Ha egy most átadott hídhoz csak ilyen útat tudnak építeni, akkor tényleg nincs remény!

CsatolmányMéret
gpb_31.jpg143.18 kB
Fotó: Nagy Attila / index.hu

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Fintagy képe

én is hallottam róla, hogy

én is hallottam róla, hogy hullámzik mint a Balaton. nem akartam elhinni... de még azt sem hiszem amit a fotón a szememmel látok.

2
Névtelen képe

Ez hihetetlen! Nektek semmi

Ez hihetetlen!

Nektek semmi sem jó?
Hullámos akkor hullámos ez van, a bringa úgysem annyira fontos, nem amiatt épült a híd, nem mindig ti vagytok a legfontosabbak! Amúgysem használjátok soha a bicikliutakat akkor meg nem is értem minek építenek.

3
Prof.gruppetto.hu képe

Perill, ez gyenge

Perill, ez gyenge próbálkozás volt...

www.gruppetto.hu

4
Drody képe

Photoshop? Bazdmeg

Photoshop? Bazdmeg szánalmas!!!

........................
Formaharc és sci-fi.

5
illoillo képe

és mint tudjuk, minden

és mint tudjuk, minden másra lesz pénz de ennek a karbantartására biztos nem, tehát az állapota csak romlani fog :(

6
illoillo képe

Én a PS-t a hibák

Én a PS-t a hibák eltüntetésére szoktam használni, ha müködne, szánnék rá egy kis időt átmaszkolnám az összes bringautat.

7
illoillo képe

Ja és bocs hogy magamra

Ja és bocs hogy magamra kommentelek, de egy nyavajás esővíz elvezető sincs, majd szépen csorog a bringaúton, meg jőn a hólé és a felfagyás, ez jut nekünk, tessék műszaki átadás és egyéb huncutságok.

8
Hotyhogy képe

A különböző

A különböző hőmérsékletű légrétegek eltérő fénytörése miatt lehet ez. Várj míg tél lesz, meglátod, akkorra majd kiegyenesedik, mint a tükörsíma jégfelület!

Mellesleg, mi az abszolút lehetetlen?

Hepe-hupás úton két hepe egymás után. Bocs, ha szakállas volt! :)

_________________

Hotyhogy?!

9
pethodavid képe

Ma elvileg átmegyek rajta

Ma elvileg átmegyek rajta 2x is szóval majd leírom este vagy holnap, hogy milyen volt...

| Blog | Gallery | E-mail |

10
Prof.gruppetto.hu képe

Egy ismerősöm

Egy ismerősöm utánakérdezett, hogy mi van ezzel az úttal, ígymarad, vagy javítják? Nem fogjátok kitalálni a választ. Állítólag szándékosan ilyen, hogy a kerekesszékkel közlekedők könnyebben feljussanak! Az elképzelés amúgy dícsérendő, de erre biztosan van olyan megoldás is, ami a kerékpárosoknak is jó. (Pl. pár méterenként oldalra vezető kiálló... Ahogy nézem, hely lenne...)

www.gruppetto.hu

11
Hubor72 képe

Szándékosan?! Akkor

Szándékosan?! Akkor kérdem én, hogy a Váci úton 1 hónapja átadott kerékpárútat is szándékosan csinálták hepe-hupásra? Ott egy büdös emelkedő sincs. Kérlek, hogy az ismerősöd ezt is kérdezze meg! Köszi

12
Perillustris képe

Kamu. Másrészt egy

Kamu.

Másrészt egy kerékpárútnak a kerékpárosokat kell kiszolgálnia, az általam egyébként tisztelt kerekesszékeseknek valószínűleg a járda felelne meg legjobban, természetesen megfelelő felhajtóval, de persze ez plusz pénz, és inkább ezen spórolnak.

Nem hiszem, hogy jól éreznék magukat a 30-40 km/h-val haladó biciklik között, még akkor sem, ha a normális biciklis lassít, ha a közelükbe ér, hogy egy esetleges baleset kockázatát minimumra csökkentse.

13
alcedo képe

Lehet, hogy butaság a

Lehet, hogy butaság a felvetésem, de a meredekebb szakaszokon nem tudom, miért könnyebb feljutni kerekesszékkel. Másfelől a sétáló emberek sebességével közlekedő kerekesszékesek számára tényleg a járda akadálymentes használata tűnne logikusnak, csakúgy, mint a babakocsival közlekedő szülőknek.

Lehet, hogy a tervező nem gondolta át, hogy mit is tervez?

14
Krisztab. képe

Ha nincsenek vízszintes

Ha nincsenek vízszintes pihenők, akkor egyhuzamban kell feltekernie, talán ez.

Egyáltalán oda tud jutni valahogy egy kerekesszékes? Vagy olyan, mint a Hungária krton a Kacsóh Pongrác úti aluljáró, meg némelyik 4-es 6-os megálló, hogy önmagában akadálymentes, csak az oda- és elvezető út áthatolhatatlan.

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

15
PJohn képe

Ez direkt ilyen, hogy ne

Ez direkt ilyen, hogy ne száguldozzunk rajta, vagy csak ennyire elbaszták? Mindkét esetben elküldeném őket valahova...

16
Belzebúb képe

ez a szomorú, magyar

ez a szomorú, magyar valóság. a kép nem csal. már a Váci úton épített új kerékpárút is ugyanilyen hepehupás. ugyanaz a cég csinálta a munkálatokat. de a minőséget elnézve, a pénz egy része inkább az ellenőrök zsebébe ment, hogy szemet hunyjanak a hobbiaszfaltozó feketemunkások felett. a maradék pár milliárd meg a privát számlákra.
vajon milyen lenne a visszhangja, ha a hídon is ilyen lenne a burkolat?
szánalmas az egész. de legalább nem az autóúton kell közlekedni. és tolni se kell a bringát a hídon. bár Derce polgármester ezt szeretné.
ma erre megyek haza, és igyekszem nem telihányni az utat.

17
Cseya képe

Hát a Váci úti

Hát a Váci úti kreálmány tényleg elég gázos, a vonalvezetése kusza, s az úthengert igazán átküldhették volna rajta egyszer-kétszer. Ráadásul ott elfért volna az út szélén egy-egy bringasáv.

19
Cseya képe

Ja, hogy ez már volt

Ja, hogy ez már volt téma... Én még csak most vasárnp találkoztam vele, de belopta magát a szívembe. Tipikusan csak arra jó, hogy az autós mutogasson rá, hogy "miért nem azon mész?". Mert távolról egész jól néz ki, tényleg.

20
illoillo képe

Azt tudjátok-e hogy egy

Azt tudjátok-e hogy egy hónapig díszkivilágíttás lesz a hídon, melynek költségeit a kivitelező állja! Mostmár értem, azt a pénzt meg kellett valahol spórólni, hát erre volt jó a bringaút. mert aza fránya díszkivilágítás az nagyon kell!

