Most találtam, nem is tudtam:

"A szervezők közleménye szerint Szabó Pál közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter lesz a szeptemberi több tízezer kerékpárost felvonultató Critical Mass célpontja, mivel egyeztetés nélkül szüntette meg májusban a kerékpárosügyi biztos megbízatását. Szerintük az sem derült ki, hogyan képzeli a miniszter a jövőben a terület koordinálását."

http://index.hu/politika/belfold/budapest/crtclmssszb6/

Ott leszünk.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Pontagy képe

szó volt erről a

szó volt erről a gyűlésen, de ez most komoly? Biztos bele kell vinni a politikát ebbe, így?
jöhetnek a téglák de ellenzem az ilyesmit, attól függetlenül, hogy CM céljaival (amik eddig célok voltak) alapvetően egyetértek..

2
magwasnembe képe

A CM a kezdetek óta

A CM a kezdetek óta politizál. Az első nagyobb CM pl. amiatt volt, mert a városvezetés az autómentes napot elrakta hétvégére, hogy ne zavarja az autóközlekedést (azóta tök sokat fejlődtek is, az Alkotmány utca pl nagyon sukár lett, és komolyan gondolkodnak a Lánchíd lezárásán is).
Amitől a CM mindíg ódzkodott, és ez nem is fog változni, az a pártpolitika. A KHEM miniszerrel sem azért van bajunk, mert MSZP-s: a környezetvédelmi miniszter pl tök normálisan áll a bringaügyhöz, és amennyire vágom ezeket a dolgokat, ugyanabban a pártban van.
A politikát mi az ókori görög értelmében csináljuk: a közösség dolgaival való foglalkozás.

És ha már ókori görög: az "idióta" szó eredeti jelentése szerint olyan ember, aki nem foglalkozik a közügyekkel, vagyis nem politizál.

3
alla cool képe

Nahát, magwas, te aztán

Nahát, magwas, te aztán tucc!:-)
"Egy újabb érdekes adat!"
alla cool (criticalmass.hu/lakat)
https://ebank.khb.hu/verseny/enkartyacompetition?fun=card&designid=96bc1...

4
Adamszkij képe

Csak az index politizál

Csak az index politizál bele, vagy ez abszolút így lett megfogalmazva?

Én úgy gondolom, hogy a CM kimondatlanul is alapban a mindig hatalmon és nem hatalmon lévő politikusok ellen ment. Biztos, hogy ki kell ezt mondani? Olyan szar így is a helyzet a fasz politika miatt, nem volna jó, ha még a CM-et is megosztaná...

5
Pontagy képe

nekem a gyűlésen az volt a

nekem a gyűlésen az volt a benyomásom, hogy a politika egy kicsit megosztotta a részvevőket, de a Zsindex szerintem torzít. Persze, benne van, hogy a töketlenkedő város (és ország) vezetés semmit sem tesz a "bringás ügyért" -és az a mondat sem kopott meg, hogy: "a CM nem áll be senki mögé, de mögé bárki beállhat" Mindenesetre sajnálnám, ha a CM-be nyílt politikai felhangok is belekeverdnének.
Másrészt nekem -és tán nem vagyok vele egyedül- az a (teljesen személyes) parám, hogyha az szeptemberi CM "radikal mass" lesz, akkor mit veszt vele a "mozgalom", nem söpri le az asztalról az ügyet az, aki esetleg foglalkozni akart bringás kérdésekkel, és nem gondolják-e át a döntéshelyzetben levők, hogy érdemes-e leülni egy ilyen társulással tárgyalni, ha ennyire radikálisak. Ne legyen igazam..
mindezektől függetlenül igyekszem támogatni a CM-et, a jó ötleteket, megmozdulásokat, amennyire tőlem telik.

6
Adamszkij képe

Az index biztos torzít,

Az index biztos torzít, mert az is egy hatásvadász bulvár oldal lesz lassan teljesen. De hát erre van igény. Mindegy, ez egy másik történet.

Nagyon kíváncsi vagyok, mennyien leszünk szeptemberben. Bízom benne, lesz legalább akkora felhajtás, mint ami volt tavasszal. Legyen sok civil program, mézes-mázas minden jó, jöjjön csak ki sok család meg nagymama kisunokával. Legyen banzáj, igazi népi jóság, hisz ez kell a köznek, erre gyűlünk 80 000-en.

