Minden válságnak vannak nyertesei. A döglődő autógyártók sorra korlátozzák a termelésüket, azonban akik csak két kereket szerelnek az általuk előállított járművükre, azok egyre nagyobb haszonra tehetnek szert. Bizony, a kerékpárgyártás a fellegekben szárnyal, soha nem látott igény van rá, és a piac dinamikusan nő.
Az utóbbi hónapok rekordszintű üzemanyagárai Nyugat-Európában újabb fellendülést hoztak a kerékpárok gyártóinak: Németországban, Nagy-Britanniában, Franciaországban és a skandináv országokban a gondolkodó emberek százezrei hagyták otthon autójukat, és nyergeltek át a környezetbarát közlekedési eszközre.
Miközben a gépkocsigyártó cégek komoly gondokkal küzdenek (a kontinens nyugati részén országonként 4-32 százalékkal esett vissza az új autók értékesítése az év első felében), és kénytelenek visszafogni a termelést, a bicikligyártók termékei iránt töretlenül növekszik a kereslet. Jó példa erre a holland Accel Group. A heerenveeni székhelyű társaság tíz év leforgása alatt megháromszorozta üzleti forgalmát (tavaly ez 476 millió eurót, azaz mintegy 130 milliárd forintot tett ki), ezzel Európa vezető cégének, világszerte pedig az ötödik legnagyobbnak számít a kerékpárgyártók között.
Egy ország, ahol mindenki biciklizik
Hogy az európai listavezető a kicsiny Hollandiában található, az egyáltalán nem véletlen. A világ egyetlen más országában sem akad több kerékpár, mint ahány lakos. Márpedig Hollandiában hivatalosan 16,5 millióan élnek, miközben 18 millió biciklit tartanak számon - és az utóbbiak száma töretlenül emelkedik.
A hágai statisztikai hivatal adatai szerint tavaly 1,4 millió új kerékpárt értékesítettek a kicsiny országban, 80 ezerrel többet, mint 2006-ban. Nemcsak az eladott kétkerekűek száma, de a velük megtett távolság is növekszik. Míg 15 évvel ezelőtt a hollandok összesen 13,3 milliárd kilométert kerekeztek 12 hónap alatt, addig tavaly már 14,7 milliárd kilométer volt a teljesítmény. Ez fejenként 900 kilométert jelent!
Aki a szaküzletekben Accel kerékpárt keres, csalódni fog. Ilyen márka ugyanis nem létezik - a holland cég különböző neveken hozza forgalomba biciklijeit. A holland piacra elsősorban Batavus márkájúakat szállít, míg a szomszédos Németországba kizárólag Hercules modellek kerülnek. Utóbbiakat egyébként - amióta a német üzem bezárt - Magyarországon gyártják.
Nem gond, ha jön a válság
Számos más iparággal ellentétben a kerékpárgyártás gazdaságilag nehéz időkben is virágzik. A magas benzinárak láttán egyre többen kerekeznek - ha pedig egy biciklit intenzíven használnak, annak egy bizonyos idő után új alkatrészekre lesz szüksége. Ez pedig szintén növeli az ágazat termelését és üzleti forgalmát.
Nemcsak Hollandiában, hanem más európai nagyvárosokban is terjed a biciklizés. Párizsban és Berlinben például a pályaudvarokon hatalmas kínálat várja a városban két keréken barangolni kívánó bel- és külföldi turistákat, vendégeket. A francia főváros Vélib (vélos en libre service) projektjét már naponta százezren veszik igénybe.
Annak is, aki lusta...
Az Accel piackutatói árgus szemmel figyelik a változó igényeket, hogy mielőbb új termékekkel tudjanak reagálni rájuk. Utóbbiak közé tartozik az elektromos bicikli. Bár a Batavus és a Sparta márka már bő tíz évvel ezelőtt piacra dobott akkuról táplált villanymotorral hajtott kerékpárokat, a cégnek új beruházásokra és innovatív húzásokra volt szüksége ahhoz, hogy eloszlassa azt a vélekedést, miszerint a villamos kerékpár csak időseknek való.
