Cikk a Totalcaron:
Július 14-én jelent meg és július 17-én lépett hatályba a gépkocsik környezetvédelmi felülvizsgálatáról és ellenőrzéséről szóló rendelet módosítása, ami még további 12 év közlekedési lehetőséget biztosít a kétütemű autóknak. Ezzel az illetékes gazdasági és közlekedési tárca ha megkésve is, kellemes meglepetésben részesítette az érintett járművek tulajdonosait és méltányosan kezelte a magyarországi kétütemű járművek problémáját.
Biztos rohadt méltányos a dolog, főleg azokkal szemben, akik szívják a kipufogógázt. Inkább rakódjon sokak tüdejében a korom, mint hogy pár ember ne járhasson özönvíz előtti kétüteművel.












Erre még csak azt se lehet
Erre még csak azt se lehet mondani, hogy a trabantlobbi megkent valakit, egyszerűen baromira nem érdekli őket :(
Miért nem lehet azt mondani, hogy euro3-4 és kész, robogókra is, rendszám nem érdekel, de néhányból csak úgy dől a bűz.
Na meg néha egy kis ellenőrzés sem ártana.
az indoklásban tudtommal az
az indoklásban tudtommal az szerepel, hogy a közlekedő forgalom elhanyagolható töredékét teszik ki ezek a járművek és ez a plusz 12év magától kipucolja a járműveket. én spec nemis emlékszem már mikor láttam utoljára trabantot vagy wareszt (2üteműt). amugy mostmár a legtöbb 2ütemű auto a vaterán kategóriába lépett amire amugy is más szabályok vonatkoznak. pl nemkell katalizátor a zöldkártyához, tehát a fogralomban lévő kétütemű autók töredékét lehetett volna katalizátor beépitésére kötelezni vagy ennek hiányában kizárni a forgalombol.
2 ütemű motorbol viszont sokkal több van meg szarulbállított robogóbol, én inkább azokat venném elő, meg persze az öreg szintén szarul beállított dieseleket
Ezeknél még egy használt
Ezeknél még egy használt 15 éves suzuki is sokkal jobb, az meg fillérekért megvehetnék.
Ha igaz, hogy a dízel
Ha igaz, hogy a dízel kipufogógáznak nincs olyan legkisebb mennyisége(magyarul akármilyen szűrés után) ami ne lenne rákkeltő, (márpedig ma Magyarországon nem az a kérdés melyikben van jobb szűrő melyiket vegyem, hanem hogy lyukasszam ki a piszkavassal ha eltömődött) akkor legalább ugyanennyire fel kéne háborodni a dízel-motoros járműveken a forgalomban.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Nem tisztem védeni a
Nem tisztem védeni a dízeleket, de minden rákkeltő, és a benzinesekből se hegyilevegő jön, és komoly forgalomkorlátozás nélkül mindenféleképp büdös marad, de legalább azokkal kellene valamit kezdeni amik mögött majd megfulladsz.
Az azbesztet se kellett
Az azbesztet se kellett volna betiltani. Úgyis minden rákkeltő, és ettől eltekintve jól működött mint fékbetét stb.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Eltérő a
Eltérő a károsanyag-kibocsátása a dízel és a benzines robbanómotornak. Míg a dízel a gyűrűs szerkezetű rákkeltő szálló korommal, addig a benzines motor a nitrózus gázokkal, CO-al terheli a környzetet. Az ártalom is különböző, mert a korom szilikózist okoz, a nitrózus gázok a keringési rendszer (vérbe oldódva) károsítják. A szén-monoxid pedig a vérben oxigénszállításért felelős hemoglobinba kötődik az oxigén helyére. Magyarán fulladását okozza a sejteknek.
A kétüteműekkel az a gond, hogy azt az olajat elégetik, amivel a benzinhez adagolva kenik a motort. Az égett olajakból származnak a gyűrűs (másnéven aromás) szénvegyületek, amelyek a rák kockázatát kimutathatóan növelik. Ezért nem szabad pl olajat vagy benzint locsolni a grillfaszénre sem...
Amugy nekem is van egy trabantom, szigoruan lefoliázva és bakra téve, ahol várja, hogy 10 év mulva kapjon egy oldtimer rendszámot, és évente kétszer megjárassam. Más autóm nincs, csak bringázom (nagyritkán BKV).