7
. képe

http://criticalmass.hu/blogbe

http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080814/iranyitas-nelkul-kerekparo...

"Szabó magatartására jellemző, hogy miután a civilek nyílt levélben fordultak a KHEM-hez a biztos visszaállítása ügyében, még csak nem is reagált. A miniszter érdektelensége a kerékpáros ügy iránt oda vezet, hogy a szeptemberi Critical Masson - az Európa szerte a fenntartható közlekedést népszerűsítő eseményen - 80.000 kerékpáros céltáblája lesz."

----------------------------------
Valamint autómentes településeket!

8
Adamszkij képe

Bízom benne. Amúgy meg le

Bízom benne.

Amúgy meg le az összes politikussal. :-(

9
. képe

Nem tudom miben bízol, de

Nem tudom miben bízol, de ez arra vonatkozott honnan vette az index a dolgot.

----------------------------------
Valamint autómentes településeket!

10
Adamszkij képe

Sok mindenben bízom, de

Sok mindenben bízom, de ebben az esetben a "80 000 kerékpáros céltáblája lesz"-ben.

11
Kuku képe

Még bizonytalan hogy

Még bizonytalan hogy pontosan merre és hogyan megyünk szeptemberben, de a családos program inkább a tavaszi lesz. Tavasszal nekik kedveztünk, de most picit erősítünk. Van miért, kezdik megszokni a bringások és politikusok is hogy ez csak egy fieszta.
--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

12
Jiten képe

Abszolút így van. Hagyó

Abszolút így van. Hagyó vagy Demszky kerekezik vígan, s még ebből a vitorlából is szinte kifogják a szelet. Jó happening, színfolt a városban. Aztán meg szinte minden megy, ahogy korbban is. Vagy még azt is elveszik, ami volt.

Nem kell bántani Szabót, és nem kell direkt módon politizálni. El fog szegény Szabó még ezen a biciklizés-autózás dolgon gondolkodni...; hogy az egész világot az autósok és az autózás érdekében kell-e berendezni... Vagy nagy erőkkel kellene mostmár inkább a bicikliseknek teret adni. Fiatal kiskamaszoktól kezdve (...) öreganyókákig.

13
Ji-ten képe

Bocs, itt a 2 Szabót (Pál

Bocs, itt a 2 Szabót (Pál és Imre) összekevertem. De akkor kollegiális alapon fog talán elgondolkozni.

14
SzCiklon képe

Hát, tavaly az autómentes

Hát, tavaly az autómentes napon voltak tök jó programok, ahová a gyerekkel el lehetett menni (lezárt Andrássyn mindenféle, vasutas cuccok, hajtányozás, ilyesmik), sajnálnám, ha idén nem lenne, bár a gyerek suliban van kb. ötig úgyhogy lehet mindenképp bukta lenne, ha tekerni is akarnánk meg majálisozni is...
Kérdés a szervezőkhöz: azért 8 éves gyereket lehet hozni? ugye ők hivatalosan csak járdán és bringagyászon tekerhetnek... nem főútvonalon próbáljon csak minket valaki felzavarni a járdára, elég erős fejmosásban részesül, de mi a helyzet az autómentes nappal???

15
magwas képe

A 12 éves korhatár a

A 12 éves korhatár a főútvonalakra vonatkozik.
Ha elmondod, hogy a gyerekekkel merre szeretnél kolbászolni két esemény között, rajzolok neked kisutcás útvonalat guglimapba.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

16
bonnie képe

ez a sárga négyzetes

ez a sárga négyzetes főutakra vonatkozik? vagy pl az "egyes/hatos/hetes út" félékre?
bonnie

17
magwas képe

Igen, a főútvonal attól

Igen, a főútvonal attól főútvonal, hogy ezt a tényt tábla jelzi.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

18
bonnie képe

thx! bonnie

thx!
bonnie

19
Törzsmókus képe

Ezt a ZSindexezést itten

Ezt a ZSindexezést itten talán ne.
Még véletlenül, beidegződésből se.
Kérlek.

20
Adamszkij képe

.

.

21
dendru képe

Én csak pár hete vagyok

Én csak pár hete vagyok itt tag,de már kiírattam a szabit magamnak 22-re. Egyáltalán bárki mehet felvonulni mert én égek a vágytól. Hadd menjek veleteeeeeek. PLÍÍÍÍZ!