21
vasutas képe

A kerékpárutat a

A kerékpárutat a kivitelező JÓL építette meg. Nem a kivitelezőt, hanem a szabványt kell szídni: Az ÚT 4-1.203 szabvány alapján tervezték a kp utat. Nyílván nem akartak (vagy nem tervezhettek) bazi hosszú rámpát, ezért meredekebbre vették az emelkedőt. Azonban az előírás bizonyos hossz után 3%-os pihenő emelkedők beiktatását írja elő (nehogy már elfáradjon a szegény bringás), ettől lesz "hullámos" az út. Pl 7% emelkedő csak 30m hosszban építhető, utána 3%, aztán megint jöhet a 7%. Szerintem a szabályozást kéne átalakítani, mert amellett, hogy hülyén néz ki, még nem is kényelmes a kialakítás. Ráadásul építeni is nehezebb :-(

22
adamekp képe

Kétlem, hogy a szabvány

Kétlem, hogy a szabvány arasznyi távolságokat adna meg a 7 és 3%-os emelkedők váltakozásának, s azt is random módon. Ez olyan hepehupás, mintha szabad kézzel húztam volna meg a vonalat a terveken, amit azonban hajszálpontosan kiviteleznek.

üdv adamekp

23
PJohn képe

a "szabvány szerinti" nem

a "szabvány szerinti" nem egyenlő a "jó"-val. Legalábbis ha a szabvány nem jó.

24
vasutas képe

A korrekció jogos lehet.

A korrekció jogos lehet. Akkor szabvány, ill terv szerint, de rossz minőségben építették meg. Sajnos a helyszínen még nem próbáltam ki a kp utat.

25
illoillo képe

Vasutas Köszi a szakértő

Vasutas
Köszi a szakértő hozzászólást.

Így egykicsit érthetőbb a dolog, de kényelmesebb az biztos hogy nem lesz, ellenben még ronda is :)
No mindegy ez van.
Most akkor ki kellenne találni valami használható szabványt arra, hogy a viacolor burkolatú kerékpár útak ne hulljanak szét tégláról téglára, mert sajna ez napról napra megy végbe a Dunapláza mögötti útszakaszon. és még biztos számos helyen a városban.

26
pixel képe

Végülis igazat kell adnunk

Végülis igazat kell adnunk ennek a Dercének. Ez tényleg a világ röheje, vagy mit is mondott.

27
Kuku képe

Csak idézni tudok: "A 63

Csak idézni tudok:

"A 63 milliárd forint adófizetői pénz biztosan jó helyre került - mondta a miniszterelnök, és felidézte azt, hogy a két hete átadott M0 keleti szektor jelentősen csillapította a Hungária körút forgalmát és könnyebbé tette az ott lakók életét. Üdvözölte az építők gesztusát, hogy a híd tényleges elkészültétől egy hónapig díszkivilágításban tartják a hidat, sőt még a villanyszámlát is fizetik."

Még nem tudtam eldönteni hogy bolondnak, vagy muslicának nézik az adófizetőiket.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

28
vaandor képe

Úgy ötméterenként vannak

Úgy ötméterenként vannak benne a huplik, lefelé menet ez súlyosan balesetveszélyes is lehet, mert gyakorlatilag egy felgyorsult bringa pattog rajta. Így jó eséllyel nem áll majd meg a hajtűkanyarban. Ez Pesten az árkot, Budán a vaskorlátra csavarodást jelenti.
Apropó, arra nincs előírás (vagy józan paraszti ész) hogy a kanyarokat szélesebben, neadjisten enyhén befelé dőlő aszfalttal burkolják? Ha nem akarok kisodródni, 5-10 km/h felett már lefejelem a szembejövőt.

Amúgy a lejtéshez: Szerintem ez nem meredekebb, mint az Árpád híd Budán, az meg tükörsima, mégsem panaszkodik rá senki.

Már azon gondolkodtam, hogy valami panasszal az ideiglenes használati engedély véglegesítése előtt kéne ezt kijavíttatni, de ha előírásos, akkor még rosszabb a helyzet.

29
hf képe

Sziasztok! Ha valaki ír egy

Sziasztok!

Ha valaki ír egy hivatalos levelet az ügyben, akkor mint MK ÉP (így hivatalosabb) eljuttatjuk a NIF-hez, mint építtetőhöz. Az utóbbi időben annyi ilyen levelet írtam meg, hogy nincs energiám ezt is megírni. Valaki megcsinálja?
A NIF-hez vannak kapcsolataink.

Köszi: hf

---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam

30
RU_desz RU_lez képe

Mit nekünk Zalai-dombság

Mit nekünk Zalai-dombság itt van a megyeri az ország új ékessége. A képen nagyon durván néz ki... Valmat tényleg kellene csinálni vele... lehet zarándokhellyé fog válni de a 4-es metró alagutaknál nem lesz népszerűbb.

31
Tarkofityisz képe

Európa itt épül!!!

Európa itt épül!!!

Hullámos kerékpárút 63 milliárdért!!!
Gratulálunk bunkó paraszt banda! Az alvállalkozó alvállalkozója megépítette, vagyis Józsi, akit 5 másik nézett közben. Pedig képesítve nem volt, csak bebaszva, de azt viszont nagyon!

Ferinek viszont fontos volt átadni minél hamarabb.
Gratulálunk minden vállalkozónak, a kormánynak, és a mindenkinek aki elengedte az ökröt, hogy odahugyozza az utat, és utána zsebre tette a sok zsét!

32
Névtelen képe

demagóg vagy, bunkó és

demagóg vagy, bunkó és szánalmas. Ez a leginkább jellemző a magyar állampolgárokra, hogy mindnehez értenek, de aki csinálja, az semmihez. Fogalmad sincs, hogy miért épült így a kerékpárút, arról meg végleg nincs, hogy a 63 milliárdból mekkora összeg volt az, amit erre fordítottak, és mekkora lett volna, ha egy totál egyenes kerékpárutat kellett volna építeni.

33
Norbi képe

Én is elnéztem ezt a

Én is elnéztem ezt a képet napközben és nekem is ez jutott rögtön az eszembe:nincs remény.Ez nagyon elkeserítő.
Azért majd kipróbálom az utat,hogy élőben milyen.

http://kep.tar.hu/norbonc

34
Tomacher képe

A megoldás roppant

A megoldás roppant egyszerű. ez nem aszfalt amit a képen látunk, hanem a domboldalon legurítottak egy kerékpárút mintázatú szőnyeget.

------------
Life is Random

36
Tomacher képe

A viccet pedig nyílván

A viccet pedig nyílván sokan ismeritek, de hátha van ainek még újként hat.

Józsi le akarja festetni a kerítését közbeszerzésen. megkérdez 3 embert, hogy mennyiért csinálná meg:

Béla 50.000Ft
Pista 60.000Ft
Feri: 250.000FT

megkérdezi a ferit, hogy mé' ilyen drága ez. hát 100 neked, száz nekem, a feri meg megcsinálja 50-ért.

