A főváros csúfosan megbukott a kerékpáros infrastruktúrafejlesztés céljából beadott pályázatán. Elemzőink szerint a következő történt:

"""
A Budapesti (Főváros által benyújtott) projktek bukásának legfőbb oka (szerintem) az előkészítetlenség, amely a következőkben nyilvánult meg:
1. Tulajdonviszonyok rendezetlensége (amely a pályázat benyújtása előtt csak rövid idővel derült ki előkészítetlenség miatt)
2. Kidolgozatlan műszaki megoldások (a tervek egyrésze a már a műleírás szerint sem volt alkalmas az engedélyezésre, bár a Főváros egyik ügyosztálya adott engedélyt rá a másiknak)

Nem lett kizárva a pályázat, de megbukhatott volna még a következők miatt is:
1. extrém (25%-ot meghaladó) túlárazottság
2. UME-nak nem megfelelő műszaki megoldások alkalmazása előzetes felmentés nélkül (1,6 ill.1,8 m burkolatszélességű kerékpárút szakasz, kerékpárút ott ahol sáv is elég lett volna).

"""

Helyesbítések:

A következő kijelentések közlésére kértek meg saját nevükben a tervezésben részt vevő mérnökök:

A fővárosnak két pályázata volt, összesen kb 10 szakaszra. Volt köztük kerékpárút, kerékpársáv és kijelölt kerékpáros útvonal is.
A pályázatok nyertek, de a támogatási szerződést nem sikerült megkötni rájuk. A két fő ok: néhány szakasznál a jogerős építési engedélyek hiánya, illetve tulajdonjogi problémák.

A néhány problémás szakasz miatt nem lehetett az egész támogatási szerződést megkötni.

A problémák egyik oka hogy az engedélyező hatóságoknál (Nemzeti Közlekedési Hatóság, Fővárosi Önkormányzat Közlekedési Ügyosztály Hatósági Alosztálya) komoly kapacitásproblémák merültek fel, és nem tudták tartani a számukra előírt ügyintézési határidőket.

Volt olyan, hogy a kerületi önkormányzat nem adta meg a támogatását, az előzetes hozzájárulásukkal ellentétben.

Olyan szakasz is volt, aminek a tervezője időközben csődbe ment.

A tulajdonjogi problémák megoldását megnehezítették a földhivatali nyilvántartás pontatlanságai.

A pályázat minden szakaszára engedélyezési tervdokumentáció készült, ennek része volt a részletes műleírás. A „már a műleírás szerint sem volt alkalmas az engedélyezésre” mondat nem értelmezhető.

A bíráló bizottság ülésén Bodor Ádám a tervezői költségbecslést túlzottnak tartotta, ezért mindkét pályázat támogatása az eredetileg megpályázotthoz képest csökkentésre került megállapításra.

Az UME-nek nem megfelelő szakaszokra a tervezők felmentést kértek. Erre vonatkozóan nem volt hiánypótlási felszólítás.

A Főváros a tervezés kezdetén bevonta a Magyar Kerékpárosklubot az előkészítésbe, így az MK a tervezés teljes fázisában kapcsolatban állt a tervezőkkel és a fővárossal. Az együttműködésnek köszönhetően kerültek kiválasztásra a megpályázott szakaszok. Minden helyszínen részletesen vizsgálták a lehetséges kialakításokat, műszaki lehetőségeket. A végleges műszaki tartalmat az MK támogatta, beleértve az önálló kerékpárút kialakítású szakaszokat is (volt olyan szakasz, amely az MK véleménye miatt végül nem került bele a pályázatba).

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Thor81 képe

ez nagyon durva:S ez olyan

ez nagyon durva:S
ez olyan mint amikor a védőügyvéded a tárgyaláson javasolja a kivégzésedet....

http://celtic-city81.myminicity.com/
http://celtic-city81.myminicity.com/ind
http://celtic-city81.myminicity.com/tra
http://celtic-city81.myminicity.com/sec

2
vasutas képe

A cowi hazai honlapján

A cowi hazai honlapján nulla referencia van kerékpárutakról. Van utas referenciájuk, de azt lényegében az Utiber tervezte. Bányászok a műtőben :-(

3
magwas képe

A cowinak nagyon jó

A cowinak nagyon jó bringautas mérnökei vannak. Az MK közlekedési munkacsoportjában is dolgozik olyan, aki a cowinál áll alkalmazásban.

