Bicikliutat építettek egy veszélyes országút mellé 60 mFt értékben, ami jó dolog. Ami kevésbé: a fővállalkozó nem fizet, alvállalkozó ezért az átadás után egy héttel bontani kezdi az utat.

Az ügy apróbb szépségei:

„az önkormányzatot nem terheli felelősség, az elszámolási vita ugyanis a kivitelezők között zajlik”

Végül is, ha elszállítják az adófizetők pénzéből épült utat, akkor miért is lenne felelős az utat megrendelő és kifizető önkormányzat.

„A cégnyilvántartás szerint az újpesti székhelyű, ukrajnai család (!) tulajdonában lévő betéti társaság (!) ellen tavaly augusztusban (!) végrehajtást rendeltek el az APEH kérésére, és az az idén februártól hatályos is.”

Tehát állami vagy önkormányzati megbízást kap egy bété, aminek már tavaly adótartozása volt. Zseniális.

Cikk a Népszabadság Online-on.

fotó: Szegedi Zsófia, nol.hu

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Kuku képe

Az ÉP elintézi.

Az ÉP elintézi. :)

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

2
hf képe

Jövő héten beszerezzük a

Jövő héten beszerezzük a szolgálati baseball-ütőket :)

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

3
aron képe

packáznak a

packáznak a családdal?
Kicsi Lou, szólj a kelet-pestieknek is!

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

4
viktormaci képe

Elolvastam a cikkeket.

Elolvastam a cikkeket. Kerékpáros szívet melengető információkra bukkantam bennük, 'mik szerintem sokkal fontosabbak a történet jogi elemzése helyett:

"Élénkült a kerékpáros forgalom, a fiatalabb és az idősebb korosztály ült kerékpárra érdekes módon. Az idősebbek nem várnak a közhasznú buszra, ha gyógyszertárba el kell menni. Annak ellenére, hogy nagyon jó a közlekedés, felülnek a kerékpárra, meg az őszi idő mostanáig kedvezett a kerékpározásnak – mondta el Szőllősi Imre, Tépe polgármestere."

"...a titkos vágyunk az, hogy ha Mikepércs és Debrecen között elkészül a kerékpárút, akkor a kerékpáros turizmusnak megnyitjuk ezt a települést - nyilatkozta Jantyik Zsolt, Derecske alpolgármestere."

Két település, két szövetséges (választott!) vezető (=lobbista) kerékpáros ügye(in)kben. Hosszú távú és gazdaságilag is előremutató elképzeléseik vannak.

"A két településen élők örültek az út átadásának: az eseményen részt vett több Hajdú-Bihar megyei fideszes parlamenti képviselő, Fónagy János volt közlekedési miniszter és Herényi Károly, az MDF frakcióvezetője."

Bevallom, eddig nem nagyon tűnt fel, hogy országgyűlési képviselők elkötelezetten támogatnák a magyarországi kerékpározás ügyét. Ha már "jó politikusokként" megjelentek az átadásnál, akkor érdemes lenne keményen lobbizni náluk, hogy a parlamentben is támogassák a kerékpározás ügyét. Egy parlamenti képviselő nagyon sokat tehet ezért, mégha ellenzéki is. Az új közlekedési miniszter-jelölt bizottsági meghallgatása még nem történt meg; ott pl. kérdezni lehetne kerékpáros infrastruktúra-fejlesztési elképzeléseiről. A fentebb említett dr. Fónagy János jelenleg a Gazdasági és informatikai bizottság tagja, a Közlekedési és infrastruktúra-fejlesztési albizottság elnöke. Mielőtt bárki felvetné, hogy egy ellenzéki képviselő mit tehetne, a válaszom: ügyünkben irreleváns, hogy kormánypárti vagy ellenzéki képviselő-e valaki.

Hozzászólásom kicsit messzire mutat, de a cikkben leírt alvállalkozó tevékenységével szemben legalább építő jellegű! :-)

Egy a bringán kalandozó magyarok közül.