------------
Life is Random

38
Cseya képe

Az! :D

Az! :D

39
Franci képe

Vége nem jo: megkérdezi a

Vége nem jo:

megkérdezi a ferit, hogy mé' ilyen drága ez. hát 100 neked, száz nekem, a BÉLA(!!!) meg megcsinálja 50-ért.

------------

40
Tomacher képe

a pont jár. kíváncsi

a pont jár. kíváncsi voltam figyel-e itt valaki...

------------
Life is Random

41
adamekp képe

Hohohoó! A Nagy (Betűs)

Hohohoó! A Nagy (Betűs) Feri vállalja 250000-ért, míg a nemecsek ferit bízzák meg!

üdv adamekp

42
Franci képe

akkor direkt irtad le

akkor direkt irtad le pontatlanul?:)

43
Tomacher képe

Dehogyis.... q.fáradt

Dehogyis.... q.fáradt voltam

------------
Life is Random

44
lord képe

Úgy érzem, szlogen lesz

Úgy érzem, szlogen lesz még ebből a Derce-durca/ Hepe-hupa akaratlan kínrímből

45
pethodavid képe

Én kipróbáltam és nem

Én kipróbáltam és nem vészes ez az út. Meredek a feljáró, de nem zavaró a hullámzása. Tuti nem véletlenül lett ilyen szóval no fear! A visszafordítói viszont sokkal aggasztóbbak. Szűk, meredek szögű és ki lehet repülni róla az árokba...
Élménybeszámolók itt:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080930/megyeri-hid-sajat-szemmel

| Blog | Gallery | E-mail |

46
Attila111 képe

Nem akartak külön

Nem akartak külön kerékpáros és mozgássérült rámpát kialakítani, emiatt kombinálták össze a kettőt.
Az előírások:
OTÉK:
(2) Akadálymentes közlekedéshez:

a) a lejtők egyenes karúak legyenek,

b) a legfeljebb 2 cm-es szintkülönbség elfogadható,

c) a legfeljebb 17 cm-es szintkülönbség áthidalásához legfeljebb 8%-os (1:12) lejtésű rámpa is alkalmazható,

d) a 17 cm-nél nagyobb szintkülönbség áthidalásához legfeljebb 5%-os (1:20) lejtésű rámpát kell alkalmazni,

e) egy lejtőkarral legfeljebb 0,45 m szintkülönbség hidalható át,

f) a lejtőkar indulásánál és érkezésénél legalább 1,50 m átmérőjű szabad terület biztosítandó,

g) a többkarú lejtők áttekinthetőséget biztosító mellvéddel alakítandók ki,

h) a lejtőhöz két fogódzkodó korlátot kell biztosítani, a járófelülettől mért 0,70 m és 0,95 m magasságban, az 1,50 m-nél szélesebb lejtőknél mindkét oldalon kapaszkodót kell elhelyezni és a pihenők mentén megszakítás nélkül továbbvezetni,

i) a szabadtéri lejtőt csapadéktól védetten, ennek hiányában megfelelő csúszásgátló bordázattal kell kialakítani,

j) többkarú lejtő legfeljebb 1,80 m magasságkülönbség áthidalására létesíthető.

47
Stefidzsi képe

De nem kombinálhatják

De nem kombinálhatják össze, hisz ez a kialakítás a fent leírt előírásokat legalább 60%ban nem teljesíti! Tehát a "mozgáskorlátozottak miatt ilyen" teljesen megcáfolható! Rossz, meggondolatlan munka.

48
Semico képe

Hát elég rosszul fest

Hát elég rosszul fest sztem is az a felvezető a bringaúton.
Ma délután volt szerencsém ki is próbálni.
Sztem közlekedni lehet rajta, de azért az Árpád híd sokkal kényelmesebb. Kicsit zavaró volt még az a rengeteg gyalogos is. Ha lól gondolom az É-i oldal kerékpár út lenne, ezzel szemben álló gondolat hogy mind két végén ott van szépen a gyalogosoknak a lépcső és nem láttam semmit sem ami jelezné hogy az a lépcső kerékpár útra visz fel és nem járdára.
A fel/le hajtóknál a hajtűkanyarok kicsit ténleg szűkre sikerültek, de talán a nagyobb probléma a pesti oldalt van vele: nincs korlát!
Akkor még ott van a közvilágítás. Na most az szó szerint ott van a kerékpár út egyik szélén, másik oldalt meg hogy kellemesebb legyen előzni meg kerülni a szembejövőt befelé dől a korlát:)

Na akkor írjunk már róla pár jó dolgot is, ne csak szapuljuk.
- felvezető meredeksége szerintem egész kellemes; 3,43as
áttétellel tudtam felfelé taposni neki
- a hídon fent már egész jó a burkolat; ha letisztul róla
az a homok szerű anyag akkor már nem is lesz kicsit sem
csűszós
- szép a kilátás; jó volt látni azt a rengeteg bringást
aki használta a feleslegesnek nevezett kerékpárutat

ui.: táblák, felfestések mintha kicsit hiányosak lennének
>---------------<
Piros CONOR paripán, időnként mellényben melynek hátán:
CMBP_0010000000001000
Semico

49
lord képe

"A dudálás és a

"A dudálás és a magyarázkodó rendőrök elmaradtak, a pillérek alatt csend volt. Senki sem zavart a fotózásban, csak a bicajosok mosolyogtak rám, ők már rég birtokukba vették a 63 milliárd egyik költséghelyeként hullámvasútra aszfaltozott kerékpárutat."

http://belsoseg.blog.hu/2008/09/30/a_negy_az_majdnem_ot

50
Higany képe

A pesti oldalon láttátok a

A pesti oldalon láttátok a felhajtó bicikliút U-kanyarjában a "felezővonalat"? Mint az ökörhugyozás.
De mi a gond, úgyis csak tolni szabad majd rajta a cangát :D

51
illoillo képe

Jó reggelt

Jó reggelt mindenkinek!

Amiért még tehetünk, illetve figyelemmel kisérhetjük és így talán elekerűlhetjük az életszerűltlen építést az a most készülő Északi vasúti összekötő híd gyalogos, illetve biciklis járda része. Tenni kellene érte hogy végre közlekedésre alakalmas sávot kapjunk, és a segédmotorosakat(bár nem igazán velük van a gond, hanem a hídra felpofátlankodó nagymotorosokkal és quadokkal) nem csak egy tábla tiltsa, hanem fizikai akadálya is legyen a hídra feljutásuknak, mert az még elviselhető, ha egy robogó elzümmög mellettem 50-el, az elfér, de amikor már egy chopper miatt nekem kell a korlátra paszírozodnom, hangosan szencségelve, az szerintem nem a jól szervezett és biztosított közlekedést szolgálja.