Saját jövőd megformálása a saját kezedben van…és minden nap szőheted szövetét.

22
Adamszkij képe

Ez egy teljesen szabad

Ez egy teljesen szabad dolog, az jön, aki akar, akár tag itt, akár nem. A legutóbbin 80 000-en voltunk.

Persze, hogy jöhetsz. Miért ne jöhetnél? :-)

23
dendru képe

Köszi! Ott a helyem!

Köszi! Ott a helyem! Valószínűleg egyedül megyek! Vagy hozzak magammal még egy embert? (na jó ez durva politika volt) :-))

Saját jövőd megformálása a saját kezedben van…és minden nap szőheted szövetét.

24
er13a18 képe

ne egyet, hanem soookat :)

ne egyet, hanem soookat :) hogy nagyok legyünk megint!

25
Adamszkij képe

Én plussz egy főt biztosan

Én plussz egy főt biztosan viszek, de remélem inkább kettő vagy négy lesz belőle.

26
er13a18 képe

áprilisban pont ezért nem

áprilisban pont ezért nem jelentkeztem szervezőnek, mert akkor nem jöttek volna ki a többiek, mérlegeltem, úgy voltam vele, többet teszek így a dolgokért :)
most fogok!

27
Lathor képe

Egy fene, jöhetsz :)

Egy fene, jöhetsz :)

28
feb képe

Kezdem is fényesíteni

Kezdem is fényesíteni berozsdált kardomat.

Harcra fel!

29
Kuku képe

Szabó Pál sok helyről

Szabó Pál sok helyről visszahallhatóan teljesen érdektelen a bringázással kapcsolatban. Neki a kerékpár nem közlekedési kérdés. Nem tehetjük meg hogy nem lépünk valamit. A miniszteri biztos kirúgására az ürügy az volt, hogy nem illik a normál hierarchiába. Ehhez hozzá kell tenni, hogy egy HVG újságíró azzal hívott fel, hogy 3 napon át nem tudták megmondani a Közlekedési Minisztériumban hogy egyáltalán a kérdéseit kinek teheti fel kerékpáros ügyekben. Az egész téma zuhan ki a minisztériumból. Nem csoda hogy felkaptuk a vizet azon, hogy miután a miniszteri biztost kirakták, sajtózzák azokat az eredményeket amiket ő ért el kemény munkával, nulláról indulva.
Nem fogunk bunkók lenni, de ezért fel kell hogy lépjünk, mert ott van pl. a Tour de Voks-on kiharcolt 2 milliárdunk az Útpénztárban, amit borítékolhatóan lefaragnak ha nem lépünk. Muszáj tennünk a dolgunkat. Ha ez politika, akkor politika. Nem pártpolitika az biztos, mert több minisztériummal is nagyon jó a kapcsolat, ugyanolyan MSZP-s miniszterek mellett is, itt van csak dugulás. Ezt el kell hárítanunk, mielőtt megy a levesbe az eddigi munkánk.
--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

30
Lathor képe

+1

+1

31
Prof.gruppetto.hu képe

Amit eddig csináltunk, az

Amit eddig csináltunk, az is kőkemény politika volt. Pártpolitika meg továbbra sincs a dologban. Úgyhogy szerintem ez így teljesen rendben is van továbbra is. Szeptemberben kemények leszünk...

www.gruppetto.hu

32
Oversize Load képe

+2

+2

33
mcysh képe

duguláselhárítás

duguláselhárítás :-)

Kulturáltan, korrektül, keményen. Minden tiszteletem a tiétek.

===
Ss, bagaboo, puhacomb. Igen, engem hagytál le tegnap.

34
Tibor_Nesze képe

nem fogunk bunkók lenni,

nem fogunk bunkók lenni, csak megbénítjuk az egész várost, hogy felkapják a fejüket. nem kell túlgondolkodni a dolgot.

