... illetve csak voltak, most majd jön a Kánaán:
http://index.hu/politika/belfold/levalt0915/
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
... illetve csak voltak, most majd jön a Kánaán:
http://index.hu/politika/belfold/levalt0915/
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Mert mindannyian tudjuk:
Mert mindannyian tudjuk: elég lenne kicsit megtuningolni a lámpákat, meg úgy általában összekapni magát a közlekedésrendészetnek, és máris lehetne Budapesten haladni az autósoknak, mint a csík.
:-)
Nevetséges. ................
Nevetséges.
........................
Formaharc és sci-fi.
Az a baj,hogy a buta magyar
Az a baj,hogy a buta magyar az autójával akar valaki lenni,de aki minden nap és több kilómétereket...stb. teker az már valaki.Ültessünk egy nagy menöt a bringára,meglátjuk,hogy azon mit produkál.... :D
Katica
Többségük szerintem az
Többségük szerintem az első kereszt utcáig sem jutna pl a nagy-körúton és átmennének rajta... :)
Persze vannak kivételek.
Life is bettah on 00 wheelz...
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/
Az a "baj", hogy valaki
Az a "baj", hogy valaki szereti élvezni a XXI. század kényelmét. Ez nem a középkor, hogy mindenhez emberi erőt kelljen alkalmazni. Azért vannak a gépek, hogy dolgozzanak helyettünk.
Ja. (18+)
Ja.
(18+)
Teljesen jó. Bár nem
Teljesen jó. Bár nem igazán az oldal profiljához illik, de vázolhatom az elméletem.
(Ez viszont természetesebb lehet. Szintén 18+).
Csak ha tul sok ember tul
Csak ha tul sok ember tul kenyelmes lesz, akkor a bolygonk par evtizeden belul lakhatatlanna valik. addig is erdemes megtanulni,hogy lehet muanyag kabelszogetelesbol rakott tuzon patkanyt sutni, mert ez a fogas meg sokaig rendelkezessre all... Ez persze sokkal meszebbre mutat, mint auto vs. bicaj, en en se vagyiok jobb a deakne vasznanal... az a baj, hogy az emberek szuklatokuro onzesukkel szetbasszak az egyetlen bolygot, amn jelenleg elni kepesek. Kozben moralizalnak es hitegetik magukat. Jo nekik...en ugyanazt csinlom, csakkozben nem erzem jol magam, mert nem vagyok eleg hulye hozza, hogy elhigyem ezt a fenntathato fejlodes, korlatlan novekedes, a technika mindent megold bullshitet. ettol nem leszek jobb ember, csak szomorubb. De azert gesztus szeruen probalok neha valamcsket tenni, nem szemetelek az utcan es nem veszek pandamaci szivbillentyu salatat...
Tudod, mar nem elunk a XIX.szazadban, hogy higyjunk a technika omnipotenciajaban...
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Érdekes amit felvetsz.
Érdekes amit felvetsz. Szerintem két lehetséges megoldás van: a technika megoldja a szennyezést és ezentúl boldogan élünk mint a hippik, oxigént kipufogva mindenfele, vagy visszaveszünk a kényelemből.
Az előbbi a haladást szolgálja, az utóbbi nem. És a technológia mindig akkor fejlődik a leginkább, ha valami leküzdendő akadály van.
Vagy talán mégsincs globális felmelegedés?
Nem felmelegedes, hanem
Nem felmelegedes, hanem klimabilleges. Nem a reszletekre kell koncentralni. Akadalyok mindig vannak. Az embe akkor fejlodik leginkabb, ha neha kepes onkent lemondani valamrol.
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Van egy harmadik lehetőség
Van egy harmadik lehetőség is, szerintem ez a legvalószínűbb.
