Részlet a Klubrádió minapi műsorából, amiben egy betelefonáló mondja el véleményét.

http://www.uplud.hu/files/pYynXemP9O

Kicsit nehézkes a meghallgatás, ha valaki tud egyszerűbbet, írja be! :)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
sz képe

"Kicsit nehézkes a

"Kicsit nehézkes a meghallgatás"

Hehh, ez ám a felhasználói élmény. Azt írják, hogy hamarosan megújulnak... hát nagyon rájuk fér (;

2
GriN képe

Jogos és nem alaptalan a

Jogos és nem alaptalan a hölgy félelme...

Life is bettah on 00 wheelz...
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/

3
Oversize Load képe

Ebből is tanultam. A

Ebből is tanultam. A konzervdobozt már régen ismerem. Bádogcsigát itt olvastam először. Aszfaltpattanás ez is király.
Sajnálom a telefonálót, hogy le kellett tenni a bringáját :(

4
Tomacher képe

tükröztem, használjatok

tükröztem, használjatok egészséggel.

http://tomacher.dyndns.org/~Tomacher/klub20080923-165902vagott.mp3

------------
Life is Random

5
lujka képe

a lényeget leírja

a lényeget leírja valaki?

PRL, már azt hittem, te félsz.

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC

6
kóbor képe

egy hölgy Tata és

egy hölgy Tata és Tatabánya között lakik az 1-es út mentén, egy kis faluban. mindennap be kell mennie a városba ezért-azért, és szeret biciklizni, de már fél. mint mondja, nem a kamionosoktól és nem is a buszoktól, hanem - ahogy ő fogalmaz - az aszfaltpattanásoktól (gondolom autó, mi más...). éppen ezért a gyerekét sem szívesen engedi bringázni, holott 20 éve ígérgetik a bringautat a kedves illetékesek.
elég lényegretörő voltam? :)
_______________________________________
szőr, tátott száj, piros-fehér KTM
ragmeg demszki(t)!

7
pata képe

Az a gyakorlat, hogy

Az a gyakorlat, hogy kivároson/falun vezetjük keresztül a főútvonalat, településeket ölt/öl meg. A bicikliút ennek csak tüneti kezelése, attól még ott fog átrobogni a forgalom. A megoldás egy elkerülő lenne.

A konkrét esetben ilyen van is, M1-nek hívják. Az 1-es utat a vonatkozó részen meg teleraknám forgalomlassítással (szűkítés, fekvőrendőr), azt a pár km-t kibírják. Magyarországon sajnos sok "takarékos" autós inkább száguldozik a párhuzamos főutakon, mint hogy autópályázzon, ez ellen kellene fellépni.

8
qkac képe

azt azért hozzáfűzném,

azt azért hozzáfűzném, hogy autópálya építéskor kint vannak a táblák: "Önöknek építjük az Önök adójából" lehet pontatlan az idézet, de ez a lényeg. ennek ellenére elég komoly összegeket kérnek a pályáért, EZÉRT nem mennek rá sokan, ha ingyen lenne, biztos, hogy mindenki ott közlekedne, akinek nincs másfele dolga... majd ha ingyen lesz az autópálya, akkor korlátozzák a többi utat, addig NE. kövezzetek, de ez a véleményem. persze ettől még nem kell leszorítani a bringásokat, SŐT. ez a komment csak az autópályára irányult!

9
Perillustris képe

majd ha ingyen lesz az

majd ha ingyen lesz az autópálya, akkor korlátozzák a többi utat, addig NE

Tévedésben élsz. Az, hogy a közös kasszából előfinanszírozzák az útépítés költségét, még elfogadható. De az, hogy a további felmerülő költséget is - teljesen igazságtalan módon - szintén az összes adófizető állja, az nem elvárható. Fizessen az többet, aki hasznot húz belőle.

A komoly összeg elég vicces: 4 napra 1170 vagy 1530 forint a személygépkocsiknak, valamint 2760 a kamionoknak a vicc kategóriájába tartozik. Főleg úgy, hogy utóbbiak 100 ezerszer jobban terhelik az utat.

10
qkac képe

nézőpont kérdése, hogy

nézőpont kérdése, hogy mi a vicc. aki haszonszerzás céljából használja az utakat (fuvaros, stb) rendben van, hogy fizet. de ha megyek 4-500km-et és veszek egy matricát, azzal 20%-kal!!!! növeltem a költségeimet. ha így nézed, nem vicc az 1530 forint! nekem nincs 1530 forintom feleslegesen, és ha haza megyek (kb 200km) nem fogok biciklivel menni, mert nem túl praktikus, valamint vonattal sem, mivel drágábban jön ki, mint kocsival. így maradnak az ingyenes főutak. és természetesen főúton nem fogok 60-nal zötyögni. máskérdés, hogy faluban természetesen lassítok, de senki ne anyázzon érte, hogy miért nem a pályán megyek!

11
j_gergo képe

Nézőponttól függetlenül

Nézőponttól függetlenül vicc az autópályadíj. Ha vonattal mész, akkor a pályafenntartás és a szállítás díjait egyaránt te állod, és 2 fővel számolva is sokszorosa jön ki annak, mintha az autópályadíjat+benzint adnád össze. Ezek szerint az állam sokkal többel támogatja a közúti közlekedést, mint a vasútit.

Azzal viszont egyetértek, hogy a teherforgalom számára kiszabott útdíj még igazságtalanabbul alacsony, mint a személyforgalomé.

