Épül-szépül a belváros.
Remélem, hogy az autósok is megtanulják az ajánlott kerékpársáv használatát!
Lényege, hogy a kerékpárosnak nem kötelező használni, és az autós is ráhajthat szükség esetén. Például kanyarodáskor besorolhat a sávra a bringások közé.
FRISSÍTÉS 1: A megoldást a Magyar Kerékpárosklub szakemberei és aktivistái javasolták.
További képek és részletek az MK oldalán: http://kerekparosklub.hu/jonnek-az-eredmenyek-kerekparsav-az-alkotmany-utcaban
FRISSÍTÉS 2: Este végigmentem rajta oda-vissza háromszor. A tapasztalataim:
0. KÖSZÖNJÜK szépen a munkát mindenkinek, aki ezt kiharcolta, lemérte, megtervezte!
1. Csodálatos!
2. Ez egy álom!
3. Ma este több bringás volt az úton, mint autós :)
4. Az autósok MÁR MOST tudják használni. Ha át akarnak menni a kanyarodósávba (ami a bringasáv túloldalán van) gyönyörűen besorolnak a bringások közé, úgy, hogy megadják az elsőbbséget!!!
5. A sávon két biciklis tud egymás mellett lehet menni, beszélgetve(!), úgy hogy senkit nem zavarnak ezzel!
6. A Bajcsy csatlakozásnál, ahol nagyon-nagyon sok gyalogos szokott várakozni, egy hatalmas helyet elvettek a járdából és a zebrából. Állandó gyalogos-kerékpáros konfliktus lesz.












El se hiszem, olyan szép.
El se hiszem, olyan szép. Biztos fotosopp ;-)
Pont ma reggel rollereztem
Pont ma reggel rollereztem arra, és nagyon tetszett a látvány! Ki is próbáltam, és a mögülem jobbra kanyarodni vágyó megvárta, hogy elmenjek, nem vágott előttem át. Ilyen utakat és ilyen járművezetőket mindenhova.
U.i.: Rollerrel szabályosan használom a bringasávot? Vagy a járdán kell cikáznom a gyalogosok között?
istencsászár,
istencsászár, zsírkirály, nagyoncsutka!!!
Azta! Hát ezt majd élőben
Azta! Hát ezt majd élőben is ki kell próbálnom.
Csak félek, hogy tényleg "megtanulják használni" az autósok is. :P
_____________________________
http://wilika.hu
de ez most sárga szaggatott
de ez most sárga szaggatott csíkos, vagy bordó teli?
Hát, a képek szerint a
Hát, a képek szerint a kereszteződésben piros, hogy "Figyeljmábazz, bringások jöhetnek!" amúgy meg szaggatott sárga.
(ha ez volt a kérdés :) )
_____________________________
http://wilika.hu
ez. kösz.
ez. kösz.
Mint azt egyszer Bocival a
Mint azt egyszer Bocival a fasor-Király utca vonalon haladva megbeszéltük, azért jó ez a sok útfelújítás, mert remek sztrádákat építenek biciklis száguldás céljára. Oszt most úgy látszik, tényleg elkezdték :)
Azért azt még kivárom, hogy némely országok sanyarú sorsú biciklistái a budapesti útvonalak képeit nézzék nyálcsorgatva és szakmai okulásképpen.
Egy gombnyomás, két
Egy gombnyomás, két példány.
Ezt most hogy? Beleírták a
Ezt most hogy? Beleírták a KRESZ-be?
_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /
Nem tudom, ezt majd
Nem tudom, ezt majd megmondják a kresz tudorok. De ez akar lenni a lényeg. Ezért is szaggatott.
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
Őőő... Zsííír! Lesz
Őőő... Zsííír!
Lesz még több ilyen a közeljövőben vagy ez a kísérlet, majd 2 évet vizsgálódnak és eldöntik hogy kell? :p
A legtöbb sugárútra kéne ilyen a Hungária körúton belül. Minél hamarabb!
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Andrássyra is. Ha ilyen
Andrássyra is. Ha ilyen lesz, ígérem, használni fogom ;-)
Pont ilyet fotóztam a minap
Pont ilyet fotóztam a minap Bécsben, hogy ilyen nálunk már soselesz, és némán:)))
Így fel sem töltöm.