A kényelemből nem veszünk vissza (ilyen még sosem történt). Továbbra sem akarjuk észrevenni, hogy a folyamatos növekedés nem fenntartható, és továbbra sem törekszünk egyensúlyi állapotra. Az évezredek alatt felhalmozott erőforrások, amiket most élünk fel (energiahordozók, termőterület, stb.) elfogynak. A legerősebb, legfejlettebb embercsoportok (==Amerika, Európa) körömszakadtukig kitartanak saját életszínvonaluk mellett, s annak fenntartása érdekében tűzzel-vassal, háborúkkal pusztítja a gyengébbeket; rabszolgaság, világméretű nyomor. A kialakult helyzetnek az vet véget, mikor a tartalékok utolsó cseppje is elfogy; a háború őrjöngésig nő, részben vagy egészben megsemmisíti az emberi civilizációt. Hard reset.
Szomru, de nagyon is
Szomru, de nagyon is lehetseges kimenet.Sajnos semmi nem lesz tole jobb, hogy ezt itt leirtuk. Csak nekunk rosszabb. De attol meg leirtuk. Ez valami. Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Egyetlen egy hozzászólás
Egyetlen egy hozzászólás ehhez a raális jövőképhez: az egyetlen igazán nagyhatalom Kína lesz.
A többi teljesen helytálló.
........................
Formaharc és sci-fi.
Ha sikerul a technikai
Ha sikerul a technikai társadalmakat megfelelően ledarálni, akkor ertelmet veszti a "nagyhatalom" fogalom. A katakizmánál azért van egy rosszabb lehetőség: egy konzervált és túl sokáig müködőképes Orweli világ, ami tökéletesen fölzabál minden emberit...hmmm, asszem ideje bevennem a raggeli antidepresszánsomat, mézes-mentás tea formájában. Jó reggelt mindenkinek...
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Ez sem, az sem jó. Meg
Ez sem, az sem jó. Meg tulajdonképpen a végeredmény ugyan az.
........................
Formaharc és sci-fi.
Ja. Próbáljunk valami
Ja. Próbáljunk valami vidámabbra gondolni. Például imádom ezt az időt. De komolyan.
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Igaz. És Kína
Igaz. És Kína látványosan szarik a környezet- és természetvédelemre.
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
Sajnos Kína nem csak a
Sajnos Kína nem csak a környezet -és természetvédelemre szarik, hanem tulképp úgy minden másra is. A többi "nagyhatalom" meg ehhez egyenlőre asszisztál.
Na megyek, beveszem én is az antidepresszánst.
........................
Formaharc és sci-fi.
Mert a többi "nagyhatalom"
Mert a többi "nagyhatalom" lakossága túl jól él, túl drága munkaerős és kell az olcsó.
És "milyen jó", hogy messze van, más valaki problémája hogy azok ott hogy élnek.
-
Zsurmi
Tuti ez lesz. Látszik
Tuti ez lesz. Látszik abból, ahogy már most működik a nagypolitika és a gazdaság.
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
Hja, és a haladás mindenek
Hja, és a haladás mindenek felett! Minden más szempont alacsonyabb rendű, rangú... Technokrata-e vagy?
www.gruppetto.hu
Nem, nem az a baj. a baj az,
Nem, nem az a baj.
a baj az, hogy ez a fene nagy kényelem értelmetlen méreteket ölt.
(Arról nem is beszélve, hogy kényelmesen elkerekezgetve hamarabb beérek, mint kényelmetlenül elbuszozva.)
------------
Life is Random
Leginkább a "buta magyaron"
Leginkább a "buta magyaron" kaptam fel a vizet.
Így van amúgy, városban teljesen klassz a bringa. Bár ma már én se azzal mentem volna, ha azzal közlekednék általában.
Én igen (tudom, vessek
Én igen (tudom, vessek magamra), de ilyenkor nem próbálok meggyőzni másokat :-)
------------
Life is Random
Ez nem a középkor, hogy
Ez nem a középkor, hogy mindenhez emberi erőt kelljen alkalmazni. Azért vannak a gépek, hogy dolgozzanak helyettünk.