>> Soha ne fuss olyan szekér után, amire még téged is felvennének. Inkább tekerj utána! <<
A részecskeszűrő meg csak
A részecskeszűrő meg csak opcionális kiegészítő a dízelekbe. Miért nem kötelező? Kötelező cserével időközönként.(A piszkavasas megoldás miatt.)
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Szerintem nem ezen a pár 2
Szerintem nem ezen a pár 2 ütemű Trabi és Waresz írtja a környezet Magyarországon, ami maradt mostanra. Fővárosunkban pl. nem is tudom mikor láttam utoljára 2ütemű kocsit.
Ma már ezek a gépek főleg gyűjtőknél vannak, akik vigyáznak rájuk, szóval egyet értek a rendelettel.
Dízelekről meg csak annyit, hogy azok sem jobbak, viszont úgy reklámozzák őket, mintha az lenne a jövő kulcsa. A rosszul beállított 2ütemű kéken füstöl (a jól beállított is, bár az sokkal kevésbé, aki nem hiszi, annak bármikor megmutatom a Simsonomat :), a dízel meg kormol, mindkettő rossz.
Én amúgyis tartom magam a mondáshoz, miszerint a dízel személyautó olyan, mint a buzulás: Egyre elfogadottabb, de attól még szar :)
(remélem senkit nem sértetem meg, aki komolyan veszi, az megsértődhet :)
Amúgy nem védem egyik robbanómotoros technikát sem, elég szánalmas amúgyis, hogy mind a benzin, mind a dízel egy közel 100 éves technológia, el lehetne már felejteni mindkettőt.
Csak kár, hogy ez nem ilyen egyszerű :(
A kerék meg 10.000 éves
A kerék meg 10.000 éves technológia, mégse akarja elfelejteni senki.
Az alapelv ugyanaz, de
Az alapelv ugyanaz, de azért a technológia nem egészen :)
De ez kb. igaz a dízel- és benzinüzemű motorokra is. Aki meg szidja ezeket a technológiákat, hogy fujj de milyen régiek, az mondjon jobbat, ami működik is.
A dízelautókat sem érdemes szidni, azok technológiája is egyre jobban tisztul. Más kérdés, hogy milyen ütemben csökkentik a határértékeket, ill. hogy tkp. aki nem tudja betartani azokat, az ismerős révén úgyis megoldja, hogy a mobil koromgyárát érvényes zöldkártyával az utakon járassa.
Az a vicc, hogy már
Az a vicc, hogy már létezik a másmilyen technológia, csak hát jelenleg a világ gazdasága nagyrészt a kőolajra épül, ezért nem valószínű, hogy holnaptól csakis elektromos meg napelemes autók lesznek majd az utakon.
Szép is lenne :)
A távvizsgáztatás meg persze ma is létezik, nemrég ültem egy Trabiban, aminek a fele szószerint hiányzott, egy laikus is látja rajta, hogy a bontóból menekült meg, de mégis friss volt a műszaki meg a ződkártya, azt mondta a srác, hogy leadta a rendszámot meg a forgalmit a havernak, és egy hét múlva meg is volt a papírmunka, a kocsit meg se nézték.
Magyarország, 2008.
A szabályokat meg nem szigorítani kéne, hanem betartaatni.
Ez közhely, de nagy igazság.
az de igy van, sajnos sok
az de igy van, sajnos sok autó úgy vizsgázik h jóesetben a vizsgáztató szerviz parkolojáig jut. egy haverom multkor baromi büszkén azt mesélte h 10ezerért a vizsgahelyen átdugták a mérőkét egy suzukiba és csá...
10ezer pénzegység és még x idejig szennyezi a levegőt. inkább eztkéne komolyan venni
Ma láttam egy autót.
Ma láttam egy autót. Nyilván dízel volt, de valami rettenetesen szar. Úgy füstölt, mint kb. 5 IFA együtt! Az egész József Attila utcát betöltötte áltáthatatlan fekete füsttel. Nem tudom, hogyan kapott zöldkártyát. Nyilván nem is zöld neki, hanem fekete.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Bizony, a bicikli meg 190
Bizony, a bicikli meg 190 éves technológia.
Le a biciklivel!
:D