Már megint el akartak ütni, de nem vagyok benne biztos, az autós volt a hülye. Jöttem a Dózsa felől a Dráva utcában, és a Kárpát utca Dráva utca kereszteződésben megfogott egy lámpa. előttem állt egy kocsi, szintén a balra kanyarodó sávban. Zöldre váltott nekünk a lámpa, a kocsi előttem nem indult, gondoltam kikerülöm, mire szemből jött egy autó ezerrel, és dudált rám mint az állat.
De nem tudom, hogy neki hogy vannak a lámpák, és zöldje volt e neki is, mert akkor jogos volt a felháborodása, és lehet h ezért várt a másik autó is előttem. Ha igen, akkor gáz, és akkor ezt a szégyenfalra kéne írnom. :-(

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
bringasalsa képe

Val.színű, egyszerre

Val.színű, egyszerre engedi el az autókat szemből a lámpa (na ez most tök értelmes volt, de így éjfél felé nézzétek el nekem). Úgy mint, pl. az Ajtósin, ha a Stefániára vagy a Herminára akarsz kanyarodni. Neked is zöld, a szembejövőnek is zöld és ha balra akarsz kanyarodni, akkor biza' elsőbbsége van az egyenesen haladónak, de ezt Te is tudod...
Legközelebb vigyázz magadra!

2
Dorka képe

Igen tudom, de ezen csak

Igen tudom, de ezen csak később gondolkodtam el...és persze nem mentség, hogy munkából mentem hazafelé fél 11kor... :-(

3
fori képe

Régen gyakran jártam arra,

Régen gyakran jártam arra, így tudom, hogy az telizöld, tehát egyszerre vált zöldre a két lámpa. Viszont mivel elég nagy ott a forgalom, és szemből folyamatosan jönnek, így megoldották azt, hogy hamarabb vált pirosra a Váci út felé menő lámpája, így a Kárpát u.-ra balra kanyarodni szándékozók (troli is) be tudnak végre fordulni. Sokszor szokott ott karambol is lenni, mert ne te vagy az egyetlen aki nem ismeri a kereszteződés titkát. Aki pedig ismeri és első sorból indul, az nagy gázzal indul, hogy még talán átférjen a szembejövők előtt. Hogy ne legyen ilyen egyszerű a kérdés: amíg a szembejövőknek zöld van, addig a Kárpát úton (Dráva u.-val párhuzamosan) átkelő gyalogosoknak is. Tehát neked ilyenkor még arra is figyelned kell, hogy ott elsőbbséget adj a zebrán haladóknak is. Kocsival ez nehezebb, mert ha a zebra előtt megállsz, akkor még kilóg a háta a Drávára, és könnyen elviszik. A troliról nem is beszélve!

4
Vegha képe

Sőt! Ugyanez a helyzet

Sőt! Ugyanez a helyzet emlékeim szerint eggyel feljebb, Pannónia Dráva kereszteződésnél.

5
zsempi képe

így

6
j_gergo képe

„Zöldre váltott nekünk

„Zöldre váltott nekünk a lámpa, a kocsi előttem nem indult, gondoltam kikerülöm, mire szemből jött egy autó ezerrel, és dudált rám mint az állat.”

A KRESZ bonyolult dolog, de azért az feltűnhetne, hogy az előttünk álló nem megy valami miatt. Úgy értem, ő sem szórakozásból áll az út közepén.

7
Dorka képe

Te hányszor láttál már

Te hányszor láttál már olyat, hogy valaki, akár autós, akár gyalogos, elbambult/smárolt a nőjével,pasijával/telefonozott stb és nem indult "időben"? sztem ráadásul ez késő este még valószínűbb is. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem én voltam a hülye, csak azt, hogy meg tudom magyarázni a gondolatmenetet, ami miatt elindultam :-).

8
dezso képe

Ezért (is) lenne hasznos a

Ezért (is) lenne hasznos a KRESZ oktatás szélesebb körűvé tétele... A telezöld az ilyen, és egy zöld telezöldsége látszik abból, hogy nincs nyílformája (vagy benne nyíl), vagyis szép nagy háborítatlan zöld paca formája van. Ilyennél számítanod kell arra, hogy valakinek a kereszteződésben elsőbbséget kell adnod.