Ez nekem elég referencia.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

4
Sloow képe

"extrém (25%-ot meghaladó)

"extrém (25%-ot meghaladó) túlárazottság"

jellemző
az egész pályázat már megint arról szólt, hogy hogy lehet lenyúlni a pénzt alvállalkozókon keresztül...

midennek ez a halála itthon, döbbenet, hogy milyen szabadrablás megy, az emberek pedig milyen vakok és tehetetlenek...:S

5
gyorkos képe

+1 Velős! -- Fővárosi

+1
Velős!
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

6
Stiggs képe

Igazság szerint kb 250% os

Igazság szerint kb 250% os túlárazottság :-(
s

7
gyorkos képe

:D -- Fővárosi

:D
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

8
A.. képe

Nem "csak" 150%? Vicc az

Nem "csak" 150%?
Vicc az egész! Budapesten nem lesz semmi, amíg ilyen dolgok mennek a háttérben!

9
Stiggs képe

Hát úgy 40 milka lenne a

Hát úgy 40 milka lenne a reális 35 körül van a fajlagos teteje támogatásiban vidéken (ha nem extrém helyzetről van szó) a pályázatban legalábbis az előzetesben 103 milla volt a fajlagos. Azakkor mennyi? Bár szinte mindegy hogy 150 vagy 150.000 ami gyász az gyász :-(

10
RoGeR képe

A különböző *OP és GKM

A különböző *OP és GKM pályázatok eredményei vhol össze vannak foglalva?
Annyi pályázati kiírás jelenik már meg, hogy képtelen az ember nyomon követni.

Amúgy tudsz valamit a XXII. kerület és Érd közti EV nyomvonalról? Pályázott végülis az önkormányzat és/vagy a főváros?

---
Bringasávot a Nagykörútra!

11
Stiggs képe

Egy ideje nem foglalkozom

Egy ideje nem foglalkozom Pesttel :-) szerencsére

Infók a ROP os cuccokrol:
http://www.nfu.hu/doc/6 talán itt, de volt régebben kereső is, most nem találom :-(
Nyertes GKM:
http://www.3k.gov.hu/pages/index.jsf?p=2&id=3018
Pályázatok bringás infrára:
www.kertam.hu

Stiggs

12
Kuku képe

Engem az érdekelne, hogy

Engem az érdekelne, hogy milyen mértékben kellett volna szélesíteni a Szabadkikötő utat, vagy kellett volna egyáltalán?
Ha igen, akkor az biztos hogy durva költség, mert márciusban arra tekerve láttam egy autót átugratni a keleti járdán, és és mire földet ért, már 2-3 méterrel lejjebb volt. Ha ezt a szintkülönbséget fel kell tölteni x kilométer hosszú szakaszon, vagy csak a világítást (beton kandelláberek) át kell tenni az út teljes hosszán pár métert, az nagyon durva pénz lehet. És akkor a keleti járda még meg sincs, mert ami most van, az úgy 80 centi széles, miközben az út teljes hosszán beépítést terveznek a szántóföldek, meg bozót helyén, azaz valami civilizált szélességre lenne szükség.
--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

13
Stiggs képe

A Szob Zebegény közti

A Szob Zebegény közti hiányzó EV6 szakaszon, az itt szükséges földmunkák kb 1000 szeresével lehet számolni, aminek még az áradást is birnia kell, na kb az kerül ennyibe.

14
kukkunembe képe

Ha ismered a terveket, írd

Ha ismered a terveket, írd le, hány méterrel akarják szélesíteni a szabadkikötő töltését, és azt is hogy az EV6-nál mennyivel, vagy pontosan ami ott zajlik. Az 1000x az nyilván egy túlzás, mert ha itt 3 méter széles a toldás, akkor ott gondolom nem 3 km. A hossz az hasonló nagyságrend, bár itt a lámpa, tábla, festés, világítás ügyek is vastagabban lehetnek.
Szóval jöjjünk vissza a költségek reális mérlegeléséhez. Hány méter hosszan/magasan, hány méterrel szélesítenek Csepelen. Érdekel persze a zebegényi is az összehasonlítás miatt. Ott még nincs töltés? A bringaút alatti lesz a vízzáró? Részleteket, pls.

15
rekontra képe

Az biztos, hogy a mezőn

Az biztos, hogy a mezőn olcsóbb egy méter cangaút, mint a belvárosban, ahol ehhez át kell helyezni a gázvezetéket, a csatornát, a kábeltévét stb. - és ehhez nyilván több engedélyre, tervre, hozzájárulásra is van szükség.