Nemcsak a sugárutakra, jól
Nemcsak a sugárutakra, jól jönne még ilyen 1 pár helyre, ahol kevésbé baráti nyélen rakni. (Már akinek vannak ilyen helyek, nekem vannak d: )
--
be water my friend (x
szuper! Eddig a Kálmán
szuper! Eddig a Kálmán Imre u.-t használtam, mert sokkal jobb volt a burkolata, és a forgalom is minimális, de ezután az Alkotmány u. is tökéletes lesz.
FRISSÍTÉS: A megoldást a
FRISSÍTÉS: A megoldást a Magyar Kerékpárosklub szakemberei javasolták. Részletek az MK oldalán: http://kerekparosklub.hu/jonnek-az-eredmenyek-kerekparsav-az-alkotmany-u...
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
Megnyitásakor legyen ott
Megnyitásakor legyen ott egy csoportos tekerés?
Ez legalább nem autópálya, hanem az, ami nekünk, kerékpárosoknak lesz kialakítva.
nem gondolom, hogy lesz
nem gondolom, hogy lesz ünnepélyes megnyitó, de mi tekerhetünk rajta, mondjuk az a 300 méter nem egy hálózat!
János
Kis lépés a hálózatnak,
Kis lépés a hálózatnak, nagy lépés a bringásoknak. Most már nem kell Bécsbe kimenni és mutogatni, elég az Alkotmány utcába. :)
---
Bringasávot a Nagykörútra!
pont ez a baj. ez
pont ez a baj. ez mutogatáshoz épp elég. azt' lehet ennyi volt... majd, ha a kiskörtén meg a nagyon is lesz, akkor az már valami.
Hát igen! Én is ettől
Hát igen! Én is ettől tartok, bár ne legyen igazam. Próbáljuk meg rózsaszínben látni a világot és reméljük, hogy terjedni fog ez a jó példa.
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
még, még ilyet! :)
még, még ilyet! :)
Na ez nagyonremek. Ehhez
Na ez nagyonremek. Ehhez még hozzá a tegnapi hirekben hallottak, hogy szeptembertől lakásonként egy bicikliparkolot kell épitenie az éppitetőnek.... kezdek jókedvű lenni :D
Tegnap volt szerencsém bő
Tegnap volt szerencsém bő fél napot Berlinben gyalogos városnézéssel eltöltenem az Alexanderplatz és Branderburgi kapu közötti területen mindenfelé (kis utcákban, nagy utakon egyaránt). Azóta nem térek magamhoz az ott tapasztaltaktól. Hihetetlenül sok kerekes volt, köztük sok turista (bérelt bringákkal). Ezen felül sok tárolót láttam (nem kerékbetolós, hanem lefordított U támaszokat) és türelmes, előzékeny autósokat.
Az Altkomány utca felfestése is egy lépés ebbe az irányba remélhetőleg.
Én meg reggel megyek a
Én meg reggel megyek a Wesselényi utcában, a körút után rögtön egyszercsak hiányzik néhány parkoló autó. A helyükön pedig gyönyörű rozsdamentes P betűk fogadtak. Bicikliparkoló az úttesten! Kezdek büszke lenni a kerületemre!
Jaja, bár én arról
Jaja, bár én arról álmodoztam titokban, hogy hátha valakinek eszébe jut megtiltani ott a parkolást, és be tudok normálisan sorolni az autók mellett. Folyton leszorítanak, hacsak nem vagyok agresszív kismalac.
Ma jártam ott, magam sem
Ma jártam ott, magam sem hittem, mit látok. Erősen köszöngettem a jómunkásembereknek megfelé a szép utat, olyan vidám voltam. Ők is vidámodtak. :)
Az MK-s topikba részletesebben leírtam, hogyan fejlődött a szájam tátása.
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
hf, tegyél be a töréspont
hf, tegyél be a töréspont elé egy strong lezárót és utána egy nyitót, mert így elmászik a főoldal.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
náááááááááááááá
náááááááááááááááááájsz
Fákkin nájsz máéjt!
Fákkin nájsz máéjt! :)
Amúgy az a behajtani tilos de csak elsőbbségadással az... az hogy? :)
_____________________________
http://wilika.hu
inkább ez amolyan boratos
inkább ez amolyan boratos náááááááááááájsz ("she's my little sister..")
az tenyleg funny...
tilos behajtani de azt is csak elsobbasegadassal..? vlami kiegeszito tabla meg lemaradt onnan, nem?
Óbocs. :) Én a brit, utcai
Óbocs. :) Én a brit, utcai kiejtés bolondja vagyok. :D
Megvan. Tilos az Á, de csak ha elsőbbséget adsz. :D
Nagy svunggal kell nekimenni.