9
j_gergo képe

Na ezt a lámpás dolgot nem

Na ezt a lámpás dolgot nem tudtam, illetve elfelejtettem, mert régen szereztem jogsit. Már érdemes volt idejönni, mert eddig csak tapasztalatból tudtam, hogy hol van telezöld és hol van sima zöld lámpám.

10
steerio képe

Tehát akkor összefoglalva

Tehát akkor összefoglalva a telezöld: ha nincs benne nyilacska, akkor a szembejövőnek is zöldje van, ezt figyeljed tehát. Elsőbbségi szabályok:

- az egyenesen menőnek elsőbbsége van a kanyarodóval szemben
- a kisívben kanyarodónak elsőbbsége van az [ugyanoda érkező] nagyívben kanyarodóval szemben; ha az érkezés helyén két sáv áll rendelkezésre, akkor ez ugye nem számít
- két kisív ill. kisív-egyenes mehet egyidőben, hiszen semmi közük egymáshoz
- két nagyívben kanyarodónak egymás megkerülésével kell véghezvinnie a manővert

Ti balra kanyarodtatok, tehát az első szabály miatt állt az autó illetve amiatt dudált rád a szembejövő. A gyakorlatban elindulhatsz a kereszteződés közepe felé, de meg kell várnod, amíg az egyenesen haladók elmennek melletted. Ez a pozíció lehetővé teszi azt is, hogy a szemből nagyívben kanyarodók kikerüljenek, amint pedig te jössz, gyorsan befejezhesd a műveletet.

11
-ogre- képe

a legutolsóval nem egészen

a legutolsóval nem egészen értek egyet, mert a gyakorlatban működik, és szabályos az "amerikai kanyarodás". asszem ez a neve, hogy két nagyívben kanyarodó nem szép táncmozdulatokkal egymást megkerülve, hanem egymás előtt, utukat nem keresztezve fordul.
épp tegnap csináltam ilyet, csak autós barátunk megszeppent, így nem találta meg az egyes sebességet. lehetne az ilyeneknek single speed autókat gyártani ;)

amúgy meg ha bárkinek problémája van a telizölddel, kanyarodjon indirekt. pont a dráván szoktam, ha nagy a forgalom, és nem akarom magam elüttetni. az egyetlen gond ilyenkor, hogy a keresztező utca lámpájához csak szabálytalanul tud felállni az ember.

12
steerio képe

Az én értelmezésem

Az én értelmezésem szerint szabálytalan, a KRESZ ugyanis elmondja, hogy jobbra kis ívben, balra pedig nagy ívben kell kanyarodni - két, egymásra tükrözött nagyív pedig per definitionem csak egymást keresztezve jöhet létre.

Ilyen kanyarodás esetén ráadásul - főleg megfelelő oldaltáv megtartásával - még külön manőverezned kell, hogy a sávodba betalálj. A táncmozdulat pont ott "dob ki" mindkettőtöket, ahol kell. A közlekedés többi résztvevője is erre számít, úgyhogy már csak ezért is ajánlott ezt csinálni.

13
-ogre- képe

ez igaz, de mivel a balra

ez igaz, de mivel a balra nagyívben kanyarodásnál az általában nem megfelelő sebességnél lecsapják az ívet, míg ugyanezen okból a jobbra kisívet meg szélesebbre veszik többnyire, működő és biztonságos megoldás.
igaz, ez nem per definitionem, hanem per gyakorlat (rég tanultam latint, mea culpa). a kresz-nek pedig gyakorlatiasnak kéne lennie.

14
Prof.gruppetto.hu képe

Attól, hogy nem kerülik

Attól, hogy nem kerülik meg egymást, az ív még nem lesz feltétlenül kicsi. :) Komolyra fordítva a szót, a gépjárművezetői KRESZ oktatás során kifejezetten tanítják ezt a megoldást.

www.gruppetto.hu

15
Hotyhogy képe

Ez nagyon gyakorlatias és

Ez nagyon gyakorlatias és fölgyorsíthatja az átfolyást. Kíváncsi lennék, hogy vannak e Magyarországon olyan kereszteződések, ahol ez kötelező is, és útburkolati nyilak is úgy mutatják e abban az esetben?

Ez a módszer nem volt mindig elfogadott és szabályos ott. Viszont sok Nyugati államban az volt, amellett, hogy a másik, az egymás mögött kölcsönösen elkerülő módszert általában biztonságosabbnak tartják mégis.

