Mégsem lesz kerékpárút a Margit híd mindkét oldalán, a kerékpáros civilszervezetekkel kidolgozott, és elfogadott terveket ugyanis egyoldalúan felmondta a főváros.

http://kerekagy.blog.hu/2008/11/03/kihagytak_a_kerekparut_felet_a_margit...

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Krisztab. képe

Sírnom kell! Már amikor ez

Sírnom kell!

Már amikor ez először felmerült, akkor is az volt a véleményem, hogy ennél a megoldásnál (egyoldali, kétirányú) még az is jobb, ha nem lesz semmiféle kerékpárút, és mehetek az úton, mint eddig. Ha lesz ez a járdásgyász, akkor az azt eredményezi, hogy mikor a Moszkva felől jövök majd (és nyilván nem fogok fél órás kerülőt tenni, hogy átmenjek a híd erejéig a túloldalra), akkor dudálásnak, ráhúzásnak leszek kitéve. Remek!

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

2
aron képe

hát ez nem

hát ez nem igaz!
EZEK_MI_A_FASZT_KÉPZELNEK_MAGUKRÓL???

most már elég volt. azt hittem a bajcsy után több ilyet nem követnek el. a jó büdös......hát ilyen nincs.most akkor mi a szart csináljunk????

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

3
Krisztab. képe

Akkor ne legyen semmi,

Akkor ne legyen semmi, könyörgöm! Az árát költsék gyógyszerre vagy kátyújavításra.

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

4
j_gergo képe

Azért ez a Bajcsynál

Azért ez a Bajcsynál nagyságrendekkel szarabbnak ígérkezik. A Bajcsyn nincs olyan folyamatos és nagy gyalogforgalom, mint szombaton a Margit hídon. És a biciklis is kevesebb a Bajcsyn. Ez a megoldás konkrétan egy egybefüggő, anyázós gyalogos-bringás-dugót eredményezne, a gyalogosok-bringások még az úttestre is eshetnek egy ütközéstől.

Az illetékesek meg szüljenek sünt.

5
Krisztab. képe

Viszont a Bajcsyn 15

Viszont a Bajcsyn 15 méterenként van egy életveszélyes kereszteződés.

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

6
Belzebúb képe

Kedves János, és többi

Kedves János, és többi főmufti.

mikor lesz már Magyarországon az, hogy a Kerékpárlobbi beleegyezése nélkül nem készülhet semmilyen kerékpárút?

mit kell tennünk, hogy így legyen? hogy legyen szavunk?

7
-ogre- képe

itt az a szopó, hogy a

itt az a szopó, hogy a városvezetés elmondhatja, és el is fogja mondani, hogy ez a kerépárlobbi beleegyezésével készült, hiszen a megvaéósuló elemeket tényleg elfogadta az mk.
az már komoly probléma, hogy azt elfelejtik, hogy voltak más elemek is, amit meg ugye kihagynak.
szavunk van, csak szarnak rá.

8
hf képe

Tegyünk róla, hogy ne

Tegyünk róla, hogy ne mondhassák el!

hf, aki arra fordítja az idejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

9
-ogre- képe

pedig fogják. elég vastag

pedig fogják. elég vastag a bőr a képükön, hogy bárkinek a szemébe hazudjanak valami álszakmai szöveggel fűszerezve.

10
hf képe

Tüntetés után ez eléggé

Tüntetés után ez eléggé gyenge lenne.

hf, aki arra fordítja az idejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

11
bonnie képe

mi a módja annak, hogy az

mi a módja annak, hogy az egyoldalú gyász megépítését megakadályozzuk?
az árát költsék gyógyszerre...
bonnie

12
KoBold72 képe

...vagy lélegeztető

...vagy lélegeztető készülékre!
>:-]

- - - - -
November 14. - 24. 6É Futás
www.6efutas.hu

13
er13a18 képe

+1

+1

14
pixel képe

Nem kell csinálni semmit,

Nem kell csinálni semmit, csak bringás piktogramokat tenni az út szélére 10 méterenként. Mindegy milyen keskeny.

15
Vegha képe

+1 !!!

+1 !!!

16
Attila111 képe

Szerintem meg azok

Szerintem meg azok szálljanak magukba, akik ezt a bagázst már 4x megválasztották. Az gondolkodni képtelen szavazók hibája, hogy a főváros ennyire lezüllik.

17
avus képe

Az autós segg kinyalása

Az autós segg kinyalása minden pártnak preferencia. Sokan vannak...

18
j_gergo képe

Tévedsz, itt nincs

Tévedsz, itt nincs autóssegg-nyalás. Épp az a szomorú, hogy egy olyan kompromisszumos megoldást vetettek el, ami az autóktól egy centit nem vett volna el. Ehelyett csinálnak egy autósoknak-bicikliseknek-gyalogoknak egyaránt rossz megoldást.

Ne keltsük az ellentéteket, és legfőkébb ne hagyjuk, hogy a fasz vezetők felesleges konfliktusokat gerjesszenek. Inkább őket kéne seggberúgni. De SPD-vel, hogy ott maradjon a nyoma.

19
Prof.gruppetto.hu képe

Mihez képest? Az autós

Mihez képest? Az autós közlekedők a fővárosban kisebbségben vannak, csak látványosan sok helyet foglalnak. (Optikailag felülreprezentáltak :) Ezért lenne szükség rá, hogy megmutassák magukat, és hallassák hangjukat a gyalogosok és a tömegközlekedők is, ne csak a bringások.

www.gruppetto.hu

20
mcysh képe

Szerintem: 1.

Szerintem:
1. sajtólárma;
2. tüntetés;
3. élőlánc a munkálatok megkezdésekor (punkok előnyben).
===
bácsi a biciklin

21
Belzebúb képe

igen, még most melegében

igen, még most melegében kellene tüntetnünk, mielőtt megépítenék azt a szart. de nem csak 3-4százan, hanem több ezren. csak hogy szarják már össze magukat hogy így kibasznak velünk úton-útfélen, szó szerint.

22
-ogre- képe

1ébként az a vicces, hogy

1ébként az a vicces, hogy ma reggel a klubrádióban valamelyik nagy közvélemény kutató vezetője volt a vendég, és a beszélgetés végén megemlítette, hogy a belső számolásaikat simán túlszárnyalta a biciklis forgalom idei növekedése. plusz ha az emberek elgondolkodnak, hogy nincs pénz benzinre, akkor még többen átnyergelhetnek.
ilyen körülmények között megvágni egy fontos kerékpáros infrát... és megtehetik, mert nem rúgja őket ki senki az ilyenekért.

23
Belzebúb képe

itt az ideje, hogy valaki a

itt az ideje, hogy valaki a rúgdosást elkezdje, és azok mi leszünk.

azért mindennek van teteje.

24
Mumin képe

Ha ez valósul meg minden

Ha ez valósul meg minden tiltakozás ellenére, akkor így kell közlekedni:
http://kepfeltoltes.hu/081104/bic_www.kepfeltoltes.hu_.gif

25
Szász Andrej képe

Ajvé. Amúgy is ezt kéne

Ajvé. Amúgy is ezt kéne csak szépen lefesteni :) A rajz jó! Még akkor lenne jobb, ha nem is lenne két sáv, csak egy két-sáv-széles egybesáv :)

26
Harry képe

Maximálisan egyetértek,

Maximálisan egyetértek, most is így közlekedek minden nap (a Margit-szigeten keresztül).
IMHO egy idő után az embernek már mindegy hogy van-e kerékpárút, megy ammere épp lehet, legfeljebb az zavar egy kicsit hogy a motorossávon néha akadályoznak az autók...

27
Ági... képe

Azt hiszem,most én is

Azt hiszem,most én is "bedühödtem" kicsit.

Ha lesz valami tünti, megyek!

28
Sityu képe

Tuntetesnek semmi ertelme,

Tuntetesnek semmi ertelme, semminek nincs semmi ertelme ami a politikat vagy a donteshozokat celozza... egyertelmu. Bringazz odafigyelve es logikusan, es nov vegeig keruld a rendort is, mert most meg o is a te borodre vadaszik.

29
Harry képe

Nem kerülni kell a

Nem kerülni kell a rendőröket, hanem felszerelni a prizmákat és lámpákat oszt jónapot. Tényleg biztonságosabb.

30
mcysh képe

Meg felmenni az Andrássyn a

Meg felmenni az Andrássyn a bringasávra/bringagyalogra. Meg megállni a pirosnál akkor is, ha ott csak egy zebra van, és közel s távol nincs gyalogos. Stb.
===
bácsi a biciklin

31
bonnie képe

Egy dolog a prizma meg a

Egy dolog a prizma meg a lámpa (kötelező és növeli a biztonságodat), egy másik meg a bringagyalog (nem kötelező és lenullázza a biztonságot, a tiédet is, meg a gyalogét is). Ne keverjük a szezont a fazonnal..
bonnie

32
dezso képe

Ásszerintem ironizált a

Ásszerintem ironizált a srác.

33
mcysh képe

Nem keverem. Azt állítom,

Nem keverem. Azt állítom, hogy a mostani rendőri ellenőrzések pozitív hozadéka (kivilágítatlan ámokfutók megfékezése) mellett legalább annyi negatív hatás is van. Mostanában ha csak lehet, elkerülöm a Bajcsy meg az Andrássy környékét, mert utálnék bringagyalog-ügyben rendőrökkel vitatkozni, meg utálnék fölöslegesen megállni olyan lámpáknál, ahol se nem zavarok, se nem veszélyeztetek senkit, mert nincs is kereszteződés.
===
bácsi a biciklin

34
urga képe

Ennél a semmi is jobb!

Ennél a semmi is jobb!

35
KoBold72 képe

De mennyivel. A jelenlegi

De mennyivel. A jelenlegi pozíción nem kéne már rontani!

- - - - -
November 14. - 24. 6É Futás
www.6efutas.hu

36
toreki képe

Vigyázz, mit kívánsz, a

Vigyázz, mit kívánsz, a végén megkapod. :) Inkább küzdeni kell az eredeti tervekért.

37
Kalapácsos képe

Azért van egy bája,hogy

Azért van egy bája,hogy majd azért megyek tüntetni,hogy a szar helyett inkább semmit kérek...
Második kamasz korom élem mert én ez ellen lázadni fogok ha kell.
Most pedig megyek és belépek a SZAKSZERVEZETBE.

38
NévtelenLrdr képe

"Azért van egy bája,hogy

"Azért van egy bája,hogy majd azért megyek tüntetni,hogy a szar helyett inkább semmit kérek..."

+1 - Kis Magyar Valóság ® 8)

39
alcedo képe

Ez csak egy félreértés.

Ez csak egy félreértés. Hogy ilyen ne fordulhasson elő, jó lenne egy szótárat összeállítani a fővárosi vezetéssel folytatott kommunikációhoz.

egyeztetés = altatás

megállapodás született = a kezdeményező nem kommunikál többet a kérdésben a másik fél pedig eredeti elképzeléseinél marad, esetleg azt egyenértékű vagy fokozottan rossz tervre cseréli

egyetértett = 1. egyetértett valami teljesen mással. 2. ezt tartotta a legrosszabb megoldásnak.