_____________________________
http://wilika.hu
u clea' I like it bloody
u clea' I like it bloody too.
http://www.youtube.com/watch?v=sc8SSTddWN4
és még sok sok klassz cucc a Csövön..
de a személyes kedvencem:
http://www.youtube.com/watch?v=fqMu6e5Dgtg
Yarrr! :D HARRR! XD Az én
Yarrr! :D
HARRR! XD
Az én gyengéim:
http://www.weebls-stuff.com/toons/Jimmy+2+Hats+ep1/
http://www.weebls-stuff.com/toons/late+night+shopping/
http://www.weebls-stuff.com/wab/Late+Night+Shopping+2/
_____________________________
http://wilika.hu
csak a kerekpartarolokat
csak a kerekpartarolokat megint a jardabol vettek el es nem az autoparkolokbol.
de hat ez mo, itt nem szabad minden tokeletesre csinalni. az gyanus lenne. meg elszemtelenednek.. :)
FRISSÍTÉS 2: Este
FRISSÍTÉS 2: Este végigmentem rajta oda-vissza háromszor. A tapasztalataim:
0. KÖSZÖNJÜK szépen a munkát mindenkinek, aki ezt kiharcolta, lemérte, megtervezte!
1. Csodálatos!
2. Ez egy álom!
3. Ma este több bringás volt az úton, mint autós :)
4. Az autósok MÁR MOST tudják használni. Ha át akarnak menni a kanyarodósávba (ami a bringasáv túloldalán van) gyönyörűen besorolnak a bringások közé, úgy, hogy megadják az elsőbbséget!!!
5. A sávon két biciklis tud egymás mellett lehet menni, beszélgetve(!), úgy hogy senkit nem zavarnak ezzel!
6. A Bajcsy csatlakozásnál, ahol nagyon-nagyon sok gyalogos szokott várakozni, egy hatalmas helyet elvettek a járdából és a zebrából. Állandó gyalogos-kerékpáros konfliktus lesz.
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
> 5. A sávon két biciklis
> 5. A sávon két biciklis tud egymás mellett lehet menni, beszélgetve(!), úgy hogy senkit nem zavarnak ezzel!
a kerékpár nem közlekedésre való? miért kellene beszélgetni közben? beszélgetés közben tudsz haladni, figyelni? egyáltalán miért megy egymás mellett két biciklis?
-- egy "paraszt biciklis" (< ez vagyok én)
nem kell beszélgetni
nem kell beszélgetni közlekedés közben, de jó. és miért is ne? hisz' emberek vagyunk, sajátunk a másokhoz való kapcsolódás igénye. miért éppen közlekedés közben ne? miért épp kerékpáron ne, hosz ott még az a fizikai korlát sincs, amely más eszközöknél a velünk utazókra szorítja le a potenciális partnereket.
ha egyszerűen annyit írtál volna, hogy szabálytalan, akkor arra azt mondanám, hogy az, jelenleg és nálunk.
így csak annyit kérdezek: miért akarsz indulatokat szítani?
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
nem indulatokat akarok
nem indulatokat akarok szítani, hanem arra akarom felhívni a figyelmet, hogy olyan úton, közlekedési viszonyok mellett, amikor mások is jöhetnek mögöttünk, velünk szembe (most nem csak a többi biciklisre gondolok, meg nem feltétlenül ezen útszakaszról van szó), stb. nem ILLIK egymás mellett kerékpározni...
lehet, hogy jelen esetben nem ilyenek a körülmények, hiszen szembe senki nem jöhet, meg biciklis sávban nem lehet szabályosan(?)/nem illik előzni, de a "szokás nagy úr"...
SZVSZ nem lehet 100%-osan egyszerre a közlekedésre is meg egy beszélgetésre figyelni, valamelyik "sekélyes" lesz...
biztos bennem van a baj, de én a kerékpárt közlekedésre használom, ha gyorsan-szabálytalanul stb. megyek akkor is, és nem próbálok meg egyszerre megülni két lovat, ha vki beszélgetni akar, akkor álljon meg, álljon félre és úgy tegye...
nyílván a város/falu határában a földúton stb. mehet a dumaparti, az egymás mellett tekerés, stb., de a városban ?!
