfölénnyel visszaélő az. Akár teherautós, furgonos, autó vagy biciklis.
A veszélyes helyzeteket meg lehet oldani. A felelőtlenül viselkedőkön túl lehet lépni. De aki konkrétan leckéztetni próbál, az a legnagyobb baj. Hogy meg merik tenni.
Persze itt, a legtöbben tudjuk ezt.
-
Zsurmi
sajna nekem nem nyitja meg,
sajna nekem nem nyitja meg, de az erőfölényt épp most tapasztaltam az üllőin. persze csak a szokásos, de eső után irgalmatlan nagy tócsákkal, nem működő nagykörte-üllői keresztnél nem biztos, hogy sávon belül kell előzni hetven fölött a biciklistát egy rothadás dzsippel. persze a kövi lámpánál utolértem (mily meglepő), de sajnos nem hallotta, hogy neki kiabálok, biztos zúgott bent nagyon a légkondi.
Jegyezzük meg a
Jegyezzük meg a szerkesztők nevét: Simon B. Ágoston és Hollósi Szandra.
(Szomorúan láttam a sodronylakatot a budai gyalogsétányon nyilatkozó nyakában.)
Nem ertem. Igy elso nezesre
Nem ertem. Igy elso nezesre a bringasok nagy resze szabalyosan kozlekedett. Miota tilos uton tekerni?
atomboy
Betartom a KRESZ-t, piros
Betartom a KRESZ-t, piros lámpánál állok autók között a sorban. Szívem dobog, pulzusom gyors, légzésem mély: így lélegzem be mélyen a megnövekedett fizikai igénybevételhez szükséges oxigént....???? Mit is? Amit elöttem/körülöttem fél méterre kipufognak az autók? Kiváncsi lennék, hogy hasonló körülmények között a nagyokos autósok meddig volnának hajlandók beszívni ezt a kifejezetten büdös, torkot kaparó mocskot?! Én szívom be helyettük, s mivel a belvárosban nem járok az autómmal így ők kisebb dugóban ülhetnek. Jobban tudnak tehát közlekedni, ergo jót teszek velük. Mégis én szívom koncentráltan ezt a mocskot, az én (MI) egészségem(ünk) megy tönkre. Egyetértek Magwassal: "A belvárost le kell zárni!"
P.S. Nem vagyok dinnyetermelő, mit borítsak ki? :-)
Kiakadtam az alábbi
Kiakadtam az alábbi mondaton:
"Léteznek olyan biciklisek és motorosok, akik _betartják_ a KRESZ-t."
üdv adamekp
Én is! Micsoda egy
Én is! Micsoda egy hazugság! Vannak olyan biciklisek, akik betartják a KRESZ-t? :)
Gizellával szemben hány
Gizellával szemben hány áldozatot tudnánk felsorakoztatni, akiket nem a "száguldozó biciklis" sodort el, hanem a száguldó audis/suzukis/hondás/opeles stb.??? Ja, persze, ők sajnos már többségében nem tudnak nyilatkozni az incidensről... (Persze tudom, hogy bringás-gyalogos balesetek is vannak bőven, de ez így akkor is egyoldalú!)
Ühüm, a videó vége felé már óva intenek mindenkit az általánosítástól, bár az előző percekben egy tucat sztereotípiát sikerült felsorakoztatni a budapesti bringásokról, és konkrétan ki is mondták, hogy mi szabálytalanabbak vagyunk. De mossák kezeiket, hiszen ők csak tájékoztattak, objektíven..., persze....
________________________________________
tekerek tovább - addisz
hmmm. én azért magam elé
hmmm. én azért magam elé képzeltem Gizella esetét.
ha a kormány rántotta le Gizellát a margit híd feljárójánál, akkor a bringás hogyan maradt nyeregben? hiszen azt állította a sértett, hogy miután földre került, még át is ment rajta a bicajos... ezt így hogy? elment mellette, megrántotta a kabátját a kormánnyal, ettől Gizella elesett, de akkorát esett, hogy pont a biciklis elé 1 méterrel, hogy még át is tudjon rajta menni a bringa?
mert most szvsz 2 eset van:
1. a bringás felfelé ment: ekkor nincs annyi lendület az emelkedő miatt, hogy egy lerántásnál még továbbmenjen a bringás
2. ha lefelé ment, akkor meg nyilván gyorsan, amitől egyrészt vagy elvágódott a bringás az akadás következtében, vagy Gizella nem tudott a száguldó biciklis alá kerülni
nem tudom, szerintem ezt így sehogyse lehet... de ami a legfontosabb, hogy a fókusz kiment riportot csinálni, és pont talált valakit, akit elgázolt egy biciklis? vagy végigjárták a házakat pesten, hogy "csókolom, magát ütötte már el bringás?" vagy esetleg odamentek Gizellához, és szépen megkérték, hogy mondjon már valami hátborzongatót, cserébe szerepelhet a fókuszban...
lehet, hogy rosszmájú vagyok, de szerintem az utolsó. ilyen a kereskedelmi televíziózás, vér meg pina kell a népnek.
Sajnos nem hiszem, hogy Te
Sajnos nem hiszem, hogy Te vagy túl rosszmájú...szerintem...
________________________________________
tekerek tovább - addisz
ez nem pont így megy, de
ez nem pont így megy, de hasonlóan. Gizella sztorija nyilván fölkerült a nőklapjacaféra vagy a barátnőpontcomra, és onnan levadászták maguknak, vagy valaki a stábból ismeri, mert a szomszédja, fodrásza, kutyájának barátja.
Egyébként pontosan ugyanígy kerülhetünk be mi is a fókuszba :)
(amúgy: "vér meg pina kell a népnek", úgy látom nem egyben, és pláne nem egyszerre :)
:) amúgy persze, azt én
:)
amúgy persze, azt én is adom, hogy simán elsodorhatta, de ez a "beakadt, alákerültem" duma elég furcsa. azért egy bringa mégsem a piros7-es... elsodorhatták, ő meg kiszínezte a sztorit picit. de ha nem így volt és tényleg 100%-ig igaz a történet, akkor elnézést, én voltam a pecs.
lényeg a lényeg, egyoldalú riport volt, és az lett volna Gizella nélkül is.
most milyen egy vagy
most milyen egy vagy :)
megnéztem újra a kérdéses riportot és tényleg fura így elmondva, de ez még nem jelenti azt, hogy Gizella hazudik, legfeljebb a vágó keze munkáját láthatjuk élesben. Azt nem tudni, hányszor húsz percből vágták össze ezt a 2x 10 másodpercet. Még az is lehet, hogy egy másik bringás esett át rajta, nem a beakadós. Vagy a két történet között eltelt 2 év és 24 telehold. Sose fog kiderülni.
Amúgy a beakadt kabát eredményezhette, hogy a bringa átesett rajta (és nem áthaladt), másrészt meg, na, tegye a szívére a kezét*, aki még nem zúzott le ott vagy máshol többel, mint amennyit a gyalogok még jó néven vesznek.
* jöhetnek a kommentek, hogy nem nem én soha
De a lényeg, a lényeg valóban: ismét egy szar riport, csak azon csodálkozom, ezen miért csodálkozik bárki is.
"Még az is lehet, hogy egy
"Még az is lehet, hogy egy másik bringás esett át rajta, nem a beakadós. Vagy a két történet között eltelt 2 év és 24 telehold. Sose fog kiderülni."
Egyre szórakoztatóbb a nyomozásunk, már tiszta X-akták :D.
________________________________________
tekerek tovább - addisz
Azert kicsit vegyunk vissza!
Azert kicsit vegyunk vissza! Az eset bizonyara, ha nem is pontosan igy, de megtortent. Latjuk mi is a sok taho, felelotlen kerekparost, ugyhogy semmi hihetetlen nincs benne sajnos. Azt pedig ne varjuk el egy karosulttol, hogy minden reszletet kepes felidezni, hiszen sokk erte.
Szerintem ez nem szorakoztato.