40
bringasalsa képe

" híd felújítását

" híd felújítását végző Főmterv munkatársa, a projekt generáltervezője, Németh Tamás. Elmondta, a déli oldalon csak a híd szélesítésével tudtak volna elég helyet biztosítani a kerékpárosoknak. A szélesítés viszont milliárdos nagyságrendű plusz költséget jelentett volna. A konzolok alatt ugyanis szélesíteni kellett volna a pilléreket, és szükség lett volna a szobrok áthelyezésére is, mert különben a világörökségi státuszú látkép részét képező elemek eltűntek volna a híd szélesebb felülete alatt.
A Kulturális Örökségvédelmi Hivatal az északi oldalon ugyanakkor elfogadta a szélesítést, anélkül, hogy ragaszkodott volna a pillér költséges átépítéséhez, mivel ez az oldal a látkép szempontjából kevésbé lényeges, tudtuk meg Németh Tamástól."

NE BOSSZANTS!!!!

1. Nem kellene ránkkenni mindent (milliárdos nagyságrendű plusz költség)
2. Ezt mivel magyarázza?:
"Bontják a budai vár egyik középkori falát.
A Kulturális Örökségvédelmi Hivatal vezetőjének, Mezős Tamásnak az engedélyével a zsebében, a Raiffeisen Ingatlan Rt. álmodott garázst ide, ennek van útjában a budai vár egy része."
(http://sirasok.blog.hu/2008/04/09/bontjak_a_budai_varat)
"világörökségi státuszú látkép részét képező elemek eltűntek volna"

A biciklisek életének védelmében nem lehet hidat bontani, ha már úgyis felújítják. Középkori várfalat lehet, mert az autósoknak kell parkoló. És érdekes módon ezt ugyanaz a Kultúrális Örökség Hivatala mondja....
Elmagyarázná vki, hogy van ez? Mert én k***ára nem értem.

*********************************************************
Két lábbal vagy két keréken, négy lábbal vagy négy keréken?

41
alcedo képe

A KÖH-re kenni mindent

A KÖH-re kenni mindent olyan egyszerű, mint egymásnak ugrasztani az autósokat és kerékpárosokat.

Ha az elkenős fogalmazást jól olvasom, akkor a szélesítés műemlékrongálás nélkül (szobrok eltávolítása) pénzbe kerülne. Az északi oldalon ezt sikerült keresztülverni a KÖH-ön. (Ez alapvetően helytelen, olyan, mint amikor a kastélyainkhoz dobozépületeket építenek hozzá.) A nagyívű kommunikátor pedig még elveri a port a KÖH-ön, mert a déli oldalon nem engedik a hebrákolást.

Pusztán arról van szó, hogy a vezetők és tervezők képtelenek hosszabb távra előre tekintve egy korrekt felújítást elvégezni, mert ez "milliárdos nagyságrendű plusz költséget jelentene". Tudjátok, az olyan, amiből ötszázat verünk el a négyes metróra.

42
j_gergo képe

„Tudjátok, az olyan,

„Tudjátok, az olyan, amiből ötszázat verünk el a négyes metróra.”

És amiből a BKV 27 hónap alatt 1,26-ot költött „tanácsadásra”.

43
Zsurmi képe

Az még mindig csak 500

Az még mindig csak 500 millió per év, ami semmi az évente elpazarolt milliárdokhoz és a BKV hasznavehetetlen felső és középvezetésének béréhez képest.

A cikkben az is benne van, hogy a "nagy tanácsadó botrány" fő célpontja (AAM) kevesebb mint 25%-t kapta a 2007-ben a BKV által tanácsadásra költött összegnek. Csak a cikkben említett számok alapján.

Na ja, számolni tudni kell!

Ha már ilyen rövidlátó vagy és ennyire könnyű átverni, legalább ne fecsegj (hülyeségeket). Kevésbé fogsz hülyének tűnni.

-
Zsurmi

44
aron képe

akkor a személyeskedést

akkor a személyeskedést most hagyjuk abba...

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

45
j_gergo képe

Nem vártam ilyen stílusú

Nem vártam ilyen stílusú választ, de hát sokféle ember van errefelé is.

A tartalomra térve: ki a túrót érdekel, hogy X Kovács Józsefné (nem vicc, ilyen is van) vagy az AMM hány százalékot kapott az összegből? A bérek, amiket emlegetsz és a tanácsadási szerződések pedig nyilvánvalóan összefüggenek: ha külsősökkel csináltatnak valamit, akkor minek költenek fehérgalléros alkalmazottak bérére? Ha pedig az alkalmazottak valóban jó szakemberek, akkor minek a külső megbízás? Nem az összegről van szó, az tényleg demagógia lenne, hanem a közszolgáltatás módszeres kiszervezéséről, egy állami-önkormányzati vállalat széthordásáról és lerohasztásáról.

Rengeteg a középvezető, a szervezeti egység, külön vezetőkkel, magas fizetésekkel, közben pedig kiszerveznek mindent. Nem csak a tanácsadókat: kíváncsi lennék, a biztonsági őrökre mennyit fizetnek per őr, per óra a cégnek.

A jegyárusítást is kiszervezik, ennek köszönhető a bezárt pénztár mellett felállított városképet rontó kutyaól találmánya, igazi hungarikum.

46
Zsurmi képe

Ahogy te is egy vagy a

Ahogy te is egy vagy a sokféléből.

A tartalomra térve: az alkalmazottat "nem lehet" kirúgni, mert az nehéz. Szakszervezet, évtizedes munkaviszony, érdekviszonyok satöbbi. Hát ha még a tulajdonos se akar rendet tenni...

Rosszul látod: ha az alkalmazottat (pontosabban a szervezetet) nem lehet rávenni az érdemi munkavégzésre, akkor külső segítség kell. Aki független. És az nincs ingyen.

A BKV-ban lehetnek jó szakemberek, de az mit sem ér! De a szervezetet működtetői aztán biztos nem jó szakemberek! A BKV szarul működik, ez tán nem vitás.

Egy rosszul működő szervezetet belülről nem mindig lehet megjavítani, az ellenérdekeltség miatt! Egy a szervezetben támogatottság, beágyazottság nélkül a cég élére ültetett vezető mit tegyen? Hogy hozzon jó döntéseket, hova nyúljon? Majd a szervezettől kapott infók alapján? Úgy oldja meg, hot tanácsadó céget fogad.

Az igazi botrány, ami a BKV-ban (ez a MÁV-ra is igaz) folyik: pazarlás (adófizetők pénzét), töketlenkedés, közben pukkan le az egész szolgáltatás. Ehhez nem kell belső informátor és "jólértesültség"! Látszik: mennyibe kerül, milyen a szolgáltatás és ez a kettő hogy változik és merre tart. Mindegy hogy havercéghez folyik-e el, vagy csak ügyes beszállítókhoz.

Ez a "kiszervezés" rossz szájízű dolog. Igazából csak akkor rossz, ha a tulajdonos hagyja. Állami/önkormányzati cég esetén, hát a szavazók és azok képviselői (választott politikusok) hagyják.

Egy vállalat nem tud mindenféle feladatot saját berkein belül megoldani, minden saját alkalmazottakkal, vagy saját tulajdonú céggel. Sőt egy céget (államit is) is érdemes különféle tevékenységi körönként cégekre bontani.

Miért? Mert azoknak el kell számolni egymás közt. Nincs annyi mismásolás, elkendőzés. Kiderül mi veszteséges, mi nyereséges. A veszteséges részlegeket nem feltétlenül kell leépíteni, vannak olyan tevékenységek amik "csak viszik a pénzt", mégis szükség van rá. Az egyes tevékenységnek vannak felelősei, a projekteknél együtt kell működni.

A BKV, MÁV és hasonló cégeknél ez nem működik.

A kiszervezések miatti egyik hiszi az ellenérdekeltektől jön. A sok hülye meg beveszi, csak mert valaki sír biztos igaza van! Nem baj, hogy hisztiznek/sírnak/rémeket látnak, mert ez természetes. Az ellenérdekelt fél érdekeit érvényesíti.

Az egyik baj ott van, hogy a sok hülye azt hiszi, csak mindenkinek tennie kellene a dolgát és működne (igazából a másik tegye a dolgát, én majd "ügyes" leszek).
A nagy francokat!
Ez lett volna a kommunizmus. Működött? Nem. Nem működik a BKV sem. Azért kell belenyúlni, akkor is ha valakik visítanak, hogy "tanácsadó cégre szórják" a pénzt.

Ne vedd be, a sok hülyeséget, használd az eszed, gondolkozz, tanulj! Ha nem megy, ... hát, tudod.

-
Zsurmi

47
Karago képe

Üdv! Látom, jó

Üdv!
Látom, jó képességű "gyerek" vagy, de két dologban tévedsz, ill. valótlant állítasz:
1.: Egy rosszul működő szervezetet CSAK belülről lehet megjavítani! "Kívülről" csak ötletelni, vagy ráerőltetni lehet valamit egy alapvetően rosszul működő "vállalatra".
A "tanácsadókra" kilapátolt pénz hiába folyt el: az általad is említett őstulok vállalatok mindennapi működése, szervezeti hatékonysága, eredményessége mit sem változott...A valódi szándék hiányzik! Használd az eszedet, hamar belátod Te is, miért...
2.: "csak mindenkinek tennie kellene a dolgát és működne (igazából a másik tegye a dolgát, én majd "ügyes" leszek)... Ez lett volna a kommunizmus."
Nem. A kommunizmusnak valóban csak az előszobájáig jutottunk: a magántulajdon elzabrálása - Te biztos úgy tanultad: államosítás; padláslesöprés: terménybeszolgáltatás; a polgárság kitelepítése; kuláklistázás; téeszcsé-be bepofozás; választási csalás; koncepciós perek; munkatáborok; politikai foglyok; az ország erőltetett iparosítása: 5 éves tervek = az emberek és a természeti környezet kizsigerelése...s '56 után a totális erkölcsi lezüllesztés "Aki nincs ellenünk, az velünk van" - ergo: ha nem ellenszegülsz nyiltan akkor te is csavar vagy a bűnös gépezetben ... miközben a besúgóhálózat minden közösséget átszőtt...
Szóval a kommunizmus ez.
Bocs, tudom hogy off, de akkor is.

- - - - - - - - - - -
BRINGASÁVOT MINDEN ÚTRA!
_____________________

48
Zsurmi képe

Abban egyet értünk, hogy a

Abban egyet értünk, hogy a valódi szándék hiányzik. Abban nem, hogy kívülről vagy belülről lehet megjavítani.

Az akarat a tulajdonostól (önkormányzat/állam, tehát adófizetőktől) kell, hogy jöjjön. Az pedig cégen kívül van.

