A neten böngészve érdekes diplomamunkára leltem. A MOME - Moholy Nagy Művészeti Egyetem egyik végzős hallgatója a kerékpárút megjelenését választotta témául. Az eredmény nagyon érdekes lett, persze lehet vitatkozni, hogy a magyar valóságban ,hogy lehetne megvalósítani, de mindenképpen figyelemreméltó.Nekem különösen a sárga pöttyök tetszenek :)
A csatolt képek mellett itt van az eredeti link is. Sajnos a munka szöveges része nincs fent, de a képek magukban is jók.
http://diploma.mome.hu/person.php?id=23
| Csatolmány | Méret |
|---|---|
| millete_balazs_48499cc9d4ecb.jpg | 220.37 kB |
| millete_balazs_48499cc97f694.jpg | 339.96 kB |
| millete_balazs_48499cca31473.jpg | 294.29 kB |
| millete_balazs_48499cca83263.jpg | 166.54 kB |












Felettébb jópofa és nem
Felettébb jópofa és nem utolsó sorban igencsak figyelemfelkeltőek ezek a felfestések.
Ami nagyon tetszik még pl az az, hogy nem csak táblákon vannak eligazító szövegek, hanem az aszfalton is. :)
Részemről 5ös az a diploma! :D
Life is bettah on 00 wheelz...
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/
Akárhogy cicomázzuk a
Akárhogy cicomázzuk a járdát, az járda marad...
Na igen, de mondjuk
Na igen, de mondjuk képzeljük el ugyanezt az úton. Egyből másképp látnád a helyzetet. :)
Akárhogy is nézem a képeket, ezek már meglévő bringautak, csak kicsit más festéssel.
Mindenesetre ezek figyelemfelkeltőbbek, mint amik most vannak s ha ezeket az úton is meg lehetne oldani, az lenne a legjobb.
Látványtervnek szerintem nagyon jó. :)
Az pedig, hogy egy Budapestnyi bringaút hálózatot megtervezzenek, nem hinném, hogy egy diploma munkáját író személyre bíznák.
Akik a mostaniakat tervezik, azok eléggé ragaszkodnak a : mindent egy helyen elvhez...
Részemről azt mondom, hogy így hiába van a kresz, ha a gyaloggal vegyítik a bringásokat, mivel a gyalog nem feltétlenül nézi a bringautat, de ugyanez igaz fordítva is. Aki meg nézi az meg az miatt kerülget, aki nem figyeli.
Life is bettah on 00 wheelz...
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/
Koncepciónak érdekes, de a
Koncepciónak érdekes, de a burkolati jelek és táblák szabványosak, poénból újra lehet őket tervezni mint művészeti projekt, de sok értelme nincs.
Az az utcabútor, amelyik gondolom bicajlakatolásra van szánva, nekem nem tetszik, és nem is praktikus (szerintem kisebb U-lakatok nem fognák át). Sokkal fantáziadúsabb kerékpártárolókat is láttam, inkább úgy érzem, a sárga-ovális koncepció rá lett erőltetve az alkalmazásra.
Ugyanakkor nem tudom, mi volt a követelmény: praktikus is legyen a végeredmény (design), vagy csak "művészi". Utóbbi esetben a bringás infrastruktúra csak alapanyag, amit újraértelmezünk, nem végcél.
Mindenesetre én már nem tudok valamiért csak azért lelkesedni, mert bicajjal kapcsolatos, a bicaj a populáris kultúra része lett, sok olyan ember is hord futártáskát, aki szerintem nyolcéves kora óta nem ült bicajon. Mert kúl.
elsore arra gondoltam, hogy
elsore arra gondoltam, hogy en ezt most nem ertem, de aztan agyaltam.
azert van ott az a kep ami a zebras keresztezodest mutatja, azon latszik, hogy ult mar bicajon aki intezte, vagy legalabbis a sav telitettsege jol peldazza a kerekparosok utvonalat. Arra gondolok, hogy a kanyarodo autosnak jelzi hogy melyik zonaban szamitson biciklisre.
Pata: az ilyen koncepciokbol rotyogja ki magat aztan a vegso megoldas :)
kiserletezes, vazlat. senki sem ugy ul le megtervezni valamit, hogy fogja oszt elsore lerajzolja a muszaki terveket (is).
Azt észrevettétek, hogy a
Azt észrevettétek, hogy a linkelt oldalon a 'Diploma 2008' az a CM-figura, csak bringa nélkül?
üdv adamekp
A plecsnizés, a
A plecsnizés, a figyelemfelkeltés tetszik.
A járdázás nem.
Bringasávot tervezz légyszi! :)
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
Aranyos :) Bár nem spórol
Aranyos :)
Bár nem spórol a festékkel.
Remélem, hogy nem volt
Remélem, hogy nem volt kötelező Moholy-Nagy stílus világát tükröznie a munkának csak azért, mert ő az iskola névadója.
A bicajút felfestése érdekes és művészi valóban. Hogyha nem bizonyulnak zavarók a pöttyök, és hogyha tartós marad az útburkolati festés, akkor gyakorlati értéke lehet.
Mellékes kérdésem:
Ki tudja, ki és mit épít a harmadik kép hátterében lévő játszótéren? Miféle elkerítés az, ahol ki sincs írva az építkezési művelet célja, se kivitelező, se semmi?
Valami mutyi dolog kell follyon ott. Mert rendes városokban és országokban ilyen nincs, hogy ismeretlen építők elkerítenek rozsdás, rongyos kerítésükkel egy közteret, ki nem tennék vállalatuk névtábláját, és fúrkálnak, míg a helyi lakosságot a kutya se értesíti.
_________________
Hotyhogy?! Újnyelvítő!
Mottó:
Terjengős vagy tömör
az írásod módja,
ugyanaz a gödör
a sírásód gondja.
Üdv mindenkinek! Milléte
Üdv mindenkinek!
Milléte Balázs mellett én vagyok a másik tervezője ennek a diplomamunkának.
El kell, hogy mondjam, valóban mind a ketten bicajozunk itthon évek óta, ez szülte a diplomamunkánkat is.
Az pedig tesztelve lett, hogy milyen U-lakatok érik át a bringatárolót, és például a saját Kryptonite mini u-lakatom is átéri, lehet csalókák a képek (1:1-ben le lettek modellezve).
Arra nem vállakoztunk, hogy a kerékpárutak vonalvezetését meváltoztassuk, hiszen normális esteben az nem ugyanannak az embernek a dolga, mint aki a közlekedéshez szükséges elemeket tervezi.
A festékkel pedig nem szabad spórolni, ha arról van szó, hogy azzal felhívhatjuk a figyelmet a kerékpárutakra, ezzel baleseteket előzve meg.(ott vannak példának a koppenhágai telikék berékpárutak)
"Arra nem vállakoztunk,
"Arra nem vállakoztunk, hogy a kerékpárutak vonalvezetését meváltoztassuk, hiszen normális esteben az nem ugyanannak az embernek a dolga, mint aki a közlekedéshez szükséges elemeket tervezi."
Vidám színt és formát találtatok a figyelemfelkeltésre, de sajnos a járdán vezetett kerékpárutakat nem tervezte senki. Épp ez a gond velük.
Valakinek csak eszébe
Valakinek csak eszébe kellett, hogy jusson,hogy ott legyen, máskülönben nem lenne még ott sem. :)
Life is bettah on 00 wheelz...
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/