5
j_gergo képe

Ami még fontos: sok baleset

Ami még fontos: sok baleset történt ezen a szakaszon, amíg nem volt bicikliút. Falvak közé mindenhova kéne elválasztott kerékpárút, mert még egy kivilágított biciklist is könnyen elütnek, olyan nagy a sebességkülönbség.

Viszont az szomorú, hogy egy állami beruházásnál szinte szabályszerű, hogy lenyúlással, körbetartozással, kifizetetlen alvállalkozóval, adóhátralékkal találkozunk.

6
Petyo61 képe

Egy önkormányzat két

Egy önkormányzat két szempont szerint választ kivitelezőt:
1. Ki a legolcsóbb
2. Ki fizet vissza legtöbbet zsebbe

Mivel a második lényeges szempont az önkormányzat automatikusan nincs abba a helyzetben, hogy bármit (teljesítést, minőséget) számonkérhetne a kivitelezőn.
Az önkormányzatok ma Magyarországon teljesen demokratikus módon választódnak. Évtizedek múlva eljöhet az idő, amikor rájövünk, hogy nem érdemes korrupt önkormányzatokat választani.

7
Perillustris képe

Nem. Az első pont abszolút

Nem. Az első pont abszolút téves megállapítás. Az egyetlen szempont a második (azaz helyesen az első és egyetlen).

8
Mr.Saint képe

Azért nem értem,. hogy

Azért nem értem,. hogy minek bontja el.. hisz az is pénzbe kerül... meg, ha nem fizették ki, akkor másé se legyen.. nem értem... lehet túl idealista vagyok....

9
pata képe

Azért nem érted, mert nem

Azért nem érted, mert nem olvasol figyelmesen. Második NOL cikkből:

ha nem kapják meg jogos járandóságukat, a kerékpárút teljes aszfaltját fölszedik, bedarálják és eladják

Szóval a felbontott aszfalt értékesíthető. A veszteségeit minimalizálandó alvállalkozó hozzáállása teljesen korrekt, mert a magyar törvények (és végrehajtásuk) jelenleg olyanok, hogy ha peres úton akarná kikényszeríteni a pénzt, addigra már régen felszámolták a fővállalkozót. A történet kb a magyar közbeszerzés állatorvosi lova, van benne egy felesleges láncszem, amelyik lenyeli a pénzt, jóléti veszteség (mert a felbontott aszfalt nem ér annyit, mint amennyiért lerakták) és minden egyéb nyalánkság.

10
Cseya képe

Bárcsak máshol is ilyen

Bárcsak máshol is ilyen következetesek lennének, nem itt tartanánk.

11
lord képe

Az egyik cikk ezt írja:

Az egyik cikk ezt írja: több mint 60 millió forintos beruházással közel 10 kilométeres út

A másik pedig azt: csaknem 60 millió forintból kialakított több mint két kilométeres út.

12
steerio képe

10 > 2. :)

10 > 2. :)

13
lord képe

Tápé és Derecske közt

Tápé és Derecske közt uszkve 5 km a táv.
Szóval 10:2 = 5 lesz a jó megoldás ;)

14
Vid képe

Ez annyira ... , hogy nem is

Ez annyira ... , hogy nem is tudok mit mondani.

15
gaze képe

én azt nem értem, hogy az

én azt nem értem, hogy az önkorméányzatot miért nem terheli felelősség.
kell oda a bicikli út, az ök dolga, hogy ott legyen. az hogy most az ök szar kivitelezőt választott, aki balhés, vagy akármi-bármi, a végeredmény ettől még az lesz hogy ott nincs út. pedig kéne lennie. csak itt még közben el is ment egy valag pénz.
szál én asszem, itt pont hogy az önkormányzat a hibás amiért szar kivitelezőt választott.

mondjuk a sztori kajak tipikus Magyarisztáni-Abszurdisztáni történés...

A körbetartozások rendszere meg kb olyan időzített bomba, mint a nyugdíj vagy egészségügy, hogy mást ne mondjak. Oszt csoda hogy sz ar az emberek kedve amikor egy ketyegő bombán laknak.