A tulajdonosokat köztulajdon esetén politikusok képviselik. Ha nem érvényesül az akarat, akkor a tulajdonosok képviseletük cseréjével tudnak nyomást gyakorolni. Na ez nem megy, nem kell magyarázni miért.

Egy cég működését a megbízott vezetők alakítják ki. Nem légből kapott ötletek alapján, ez egy szakma: hogy kell vállalatot szervezni. Ezt nem egy ember találja ki, segítség kell hozzá. Pl. tanácsadók is.

A "ráerőltetés" nem értelmezhető! Nem kell a dolgozóknak jóváhagyása a változtatáshoz. Ők részei a cégnek, de nincsenek döntéshelyzetben! Még a középvezetők sem, rájuk másfajta döntések tartoznak! Az ő dolguk a végrehajtás.

A hogyan és miként egy eléggé összetett dolog. Sokmindentől függ. Fel kell hozzá mérni, mi nem működik jól. Vannak bevált módszerek, a szervezésre. A feldarabolás ilyen, mert elszámolást követel a részlegek között. De ezt már írtam.

A tanácsadó saját megbízója (tulajdonos vagy vezérigazgató) érdekeit nézi. A tanácsadó cég szelektált, jól fizetett akár gondolkodni képes embereket tud ráállítani a feladatra.

Míg egy poszt-szocialista nagyvállalat bürokráciája kontra-szelektált: akik ott akartak javítani a működésen, már rég elmentek. Aki maradt, e téren rossz képességű vagy ellenérdekelt. Ezért nem lehet megreformálni belülről! A független külsős képes lehet arra, hogy megértse mi kinek (embernek, részlegnek) mi a feladata.

Ez persze felfedi a pazarlást. Ami egyesek érdekével ütközik. Akár a cég tulajdonosainak képviseletében (politikusok), ez a korrupció. Pont emiatt ment a "nagy botrány": az ellenérdekelt feleknek is vannak sajtókapcsolataik és jók a szakmájukban. El bírták hitetni, hogy ez aztán nagy botrány. Ebben a szakmában nagyon jók.

--

Azt írtam "ez lett volna a kommunizmus", nem az hogy az volt. A kommunizmus csak akkor működne, ha szinte mindenki a közös érdeket nézné, és annak megfelelően cselekedne. Nem kell ösztönözni az embereket, mert mindenki teszi a dolgát.

Mint láttuk nem működik. Nem ilyenek vagyunk.

-
Zsurmi

49
Karago képe

Elméletben a dolgok mindig

Elméletben a dolgok mindig szép, kerek egészek, a tervezett változások logikus rendben követik egymást és hatásaik is előre számíthatók. Aztán a gyakorlatban borul az egész...Miért? Mert esetleg néhány alapvetés hibádzik, pl. a kiszervezésnek nem az a célja, hogy az egész majd jobban működjön, hanem csak az, hogy ami eddig is működött és hasznot termelt az ezután xy-nak tegye ugyan ezt. Vagy a tanácsadó megbízásának csak az a célja, hogy a megbízó bizonyos %-ot zsebretegyen, a többi meg le van szarva...de arra figyelnek,hogy néha szerepet cseréljenek, hísz a nagyobb konc a "tanácsadónak" jut...
A kommuninizmussal kapcsolatban: amiről te írsz az az elméletéből következik, ami egy utópia. Én meg a gyakorlatban "épülő" kommunizmus rendszerspecifikumait gyűjtöttem korántsem teljes csokorba. Elmélet és gyakorlat itt sem valának köszönő viszonyban sem.
- - - - - - - - - - -
BRINGASÁVOT MINDEN ÚTRA!
_____________________

50
Zsurmi képe

A kiszervezés miatti

A kiszervezés miatti elszámolási kényszer akkor is nyereség. Még akkor is jobb, ha meghamisítják a könyvelést, még akkor is, ha ugyanúgy pazarolnak. Mivel állami a vállalat, az elszámolás nyilvános. A csalás kideríthető akár oknyomozással is.

A tulajdonos érdekeit könnyebb képviselni, mint a zavarosban.

A tanácsadó tényleg a megbízó érdekeit képviseli, nem a tulajdonosokét. Ez nem baj, a tulajdonosoknak kell a saját érdeküket képviselni.

Mindenhol a világon megy a stikli, csak a mértéke nem mindegy. Ha a tulajdonosok is nyernek vele, akkor nem éri el az ingerküszöböt a probléma, ha havercégnek jut a megbízás.

Ha a tulajdonos veszít vele, mert nem egyszerűen havercég kapta a megbízást, de a munkája nem áll arányban a költségekkel, ott van a gond.

Az utóbbiban utazóknak érdekük mindezt összemosni és elhitetni, hogy nem megy másképp. Dehogynem, csak ügyesebben kell stiklizni! Még a végén az is kiderül, hogy ha többet termel a cég (értéktöbblet, akár több személy szállításával), a kisebb arányú lenyúlás a végén több.

Csak közben egy működő, prosperáló céget kell építeni. Az meg nehéz.

-
Zsurmi

51
Karago képe

. - - - - - - - - - - -

.
- - - - - - - - - - -
BRINGASÁVOT MINDEN ÚTRA!
_____________________

52
hajoacs képe

Az egyértelmű, hogy itt

Az egyértelmű, hogy itt maszatolás folyik. Mik a valódik okok?
1) Pénz kérdés? Ha tudja valaki írja meg, hogy mennyivel növeli a híd felujításának költségét a bringa út.
2) Mentalitásbeli kérdés? - A bringások túlzottan aktívak, fogjuk vissza őket? OK, aktívak, de milyen formában jelenthet ez problémát a városvezetésnek?
3) Nincs egyéb ötletem.

+ A bringások ott bringáznak, ahol tudnak. A Margit híd déli oldala azért fontos, mert aki átakar jutni a Duna másik oldalára ezt az oldalt fogja választani, mert a sziget nem töri meg az útvonalat.
Szerintem egy városban trendi, ha sok bringás van, nyugati túristaként ennek örülnék. A turizmusra való hivatkozás elképesztő. A városvezetőknek fogalmuk nincs fogalmuk arról, hogy egy nyugati ember milyennek lát egy jól működő várost.

53
-ogre- képe

1) ezt konkrétan meg tudom

1) ezt konkrétan meg tudom kérdezni, ha a hídépítő csinálja, mivel hivatalosan ez az egyetlen ilyen cég az országban, bár ha valami hülye konzorcium van, akkor ki is hagyhatják őket...

54
err képe

"A turizmusra való

"A turizmusra való hivatkozás elképesztő. A városvezetőknek fogalmuk nincs fogalmuk arról, hogy egy nyugati ember milyennek lát egy jól működő várost."

Az meg hagyjan, de vajon a turistak mit viselnek el inkabb?

1. Ha elmegy mellettuk par bringas, es a 3. utan vagjak hogy ott bringasok is kozlekednek
2. Ha abban a fel oraban amig pl. atsetalnak a hidon, meg kepeket lovoldoznek, addig vegig szivjak a benzingozt...

Ilyenekbe is bele kene gondolni amikor a turizmusra hivatkoznak :/

- errorka

55
fori képe

De így hogy csak 1 oldalra

De így hogy csak 1 oldalra akarnak bringaizét tenni, így nő a turisták által egy négyzetméteren látott bringások száma. :)

56
fori képe

Dupla :S Ha erre fognak

Dupla :S
Ha erre fognak hivatkozni, akkor szerzői jogdíjat fogok kérni tőlük. :P

57
pata képe

Ha abban a fel oraban amig

Ha abban a fel oraban amig pl. atsetalnak a hidon, meg kepeket lovoldoznek, addig vegig szivjak a benzingozt...

Miért, ez lehetne Bp vonzereje. A turistának nem kell mondjuk Oroszországig vagy Kínáig mennie, hogy mérgező, kaotikus és emberellenes várost lásson. Megtekintheti itt, Európa szívében, fapados járattal.

Utazási irodánk gázmaszkot biztosít minden kedves ügyfelünknek. Fakultatív programok, külön díjazás ellenében:

- átkelés valamelyik városi autópályát keresztező zebrán
- szmog megtekintése a Gellérthegyről
- taxizás általánydíjas átvágással (1 km, 5 perc: 50 euró, irodánk voucherét tessék felmutatni a taxisnak, különben többet kér)
- dzsungelharc a hetes buszon (bozótvágó kések az idegenvezetőnél)

58
x-fegyver képe

hehe ez

hehe
ez jó:)

-----------------------------------------------
"...tudja,én már nem hiszek se törvényben,se igazságban.de egyvalamiben hiszek.a Batmanben."

59
x-fegyver képe

akárki akármit mond,

akárki akármit mond, bicóval a seggem alatt másodrendű állampolgár vagyok...azzá akarnak tenni.
itt alap gondolkodásról van szó.
mint a szociba kijelentették,h képregényeket csak gyerekek és analfabéták olvasnak. és a történet mesélésnek ez a remek, és világ minden pontján népszerű és elismert eszköze nálunk csak azért tud valamennyire vergődni, mert pár fanatikus harcol érte...
és kb a bicoval is ez van. vagyis az,h ha felveszem a hülye bukomat és bringát teszek magam alá, akkor rögtön gyerekké válok. nem vagyok komoly ember. mert azok atóval mozognak.
és mivel én csak egy gyerek vagyok, világos, h meg sem hallják a felnőttek a szavamat.
elvégre ugynézek ki mint egy nagy napközis.
mindenki tudja,h a gyerekek járnak csak biciklivel. ahogy ők olvasnak csak képregényeket is...stb...
én képregényeket is olvasok és bringával tolom az ipart és 33 évesen ezt nem szégyellem.
fontosnak tartom a környezetvédelmet és azt,h az emberek álljanak ki magukért és azért amiben hisznek. akkoris ha a többség szerint ők "csak gyerekek". mert amikor némán ezt is benyeljük, az csak zöld lámpa arra,h megint kibasszanak velünk.
és simán megteszik elvégre tőlem sem tudják lehúzni az üzemanyag literenkénti nemgyenge adóforintjait, ami fontosabb mindennél.
minden megmozdulást támogatok!
kapjákbe!

-----------------------------------------------
"...tudja,én már nem hiszek se törvényben,se igazságban.de egyvalamiben hiszek.a Batmanben."

60
ping képe

és milyen igazad van ebben

és milyen igazad van ebben a gyereknek néznek dologban, ebbe még nem is gondoltam bele így.

képregények rulz:)

61
Gida képe

sajnos csak majdnem jo a

sajnos csak majdnem jo a hasonlat. Baaar, lehet, hogy kultura/csalad kerdese. Nalam a gyerekem minden ot erinto kerdesbe be van vonva es bar gyereknek nezem (hiszen az is), de nem csapom be soha (pont azert mert gyerek, most epitem a pozitiv jovokepet, hogy bizalommal nezzen a jovobe, stb.) es hozza igazitom azokat a dolgokat, amikben az o velemenye a fontos, mert pl. o csinalja. (soha nem vonom ketsegbe, h melyik baba a szebb, ha setalni megyunk, o valaszt utvonalat, ha ehes, o valaszt kajat - ok, bohocos kajat, kolat nem ehet.