E célból fejlesztett ki olyan biciklit, amelyen nem látszik, hogy hajtása elektromos segédlettel történik. Az Accel 2004-ben hozta forgalomba E-bike becenevű drótszamarát, amelynek sikere minden előzetes várakozást felülmúlt. Idén nyáron nem tudtak annyi darabot gyártani, amennyi rövid időn belül el ne fogyott volna. A cég főnöke, René Takes a Neue Zürcher Zeitungnak nyilatkozva nem győzte hangsúlyozni: az E-bike is csak bicikli, elvégre a segéderő igénybevételéhez ezen is lábbal kell hajtani a pedálokat.
csakjohirek.hu (forrás: mti)













nem olvastam el még, de
nem olvastam el még, de mikor bemondják ezeket a híradóban egyből felvetődik bennem a kérdés: azzal a több ezer emberrel mi lesz, akit a válság miatt tesznek utcára? :-(
Az ipar nem eltűnik, hanem
Az ipar nem eltűnik, hanem átalakul. Ha a gazdasági omlást nem követi társadalmi-ökológiai is nemsokára, akkor nincs gond. Ha igen, akkor meg már úgyis mindegy.
A valsag egyik fo oka, hogy
A valsag egyik fo oka, hogy az emberek szuksegtelen szemetet (LCD TV, 3 evenkent uj auto, bazinagyhaz) vettek hitelre.
A valoban szukseges dolgokat akkor is elo lehet(ne) allitani, ha az emberek napi 4 orat dolgoznanak, kisebb lenne a munkanelkuliseg, kisebb a tarsadalmi egyenlotlenseg, no es persze nem lenne 2 szamjegyu gazdasagi novekedes.
No de a valsag fo nyertesei nem a szabolcsi munkanelkuliek lesznek...
"(LCD TV, 3 evenkent uj
"(LCD TV, 3 evenkent uj auto, bazinagyhaz)"
Tiszta a lelkem
-8 éves Sony TV(bár 100hz-es:)
-18 éves Citroen
-25m2-es garzon:) -párommal
mi nem pazarlunk:D
Ha nincs gyerek és autót
Ha nincs gyerek és autót tartotok fenn, az esélyes, hogy pazarlás. (Sok egyéb tényezőtől is függ.)
===
bácsi a biciklin
Hát most sajnos nincs fix
Hát most sajnos nincs fix melom: reggel 6kor felhivnak,és küldik a cimet hogy hová kell mennem aznap melozni.Igy sajnos nem megoldhato csak kocsival.Bicoval se mindig mert nem tudom van-e helyem átöltözni,bakancsot, meg a sok cuccot se tudom mindig betenni a bringás táskám hátuljába.
Már azon vagyok hogy találjak vmi végleges helyet,szar mindig beugrosnak lenni, más kocsi,melo minden nap....
Ilyenekre gondoltam mint
Ilyenekre gondoltam mint egyéb tényezőkre. Nem akartam vádaskodni.
===
bácsi a biciklin
Természetesen nem vettem
Természetesen nem vettem annak,csak leirtam a helyzetemet.
Nincs harag.
Grat Franci, nem te okoztad
Grat Franci, nem te okoztad a hitelválságot :D
Nagyon igazad van. A
Nagyon igazad van. A fogyasztói kapitalizmus környezetromboló és gazdaságilag életképtelen! Ha nem lett volna a rendszerváltás, már heti négy munkanapnál tartanánk, és boldogan nézné mindenki a videoton infracolorokat, amelyeken -ezt lássuk be- pontosan ugyanúgy meg lehet nézni a mónikasót, mint a félmilliós házimozin.
Hát itt Angliában sokat
Hát itt Angliában sokat csökkent az üzemanyagok ára az elmult hetekben. A drágaság közepén 1,15 volt egy liter benzin,most meg 0,95 -ért is meg lehet kapni.
Ha tudok én is mindig bringával járok,csak sajnos mostanába mindig különbözö helyekre megyek:(
Itthon is csökkent kb
Itthon is csökkent kb 10%-ot az üzemanyag ára