Az állampolgári jogok országgyűlési biztosa panaszosok beadványai nyomán megvizsgálta a mopedautó helyzetét, az eddig lefolytatott rendőrségi eljárásokat, és megállapította, hogy az egyedi, csak Magyarországra szóló hazai előírás sérti az uniós jogot.
Alapvetően ezzel nem is lenne bajom, de nem tartom túl pozitívnak, hogy egy ilyennel lakott területen kívül - a jelenleg hatályos KRESZ értelmében - szabályosan lehet menni a bicikliúton (elvileg max. 20-szal, de ugye sejtjük, mennyire lenne ez betartva). Gyanítom, a szélessége már akkora, hogy nem fér el mellette egy bicaj. Persze még szebb, ha két ilyen találkozik szembe a kerékpárúton.













Szerintem már önmaga sem
Szerintem már önmaga sem fér el a kerékpárúton a maga 1450 mm-ével.
üdv adamekp
csomó ilyen csak egy
csomó ilyen csak egy személyes. legalábbis az a pár darab, ami a környékünkön van, az. komoly luxus lenne a másfél méter szélesség :)
És ez hány kiló? Csak van
És ez hány kiló? Csak van egy-kétszáz, mint egy motorkerékpár... Akkor viszont kurvára nem szeretném, ha egy ilyennel összecsattannék bárhol, mert nem számítok arra, hogy ott is mehet, ahol én!
Egyrészt tök jó lenne, ha
Egyrészt tök jó lenne, ha az autókat részben ilyen kisebb teljesítményű, kisebb tömegű, tehát kevesebb kárt okozó járművek váltanák fel. Másrészt viszont: van valakinek tudomása arról, hogy hogyan viszonyul ezeknek a környezetterhelése egy autóéhoz szennyezőanyag-kibocsátás tekintetében? Csak mert hallottam olyasmit, hogy mivel a segédmotoros járművekre lazább környezetvédelmi szabályok vonatkoznak, ezért sokkal környezetszennyezőbbek is, mint az autók, amiket állandóan szigorúan ellenőriznek.
talán két éve olvastam
talán két éve olvastam egy rövid cikket arról, hogy a piaggio vagy a vespa feltalálta a spanyol viaszt, és kifejlesztett egy új kétüteműt, mert megfelelő technológiával kisebb a károsanyag kibocsátása, mint a négyüteműnek. azt nem tudom, hogy használják-e vagy sem, de ha abból indulsz ki, hogy sokkal kisebb a motorja, csak nem puffogtat annyit, mint egy vw polo...
Viccelsz???? Az egész arra
Viccelsz????
Az egész arra megy ki hogyan tudjon egyre több városi autós egyre több kötelezettséget levenni a válláról.
Nincs parkolási díj, nincs adó, nem kell "B" jogosítvány hozzás, stb. stb.
Sajnos pont Szegedről is indult ez a "lavina".
http://www.delmagyar.hu/forum/birosag_dont_a_mopedauto_sorsarol/12/20016...
Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.
Nincs parkolási díj? Ezek
Nincs parkolási díj? Ezek szerint bármilyen, autónak nem minősülő tárgyat elhelyezhetek a Centrum parkoló kezelésében lévő parkolóhelyen? Például konténert, újságosbódét, biciklitárolót minden engedély nélkül? Ha egy ilyen mopedautóval elfoglalok egy parkolóhelyet, nem raknak rá kerékbilincset, vagy nem szállítják el?
Szegeden nem kell fizetnie.
Szegeden nem kell fizetnie. A pesti szabályozást nem ismerem.
Kerékpárral már tervezget(t/j)ük a főtér parkolóinak elfoglalását, mert hogy a KRESZ engedi a parkolási szabály pedig nem kér díjat a kerékpárostól.
Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.
" Legyen engedve neki az
" Legyen engedve neki az 50km/h (hogy a szelessege miatt ne tartsa fel a forgalmat). Ennyire nehez csinalni egy uj jarmukategoriat?" (innen)
Nevetséges. 50 km/h a megengedett sebesség MINDEN járműnek. Tehát városon belül csináljanak egy kategóriát, ami az ugyanolyan széles, ugyanolyan gyors, ugyanúgy belsőégésű motoros de nem adózó közlekedőknek van.
Ha már külön kategória, akkor az ultrakönnyű, szigorúan elektromosan működő és lassú járműveknek lehetne könnyített, kedvezményes kategóriát csinálni, nade az ugyanolyan sebességű,légszennyezésű és helyfoglalású járműveknek???
Ált. ezekben 400 cm^3
Ált. ezekben 400 cm^3 dízel targoncamotor van.
Egy ídőben erősen gondolkoztam egy ilyenen a személykocsim kiváltására, de egyenlőre maradt az.
Meg a 7 bringa :)
400 cm3 egy picivel több,
400 cm3 egy picivel több, mint az 50 m3, vagy én tudok valamit rosszul?
Nem, illetve igen.
Nem, illetve igen. :)
Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.
50 köbcentis
50 köbcentis szikragyújtású vagy egyéb (ezt használják ki)
Szikráról a beidézett
Szikráról a beidézett szabályban nincs szó. Meg azt se hiszem, hogy egy 400 cm^3-es motor csak 4 kW-os.