12
qkac képe

súlyadó.. szerinted azt

súlyadó.. szerinted azt mire fizetem? használattól függetlenül! vonatért csak akkor fizetsz, ha utazol, autóra akkor is, ha bele sem ülsz, csak a tulajdonod. nem veszitek észre, de ugyanazt csináljátok, mint az autósok. autósok a bicajosokat szidják, bicajosok az autósokat. sokszor el kell gondolkodnom, hogy melyik oldalra is tartozom, mert 50%-ban mindkét félnek igaza van! nem csak egyoldalról kéne látni a dolgokat, én így érzem. kerékpár vagy autó, teljesen mindegy, a lényeg, hogy figyeljünk, és vigyázzunk egymásra. emellett mindenki hibázik, csak az autósnak nagyobb a felelőssége. de azért egy kerékpár is tud hatalmas balesetet okozni... mindemellett utálom a falukra jellemző teljes főúton teljes sávban bringázó vénembereket, és öregasszonyokat. becsülendő, hogy mozognak, de szerintem aki így bringázik, annak nem kell a nyugdíj, mert nem vigyáz az életére...

13
Tomacher képe

Itt érzek egy kis

Itt érzek egy kis álszentséget.
Miért fizeted a súlyadót autóhasználattól függetlenül? mert ha nem használnál autót, akkor nem vennél :-) nyilvánvalóan feltételezhető, hogy az emberek nem (csak) dísznek tartanak autót...

------------
Life is Random

14
qkac képe

értsd: mindegy mennyit

értsd: mindegy mennyit használod, ugyanannyit fizetsz havi 100km-re, mint havi több ezerre...

15
Tomacher képe

igen, és ezt

igen, és ezt kompenzálandó fizetsz még adókat a benzin, és úthasználat után is, csak hogy igazságos legyen :-)

------------
Life is Random

16
qkac képe

:)

:)

17
szabomikulas képe

Egyetértek azzal, hogy az

Egyetértek azzal, hogy az autópályadíj és a súlyadó nem jó. Én ezeket megszüntetném és a kiesett bevételt az üzemanyag jövedéki adójának megemelésével szedném be. Ezzel az autózás változó költsége megnőne, kevésbé lenne érdemes autózni és senki nem kerülné el a díj miatt az autópályát.

18
GriN képe

Ha elveszel és hozzáadsz,

Ha elveszel és hozzáadsz, akkor is ki fogod fizetni ugyanazt a pénzt, csak más néven és más valamiért.

Life is bettah on 00 wheelz...
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/

19
szabomikulas képe

Nem mindegy, hogy milyen

Nem mindegy, hogy milyen hatása van a pénz beszedésének. Amit javasoltam annak az előnyét le is írtam.

20
GriN képe

Ne vedd kötözködésnek,

Ne vedd kötözködésnek, de pont hogy csak azt írtad. Én meg a mellé tartozó negatívumot is. Így érzem teljesnek. :)
Abban igazad van, hogy lehet lenne pozitív hatása is a dolognak, de ahogy a mostani helyzetet ismerjük állam szinten, szinte biztos, hogy behajtanák a "kiesett" pénzeket. Lehet, hogy látszólag olcsóbb lenne valami(nem kéne ezért-azért fizetni), de 100%, hogy más, ami szintén fontos, pont ez miatt drágulna. Pl élelmiszer, mert ugye szállítani azt is kell, s ha megfigyelted a benzinár emelkedéssel egyetemben a kaja is drágulni szokott.
Az sem jobb, mégpedig azért nem , mert látva a sok kis nyugdíjast(és nem csak őket) nap mint nap a közértben, hogy miket vesznek csak azért, hogy legalább éhen ne haljon azért, mert a postára hordja a pénzét. Lakni kell valahol és hol spóroljon szerencsétlen, ha nem a kaján. Ha az is drágul, nincs mit ennie sem.
Úgy, hogy autója sincs...

Life is bettah on 00 wheelz...
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/

21
szabomikulas képe

Azt nem tekintem

Azt nem tekintem hátránynak, hogy drágább lesz a benzin. Mint ahogy előnynek sem azt tekintem, hogy az autós úgy mehet a megszokott útvonalán, hogy megmarad az a pénze, amit matricára költött volna. A kiesett pénzek behajtására írtam is, hogy hogy képzelem el, nagyon ellenezném, ha csak "legyen nekik még jobb!" felkiáltással nem szednénk be az autósoktól azt a pénzt, amit most befizetnek.

Az élelmiszerek árában az üzemanyag ára egy kis tényező. Ha mondjuk az üzemanyag az összköltség 20%-át adja, és az ára 20%-al nő, akkor az előállítási költség 4%-al nő. Az, hogy mostanában az élelmiszerek megdrágultak annak köszönhető, hogy a bioüzemanyagok és az élelmiszerek versenyeznek a megtermelt növényekért és azért, hogy miből termeljenek többet. Ez egyszerűen megoldható lenne, nem kellene támogatni a bioüzemanyagokat.

22
toreki képe

Mivel a benzint külföldön

Mivel a benzint külföldön is megveheted, a legtöbb határmenti autós, illetve a kamionosok ott fognak tankolni. Emiatt az állam adótól esik el. Viszont cserébe az autópályákat itthon használják majd ingyen.

23
steerio képe

Néhány éve már nincsen

Néhány éve már nincsen súlyadó, így a válasz egyszerű: semmire.
Teljesítményadó van helyette.

Elmondanám, hogy az autók/tgk-k/kamionok tulajdonosai nagyon kis hányadát fizetik meg a közlekedési formájuk, választott szállítási módjuk externáliáinak. Sokkal több kiadás megy betegségek kezelésére, kigyúrt utak felújítására, balesetekre (életmentés, munkából kiesés, stb.), elfeketedett falú épületek tatarozására, a savas eső által kinyírt műemlékekre, stb, mint ami bejön.

Nagyot néznél, ha elédtennének egy számlát a tényleges költségekről.

24
sta képe

"mindemellett utálom a

"mindemellett utálom a falukra jellemző teljes főúton teljes sávban bringázó vénembereket, és öregasszonyokat."