Ettol eltekintve a dolog nagyon felhaborito es mindenkeppen csinalni kellene valamit. Ez a megoldas tenyleg minden erintettnek csak rossz lehet.

gida

62
Névtelen Nulla képe

Én 39 vagyok és néha

Én 39 vagyok és néha rolleren járok. Nálam idősebb öltönyös menedzserektől néztem le (Münchenben).

63
RaptoR képe

Ilyen remek tervekért

Ilyen remek tervekért szívesen adnék nekik egy-egy Darwin-díjat. Természetesen előtte illene teljesíteniük az előfeltételeket...

64
anusi képe

hát én sííírok mindig

hát én sííírok
mindig ezvan mindííííg
könyörgöm, cináljunk valamit
("könyörgöm nektek, akasszuk feel!" na miben volt, na miben?)

65
Sityu képe

Valahol Europaban:) ugy

Valahol Europaban:) ugy remlik abban volt

66
anusi képe

bingo ámde brühühüüü

bingo
ámde brühühüüü

67
airdace képe

Kicsit megint össze vannak

Kicsit megint össze vannak mosva a dolgok. A tervet a Tervtanács meszelte el, abban főként nem politikusok, hanem építészek/főépítészek vannak. Ha lecserélnénk Demszkyt, attól még a Tervtanács összetétele lehet, hogy nem is változna. És az a baj, hogy abban általában olyan őskövületek ülnek, akiknek fingjuk nincs a biciklizésről és annak szerepéről a városban. Ennyi.

68
aron képe

drága barátim, az van,

drága barátim, az van, hogy hülyére vesznek minket.

hülyére vesznek, igen. semmibe veszik a város érdekeit, igen.inkompetensek, igen.

hülyére vesznek, amikor kinyitják a szájukat, amikor biciklizésről beszélnek. ha éppen hajlandóak bármit is megszólalni. ez van!

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

69
qal képe

Szerintem is kellene egy kis

Szerintem is kellene egy kis közlekedést szervezni a közeljövőben, hogy ne aludjon el az ügy.
lehetne egy ilyen útvonalon kerekezni:
http://maps.google.com/maps?f=d&saddr=Lipthay+utca&daddr=Balassi+B%C3%A1...
Nyugodtan lehetne egy "CM különkiadás" a Margithídért
Mit gondoltok?
Tudom, hogy az is elég nagy meló, hogy évente kétszer szervezik Küküék a Cm.et, de ez sokkal kisebb területre korlátozódik, és azért kevesebb emberre is számíthatunk mit egy rendes CM-en.

70
Kuku képe

Elkezdtük. Részletek még

Elkezdtük.
Részletek még ma.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

71
bringasalsa képe

Szuper! Ott leszek! Hívok

Szuper! Ott leszek! Hívok másokat is. És megyünk szépen körbe-körbe...

***********************************************
Két lábbal vagy két keréken, négy lábbal vagy négy keréken?

72
fori képe

Riadóhíradóba is

Riadóhíradóba is tegyétek bele!

73
Kuku képe

Sajnos még ma sem. Éppen

Sajnos még ma sem.
Éppen azt egyeztetjük milyen javaslattal álljunk elő. Csütörtökön reméljük közös nevezőre jutunk, és akkor támadhatunk. Sajnos a blogot az önkormányzattól sajtófigyelik, így ezt a tanácskozást taktikai okokból nem tettem ki. Nemsokára támadunk.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

74
fori képe

Ha már annyira nézik,

Ha már annyira nézik, remélem látják is! Holnap már azt a hírt szeretném mindenhol hallani/látni, hogy meggondolták magukat, és még az MK-val egyeztetett tervnél is MINDENKI (gyalogos, bringás, autós, tömegközlekedős) számára jobbat alkottak.

75
bringasalsa képe

Sajnos a blogot az

Sajnos a blogot az önkormányzattól sajtófigyelik

Szerintem nem sajnos.

1. Vagy azért figyelik, mert vaj van a fülük mögött és tartanak tőlünk,
2. Vagy azért, hogy megírják a sajtóban, hogy vmi készülődik.

***********************************************
Két lábbal vagy két keréken, négy lábbal vagy négy keréken?

76
Kisember képe

Én kérek elnézést, de a

Én kérek elnézést, de a vaj a fején van az embereknek.
Pontosan úgy szól a mondás:
Akinek vaj van a fején, ne sétáljon a napon.
;)

77
bringasalsa képe

Ezt a mondást nem ismertem

Ezt a mondást nem ismertem és még nem hallottam. Ahol én felnőttem (és ez a szép Budapest az), úgy tanították, hogy vaj van a füle mögött... Én kérek elnézést!

************************************
Két lábbal vagy két keréken, négy lábbal vagy négy keréken?

78
adamekp képe

Íme. üdv adamekp

Íme.

üdv adamekp

79
er13a18 képe

békésben is a fül

békésben is a fül mögött van a vaj :)

80
gaze képe

olvassák? az jó! mert

olvassák?
az jó!
mert akkor: tessék most már befejezni az ostoba picssogást, és elkezdeni azt csinálni amiért az emberek a szavazatukat és a pénzüket adták. Ha meg nem megy, akkor tisztességeel el illene húzni a picsába, és ott mondogatni a baromságos indoklásaikat!

Köszönöm szépen, a szó ismét a stúdióé.

81
aron képe

Kérj gy számot te is a

Kérj gy számot te is a városvezetőknek!
most akciósan megteheted, csak ütögesd be ide, és ingyen megkapják!

kezdhetem a sort? vmi fini noisecore-t kérnék, de végtelenítve:D

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

82
aron képe

Kérj gy számot te is a

Kérj gy számot te is a városvezetőknek!
most akciósan megteheted, csak ütögesd be ide, és ingyen megkapják!

kezdhetem a sort? vmi fini noisecore-t kérnék, de végtelenítve:D

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

83
szabomikulas képe

Ne építsenek inkább

Ne építsenek inkább semmit sehová, csak piktogramozzák végig az utat. Úgyis kerékpársáv lesz a külső sáv előbb-utóbb, így már csak a csíkot kell később odafesteni.

84
dybi képe

Ha a járdán vezetett

Ha a járdán vezetett brigaút szélességével megkurtítanák a járdát, már is elférne egy bringasáv.

üdv dybi

85
airdace képe

Erre vmi olyasmit mondtak,

Erre vmi olyasmit mondtak, hogy a bringasávnak ugyanolyan terhelést ki kell bírnia, mint az útnak (mert fizikailag rá tud menni az autó), és ahhoz meg kellene erősíteni a híd vázát, ami q sokba kerül. Ezt mondjuk még el is hiszem.

86
hf képe

És az autópálya mennyibe

És az autópálya mennyibe kerül?
És az autópályahíd 63 milliárdért?

Ne szórakozzanak már velünk!

hf, aki arra fordítja az idejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

87
Karago képe

Ja. Meg a löszbe túrt

Ja. Meg a löszbe túrt alagutak az épülő M6-on...
- - - - - - - - - - -
BRINGASÁVOT MINDEN ÚTRA!
_____________________

88
Perillustris képe

Lösz még rosszabb is!

Lösz még rosszabb is!

89
Karago képe

Ne lelkesíts! - - - - - - -

Ne lelkesíts!
- - - - - - - - - - -
BRINGASÁVOT MINDEN ÚTRA!
_____________________

90
PeterUFo képe

Le kell tenni a bringasáv

Le kell tenni a bringasáv és az út közé olyan forgalomkorlátozó elemeket, amik meggátolják, hogy az autó ráhajtson!
A bringasávot viszont mindenképp el kell választani szintben a járdától, mert mindenki a két sárga csík között fog kolbászolni.

91
Tigana képe

I. Bármennyit ragozzuk,

I. Bármennyit ragozzuk, csak egy megoldás van: saját képviselőjelöltek és főpolgármester-jelölt indítása a 2010-es parlamenti és önkormányzati választásokon. A jelenleg regnáló vezetés (hangsúlyosan nem elit) 20 év alatt nem tudott (és talán nem is akart) nyugati színvonalú, élhető várost/országot létrehozni. Ráadásul sokan vannak köztük, akik nem csak az elmúlt 20 évben voltak vezető pozícióban... Közben felnőtt egy felelősen (és/vagy nyitottan) gondolkodó, a világot és Magyarország(i) (elmaradt) helyzetét pontosan látó fiatalabb generáció. Nekik, nekünk nem felel meg ez a félfeudális, pazarló, agyament és tehetségtelen vezetés, akik elutasítanak mindent, ami korszerű, nyugaton bevált vagy csak a megkövesedett hazai szokásokhoz képest eddig ismeretlen. Csak nézzétek meg, hogy milyen terveket adnak ki kezükből a vezető közlekedési mérnökök, milyen elképzeléseik és tananyaguk van a mai közlekedési szakembereket képző professzoroknak. A CM-en már sokszor szóba kerültek. "Bizony mondom néktek", szemlélet- és döntéshozó-váltás nélkül nem lesz változás. Gondoljatok arra: a bickilis társadalom már bebizonyította, hogy képes és akar számára fontos ügyekért, alulról szerveződve gondolkodni, tárgyalni és cselekedni. Az internet nekünk áldás. És 2010-ig már csak másfél évünk van.

II. A városi közlekedés kapcsán a kutya ott van elásva, hogy senki nem hajlandó észrevenni (a gyengébbek felfogni), hogy megváltoztak a viszonyok, körülmények. Egy fejlődőképes társadalom (város) a megváltozott körülményekre megpróbál minél jobb válaszokat adni. Ha nem tud, akkor romlik az állapota, ne adj' Isten, a végén tönkremegy (elpusztul). Utalnék Darwinra...

Jelen városi közlekedésünk autói dinoszauruszok. Ha nem tudunk Budapesten színvonalas tömegközlekedést és biztonságos kerékpáros feltételeket biztosítani, egyre gyorsuló ütemben fog városunk leromlani.

92
bardoczi képe

Nekünk van két kopogtató

Nekünk van két kopogtató cédulánk egy bringás jelöltre. És nektek?

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

93
Sityu képe

Egyetertek, tobb ertelme

Egyetertek, tobb ertelme lenne valakit bejutatni a rendszerbe, donteshozoi kozelsegbe hozni, mint kivulrol felvonulgatasokal nyomast gyakorolni.

A felvonulasra meg tuntetesre szarnak, hameg picit is durvulna a helyzet azzonal szetoszlatnak minket, es rankverik az arpadsavos csurhe belyeget.