Persze, senki ne lapátoljon szenet, vagy törjön követ. De az emberi test az evolúció során megszokta, hogy valamennyit mozog. Ha ezt nem adod meg neki, akkor nem fog örülni, jön az elhízás, szív- és érrendszeri betegségek, 2-es típusú cukorbetegség, sorolhatnám.
Azért szeretjük a kényelmet, mert ősember korunkban nem volt alkalmunk túladagolni, így nem volt veszélyes. Ugyanúgy, mint a zsír, a cukor fogyasztása, azokat is "szeretjük", mégis vissza kell fogni mert ráfázunk.
Az amerikaiak pl a legjobban autószerető társadalom. Ugye nem kell részletezni, milyen hatással van ez az egészségükre?
"Ugye nem kell részletezni,
"Ugye nem kell részletezni, milyen hatással van ez az egészségükre?"
Két helyet kell vegyenek a repülőn.
Tegnap néztem meg a Wall-e
Tegnap néztem meg a Wall-e című animációs filmet. Pont ide illik. Az a fene nagy kényelem..
Ajánlom mindenkinek. :) Jópofa, és célzásokat tesz a tunyaságra, meg arra, hogy mozogni kell, mert nem lesz jó vége.
Life is bettah on 00 wheelz...
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/
Nem láttam a filmet.
Nem láttam a filmet. Ellenben nem mindenki számára közlekedés == sport. Van aki nem is tud biciklizni, mégis imád teniszezni mondjuk.
Nem konkrétan bringázásra
Nem konkrétan bringázásra gondoltam. Mozgásra. Abba bármi beleférhet. :)
Life is bettah on 00 wheelz...
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/
Hűha hűha!
Hűha hűha! Hirtelen,-idézőjelben-most meg evett mindenki engem a bejegyzésem miatt.:D Mindenkinek más a látószöge,nekem is ,nem vagyunk egyformák-bár ez néha nem így van:D- Elfogadom!
Van egy "kolleginám"-csak autóval jár-,Panaszkodott,hogy nem elég kerek a feneke,erre én rávágtam,hogy bringázzon,erre ő "Nem tudok,meg hát jó nekem a teremben edzeni".Inkább lusta mint,hogy egy jóval !könnyebb! dolgot válasszon a kerekségért.:)
Én ha !kényelmesen! akartam Budaörsről 1 óránál előbb beérni Óbudára,akkor bringára ültem és nem voltam rest betekertem munkába.A reakciók egyértelműek voltak a kollegináktól utána..."hogy bírod"...bla bla.1xű ök kényelmesek ,én nem!:D 2 éve van jogsim,de eddig többet bringáztam mint vezettem.Nekem többet ér a bringázás és a jó levegő.:)
Azért néhány autóst bringára ültetnék a Hungárián csúcsforgalomban!!Lenne néhány tüdő bajos :D
Azé' bocs a buta magyarért,de van néhány tényleg "buta magyar" :D
Katica
Ehhez hozzá kell szokni. Ha
Ehhez hozzá kell szokni. Ha félreérthető vagy, fórumon szétszednek. Jó tanítóim voltak más oldalakon :)
A fentebbire tudok utalni, van akinek a közlekedés != sport. Van aki kikapcsolódni akar mozgás közben. A közlekedés pont nem ez a műfaj.
De ültesd át a kollegínát bringára, szeretem a formás hátsókat :)
Ha neked kényelmes bringával járni melóba, az tök jó. Budapesten nincs is akkora nagy táv, amit ne lehetne lenyomni vele (10-15 km). Már az sokat számítana, hogy 2-3 kmért az emberek inkább gyalogoljanak vagy bringázzanak és ne autóba üljenek.
És itt eljutottunk megint oda, hogy aki viszont agglomerációból jár be, az nem tud mit csinálni. Nincs P+R, nincs bringakölcsönző, nincs elővárosi közlekedés. Aki kintről akar kényelmesen és gyorsan utazni, az meg van halva, hogy így fogalmazzak.