_____________
*** RABIC ***

16
Stiggs képe

Majd ha ki lehet rakni a

Majd ha ki lehet rakni a netre :-) Egyébként szaladj be az MK irodába ott van a Szobi anyag is, meg gondolom a pestiek is. A súlyos túlárazási kérdés szintén csepel, csak a Ráckevei dunaparti, GYKP! 103 Milkáért km-enként. Itt még töltés sem kell, a Ráckevei nem árad. Szobnál nincs töltés, vagyis van kb 15 méterrel magasabban a dunátol, azon megy a vonat, meg az autók, felfelé hegyoldal, lefelé szakadék aztán duna. Duna kanyarodik Szob a külső ív, a bringaút alá építendő műtárgy igazándibol egy új dunapart.
Az a vacak az egészben, hogy azért mert ócska projektek mennek be, a Pesti bringások többszáz milliós projektektöl esnek el, na meg ugye az is, ha netán ezek a projektek nyernek akkor nem bringás infrára megy a pénz, mert arra a harmada is elég lenne, hanem zsebek tömködésére. Mert igaz, hogy a CM bevitte a bringásokat a kapun Pesten, de ha érdemi segítséget nem tudnak nyujtani, ha a projektek rosszul vannak előkészítve, akkor ha bukta akkor bukik a bringás is, ha nyenek, akkor meg azok zsebét tömitek (jük) akik ellen vagy miatt Cm-re megyünk! Ez semmiképp sem jó! Vagy csak szerintem ellentmondásos?

17
Kuku képe

Ellentmondásos. Viszont

Ellentmondásos.
Viszont épp ezért szeretnénk nyilvánosságot a pályázatoknak. Honlapot, ahol minden publikus alapadat elérhető nekünk is akik este 8-kor ülünk a gép elé. Árak, hossz, típus, és ha a bilibe lóg a kezem akkor egyszer majd teljes pályázatok is. Ár/km szerint rendezhetően, így rögtön látni hol érdemes kutatni.
Télen volt egy megbeszélésünk arról hogy az MK-nak dolga e az árakat is ellenőriznie a pályázatokban (épp a csepeli kapcsán). Volt érv mellette és ellene is, aztán abban maradtunk hogy mivel ezzel egyébként senki sem foglalkozik, a civilekre marad ez is.
Most magwas és ninja ezért ugrik neki az "adatbanknak". Ugyanakkor azt gondolom, hogy ma Magyarországon minden azért épül hogy lenyúljanak belőle, a bringaút is. Ezért részünkről az is külön taktikát fog igényelni hogy tartsuk az érdeklődést akkor is ha ezen nem lehet kaszálni.
A CM meg arra való amire. Természetesen nem tud mindent megcsinálni, főleg olyan dolgokat nem amihez napi 8 óra kell havi 20 munkanapon.
A CM elment vadászni, talán még me is lövi, esetleg hazaviszi, de mielőtt a sok bringás megeszi, nektek kell megfőzni. Vagy annak aki ezt bevállalja, vagy be tudja vállalni.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

18
rekontra képe

Én a csepeliektől azt

Én a csepeliektől azt hallottam, hogy oda valamilyen "zöldaszfaltot" akartak tenni (az nem tudom, milyen), ami harmónikusan illeszkedett volna a természeti környezetbe, de azt nem engedélyezték, ezért kénytelenek viacolorból építeni.

_____________
*** RABIC ***

19
Stiggs képe

Eredetileg, egyik fele

Eredetileg, egyik fele viacolor, a másik meg most nem jut eszembe mi a neve de inkább beton mint aszfalt. Na simán jó lenne, de babakocsit sem jó vicoloron tolni, ezért a sima lesz a babakocsiké, a via meg a gyalogé. Mindezt annyibol amennyiből carrarai márvánnyal is ki lehetne rakni, nem beszéve, a 30? fáról amit ki akarnak vágni :-( Még jó hogy nem lesz megcsinálva. Csak remélni tudom, hogy az előkészítésre nem költött a főváros egy fillért sem, mert az már akkor tényleg az ablakon kidobált pénz!! Amiért joggal lenne dühös minden bringás! Az esetlegesen pénzért előkészítőkhöz szervezett tüntetésre még én is felutaznék pestre kicsit kiabálni :-)

Bakker most számoltam utána annyi pénzt bukott el pest amennyi összesen van GKM es pályázaton építésre meg tervezésre egy fél évben az egész országban!!! Ez kb elég lenne BP - Velencei-tó bringaútra...