Az akarat meg van a valtozasra(un:. tarsadalmi igeny). Ezt az akaratot kene leforditani programok es projektek szintjere, amivel nem mashol kopogtatunk, hogy nekunk ilyen jo otleteink vannak, hanem onnaloan indulunk, mert mi tudjuk mi a jo :)

94
Hemü képe

Olyan megmodulásunk még

Olyan megmodulásunk még nem volt, ami akár közel állt volna az oszlatáshoz. Szerintem azért eredményesek szoktunk lenni.

_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /

95
alcedo képe

Ez valójában fordítva

Ez valójában fordítva van: alapvetően csak az történik meg, amire külső nyomás van. Ilyen a rendszer logikája. "Bentről" csak ez az érdekes, mert ez mutat "választói" akaratot és elszánást, avagy azt, hogy nem ez a legkissebb ellenállás. A durvaságnak pedig semmi értelme: a randalírozás lesöpörhető, mert úgyis ellenszenvet ébreszt a közvéleményben, itt pedig pont a közvélemény megnyerése és a "közigény" megjelenítése a cél.

96
Prof.gruppetto.hu képe

Sajnos ez a rendszer nem

Sajnos ez a rendszer nem alkalmas már valódi érdekképviseletre. Egyetlen bringás képviselő nagyjából semmit sem érne, ráadásul a bejuttatása iszonyatosan nehéz és rettenetesen sok pénzt igényel.
Magán a rendszeren kell változtatni. Ki kell dolgozni a civil, részvételi elven működő parlament rendszerét, és meg kell valósítani.
Ha jól tudom, népszavazással mód van akár ilyen változtatások eszközölésére is, és akkor megúszunk egy forradalmat. :)

www.gruppetto.hu

97
phorvath képe

Sajnos rosszul tudod. A

Sajnos rosszul tudod. A politikai rendszer megváltoztatása a parlament privilégiuma. Csak a Parlament dönthet a Parlament létszámának változtatásáról is. Ezért nem lesz soha kevesebb ingyenélő képviselónk.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

98
-ogre- képe

ma már minden hülyeséggel

ma már minden hülyeséggel lehet népszavazást kezdeményezni. pont egy értelmes javaslatot ne lehetne átvinni? az országgyűlés egy nagyobb országhoz lett méretezve, de sokkal kisebb apparátussal is működne. a múltkor volt a rádióban, hogy az usa-ban ugyanannyi önkormányzat működik, mint nálunk. ez azért vicc.
a probléma, hogy ha el is érünk valamit a Margit-híddal, attól a rendszer még ugyanaz marad.

99
solaitid képe

nekem az indoklás tetszik a

nekem az indoklás tetszik a legjobban:

"A kerékpározás ezen a turisztikailag frekventált helyen veszélyes, hiszen a várban és az egyéb látnivalókban gyönyörködő turisták közt kell biciklizni."
http://varoskepp.blog.hu/2008/11/04/wtf_avagy_megint_a_bicikliut

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://huszonnyolc.freeblog.hu

100
er13a18 képe

a wtf az az, amire gondolok?

a wtf az az, amire gondolok? :)

101
Lathor képe

Vattafák :) u.i.: és még

Vattafák :)

u.i.: és még a helyesírás ellenőrző se panaszkodik rá :)

102
er13a18 képe

durva headline :)

durva headline :)

103
Hemü képe

Ha a WTC-re gondolsz, akkor

Ha a WTC-re gondolsz, akkor nem. :-)
Egyébként meg nem tudom.

_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /

104
Hemü képe

A rövidítés lehetséges

A rövidítés lehetséges feloldásai:
- World Taekwondo Federation, azaz Világ Taekwondo Szövetség a sportban
- Werewolf: The Forsaken, szerepjáték elterjedt (bár nem hivatalos) rövidítése
- Internetszleng, a What the fuck? (Mi a fasz?) rövidítése
(WIKI)

Szerintem a vérfarkas lesz az. ;-)

_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /

105
nesze-lusta képe

BOTRÁNY!

BOTRÁNY!

106
dobákpeti képe

Ezek ostobák! Ne

Ezek ostobák!
Ne finomkodjunk a demoval!

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog

107
aron képe

az van, hogy addig mernek

az van, hogy addig mernek minket félresöpörni, amíg nem látnak erősnek. odáig jutottunk, hogy vannak már eredmények, és a vezetők pedig kifelé jópofiznak, ha gáz van.
ez még kevés.

itt egy civil szervezet, az mk, 600 vagy hány taggal. azért annyira ez már nem kicsi erő. de még mindig kevésnek bizonyul, így minél többen vagyunk, annál nagyobb erőt tudunk felmutatni. igen, szervezd be az ismerőseidet, rokonokat, bicósokat! ha nem is akarnak aktívkodni, megéri a szolgáltatásokért az évi 5 ropi, és azzal, hogy benne van, nő a potenciál! ennyi.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

108
Hmaci képe

A jó kur.. anyjukat... most

A jó kur.. anyjukat... most már komolyan.
Naiv ötlet egy potenciális tüntetés, lezárás, miegymás esetén: ha jól veszem ki a szövegből, és többen is írták, ez a megoldás egyszerre rossz az összes közlekedőre nézve, ergo a "követeléseink" nem csak ránk vonatkoznak, tehát be lehetne vonni a gyalogosokat, akár autósokat, ezzel is kifejezve, hogy nem valami ellen vagyunk, és nem Velük akarunk kibaszni, amikor arra kényszerülünk, hogy az úton menjünk (holott amúgy ott lenne optimális), hanem a kiba.....ul impotens kö...g városvezetők nem képesek messzebb látni a pöcök pö..üknél...
(elnézést, de dúlok-fúlok)

---------------------------------------------------

Én megrakom, Te meg tekered és mindketten szívunk;-)

109
BRINGAUTAT A HÍDRA!!! képe

Ez van olyan fontos mint a

Ez van olyan fontos mint a CM mert ha sikerül eredményt elérni ezzel nem csak egy nagyon fontos dunai kerékpárátkelőhöz jutnánk. (mostani MArgit-híd járda huplis+gyalog ;lánchíd feltart az auto/elválasztócsíkzsonglőr vagy, járda meg követi a híd kialakítását meg amugy is a gyalog helye),
HANEM ez amolyan hivatkozási alap lehetne minden jövőbéli útfelújítás során , hogy hello mi is itt vagyunk és egyfajta legitimitást adna a kerékpáros rétegnek(ha még nem). egyszóval ha ezt elérjük a talán végre lesz valami súlya a bringásoknak.
Szóval Küküék dolgozzák ki szépen a tiltakozást , mi meg menjünk el szépen és bizonyítsuk ,hogy sokan vagyunk!!!

110
festő képe

igen nem csináltok

igen nem csináltok bringautat okostojások???!!!
akkor megyek és a szép új hídadon majd húzok a külső sáv közepén egy csíkot a kezemmel,hogy fele tied fele enyém fel is út le is út oszt majd nézhetsz!

111
Hemü képe

Ez most olyan barossgáboros

Ez most olyan barossgáboros volt. :-)

_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /

112
pata képe

.

.

113
padi képe

Ez nagyjából annak a

Ez nagyjából annak a deklarálása, hogy a körúton sosem lesz kétoldali biciklisáv. És ezt nem hagyhatjuk!

Lehetne a városháza bejárata előtt mindig néhány bicajos tüntető.

Vagy kirándulhatnánk egész nap a MHB-tól a Jászai Mari térig. És vissza. Néhány gyalogossal a járdán, akik transzparensekkel jelzik a lényeget. A cangások közben csak közlekednek... :)

Vagy nemtommi. De valami legyen!

114
Kalapácsos képe

Nem tudom milyen eredménye

Nem tudom milyen eredménye lesz a fortyogásunknak itten,csak remélni tudom,hogy a háttérben-esetleg- zajló tárgyalásokkal együtt még meggondolják magukat az "urak".
Egy biztos.Ma beléptem a szak-szervezetbe
Megkaptam az utolsó lökést a városvezetéstől ha még hezitáltam volna...
KÖSZÖNÖM SZÉPEN!!!

115
aron képe

erősíteni kell

erősíteni kell önmagunkat, fel kell építeni egy nagyon erős szervezetet, nem tudunk mást tenni! ehhez meg sok, még sokkal több tag kell!

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

116
mcysh képe

+1 (mármint tag)

+1 (mármint tag) :-)
===
bácsi a biciklin

117
vaandor képe

BOTRÁNY. Hídblokád szagot

BOTRÁNY.
Hídblokád szagot érzek. Legalább egy hídon.
Jelige: "A főváros terel minket ide!"

Mikor megyünk?

118
qkac képe

én inkább arra szavazok,

én inkább arra szavazok, hogy zárják le a már létező bicikli utakat is, és mindenki menjen az úton. sokkal egyszerűbb és olcsóbb megoldás lenne..

119
Vegha képe

+1 piktogrammok + táblák

+1

piktogrammok + táblák kellenek a hídra, nem pedig kordonok, hogy elválasszák a bikát a tehéntől.
látom magam előtt a publikációkat:
"A Margit-hídon minden szempontból elsőbbséget élvez a kerékpáros közlekedés, holott ehhez nem készült infrastruktúra - MÉGIS MŰKÖDIK!"
Néhány hónap alatt önszántukból kerülnék ki az autók a hídat.

120
padi képe

Jó, de ezzel elvesztenénk

Jó, de ezzel elvesztenénk a páromat, és nhány családtagomat, akik eddig mertek kerékpárra ülni a városban.

121
Neelix képe

Bazzz! Meg sem lepődtem

Bazzz! Meg sem lepődtem :(

----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.

122
Zsurmi képe

A margit hídon az úttesten

A margit hídon az úttesten körbelehet biciklizni! A lehajtó után mindkét oldalon a híd alatt vissza lehet jutnia felhajtóra. Teljesen szabályosan!

Igaz a budai oldal lehajtóján jelentősebb kerülővel.

Nem kéne oda szervezni közlekedést?

-
Zsurmi

123
Csöre képe

Ez így szerintem egy

Ez így szerintem egy piszokjó ötlet lenne...

http://www.whiplash.blogol.hu

124
harasara képe

Legyünk ott sokan egy adott

Legyünk ott sokan egy adott időben! Mikor?

125
Toti képe

Hali! Én nem vagyok a

Hali!

Én nem vagyok a radikalizmus híve, de ez vért kíván. Nem olvastam végig a dolgot, de az egyértelmű, hogy a készülő dolog veszélyesebb lesz a semminél. Ezt tényleg nem kell hagyni. Ha tényleg marad a koncepvió, akkor oda kell menni és fizikailag meg kell akadályozni, hogy a munkások megépíthessék a kifogásolt részt. És ezt az akciót jó előre közölni kell és érzékeltetni, hogy komolyan gondoljuk. Ha egy 50-100 ember keresztbe fekszik a munkaterületre igyekvő kamionok előtt, akkor valaki csak észbe kap.