"Azé' bocs a buta magyarért,de van néhány tényleg "buta magyar" :D"
Nem azért húztam fel a buta magyaron magam, mert nincs buta magyar. Van. De a kontextusból úgy tűnt, hogy az autós és a buta magyar halmaz nálad egy és ugyanaz. Ezzel viszont nem értek egyet. Metszete van.
Ott a pont. Ez a baj: hiába
Ott a pont.
Ez a baj: hiába ültetjük át akár az összes városi autóst biciklire és buszra, ha további háromszázezer ember kénytelen autóval bejárni, mert a többi közlekedési mód gyakorlatilag alkalmatlan a bejárásra. Sajnos ez az a pont, ahol szükség lenne a tömegközlekedés drasztikus fejlesztésére, ami az elmúlt 20 évben nem történt meg. Ezen csak az önkormányzatok tudnak segíteni, egyedül az ember tehetetlen, sőt, az egyén számára a logikus megoldás sajnos az autózás. (Az ismert fogolydilemma probléma a játékelméletben: az egyén számára lokálisan célszerű megoldás nem esik egybe a közösség számára célszerű megoldással.)
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Biztos, hogy az a megoldás,
Biztos, hogy az a megoldás, hogy kielégítünk minden utazási igényt? Én inkább azt hiszem, hogy az utazási igényeket kell más irányba terelni, pl azzal, hogy az agglomerációban biztosítunk mindent, amiért egyébként a városba akarnak bejönni az emberek. A közlekedés "fejlesztése" egy tüneti kezelés, ami rövid távon is csak igen korlátozott eredményeket hoz, nagy költséggel. Ezzel szemben ha megoldod, hogy ne is kelljen beutaznia a városba annak a 300 ezernek, az végleges, a problémát valóban megcélzó megoldás.
www.gruppetto.hu
Tudom, neked ez az egyik
Tudom, neked ez az egyik vesszőparipád. :) Ez nekem kicsit szélsőségesnek tűnt korábban, de egy regionális tv műsor megtekintése után leesett a tantusz, megvilágosodtam és azt kell mondjam igazad lehet. A kistelepülések a városok körül kihalnak, nincs elég munka helyben. Hatalmas költséggel, és időveszteséggel a közeli városba - de leginkább a fővárosba (akár 80-100 km-t utazva is) - ingáznak százezrek. Teljesen irreális állapot, gondoljatok bele.
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
engem a városi biciklizés
engem a városi biciklizés kikapcsol. jó néha felhúzom magam, de nagyon szeretek városban tekerni. csak a közlekedésre kell gondolni, semmi másra. engem agyilag nem fáraszt, max néha fizikailag.
http://zsempi.blogspot.com
+1 Persze attól függ,
+1
Persze attól függ, egyébként mit dolgozol.
-
Zsurmi
És eljutottunk oda, hogy
És eljutottunk oda, hogy 300 ezer ember azt hiszi, hogy neki joga van a városba naponta bejárni minden áron. Fel se merül benne, hogy ő választotta ezt az életmódot. Könnyű a közhatalmat szidni, és közben elfeledkezni az egyéni felelősségről... Pedig ez a probléma elsősorban sok egyéni döntés következménye, a közhatalom már csak a következmény tüneti kezelésével küszködik.
www.gruppetto.hu
Jajj nemár. Értem én,
Jajj nemár.
Értem én, hogy környezetvédelem és hasonló, de ne akarjunk már egy orwelli világot, ahol lelőnek, ha 10 km-nél távolabb mész a lakhelyedtől...
Nem érted te... Az meg
Nem érted te... Az meg megint csak a te elképzelésed, hogy erre a megoldás az, hogy lőjék le az embereket...
www.gruppetto.hu
Nem kell. Elég csak minden
Nem kell. Elég csak minden befele tartó úton kicsit hosszabbra venni a piros lámpa idejét, kivéve a buszsávban (ott meg büntetni, de nem fakabáttal, hanem kamerával). Mindjárt nem Bpn lesz dugó, hanem otthon, a most még csendes, tiszta aglomerációban.