biztos én vagyok antiszociális, de "dühítő" az, amikor pld. a CM napo(ko)n, ha nem a tömeggel tartasz, akkor nem tudsz közlekedni a tömeg miatt... persze közben örül az ember, hogy mégiscsak van ennyi kerékpáros, és ennek van ereje stb., de akkor is, a felvonulás után mondjuk a budai oldalon, a biciklis-gyalogos úton miért nem tudok a szembejövők miatt elmenni, miért kell nekem alkalmazkodnom a tömeghez? mert többen vannak? rengetegszer tapasztalom, hogy beállnak egymás mellé biciklisek, és mivel vélhetőleg nincs kialakult hierarchia-rendszer közöttük, ezért egyik sem akar a másik mögé besorolni, akkor sem, ha vki szembe jön velük, vagy ne adj isten, el akarna menni mellettük...
ps. azért nem azt írtam, hogy szabálytalan, mert én (mint "paraszt biciklis") rendszeresen szabálytalankodom és nem az zavar, hogy vki szabálytalan, hanem az, ha másokat érint az ilyenfajta viselkedése...
Ha van csengőd és jól
Ha van csengőd és jól használod, ez minimális problémát jelent. Van igazad a sávos előzés miatt, de ezt is lehet korrekten, fél percenként hátrapislogva tenni.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Arról nem is beszélve,
Arról nem is beszélve, hogy az ajánlott kerékpársáv esetén a bringás nincs beszorítva a sávba - előzéskor ki lehet kerülni a sávon kívül is. Kis autós forgalom esetén ez nem gond.
Nagy forgalom esetén nyilván nem illik befoglalni az egész sávot.
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
Jó is, hogy nem írtad,
Jó is, hogy nem írtad, hogy szabálytalan, mert nem az. A KRESZ szerint "kerékpárral az útpadkán, az úttesten és a járdán csak egy sorban szabad haladni". Ez a bicikliútra (sávra stb.) nem vonatkozik, annyira nem, hogy egy KRESZ teszt kérdést is láttam erről.
(Ugyanilyen alapon gyalogátkelőhelyen is meg szabad fordulni, és hídon is szabad tolatni, mert konkrétan ezeket sem tiltja semmi. Ezeket is a teszt kérdésekből tudom.)
_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /
kellene tartanod majd
kellene tartanod majd továbbképzést.
:)
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
"(Ugyanilyen alapon
"(Ugyanilyen alapon gyalogátkelőhelyen is meg szabad fordulni, és hídon is szabad tolatni,...)"
Csak példák a klasszikus szivatós szabályok alkalmazására. A gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül előtte tilos előzni, meg párhuzamos közlekedésre alkamas úttest esetén tilos a gyalogosátkelőhely előtt és azon másik jármű mellett elhaladni. Ezek a szabályok zavarják meg a tanulókat.
A másik meg arról szól, hogy van egy csomó tiltása a hátramenetnek (pl Autópályán, autóúton, vasúti átjáróban, egyirányú forgalmú úton, körforgalomban) ugyanakkor a hídra is vonatkozik a megállás tiltása és ha nem biflázza be a tanuló, hogy pontosan hol tilos a hátramenet és mit tilos a hídon csinálni, akkor összezavarodhat és eltévesztheti. Van még ilyen beugratós terület, ahol be lehet vinni a delikvenst az erdőbe. Pl. a vasúti átjáró szabályai.
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
A kerékpársáv az
A kerékpársáv az úttesten van. Nem?
www.gruppetto.hu
De. Azért küzd a Magyar
De. Azért küzd a Magyar Kerékpárosklub, hogy a bringás lekerüljön végre az úttestre, és erre az egyik eszköz a kerékpársáv.
egyébként meg biztos
egyébként meg biztos bennem van a baj, én pld. kerékpárt soha nem vennék sportolási célból, egyszerűen csak azért járok biciklivel, mert a gépjárművet, mint városi közlekedési eszközt "zsákutcának" tartom, stb. (remélem) nem azért szoktam az utcán nyélrerakni, mert versenyezni akarok, ha így lenne, akkor inkább kimennék a Millire, ha a többi hasonszőrűvel szeretnék kvaterkázni, akkor is stb...
ha megbántottam vkit, akkor elnézést kérek, nem akarok indulatokat szítani,
ps. ha vki "választ" ír, arra nem fogok válaszolni (megelőzve a parttalan vitát), hanem magamban továbbgondolkodom rajta...
érdemes ennyit kommentelned
érdemes ennyit kommentelned ha utána a válaszra nem reagálsz :)
hogy miért beszélgetünk kerékpározás közben? mert jó.
ha épp nem sietek és kényelmes tempóban gurulok egy olyan szakaszon ahol könnyedén kitudnak kerülni akkor beszélgettek azzal akivel megyek. ezzel szerintem sokan így vannak. a csendrendelet amúgyis csak este 10től él ;)
Bringázás közben
Bringázás közben beszélgetni nagyon jó.