35
gyorkos képe

Ezek cserélhető kis senki

Ezek cserélhető kis senki emberkék. Sajnos csak a miniszterelnök számít az egész kormányban. Az ő szava és akarata dönt mindenben. Egy szavára tűnnek el miniszterek a süllyesztőben és emelkednek fel a semmiből a legmagasabb pozíciókba teljesen ismeretlen arcok. A pénzek elosztásának főbb irányelveit is ő határozza meg és az is az ő szája íze szerint lesz, hogy melyik "ügy" kapja a legmagasabb szintű támogatást.
Mint valahol írta valaki, mire a Szabó miniszter úrra nagy vehemenciával rámozdulnánk, már lehet, hogy másvalaki ül a székében. De mindegy, ha nem így lenne, akkor is csak egy báb.
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

36
Adamszkij képe

A miniszterelnök is ugyan

A miniszterelnök is ugyan olyan báb, csak mások kezében.
Összeesküvés elmélet. :-)

37
gyorkos képe

Mondasz valamit! Máris ott

Mondasz valamit! Máris ott vagyunk a szabadkőmérgeseknél és a világuralomra törő (a felhasználó által törölve). :-)
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

38
Hotyhogy képe

Az ilyen báb-féle

Az ilyen báb-féle összeesküvés elméletekben nekem az tetszik, hogy valójában én kesztyű-bábnak képzelem el a mindenkori alanyt.

Így aki fölveszi, az alulról dugja be a kezét egy lukon, ami remélem, jól passzol, jó selymes is, krémes is, és meleg is neki!

__________

Az én titulusaim hosszú listája nem groteksz.

39
gyorkos képe

Ez durva! Gyanús vagy Te

Ez durva! Gyanús vagy Te nekem, hogy ilyenek jutnak az eszedbe. :D
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

40
adamekp képe

Urológus, gynaecológus

Urológus, gynaecológus avagy proctológus lehet? (Egyiket durvább elképzelni mint a másikat.)

üdv adamekp

41
Adamszkij képe

Értem, és megértettem a

Értem, és megértettem a szeptemberi cm lényegét. Támogatom is.

Bízom benne, hogy kézzelfogható eredményeket ér el a "mozgalom", ami szerintem elsősorban a szemléletváltás, amihez a sajtót, mint eszközt kellene felhasználni politikai nyomásra. Ehhez kell megnyerni a politikusokat, amihez nem tudom, mi a jó út. Remélem, a radikálisabb vonulás lesz az.

42
gaze képe

nem egy szemely ellen

nem egy szemely ellen zajlika vonulas, hanem egy hivatali szemely, egy intezmenyt megtestesito szereplo egy adott kerdesben tanusitott tevekenysegerol. kritikai megfogalmazas.
mindegy hogy hivjak ezt a figurat, mindegy milyen miniszteriumban ul, az uzenet annak szol akinek a feladata az adott dolog. szerintem. mert ez igy univerzalisabb, tagabb lehetoseg a jovoben is. mert ahogy gyorkos is irta, elofordulhat hogy addigra mar valaki ams ul a szekeben.. mamrint, ha konkretan a szemelyt tamadjuk.
demszky esete mas. demszky mar maga egy intezmeny.

43
Pontagy képe

Demszky egy szánalamas

Demszky egy szánalamas báb, nem több, de még csak azt se mondanám, hogy ellene kéne vonulni, hanem inkább valamiért, szerintem akad ilyen cél. Tévednék?

44
SzCiklon képe

_Pontosan!!!!!!!!!!!!!!!!!_ A

_Pontosan!!!!!!!!!!!!!!!!!_
Az üzenet mindig legyen _pozitív!!!_ Arra vevő mindenki.
Ne arra koncentráljunk, hogy megbénítjuk a várost, hanem arra, hogy mi lehet ennek a pozitív üzenete, még azok számára is, akik szerint a bringázás nem jó. Tudom, nehéz a fejükkel gondolkodni, de néha meg kellene tenni, és az ördög ügyvédjét játszani, hogy eljussanak hozzájuk is az üzenetek.
Persze most fogok kapni hideget-meleget, hogy kit érdekelnek az autósok, meg ilyenek, de tudomásul kell vennünk, hogy ők _is_ a döntéshozók, akár a pozíciójukkal, akár a szavazatukkal, és ha nem nyerjük meg őket valami nagyon pozitív kampánnyal, a lobbistáknak továbbra is a széllel szemben kell p...silni, ami fárasztó dolog. Nem azt mondom, hogy nyalni kell, hanem manipulálni és taktikázni.

45
Pontagy képe

eszembe jutott valami, ha

eszembe jutott valami, ha már pozitív üzenet (amennyiben már volt ilyesmi, akkor tekinsétek semmisnek ezt a kommentet):

ma voltunk túrázni, és felmerült ez az egész thread, ami itt született, és a következőre jutottunk, hogy mit lehetne pozitívumként, figyelemfelkeltésként, üzenetként megfogalmazni.