52
aron képe

azértabban nem lennék

azértabban nem lennék biztos, hogy egy autópályára biciklisávot kéne építeni.
sztem ilyen helyen megfelelő tud lenni, egy normálisan megcsinált járda-bicikliút (vagy legyen külön biciklishíd, vagy mittudomén mi.) mert a gyalogos és a biciklis is úgyis azon az odlalon fog átmenni és nézelődni, ahol ő akar. ha délre, akkor délen, és fordítva. ezért nincs értelme itt kizárólagosságnak, úgysem úgy fog működni. hanem normálisan meg lehet ezt úgyis csinálni, hogy ne legyen rossz. szerintem, nem tudom erről mit gondoltok, meg a szakemberek mit gondolnak

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

53
vaandor képe

Ez igaz, pl. itt NE legyen

Ez igaz, pl. itt NE legyen hullámos az aszfalt, mivel a járda is akadálymentes.

Viszont a motorok fizikai akadályozása nehéz ügy, mert mi az a fizikai akadály, ami a motort (legalább a többségét) megfogja, de a bicikliket nem?

54
lajhár képe

Sorompó :). A bicajt át

Sorompó :). A bicajt át lehet rajta emelni, a motort sokkal nehezebb.

Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

55
pethodavid képe

Jah rakjunk oda egy

Jah rakjunk oda egy térdigérő korlátot kerszetbe. Az ügyes bringás még át is ugratja... :)

| Blog | Gallery | E-mail |

56
Prof.gruppetto.hu képe

Hja, és a két gyerekkel

Hja, és a két gyerekkel teli bringás utánfutót is átemeled? Meg az elöl-hátul csomaggal telepakolt túrabringát?

www.gruppetto.hu

57
Semico képe

Eggyet értek az előttem

Eggyet értek az előttem szólókkal, legalább magunknat ne szívassuk ilyen akadállyal.
A másik meg hogy a gyalogosok többsége sztem nem fog azon a szerpentínen kerülgetni mikor ott a rövidebb, egyszerűbb lépcső. A lépcső viszont ott van mind a két oldalt, nem nagyon fog válogatni a gyalogos. (főleg még amíg ki sincs írva/táblázva)
Én meg mint bringás nem hinném hogy nagy vágyat fogok érezni az iránt hogy felsétáljak a bringámmal a vállamon kb 2 v 3 emelet magasságba meg a végén le, mikor ott a felhajtó a kerékpárútra.
>---------------<
Piros CONOR paripán, időnként mellényben melynek hátán:
CMBP_0010000000001000
Semico

58
lajhár képe

Őőőőő... a végére

Őőőőő... a végére helyezett szmájli azt akarta kifejezni, hogy VICC volt.

Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

59
Semico képe

Milyen smilira is

Milyen smilira is gondolsz?
>---------------<
Piros CONOR paripán, időnként mellényben melynek hátán:
CMBP_0010000000001000
Semico

60
vasutas képe

Van egy rossz meg egy jó

Van egy rossz meg egy jó hírem: a vasúti hídnál is váltakozó esésű lesz a rámpa, de legalább lesz mellette folyóka, így nem a kp úton csurog majd a víz. Remélhetőleg azért a burkolat minősége jó lesz.

61
KEA képe

Tegnap arra volt dolgom,

Tegnap arra volt dolgom, gondoltam, megnézem. A Fóti úttól kifelé vezető bicigliút szerintem durván hullámos több helyen, majdnem pattog rajta a bicigli. Kísértett az ördög rendesen, hogy kimenjek az útra.

Aztán a híd felé elkanyarodva balra, egyszercsak egy tábla tudósít arról, hogy járda és bicigliút nincs, majd valamikor 2008-ban fog készülni. Mellette egy szép, méretes betonelem, jó térdig érő, keresztbe fordítva a bicigliúton ("térdigérő korlát keresztbe").

A fel- és levezető úton a hajtűkanyar nagyon-nagyon hajtű, lefelé irányban lesznek balesetek előbb-utóbb. Életében nem ült biciglin, aki azt tervezte.

De még mindig százszor jobb, mint az Andrássy út belső szakaszán a járda és a parkoló kocsik közötti bicigliútnak nevezett izé.

Üdvrivalgással:
KEA.

62
nat képe

Vegyetek össztelóst, azzal

Vegyetek össztelóst, azzal bármely hepe vagy hupa jó lesz. Na jó, viccet félretéve...Arra gondoltatok-e már, hogy hogyan kerül kerekesszékes erre a hídra? Mikor hallottam ezt a magyarázatot, hát tiszta röhej volt!
Vegyük példának a budai oldalt. Ugye senki nem gondolja komolyan, hogy Budakalászról majd 5-10 km-t fog odakerekezni valaki (mert ugye egyenesen nem lehet menni, csak kerülővel a Lupa-tó felé? Vagy mondjuk épp a Római parton sörözi a haverokkal és búcsúzáskor, "na császtók, hazamegyek a hídon át" felkiáltással távozik? Tehát ez az oldal kilőve.

Jó, vegyük az újpesti oldalt. Csakhogy közel s távol ott sincs semmiféle élet, mindenhol csak országút, patakpart és jókora árkok. Két lehetősége van szegény kerekesszékesnek: vagy Dunakesziről kerekezi oda magát (ami megintcsak sok km), vagy Bp-ről, de ebben az esetben is minimum 2 órán át gurulhat.

Tehát: már most látszik, ezt a hidat kerekesszékes soha, a büdős életben nem fogja használni (hacsak nem stoppol!), szóval csak jól elszúrták a bringás utat. Kifogásokat pedig mindig lehet felhozni, de eddig mind átlátszó volt!

63
Semico képe

nat és magam nevében

nat és magam nevében elnézést kérek azoktól a mozgássérültektől akik arra szeretnének közlekedni, de nem tartom valószínűnek hogy lennének ilyen emberek uh egyetértek a sporttárssal!
>---------------<
Piros CONOR paripán, időnként mellényben melynek hátán:
CMBP_0010000000001000
Semico

64
Krisztab. képe

Igen, itt lejjebb bennem is

Igen, itt lejjebb bennem is felmerült, hogy vajon hogyan jutnak oda, de eddig egy kerekesszékes sem válaszolt :) Mondjuk lehet, hogy kocsival, vhol leparkolnak és úgy...

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

65
Semico képe

Váó,Krisztab. mintha

Váó,Krisztab. mintha egyetérteni látszana velem ;)
>---------------<
Piros CONOR paripán, időnként mellényben melynek hátán:
CMBP_0010000000001000
Semico

66
Szász Andrej képe

A Bp-ről Budaörsre vezető

A Bp-ről Budaörsre vezető kerékpárút is ilyen. A kocsibehajtóknál lankásabb, közte meredekebb. Az eredmény: nehezebb rajta felhajtani. A lankás rész nem lankás annyira, hogy számottevő lendületre tegyél szert, a meredek pedig csak lendülettel küzdhető le. Éppen ezért a szomszédos, egyenletes emelkedésű úttesten sokkal könnyebb felhajtani, ahol tartani lehet egy egyenletes ritmust a hajtásban.