És nagyon kevés olyan út van, ahol ezt meg lehet tenni. Túl kevés.
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
Gépjárműben is szoktak
Gépjárműben is szoktak beszélgetni az emberek, sőt gyakran még zenét is hallgatnak.
üdv adamekp
Mindig jó beszélgetni. Az
Mindig jó beszélgetni. Az élet része.
Ez a város épp attól ment tönkre, hogy már csak egy felhúzott ablakú autóban lehet ezt nyugodtan megtenni. 80 éve még mindenki beszélgetett az utcán. Lovon, biciklin, gyalog. Aztán jöttek az autók, és mára csak azokban lehet.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Szerinted ők beszélgettek
Szerinted ők beszélgettek az úton?
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20070814/az-osok-bolcsessege
Mondjuk ez csak 70 éve volt, az még ér? ;)
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
5. A sávon két biciklis
5. A sávon két biciklis tud egymás mellett lehet menni, beszélgetve(!), úgy hogy senkit nem zavarnak ezzel!
Ez lehet az az ok, amiért nem látom a jó kis balra kanyarodó öblöcskéket a kereszteződésben, amik a terv leghaladóbb részét képezték? Persze biztos fontos a Bajcsy-parlament közötti kpos turistaforgalom beszélgetési igényeinek minél erősebb kiszolgálása, de az egyszeri biciklis piktogramok nélkül honnan a csudából fogja tudni, hogy balra az út közepéről kell kanyarodni? Az autós honnan fogja tudni, hogy a kerékpáros ilyen viselkedése teljesen legitim a jelleengi KRESZ szerint is? Megsúgom: sehonnan.
Nincs valamid (rajz, kép)
Nincs valamid (rajz, kép) amin látni is lehet amiről beszélsz.
Nem baj ha nem magyar... :)
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Én sem értem teljesen hogy
Én sem értem teljesen hogy hogyan működne a dolog,elmagyaráznád? Rajz a legtutibb!
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
A terven, amit a
A terven, amit a munkacsoport véleményezett, még be volt rajzolva.
Mivel külön balra kanyarodó sávhoz nincs elegendő hely, úgy gondoltuk, hogy a felezővonalhoz történő szabályos besorolást megkönnyíthetjük a piktogramok felfestésével, és az adott irányban az forgalmi sáv szélesítésével. Ez nem lett volna sok, kb. egy kerékpárnyi, de azt pont lehetővé tette volna, hogy a kanyarodásra felkészült biciklist -- aki a szemből jövők elfogyását várja -- jobbról konfliktusmentesen kikerülhessék a gépjárművek.
Mivel történetesen az egyirányú utcák felváltva követik egymást a két irányban, ezért a gyakorlatban a "kanyarodósávok" jin-jang szimbólumhoz hasonlóan kapcsolódtak volna egymáshoz: ahol keskenyebb a sáv, ott az ellenkező irány szélesedik ki.
A tervezet nem tartalmazott megoldási javaslatot arra az esetre, ha az összes utcát kétirányúsítják a kerékpárosok számára. De ha ezt a megoldást az összes kereszteződésen végigvisszük, gyakorlatilag meg is oldottuk a problémát.
ha jól értem, akkor ez a
ha jól értem, akkor ez a "hogyan legyen egy átmeneti hiányosságból még haladóbb megoldás" esete.
zászlóshajó-projekt.
avagy- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
Sajna megtudtuk, hogy a
Sajna megtudtuk, hogy a főváros húzta le a tervről a nyilakat. Merthogy "kerékpársávból balra kanyarodni tilos". Szerintünk meg épp azért kell oda!
Annyira sukár lett, hogy
Annyira sukár lett, hogy amikor megláttam rögtön fel is hívtam László Jánost, hogy "Mi van itt bazmeg, Amszterdam?".
Azt is mondta, hogy a Bajcsy felőli végén még dolgoznak a fiúk a bányában.
Az 5. pontodra azért figyelmeztetőleg elmondanám, hogy a kerékpársáv sárga csíkját az autósok úgy tekintik, mintha betonfal lenne: elmennek mellette 1-2 centire (és ezen nem is tudok annyira felháborodni hogy tükröt törjek miatta), jobbról meg odaállnak a szélére és belenyitják az ajtót (itt erre is gondoltak a nyomvonal vezetésénél, de bármekkora a hely jobbról, lesz autós aki ennyire hülye). Szóval ez a sáv nem két bringásra lett tervezve csak egyre, de arra nagyon klafa.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Lépj be a
Lépj be a SZAKszervezetbe!!!