BRIGÁSBIZTONSÁG/BRINGÁSBIZTONSÁGOT (vagy ugyanezt másképp megfogalmazni, valahogy hasonlóan, szerintem ez egy fontos szempont, illetve azok "gyűjteménye") -hogy ez mi az csodát is jelent, azt szertném tisztázni, sokrétű a dolog:

bringás szempontból:
-vigyázz a többi közlekedőre: mindre, akár autós, akár gyalog, akár másik bringás. Egyre többen bringázunk, és sokaknak lövésük sincs mi a KRESZ, meg a többi, ha van, akkor is sokan szarnak rá.
-közlekedj szabályosan, igen, körforgalom, piros lámpa, behajtani tilos, elsőbbségadás és kis társai. Sok baleset elkerülhető.
-mindig figyelj a többi közlekedőre, nagyon, ez tényleg életet menthet, mégha triviális is.
-legyél látható: baromi fontos, és nem nagy luxus, tényleg. Mellény, lámpák
-legyél hallható: igen, csengő, duda, kürt, bármi. A bringagyalogon, meg a bringautak gyakran beláthatlan kanyarjaiban sokat segít, nomeg a városi bringagyalogon (ha már rámész).
-csak úgy indulj el, hogy a géped műszaki állapota megfelelő, foglakozz a kedvenceddel, szerelj vagy találj ismerőst, szerelőt, szintén balesetforrás lehet, ha előjön valami hirtelen gebasz.
-sisak: nem kötelező, de nem árt, sőt (tudom, erről is megoszlanak a vélemyények, én se hordok, de fogok).
-bringalezárás: tudom, hogy a francba jön ez ide, de ez is része a bringás biztonságának, talán több figyelemfelhívással lehetne csökkenteni a bringalopások számát, hamár töketlen rendőrségünk képtelen rá).

autósok figyelmébe:
-a bringás a közlekedés _egyenrangú_ része, így kezelendő. Igaz, ez már részben átment, de nem mindenki fogta fel.
-próbálja ki több autós a bringázást, nézze a másik oldalról a közlekedést.

Igazából ide sok mindent lehetne még írni, de per-pill nem jut eszembe több dolog, olyasmikre gondolok, hogy több táblát ki lehetne rakni a fő "bringás útvonalakon" hiszen sokan járnak hétköznap is. Ez egybecseng a "Biciklizz minden (hézköz)nap" szlogennel, simán be lehet aplikálni.

Azt gondolom, hogy ezek a dolgok a bringások számára is megfogadható szempontok, és ezzel már el lehet indulni abba az irányba (ha átmegy az üzenet, és nem csak reklámszöveg lesz belőle, hanem meg is fogadják a népek) hogy nem csak követetelőznek a bringások, hanem lám, le is tettek valamit.
A városi bringázás (én ennek környezetvédelmi szempontjai) mellett pedig nyugodtan ki lehet emelni, hangsúlyozni a bringázás sport és túra-jellegét. Erre is jó. Ezeken szerintem szinte semmi, vagy nagyon kevés hangsúly van.

remélem nem lőttem nagyon mellé, és nem találtam föl sokadszorra a spanyolviaszt.

46
magwas képe

Az az üzenet, hogy legyen

Az az üzenet, hogy legyen megint bringabiztos, szerintem pozitív.
Az is pozitív, hogy "elférünk".
Az is pozitív, hogy a városban lehet bringázni.

Sajnos ma nincs is szükség arra, hogy külön kommunikáljunk negatív dolgokat azért, hogy az ellenségkép és a düh közösségformáló erejét kihasználjuk.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

47
gyorkos képe

+1 Csak ennyi. -- Fővárosi

+1 Csak ennyi.
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

48
KAMA3 képe

Át kell látni a szitán.

Át kell látni a szitán. Az egy nagyon gyenge kifogás, hogy nem illett a hierarchiába. Ezt a köznép, a többség megkajálta. Arról szól a történet, hogy kezdenek megnyílni az EU-s pénzeszsákok, és ha egy mód van rá, minnél kevesebbet akarnak belőle fejlesztésre szánni, és minnél többet a magánvagyonuk gyarapítására. Ezért kell egy megbízható káder, aki legalább valamennyit konyít a kerékpározáshoz, és igazi pártkatona. Aki pofátlanul ki tudja lopni a pénzt, anélkül, hogy a nép ebből bármit is észrevenne, közben pedig építgetnek pár kilométer kerékpárutat. Lehetőleg minnél kevesebbet, minnél drágábban. És jól kell tudjon hazudnia az újságíróknak, meg a civileknek. Egy frászt nem érdekli őket, ki lesz aki koordinálja ezeket a pénzeket. Nagyonis érdekli őket. Ezért hallgatnak, és játszák a süketet.