Nem állítottam egy szóval
Nem állítottam egy szóval sem, hogy az illető hazudott, sőt, fentebb írtam is, hogy tisztában vagyok a bringás-gyalogos balesetek számával. Annyi a gondom a bemutatással, hogy egyoldalú, hiszen a riport nem kizárólag a szabálytalanul, ész nélkül közlekedő, balesetet okozó kerékpárosokról szólt elvileg, hanem az autósokról is, tehát ennyi erővel megkérdezhettek volna egy bicajost az őt ért közúti incidenseiről.
________________________________________
tekerek tovább - addisz
én nem tagadom, nyilván
én nem tagadom, nyilván előfordult már...
bár ott azért meggondolandó, mert éppenséggel forgathattak volna azon a helyszínen arról is, hogy mindkét oldalon, a lejtő alján lévő vasrácsba pont belefér egy 32-es gumi, hát még egy 20-as, vagy 25-ös. sikeresen vertem már be az ezredest azon a szent helyen, sőt, fejreállni sem nehéz...
Csak neked, csak most: még
Csak neked, csak most: még csak nem is mentem ott biciklivel :) Egyszer áttoltam, és rollerezve gurultam. Túl lassan, majnem át is estem a szegélyen :)
Számomra egyértelmű a
Számomra egyértelmű a műsor üzenete: a bringások és motorosok azért halnak meg, mert előrecsorognak a pirosnál. Autósok persze sosem szenvednek balesetet. De ez érthető, hisz nem igazán tudnak egymás elé menni a lámpánál.
Az átlag fókusznézőből én kb. ezt nézem ki. Remélem tévedek.
"nem igazán tudnak egymás
"nem igazán tudnak egymás elé menni a lámpánál"
láttam én már karón varjút :)
Balra kanyarodó sávból
Balra kanyarodó sávból egyenesen kilő?
Dova
...aki tuti kevesebbet szellent, mint Botka László autója!
Ha legközelebb nálam lesz
Ha legközelebb nálam lesz a kamera, amikor a 200 kilós furgonos 3 centire előz majd kiszáll és életveszélyesen megfenyeget, én is benne leszek a fókuszban, és jól megmondják, hogy a pesti autóvezetők mennyire agresszívek, de persze van olyan is, aki nem?
Fókusz-pókusz... :o(
Fókusz-pókusz... :o( Nagyjából amit leszűrtem a műsorból sörrel a kezembe, klottgatyába ülve a tévé előtt, kicsit az orromat is túrva, psszt..
-Minden kerékpáros szabálytalan,
-Minden motoros szervdonor,
-minden gyalogost legalább egyszer életében biztosan el fog ütni kerékpáros,
(ez egy hölgyön látszott is, akinek nem mutatták a testébe fúródott alkatrészeket, de a csuklóján látszott, hogy a bőr alatt még mindig ott van egy kormánystucni betokozódva)
A Nyugati térnél, a futár srác helyében meg visszakérdeztem volna: A riporter úr, mikor a városban teker, hogyan szokta rakni?
Te nagyon rosszul látsz! Az
Te nagyon rosszul látsz! Az nem egy stucni hanem egy taposó pedál a csuklójában. Ebből is látszik ,hogy milyen borzalmasan szabálytalanok vagyunk.
"53-17-el a feleggvárba:derék, nagyon derék"
A sörtöl, vagy
A sörtöl, vagy klottgatyától lehetett. ;o)
Egyszerűen nem tudom
Egyszerűen nem tudom megérteni miért csípi az ótósok szemét (ezek szerint többség) az hogy bringával, neadj motorral az álló ismétlem még1* álló kocsisor között mi a frászkarikáért nem lehet előrecsorogni a lámpáig bringával??? Érdekes, ezt civilizáltabb helyeken még hivatalosan segítik is pl bicikliknek kialakított első hely a lámpánál, stb. Amúgy meg magam is szoktam sajnos autóval araszolni a dugóban, egyszerűen hihetetlen mennyi türelmetlen és nem mellesleg bunkó/görény van az utakra kiengedve, tényleg azt hiszik, ha kocsi van a seggük alatt bármit megtehetnek pl: ledudál, ijeszteget, szidalmaz... igazi kultúr viselkedés... Nah szóval nem azt kellene itt forszírozni hogy a bringás így, a motoros úgy, kicsit kompromisszumkésznek kellene lenni kedves autót vezetők, és be kell(ene) látni h a városba -hiába űberkényelmes- nem való az autó, csak ha nagyon muszáj.
+ csinálhatnának arról is
+ csinálhatnának arról is riportot, hogy egymással mennyire jófej ez az összetartó, szabályos autóstársadalom. nincs saját autóm, de komával pár hónapja bútort szállítottunk a pesti dugóban kőbányáról a margit körútra. unalmunkban megszámoltuk, 89-szer engedtünk be valakit a sávba, adtuk meg neki az amúgy nem járó elsőbbséget, stb... 3-szor, azaz HÁROMSZOR (!) köszönték meg. bringával még azt is megköszönöm, ha lámpánál az előrehúzódásnál valaki 3 centit odébbhúzódik, ha látja, hogy jövök...
poénkodtok, de ennél
poénkodtok, de ennél drámaibb a szitu
az emberek nagy része tufa magyarországon és egyáltalán nem veszi észre a fókusz féle átb*szást
a fókusz egy igen népszerű műsor és az emberek nem úgy beszélgetnek róla, hogy "már megint milyen egyoldalú fasz volt a fókusz", hanem, hogy "így igaz, a fókuszban is ez volt"
és ez sokkal károsabb, mint gondolnátok
egy ilyen "merénylet" lebonthat sok sok munkát, amit aktivisták lépésről lépésre felépítettek a kerékpározás elfogadásáért
szerintem fel kellene szólalni MK-nak, ORTT, vagy közvetlenül az RTL felé jelezni, hogy durva félretájékoztatás volt és javítsák kisürgősen, mert az amúgy is rémes morált még jobban lehúzza eme csodás riport, ahol teljesen egyoldalúan és bután vázoltak egy szitut
de komolyan
ha benne akarunk lenni a fókuszban, ez egy remek alkalom
támogatom...
támogatom...
+1 lehetőséget kéne
+1
lehetőséget kéne kérni ugyanebben a műsorban, hogy a mi álláspontunkat is bemutassuk, ezt akár ortt-vel is megtámogatva.
megnézve a riportot, meg agyalva a hozzászólásokon arra jutottam, hogy én rendszeresen egy helyen szegem meg a kreszt durván, az üllői#könyves kálmánnál, azt slussz. a többi maximum az, hogy előrecsorgok ha van hely, meg nem mindig állok meg életem veszélyeztetésével a zebra előtt, hogy átengedjek egy-egy gyalogost.
Igazad van, legkevésbé a
Igazad van, legkevésbé a Fókuszban akarok benne lenni, de jó lenne valamit ki5leni...
MTV - tegnap
MTV - tegnap
olvasni is jó volt róla,
olvasni is jó volt róla, ezt a riportot meg mégjobb volt látni. a trolibuszvezető mondanivalója azért mókás volt. az idegtől remegő hangon (ha jóindulatú akarok lenni, ez a nyelvbotlással együtt betudható a lámpaláznak is) beszél "jogtalan előnyről". :D ez akkor most valami verseny, vagy közös közlekedés, aminek vannak szabályai? abban egyetértünk, hogy a piroson átcsorgás gáz, a veszélyességi fok önálló megítélése elég szubjektív, ezért káros. azért vannak a lámpák, szabályok, stb.. kiricsi karola meg belekóstolt, örülünk. :) tök jó lenne látni, hogy nem csak beszélgetés folyik erről, hanem kézzel (vagy inkább kerékkel) fogható eredménye lesz.
www.myspace.com/loudsociety
http://nol.hu/cikk/499341/
http://nol.hu/cikk/499341/
sry, de nekem komoly bajom
sry, de nekem komoly bajom van ezzel az üggyel..:( egyáltalán nem akarnak az emberek együtt bringázni a buszokkal, autókkal a mai budapesti forgalomban
a jelenlegi helyzetet a rossz belvárosi útviszonyok és az átgondolatlan közlekedési rendszer okozza
aki most kimegy autók közé, nem hiszem, hogy azzal sodorja veszélybe magát, hogy pl lámpánál előrekúszik az autók mellett és egy üres útra kikanyarodik jobbra, pirosnál (szerintem így lesz kevésbé veszélyben, mert nem kell az induló autók között elindulnia)
szóval itt van valami lényeges, ami mindig kimarad: nem egyenrangóságot kell a bringának, hanem előnyöket, akkor sokan ráülnek. Addig nem fognak. Addig aki kimegy az utakra, az így fog közlekedni, mert haladni akar és nem álldogálni a bűzben. Szóval könnyü erre terelni a figyelmet, de először lássuk mekkorát hajlandó lépni a város az autók kiszorítására, utána beszélhetünk ezekről
uff, a véleményem ez ;)
Jó a meglátásod! Nem
Jó a meglátásod! Nem egyenrangúság kell, hanem esélyegyenlőség! Az esélyegyenlőség biztosításához pedig éppenhogy az szükséges, hogy a gyengébbik (ezért hátrányos helyzetben lévő) félnek előnyöket biztosítsunk, amivel az esélyeket kiegyenlítjük!
www.gruppetto.hu
Miért is vannak a lámpák,
Miért is vannak a lámpák, a szabályok? Nem jutottál a gondolatsor végére...