És köszi mindenkinek aki
És köszi mindenkinek aki már most is adja a hátteret és a támogatást a terveken szöszölőknek.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Hajrá, ez nagyon jó!
Hajrá, ez nagyon jó! Hétvégén elmegyek arrafelé. Esetleg egy spontán avatós CM? :-)
Best of Budapest. Csak apró
Best of Budapest. Csak apró hibák. Az meg külön pirospont hogy piros a kereszteződésben, és már előtte 20 méterrel, hogy a bamba bringás is figyeljen! A kombinált buszbringasáv is menő.
A "behajtani tilos, de ha nem tartod be, legalább adj elsőbbséget a villamosnak" bizonytalanul moralizáló táblakombója viszont nagyon vicces.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
elférne ott egy ilyesmi
elférne ott egy ilyesmi tábla is
Nem kell, mert pont
Nem kell, mert pont keresztbe mész a síneken.
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
A sínek kis szögű
A sínek kis szögű keresztezésénél inkább gumitömítéssel látnák el a síneket tábla helyett. A rést kitömik olyan gumicsővel, ami a villamos kereke alatt behajlik, és a villamost így nem gátolja, viszont a könnyű bicikli alatt sima felületet képez.
ilyet szeretnénk újpesten
ilyet szeretnénk újpesten a 14esnél
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez mekkora! Melyik
Ez mekkora!
Melyik országban készültek a képek? :)
Vigyázat, még pár ilyen biciklisáv, és mégjobban elterjed a biciklizés! :)
zsiros csirkeszarny, el se
zsiros csirkeszarny, el se hiszem! haza kell mennem tekerni rajta egyet :)
gratula, ez volt az egyik legrovidebb de leghasznosabb szakasz, raadasul az utca is boven eleg szeles hozza, szuper!
Az biztos, hogy ez a
Az biztos, hogy ez a néhány méter festék nagyobb jelentőségű, mint az eddigi bringás infrastruktúra túlnyomó része, beleértve a Bajcsy méregdrága és folyamatosan tökéletesítgetett bringaútját, ugyanis ennek van közérthető mondanivalója: ott a helye a biciklisnek is a közlekedésben. Nem szeparál (mint a külön lámpával rendelkező sávok és utak), hanem az együtt közlekedést segíti.
És az is fontos, hogy a
És az is fontos, hogy a budapesti bringások is megismerhetik milyen egy jó infra. Kár hogy csak 3-400 méter
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Lesz majd több! Csak
Lesz majd több!
Csak legyetek türelemmel! Az Alkotmány utcai sáv a fejek 90%-ának még mindig az abszurditás teteje: veszélyes, zavarja a közlekedést, lekopik a festék, és nem lesz, aki visszafesse, mit keresünk az úton, stb! És ez "komoly" szakemberek szájából! Olyanokból, akik ma "helyzetben" vannak közlekedéspolitika és tervezés ügyben.
Ezért tartom én ma jobbnak azt, ha semmi sem épül addig, amíg a jó megoldásokat el nem tudjuk fogadtatni ezekkel.
Az Alkotmány utca most majd mutogatható lesz, ez segít. Meg segíteni fog az is, hogy néhány helyen megnyitják az egyirányú utcákat nekünk ellenirányban is.
János
Gondolom ezek azok az
Gondolom ezek azok az emberek, akik ha ültek is kerékpáron, csak közvetetten mertek balra kanyarodni (esetleg áttolni), nyilván mert biztonságosabbnak gondolják ezt a fajta átkelést, mint a fonódást, hiszen merőleges átkeléskor az autós-biciklis kööztti sebességkülönbség nagyobb, és az bizonságosabb? :-> (szarkazmus, mielőtt komolyan veszed!) Gondolom közülük valaki húzta le a tervről a balra kanyarodó piktogramokat és öblöket, vagy tévedek?
Ez tényleg Best of
Ez tényleg Best of Budapest. Valóban vannak apró hibák, ezért csak 95%-ot tudok rá adni :DDD De látható, hogy akia koncepciót tervezte, az 100%-ra tervezett, aztán jött a kivitelező, a költséglefarasgó, meg a képviselő neje akik mind beletették (elvették?) a maguk részét a dologból.