Át kell látni a szitán, és akkor felsejlik a nagyon sötét jövő...

###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###

49
alla cool képe

KAMA3 drága, tudom, nem ez

KAMA3 drága, tudom, nem ez a lényege a mondanivalódnak, de annyiszor írod, (mindannyiszor hibásan), hogy így köll(ene):

minélminélminélminélminélminélminélminéálminélminél

ha esetleg a két N-es változat a védjegyed,úgy meghajolok akaratod előtt:-)
az "annál" az viszont tényleg kettő.
Logikát persze ne keress(ünk) ebben!

üdv:

alla cool (criticalmass.hu/lakat)
https://ebank.khb.hu/verseny/enkartyacompetition?fun=card&designid=96bc1...

50
mcysh képe

"Logikát persze ne

"Logikát persze ne keress(ünk) ebben!"
-- pedig lehetne :-)
===
Ss, bagaboo, puhacomb. Igen, engem hagytál le tegnap.

51
lord képe

OFF(pedig van benne:

OFF(pedig van benne: mi+nél=minél, az+nál=annál. Lehetne azzál is, de a magyarban néha így szokott, néha meg amúgy (pl. avval vagy azzal? Szerintem mindkettő jó.)
Nem mintha nem lenne tökmindegy, hiszen mindenki érti, mit jelent a szó, még te is :) így aztán akár így, akár úgy írva remekül funkcionál. Én pl. szeretem ezt a változatát is, míg pl. a mindíggel ki lehet kergetni a világból, pedig ott is értem a szót és értem, miért írják sokan hosszú í-vel, de akkor is báncsa a szemem :) ez ízlésbeli kérdés csupán.)ON

Egyébként Bodor Ádám mit mond? Nem lehetetlenül el a munkája, ha visszaköveteljük őt a posztra?

52
Kuku képe

Bízom benne hogy amikor

Bízom benne hogy amikor visszakerül, az belátásból, és megállapodás szerint lesz. Nem áll a KHEM érdekében ellehetetleníteni az egyik legjobban figyelt, és az utóbbi időben relatíve olcsón jó sajtót biztosító területét.
--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

53
alla cool képe

jogos,mind az elemzés, mind

jogos,mind az elemzés, mind az ízlés dolgában.
thx!
alla cool (criticalmass.hu/lakat)
https://ebank.khb.hu/verseny/enkartyacompetition?fun=card&designid=96bc1...

54
Törzsmókus képe

OFF mindíg: tájnyelvi

OFF
mindíg: tájnyelvi forma. sőt: mindég - nagyon kedves ismerőseim mondják így, a családjuk egyik ága Erdélyből származik.
én is kényes vagyok a helyesírásra, de ezért sosincs szívem beszólni.
ON

55
KAMA3 képe

Legközelebb figyelek

Legközelebb figyelek erre!!::))

###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###

56
. képe

Ha ötszázezren vonulunk

Ha ötszázezren vonulunk föl, akkor is a mindenkori döntéshozók hozzák a döntéseket, és a jóindulatukra van bízva mi lesz. Már kiderült a valóban radikális tüntetéseken, hogy ez nem hatja meg őket, akkor se ha szétverik a fél várost miattuk. Tehát néha jobb hallgatni, vagy másképpen a biciklizés pozitív következményeit hangsúlyozni, integető "celebekkel" felvonulni, mert hiába fenyegetőzünk. A vasutasok is hiába bénították meg az országot, és okoztak jelentős nemzetgazdasági károkat. Amíg a fizujuk megvan + csurran-cseppen valami, addig más nem érdekli őket.

Az ilyen hangulatkeltéssel, hogy milyen gonosz ördögök vezetnek meg minket, csak ártunk magunknak.

Nem teremnek majd hirtelen zseniális biciklis képviselők, a következő választáson is ugyanezekre az arcokra fogunk szavazni, akik most a fazék körül tolakodnak.

(Valami normálisabb ország törvénykezését kéne átvenni + a parlamentjükre bízni az országot, mert nekünk egyelőre nagyon nem megy.)

----------------------------------
Valamint autómentes településeket!

57
gyorkos képe

Gyanítom, hogy sajnos így

Gyanítom, hogy sajnos így van. Annyira szarul megy itt minden, hogy - úgy érzem - egyszerűen ez a magyarázat a leg kézenfekvőbb. :-(
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

58
Kuku képe

"Nem teremnek majd hirtelen

"Nem teremnek majd hirtelen zseniális biciklis képviselők, a következő választáson is ugyanezekre az arcokra fogunk szavazni, akik most a fazék körül tolakodnak."

Lesznek biciklis képviselőjelöltek, ezt elsőkézből tudom. ;)

Egyébként pedig mi nem hisztizni fogunk, hanem csellel és ésszel csináljuk majd. Nagy előnyben van aki nem gyűlöli azt aki ellen tüntet.
Viszont ha mi nem emeljük fel a szavunkat a magunk konkrét ügyeiért akkor ki teszi ezt meg helyettünk? Ha valaki egy hónappal a legnagyobb cm után kirúgja a miniszteri biztost, azt sosem győzi meg az utcai tömeg. Én úgy gondolom, hogy a bringás ügy olyan kis tétel a KHEM-nek, és annyian pártoljuk, hogy elérhetünk egy olyan helyzetet amiben legyintenek, és azt mondják, hogy inkább betömjük a szájukat csak ne zavarjanak a "gyűjtögetésben". Én pl. nagyon veszélyben érzem az útpénztári 2 milliárdot.
--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

59
gyorkos képe

Olyan szép olvasni hogy

Olyan szép olvasni hogy mennyire hiszel a mozgalomban és az erejében és mennyire tudsz büszke lenni a kis eredményekre is. Én nagyon szkeptikus vagyok elnézve az ország mai állapotát. Azért kívánom, hogy legyen igazad, amit csak lehet a magam részéről megteszek érte. :)
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

60
gaze képe

Jajj Kuku, csak

Jajj Kuku, csak partpolitikaval ne...
Na jo: Politikarol csak szesz mellett! Én fröccs!! :)

Tehat akkor lehetne azt is mondani, hogy nem a miszter miniszter ellen megy a hepaj, hanem a kerekparbiztos visszaallitasaert? Indokolva a referenciaival, elert erdemenyekkel, szolidaritas nyilvanitassal, stb stb.

61
Adamszkij képe

Hisztiről szó sincs. Ti

Hisztiről szó sincs.
Ti vagytok a nagyok, ti láttok bele, én drukkolok, és amivel tudom, támogatom.

Határozottan látszik, hogy egyre többen vagyunk, és feltételezem, hogy az Alkotmány u. is ennek az eredménye.

62
hf képe

Részben igen. Legnagyobb

Részben igen.
Legnagyobb részben pedig a Magyar Kerékpárosklub lobbijának, és szakmai hozzáértésének! Aminek az alapját természetesen a tömeg képezi, de a tömeg önmagában kevés.

Lépj be a szakszervezetbe!

---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam

63
Gabe képe

Javasolom, hogy a

Javasolom, hogy a szeptemberi CM alkalmával vagy 20x kerüljük meg a Parlament épületét. Ha 2-3 órán keresztül csak több tízezer bringást látnak akkor talán a tisztelt ház tagjai akkor lehet hogy elindulhat valami :)

64
. képe

Sőt, keiringjünk a

Sőt, keiringjünk a folyosókon :)

Hmm ez most egy felhívás keiringőre?

----------------------------------
Valamint autómentes településeket!

65
magwas képe

OFF Be kell tenni a

OFF

Be kell tenni a folyosókon a sarkokba megfelelő idomokat, hogy lehessen hatvannal fordulni. Az mekkora lenne:)

Meg olyan épület is kell hozzá, ahol körben van a folyosó. Pl. a BRFK köylekedésrendészete ilyen;)

ON

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

66
. képe

Kéne szervezni a

Kéne szervezni a rendőröknek egy pályaversenyt a Millin, mondjuk postások ellen, aztán már raknák maguktól is a folyosókon :)

----------------------------------
Valamint autómentes településeket!