Mi a probléma? Egyébként is válts sávot, és előzd meg őket MINIMUM 1 méter oldaltávolsággal. Az, hogy az egy nyomtávú járműveket sávon belül is előzni lehet, az a KRESZ hibája, hogy nincsenek WOL-ok (ahol tényleg előzhetnél sávváltás nélkül is), az pedig a közlekedésszervezésé.

Joe Forster/STA, http://sta.c64.org

25
pixel képe

Ha 500 km-re nem veszel

Ha 500 km-re nem veszel autópályajegyet, magadat szívatod meg, ha telik az autóra, akkor ne ezen rágódjunk már. Inkább arányosítani kellene a díjat, mert nekem meg gyakran csak 40-50 km-eket kellene mennem a pályákon, és azért tényleg nem fogom kifizetni a mostani összegeket. De 100 km felett már meg sem kérdőjeleződik a dolog, pedig pályán még jóval többet is fogyaszt az autóm, ez önmagában 20% drágulást jelent. A súlyadót se keverjük ide, elenyésző összeg az éves fenntartáshoz képest.

26
qkac képe

nálam is ez a helyzet...

nálam is ez a helyzet...

27
pata képe

nekem nincs 1530 forintom

nekem nincs 1530 forintom feleslegesen

Nem feleslegesen, hanem autópályahasználatért.

Az összes hozzászólásod a szokásos magyar nekem-minden-ingyen-jár ígyis-majd-éhenhalok nyivákolás, nem érdemes rá reagálni.

Azonban a hozzád hasonló hülyék napjai úgyis meg vannak számlálva. Lassan a kis falvak, városok lakói is megértik, hogy nem kóser az hogy 90-el lehet ott száguldozni, ahol mondjuk a gyerek elkerekezhetne iskolába. Akkor majd elkezdenek aláírást gyűjteni, szervezkedni, és egy szép napon megjelennek a munkások, és odaöntenek egy fekvőrendőrt. Majd azután nyivákolhatsz, hogy 30-al kell menned.

Ahogy ezeken a településeken is növekszik az internetpenetráció, és könnyebb lesz összefogni, nagy csodákat fogsz látni. Addig is minden jót, termeld szépen az epét.

28
qkac képe

véleményem az, hogy csak

véleményem az, hogy csak az láthatja át kellőképpen a szituációt, aki mindkét oldalon megfordul. mindemellett nyivákolást tőlem nem nagyon hallhatsz.

ui: hányok az ingyenélőktől

29
pata képe

véleményem az, hogy csak

véleményem az, hogy csak az láthatja át kellőképpen a szituációt, aki mindkét oldalon megfordul

Nyilván. Ezért van pl, hogy csak olyanok kaphatnak asztrofizikus diplomát, akik jártak már a Naprendszeren kívül. Autós dolgokról is csak az nyilatkozhasson, aki autózik, különben elszabadulna a pokol, ez egy nagyon okos meglátásod.

mindemellett nyivákolást tőlem nem nagyon hallhatsz

Hát annak felsorolása, hogy miért ne kelljen/nem akarok fizetni, az nekem nyivákolás.

ui: hányok az ingyenélőktől

Akkor hozzászólásaid alapján jobb, ha borotválkozás után reggelizzel. Ugyanis többször kifejtetted, hogy te nem akarsz fizetni az autópályákért, stb.

30
qkac képe

fizetsz/fizetünk valamit a

fizetsz/fizetünk valamit a kerékpár utakért? nem. ingyen van azok kiépítése? nem.

31
Tomacher képe

Nem tudom, hogy te

Nem tudom, hogy te fizetsz-e, de én adózok, mégpedig elég sokat. szóval igen. én fizetek érte.

Másfelől pedig nagyon ritkán használok kerékpárutakat.

------------
Life is Random

32
qkac képe

én is adózom, sokat. de

én is adózom, sokat. de fentiekben épp az ezen túlmenő költségekről volt szó, ami kiváltható ingyenes alternatívára...

33
pata képe

fizetsz/fizetünk valamit a

fizetsz/fizetünk valamit a kerékpár utakért? nem.

Hallottál már az általános forgalmi-, személyi jövedelem-, jövedéki- és egyéb adókról?

Hogy miért nem fizetsz ezeken túl? Mert a kerékpárút olcsó, és aki kerékpározik, az nem szennyez porral, korommal, zajjal. A kerékpár emellett alig amortizál egy kerékpárutat.

Miért kell az autósoknak emellett pluszban fizetni? Mert az autópálya/autóút drága, az autó szennyez, és sokkal jobban igénybeveszi az útfelületet, mint a kerékpár, ezért drágább a karbantartása.

PS: miért hozza fel valaki kéthetente, hogy "a kerékpárosok nem fizetnek"? Eddig terjed a lakosság intelligenciaszintje? Talán igen.

34
qkac képe

sok mindenben igazad van, a

sok mindenben igazad van, a problémám a véleményeddel mindössze annyi, hogy te már azt a szintet érted el, hogy az autókat akarod kitiltani az elsősorban nekik kiépített utakról...

35
Tomacher képe

nem kitiltani, de igen

nem kitiltani, de igen erőteljesen korlátozni kell(ene).

------------
Life is Random

36
qkac képe

ezzel is egyet értek, csak

ezzel is egyet értek, csak nem mindegy, hogy hol, és milyen indokkal.

37
lord képe

Nagyon igaz. pl.

Nagyon igaz.
pl. ülősztrájk a Várban, vagy útblokád Szigetszentmiklóson

Közös elem, hogy 1. a saját önkormányzatuk a füle botját sem mozdítja és 2. a fotelek az utcán.

Ez terjedni fog.

38
SzCiklon képe

+1 A barátom Katalóniában

+1
A barátom Katalóniában él, és ott kapus rendszer van. Majdnem sírt, mikor meséltem neki a matricás rendszerről...