Valamit tényleg tenni kell. Nem szabad hagyni, hogy veszélyesebb legyen a közlekedés a jelenleginél.

Ne járdázz!!!

126
Csöre képe

Igazából, meg se

Igazából, meg se döbbentem amikor olvastam...szomorú...
Egyébként ha ez ellen valamilyen demonstrációt szerveznénk, akkor benne vagyok, ezt már nem lehet tűrni tovább! pofátlanság volt amit tettek...

http://www.whiplash.blogol.hu

127
cani képe

Ez vérlázító! Majd'

Ez vérlázító! Majd' felrobbanok! Igyekszem megtudni, hogy kik voltak ott azon a június 18-i!(tehát azóta sunnyognak) tervtanács ülésen és ha egy mód van rá, megpróbálok betekintést kapni a jegyzőkönyvbe. Muszáj minden szálat megmozgatni, hogy ez így ne valósuljon meg!

128
lord képe

azóta sunnyognak És

azóta sunnyognak
És tényleg! A sajtó ennyit írt a témában: "Elfogadta a Fővárosi Tervtanács a Margit híd felújításának terveit."

megpróbálok betekintést kapni a jegyzőkönyvbe
Azok nem nyilvánosak?

A Fővárosi Tervtanács 2008. június 18-án tartott ülésén ezeket a témákat tárgyalták. A napirend első pontja:

13.00 óra (Központi Építészeti-Műszaki tervtanáccsal összevont napirend)
II.-XIII. kerület, Margit híd felújításának építési engedélyezési terve

Felelős tervező:
Németh Tamás, Farkas László, Schulek János, Wild László és munkatársai
Opponens: Dévényi Tamás

129
László János képe

Megkaptuk a jegyzőkönyvet,

Megkaptuk a jegyzőkönyvet, lehet olvasni az MK honlapján: http://kerekparosklub.hu/files/tervtanacs.pdf

Jó mérgelődést!
János

130
PeterUFo képe

Csak két kérdés

Csak két kérdés János!
Amikor még szóba álltak veletek/velünk, akkor is azt mondták, hogy nem értenek egyet a déli oldali kerékpárúttal?
Nem értik meg, hogy amikor én áttekerek Budáról Pestre, a Déli oldalon fogok haladni ha van két sárga csík, ha nincs?

131
Lathor képe

Nem ért egyet a híd déli

Nem ért egyet a híd déli oldalán is kerékpárút kialakításával, els5sorban
balesetveszélye miatt

szerintem ezzel a nettó baromsággal kellene betámadni, ráadásul ezt jelölték meg elsődleges oknak.

132
solaitid képe

de érted, rámpák azért

de érted, rámpák azért lesznek a járdák végeinél, hogy könnyebb legyen bringával felmenni...
erről írtam a fenti linken

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://huszonnyolc.freeblog.hu

133
ubi képe

Engem már az az alap

Engem már az az alap hozzáállás is kicseszettül bosszant, hogy ha veszélyes bicajozni, akkor azt tiltják és nem azt ami miatt veszélyes. Utálok úgy elkeseredni mint most! Nem igaz hogy ilyen fos helyen élünk! Olyan szuperré lehetne Budapestet varázsolni, ocsón, egyszerűen. Forradalom kell most már.

134
alcedo képe

Ebből az tükröződik,

Ebből az tükröződik, hogy a tervtanács figyelmet fordított a műemlékvédelmi megfontolásokra és szakmai háttérrel is bírt ezen a területen, a közlekedési és forgalmi kérdések funkcionális elemzéséhez nem volt megfelelő szakember a csapatban. Talán ideje lenne az építész kamarával is egyeztetni, alternatív megoldásként egy továbbképző kurzust (ha ez sértőnek tűnne, közös szakmai konferenciát) szervezni az érintetteknek. Még jobb lenne egy nagy, közös szakmai rendezvény -mondjuk az MK és a BMGE részvételével- melynek a végén egy közös nyilatkozatot (az EU-ban divatos formában) lehetne kiadni, mert az igazi mégiscsak az lenne, ha a tervtanácsok inkább érdemi segítőként szűrnék a terveket, nem pedig a jó javaslatokat tompítanák.

135
László János képe

ezt a konferencia dolgot

ezt a konferencia dolgot már egyszer csináltuk, volt közös nyilatkozat is (tavaly december, a MAUT rendezésében),2 napos, sok résztvevővel, vitákkal és pogival, hát most itt tartunk. De igazad van, nekiesünk egy újabb szervezésének.

János

136
Zsurmi képe

Nem ért egyet a híd déli

Nem ért egyet a híd déli oldalán is kerékpárút kialakításával, elsősorban
balesetveszélye miatt, de indokolatlannak is tartja, hiszen az északi oldalon
átvezetett kerékpárút a kerékpáros közlekedés számára megfelel5 megoldást ad.

Na ez ami nem igaz. Nem megfelelő megoldás, ha a szabályosan a hídra hajtó kerékpárosnak át kell "repülnie" az úttest túlsó oldalára.

Nem fog, az úttesten marad.

-
Zsurmi

137
Hemü képe

Perci, teeee!!! :-)

Perci, teeee!!! :-)

_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /

138
Kalapácsos képe

"A terv külön hangsúlyt

"A terv külön hangsúlyt fektet a korszerű közösségi közlekedés,a kerékpáros és gyalogos közlekedés megoldására..."

Ezt úgy hívják:Egy Marék Homok
--------------------------------------------------
"Nem ért egyet a híd déli oldalán is kerékpárút kialakításával,elsősorban balesetveszélye miatt,de indokoltlannak is tartja,hiszen az északi oldalon átvezetett kerékpárút a kerékpáros közlekedésre számára megfelelő megoldást ad."

Ezt meg úgy hívják:Egy Marék Homok a Pofámba!
--------------------------------------------------
Boldog vagyok,hogy a megfelelő emberek a megfelelő helyen vannak még mindig...
Remélem pirul azoknak az arcuk akik ezt aláírták!

139
lord képe

Kösz! Már nem is

Kösz!
Már nem is mérgelődök, csak hápogok.
Szíven szúrt, hogy tisztán előrelátásból helyet hagynak a hídőrházaknak ;)
Nem is tudom, Örkény ez vagy Kafka?

140
medvegyu képe

Ma a Margit-hídon

Ma a Margit-hídon kényelmesen lehet bringázni. És holnap, ha tilos lesz ráhajtani emiatt a szar miatt?

Már megint egy gennyes beruházás az adóforintjainkból és ráadásul ránk, kerékpárosokra hivatkozva, ami durván megszívat minket.

GYENGEELMÉJŰ TÖMEGGYILKOS, RABLÓGYILKOS TOLVAJ GAZEMBEREK VEZETIK EZT A SZAR VÁROST!

medvegyu
Kormányblog

141
gaze képe

ööö.. a gond azzal van

ööö.. a gond azzal van leginkább, hogy nem nagyon lehet mit kezdeni az ilyen a helyzetekkel.

142
medvegyu képe

Nem értelek

Nem értelek pontosan...
Milyen helyzetekkel nem lehet kezdeni mit?

medvegyu
Kormányblog

143
gaze képe

hat hogy MÉG MINDIG ilyen

hat hogy MÉG MINDIG ilyen arcok seggelnek ezekben a székekben.
és.. most egyáltalán nem a sajátomra gondoltam...

144
medvegyu képe

Legfeljebb egy

Legfeljebb egy generációváltás fog vmit segíteni ezen a székproblémán, de én mindig is túl pesszimista voltam.

Szerintem akkor inkább ne épüljönek ilyen kerékpárutak egyáltalán!
Ezért kéne harcolnunk!
Ne mondhassa senki, hogy már megint x millárdot ,,fordítottunk'' a kerékpáros közlekedés fejlesztésére, miközben éppen ellenkezőleg, a kerékpáros közlekedés ellehetetlenítésére.

medvegyu
Kormányblog

145
Kisember képe

Sajnos a generációváltás

Sajnos a generációváltás sem segít. Nézd meg, a mostani aktatologatóknak ugyanolyan elvtárs fejük van (pártállástól függetlenül), mint az elődjeiknek. Ugyanazt a szöveget és taktikát alkalmazzák, amit már Mikszáth is kigúnyolt. Ez sajnos egy emberfajta.

146
Kisember képe

Azért az is tetszik, hogy a

Azért az is tetszik, hogy a tervtanács logoja egy rakat tornyház...

147
dezso képe

De ráadásul milyen

De ráadásul milyen kivitelben...

148
pujcsi képe

Én is szívesen megyek

Én is szívesen megyek felvonulni. Tegyetek majd fel valami jó kis körbeküldhető infót, hogy tudjuk terjeszteni előtte az igét, és minél tömegesebben legyünk jelen.
Tényleg hihetetlen, hogy a döntéshozók nem látnak tovább az orruknál. :-(

149
RoGeR képe

Ha lesz vmi akció, akkor

Ha lesz vmi akció, akkor +1.

Nevetséges és bicskanyitogató, amit a főváros csinál. Amikor egy ilyen beruházás 15-20-30 évre szól, akkor miért nem lehet rendesen megcsinálni a kerékpáros átvezetést és miért kell a belváros szíébe egy külvárosban is használhatatlan (fél)megoldást erőltetni?
Tipikusan a kerékpározás látszatkiszolgálására és ellehetetlenítésére irányuló lépés a mostani.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

150
padi képe

Elolvastam a tervtanács

Elolvastam a tervtanács állásfoglalását, ott ma déli oldali bicajsávot "csak" a balesetveszély (nyilvánvaló hozzánemértés) miatt nem támogatja, a kiszélesítéses-drágalesz-szoborfontos típusú érvelés csak az északi oldalnál jelent meg, azt nem is értem pontosan. (Ismerni kéne a tervet.)

Egy dolog fontos: a tervtanács állásfoglalása egy ajánlás:
- vagy engedélyre javasolja a tervet,
- vagy átdolgozás után engedélyre javasolja,
- vagy nem javasolja engedélyre.

Az engedélyező hatóságnak viszont nem kötelező az ajánlást figyelembe vennie, de élhet a lehetőséggel.

151
lord képe

Budapest Főváros

Budapest Főváros Főépítésze széles körű társadalmi vitát kezdeményez Budapest Dialógus címmel a kidolgozás alatt álló Budapest Integrált Városfejlesztési Stratégiáról.

Holnap :)

Itt a meghívó

Ha valaki személyesen szeretne elbeszélgetni Beleznay Éva főépítésszel, itt a jó alkalom.