Pedig ha végiggondolod, egyetlen oka van: a motorizált közlekedés túlzott elterjedése. Az autóból alig lehet kilátni, nehezen irányítható, ezért muszáj lámpákat kirakni, hogy ne törjék össze egymást meg a többieket. Ha csak bringák meg lovaskocsik járnának a városban, hány lámpára lenne szükség szerinted?
www.gruppetto.hu
2/bringa :)
2/bringa :)
Ez valami undormány
Ez valami undormány volt.Kérem szépen szeretnék az Rtl klub ellen elfogultsági inditványt elöterjeszteni:S
Viszont volt szerencsém Erdélyországban pár hetet eltölteni,és irigykedve tekinteni az ottani bringások helyzetére.Az auto forgalom 80km/o-nál kezdödik felezöt kerékközzé kapva (városokban finomabb a helyzet egy fokkal),de a gyalogos és kerékpáros forgalom szent és sérthetetlen a számukra.Partnernek tekintik öket nem akarják leszoritani elütni ijesztgetni szidalmazni stb öket.
Van mit tanulnunk.Mr Fokusz,erröl kérek egy riportot.
1.54nél Szarek
1.54nél Szarek száguldozik?
bonnie
Szerintem meg valamelyik
Szerintem meg valamelyik radikális kolléga felvehetné az ertéellel a kapcsolatot, és el kellene magyarázni, miért ekkora farkak. Aztán cserébe lehetne egy fókusz ultra műsor a hozzáértő bringások tanácsai alapján is. (Én nem vagyok ilyen szinten hozzáértő, hogy osszam az észt :( )
----------
Tekertél már éjjel Budapesten?
Valóban egyoldalú és nem
Valóban egyoldalú és nem foglalkoznak azzal, hogy a bringás vajon miért kényszerül sok esetben a kresz nem betartására. Persze ez kicsit több munkát igényelt volna, a nézők nagy része a 2. perctől megunná az egészet, átkapcsolnának más csatornára, ami rontaná a nézettséget, az pedig nagy úr ám... Ezért inkább ilyesmivel nem is foglalkoznak.
Mi viszont azon kívül hogy ezt (jogosan) sérelmezzük egy picit magunkba is nézhetnénk. Ami számomra magáért beszélt az a trolivezető megjegyzése volt a piroson áthaladással és a jogosulatlan előnnyel kapcsolatban. Látszott rajta hogy még akkor is kivan, remeg, ha beszél róla. Hogyan viselkedhet ha éppen megtörénik az orra előtt?!? És ugye ott van alatta, mögötte vagy 20 tonna...
Egy pár évvel ezelőtt megkérdeztem autóvezető barátaimat (akik ritkán ugyan, de szintén tekernek, könyezetükben relatív sok bringás arc van) hogy milyen biciklis szabálytalanság zavarja őket a leginkább. Egyöntetüen a pirosoan való áthaladás verte ki náluk a biztosítékot.
Szerintem ez az ártalmatlannak tűnő szabálytalankodás sokkal jobban mérgesíti el az autós-biciklis viszonyt mint ahogy azt gondolnák, akik nyugisan átcsorognak a piroson. Sokan nagy árat fizetnek 5-10 percért/nap.
És legtöbbször nem azok szívnak akik spórolnak....
Könnyű pampogni azoknak
Könnyű pampogni azoknak jogtalan előnyről, akiknek minden jogos előnyük megvan a közlekedésben:
Méret, sebesség, védettség és az egész úthálózat rájuk van tervezve. Ez utóbbit pedig mindenkii fizeti, de ők használják a legintenzívebben. Ja és a puszta használatuk egészségtelen mindenkire nézve.
Erre jönnek a biciklisek (egy része), akinek minden hátránya megvan: méret, sebesség, védtelenség és az egész úthálózat nincs rájuk (is) tervezve. De alig használják el, viszont fizethetik. És nekik jobban egészségtelen a használat: a sok autó miatt.
Ha nem lennének "átjárhatók a kasztok", tisztára elnyomó-elnyomott viszony lenne.
-
Zsurmi
"Egyöntetüen a pirosoan
"Egyöntetüen a pirosoan való áthaladás verte ki náluk a biztosítékot."
Ha egy kicsit jobban kapirgálsz kijön belőlük, hogy az hogy a bringás halad, ez pirosnál a legfeltűnőbb, ezért jönnek ezzel.
az előrecsorgásra mondott
az előrecsorgásra mondott egy jót a bátyám.
pirosnál ugye az autók állnak. álló járművet nem előzünk, hanem kerülünk. kerülni jobbról is szabed :)
Ez egy kis csúsztatás,
Ez egy kis csúsztatás, mert a parkolva állás és a forgalomban (pl. lámpánál) állás nem azonos, szerintem.
A dugóban állásról, araszolásról nem is beszélve, ami egyre többször fordul és fog előfordulni.
Dova
...aki tuti kevesebbet szellent, mint Botka László autója!
A Marsi Anikó nem a Palik
A Marsi Anikó nem a Palik "Párizs-Dakar nagy autós" László felesége? Na, majd ha a Palikot biciklizni látom és nem CO-t termelni, akkor kommentezek valami értelmeset.
megkérdeztem hozzáértőt
megkérdeztem hozzáértőt és ez a menet:
az RTL klubhoz kell eljuzttatni írásban a kérést, hogy a fókuszban elhangzottak egyoldalú és káros és kérjük a helyesbítést
ha nem jön rá válasz, vagy elutasítják, akkor kell az ORTT-hez fordulni
sztem érdemes ezzel foglalkozni, sokan látták és sokan is fogják nézni
A Bors cikke.
A Bors cikke.
Igen, én készítettem a
Igen, én készítettem a riportot.
Van nevem, arcom, miegymás.
És 6 évig montiversenyző voltam a PCCC-nél.
Tudjátok éppen ilyen fogadtatásra számítottam a részetekről. Összesen 8(!) anyagot készítettem a szabálytalan autósokról. Most egyet a kétkerekűekről.
Talán nem vagyok elfogult...
Hogy miért is készült el a riport? Mert minden szó igaz, ami benne van. Egy teljes napot töltöttünk azzal, hogy járkáltunk Budapesten bringásokat figyelve. Nem túlzok, 80-90% totálisan lesz*rta a szabályokat. Aztán persze, ha van egy baleset, akkor meg szegényt elütötte a csúnya, nagy autós!
Lehet hőbörögni, hogy az autósok ilyenek, meg olyanok (ezt nem is tagadtuk az anyagban sem), de először a saját portán kéne söpörni.
Hangsúlyozom: én is bringázok, és nem vagyok benne kezdő!
Persze most is kimondom, hogy tisztelet a kivételnek, vannak szabályos bringások is.
Az már nagyobb gond, hogy egy-két ember hozzászólásából az derült ki számomra, hogy még itt sincsenek tisztában az alapvető KRESZ szabályokkal.
Amelyek MINDENKIRE EGYFORMÁN ÉRVÉNYESEK. Ez az anyag üzenete.
Ha kérdés van, várom! Jöhet személyesen nekem.