16
Cseya képe

Ezen filóztam én is,

Ezen filóztam én is, annyira egy tré dolog az egész.
Először is tököm-bököm eladósodott bt-knek nem adunk megbízást, de hát haver volt, szóval azé'.
A fővállalkozó végülis leszállította a melót, az hogy hogyan rendezi az alvállalkozóval az már az ő dolga. Viszont a kerékpárút már az önkormányzat tulajdonába került, ekkor már nincs joga odamenni az alvállakozónak és szétgányolni, volt erre már példa, ott rendőri erőkkel akadályozták meg az egyébként jogos és érthető rombolást.
A legegyszerűbb lenne közvetlen a kivitelezőkkel megtrécselni az ilyen építkezéseket, csak hát akkor nem lehet annyit nyúlni, az nem olasz.

17
hazoli képe

Azért ez gáz. A

Azért ez gáz. A körbetartozások kérdése így soha nem fog megoldódni. Csak egy adalék az egészhez: a híd kiviteli terveinek készítőit sem fizették ki, de a műszaki átadás-átvétel mégis megtörtént, legalább is a szallagot átvágták. A következő lépés az elkészült kerékpárút hídjának bontása lesz? Ott kellett volna kezdeni, igen veszélyes pont.
A fizetés tényének elmaradásáról, emiatt a tervezői nyilatkozat visszavonásának tényről értesítve lett Derecske Polgármesteri Hivatala és a Közlekedési hatóság is. Semmit nem tettek. Érvényes kiviteli terv hiányában le kellett volna állítani az építést hónapokkal ezelőtt, és akkor a mostani állapot talán elkerülhető lett volna. Persze ha jól belegondolok, így is lehet építkezni, ha mindíg egy kis darab a helyén marad bontás után, egyszer csak elkészül a mű. Valakik persze igen jól megszedik magukat, miközben mások emiatt tönkre fognak menni.
A bíróság mit tud tenni egy telephely nélküli, vagyonnal nem rendelkező céggel? A választ persze tudom.

18
gaze képe

hat, az anno (es most nem

hat, az anno (es most nem mondanek partneveket) mestersegesen felporgetett epitkezes biznisz mara ide jutott: korbetartozasok onbiraskodasba torkollo rendezese, amihez a hatosagok, onkormanyzatok inkabb csendben aszisztalnak, mert igy azt hiszik majd ok kimaradhatnak az egeszbol.

de a konkret szitut nem ertem, hogy mi rajta a bonyolult:
van kerekparut ott ahol lennie kene es az ÖK kifizette?
1 vagy 0 egyéb lehetőség nincs.

19
Vid képe

Azért ez nem úgy néz ki

Azért ez nem úgy néz ki hogy sok építkezés=sok körbetartozás, kevés építkezés=kevés körbetartozás.
az ideális gazdaságilag a sok építkezés ÉS kevés körbetartozás. Szóval már jó sok év lett volna rá(más párt részéről), hogy ez a téma rendeződjön.

20
gaze képe

sajna a mancs online

sajna a mancs online verziója majdnem a teljesen olvashatatlan kivitelezés kategória, de itt a cikk: http://www.mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=16241

maradjunk abban, hogy a körbetarozások rendszere is egy, a politika által rendesen halogatott a magyarországi sok-sok időzített bomba közül.
Na majd amikor a 4-es metrót betemetik mert nem fizet valaki..
Bár, a 4-es metrónál már megvolt az évszázad másik nagy építkezős tragikomikuma, amikor vissza kellett tömni a kifúrt alagutat, hogy újra ki lehessen fúrni...

21
doori képe

derecske szar hely.. nem is

derecske szar hely.. nem is kell arra biciklizni..

22
pata képe

Hírszerző cikke a

Hírszerző cikke a csődtörvény visszásságairól. Ehhez a topichoz is kapcsolódik, meg úgy általában segíti a mai magyar viszonyok megértését.