67
alla cool képe

Ja, jó ötlet, úgyis

Ja, jó ötlet, úgyis minden hétfőn 5 körül van vmi spéci összeröff náluk...tehát sanszos, hogy benn is vannak még olyankor, és nem "üres kapukat " döngetnénk...

alla cool (criticalmass.hu/lakat)
https://ebank.khb.hu/verseny/enkartyacompetition?fun=card&designid=96bc1...

68
ikem képe

A Parlamentet nehéz lenne

A Parlamentet nehéz lenne megkerülni biciklivel, mert csak lépcsőn lehet lejutni a Duna felőli oldalára. De ez ellen is demonstrálhatnánk, hogy lehessen már legalább körbejárni a Parlamentünket. Mert most nem lehet, a rakpart Parlament felőli oldala gyalogosforgalom elől el van zárva, a túloldalra pedig csak közvetlen életveszély vállalásával lehet átjutni, mert gyalogátkelőhely nincsen.

69
KésmárkiM képe

Ideje megbarátkozni azzal,

Ideje megbarátkozni azzal, hogy ha közügyekkel foglalkozunk, az mindenképpen politika:

http://hu.wikipedia.org/wiki/Politika
A politika kifejezés a ókori görög városállamok (poliszok) nevéből ered. A politika szó eredeti jelentése közélet, ebben az értelemben tehát mindenki, aki részt vesz a közéletben, politizál.
(...)

Aki "politizál", az nem leprás, hanem foglalkozik a közügyekkel és megpróbálja érvényesíteni a saját vagy az általa képviselt csoport érdekeit. Ha meg is van győződve arról, hogy ezek az érdekek egyben össztársadalmi érdekek is, az külön jó dolog.

Érezhető, hogy ismét kezdünk a periféria perifériájára szorulni, tehát én is úgy gondolom hogy itt az ideje nyomatékosan felemelni a szavunkat, és semmi mást nem követelni, csak egyenlő bánásmódot. Ha ezt most egy MSZP-s politikustól lehet (kell) követelni, akkor tőle. Nyilván nem kell kukát borogatni meg autókat felgyújtani, de ha van ami messze áll a CM-től, akkor ez az.

70
Adamszkij képe

Igazad van, és amennyiben a

Igazad van, és amennyiben a politika kifejezést eredeti értelmében vesszük, úgy persze, politizálunk is.

Csak sajnos a politika kapcsán az embereknek nem az eredeti, ókori görög idők jutnak az eszébe...hanem a sok lenyúlás, hazudás, köpködés és balhé.

71
gaze képe

én is "emberek" vagyok, meg

én is "emberek" vagyok, meg te is, mi meg nem "abban" az értelemben hasznaljuk.. az altalanositas mindig veszelyes.

72
Adamszkij képe

Javítom: ...az emberek nagy

Javítom: ...az emberek nagy részének...

74
gyorkos képe

Hajrá,

Hajrá, hajrá!
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

75
Báróúr képe

Én a Fidesz ellen megyek

Én a Fidesz ellen megyek tekerni az idei CM-en, le a populista politikával!
Aki akar, az meg menjen a miniszter ellen.

HÁHÁHÁ.

76
mcysh képe

Azért ezt vedd figyelembe:

Azért ezt vedd figyelembe: "...kérjük, hogy ne hozzatok pártlogós cuccokat, pártokat éltető vagy szídó transzparenseket..."
===
bácsi a biciklin

77
zsoltee képe

olyant a populisták szoktak

olyant a populisták szoktak ;)

Zsoltee

78
Cseya képe

Mi van, előkerültünk,

Mi van, előkerültünk, egyből becólunk?

79
Névtelen képe

Ne már, srácok. Ne

Ne már, srácok. Ne kezdjük most ezt el, hogy ki ki ellen tüntet.
Nem hiszem el, hogy a CM szervezői ilyet nyilatkoztak volna, hogy mi most Szabó Pál ellen vonulunk. Azt el tudom képzelni, hogy a bringaügyi miniszteri biztosi poszt megszüntetése ellen tiltakoznak. De ez nem ugyan az, mint a miniszter ellen tüntetni.
(Végre rászánom magam, hogy ne tűnjek el a városból tekerni egyet, hanem a városban vonulgassak, meg biciklit emelgessek, erre pont most kell ilyeneket belekeverni a dologba.)

80
hg képe

Kikérem magamnak, nem

Kikérem magamnak, nem vagyok névtelen. hg