152
Törzsmókus képe

MiniCM + LJ személyesen

MiniCM + LJ személyesen elbeszélgetne + MK sajttáj?
Lehet ilyet 11 óra alatt szervezni...?
(Én nem érzem magam kompetensnek h én beszélgessek el vele, ám sisakkal és MKpólóval szívesen leszek háttér :P)

153
Törzsmókus képe

reggel megerősítve

reggel megerősítve éreztem magam, h nem kéne nekem odamenni és beszólni: ha még édesanyámat sem sikerült meggyőznöm a déli bringasáv szükségességéről egy reggeli alatt, akkor egy ilyen begyöpösödött főakárkit biztos nem tudnék néhány frappáns mondattal megvilágosodásra juttatni...

az a baj, h aki nem jár bringával nap mint nap, azoknak teljesen idegenek a problémáink. :(

154
szabomikulas képe

Magyarázd el úgy, hogy

Magyarázd el úgy, hogy vajon tetszene-e neki, ha autóval a híd elején át kellene menni a híd túloldalára, aztán a végén vissza. Szépen, jelzőlámpánál keresztezve a szembeforgalmat.

A begyöpösödött főakárki egyébként meggyőzhető lenne, aztán persze legközelebbre már "elfelejtené" az egészet.

155
László János képe

Én éppen tagnap

Én éppen tagnap döntöttem úgy, hogy nem megyek el erre a fórumra, voltam jó sokon, hozzá is szóltam mindíg, mint egy hülye diák, oszt semmi.Ez az integrált bigyó EU projekt, az EU meg előírja a "széles társadalmi beágyazottságot", ezért aztán van fórum, be is írják a pályázati beszámolóba, hogy megvolt. No ehhez mi nem kellünk.
Beleznay Éva főépítésszel már jó sokat beszélgettem, eleinte azt gondoltam, hogy érti a szempontjainkat, de már nem gondolom. Ha olvassa ezt a bejegyzésemet, és számít neki a véleményem, talán válaszol itt a nyilvánosság előtt, hogy miért gondolja például a tervtanács véleményét közlekedésszakmailag megalapozottnak!
János

156
Kisember képe

Ajjaj, ha már a

Ajjaj, ha már a hipertoleráns és engem (a radikálist) is a mértékletességre és párbeszédre intő Jánosnak is ez a véleménye, akkor ott tényleg nagy baj van... :(

157
SagiK képe

Érdemes lenne elküldeni

Érdemes lenne elküldeni neki a hozzászólásod linkjét, hogy tudjon róla.
--
Kérlek segíts bővíteni

158
Hemü képe

"Az XY párt kivonul az

"Az XY párt kivonul az ülésről."

Tegnap meg azon járt az agyam, hogy az MKK megpróbálta-e elkérni a jegyzőkönyvet májusban.

Nem értek ehhez a munkához, csak jár az agyam.

_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /

159
László János képe

Bocs,melyik ülés

Bocs,melyik ülés jegyzőkönyvét? A tervtanácsét olvashatod az MK honlapján, de az júniusi.

János

160
Hemü képe

Bocsánat, akkor június

Bocsánat, akkor június óta. :-)
De lehet, hogy már akkor megkaptátok, csak én értettem félre valamit.

_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /

161
László János képe

mult héten kaptuk meg. De

mult héten kaptuk meg. De sőt, az illetékes ügyosztály sem tudott róla!
János

162
Peta képe

Már a tervtanács szótól

Már a tervtanács szótól is kiakadok. Pont olyan vaskommunista a neve, mint a szemlélete. Basszus, nem hiszem el, hogy felelős mérnök, akinek a kreálmányaitól, de még a javaslataitól is emberéletek függhetnek, csináljat ilyet. "Akkor is így legyen, nem baj, hogy rossz megoldás, nem baj, hogy a közlekedés minden résztvevője csak szív vele, így legyen, kész!"
Én csak leszek közlekedésmérnök, de annyit már talán levágtam, hogy a közlekedésszervezésnek arra kell kimennie, hogy csökkenjenek a konfliktushelyzetek, és nem arra, hogy nőjön. A közlekedés résztvevőinek meg kell teremteni a konfliktusmentesség körülményeit, mert maguk nem tudják megteremteni maguknak.

163
Prof.gruppetto.hu képe

Huhh... Remélem nem

Huhh... Remélem nem bántalak meg, de szerintem nem a megfelelő következtetést vontad le. Egy közlekedésmérnöknek az a feladata, hogy láthatóvá tegye a várható konfliktusokat! Így a résztvevők előre felkészülhetnek rá. A közlekedésből képtelenség kiiktatni a konfliktusokat, előbb-utóbb mindenképpen keresztezni fogják egymás útját a különböző irányba és módon haladók.

www.gruppetto.hu

164
Lathor képe

Szerintem meg ugyanezt

Szerintem meg ugyanezt mondta csak teljesen mást ért konfliktus alatt.

165
RoGeR képe

Peta, az a baj, hogy ha

Peta, az a baj, hogy ha szétnézel az évfolyamodban lehet hogy ezzel a szemlélettel kisebbségben leszel.

Hány autóbuzi van a karon, akinek a közlekedés = autó?
Ezek után az íróasztalnál ezt a szemléletet fogja alkalmazni és nem lesz figyelemmel az általa lesajnált alternatívákkal.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

166
Peta képe

Vannak autóbuzik, de

Vannak autóbuzik, de nincsenek többséégben. Rengeteg a vasútbuzi, sőt, BKVbuzi is :D Emellett most kapásból tudok 7 másik bicajos évfolyamtársat, és több tanár is van, aki rendszeresen bicajjal jön be. A múltkor a lánchajtások részletezésénél a tanár elkezdi, hogy ezt nem lesz nehéz megértenünk, mert ugye valamirevaló közlekes biciklizik :D
Szóval a szemlélet a karon sztem általánosságban jó, csak hát nem mi kerülünk döntéshozó pozícióba.

167
László János képe

Mikor végzel? Ha érdekel a

Mikor végzel? Ha érdekel a fenntartható közlekedés és a kerékpározás szakmája, bekapcsolódhatnál a csoport munkájába. És ha vannak kollégáid hasonlóak,Ők is. Jelntkezzetek Virágnál! Komolyan! kozlekedeskukackerekparosklub.hu

168
Peta képe

Még olyan 2,5 évem azért

Még olyan 2,5 évem azért van. De már sokszor gondolkodtam azon, hogy ebbe az irányba kell orientálódni, mert kerékpáros infrastruktúra-fejlesztés terén bőven lesz muunka itt...

169
városjáró képe

Nem újabb és újabb

Nem újabb és újabb agymenésekre van szükség, hanem a végre valahára közösen (bringaszervezetek+főváros) kialakított tervek megvalósítására. Ha drága hát drága! - egyszer csak megtérül, és mindeki jól jár vele. Mert arról kár álmodozni, hogyha ez a déli bringasáv (vagy út? mikor mit kommunikálnak róla) elmarad, akkor kisebb lesz a cehh. Naponta láthatjuk ugyanis, hogy bármi kerülehet végül 1-2 milliárddal többe, csak kellő píár legyen mellé. Lásd a Szabadság híd, vagy a 4-es metró esetét.

170
Vid képe

Az a helyzet, hogy amíg ez

Az a helyzet, hogy amíg ez a banda lesz, addig sajnos semmi ésszerűt nem szabad elvárni. Még 2 évig. És közben felveszik az extra hiteleket (IS) amit szintén elszórnak mint minden mást, és 2 év múlva lehet hogy közelebb lesz az államcsőd mint most.(akkor kell majd kezdeni ugyanis visszafizetni mindent kamatostul) És akkor nem csak 2 év múlva nem fog javulni a helyzet, hanem 10 év múlva sem. És ez még a jobbik variáció, mert ha ügyesek annyi hülye választóval mint itt van, akár ismét kormányra kerülhetnek.
Ezt muszály volt beírnom, mert megint szóba került hogy ugyan mire nincs már megint pénz.

További ötlet: Most hogy ezzel a megoldással mindenki elégedetlen, majd esetleg megépítik az eredetileg elképzeltet kegyet gyakorolva 200 millirádért.

Még egy : A lehetetlen megoldások megvalósítása után, majd különösen szigorú rendőri ellenőrzések lesznek, mert most már, hogy a kedvünkre tettek, ideje nekünk is betartani a szabályokat.

Bár a tüntetést természetesen letojnák, annyi értelme volna, hogy elég sajtóval talán bele lehetne verni z autósok fejébe, hogy nem a bringások a hülyék ha nem használják amit építettek "nekik".
Különben még elterjesztik hogy hülyék vagyunk, mert sok milliárdot költöttek ránk, oszt mégse használjuk ki.

Szerintem megfontolandó lenne egy bringás tüntetés bringák nélkül is, esetleg gyalogos szervezetekkel közösen (ha lennének ilyenek...) hogy ne lehessen megint biciklis tobzódásnak beállítani az egészet. Persze egy ilyenre meg biztosan csak a törzsgárdát lehetne elrángatni, ami meg kevés.

Egyébként nincs valakinek kedve esténként apránként felfesteni egy bringasávot? :)

És mégvalami: az miért lett elfogadva az MK részéről, hogy a járdából legyen lecsippentve az út? Itt valaki fentebb írta, hogy huplikkal elválasztva nem kéne megerősíeni hozzá az utat, hogy mindenkitől elválasztva működjön. Nameg az útra is rá lehetne szélesíteni a járdát. stb.

171
Knecht képe

Szerintem megfontolandó

Szerintem megfontolandó lenne egy bringás tüntetés bringák nélkül is, esetleg gyalogos szervezetekkel közösen (ha lennének ilyenek...)

Például gyalogosan felvonulni a hídra, kerékpárlámpákkal (vagy akármi mással) világítva? Mindezt mondjuk kerékpár öltözetben (egy bukó vagy láthatósági mellény már jelzésértékű lehet), de kerékpár nélkül - ezzel is szimbolizálva a kialakult helyzetet. Célul kitűzve, hogy (legalább egyik oldalon) parttól partig érjen a sor. Mondjuk a gyalogosok bevonásához jobb lenne egy olyan időpont, amikor még viszonylag élénk a szigeti forgalom.

172
Vid képe

Én konkrétan olyan

Én konkrétan olyan tüntetésre gondoltam, aminek látszólag nincs köze a bringásokhoz. De mondom itt nem lenne semmi élvezet, így kevesen jönnének el.
Igazából ha van megfelelő sajtó mindegy hogy mit csinálunk, ha meg nincs, akkor is.

173
. képe

Én is ezen gondolkodtam,

Én is ezen gondolkodtam, hogy ilyen eredménnyel van-e értelme demonstrációk szervezésébe, hivatalok meggyőzésébe fektetni az energiáinkat, vagy inkább csináljuk meg magunknak az útvonalainkat.

----------------------------------
Valamint autómentes településeket!

174
Vid képe

Ezért indítottam nemrég

Ezért indítottam nemrég ezt:
http://www.criticalmass.hu/forum/20080920/sajat-bringaut-kivitelezo-ceget

De talán nem is kéne céges forma sem.