A pihenőre sokkal jobb megoldás az időnkénti szélesítés, ahol kicsit keresztben is lehet haladni (másrészt konkrétan félre lehet állni).

Amúgy a kerekesszék is jármű, csakúgy, mint a bicikli.

67
Prof.gruppetto.hu képe

Hahá! Még van amiben te is

Hahá! Még van amiben te is tévedhetsz! :)
"A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy hajtott kerekes szék és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a gyermekkocsi és a talicska - azonban nem minősül járműnek." Írja a KRESZ.

www.gruppetto.hu

68
_WoL_ képe

na, ez a talicska-dolog

na, ez a talicska-dolog engem azért szíven ütött... >B-D

--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]

69
Kalv képe

elsőre jól hangzott ez a

elsőre jól hangzott ez a kerekesszékes indoklás, de tovább gondolva tényleg nincs közel-távol egy értelmes célpont nekik. esetleg azt tudom elképzelni, hogy a kerekesszékezést, mint sportot űző emberek fogják igénybevenni, nekik ez lehet egy nagyon jó edzőterep, bár fogalmam sincs a kerekesszék hatótávjáról, ez tényleg sok kilométerre van mindentől.
az viszont tényleg elgondolkodtató, hogy amikor hollandiában bicajoztam egy hetet, mentem át sok hídon - a bérelt váltómentes parasztbikekal szenvedtem is az emelkedőkön - de egyiknek se volt ilyen hepehupás a rámpája.
mindent összevetve szerintem kicsit el lett túlozva itt az eukonformitás meg az akadálymentesítés, hozzá jött még a pénz és időhiány, és ez megint a biciklisek rovására megy

70
_WoL_ képe

csak röviden: az, h

csak röviden: az, h jelenleg nincs a környéken infrastruktúra, ami miatt a kerekesszékesek jelenléte is feltételezhető, nem jelenti azt, h a jövőben sem lesz. a hidat meg nyilván nem 2 évre építették.
mindezek ellenére a megvalósítás számomra is otrombának és átgondolatlannak tűnik, bár még csak képeken láttam. (ám remélem, h hamarosan személyesen is megcsodálhatom a hivatkozott építészeti műtárgyat...>_>)

--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]

71
Krisztab. képe

De _WoL_, rendben, lehet,

De _WoL_, rendben, lehet, hogy idővel oda tudnak jutni a kerekesszékesek, de akkor is, vajon miért a kerékpárúton mennének, és miért nem a járdán?

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

72
Semico képe

Mert láb nélkül k***a

Mert láb nélkül k***a nehéz vállra véve lépcsőn fel vinni az összecsukott kerekesszéket????
(bocs a lényegretörő megfogalmazásért)
>---------------<
Piros CONOR paripán, időnként mellényben melynek hátán:
CMBP_0010000000001000
Semico

73
Krisztab. képe

:) Értem, nem tudtam, hogy

:)

Értem, nem tudtam, hogy a járdára lépcső vezet. Tehát egyszerűbb volt egy egész bringautat behullámosítani, mint a járdára vezető lépcső helyett vmi akadálymentes megoldást kitaláni? Ez azt jelenti, hogy a babakocsival is végig a bringaúton kell menni majd?

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

74
Semico képe

Krisztab. Sajons a helyzet

Krisztab. Sajons a helyzet az hogy nagyon jó kondiba kell hogy legyen a kismama hogy megmássza a lépcsőt. Épp nem rég jöttem arról és most ténleg megnéztem közelröl is. Magasra vezető sok lépcső mind az északi mind a déli oldalon. A gyalogos ha nem figyeli a felhajtónkat, nem jön rá hogy melyiken kéne neki menni és melyiken a bringásnak. uh lépcső lezár; ha nem akarnuk gyalogost a kerékpárútra!
Másik, megyünk nagyban mikor arra leszek filyelmes hogy hírtelen nagyon kivilágosodik a kerékpárút előttem. És mi lehetett az??? Motorkerékpár [Varadero vagy V-Strom] még pedig nem is olyan kis robogócska...
Szóval sztem a motorosok ellen sem ártana valami lassítót tenni az elejére; valami hasonlót mint a vasúti átkelőknél van. A bringás még ellavírozik közte de nagyobb motor már nem fér el....
>---------------<
Piros CONOR paripán, időnként mellényben melynek hátán:
CMBP_0010000000001000
Semico

75
chmtx képe

Szar, szar, de legalább

Szar, szar, de legalább sokba került!

Dávid
www.polopokol.hu

76
Perillustris képe

Barkácsáruházakban lehet

Barkácsáruházakban lehet kapni talajkiegyenlítőt. veszünk pár mázsát, és kiöntjük.

77
lord képe

Ezt nem hiszem el

Ezt nem hiszem el :))

http://kerekagy.blog.hu/2008/10/03/rejtelyes_a_hullamzo_bicikliut_tortenete

"Minap a frissen átadott Megyeri hídon jártunk, és jól meglepődtünk: a hídra felvezető bicikliút burkolata hullámzik. Megpróbáltuk megtudni a kivitelezőtől, hogy mi az oka. Azt a választ kaptuk, hogy szándékosan alakították ki így az út burkolatát, Magyarországon először alkalmazták ezt a módszert, melynek az a célja, hogy kerekes székkel közlekedők számára is biztonságos és az előírásoknak megfelelő legyen, mondta Rapkay Kálmán, a Hídépítő Zrt. igazgatója."

aztán kavar egy kicsit a KRESZ-szel, de a végén a lényeg:

"elmondta azt is, hogy ha külön rámpa épült volna a tolószékeseknek, úgy 4-5 méterrel ki kellett volna szélesíteni a töltést, ami nehezítette volna a terület kisajátítását, és jelentősen növelte volna a beruházás költségeit."

78
Névtelen képe

Azért most már

Azért most már megkérdeznék egy kerekesszékest is, hogy mi a véleménye erről, mert eddig annyi baromságot írtak össze.

Attól pl. semmivel sem kevésbé gyorsul be, hogy ilyen szakaszok vannak benne, mert a többi meg meredekebb lett tőle, ez egyszerű fizika.
Cserébe nem lehet egyenletesen fékezni, és nagyobb sebességnél dobál -> biztosan gáz lesz, ha begyorsulsz.

79
lord képe

megkérdeztem, de még nem

megkérdeztem, de még nem jött válasz.
talán hétfőn.

80
verofeny1 képe

a híradóban aztTat

a híradóban aztTat nyilatkozta a kerekesszékesek "szóvivője" , h nem lefelé menet jelent gondot, hanem a fölfelé, azaz a hepe-hupa segíti a biztonságos haladást, meg tud állni, pihenni.
nOan örülök, h ennyire figyelnek már tervezők mindenre, ezt talán nevezhetjük egy kis pozitívumnak, csak már megint az a kivitelezés.
A nagy ügybuzgóságban elfelejtették az agyukat is használni. Jó ne is használják az agyukat, kérdezzék meg az érdekképviseleteket: „szerinted így jó lesz?”

81
verofeny1 képe

Visszavonnám az előző

Visszavonnám az előző írásomat!! Tegnap este és ma is kipróbáltam semmi gond azzal az úttal nem zavaró a kis hullámzás, inkább olyan, mintha csak rosszminőségű lenne:-P. kerekes székkel közlekedőknek nem tudom ez mennyire segít(sztem semennyire)

2 hibát azonban találtam: --az egyik a kanyarok. Kicsit nagyobbra szabhatták volna, így elég szűknek tűnik. Egy lassíts felirattal, v vmivel fel kellene hívni a figyel az óvatosabb kanyarbevételre, mert ha elhagyja vki a pályát, akkor könnyen 3-4 méter mélyre eshet be a szántóföldes, füves, fás részre.
--Kettő nincsenek a budai részen táblák és tegnap este 2 embert is útba kellett igazítanom, h merre az arra. A környék még eléggé rendezetlen és építési területnek tűnik az első ránézésre (sötétben mindenféleképen)

82
Franci képe

Vegyétek már észre hogy

Vegyétek már észre hogy ez szándékos szopatás, semmi más.
Ha már a kerékpárosok miatt plusz költségük merült fel, akkor már szopassuk be öket,és mivel szar igy azt remélik hogy majd minnél kevesebben használják,és aztán majd lehet mutogatni hogy:"Megépitettük nektek,de nincs kihasználva" Ez a kerekesszékes csak ürügy, mondtak vmit hogy ugy látszodjon vkik érdekében olyan.Mert az ugye rosszul hangzana hogy "kibaszásbol" lett olyan.
Vagy a Váci utnak Cérnagyár és környéke bringaut:egy rakás szar!Ki akar 50 méterenként attol rettegni hogy vki rámkanyarodik? Ott is inkább sávot csináltaki volna,nem félnének annyira azok akik rajta mennek, de bebizonyitott hogy a kerékpáruton több a baleset a keresztezödésekben.

83
Csiriz képe

"Hát ez borzasztó!

"Hát ez borzasztó! Teljesen fel vagyok háborodva! Stb stb..."

Ó nagy kerékpárosok!
Építettünk NEKTEK ÉS CSAKIS NEKTEK kerékpárutat!
Erre vártok?
(Aki fizet súlyadót, kötelezőt, szir-szarokat (autósok, motorosok) annak is kevés a normális út. Ők is joggal elvárhatnák a -ti elgondolásaitok alapján (mivel szerintetek a kerekesszékes menjen a járdán)kerékpármentes- jó utat. Miért várják el a kerékpárosok, hogy nekik mindenképpen extragigahiperszupermegaelsőosztályú kerékpárutat építsenek, ami CSAK az övék és le kell lőni mindenkit aki a közelébe merészkedik?)

Mi olyan nagy baj abban, hogy nem CSAK kerékpárosoknak építettek nyíl egyenes utat? Ne magyarázza meg nekem senki, hogy nem lehet kibírni egy kis hepe-hupát azért, hogy esetleg a hátrányosabb helyzetűek is használhassák? Nem hiszem el, hogy olyan borzasztó lenne. Ez már csak ilyen kényeskedés. Mindenki úgy ír, mintha mostantól élete végéig 24 órában fel és le kellen menni azon a hídon.

Aki egy kicsit gondolkodik tudhatja, hogy egyenes és egyenletesen lejtő utat könnyebb és olcsóbb lett volna csinálni, mint ahogy azt már előttem leírta valaki.

De a kerekesszékesnek fel is kell mennie, nem csak le. Elég nehéz lenne felmenni nekik egy egyenletesen emelkedő úton. Nem az építő, és építtető hanem a szabály a hibás. (Nem is biztos, hogy hibás!)

Az, hogy a kerekesszékeseknek nincs közel célpont, még nem jelenti azt, hogy nekik semmi keresnivalójuk arrafelé. Ilyen alapon akkor községek között minek van kerékpárút? Úgysem teker át senki egyik faluból a másikba 20 km-t. Hogy gondolkodtok? Nem értem.

További jó balesetmentes kerekezést Nektek!

84
adamekp képe

Az említett szakasz - a

Az említett szakasz - a budai részt személyesen tapasztaltam, a pestit csak láttam - nem váltakozva jövő egyenes részekből áll, hanem konkrétan hullámzó. Kétlem, hogy egy mozgássérültet ez segítene, szerintem még gátolja is. A nyáron kipróbáltam, hogy milyen tolókocsit hajtani - nem betegként. Sík/egyenes úton pedig könnyebb haladni, mint az odagányolt aszfaltcsíkon. Milyen az már, amikor valaki a kezével hajt egy eszközt, ami pattog alatta?! Milyen lehet lemenni egy ilyen útszakaszon bármiféle lengéscsillapítás nélkül?! Kezdem azt gondolni, hogy direkt ki akartak tolni - velünk és persze velük is.

üdv adamekp

85
Csiriz képe

Minden tiszteletem a Tiéd,

Minden tiszteletem a Tiéd, hogy nem ugrottál Nekem!

Mivel szerencsére nem tudjuk, hogy milyen rajta kerekesszékkel közlekedni, higgyük el, hogy így kell építeni. Ha az általad említett váltakozva jövő egyenes részekből állna akkor már-már lépcső lenne. De ez egy lejtő. Itt a lejtést meg kellett nekik oldani úgy, hogy ne lépcső legyen belőle.

De én nem értek hozzá!

Üdv!

86
adamekp képe

Összességében ez _egy_

Összességében ez _egy_ lejtő, egyenetlen felülettel. Ugyanolyannal azonban, mint a rávezető bringa(gyalog)út. Apám tegnapelőtt ment busszal a keszi barkácsáruházba, s itthon kérdez engem, a család bringaügyi megbízottját :) hogy jól látta-e a busz ablakából, hogy a Váci út melletti izé erősen göröngyös. Mondtam neki, hogy jól látta. Ott még a taglalt indok sem állja meg a helyét.
Ha már a kerekesszékek tapadásának akartak volna kedvezni, szerintem az esőelvezetőhöz hasonló bemarások hatásosabbak lettek volna. Mondom mindezt úgy, hogy nem értek hozzá, de feltűnik, hogy kilóg a lóláb.

üdv adamekp

87
Kuku képe

Ahogy azt a kerékagyon már

Ahogy azt a kerékagyon már írták, gyalogos kísérő ezen az úton kresz szerint nem mehet. Ez nagy ellenérv.
Aztán nem az a rosszfejség, hogy bevetem a kerekesszékest a kerékpárút lejtőjére, ahol pihenni is csak az egyik irány elfoglalásával tud?
Nem balesetveszélyes mindez egy göröngyös hosszú lejtőn?
Nem nevetséges indok egy 63.000.000.000 forintos hídnál hogy bocs, de nem volt pénz a járda akadálymentesítésére?
Ez ugyanaz a híd, amit most 2 hónapig díszkivilágítanak, aminek a villanyszámlája+lámparendszere is alsó hangon milliós tétel?

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

88
Kuku képe

És még nem beszéltem az

És még nem beszéltem az egész napos avatógáláról, és a nagyon komoly átadó tüzijátékról. Szívesen megnézném annak is a számláit, mint egyébként az egész híd összes számláját, ami gondolom hozzáférhetetlen. Nem lepne meg, ha csak a PR költségekből vandálbiztos liftet lehetne csinálni.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

89
Hotyhogy képe

Jellemzően proletár

Jellemzően proletár diktatúra kori az ilyen átadási cécó.

A büszke hivatlnokok, a tanácselnök vagy a miniszter, egy duzzadt létszámú aparatcsik követséggel mögötte, leveszi az ollót a selyempárnáról, amit egy népviseletbe öltözött fiatal nő tart neki egy tálcán.

Azzal átvágja a nemzeti színű szalagot. De ezt nem ám egyszerűen teszi, hanem egy érdekes, begyakorolt koreográfia szerint.

Megfogja előbb a szalagot az egyik kezével, és karja alatt átnyúlva elnyisszenti egy helyen a szalagot, aminek az elszabadult vége lehullik a földre.

Most egy második nyisszentéssel elvágja a kezében tartott végét úgy, hogy egy darab szalag a kezében marad. Ezt aztán elteszi emlékbe? Nem tudom.

A díszkivilágítás meg fellobogózás meg hasonló jelképes megnyilvánulásai az ünneplésnek helyén valók lehetnek, ha mértéktartással alkalmaznák ezeket, vagyis csak egy napra vagy a hétvégére.

Valóban nem lehet hibát találni abban, hogy a nép, a helyi lakosság, örvendezik és büszkén ünnepli vívmányát vagy új értékét.

Provincionális példája az ilyennek az új falusi harangláb vagy kerekes kút felkoszorúzása is, és mindez egyszrű, tiszta és ártatlan is.

Az egyszerűt hátra hagyva azonban, egy olyan nagyvárosban, mint Budapest, az ég szerelmére, hidakat kellene építeni már és felújítani csaknem minden hónapban!

Legalább egy erdősített parkot kellene megnyitni minden évben, könyvtárakat és szökőkutas tereket padokkal, zene pavilont a ligetben, rakparti sétányt, sétahajó kikötőket és legalább egyetlen modern és tiszta pályaudvart már végre!

Ha mindez rendes tempóban menne, akkor nem lenne se idejük, se hangulatuk az érett megvalósítóknak ilyen jelképes semmiségekre adni az eszüket. A kisszerű siker marasztalja még mindig a vezetők és szervezők eszét ennél a szintnél.

_________________

Hotyhogy?!

Ha akarsz egy jó goromba, kurta kiosztást tőlem, akkor írj valamit ami nem ér fel az én okosságomig!

90
gyorkos képe

Az új magyar

Az új magyar narancs
http://www.youtube.com/watch?v=h4wjQrV5A1c
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

91
Kitalátor képe

Kedves Csiriz

Kedves Csiriz Főmegmondó!

"(Aki fizet súlyadót, kötelezőt, szir-szarokat (autósok, motorosok) annak is kevés a normális út. Ők is joggal elvárhatnák a -ti elgondolásaitok alapján (mivel szerintetek a kerekesszékes menjen a járdán)kerékpármentes- jó utat"
- Én is fizetek nem is kevés teljesítményadót (súlyadó már nincs) és kötelező biztosítást, mégis, részben ezért is, kerékpárral járok (nem marad gázolajra pénzem). Akkor nekem szabad közúton közlekedni?

"Miért várják el a kerékpárosok, hogy nekik mindenképpen extragigahiperszupermegaelsőosztályú kerékpárutat építsenek, ami CSAK az övék és le kell lőni mindenkit aki a közelébe merészkedik?"
- Egyrész nem kell lelőni, elpusztulnak az odamerészkedők maguktól - pontosabban a beléjük vágódó kerékpárosoktól - is. Másrészt meg a közlekedésben való elkülönülést több indok miatt szeretnénk: Az egyik a sebességkülönbség. Egy bevásárlás után 20-30 kg plusszteherrel 20-25 km/h-val kényelmesen haladó kerékpáros és a gyalogosok, kerekesszékesek között kb. ugyananannyi, mint a kerékpárosok és az autósok között. A kerékpárosok sérülékenysége viszont a gyalogosokéval egyezik meg. Akkor is, ha 35-40 km/ órás sebességgel haladnak, de akkor meg sokkal közelebb van a sebességük a lakott területen szabályosan(!) közlekedő autókhoz, motorokhoz.

"Úgysem teker át senki egyik faluból a másikba 20 km-t"
- Röhögni fogsz: de igen. Igaz általában nem összteleszkópos, többszázezer Ft értékű kerékpárral villogó sportemberek, hanem különböző korú "parasztbiciklis*" dolgozó emberek, nyugdíjasok, kismamák, munkanélküliek, és néha bizony szegény kisdiákok is. Ahogy fokozódik latin-amerikanizálódásunk, egyre többen. (Hiába, a pannon puma is a falusiakat, tanyasiakat eszi meg, ugyanúgy, mint az Andokban élő testvérei. Aki élni akar, majd bemenekül itt is ingyenélőnek a városok szélére, gettókba, bádogvárosokba.)

*Egy korábbi hozzászólásban szereplő pejoratív kép. Használója bizonyára nem tudja, hogy "ha a paraszt nem sz@rik, az úr nem eszik", meg azt sem, hogy a parasztozás ősi rasszista cigány/zsidó szokás. A maradék Észak-Magyarország falvaiban nem cigányként (pláne nem romaként) és magyarként határozzák meg magukat és egymást a magyar anyanyelvű őslakosok, hanem cigányként vagy parasztként.

92
gyorkos képe

"a parasztozás ősi

"a parasztozás ősi rasszista cigány/zsidó szokás. A maradék Észak-Magyarország falvaiban nem cigányként (pláne nem romaként) és magyarként határozzák meg magukat és egymást a magyar anyanyelvű őslakosok, hanem cigányként vagy parasztként."

Hijnye, a hétszázát! Miket nem mondasz! Mindig tanul valamit az ember! :)
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

93
Csiriz képe

Kedves Kitalátor! Nem

Kedves Kitalátor!

Nem emlékszem, hogy én bármilyen jelzővel is illettelek.

Reagálnék a hozzászólásodra.
Az első idézetre adott válszodból úgy látom, hogy mai kifejezéssel éljek "Nem ment át", hogy mit írtam.

A második okfejtésed teljesen tiszta és érthető.