Ui.: Sloow: A kollégáim nevében kérem ki a "pöcsölős" stílust!
kedves Ágoston, örömmel
kedves Ágoston, örömmel látom, hogy olvasod a CM-et
ennek ellenére sajnos továbbra is tartom a véleményem, műsorotok rettenetesen felszínes és emiatt borzasztóan káros a jó ügyeknek
ezúton akkor elnézést kérek a "pöcs" miatt, ez volt a legenyhébb kifejezés ami eszembe jutott. és nyilván nem személyes a dolog, bármelyikőtök nagyon jó fej lehet, de attól még komoly tévedésben vagytok. Nem csak kerékpáros ügyben, szinte mindenben ilyen a műsorotok és ezt minden gondolkodó és minimális igényekkel rendelkező ember tudja és feláll a hátán a szőr amikor kilökitek a nagy igazságaitokat és összefüggéseiteket
"Egy teljes napot töltöttünk azzal, hogy járkáltunk Budapesten bringásokat figyelve."
tudod, ez csak fókuszos szemmel sok idő...
itt egyes emberek az életük javát azzal töltik, hogy kitalálják, hogy lehet megoldani és előremozdítani a városi közlekedés ügyét
persze egy nap alatt is találhattatok volna olyan pédákat, ami jellemző és pozitív, de nyilván nem azt keresitek, mert nem hozza a nézettséget (szerintetek)
csak egy kérdésem van: ha ilyen fontos neked a kerékpáros téma, miért nem kerestél fel egy MK aktivistát, aki elmagyarázta volna neked, hogy miért mehet előre a kocsisor mellett egy bringás, ahelyett, hogy beállna az autók közé. ezt még az autósok jó része is felfogja és nem csinál belőle ügyet, egy külföldi épeszű városban pedig ennél sokkal többet engednek meg, mert így tud működni a dolog
na de majd, ha nem foglalja le egy egész napodat egy forgatás és lesz időd, biztos utánanézel és megérted
"...Amelyek MINDENKIRE EGYFORMÁN ÉRVÉNYESEK. Ez az anyag üzenete."
ennek a műsornak, az volt az üzenete, hogy a fókusz stábja egyáltalán nem ért a közlekedéshez, és nem is érdekli a megoldás, autós szemmel gondolkozik és nem jut el oda, hogy megértse a lényeget
az elgázolt néni is nagyon életszerű volt, ahhoz már itt többen gratuláltak, remek fogás
mégegyszer elnézést a pöcsölés miatt
Ha már itt tartunk, az
Ha már itt tartunk, az elgázolt néni teljesen igaz történet. Sőt, ő keresett meg minket, mert fel van háborodva a járdán szabálytalanul bringázókon.
(Pl. engem is csapott már el járdán bringás társ.)
Ha nagyon zavar, hogy a Fókusz csinált egy riportot, ami nem a bringások mellé áll, akkor ajánlom a jobb felső sarokban a "Keresés" gombot! Írd be, hogy "Fókusz" és Te magad fogsz rájönni, hogy pár hete még a Fókusz volt itt a legjobb fej műsor.
De vissza a témához!
"nem kerestél fel egy MK aktivistát, aki elmagyarázta volna neked, hogy miért mehet előre a kocsisor mellett egy bringás, ahelyett, hogy beállna az autók közé. "
Ja, ha mindenki úgy alakítaná a szabályokat, ami neki a legjobban fekszik, akkor mi lenne itt? Alkossunk új szabályokat, találjuk ki a megoldást, de addig mindenki tartsa be a rá vonatkozó szabályokat. Szerintem így működik helyesen a dolog.
Innentől magánemberként írom, amit írok, és a saját meggyőződésemet közlöm:
Szerintem ez az egész balhé egy ördögi kör. Tipikus ősigazság, hogy az erőszak erőszakot szül. Ha egy közösségről (bringások-motorosok) azt látják az autósok, hogy szabálytalanok, akkor ők is szabálytalanok lesznek velük szemben. Ez sajnos tapasztalat. És a végén kin csattan az ostor? Azon, aki szabályosan próbál bringázni. Őt szorítják le, őt tapossák el.
Igaz, hogy nem jó a mostani helyzet, de ez szerintem senkit sem jogosít fel arra, hogy semmibe vegye a szabályokat.
És a kocsisor közötti "előrehaladás": Én magam is voltam már úgy bringával, hogy a kocsisor mögött haladtam, és hirtelen satuzott az autós. Persze nekicsattantam, mert a bringa nem képes olyan gyorsan megállni, mint egy autó. Szép durva karcot hagyott a kormány a kocsin. Azóta, ha autóval közlekedek, igenis féltem a többmilliós autót, mikor egy bringás 40-el elsuhan a kocsisorok között. Egy rossz mozdulat és akár százezres kár lehet belőle. És az én bőrömre ne centizgessen senki, csak azért, mert éppen úgy tartja kedve!
nem érted, mit
nem érted, mit kritizálok
nem akarok még1x leírni mindent, meg okítani, csak arra kérlek, hogy gondolj bele kicsit, hogy hogyan tudna a ti műsorotok, ami brutális nézettségű és az ország fele várja mint a messiást, szóval hogyan tudnátok egy ügyet és egy ország gondolkodását előremozdítani
látom, hogy nyitott és normális ember vagy és nagyon jó, hogy ide írtál, bízom benne, hogy nem életed értelme a fókusz és ha kritikát kap a műsor, nem sértődsz meg, de én egyszerűen csak hiányolom nálatok azt az igényt, hogy egy "elütött néni szupersztorija" szintjén túllépjetek és tartalmas és szakértői műsort csináljatok
ez biztos egy stílus a médiában és biztos szorít a főnök, hogy poppos legyen az rtlklub, mert akkor dől a lé, de az a véleményem, hogy károsak vagytok, még, ha szerintetek jót közöltök is
kérlek, ha van időd, hallgasd végig a kossuthrádiós műsort: http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080718/remek-musor-kossuth-radion (a hozzászólásokban ott az m3u és az mp3 is) és ha lehet nézd meg a koppenhágáról szóló filmet: http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080712/fovaros-ahogy-mi-szeretnenk
aztán két MKst hívj meg a fókuszba és beszéljetek a jövőről ;)
Csak annyit az
Csak annyit az előrehaladásról: múltkor a Nyugati-Mammut útvonalat 20 perccel rövidebb idő alatt tettem meg, mint a barátnőm autóban. Szerinted szívjam 20 perccel tovább az autók bűzét? Szerintem tekerj te is (és mindenki), és akkor nem lesz dugó, csak egy tisztább levegőjű élhetőbb város.
De támogathatnád a sok parkoló autó helyére a külön bringasávot, és megigérem, egyetlen sokmilliós csodát se fogok megkarcolni. (kivéve, ha ráparkol a sávomra)
És még egyet: Úgy látom beszippantott az autós társadalom, mert a te börőd már az autód. :(
Szerintem bringázni úgy a
Szerintem bringázni úgy a legbiztonságosabb, ha az autós fejével gondolkodsz, miközben persze nem felejted el, min ülsz. Ehhez nem árt, ha autóval is közlekedik néha az ember.
Ma én is pontosan tudtam, hogy a köcsög le fogja szarni, hogy jövök.
Majd a fejatultetes koraban
Majd a fejatultetes koraban lesz am a tarsadalomnak sok baja! :)
Egy bringasnak, akinek nagyon surgosen kell a fej, ha tetszik neki, ha nem, egy kocsog autos fejet ajanljak fel az orvosok, mert csak az van eppen a hutoben!
Ennek kedvezo, de ugyanakkor eleg ellentmondon, hatranyos kovetkezmenyei is lehetnek.
A felepult bringas ugy hagyja el a korhazat, hogy mar gyalog is az autos fejevel gondolkodik, nem meg a bringajan ulve!
Aztan, mivel az autos fejevel gondolkodik, vegzetes balesetet szenved bicajozas kozben, ami utan a szerencsere epen maradt fejet leveszik, hogy azt egy kovetkezo recipiensre varrjak majd megint fel!
__________
Hotyhogy ?!