Ma már a sávokra is felfestették a kis bicikliket (nagy elánnal dolgoztak a fiúk.. még bólyákat is helyeztek el a frissen festés előőt, menetirányból!)
Úgyhogy ez tényleg referencia, ha nem ebben az országban lennénk akkor azt mondanám, hogy át lett lépve az a bizonyos pont, ennél rosszabb infrát már nem szabad építeni, mert az alkotmány utcaira mindig lehet majd mutogatni, hogy ah ott ment, itt miért nem?
Úgyhogy forró gratuláció, kézszorítás, vállveregetés azoknak akik érdemük, hogy ez ott és úgy meg tudott valósulni. 400 méter európa budapest belvárosában.
/egyetlen para szitu van, a bajcsynal a levezeto ut pont a pirosban megallo autok mellett visz el, es ha van hely ahol ajtonyitasra lehet szamitani, akkor az a belvarosi piroslampanal levo "kiugroka pirosnal" tipusu rutintalan autohasznalok tomege.. szoval ovatosan arra sracok/
Szerintem a
Szerintem a "kompromisszumok" okai között nem szerepelt költséglefaragás - akkor nem lenne piros az aszfalt - csak emberi butaság.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
most arra gondolok, hogy pl
most arra gondolok, hogy pl a villamossineken ativelo ravezetok mar nem kaptak piros aszfaltot (gondolom, nem akartak bolygatni a villamospalyat) se festest. Talan nem lenne hulyeseg majd a joboven egy falatnyi jardaszigetet dobni a zebra kozepere, a ter fele, es ott egy zebran atvezetni a gyalogosokat is.. (mert funny amikor a buszokrol lerakodoztt turista csoportok rettegve sasszeznak at az autok kozott, mivel a legkozelebbi jard 200 meterre van).
oke, utolag mar mindenki okos, nem is negativumkent mondom ezt.
de a biztonsag kedveert, ma volt srac aki nagyon tudatosan, ellenkezo iranyban tekert a savokban. aztan valamiert atment a masik oldalra... es ugyanugy menetirannyal szemben kezdett el tekerni. neki azt hiszem barmilyen piktogrammot fel lehetne festeni..
csaladok meg jarnak ra kiprobalni, megnezni milyen az uj cucc. tok jo :)
vki tekerjen mar rajta vegig
vki tekerjen mar rajta vegig mindket iranyban fejre szerelt kameraval es ossza meg lecci. koszonom elore (azok neveben akik nem tudjak sajat szemukkel megnezni ;) is!
csak itt, csak most, csak
csak itt, csak most, csak neked :)
elég szar minőség, és nem is szereltem a fejemre a telefonomat. valaki csináljon jobbat!
Alkotmány utcai bringaút erre
Alkotmány utcai bringaút arra
Aztaa! :) (majd ha végre
Aztaa! :)
(majd ha végre talán megvarrom a kormánybölcsőt a fényképezőgépemnek, vagy rámszakad egy kisebb pénzösszeg, és veszek egy ATC3000-est akkor mindenképp megnézem én is. :) )
_____________________________
http://wilika.hu
hát oda a kossuth
hát oda a kossuth tériátkelőbe elkéne egy adag piros aszfalt, felfestett és kitáblázott figyelmeztetésekkel
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Az tényleg gáz! Ismerem
Az tényleg gáz! Ismerem ezt a szitut. Az Üllői#Baross keresztben van hasonló. Az Üllőin nem engednek át, de közben jön az 50-es vilinger. Nagyon figyeli az ember a forgalmat és ott áll hosszasan, hogy mikor indulhat, erre egy ezer tonnás sárga vastömeg hátulról rácsilingel. És mi van, ha nem veszi észre a brinyást a tujadriver. Nem egy kellemes érzés, mondhatom. Ez valami hasonló, de hogy lehetne megoldani?!
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
sztem piros aszfalt mint a
sztem piros aszfalt mint a többi helyen már sokat dobna, piktogramozva, és az autóknak figyelmeztető táblákkal, felfestéssel
meg nem is értem, az ország főterén miért nincs ott két zebra az alkotmány két oldalán?!
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
kosssssziiiiiii! irjatok
kosssssziiiiiii! irjatok bele a blogbejegyzesbe!!!!!
Közlekedési
Közlekedési munkacsoportunk aktív és éppen nem szabin lévő tagja elkészítette a hiányjegyzéket, már át is küldtük az illetékeseknek! Rajta leszünk!
János
Köszönjük szépen
Köszönjük szépen :)!