Az "úgysem teker át..." részt, ha végigolvasod láthatod, hogy egy kerékpáros társad által korább említett (nem pontosan idézem) "minek megy oda a kerekesszékes, hisz nincs ott neki semmi"-vel párhuzam. Pontosan azért írtam, amit Te reagáltál erre. Miért ne mehetne oda akkor is?

Átolvastam a hozzászólasaimat, de nem láttam benne, hogy paraszt-oztam volna. (Egyébként szabolcsi lévén én is paraszt vagyok.)

Üdv!

94
aron képe

Egy üzenet az MK

Egy üzenet az MK észak-pesti levlistáról:

"Vasárnap hibafelmérésre hívunk Titeket a Megyeri-hídhoz.

Beszéltem az MK-ból Virággal és azt mondta, hogy írjunk össze pár sorban hiányosságokat és észrevételeket a napokban átadott Megyeri-híddal kapcsolatban.

Ha van kedvetek csatlakozni hozzánk, akkor 9-kor várunk mindenkit a Váci út - Fóti út sarkán.

Szerintünk olyan másfél óra alatt végzünk az összeírással.

Napsugár és Tibi (Hubor72)"

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

95
Hubor72 képe

A hétvégén Napsugárral

A hétvégén Napsugárral összeírtuk a hibákat és a héten átküldöm Virágnak.

96
aron képe

óriásiak vagytok! köszi

óriásiak vagytok!
köszi szépen ,és így a cm nagyközönsége előtt szeretnélek megkérni, hogy majd az északpesti hírek levlistára is küldd ki!

köszi!

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

97
otongo képe

A új út leirása

A új út leirása kísértetiesen hasonlít a Budaörs-Budapest határán lévő lejtős kerékpárútéra. Szerintem az egész út egyetlen nagy fekvőrendőr a kerekeken gurulóknak: valószínűleg a szándék az volt, hogy a lejtőn se merjenek gyorsabban menni mint vízszintesen tennék.

98
Semico képe

Azon az úton, lejtőn még

Azon az úton, lejtőn még annyival sem merek menni mint sík aszfalton, vagy enyhébb emelkedőn.....
>---------------<
Piros CONOR paripán, időnként mellényben melynek hátán:
CMBP_0010000000001000
Semico

99
lord képe

http://www.kerekesszabadsag.h

http://www.kerekesszabadsag.hu/termekek.html

Egyébként létezik kerekesszékes kerékpár is, meg háromkerekűek (elül vagy hátul 2 kerék, motorral vagy anélkül), meg mindenféle jóság.

100
lord képe

Kíváncsiságból

Kíváncsiságból megnéztem, mit ír a BM Építésügyi Hivatal által jegyzett, eddigi "egyik legrészletesebb műszaki dokumentáció az akadálymentesítés témakörében" a MEOSZ ajánlásával.

Pl. ilyeneket a külső útvonalakról:
- a járófelületnek lehetőleg ne legyen 5%-nál nagyobb menetirányú lejtése
- a burkolat felületi egyenetlensége ne haladja meg a 0,5 centimétert

aztán még a vízelvezetés mikéntjéről, a csúszásmentesítésről, a hó és jég eltakarításának fontosságáról, a rámpák, lépcsők és liftek kialakításáról, a korlátokról.

A Tervezési segédlet olvasható.pdf formátumban.

102
gyorkos képe

Okos emberek érvelnek benne

Okos emberek érvelnek benne nagyon röviden pro és kontra.
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

103
Kuku képe

Komolyan gondolja valaki,

Komolyan gondolja valaki, hogy a kerekesszékes ott pihenjen az út közepén? Nem tudtak volna akkor valami kis öblöt nekik, vagy a gyalogos oldalon egy ugyanilyet? Szerintem az elég rosszfej aki a járdás oldalról lespórolta a feljárójukat ezzel a bringásnak, mozgáskorlátozottnak, és kísérőjének egyaránt alkalmatlan és balesetveszélyes felhajtóval.
Egy 63 milliárdos hídon.
Mondjuk a bringautat is mejdnem lefelejtették róla.
--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

104
gyorkos képe

+1 Porhintés -- Fővárosi

+1
Porhintés
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

105
Perillustris képe

Van még kérdés?

106
Semico képe

Nagyon ott van a kép

Nagyon ott van a kép :D
>---------------<
Piros CONOR paripán, időnként mellényben melynek hátán:
CMBP_0010000000001000
Semico

107
gyorkos képe

Én feltennék egy

Én feltennék egy okvetetlenkedő kérdést. Szerintetek hogy lehetne ezt a balesetveszélyes helyzetet a lehető leggyorsabban megoldani? Ha autóval mennétek, hogyan tudnátok közreműködni, hogy ne történjen baleset?
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

108
Tomacher képe

ritkán vezetek, de ha

ritkán vezetek, de ha megpróbálok jó autós módjára gondolkodni, akkor két lehetőség jut eszembe.

1. úgy rádudálok, hogy összeszarja magát, és az életbe többet nem mozdul ki otthonról, nemhogy közúton tolókocsizik...
Ennek komoly hátránya, hogy könnyedén lehet süket, így semmit sem értem el.

2. azonnal (önfeláldozóan) elütöm, hogy másnak már ne okozzon problémát többé.

Annak aki komolyan vette írásom gondolkodjon el egy kicsit...

------------
Life is Random

109
Prof.gruppetto.hu képe

Hacsak nem szándékozol

Hacsak nem szándékozol elütni őt, akkor szerintem nincs semmi tennivalód, hogy ne történjen baleset.

www.gruppetto.hu

110
aron képe

ráállsz stéherben a híd

ráállsz stéherben a híd végéig, vészvillogózva?

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

111
gyorkos képe

Na igen. Valami ilyesmi és

Na igen. Valami ilyesmi és a semmit sem tenni között vaciláltam én is. Mittudomén, talán lelassítani, amíg a elhaladunk mellette? (Mint, amikor egy baleseti helyszinelés mellett halad el az ember fokozott figyelemmel és óvatossággal, figyelve a rendőrökre, stb.)
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

112
Névtelen képe

Érdekes, hogy mindenki a

Érdekes, hogy mindenki a pihenésről beszél, de az nem jut senkinek az eszébe, hogy bárhol (ha tényleg nem nagyon meredek az út) lehet pihenni, ha befordul 90 fokot a kerekesszék. Vagy ha nem akar befordulni, akkor lerögzíti a fékkel.
Építettek volna inkább kis kitérőket, hogy ilyenkor ne a sávot foglalják el.

Meg ha a vízszintes szakaszok nincsenek benne, akkor a lejtők sem olyan meredekek, akkor egyhuzamban is könnyebb felmenni. Mondjuk egy félig merült akksival is megoldható egy kis kézi rásegítéssel, de a meredekebb résznél simán megakadhat...

Az viszont végképp nem értem, hogy hogyan lehet valamit úgy "könnyíteni" az egyik irányból, hogy közben meg balesetveszélyesre, pattogósra csinálják a másikból.