Ellenőrizetlen
Dogtor
Politologológus
Jógász-Lyogalkotó
Igazságügyi kórbonctanszagérző
Esztészta
Világatya
Főmesterpolgár
Ha egy közösségről
Ha egy közösségről (bringások-motorosok) azt látják az autósok, hogy szabálytalanok, akkor ők is szabálytalanok lesznek velük szemben. Ez sajnos tapasztalat. És a végén kin csattan az ostor? Azon, aki szabályosan próbál bringázni. Őt szorítják le, őt tapossák el.
És minek erre rátenni még egy lapáttal? Tényleg köszi.
Érdekelne, hogy mennyit
Érdekelne, hogy mennyit közlekedsz kerékpárral a városban, és mennyit autóval.
Más az erdőben tekerni fák között, és más dugóban autókat kerülgetni. Ha te is sokat jársz a városban gondolom tudod, ám a riportból nekem nem jött ez át.
Kiváncsi vagyok, miért készült el egy ilyen riport. Fel akarod hívni a figyelmét a szabálytalanul biciklizőknek arra, hogy ne csinálják? Vagy lássa mindenki, hogy a kerékpárosok a társadalom legszabályszegőbb része? Talán azt is el kellett volna mutatni, hogy létezik olyan biciklibarátabb ország, ahol külön lehetőséget teremtenek például az előrecsorgásra. És a dolog működik. Vagy megemlíteni, hogy a magyar KRESZ mindenben az autósok igénye szerint készült, és nem az összes (gyalogos, kerékpáros, autós) közlekedő igénye szerint.
Úgy érzem elfogult vagy, ha a CM közösségére "ilyen fogadtatásra számítottam"-ot írsz.
Én évekig jártam olyan útszakaszon (16km) ahol gyér forgalom, 3 lámpa és 2 elsőbbségadás tábla volt csak (Békás-Belváros), teljessen betartottam minden szabályt. Ha most így tekernék a dugós Nagykörúton, órák alatt tennék meg pár kilómétert. Hát igen, előrecsorgok, megyek a sávok között, átmegyek olyan piros lámpákon amik csak forgalomtechnikai* okok miatt pirosak, de nem érzem, hogy ezzel ártanék a biciklizés ügyének. A te riportod szerintem ártott.
Sajnos nekem is volt több balesetem, de azoknál "véletlenül" mindíg 100%-ban kreszkövető voltam, szemben az autóssal.
*: forgalomtechnikai oknak azt nevezem, amikor már mindenkinek piros, de a torlódás megakadályozása miatt 10-20 másodpercig még nem vált zöldre a lámpa vagy ennyivel hamarabb vált pirosra. A Nagykörúton több ilyen van, rakhatnának oda külön biciklis zöldet (a buszzöld mintájára).
Szerintem az itteni
Szerintem az itteni többség is tudja, hogy mibe illeszkedik a Fókusz, s hogy milyen elvárások vannak egy kereskedelmi tévében egy ilyen műsorral.
Én pl. utálom, ha valaki ágál a hasonló műsorok ellen, mert nem kötelező nézni.
Az sem meglepő, ha egy bringás oldalon ez a rész nem vált népszerűvé, míg a másik igen (mégegyszer, köszi). Ha megsimogatnak, az tetszik, ha pofonvágnak, még ha némileg jogosan is, az nem.
Ezért próbáltam tompítani fentebb is a hozzászólások stílusát, hiszen a nénit valóban fellökték, s engem ez kurvára bánt, s amiatt a köcsög miatt én szégyellem magamat. S persze a többi járdán száguldozó miatt is.
Szóval az egyenlő bánásmód jegyében igenis szólni kell a kerékpárosok által elkövetett szabálytalanságokról és tahóságokról is.
S igen, a múltkori részből nem hiányoltuk jajgatva, hogy miért nem szól a kerékpárosok által okozott károkról.
Ettől függetlenül valóban hiányoltam egy erősebb "védő szót", hiszen egy ilyen riport valóban képes feltüzelni a birkákat.
Nem azt mondom, hogy 1-1, s azt sem, hogy jelen esetben a negatív reklám is reklám elv érvényesül, de valóban nem árt, ha magunkba nézünk.
Szerencsére utóbbi nap mint nap megtörténik, aki figyelmesen olvassa az oldalt, az láthatja, hogy minden tőlünk telhetőt megteszünk a kerékpáros közlekedésbiztonság javítására.
Perillu mint kultúrálisan
Perillu
mint kultúrálisan és társadalmilag közepesen igényes ember, akinek szívügye a jó levegő, a bringa és a nyugis város, kutya kötelességemnek érzem felemelni a szavam az ilyen riportok ellen
ennyi, semmitöbb
nem értékelem túl a fókuszt és nem is nézem, mert tudom milyen, csakhogy azzal is tisztában vagyok, hogy az emberek mennyire megvezethetőek és egy ilyen műsorra hivatkozva (magukban) alátámasztják a téves álláspontjukat
nem az a bajom, ha szidja valaki a bunkó bringást, csak MOST NEM EZ AZ AKTUÁLIS, most AZ AUTÓKTÓL LEHET MEGFULLADNI ÉS MEGHALNI és ez drámai állapot, nyugodtan elhiheti mindenki
és az ilyen fos riportok elódázzák a szembesülést, tök hülyeség felé terelik a figyelmet (pirosnál ne menjen előre a bringás? ez a főtéma? nemár)
szegény néni, én is sajnálom, de ne találjuk már ki, hogy mekkora bunkó volt a bringás, mert azon a szakaszon még óvatosan is összeakadhat a gyalogossal a kerekes és könnyen lehet belóle borulás
az egészből Mr Fókusz miért nem azt hozta ki, hogy ott a 4 sávos út, ahol simán lehetne bringaút?
a szigetre tartó bringásoknak az oszlopokkal teli zsúfolt járda marad, ahol néha összeakadnak a gyalogosokkal (én is már mentem neki ott embernek, gyök2vel mentem, volt sok elnézés mindkét részről, van ilyen)
érti zúzós teso? :)
(jó a vid, azt hittem a motorháztetőn landolsz ;))
Hidd el, ha én lennék a
Hidd el, ha én lennék a főszerkesztő, esetleg a tulajdonos, piszkosul részrehajlanék, és profi, mindent átható, sok esetben burkolt propagandát alkalmaznék a nemes cél érdekében. A Barátok közt részeiben folyamatosan ide-oda kerekeznének a bringások, s az egyik szereplő a szomg miatt tüdőrákban halna meg.
Esne is a nézettség...
Esne is a nézettség... ;-)
-
Zsurmi
Nem hiszem, mert Perill
Nem hiszem, mert Perill amelyik Tv-be belefog, annak csak emelkedik a nézettsége.
Ott van pl. a CM-TV!
:)
Dova
...aki tuti kevesebbet szellent, mint Botka László autója!
Sziasztok! Nuvanda: "Szerinte
Sziasztok!
Nuvanda:
"Szerintem tekerj te is (és mindenki), és akkor nem lesz dugó, csak egy tisztább levegőjű élhetőbb város."
Ha a Te stílusodban tekerne mindenki, igencsak bajban lennénk, mert mindenki össze-vissza, szabályok nélkül rohangálna a városban. Rengeteg baleset lenne, és Te szitkozódnál a legtöbbet az eléd bevágó, veled ütköző bringásokon, akik "csak átjöttek egy piroson." Nem hiszem, hogy Te tényleg ezért harcolsz.
"És még egyet: Úgy látom beszippantott az autós társadalom, mert a te börőd már az autód. :("
Látom, Neked nincs autód. Ma Mo-on egy autó ára több éves fizetésnek felel meg. Igen, az én bőröm. Ha végigkarcolod, én nem eszek másnap, hogy ki tudjam fizetni a javítást.
"Kiváncsi vagyok, miért készült el egy ilyen riport. Fel akarod hívni a figyelmét a szabálytalanul biciklizőknek arra, hogy ne csinálják? "
Pontosan azért, hogy aki szabálytalan, az vegye végre észre magát.
"a magyar KRESZ mindenben az autósok igénye szerint készült, és nem az összes (gyalogos, kerékpáros, autós) közlekedő igénye szerint."
Ez olyannyira nem igaz, hogy teljesen külön szabályok léteznek a bringásoknak, és külön a motorosoknak, és külön az autósoknak. Ismerni kéne a KRESZt.
Perillustris:
"S igen, a múltkori részből nem hiányoltuk jajgatva, hogy miért nem szól a kerékpárosok által okozott károkról."
Köszönöm az objektív meglátást!
...mert a kerékpárosok
...mert a kerékpárosok által okozott károk elenyészőek az autósokhoz képest (megkarcolták a 10 millás autót és emiatt nincs vacsi? húha...)
ezen ugye nem kell vitatkozni
objektív meglátást mi is megköszönnénk
nem kell igazságosan mindenkinek a szabálytalankodását egyenlő súllyal megmutatni, tudod vannak különbségek és mint tudjuk az a cél, hogy kevesebb autó legyen, nem az, hogy az autósok mégjobban utálják a bringásokat, főleg olyan miatt ami nem is lényeges, csak azért bosszantó, mert a dugóban állva azt látják, hogy van aki halad... ha nem osztod ezt a célt, olyan is van, de akkor azt mond...
totál tévedsz a káosszal kapcsolatban: akkor lenne zűrzavar és igazán nagy dugó, ha mindenki betartaná a jelenlegi kreszt, ami elavult, gyakorlatilag nem alkalmas egy modern város rendjének fentartására
tudom, nem érdekel, de sajnos azt kell tanácsolnom, hogy nézz körül a világban mielőtt irányt mutatsz a műsoroddal (linkeltem neked forrásokat bringa ügyben :P)
"(megkarcolták a 10 millás
"(megkarcolták a 10 millás autót és emiatt nincs vacsi? húha...)"
Veszel egy plazmát 500-ért. Átmegyek hozzád, és véletlenül végighúzom a csavarhúzóval. Mennyire lennél ideges?
"csak azért bosszantó, mert a dugóban állva azt látják, hogy van aki halad..."
Szokásos sztereotípia. Legalábbis én nem azért nem szeretem, mert halad, hadd menjen. De 1. szabálytalan, tehát ne hőbörögjön, ha gáz van, 2. veszélyes lehet, 3. Piroson áthajtást semmi se igazolja, máshol is csak a jobbrakanyarodók mehetnek át a piroson, ha nem jön senki.
nahát shag - nem veszek
nahát shag
- nem veszek olyat, amin, hogyha javítani kell valamit, akkor ne legyen kajára lé, szóval fasza duma, nemmondom, van akinek tényleg nincs vacsi, karcolás és kocsi nélkül
- tévedsz, nem sztereotipia, sokan azért vinnyognak, csak mert elrőremegy a kétkerekű és az szabálytalan és kész, nem nézik, hogy nekik lenne rossz, ha a bringások is sorban álnának (másfélszer olyan hosszu lenne ugye a sor...)
meg is értem, órákig ülni a kocsiban, közben arra gondolni, hogy a kipuffogógázomtól aszmásak lesznek a gyerekek, idegesítő lehet...
1. Gondolom a "ne legyen
1.
Gondolom a "ne legyen kajára lé" költői túlzás volt ott is. Annyit kell megérteni, hogy más tulajdonával játszadozni nem szabad. (most ne vegyük elő, hogy akkor ők se játszadozzanak az egészségemmel, mert nem ez a téma, ezerszer kitárgyaltuk és nincs alternatívája sok esetben a motorizált egyéni közlekedésnek).
2.
Magamból tudok kiindulni, meg a sok emberből, akit látok, hogy segíti a bringásokat. Van sok, aki direkt akadályozza őket, de hogy irigységből, vagy félelemből, hogy megkarcolja a kocsit, nem lehet tudni.
3.
Demagóg.
Az a másik a
Az a másik a közterületből használ el 4x annyit, mint a bringás. Ha mindig az autó mögötte állna az összes bringás, az autó használata az összes bringás egészséget is károsítaná, nem a tulajdonát (pl. bringáját). Az emberi élet előbbre való a tulajdonnál. Még akkor is ha nem tetszik.
Ja és nem kötelező 10 milliós autóban utazni.
Az autós élhet előnyével, a nagyobb sebességgel, jobb gyorsulással. A bringás meg nem (kisebb méret), ő csak várjon. Na persze.
-
Zsurmi
A plazmatv magánterületen
A plazmatv magánterületen van, és a falon nincs útjában senkinek. A részeg havert a csavarhúzóval pedig te engedted be.
Rossz a példa.
-
Zsurmi
A példa úgy lenne jó, ha
A példa úgy lenne jó, ha az illetőnek tévéboltja lenne.
üdv adamekp
Ha végigkarcolod, én nem
Ha végigkarcolod, én nem eszek másnap, hogy ki tudjam fizetni a javítást.
És akkor azon is gondolkodsz, hogy a féket csináltasd meg, vagy egyél másnap?
Van autóm, ha nem lenne pénzem gyors javitásra akkor nem lenne, tudod, nyújtózkodás meg takaró. Nem szeretem ha valaki más miatt megy a pénz az autóra (gondolom nem bicajra lopták le róla az ajtó takarólapot), de a valódi bőrőmet jobban féltem, azt nem tudják pénzért se javitani.
"a magyar KRESZ mindenben az autósok igénye szerint készült, és nem az összes (gyalogos, kerékpáros, autós) közlekedő igénye szerint."
Ez olyannyira nem igaz, hogy teljesen külön szabályok léteznek a bringásoknak, és külön a motorosoknak, és külön az autósoknak.
Én a logikai következtetést nem értem, a korlátozó szabályok általában nem annak az igényei szerint vannak akit korlátoznak.
"de a valódi bőrőmet
"de a valódi bőrőmet jobban féltem, azt nem tudják pénzért se javitani."
Ezért járok autóval. Az a "második bőröm".
Azt hiszem már azt is
Azt hiszem már azt is kitárgyaltuk, hogy azzal minek ártasz, azt se tudják pénzért javitani.
Mintha említettem volna
Mintha említettem volna anno, hogy jelenleg nincs elérhető közelségben elektromos autó.
Ahogy örök fiatalság
Ahogy örök fiatalság varázsital sincs, de ne offoljuk szét.
Ha kifizeted a valódi
Ha kifizeted a valódi árát, hajrá! Meglátnánk, megengedheted-e magadnak.
-
Zsurmi
Inkább nem eszel, csak hogy
Inkább nem eszel, csak hogy ne legyen karcolás a kocsidon? Ez szted normális?
*CMS* viridis
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
"Ha végigkarcolod, én nem
"Ha végigkarcolod, én nem eszek másnap, hogy ki tudjam fizetni a javítást. "
Ha megkarcolom az autódat, akkor megállok, bekopogok, mondom hogy mi történt, elnézést kérek, megadom a nevem, címem, telefonszámom stb., és én (vagy a felelősségbiztosításom) fizetem a javítást. Legalábbis engem így neveltek a szüleim, és szerintem még sokan vannak ezzel így.
Rendszeresen megyek motorossávon, de tudom magamról, hogy ügyetlen vagyok, és ennek megfelelően nagyon óvatosan csinálom, csak akkor, ha tényleg elég hely van. Kárt még soha nem okoztam.
Amit még írni akartam, azt leírták már mások.
Rossz helyre.
Rossz helyre.
Simon B. Ágoston: Ha egy
Simon B. Ágoston:
Ha egy közösségről (bringások-motorosok) azt látják az autósok, hogy szabálytalanok, akkor ők is szabálytalanok lesznek velük szemben. Ez sajnos tapasztalat. És a végén kin csattan az ostor? Azon, aki szabályosan próbál bringázni. Őt szorítják le, őt tapossák el.
Miután ezt leirtad nem gondolkoztál el azon mit értél el ezzel a "riporttal"?
Szerintem a műsor
Szerintem a műsor szándéka szerint nagyon hasznos, mert tényleg fel kellene hívni a szabálytalan biciklisek figyelmét a szabálytalanságok lehetséges következményeire. Viszont a megvalósult műsor szerintem célt tévesztett. Lehet mutatni a villamossínen motorozókat, biciklizőket, de elsősorban nem ők a balesetek áldozatai. Természetesen szabálytalan, és potenciálisan veszélyes is a sínek között tekerni, de ténylegesen szerintem kevesebb balesetet szenvednek ott, mint másutt, esetleg szabályosan közlekedve.