39
Tomacher képe

Tévedésben élsz... Az

Tévedésben élsz...

Az autópálya nem alanyi jogon jár. az drága dolog ám. Én PL évente 1x ha megyek autópályán, és akkor pontosan azért fizetek, hogy GYORSAN eljuthassak a dolgomra. Ha nem siet az ember sehova, akkor kerülje el nyugodtan az autópályát, de ha azt igenis korlátozni kell, hogy az autópálya helyett a párhuzamos mellékutakon száguldozzanak. Ausztriában ez remekül meg van oldva, egymás után jönnek a falvak az ilyen utakon, és minden egyes falu előtt meg van törve az út egy kis "S" kanyarral, hogy kénytelen legyen lassítani az ember (nagyon helyesen)

Az autópályadíjak meg közel sem nálunk a legmagasabbak , szóval szerintem igenis aki siet, az fizesse meg az árát...

------------
Life is Random

40
qkac képe

ezzel egyet értek, faluban

ezzel egyet értek, faluban senki ne száguldozzon, de a főút a főút, ahol 90 a megengedett, azért meg senki ne sipákoljon, ha valaki ezt kihasználja. a főúton 120-al én sem értek egyet, de bicajról természetesen a 90 is soknak tűnik, viszont aki főúton kerekezik, az számoljon ezzel, hisz ott ő a vendég, akkor is ha jármű! (én is tekerek főúton, csak nézek hátrafelé is, és ha kell, lemegyek az útról, és elengedem a kamiont!)

41
Tomacher képe

Magam is sokat tekerek

Magam is sokat tekerek főúton, és egy kicsit sem vagyok ott vendég.
Vendég a járdán vagyok, közúton soha!

Engem konkrétan nem zavar a 90-el döngető autó/busz/kamion, amíg elmegy mellettem, és nem üt el. Van akkora rutinom, hogy tudjam kezelni a helyzetet. Ezzel együtt úgy gondolom hogy a 90km/h helyenként nagyon veszélyes, sőt kevés olyan hely van, ahova kiengednék rutintalan bringásokat.

Az, hogy annyi a megengedett, nem jelenti azt feltétlenül, hogy az úgy jól van.

------------
Life is Random

42
qkac képe

arra próbáltam kilyukadni,

arra próbáltam kilyukadni, hogy az menjen főútra, aki ezt elfogadja, és le tudja kezelni. ennyi. és a boriska néni a falutáblán kívül ne tekerjen a felezőn!

43
Tomacher képe

Ezzel meg én értek egyet.

Ezzel meg én értek egyet. sőt senki ne tekerjen a felezőn...

azzal viszont nem értek egyet, hogy mari néni azért üljön autóba, mert csak olyan úton tud mondjuk munkába menni, ahol te(autós) nem látod őt szívesen

------------
Life is Random

44
qkac képe

engem nem zavar a

engem nem zavar a kerékpáros, egyáltalán nem, szó nélkül kerülöm. mint hallottad, őt zavarja az autó.

45
Tomacher képe

Nyílván attól az

Nyílván attól az autótól fél, akinek nem tetszik a mari néni jelenléte, ezért szándékosan ráhúz/rádudál.

illetve egy idő után nyilvánvalóan általánosítani fog, hisz ilyen az emberi természet.

------------
Life is Random

46
Vehicular cyclist képe

Amennyire tudni lehet,

Amennyire tudni lehet, nagyjából a következőt feltételezhetjük: az autópálya megépítése az adófizetők pénzéból megy - beleértve az EU sok más állámpolgárát, mint adófizetőt - a fenntartása viszont a használók befizetéséből. Mivel az építésben nagy a szerepe az EU forrásoknak, nem árt tudni, hogy az EU egyre inkább haszálat-arányos fizetést szorgalmaz. Szóval előbb-utóbb mindenütt megszűnik az "ingyenes" autópálya - helyesen a fenntartást is általános, nem használat-arányos adóból való finanszírozó megoldás. Egyébként egy olyan országban, mint a mienk, ahol igen nagy az átmenő forgalom, valószínűleg nem a legokosabb az "ingyenes" pálya. Szóval más irányban kelle gondolkodni.

Vehicular cyclist

47
Krisi képe

Jómagam pl. utálom az

Jómagam pl. utálom az autópályát, azért nem megyek rajta. Szerencsére nem kell sokat autóznom messzi vidéki városokba, pláne nem időre, ezért inkább megyek főutakon. Autópályán autózni hihetetlenül unalmas, azért utálom, ráadásul annyi idióta ember van, hogy ők végleg elveszik a kedvemet. Persze a főutakon is sok barom van, de ott legalább kanyarog az út, én azt szeretem. És persze az is visszatart, hogy egy esetleges 100 km-es útszakaszért vegyek egy négynapos matricát.
Autó vs. bicikli vitába meg nem fogok belefolyni, mindkettő remek közlekedési eszköz, de mindkettőnek meg van a maga helye. Autóval vidékre, biciklivel nappal a belvárosba. Legalábbis szerintem. (bár meg kell jegyeznem, hogy ma éjjel jó volt fővárosunkban autózni minimális forgalomnál:)

48
bonnie képe

ráadásul Tata és

ráadásul Tata és Tatabánya óváros között a pálya pont azért ingyenes, mert a(z) (nem) említett falut (Vértesszőlős) csak az kerüli el..
egyébként az Altervelo az említett 20éve meg nem épített bicikliút, ami, magwas! hol is tart?
bonnie

50
kóbor képe

amúgy pedig hát igen...

amúgy pedig hát igen... jó dolog ez a "nejárdázz!" kampány, mert tényleg ne. engem is idegesít, amikor cikáznak mellettem 30-cal, és kapkodni kell a fejemet, hogy ne kaszáljon el hátulról valaki.

DE! adott egy fiatal srác/csaj, aki még nem elég "dörzsölt" az úttesten való közlekedéshez. ő hol kezdjen el bringázni budapesten? mert azért, ahhoz, hogy valaki hatékonyan közlekedjen az úttesten úgy, hogy ne gázolják, ne sodorják el, ahhoz kell némi talpraesettség, amivel kevés ember születik csak úgy... példának okáért, kicsit ideges leszek, ha arra gondolok, hogy barátnőm - aki nem egy gyakorlott bringás - bevág az autók közé és szevasz, rakja neki nyélen...
tényleg nem kéne járdázni, de mielőtt az emberek az úttesten kezdenék el ezt az egészet, kellene nekik valami gyorstalpaló, hogy mit hogyan, merre, miért... meg lehetne eztet szervezni ilyen bringasulis formában is, vagy közösen közlekedve velük a forgalomban, én szívesen vállalom, hogy velük tartanék, ha időm engedi, és erre igény van. vélemények?
_______________________________________
szőr, tátott száj, piros-fehér KTM
ragmeg demszki(t)!

51
pata képe

még nem elég "dörzsölt"

még nem elég "dörzsölt" az úttesten való közlekedéshez. ő hol kezdjen el bringázni budapesten?

kisutca

52
kóbor képe

engem legtöbbször a

engem legtöbbször a kisutcákban dudálnak le a halálba a bunkók, mert nem elég nekik hogy 40-45-tel megyek. ott még talán frusztráltabbak az autósok, mert kerülni sincs hely... szerintem.
_______________________________________
szőr, tátott száj, piros-fehér KTM
ragmeg demszki(t)!

53
Perillustris képe

Hát persze, hiszen csak

Hát persze, hiszen csak figyelmeztettek arra, hogy kerékpárral maximum 45-tel mehetsz.

54
kóbor képe

nyilván

nyilván :)
_______________________________________
szőr, tátott száj, piros-fehér KTM
ragmeg demszki(t)!

55
Nuvanda képe

Nem 40 a max?

Nem 40 a max?

56
steerio képe

Szard le. Talán az

Szard le. Talán az életüket mented meg, a kisutcákon ugyanis átlag 50 méterenként követik egymást a jobbkezes kereszteződések, hova meg hogyan akar ott száguldozni? Átrongyol rajtuk?

57
NemNorma képe

Igen, átrongyol rajtuk.

Igen, átrongyol rajtuk. Komolyan. Én egy családi házas övezetben élek, két kilométeres körzetben csak jobbkezes utcák vannak raklapszámra. Simán végigrongyolnak rajtuk fékezés és körülnézés nélkül. Nem tudom, mire gondolnak, hogy majd a másik áll meg, mert az szabályosan közlekedik? Ha meg már megállt, akkor én átsuhanok? Vagy egyszerűen azt hiszik, hogy mindig éppen az a főútvonal, amelyiken ők mennek. Nem tudom. Volt itt már olyan baleset ebből, hogy mindkét autó a feje tetején állt meg, plusz egy komplett kerítés bánta a dolgot, meg törött kezek, rázkódott agyak. Szóval, rongyolás az van.
.
.
NN
.
.
Ki a király? :D

58
SzCiklon képe

Nem egy helyen lakunk???

Nem egy helyen lakunk???

59
Loos képe

Kisutcákban 40-45-tel

Kisutcákban 40-45-tel mész? Javaslom inkább a 42-16-ot.

60
kóbor képe

már vártam, hogy ki lövi

már vártam, hogy ki lövi le :) amúgy 52-18 a nagy fétis :)
_______________________________________
szőr, tátott száj, piros-fehér KTM
ragmeg demszki(t)!

61
Wolf képe

Te, mennyire jó barátnő

Te, mennyire jó barátnő ez a barátnő? :-)) Csak azé kérdem, mer ha komoly a dolog, akkor elkísérgethetnéd mondjuk az első két-három hónapban, folyamatosan oktatgatva, valós szitukban is felhívva a figyelmét bizonyos dogokra. Hidd el, max öccá kilométer után meg fogja tanulni. Az én barátnőm (lassan a feleségem, dehát ez ezzel jár...) ma már úgy rakja, hogy alig bírok vele lépést tartani, pedig ő is félénk kislányként kezdte.

Akinek meg nincs magánoktatója, annak létezik az a fajta gyorstalpaló, amiről a hozzászólásod végén írsz. Van rendszeresen Minimal Mass, Night Ride ésatöbbi.

62
kóbor képe

hát elég jó, sőt... :)

hát elég jó, sőt... :) úgyhogy ezért is aggódom. amúgy persze ez lesz, megyek vele először mindenhova, csakhát én se érek rá mindig. viszont Night Ride ideálisnak tűnik a kissebb forgalom miatt.
_______________________________________
szőr, tátott száj, piros-fehér KTM
ragmeg demszki(t)!

63
lujka képe

várjuk! :) majd mondja,

várjuk! :)

majd mondja, hogy ő a volátáné, és akkor tudjuk, hogy oktaatási célunk is van. :)

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC

64
kóbor képe

ámen

ámen :)
_______________________________________
szőr, tátott száj, piros-fehér KTM
ragmeg demszki(t)!

65
csakegycsaj képe

én is szoktam járdázni.DE

én is szoktam járdázni.DE ilyenkor teljes mértékben figyelembe veszem,hogy a gyalogosnak van elsőbbsége.Én sem vagyok még elég dörzsölt az úttestekhez.Csak ismerős terepen megyek az úton.Ez eléggé leszűkiti a helyeket amerre tekerni szoktam.pedig szivesen felfedezném a várost keresztbe kasul.Ez a közösen kölekedés nekem nagyon bejönne:)) irtóra jó volt a CM-en is akkora társasággal az úton menni.egyedül nem vállalnám be.én támogatom az ötletet

66
kóbor képe

ja meg még valami... nem

ja meg még valami... nem tudom pontosan, hogy az MK által kezdeményezett KRESZ-módosítás mit tartalmaz, de úgy nagy általánosságban lehetne azért is kampányolni, hogy hangsúlyosabban kapjon szerepet az elméleti (esetleg gyakorlati) oktatásban a kerékpárosokkal való "EGYÜTTközlekedés". példákkal, tipikus helyzetekkel, stb... nem hiszem, hogy ez akkora kérés, ellenben biztos, hogy némi előrelépést jelente a közlekedési kultúrában.
a gyakorlati oktatás alatt azt értem, hogy bevehetnének pl. a rutinvizsgába ilyet, hogy kerékpáros kerülése. de tényleg. annyi szerencsétlent látni nap mint nap, akiknek halvány lila f*ngjuk nincs arról, hogy mekkora oldaltávot, hogyan, stb...
kerülés közben kétszer váltanak, mert nem tudják, hogy akkor most 3 vagy 2, közben ráhúzzák a kormányt a bringásra, mert a váltót nézik, és még sorolhatnám. vidéken 1 hónapban egyszer autóba ülök én is, és újra meg újra meglepődök, hogy kik kapnak jogosítványt napjainkban. életveszélyesek, a magabiztosságnak, rutinnak nyoma sincs a vezetési stílusukban, és ez sajnos nem korfüggő, ugyanúgy látni a 40-es anyukánál, mint a 17 éves apuhondájás hülyegyerekeknél.
valamit ezzel is kellene kezdeni, mert sok esetben nem is a hanyagság és az oda nem figyelés szüli a bajt, hanem a vezetéstechnikai képzettség hiánya...
_______________________________________
szőr, tátott száj, piros-fehér KTM
ragmeg demszki(t)!

67
csakegycsaj képe

+1 mit várunk,ezt szülte

+1 mit várunk,ezt szülte a sok gyorstalpalótanfolyam.minél rövidebb idő alatt minél több pénzhez jusson iskola,oktató:(

69
kóbor képe

Jobbulást

Jobbulást Rigó!!!
_______________________________________
szőr, tátott száj, piros-fehér KTM
ragmeg demszki(t)!

70
NemNorma képe

Ezútom is jobbulást

Ezútom is jobbulást kívánok a sportolónak. Itt lakok a környéken, ahol történt a baleset, nem tartom kizártnak, hogy egy helyi paraszt volt, van belőlük sajnos elég. Majd nyitva tartom a szemem, biztos nyoma van a kocsin a balesetnek.

.
.
NN
.
.
Ki a király? :D

71
SzCiklon képe

Tényleg egy helyen lakunk

Tényleg egy helyen lakunk :-)))

72
NemNorma képe

Mikor én vezetni tanultam,

Mikor én vezetni tanultam, már közel 20 éve, 2 órát szánt az oktatóm arra, hogy megtanítson egy nyomon haladó járművek megelőzésére. Az volt a szabály, hogy a józan bringás egy méter széles, a nem józan meg 2. A lényeg, hogy mindegyiket úgy kellett előzni, mintha a 2 méteres kategóriába tartozna, és kész, elrontani sem lehetett. Mióta ennyire liberalizálódott a gépjárművezetői oktatás is, naponta nem hiszek a szememnek, mikor azt kell látnom, hogy sok T betűs oktatókocsi már eleve szabálytalanul közlekedik, ergo ezt tanulják a jövő sofőrjei. Index nélküli kikerülés, egysávos, de széles úton teljesen jobbra húzódás, az oktató oktatás közben mobilozik, a tanuló meg megy, amerre lát, centikre index nélkül előzi a kerékpárost, stb. Ilyenekért én olyan tockosokat kaptam volna anno a fejemre az oktatómtól, hogy lefejelem a kormányt. Amúgy az is rohadtul dühít, hogy tényleg szinte minden autós index nélkül kerülgeti a bringásokat. Az nem jut eszébe a parasztjának, hogy ha indexel, akkor a mögötte jövő is felfigyel arra, hogy hoppá, ott valami van, amit nem látok, és ki kell kerülni, tehát felkészül ő is, még mielőtt szembesülne azzal, hogy mi is az, amit ki kell kerülni. Én akkor is kiteszem az indexet, ha nagyon széles az út, és irányváltoztatás nélkül elmegyek egy kerékpáros mellett, mert van hely. Egyik nap kocsival mentem hazafelé az Erzsébet királynén, mögöttem autó legalább 40 centi követési távval a seggemben. Pirosnál kiszállok, hogy elküldjem a búsba (volt már két ráfutásos balesetem, mert mögöttem nem tartottak megfelelő távolságot, és rommá zúztak alattam két kocsit, szóval allergiás vagyok erre), szóval kiszállok, és akkor látom, hogy egy oktatókocsi az, és az oktató vezet, egyedül van. Most komolyan ilyenektől kell megtanulni vezetni manapság? Ilyenért akkoriban nem adtak jogsit, simán megvágtak, és most meg ilyenek oktatnak? Szánalmas. Ja, és a témához visszatérve, kétszer vizsgáztam anno vezetésből, mire meglett a jogsim, mert az első gyakorlati vizsgán bedöglött alattam a Skoda. De! A vizsgabiztos azt mondta, ha mégegyet hibázok, megvágott volna, mert szerinte nem tartottam elég nagy oldaltávot, mikor megelőztem egy kerékpárost! Szóval akkor ezt még komolyan vették.
.
.
NN
.
.
Ki a király? :D

Szerk.: Ja, és aki autózik (is), itt ne nyavajogjon, hogy a kerékpárutat ki fizeti, meg ilyenek, mert az a rohadt nagy büdös igazság, hogy egy autós kétszer annyiba kerül az államnak, mint egy bármelyik másik állampolgár, akinek nincs autója, és ezt úgy értve, mikor már minden adó és járulék be van fizetve. Vagyis amíg az autós ugyanannyit tesz a közösbe jövedelem-, és egyéb adó formájában, mint egy nem autós, és befizeti a mindenféle sarcot a tragacsa után, DE még így is kétszer annyit kap vissza a közösből, addig kussoljon. De ezt már valahol egyszer leírtam. És mielőtt valaki itt a fejemet veszi, ismerem mindegyik oldalt, mert én is vezetek nap mint nap autót és kerékpárt is. Kb. 100km autó/30km kerékpár megoszlásban, a munkámhoz kell a verda, amivel nyugodtan haza is járhatnék, de ott hagyom a telepen, és kerékpárral kényeztetem a testemet, mert megérdemli. :)

73
kóbor képe

teljes mértékben osztom,

teljes mértékben osztom, amit mondasz...
az egész oktatás olyan lett, mintha ilyen "faszacsávó"-képzés lenne. én 4 éve szereztem jogosítványt, hála Istennek normális, régivágású oktatónál, aki minden hibáért rögtön ordított.
viszont emlékszem, már akkor is volt egy ilyen divat a csoporttársaim között, hogy a leglazább oktatóhoz akartak menni, mert az kb. kidugta a lábát oktatás közben az ablakon, "meghátnagyonjófej". tényleg, ez az elsődleges szempont, amikor az ember vezetni tanul... no comment.
_______________________________________
szőr, tátott száj, piros-fehér KTM
ragmeg demszki(t)!

74
Tin képe

"egysávos, de széles úton

"egysávos, de széles úton teljesen jobbra húzódás,"

A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten nem kell feltétlenül felfesteni az összes sávot. Ha középen csak felezővonal van, de az út amúgy alkalmas a párhuzamos közlekedésre, akkor pl. tök jogos a jobbra tartás (sőt kötelező is), valamint még annyit kell tudni, hogy az ilyen úton nem használhatod előzésre a szembe jövő sávot.

75
NemNorma képe

Ez angyalföldön a

Ez angyalföldön a Göncöl. Széles, de viszont a széle kerékpárút, meg parkoló, mint az Andrássy-n. Csak már lekoptak a festések, de tábla jelzi, mégis szarnak rá még az oktatók is. A tanulóvezető a bringasávon meg a parkolón felesben prüntyög, gondolom nem önszántából.
.
.
NN
.
.
Csere-bere

76
toreki képe

Az nem 2 sáv, csak 1

Az nem 2 sáv, csak 1 széles. Ott úgy férni el egymás mellett, hogy a lámpánál a jobbra kanyarodó pont elfér az egyenesen haladó és a bringasáv között. De a 120-as busz már rááll a bringasávra, hogy ne álljon be mellé senki, mert a kereszteződés túloldalán egyből megáll. Meg a száguldozó idióták szoktak bringasávon jobbról előzni.

77
proof88 képe

Üdv! Nos, mivel látom,

Üdv!

Nos, mivel látom, oktatással kapcsolatos beszélgetés van, beleszólok én is. :)
Én júliusban kezdtem el tanulni a KRESZ-t, most csinálom a forgalmi órákat. Eddig egyszer előztem meg csak kerékpárost, de komolyan mondom, hogy fél kilométer oldatávot fogok tartani melletük, mert féltem elmenni mellette. De nem csak rá igaz, hanem minden olyan dologra, ami nem megszokottan van az út szélén, pl. hülyén parkoló autó háta, stb. Egyszerűen mindig parázok ilyenkor, hogy ugye elég oldaltávot hagyok, mert nem érzem annyira, hogy jó helyen van-e a kocsim (mármint az oktatóé) túloldala.
Az oktatómat szeretem, mert nagyon megtanított arra, hogy állandóan indexeljek, és tök jó, hogy állandóan hülyének érzem magam mellette. :D Szóval azért én tisztában vagyok a jelenlegi tudásommal, és azt hiszem, bőven gyakorolgatni fogok még én kihalt helyeken is, miután meglesz a jogsi... Autóban ülve egyszerűen szinte szorongok, de nem tudom, hogy miért. Pedig úttesten szoktam biciklizni is, de ott érdekes módon előre tudom, hogy kinek van elsőbbsége a kereszteződésben. Valamelyik nap is, védett úthoz érkeztem, szemből meg állt egy troli, aki jobbra szeretett volna menni, de annak ellenére, hogy nekem volt elsőbbségem, mutattam neki, hogy jöjjön, merthogy jófej vagyok és tömegközlekedésnek segítek. Mikor szabad lett a terep, jött is és kezével megköszönte. Most ezt autóban ülve nem tudtam volna megtenni, mert olyan szinten szorongok benne ülve, hogy az is lassan esett volna le, hogy nekem van elsőbbségem a trolival szemben, nemhogy lemondani az előnyömről. Na mindegy. Szóval az én tanárom nem jófejkedik úgy, ahogy azt írtátok másokról, és én ennek örülök is, de emberileg jófejnek ismertem meg, még mielőtt rosszat gondolnátok róla.
Na, oltom magam megint: biciklisként mindig elengedem a gyalogost, ha kereszteződésben kanyarodok és ugye keresztezem az útját, mivel ugye előnye van. Vmelyik nap mentünk forgalomban, és simán elkanyarodtam a gyalogos előtt, pedig tudom nagyon jól, hogy mi a szabály. Nem tudom, mi van velem ilyenkor, de akkora lúzernek éreztem magam utána, hogy hihetetlen.
Más: nekem sem tetszik a mai rendszer, legalábbis az oktatás része. Tényleg változatosabb szituációk kellenének, ahogy azt fenn is említették, pl kerékpáros szabályos előzése, stb.
Talán majd egyszer, valamikor...
Én tervezem azt is, hogy jogsi után elmenni ilyen vezetéstechnikai tréningre. Valaki volt hasonlón?

http://people.inf.elte.hu/proof88

78
qkac képe

sajnos a vezetéstechnikai

sajnos a vezetéstechnikai tréningek nem sokat érnek.. egyhangú pályák, mindig ugyanaz a szituáció, és ha nem valami rendezvény keretein belül csinálod, rendes pénzeket kérnek érte. ha vezetéstechnikára van szükséged, autózz hegyen hóviharban, ott fogod megtanulni, milyen az, ha nem arra megy az autó, amerre szeretnéd, hol vannak a határok, mekkora gázzal kell indulni, és hogy kell fékezni, hogy ne pofázzon vissza az abs:) a szorongás meg elmúlik, és minden cselekvés reflex szerű lesz. nem fogsz rajta gondolkodni, kinek van elsőbbsége, azonnal tudni fogod, legfeljebb szarsz rá, ahogy sajnos sokan teszik.. de hozzászólásodból ítélve nem fogsz ebbe a kategóriába kerülni szerencsére...

(jobbról jó, balról meg fizet a biztosító:D)

79
kóbor képe

vagy ahogy én ismerem:

vagy ahogy én ismerem: jobbról jó, balról meg kikalapáljuk :)

komolyra fordítva: a vezetéstechnikai tréningek szerintem se sokat érnek, mivel a félig lefagyott úton úgysem úgy rántja ki alólad a betont a gép, ahogy a hungaroringen. de ha gondolod, szólok, ha lesz valami ingyenes, dolgoztam már ilyenen, értesülök az új rendezvényekről...
a hozzáállásod pedig példaszerű. szvsz sokan ezt a szorongást nem látják be, és nem hogy óvatosabban vezetnének, hanem... amúgy pedig el fog múlni, nekem is volt ilyen tenyérizzadás régen, gyökkettővel mentem parkoló autók között, hogy nehogy kitolassanak, bringást inkább nem is előztem sokszor, ha nem volt elég széles az út és jöttek szembe is, stb... gyakorlat kérdése az egész, ne ijedj meg! ;)
_______________________________________
szőr, tátott száj, piros-fehér KTM
ragmeg demszki(t)!

80
Krisztab. képe

Addig jó, amíg nem bízod

Addig jó, amíg nem bízod el magad, a legveszélyesebb az "Én már faszán vezetek" hozzáállás a gyakorlatlansággal kombinálva.

Azért a zebránál állj meg legközelebb :)

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

81
proof88 képe

Nem zebra volt, hanem

Nem zebra volt, hanem kanyarodtam kereszteződésben, és ott volt a gyalogos, akinek kereszteztem az útját. Nem direkt csináltam. :$

http://people.inf.elte.hu/proof88

82
pfm képe

a nyáron tbbkközt

a nyáron tbbkközt Gárdonyba is lebringáztam Bp-ről.
a bringások mind kitiltva, táblával.
vagy tilosban mész a Balatoni (7-es) főúton(~52km), vagy kerülsz Biatorbágy-Etyek-Alcsút-stb. felé (~77km). és még itt sem biztos, hogy szabályos vagy végig.
változtatni kell.

83
Wolf képe

Szorri már (azért is, hogy

Szorri már (azért is, hogy kissé offolunk), de ha a hetes szóba kerül, mindig úgy érzem, meg kell védjem. Hol vannak ottan kitiltva a bringások? A budapesti-érdi szakaszon? Az lehet, azt ugyanis nem ismerem -- lévén, hogy sokkal kellemesebb kerülőutak vannak plö Törökbálint felé. (És hosszban majdnem ugyanannyi.) Martonvásártól viszont éppenhogy a nehézgjmek vannak kitiltva, tehát tök jó.

7-esen, félelemben (és ezexerint tilosban) menve: 20,1 km

Törökbálint felé, lankás erdei és kertvárosi utakon menve: 22,6 km

Egyébként az általad ajánlott kerülő is nagyon jó kis útvonal, bár tény, hogy hosszabb. (Ja, és én is Gárdony... :-))

84
pfm képe

igazad van, valóban csak az

igazad van, valóban csak az elején van tiltás, és az utolsó ~10km-en bringaút is van.

az útvonalat kösz, tényleg van alternatíva, de igazából nem biztos hogy be mertem volna vállalni egy tök ismeretlen, kacskaringós utat az egyértelmű egyenes helyett, így első alkalommal, éjjel, sietve... :)

85
Wolf képe

[ Nem ide akartam,

[ Nem ide akartam, törölve. ]

86
bonnie képe

"Nem támogatták a

"Nem támogatták a kerékpárutat
Nem kapott támogatást az Által-ér völgyi kerékpárút fejlesztésére benyújtott közös - Tata, Tatabánya, Vértesszőlős - pályázat. Az elutasítás egyik fő oka az volt, hogy nem rendezettek azon földek tulajdonviszonyai, amelyeken a kerékpárút áthaladna. Ennek megoldásán dolgoznak a szakemberek, és októberben úabb pályázatot nyújtanka be a kerékpárútra."
írja a Tatai Tükör 2008.10.11-ei száma
:(

bonnie

87
hox képe

vegyetek autót csóró

vegyetek autót csóró pupákok vagy menjetek busszal

csak a lúzerek járnak biciklivel

88
Cseya képe

Nem.

Nem.

89
boci képe

szerintem járj a lábaidon,

szerintem járj a lábaidon, mint a bogarak...

Boci
----------
MK-Belváros
...akrat icob, icoB
3:-O

90
Zsurmi képe

Ilyet én is tudok.

Ilyet én is tudok. Böff:
Csak a lúzerek járnak mindig autóval. Mert olyan drága nekik, hogy mindig használni kell - különben nem "hozná be" az árát!
-
Zsurmi