Nyilván korlátozni kell a
Nyilván korlátozni kell a segédmotor kerékpárúthasználatát: lakott területen kívül és csak egynyomtávú gépjárművel.
-
Zsurmi
koppenhágában menehtnek a
koppenhágában menehtnek a bicikli sávon/úton
sztem elég veszélyes tud lenni, ha nem számítasz rá
leglaábbis én kicsikét megszeppentem, mikor először elsuhant mellettem egy
Nem kell:
Nem kell: „Kerékpárút” (26. ábra), a tábla azt jelzi, hogy a kétkerekű kerékpárok csak a kerékpárúton közlekedhetnek; a segédmotoros rokkantkocsi, gépi meghajtási kerekes szék, illetőleg a kétkerekű segédmotoros kerékpár lakott területen kívül a kerékpárutat igénybe veheti, ha ezt jelzőtábla nem tiltja. A kétkerekű segédmotoros kerékpár, segédmotoros rokkantkocsi a kerékpárúton legfeljebb 20 km/óra sebességgel közlekedhet. A kerékpárúton más jármű közlekedése tilos;
bonnie
Néhány példa a
Néhány példa a mopedautók kínálatából:
http://www.mopedauto.hu/hirdetes.html
Míg ezt az oldalt engedi, a
Míg ezt az oldalt engedi, a főoldalt trójaiveszély miatt blokkolja a virtusíróm.
üdv adamekp
Nincs semmi bajom ezzel a
Nincs semmi bajom ezzel a gyászszal, de elgondolom amint a röndér röhögve bünteti a sofért, mert nincs rajta bukósisak. Az pedig a segédmotorkerékpáron kötelező.
A Sárkány gondolkodott egy ilyen izén, de aztán vezetett egy toyotát.
van egy olyan érzésem,
van egy olyan érzésem, hogy a sisak ugyanúgy csak a kétkerekűekre érvényes, minta lakott területen kívüli bringaút. (§-t nem tudok, ez csak megérzés)
meg ott vannak a biztonsági övvel rendelkező bmw(?) márkájú fejfölé nyúló karosszériás robogók, amin a hülye súlypont miatt tilos a sisak.
bonnie
Miért is?
Miért is?
mitmiért? nem vagyok
mitmiért? nem vagyok gondolatolvasó, sry!
bonnie
Mi ez a súlypont - no
Mi ez a súlypont - no bukósisak együttható?
Ezekről van szó. Mivel van
Ezekről van szó. Mivel van benne biztonsági öv, és körülfog a karosszéria, nem kell bele sisak, mert ha esel, akkor a megváltozott súlypont miatt kilógna a fejed a dobozból.
bonnie
Értem, köszike.
Értem, köszike.
Ez remélhetőleg csak egy
Ez remélhetőleg csak egy kicsinyke lépés volt, nem végleges. Továbbá: mi lesz az elektromos ketyerékkel?
A szegedi DM fórumról
A szegedi DM fórumról idézem magam:
"Csak egy másik aspektusként megemlíteném azt az esetet, ami egyre többször fordul elő.
Némely autósok a kerékpárosokkal folytatott vitában egyre többször jönnek azzal, hogy ha a kerékpár jármű (márpedig az), akkor legyen nekünk kerósoknak is kötelező vizsgázni és jogosítványt szerezni.
Akkor hogy is van ez?
Ha autó, akkor meg lehessen smkp jogsival is vezetni?
Érdekes.
"
Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.
Ez már unalmas, annyiszor
Ez már unalmas, annyiszor előjött. Hadd mondják.
hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
csak nálunk ilyen hülyék
csak nálunk ilyen hülyék az emberek. más országokban még robogóra sem kell jogsi, se bukó, és nincs belőle semmi konfliktus, gyerekek robogóznak, esnek kelnek, mint nálunk biciklivel. jogsi nélkül.
________________________________________
Jövünk Amszterdam, jövünk, felzárkózunk!
kerekparosklub.hu/eszak-pest
A gyerekek ne robogózzanak.
A gyerekek ne robogózzanak. Egyrészt attól nem erősödnek meg, másrészt jóval veszélyesebb, ha a hibákat egy robogóval, nagyobb sebességgel követik el, mintha biciklivel tekintenék meg az útburkolatot közelről.
VTV Szeged Dova Az MK
VTV Szeged
Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.
Azt mondják, hogy a
Azt mondják, hogy a rendőrség jogszabályt sért azzal, hogy ezeket nem ismeri el segédmotoros kerékpárnak. Pedig a KRESZ szerint tényleg nem azok.
Szerintem is sérti a
Szerintem is sérti a KRESZ-t, bár itt illene azt is megemlíteni, hogy van egy csomó nem betartható, elavult kitétele, tehát maga a KRESZ szorulna sürgős átgondolásra, változtatásra.
Nem lehetne pl. egykerekű utánfutóm, vagy modern, külön kapcsolható, villogó lámpám.
Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.
Paranoiás-e vagy? Autó
Paranoiás-e vagy? Autó bicikliúton közlekedne? Annak ellenére nem tartom reális problémának, hogy már magam is találkoztam szembe bringaúton egy autós idiótával, ráadásul Olaszországban :D
Zsoltee