Na jó megyek vissza kalapálni, mert még a végén megint túlpörgetem magam :-(

Stiggs

20
rekontra képe

"hogy az előkészítésre

"hogy az előkészítésre nem költött a főváros egy fillért sem"

akkor ez nem csepel pályázata volt?

_____________
*** RABIC ***

21
zsuki képe

Eszerint:

Eszerint: http://www.nfu.hu/palyazati_eredmenyek
a "Turisztikai kerékpárút kiépítése a Ráckevei-Dunaág csepel-szigeti partszakaszán" című pályázatot "Budapest XXI. kerület Csepel Önkormányzata" adta be.

22
oldman képe

egy hónapja kb hogy

egy hónapja kb hogy feltörték végig mindkét oldalon a járdát (persze egyszerre, szóval aki ott a járdán szokott közlekedni gyalog v. biciklivel, nem tud) valami vezetéket raktak a gödörbe, egy adagot már leaszfaltoztak. nem lett szélesebb de legalább nem buckás és repedezett. ha mégis lesz épités az idén akkor gondolom megint felszedik az új aszfaltot hogy viacolor legyen helyette (talán az aljzatbeton is, ami elég az aszfalthoz kevés a viacolorhoz) szóval nevezhetjük pénzkidobálásnak akár...

23
oldman képe

eleve nem is értem minek

eleve nem is értem minek kellett volna feltölteni. egyszer lemegy az út, másfél km múlva meg fel 2-3 m szintkülönbség ahogy mondod. legalább nem a dögsok autó mellett kellene tekerni. ráadásul idővel nem a susnyás lesz kelet felé hanem be lesz épitve. lakópark miegyéb. simán mehet a kerékpárút annak a magasságában.

újból megemlitem hogy sztem nem is kellene a szebadkikötő úthoz kerékpárút. az erzsébet/ferencvárosi dunaparti utat kellene kicsit feljavitani. az becsatlakozik a régi nagyvásártelepnél az közvágóhidi kerékpárútba. a kerékpárutasok mehetnének ott a zöldben, vizparton, trallala. a haladósok meg a szabadkikötői 2x2 sávon.

24
Kuku képe

A szabadkikötői 2x2-n van

A szabadkikötői 2x2-n van kb. a legtöbb halálos baleset a városban. Röpködnek a kocsik, tele van koszorúzva, ott futár is született már klinikaiból újjá.
Viszont ha lakóterület jön keletre, akkor köszi de nem másznék majd 2-3 métert minden kereszteződésben, és inkább látsszon a bringás, bringasávon, vagy a bringaúton, nem is tudom most mi lesz. Jó lenne látni a terveket. Vagy ha valaki ismeri mondja. Stiggs? László János?
Nagyon szívesen megnézném, mert anélkül ez csak léggitározás.
--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

25
László János képe

Úgy tűnik, nem egyezik a

Úgy tűnik, nem egyezik a véleményed a csepeli lakos bicajosokkal, akik még tüntetést is szerveztek a városháza elé az út érdekében.
Valóban, ahogy én tudom, a költségek nagy részét a töltés okozza. Azonban nem a költségek akadályozzák a megvalósítást, hanem az a furcsa helyzet, hogy az erdészeti hatóság az autóút egy részét(!) és a leendő kerékpárút helyét ERDŐ-ként tartja nyilván, a földhivatal meg nem! Ha ez tényleg igaz, nekem csak az a kérdésem van, hogy ez miért csak most derült ki, miközben a tervek már évek óta készen vannak?
János

26
oldman képe

csepeli lakos bicajos

csepeli lakos bicajos vagyok.

de csak saját véleményt mondtam, valóban nem a tömegigényt.
már ha van olyan. ha van akkor azt kell.

27
A.. képe

Nem lehet, hogy azért

Nem lehet, hogy azért bukták el, mert úgy adták be a pályázatot, hogy nem volt rá építési engedély? Gondolták, majd úgyis meglesz, elintézik, ügyes fiúk ők. Nem sikerült...

28
urga képe

Szerintem nagyon elkelne a

Szerintem nagyon elkelne a Szabadkikitőre bicikliút.