Kell pár nagybödönös festék, egy szórópisztoly, sűrítettlevegős tartály, vagy generátorról hajtott légpumpa. Aztán egy keret a csíkoknak, ennyi. Először cérnázunk, aztán kréta, aztán festés.
Nemrég láttam hogy hogyan csinálják egy nagy csarnokban.
Lehet hogy nem volna teljesen tökéletes, de az államnak ingyen volna.
Ja, és tudom milyen kifogásokkal jöhetnének, biztos hogy azt sem akarnák hagyni hogy ingyen csináljuk, de attól még valahogy meg kéne próbálni.
Felraknánk ide a linkeket, hogy mi mennyibe kerülne, így átlátható volna a folyamat, és mindenki ingyen dolgozna.
Én rászánnám 1 hetemet, és 2000 forintot.
És természetesen valahogy feketén szerezném be a festéket, hogy egy fillér adót se kelljen fizetni utána :)))

Az esti sávfelfestés meg gerilla akció volna. Minden este egy-két csíkocska. :)
Én egyébként nem vagyok az elválasztás nélküli bringasáv híve, max ha teljes sávnyi az a sáv. De meghajlok a többség akarata előtt :)

Vicces lenne ha a rendőrség, és az állam komoly energiákat fordítana rá, hogy ne épüljön még éjszaka ingyen sem semmilyen bringasáv sehol :)
Már látom a hágai per sajtóját, ahova eljutna az ügy:

"Magyarországon ezreket tartóztatnak le illegális kerékpárútépítésért..."
"Szabálysértésért ül börtönben többszáz önkéntes munkás"
"Az ország gdp-jének megfelelő összegben építettek bringasávokat a a múlt héten önkéntes aktivisták"
stb..

175
városjáró képe

Tecccik! Én a magam

Tecccik! Én a magam részéről 20e Ft-tal és egy hétvégényi munkórával szívesen beszállnék az Andrássy út közös gyalogos/bringás szakaszának felfestésébe. Ott ugyanis - bár elvben van tekerési lehetőség - nagyon kautikusak az állapotok. A tisztánlátás érdekében fel kéne végre festeni minimum 20 lépésenként egy-egy bringapiktogramot a közös járda bal oldalára, a kereszteződéseknél figyelmeztető vonalakat és feliratokat, valamit NYILAKKAL JELZETT HALADÁSI IRÁNYT. Ugyanis a hiedelmekkel ellentétben nem kétirányú az itteni bringajárda! A sugárút kijjebbi részén pedig - ahol a kiskockaköves járda miatt a szervízút van kjelölve tekerésre - szintén bringapiktogramokat kellene festeni az aszfalra.

Én ebbe betársulnék! Aztán majd meglátjuk a folytatást.

176
vaandor képe

Útra igen - járdára

Útra igen - járdára NEM!

Még az Andrássy járdájára sem! Nem kéne a városvezetés legrosszabb kialakításait még ezzel megtámogatni!

178
városjáró képe

Vaandor! Tehát azt mondod,

Vaandor! Tehát azt mondod, hogy úgy rossz az Andrássy-s közös járda ahogy van? Okés, de akkor hogyan tovább? Ugyanis napi szinten vannak rajta konfliktusok. Vagy szedjük le róla a bringásokat (hadd menjenek a szervízúton), vagy csináljunk rajta rendet - mert ami ott megy az életveszély.
Egyéb privát felefestésekről azonban én is azt gondolom, hogy irreálisak volnának. Ilyen alapon ugyanis az autósok is festhetnének maguknak sávokat, ahová csak akarnak... Tegyük inkább rendbe a már meglévő, de elkopott jeleket.

Visszatérve az Andrássy útra: azt hiszem egyetlen hétvége alatt meg lehetne végre cserélni rajta a parkolósávokat a bringasávval. A köcickókat egy marógéppal seperc alatt le lehet marni, a felfestések (sárga sávelválasztó és a parkolójelek) pedig szintén egy nap alatt meglehetnének. Addig persze nem parkolhatna ott senki, de ez asszem megoldható - pénteken ugyanis simán kipucolták a pályát valami Operaházi VIP rendezvény miatt. Akarat kell csak hozzá -nomeg egy jóadag civil agresszió. A hatalom ugyanis szarik a népére amig az kussol.

179
László János képe

Az Andrássy

Az Andrássy átépítésére már majd' két éve beadtuk a terveinket, természetsen a külső részen a szervízút, belül a sávok megfordítása. talán tavasszal...
Sajnos nem olyan egyszerű a lemarás, mert az előírások szerint az egész útfelületet kell aszfaltozni!

A javaslatunk az Mk honlaon olvasható: http://kerekparosklub.hu/javaslat-az-andrassy-ut-atepitesere

180
városjáró képe

Na látod János, emiatt

Na látod János, emiatt tart ott ez a rühes város, ahol. Előírás szerint teljes útfelületcsere?! Na meg a durva anyját annak, aki ezt kitalálta. (Félreértés ne essék, nem rád lettem dühös, hanem arra amit írtál.) A belinkelt javaslattal egyébként teljesen egyetértek. Magam is ezt tartom a megoldásnak. De jól látom, hogy ez a javalslat két éve készült???? Mi a túró (nem) történt azóta az ügyben??? Diliház!

181
Hemü képe

"A Liszt Ferenc tértől az

"A Liszt Ferenc tértől az Oktogonig változatlan marad a kerékpársáv"

Tudom, hogy jókor kérdezem, de ott nem lehet megfordítani a kerékpársáv és a kanyarodó sáv sorrendjét?

_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /

182
alcedo képe

+1 Ráadásul rossz

+1

Ráadásul rossz megoldásnak gondolom, hogy a kerékpárosnak minden keresztutcánál elsőbbséget kelljen adnia a szervíz útra merőlegesen haladó minden autónak az Oktogon és a Körönd között. Ezen a szakaszon duplája, triplája a keresztutcák sűrűsége, mint a Körönd és a Hősök tere között. A lámpák hangolása is olyan ott, mintha kizárólag a célforgalmi jelleget szolgálná, a központi útpálya három zöldjére jut egy rövid zöld. Ha minden sarkon törvényszerűen meg kell állni, a kutya se fogja a szervízutat használni. Ha a kerékpáros forgalom oda kerül, akkor vagy a lámpákat kell leszerelni a célforgalmat jelző táblák kihelyezése mellett (ennek hátránya, hogy be is kell tartani, vagy át kell hangolni azokat. Ahol lámpa nincs, ott a szervíz út számára kell az elsőbbséget táblákkal és útburkolati jelekkel biztosítani. Kompromisszum esetleg azon esetekben lehet, amikor az Andrássy útról kanyarodik be az adott utcába a gépjármű. Ez esetben sem ütheti el ugyanakkor a járdán sétáló gyalogosokat, így a párhuzamosan közlekedőknek mindenképpen elsőbbséget kell adnia, úgyhogy ezekben a helyzetekben is lehetne a kerékpáros elsőbbségét biztosítani.

183
lord képe

Az Andrássyt már évekkel

Az Andrássyt már évekkel ezelőtt le kellett volna zárni teljes széltében ÉS hosszában az autók elől, vagy ha az nem megy, akkor 1x1 sáv nekik max 30-cal, macskakővel és szigetekkel. Vagy ha az sem, akkor a "szervízutat" (gyak.= parkoló) elvenni tőlük, a járdával együtt sétánnyá alakítani, a jelenlegi bringagyalogjárda helyén meg kerékpársávot. Minimum.
Emlékszem, milyen baromi jó volt ott sétálgatni pár éve, amikor úgymond felújították (gyak.= leaszfaltozták). Tiszta rakparK-fíling volt ;)

Roppant egyszerű ez, ha egy városvezetőben van egy kis mersz. Nem kell sugárirányban bevinni a forgalmat a belvárosba 2x3 sávokon (pl. Rákóczi, Bajcsy, Andrássy) és akkor senki nem anyázik a Roosevelt téren, hogy nem hajthat föl a gyalogos/bringás Lánchídra :)

184
Zsurmi képe

Ez azt is jelenti, hogy

Ez azt is jelenti, hogy olyan remek megoldások mint a külső sáv jobb széléből 30 cm-t aszfaltoznak újra (pont ahol a bringások haladának) más minőségű aszfaltal - nem lesz többé?

Pl. Andrássy, Üllői egy része ilyen.

-
Zsurmi

185
err képe

Velo-City, 2011. Budapest.

Velo-City, 2011. Budapest. Egy kepzeletbeli riport:

-Hallottuk, hogy par eve eletfogytiglani bortonbuntetesre iteltek egy rakat szeparatistat, akik, akik magukat onkentes bringautepitonek, sot egyenesen bringasoknak vallottak. Erdeklodnenk, hogy mi a helyzet veluk?
-Sajnalatos modon baleset erte oket a bortonben. Veletlenul a koztorvenyes autosok koze keveredtek, akik kozul nehanyan ugy iteltek meg, hogy miattuk nem kozlekedhettek a belvarosi zebrakon 150el.
-Ez felhaborito. Es mit tettek az autosokkal?
-Kiengedtuk oket. Tudja, a sulyado...
-Mondjak, miert is akartak Onok megrendezni ezt a konferenciat?
-Biztunk abban, hogy sokan erkeznek majd kulfoldrol. A bevetelek biztositasa miatt be is zartunk par korhazat es parkot, hogy legyen sok parkolo, autokolcsonzoket nyitottunk, es 1-2 forgalmasabb csomopont kozepere benzinkutat telepitettunk. termeszetesen bevezettuk a dugodijat is.
-Tisztaban voltak egyaltalan azzal, hogy ez egy kerekparos konferencia?
-Kerekpar? Jaaa, az a ketkereku ize. Azt betiltottuk. Nincs belole penz.

- errorka

186
err képe

Komolyabbra forditva...

Komolyabbra forditva... Utana kene nezni, hogy mennyire utkozik torvenybe az ilyen cselekedet. Ha legal, jovok en is. Ha nem, tegyuk azza, es jovok en is.

Ket melo kozott werkfotokat is lohetek, meg werkvideot :)

- errorka

187
szabomikulas képe

Törvénybe ütközik. Még

Törvénybe ütközik. Még ha a meglévő jelzéseket fested újra az is. Ez meg nagyon zavarná őket, mert a kerékpársáv elvenné a helyet az autóktól. Nyilván nem a létesítés költsége miatt nincs még kerékpársáv a Körúton meg a Rákóczi úton.

188
err képe

Szomoru... - errorka

Szomoru...

- errorka

189
aron képe

hétfőn éjfélkor nem fog

hétfőn éjfélkor nem fog a jászai parkjában gyülekezni egy nemzetközi aktivistákból (mekkora már!) álló csoport, és nem várnak oda sok pesti segítőt, hogy felfessenek pár piktogramot a hídra.
a terveim szerint én sajnos ott leszek, ezért jó lenne, ha valaki nem vinne fényképezőt meg videózót és nem örökítené meg ezt az akciót.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

190
RoGeR képe

Áron, nem leszel ott!

Áron, nem leszel ott! :)

---
Bringasávot a Nagykörútra!

191
aron képe

olvasd el