Rosszul látod. Az lenne a
Rosszul látod. Az lenne a megoldás, ha nem kéne messzebb menned azért, hogy megtaláld a kedvenc uszodádat, munkhelyedet, boltodat satöbbi. Nem csak a szennyezéstől kímélne meg minket, hanem mindenkinek több ideje maradna erre-arra, ami viszont nagyon komoly életminőségnövekedést jelentene.
És itt eljutottunk megint
És itt eljutottunk megint oda, hogy aki viszont agglomerációból jár be, az nem tud mit csinálni. Nincs P+R, nincs bringakölcsönző, nincs elővárosi közlekedés. Aki kintről akar kényelmesen és gyorsan utazni, az meg van halva, hogy így fogalmazzak.
Egyébként erre is van megoldás: Az összehajtható, 'folding' rendszerű bringa. Én nemrég szereztem be egyet, és prímán beválik. Akkorára összehajtható, mint egy nagyobb koffer. Vonaton nem is kell rá pótjegy. Más kérdés, hogy a magyar piac nulla ebben a típusban. A legismertebb folding ugye a Csepel Camping, de megértem, ha valaki nem vesz olyat. Nem azért, mert Csepel! Hanem mert - 20-as kerekekkel - foldingnak nagy. Más márkát pedig elég körülményes és drága beszerezni, sajna. Én az Egérkémet a budaörsi Seaside-ban vadásztam, aránylag elfogadható, bő 50 ezres áron; két hete még volt egy belőle, ha vkit érdekel..... ;)
-----------
I'm
taking a ride
with my best friend...
(Gepida 100-as folding, gyökkettővel... :)
Ez persze felveti a
Ez persze felveti a kérdést, hogy hol is tedd le a kocsit. Nincs P+R. Tömött reggeli buszon meg nem biztos, hogy örülnének az összehajtott bringának.
Megszoktam,nem ez az
Megszoktam,nem ez az elsöhely ahol "szét szednek" :D
Átültetnék én mindenkit,mennyivel kevesebb lenne pl a kövér ember(elnézést a kövérektöl)!TEljesen jó állóképessége lenne mindenkinek...Én se birnám a 2 munkát elég erövel,ha nem bringáznék ennyit.Igen,aki pest széléröl jár be annak necces lenne minden nap betekerni,de aki pesten belül mozog annak lazán lehetne bringát tolni a feneke alá,és megis oldódna a szmog probléma egy része! :D
Katica
Fis ÚR Én kb. 10 éve
Fis ÚR
Én kb. 10 éve bringázok és nem tudom megunni.
Bár nem mondom, hogy nincs bajom néha az autósokkal de azért még mindig ez a legjobb. Még napi 15 16 óra munka után is van kedvem haza tekerni a hegyre.
Nem szégyen biciklizni és nem azt jelenti hogy csóró az ember. Tudjuk jól hogy egy jó bringa nem 1-2 forint.
Ez az igazi ingyen sport. Vajon nekem miért nem kell 10-20ezer forintot költenem edzőteremre hogy megőrizzem a súlyom???
Jaj nem érek oda mert dúgó van, nem érek rá mozogni nem elég kerek a fenekem..... Unom ezeket. Mindenkit csak buzdítani tudok, hogy bringázzon. Én télen is nyomom, bár van aútó is de az nem poén:)) Jó ruha kell és kis lelkierő.
Remélem most 22-én megnyomjuk és bebizonyítjuk, hogy minden út bringa út!!!
újabb
újabb bűnbak...
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
"[...] a BRFK dunai
"[...] a BRFK dunai vízirendészetének egykori első emberét nevezték ki a posztra."
Első szabálymódosítás: hajóvonták találkozása közúton tilos?
702