29
Stiggs képe

Egy korábbi hír,

Egy korábbi hír, ugyanerröl, akkor még sikerként kommunikálva, bár már akkor is voltak fenntartásaim :-(

http://www.criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080311/eu-s-tamogatasu-nyerte...

Jó lenne tudni mely civil szervezet, mely szakérői, kivel dolgoztak együtt a terveken?

KÖszi Magwas mekkora vagy !!! :-)

Stiggs

30
László János képe

Ahogy a cikkből is

Ahogy a cikkből is olvasható, az MK. Az egész munkacsoport.

János

31
Stiggs képe

Az elején még nem volt

Az elején még nem volt benne. Ez esetben gratulálok, szép munka. :P

32
Kuku képe

Kicsit hiányosan vagy

Kicsit hiányosan vagy informálva.
Ennek az egész bejegyzésnek már a megszületéséről is (többek között). Nem az a célja hogy a vitátok virágát locsolgassa, hanem az hogy a következő körre felérjen a főváros addig hogy normális, nyerhető pályázatokat adjon be.

33
Zsurmi képe

Hmmm... Van egy olyan

Hmmm... Van egy olyan érzésem, hogy ebből azt szűri le a "főváros", hogy a civilekkel közös pályázat kész bukta.

-
Zsurmi

34
rasztacsubi képe

a korrupció, a hanyagság,

a korrupció, a hanyagság, a nem az én dolgom tehát szarhatok is bele hozzáállás

azt a viccet ismeritek hogy a magyar ember nem csak ígérget hanem jól be is tart!
tuti nem ismertétek mert ez nem vicc, hanem rög való.

megyek elköltözöm NYUGATra és szépen ide csábítom a kulturáltakat:)

biciklisek mindennap

35
gazzzz képe

most nem azert, de mit

most nem azert, de mit vartatok?
az a fovarosi vezetes amelyik 18 eve szarik az egeszre, az majd hirtelen varazsutesre letesz egy EU konform megoldasi tervet, koltseghatekonyan, megkonzultalva?
miert tenne? kenyszeriti erre valami?
mi tortenik ha nem teszi?
rugnak seggbe barkit is ezert?
rugTAK mar seggbe valakit is ezert?
kire fognak legkozelebb szavazni a nepek?
a fovarosnak es 23 kiskiralysaganak csak nyug ez a kerekparozasos dolog, mert felkavarja az allovizet(szart?) a valtozasok pedig nem jo dolgok ha mar jol lepacsiztatok az urambatyam bizniszeket.

ennyi.
magyar posvany, feudalizmus.

elnezest de lemondtam budapestrol es az orszagrol.
ide sokk-terapia kene, minimum egy meteor.
de talan azt is elsikkasztana valaki...

36
zsuki képe

Azért hozzátenném, hogy

Azért hozzátenném, hogy az uniós pályázatok rendszere sem egy túl baráti dolog. Aki már látott ilyet, az tudja, miről beszélek. Ahhoz, hogy pályázhass, oldalak tucatjaiban kell bemutatnod, hogy pl. hány köbméter szennyvizet termelsz most, és mennyivel fogod csökkenteni 2015-re, vagy hogy hány negyven évesnél idősebb nőt foglalkoztatsz most és hányat fogsz alkalmazni tíz év múlva. Ezeknek semmi közze ahhoz, amire pályázol, de minden pályázat része.

Ahhoz, hogy megépíts egy 100 ft-ba kerülő akármit uniós támogatásból, 80%-os támogatási aránnyal számítva 20 ft önrészt kell mellétenned. A pályázat előkészítése, az adminisztráció az uniós intézményekkel a pályázatot megelőzően és a megvalósítási szakaszban további 30-50 ftba kerül, ami kiugróan magas. És ebből megél többezer ember, az uniós hivatalokban ülő vízfejek, közszolgák, aktatologatók (beleértve magamat) és a pályázatírók.

Egyébként egy jó ebben a rendszerben, hogy lenyúlni nem k könnyű zsét, bár jellemzően mindenki többre pályázik a biztonság miatt, mint amennyibe a legolcsóbb esetben kerülne, de ez még nem jelenti azt, hogy lenyúlhatná, mivel a pénzt csak szigorú ellenőrzések után kaphatja meg.

Ugyanakkor el kell ismernem, nagyon szerencsétlen rendszer ez a "mindent vagy semmit", hogy ha akár egy kerékpárúttal probléma van, akkor inkább egy se épüljön...

37
airdace képe

Azt nem tudom, hogy

Azt nem tudom, hogy beadhatták volna-e külön is az egyes szakaszokat, és akkor arra tudnának szerződést kötni, amivel nincs gond. Bár nagyságrendekkel több adminisztrációval járna... Most talán majd módosítják a tám.szerződést, bár én nem látom közelről a dolgot.

38
kambekk képe

Vajon lesz végül

Vajon lesz végül bringasáv az Alkotmány utcában, vagy nem? Ugyanis erről is hadováltak már sokan sokfélét. Miközben fillérekből kihozható lenne - pláne most, hogy szétkapják úgyis az egész utcát.
Szóval lesz, vagy nem lesz?

39
László János képe

az Alkotmány utcában a

az Alkotmány utcában a felújítás kapcsán elkészül a tervezett sáv a pályázati pénz nélkül is!
János

40
kambekk képe

Kitűnő! Köszönöm.

Kitűnő! Köszönöm.

41
gazzzz képe

es azt lehet mar tudni hogy

es azt lehet mar tudni hogy mikor?
mert a turas megvolt, lassan tenyleg skotkockas lesz az egesz aszfalt (nem is ertem ha mar nekialltak befoltozni, akkor miert nem foltoztak meg hozza azt a masik 1 metert.. persze, azopn egyelore csak autok parkolnak. de sztem mar ez onmagaban is oriasi luxus, na mindegy) sav vagy barmi folytatasra utalo jelek meg sehol.
azert vagyok erre ennyire kivancsi, mert ez a szitu egy akkora ziccer (semmi forintbol ertelmes infrat kesziteni ami osszekottetest is jelent + adodott az alkalom) amit ha nem csap le a fovaros, akkor inkabb monnyon le. muhahaha.
de tenyleg, ha egy ilyen sem jon neki ossze, akkor koszi jojjon inkabb az oskaosz.

42
Bodor Ádám képe

Sziasztok Néhány dologra

Sziasztok

Néhány dologra szeretnék reagálni:
„A problémák egyik oka hogy az engedélyező hatóságoknál (Nemzeti Közlekedési Hatóság, Fővárosi Önkormányzat Közlekedési Ügyosztály Hatósági Alosztálya) komoly kapacitásproblémák merültek fel, és nem tudták tartani a számukra előírt ügyintézési határidőket.” Ez egy elfogadhatatlan magyarázat, még akkor is ha valóban leterheltek a hivatkozott hatóságok. A tervezést nem a pályázathoz kell megcsinálni, hanem a projekthez. De 2007. áprilisa óta hivatalosan is lehet tudni, hogy lesz ilyen pályázat, augusztusában kiírásra is került. 2007.novemberben be is kellett adni az anyagot. A kérdés az mi történt 2007 április és 2008 júniusa között, hogy nem sikerült engedélyeztetni? Ennyire a hatóság sem lehet lassú ha minden szükséges egyeztetés, megállapodás megtörtént.
„Volt olyan, hogy a kerületi önkormányzat nem adta meg a támogatását, az előzetes hozzájárulásukkal ellentétben.” A kérdés ugyanaz: miért nem hamarabb derült ez ki? Megfelelő előkészítés esetén, ilyen projektre nem igényeltek volna támogatást. Lehet hogy a civil szervezetek is segíthettek volna jobb belátásra bírni az ellenálló kerületet, cégeket.
„Olyan szakasz is volt, aminek a tervezője időközben csődbe ment.” - Ha jól tudom, az nem a KMOP pályázatára beadott szakasz volt és az a csőd is már 1 éve történt!
„A pályázat minden szakaszára engedélyezési tervdokumentáció készült, ennek része volt a részletes műleírás. A „már a műleírás szerint sem volt alkalmas az engedélyezésre” mondat nem értelmezhető.” Én láttam azokat a terveket kíváncsi vagyok ki az a tervező aki szerint minden szakaszra megfelelő színvonalú volt a terv….. . Sajnos a titoktartási nyilatkozatom miatt nem áll módomban részletezni nektek a tartalmát.
„Az UME-nek nem megfelelő szakaszokra a tervezők felmentést kértek. Erre vonatkozóan nem volt hiánypótlási felszólítás.” Az utólagos felmentést valóban megkérték és tekintettel a projekt jelentősségére meg is kapták, de ezt nem a pályázati szakaszban hanem az előkészítés során kellett volna megtenni.
„A bíráló bizottság ülésén Bodor Ádám a tervezői költségbecslést túlzottnak tartotta, ezért mindkét pályázat támogatása az eredetileg megpályázotthoz képest csökkentésre került megállapításra.” Sajnos ez egy általános probléma, nagyon sok pályázat „túlárazott”. Az értékelők, bírálók feladata, hogy a piaci szinten tartsák a lekötéseket és ezt a nagyon hálátlan javaslatot szinte mindig én terjesztettem elő (eddig). A fajlagos költségeknél elkezdtünk használni egy úgynevezett tisztított fajlagos költséget amibe pl. nagytömegű földmunkát (ld. Csepel k.út) nem számítjuk be. Ezáltal a különböző adottságú helyeken épülő létesítmények költségei összehasonlíthatóak. Sajnos még ez a mutató is gyakran igen magas. Ezt szerintem nem szabad megengedni, mert vagy lényegesen több forrást foglal a pályázat, miközben a közbeszerzésen végül kevesebbért is vállalják, vagy a támogatási összeg egészét felhasználják miközben kevesebből is megoldható lett volna. Ha olyan extra dolog van mint egy komoly földtöltés azt a pályázónak jól meg kell indokolnia (hogy másképpen nem megoldható) és akkor ez a költség is elfogadható lehet. Azt azért el kell mondani, hogy eddig még egyetlen pályázó sem lépett vissza a csökkentett támogatás miatt és a fővárosnak végül megítélt támogatás véleményem szerint fedezte volna a költségeket, az átlagos tisztított fajlagos költségek a még megengedhető szint felső határán lettek meghatározva.
„Egy szakasz miatt bukik az egész”
Nem egy kis rövid szakasz miatt bukik az egész. Több mint 25%-os (negatív) tervezettől való eltérés kell ahhoz hogy ne legyen egy projekt elfogadható.

„Bonyolult EU-s pályázat” – Szerintem is lehetne egyszerűbb és jórészt teljesen felesleges bizonyos esélyegyenlőségi szempontokat egy kerékpárútépítési pályázatban bemutatni, de azt hiszem sikerült ebben az esetben egy egészséges kompromisszumot kötni, úgy hogy Brüsszelből se kapjunk panaszt. Ha megnézitek a felhívást, az útmutatót és különösen az adatlapot (http://www.nfu.hu/doc/280 weboldalon) akkor láthatjátok, hogy 15- 20 oldal a pályázat tartalmi része amit azért pár tíz-száz millió Ft támogatás elnyerése érdekében azt hiszem megéri kitölteni. Nem kértünk megvalósíthatósági tanulmányt vagy hasonlót, csak ilyeneket: Kérjük, fejtse ki a fejlesztés/projekt indokoltságát (maximum 4000 karakter), Mutassa be a fejlesztés részletes szakmai tartalmát. (maximum 4000 karakter). Az esélyegyenlőségi dolgokról elég egy táblázatba írni néhány mutatószámot (összesen 2 oldal). Azt hogy miért kellenek a mellékletek: tervdoksik, engedélyek, tulajdoni lapok és tulajdonosi hozzájárulások a fentiek fényében azt hiszem senkinek nem kell magyarázni.

„Drága egy EU projekt”
A tervezés és a projektelőkészítés (utólag), projektmenedzsment (folyamatosan) elszámolható költség, nem (csak) a pályázót terheli. Amit Zsuki írt hogy 100Ft beruházásra 30-50Ft ilyen költség azért ilyen méretű projektnél az nagyon sok. Az előkészítés max 5- 6% szokott lenni, és a projektmenedzsment sem több max 3 fő részmunkaidős bérénél. Szóval szerintem úgy max 10% lehet szumma az ilyesféle költség, de megéri ha jól használják fel. Nagyon oda kell figyelni rá.

Szerencsére a pénz amit nem sikerült támogatási szerződéssel lekötni nem megy vissza Brüsszelbe vagy más célra. Új pályázat kerül majd kiírásra, de jó lenne ha nem ismétlődne meg ez a kör mert ez nem használ az ügynek.

Üdv
Bodor Ádám

43
Kuku képe

Az elbírálókon kívül ki

Az elbírálókon kívül ki és mikor férhet hozzá egy pályázathoz? Meg lehet szerezni, és ki lehet ide legálisan tenni valahogy bármilyen fázisban, akár utólag egy beadott pályázatot?
--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

44
Sloow képe

"Sajnos ez egy általános

"Sajnos ez egy általános probléma, nagyon sok pályázat „túlárazott”. Az értékelők, bírálók feladata, hogy a piaci szinten tartsák a lekötéseket és ezt a nagyon hálátlan javaslatot szinte mindig én terjesztettem elő (eddig)."

ez kb elég is volt, hogy megszűntesse a Szabó a munkaköröd.
rosszul látom? lehet túl sarkos, de rémeket látok...

45
RoGeR képe

Ahogy olvastam Ádám

Ahogy olvastam Ádám írását nekem is ez ugrott be. :(

---
Bringasávot a Nagykörútra!

46
Bodor Ádám képe

szerintem meg lehet nézni a

szerintem meg lehet nézni a pályázatokat, mert mint közérdekű adat szerintem nyilvános kell hogy legyen.
mivel elég leterheltek a Pro - régiós kollégák megkérdezem nektek, hogyan tudnátok "szervezetten belenézni" , hogy ne egyesével keressétek meg őket.
Azért az fontos, hogy az EU pályázat utólagos átnézése csak a beadás után lehetséges, mert addig a pályázó önkormányzat készíti. Ez meg már kicsit eső után köpönyeg, lényegi nagy változtatást ("kerékpárút helyett lécci építs k.sávot") a beadás után már nem lehet benne csinálni, max finomságokat lehet benne javítgatni, úgy hogy azt támogatási feltételként írjuk elő (pl. "tegyél pollert a mg-i útkereszteződésébe, hogy ne menjenek rá a traktorok"), ha ezekkel nem orvosolhatóak a nagy bajok akkor sajnos nem szabad támogatni. A legfontosabb az, hogy a civilek a projekt fejlesztés 0. pontjától, az ötlettől kiindulva legyenek benne a tervezésben, előkészítésben, hogy felesleges projektekbe ne öljenek pénzt az önkormányzatok.

47
dezso képe

Egy rendkívül fontos és

Egy rendkívül fontos és releváns kérdés: mi az a poller?

48
Stiggs képe

A Demszkykaró hivatalaos

A Demszkykaró hivatalaos neve :-)

Stiggs

49
Hotyhogy képe

Ha tényleg az, akkor én

Ha tényleg az, akkor én is, és talán Dezső is, szeretnénk tudni a magyar alkalmazásu szó eredetét.

Nem az angol, rövid cölöpöt, oszlopot jelentő "bollard" szóból korcsosult el?

Ha abból lett "poller", akkor ez eléggé hanyag formaváltozás, mert a "poller" is egy másik, a Demszky karóval látszólag nem rokon jelentésü, angol szó.

Hacsak nem járművek, gyalogosok "kivágása", "kiválogatása", vagyis "polling" eszközeként használt az a cölöp, innen a ritka név...?

__________

Hotyhogy ?!
Ellenőrizetlen
Dogtor
Politologológus
Jógász-Lyogalkotó
Igazságügyi kórbonctanszagérző
Esztészta
Világatya
Főmesterpolgár

50
Stiggs képe

Hubasz :-) Mi vagyok én

Hubasz :-) Mi vagyok én nyelvész? :-) Tuggyagyász :-)

51
Hotyhogy képe

:DDD __________ Hotyhogy

:DDD

__________

Hotyhogy ?!
Ellenőrizetlen
Dogtor
Politologológus
Jógász-Lyogalkotó
Igazságügyi kórbonctanszagérző
Esztészta
Világatya
Főmesterpolgár

52
Kuku képe

Erre most hirtelen az ugrik

Erre most hirtelen az ugrik be, hogy úgyis civil szervezetek ajánlása kell a pályázathoz, tehát azok majd figyelik beadás előtt. Azzal hogy utána minden adat publikus, a civil szervezeteket ösztönözzük arra hogy visítsanak jóváhagyás helyett, mert tudják hogy utána őket vesszük elő. Szóval nekem addig az utólagos átlátás is valami, amíg a civilek előtte belelátnak.
Csak szerintem nem sokunknak van ideje kiskönyv vastagságú pályázatokat böngészni, erre lehet jó a közösségi figyelem. Mindenki belenéz a saját környékén nyertes pályázatba, és kiabál ha viaduktot terveztek a Hortobágyra.
--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)