Nem szóltam "jobb"-ról meg "bal"-ról, mert értelmük országonként felcserélődhet. A 157-es pont említi meg itt, ábrával:

http://www.findleys.co.uk/highway_code/road_junctions.html

_________________

Hotyhogy?!

Ha akarsz egy jó goromba, kurta kiosztást tőlem, akkor írj valamit ami nem ér fel az én okosságomig!

16
qkac képe

ha szűk a hely, kerülik

ha szűk a hely, kerülik egymást, ha van hely, akkor egymás előtt mennek el, ez mindig így volt, mindenhol, aki nem így közlekedik, az hülye, alkalmatlan sofőr, el kell tiltani örökre, mivel feltartja a forgalmat, és balesetveszélyes. továbbá alapvető elsőbbségi kérdésekkel nincs tisztában, ami a kresz egyik legfontosabb eleme. aki ilyen szintű hiányosságokkal rendelkezik, hogy nem ismeri a lámpákat és az elsőbbségadási kötelezettségeket, az kerülje el nagy ívben az úttestet!

17
fbobe képe

"Kíváncsi lennék, hogy

"Kíváncsi lennék, hogy vannak e Magyarországon olyan kereszteződések, ahol ez kötelező is, és útburkolati nyilak is úgy mutatják e abban az esetben?"

Például itt: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&geocode=&q=Soroks%C3%A1ri+%C3%BAt+...

Itt nem is nagyon lehetne egymást kerülve kanyarodni, Csepel felől három sáv megy balra a Soroksári útra, szemből talán kettő.

18
gyorkos képe

Nem szabálytalan! Az én

Nem szabálytalan!
Az én KRESZ tankönyvem így fogalmaz ebben a kérdésben:
"Ha az Önnel
szemből érkező is balra kanyarodik, és elég széles a kereszteződés, akkor avagy a kerszteződés középpontját megkerülve (1-332. ábra), vagy a középpont előtt, egymás mellett elhaladva (1-333. ábra) végezhetik a bekanyarodást. Már ebben is kölcsönös megegyezés szükséges, ha pedig az egyidejű bekanyarodáshoz nincs elegendő hely akkor
udvariassági alapon kell a továbbhaladás sorrendjében megállapodni."

--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

19
Rav Antal nemengedettbe képe

Nekem anno úgy

Nekem anno úgy tanították, hogy telezöldnél két balra kanyarodó "közös megegyezéssel" egymást megkerülve, vagy egymás előtt is bekanyarodhat, azaz szemkontaktus, és óvatos kanyarodás.

20
qkac képe

miért megy ki az utcára,

miért megy ki az utcára, aki nem tudja, hogy működnek a lámpák, és hogy hol kinek van elsőbbsége?

21
Dorka képe

Nagy szerencse, hogy te még

Nagy szerencse, hogy te még sosem hibáztál életben. Engedd meg, hogy gratuláljak hozzá, elismerésem! :-)

22
mcysh képe

Én is beszállok, jó? Jaj,

Én is beszállok, jó?

Jaj, de béna vagy, nézzétek, ez milyen béna, bénább, mint én, nézzétek, hozzá képest én nem is vagyok olyan béna! Gyorsan rúgok is bele egyet, nesze, te béna, kellett neked vállalnod mások előtt a bénaságodat! Majd most jól megtanulod, hogy ilyenkor sunyítani kell, nem ám őszintén és önkritikusan kitárulkozni!

De kemények vagyunk mi ketten, qkac!

===
bácsi a biciklin

23
gyorkos képe

:D -- Fővárosi

:D
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

24
lord képe

"A XIII., DRÁVA utcában

"A XIII., DRÁVA utcában megváltozott a forgalmi rend a Pannónia utcai és a Kárpát utcai kereszteződésben: mindkét helyen külön balra kanyarodó sávot alakítottak ki és átprogramozták a jelzőlámpát. Kérjük, figyeljék az új jelzéseket!

A Dráva utcából mindkét irányból - a Váci út, illetve a rakpart felől - érkezők külön jelzésre kanyarodhatnak balra a Pannónia utcába, illetve a Váci út felől jövők a Kárpát utcába."

budapest.hu 2008.11.19.