A pirosnál történő előregurulás valóban szabálytalan, viszont ha van rá hely, akkor viszonylag biztonságos, ráadásul a biciklisnek hatalmas előnyt jelent, ha nem kell pl. két lámpaváltást várnia az autókkal együtt. Sok helyen ezt felismerték és engedélyezik is a dolgot. Természetesen azt nehéz 3 percben elmagyarázni, hogy pontosan mekkora hely kell ehhez és mire kell figyelni közben, de összességében szerintem nem ez a legveszélyesebb magatartás biciklivel.
Ha én készítettem volna a műsort, elsősorban a piroson átmenést és a járdán biciklizést emeltem volna ki, na meg a kanyarodó autókat jobbról előzést. A szabályos bicikliseket meg a parkolók melletti megfelelő oldaltávolságra, illetve a bicikliutak beláthatatlan kereszteződéseire figyelmeztettem volna.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
+1 és Sloow
+1 és Sloow hozzászólásainak is.
Két lezáró cite kellett ehhez! Az elavult, megvetésre méltó böngésző használóinak kedvéért. Akik még így is kedvelik.
By the way! Hová tűnik ilyenkor a színes keret? :)
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
Szia Ágoston! "Ha a Te
Szia Ágoston!
"Ha a Te stílusodban tekerne mindenki, igencsak bajban lennénk, mert mindenki össze-vissza, szabályok nélkül rohangálna a városban. Rengeteg baleset lenne, és Te szitkozódnál a legtöbbet az eléd bevágó, veled ütköző bringásokon, akik "csak átjöttek egy piroson." Nem hiszem, hogy Te tényleg ezért harcolsz."
Én nagyjából szabálykövető vagyok, szinte csak az előrecsorgással szegek szabályt. Csak akkor megyek át piroson, ha mindenkinek piros. Sok ilyen kereszteződés van. Ezzel azt érem el, hogy az 50km/h-ra tervezett zöldhullámal jobban együtt tudok haladni, és például a mellett, hogy én is jobban haladok, kevésbé tartom fel az autósokat.
Látok magam is sok őrült módon szabálytalankodót, és szólni is szoktam nekik. Ám nem hiszem, hogy e riport hatna rájuk, de szerintem csak az átlag autósban alakít ki egy rosszabb képet.
És mostanában azt vettem észre, hogy az átlag autós egyre jobban segíti az előrecsorgást, vagy csak most kezdte félteni mindenki a kocsiját?
"Látom, Neked nincs autód. Ma Mo-on egy autó ára több éves fizetésnek felel meg. Igen, az én bőröm. Ha végigkarcolod, én nem eszek másnap, hogy ki tudjam fizetni a javítást."
Családban van autó, bár nem sokmilliós. Van jogsim, ám nem én használom, hanem a vidékre ingázó párom. Mindkét oldala karcos kicsit, ám ez semmit sem ront a használhatóságán. Ja, és a bicajom se csilivili, mert én így szeretem. :-)
"Pontosan azért, hogy aki szabálytalan, az vegye végre észre magát."
Jó lenne, ha tényleg kevesebben mennének járdán, jobban tudnák a kerékpárosok, hogy mi szolgálja a biztonságukat, mit szabad, mit tilos tenniük, és persze ismerhetnék a KRESZT is. De nekem nem ez jött le a riportból, hanem az, hogy mindenki villamossínen teker, vagy átmegy a piroson.
"Ez olyannyira nem igaz, hogy teljesen külön szabályok léteznek a bringásoknak, és külön a motorosoknak, és külön az autósoknak. Ismerni kéne a KRESZt."
Ismerem a KRESZT. Amikor tanultam, főként a gyalogosokra, kerékpárosokra vonatkozó részt néztem át. Autós kollégáimat megkérdezve, sok újat mondtam nekik. De naponta kerékpárral közlekedőként több dolgot átírnék, mert növelné a biztonságom, javítaná az autós-bicajos kapcsolatokat. A CM-en láttam nyugati példákat, és hasonló KRESZT szeretnék én is!
"Mindkét oldala karcos
"Mindkét oldala karcos kicsit, ám ez semmit sem ront a használhatóságán."
Azért ne ez legyen már az etalon. Ha valaki vesz valamit, főleg drágáért, azt szeretné a legtovább olyan állapotban tartani, ahogy azt megvette. Igen, használati tárgy, de nem muszáj úgy kinéznie, mint egy vasgyüjtős zsigulinak.
Ha Te magad karcolod meg, vagy az előző tulaj, akkor csak magadat hibáztathatod. De ha valaki figyelmetlenségből, vagy simán a szabályok be nem tartása miatt okoz neked anyagi / egyéb kárt, azzal nem igazán vagy elnéző.
Veszel újonnan egy szekrényt, vagy egy antik darabot és másnap a gyerek alkoholos filccel végig maszatolja, a kisautóval megkarcolja. Ideges lennél? Vagy csak használati tárgy?
Csak egészség legyen!
Csak egészség legyen!
Így van.
Így van.
Az autó van értünk, nem
Az autó van értünk, nem mi őérte.
(ezt a karcokat magának okozó tulaj mondta, de találó)
Szóval ha nem akarod eladni, akkor csak hiúság kérdése a dolog. Én észre se vettem a legújabb karcokat, pedig az én oldalamon keletkeztek. :-)
Van felelősségbiztosításom (MK), azt hiszem fizet a biztosító, ha véletlenül megkarcolom a festéket, úgyhogy no para!
Eddig még csak egyszer mentem neki autónak (tükörnek) az elmúlt években (kb. 30ezer km a városban), de az túlélte. És amúgy a tulaj szabálytalan helyen állt, így ebben biztos benne volt a sors keze is. :-)
Öcsém filctollal autópályát rajzolt szüleim szobájának tapétájára az új lakásban. De ettől még nem dölt össze a világ. :-)
Enyimen is van karc, saját
Enyimen is van karc, saját hibából, nem dőlt össze a világ. Nem is fényeztettem le újra, mert akkor kapnék agyérgörcsöt, ha utána másnap valaki parkolás közben meghúzná.
De teljesen meg tudom érteni, akinek az autó nem csak használati tárgy, ugyanúgy, ahogy valakinek a karórája nem csak az, vagy a kedvenc inge.
Oké, megértem az "autóm
Oké, megértem az "autóm csúnya, szerencsétlen vagyok" embereket is. De nem hiszem, hogy a pirosnál előrecsorgók anyagi nyomorba döntenék eme embereket azzal, hogy megkarcolják a fényezést. És Ágoston ezt mondta...
"Oké, megértem az "autóm
"Oké, megértem az "autóm van, császár vagyok" embereket is."
Provokációból 5-ös :)
Ez inkább az "autóm van, szeretem, mert kiszolgál, sokat dolgoztam érte így szeretnék vigyázni rá" típus. Persze van az általad említettből is biztos sok, de a nagytöbbség talán ez utóbbi.
Az se mindegy, hogy hol karcolódik meg és milyen mélyen a kocsi. Nálam csak műanyag alkatrész, így nem korrodál, de egy ajtó, ha elég mélyen beszántják, az már nem csak esztétikai probléma.
És sajnos meg van az esély, hogy pirosnál előrecsorogva véletlenül meghúzza az ember az autót. Tegye fel a kezét az, akivel ilyen még nem fordult elő itt (az ellentáborban, ahogy olvastam vannak elég sokan).
Szerk: látom megérezted, hogy lecsapok rá :D
Nekem (akinek sose volt
Nekem (akinek sose volt autója) mindig is furcsa volt, hogy az autót majd mindenki fetisizálja. Régen még, amikor kevés autó volt, érthető volt a státusszimbólummá magasztosódás. De ma, miért???
Ma (sajna) mindenkinek van autója, így számomra ez egy rejtély. :-)
Amit te láttál, az még egy piszkozat volt, csak azért küldtem el, mert vmit meg akartam nézni feljebb. :-)
Ja, kezemet feltettem! :-)
Szerintem nem feltétlenül
Szerintem nem feltétlenül azért vigyáz az ember az értékeire, mert státuszszimbólum. Azért vigyáz rá, mert vigyázni kell rá. Gyerekként is azt tanítják, hogy nem csak azt kell megbecsülni, ami drága volt, mindenre egyformán vigyázni kell :)
Visszanézéshez én külön ablakot szoktam nyitni, nehogy véletlen valaki rámkommenteljen és ne tudjak szerkeszteni :)
(Kézfeltevés oké, de azért vannak sokan, akik itt is nyilatkoztak, hogy ők már sajnos nem tehetik fel. Erre akartam célózni). :)
na jó hogy nem
na jó hogy nem "kinek_az_autója_szebb" topik nyílik itt hé! :)
megjegyzem (demagóg módon) még mindig az a helyzet, akárhonnan nézzük is, hogy az autós nagyobb kárt tud okozni a bringásban, mint fordítva...
ilyenek vannak, hogy leesett tükör/eltört ujj, behorpadt motorháztető/eltört kuccsont, benyomódott lökhárító/nyilt sípcsonttörés
nem muszály válaszolni, anyagi összehasonlításokat nem veszem figyelembe, bármennyire is fontos valakinek egy fényezés, vagy egy birka üléshuzat, amit összevérzett a szélvédőn beköszönő szabálytalan bringás...
(Shag, Párizsban kész lennél, kb egy délután lelaknák az autód, egyszerű parkolási tilitolival - viszont egységnyi helyen kb 2x annyi autó parkol ott, mert nem gond egymásnak menni...)
Ezért nem megyek Párizsba
Ezért nem megyek Párizsba :)
Még mindig mindenhova
Még mindig mindenhova autóval akarsz menni? Azt hittem, már megnevelődtél itt. :-)
Ja, van más közlekedési
Ja, van más közlekedési eszköz is? ;)
Én felteszem a kezem. Sőt,
Én felteszem a kezem. Sőt, még tükörnek se mentem neki. (Ha pedig anyagi kárt okoznék, a biztosító fizetné.)
üdv adamekp
Túl sok érzelmi szállal
Túl sok érzelmi szállal fűződsz az autódhoz, ez káros! Tudom, mert ugyanez van a drótszamarammal. ;-)
-
Zsurmi
Sziasztok! Mivel nagyon sok
Sziasztok!
Mivel nagyon sok komment jött az utolsó beköszönésem óta, nem reagálnék mindenkire külön-külön.
Az, hogy itt ilyen hosszan tartja magát ez a téma, már fél siker a műsornak. Mert szóba került a szabálytalankodás és legalább beszélünk róla.
A műsor igenis azért készült el, hogy aki szabálytalan, arra hasson egy kicsit. Vagy hogy aki ezután ül bringára, legalább ne kövesse a példát.
A műsor (néha sajnos) nem azonosulhat olyan jelenségekkel, amelyek nem követik a jelenleg hatályos Mo-i szabályokat. Ez szerintem érthető. Nem igazságot osztunk, hanem a meglévő igazságok betartására buzdítunk. Alapból nem modnhatom azt egy műsorban, hogy így, vagy úgy lépjék át a szabályokat, mert így jobban tudnak haladni. Ha ezt tenném, az ORTT azonnal büntetne, mert "rosszra neveljük a népet".
Írtam azt, hogy jó pár műsort csináltam én magam is a szabálytalan autósokról is.
Értem én, hogy nem jó a KRESZ, de inkább más eszközökkel kéne harcolni ellene.
Az autó, meg a vacsora:
Azt hittem, érthető, hogy ez persze egy túlzás volt. Viszont jó volt a plazmaTV-s hasonlat. Nem arról van szó, hogy összedől a világ, ha van egy karc a kocsin. De elnézést kérek, ha lehet inkább kihagynám. Ugye ez nem baj? Nem mindenki luxus-ból vett kocsit. Én azt hittem, csak az autósok általánosítanak a bringások felé, de látom ez fordítva is működik. Vannak, akik az összekuporgatott pénzből vesznek egy (pl)Suzukit, mert máshogy nem tudják a gyerekeket az oviba vinni 20 km távolságból. A család büszkesége az autóka. (Ja és tényleg olcsóbb már, mint a BKV bérlet.) Majd jön egy bringás a sorok között, és egy pillanat alatt csinál a kocsiban 120ezres kárt. Szerinted mennyire tojja le az emberünk?
Lehet, hogy gyarló vagyok, de én azért vettem autót, mert vidékre sokat ingázok. És azért olyan autót amilyet, mert szép és kedves a szívemnek. A személyiségem egy darabját mutatja meg. (Ha tudni akarjátok nem egy Audi, hanem egy kicsi Honda Jazz.) És sajnos minden alkalommal, mikor 1,5centire elhúz egy bringás a tükröm mellett, dobban egy hatalmasat a szívem. Pontosan tudom, hogy 98ezerbe fájna nekem és a családomnak, ha a kerekes elvétené a távolságot. Sajnos már volt benne részem, és nem szeretném újra átélni. Talán megérthető.
Egy szó, mint száz. A személyes véleményem az, hogy minden bringás úgy játszik az életével, ahogyan akar (ez nem a csatorna véleménye!), de senki sincs arra feljogosítva, hogy a másik tulajdonát, vagyonát, testi épségét veszélyeztesse. Direkt írtam így, mert a bringások veszélyeztetése természetesen komolyabb dolog, mint egy karcolás az autón.
Bocs, hogy hosszú voltam.
Az az egyik baj a
Az az egyik baj a Fókusz-riportokkal, hogy ítélkeznek, mint Mónika, nem pedig tárgyilagosan bemutatják a jelenségeket. Szakmai hiba csinálni egy riportot az egyik fél szemszögéből, aztán egy másikat a másikéból. A minimum az lenne, hogy minden egyes riportban megszólal mindkét fél, a riporter pedig vagy magában tartja a véleményét, vagy ha muszáj, akkor hozzáteszi, hogy ez az ő véleménye, és világosan elkülöníti a riport többi részétől. Hogy veheted védelmedbe ezt a rendszert?!
===
Ss, bagaboo, puhacomb. Igen, engem hagytál le tegnap.
Sajnos a bulvármédiának
Sajnos a bulvármédiának ez az egyik ismérve. Befolyásolni akar. Ha a puszta tényekre vagy kíváncsi, akkor MTI.
A 'bulvár' több mindent
A 'bulvár' több mindent jelenthet. Az Index is bulvár, mégis betart egy szakmai minimumot. De nem a Fókuszt akarom szidni, egyetértek Perillustrissal, nem kötelező nézni. Az háborít fel, hogy Simon B. Ágoston értelmes ember létére védelmébe veszi az álújságírást.
És még valami. Javítsatok ki, ha rosszul tudom, de a Fókusz az RTL Klub közszolgálati kötelezettségei között van elszámolva, nem?
===
Ss, bagaboo, puhacomb. Igen, engem hagytál le tegnap.
Index is bulvár és lásd:
Index is bulvár és lásd: befolyásolni is akar. Nézz csak körül a Linuxos cikkek közt :)
Nem kötelező nézni, nálam két csatorna megy (néha három); Discovery, National Geographic (Film múzeum főleg éjjel, amikor zene megy archiv felvételekre vágva).
Én nem érzem amúgy Simon B. Ágostonon, hogy annyira védené a bulvármédiát. Saját szerzeménye, úgy készítette el, ahogy jónak látta. Gondolom azért fentről is leszóltak, hogy azért zaftos legyen, de általában egy rendező saját maga felel a kiadott dolgokért. Lehet, hogy ő segteni akart, de közben be akarta tartani a csatorna utasításait?
(Sose dolgoztam kereskedelmi TV-nél, de nem tudom elképzelni, hogy ez lenne a maximum, amit az ottani stáb ki tudna hozni magából. Erre alapozom azt, hogy valami mutyi van a dologban, belső utasítás. Nagyobb nézettségért stb. És mi hozza a nagyobb nézettséget? A botrány, nem a Mindentudás Egyeteme).
Amúgy szerintem a közszolgálatiság magában foglalhatja a Fókusz féle műsorokat is.