________________________________________
tekerek tovább - addisz
Sziasztok, szerintem is
Sziasztok,
szerintem is jó, bár én attól félek, hogy ugye parkolós szakaszok mellett is fut a bringasáv, remélem nem túl gyakran nyitják ki a bringásokra az ajtót. Talán abból jobb, mint az Andrássy, hogy a sofőr talán belenéz a tükörbe ajtónyitás előtt, nem úgy mint az utas....
tatabike - http://gipszdesign.extra.hu
azért elég széles a
azért elég széles a parkoló is, így egy átlagos autónál még az ajtónyitás is belefér, feltéve hogy rendesen a padka mellé parkolt
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Azért a Humusz Bár
Azért a Humusz Bár áruszállítói már automatikusan álltak rajta vészvillogóval, ügyintézni. Persze gond nélkül ki tudtam volna őket kerülni, de amikor 20 méterre meg tök üres parkolóhelyek vannak...
Megvédjük az infránkat, ha már ennyit küzdöttünk érte!! :)
És ez szerintem jó, hogy magunkénak érezhetünk egy darabot a városból. Ettől lesz lakható a közeg.
Na majd jól szólok nekik,
Na majd jól szólok nekik, ha megyek arra legközelebb.
Bízom abban, hogy az egyszeri (többszöri) fizetővendég figyelmeztetése majd latba esik náluk és jól elbillenti... az áruszállító furgont.
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
http://varos.blogter.hu/?post
http://varos.blogter.hu/?post_id=287621
bonnie
Köszi, írtam oda
Köszi, írtam oda is.
Jellemző a kérdésfeltevés: "De... vajon a mai közlekedési morálnál, illetve a másikra nem odafigyelés idején mennyire balesetveszélyes egy ilyen sáv?"
Nem értik a lényeget!
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
tegnap jöttem haza
tegnap jöttem haza bicajtúráról, azt hittem, ledobom a hajam, mikor megláttam. király.
Tudvalevő, hogy nagy
Tudvalevő, hogy nagy beszólóművész hírében állok, de itt most le kell vegyem képzeletbeli kalapom, és meg kell emeljem a tervezők, a kijárók, a kivitelezők, és az akadályt nem gördítők előtt!
GRATULÁCIÓ, hogy végre megvalósulhatott Budapesten is valami olyasmi, amit nemes egyszerűséggel csak "európai megoldásként" szoktak aposztrofálni. (Valami hasonlót szerettek volna valszínűleg már a Karinthyn is, csak ott nem volt hozzá elegendő hely.)
Szóval hurrá! Noha sejtésem szerint nem lesz olyan gördülékeny sajnos a képeken látható megoldás városi megsokszorozódása, mint amilyen gyorsan tova lehet tekerni a friss szakaszon. De reménykedjünk!
Végre városon belül is van mire hivatkozni - ha másra nem is.
üdv!
A kerékpáros
A kerékpáros infrastruktúrához nem kell völgy-hídakat építeni.
Az titok, hogy mennyibe került ez az egész? Tippelem, hogy nem egy több milliárdos költség (az útfelújítás költségeit nem számolva, azt "amúgy" is meg kellett már csinálni. Szóval mennyivel kerül többe értelmes kerékpárinfrát építeni, mint nem. Ez egy jól értelmezhető sajtós adat is lehet :)
és a túristák is jönnek
és a túristák is jönnek mennek rajta lelkesen, akár még szembe is a forgalommal. s senki nem pampogott rájuk, hogy héé, a másik oldalon kéne. mindenki ment a maga dolgára :)
azert en ha 35-el
azert en ha 35-el szembetalalkozok valakivel, annak nem fogom megveregetni a vallat.
illetve.. nagyon is.
jehee!!!! a legjobb:
jehee!!!!
a legjobb: kétsávos belvárosi autópályából, aminek semmi értelme nem volt, forgalom sem volt, lett egy tök európai valami, reméljük a hibákat kijavítjk még. én mindennap arra járok, nagyon örülök, végre elfelejthetem majd a megszokott lukakat, és suhanok a piroson................
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Gratulálok én is, ez szép
Gratulálok én is, ez szép munka volt!
mostantól lehet hivatkozni a Biciklis Alkotmányra :))
(amúgy milyen busz jár ott? csak turistabuszok, vagy BKV is? a vályúsodás miatt kérdezem és mert tudatlan vagyok)
troli fordul ott. meg a
troli fordul ott.
meg a 15-ös busz, de az nem használja a buszsávot
Biciklis Alkotmány, ez jó! Letették az alaptörvényünket!
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam