Forrás itt

A Fővárosi Közgyűlés a Bp. Szíve projekt „egyes kérdéseiről” (támogatásáról) hozott döntéseket nov. 27.-én. Az előterjesztéshez csatolt terveket, leírásokat gondolom, tekinthetjük a legaktuálisabbnak. Átböngésztem kicsit, bringázásra és minden másra is… gondoltam, megírom.
Az első ütem főképp a Károly körút, valamint a Március 15. tér és környéke.

Károly körút:
Jó:
- Kétoldali bringás közlekedés a szélső sáv és a fasor közt, szintben eltér az úttól, és talán a járdától is. A Gödör melletti bringaútig tartana. (Új zebra.)
- Fasorok, zöldfelületek a járdák mentén.
- Nagyobb járdák, kevesebb parkoló. Autós sávból is kevesebb lesz. (De buszsávból is!)
- Zöldfelület és sávfogyatkozás a Bajcsy induló szakaszának közepén. (Igaz, az most a tervezési területen kívül esik) Még villamossáv előzménye is lehetne…

Furcsa:
- A KK közepén lévő zöldsáv. (2 sor fa, meg közte vízcsobogó). Ez a képen fasornak kicsit sok, gyalogosok által belakható „parknak” szerintem kicsit keskeny, és rosszul megközelíthető. Legalább a Dohány utcai zebráig elvinném. (Update: Valahol 8 méter szélesnek említik, a rajz alapján kevesebbnek tűnt.)
- A villamosmegálló szélsőperonosra vált. Ez elvileg mindegy (bár így jó lehet a busznak is), bár az új zöldsávhoz kevésbé illeszkedik. De nem ez a baj.

Rossz:
- A baj az, hogy a középre terelt vágányok egyenesen nekihajtanak az aluljáró lépcsőjének. Ezzel a Bajcsy villamosítása bajosnak tűnik!
- Mélygarázs jelent meg a terveken. Csak én nem láttam eddig ilyet? Ez kicsit rosszul passzol a forgalomcsillapításhoz és a belvárosi „plázastop”-hoz, nem? (Van még pár mélygarázs arrafelé... teltház van?)
- Emellett a fel/lehajtók a KK-n foglalnak helyet – ahol amúgy buszsávok/buszöblök is szűnnek meg
- Bónusz: Az anyagok közt (pdf) szerepel a tervezett keresztmetszet is, ez azonban hibás méretezés miatt értékelhetetlen. (2*14 m széles villamossín, 5,20-as bringasáv…)

Március 15.tér
Jó:
- Legalább eszükbe jutott a kerékpározás. De a megoldásuk nem túl jó!
- Megújítják a tér északi felét, jobbára eltüntetik az átvezető utcákat és parkolókat. Több járda és zöldfelület.
- Szintbeli átkelés a Váci utca két fele közt.

Rossz:
- Különálló kerékpárút az Apáczain, rengeteg kereszteződéssel. Szerintem ez legfeljebb a téren elképzelhető, az utcában biztosan ellenirányú sáv kéne. (Én ma is ott megyek szembe)
- A bringaút felmegy a hídfő új csomópontjához, de ahogy nézem, ott a járdára lyukad ki.
- Teljesen feláldozzák a tér déli felét az autósoknak. Kétirányú összeköttetés a rakpart és a híd közt, felhasználva a turistabusz-parkolót, BKV-s és gyalogos területeket. Cserébe gondolom tehermentesülne az Irányi utca, Ferenciek tere. Talán megszüntethető lenne az aluljáró is.
- A bringaút délen nem vezet sehová. Apropó, a Belgrád rkp. déli részén kétirányú forgalom, ami tudtommal eddig nem volt. Még ha a Molnár utcát akarnák itt bekötni a rendszerbe (->Ferenciek lezárása), azt érteném, de a rajz szerint ennél többről van szó. Akkor hol is lesz az új, déli korzó, meg a kerékpárútja?
- Itt is egy hatalmas mélygarázs (erről már hallottam), a „belváros kiszolgálására”. Jó, de akkor kéretik LEGALÁBB a kapacitásának megfelelő számú parkolót megszüntetni a környéken! (Ugyanígy a KK-n is!) A tér északi fele ezt jóval alulmúlja!
- Szó sem esik arról, hogy szűkülne vagy bringásodna a Kossuth Lajos utca. Pedig nemrég lehetett olyat hallani, hogy az Erzsébet hídról egy egyenes és egy buszsáv jönne csak le egyenesen.

+1 Jó(?):
Említés szintjén szerepel, hogy a József Attila utcán a későbbiekben busz- és kerékpársávval számolnak. Sőt, utalnak kevesebb autósávra is. Bár találtam olyan rajzot is, ami oldalsó kerékpárutat sejtet ugyanitt.

Na, MK - Belváros, tietek a pálya. ;-)

Károly körútMárcius 15. tér

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Attila111 képe

Apáczaiban teljesen

Apáczaiban teljesen felesleges a bringaút, most még bringasáv nélkül is tökéletesen használható, elég széles. Ide korlátozott behajtási övezet kéne a szállítóknak és a parkolóházakhoz, és jó széles bringasáv.

2
Peta képe

Múltkor voltam a belvárosi

Múltkor voltam a belvárosi főépítészeti irodában beszélgetni, ők mondták, hogy a Kecskeméti hol és hogy lesz felújítva a következő év során, de a fővárosi Ferenciekhez nem nyúlhatnak. Ott is szintbeli kereszteződés lesz a Rákóczin, mint rég, de valszeg az aluljárót nem tömik be, csak elfedik, ami logikus is, mert egy későbbi alagút esetén legalább azn em kell kiásni.
A Márc. 15 déli fele pedig a sok rossz közül a legjobb, így az egész Irányi-Kecskeméti-Ferenciek tehermentesül, ahol eddig beton dugók voltak. Vannak.

3
vasutas képe

Ha van már egy aluljáró,

Ha van már egy aluljáró, akkor azt miért kell elfedni? Nem kell a forgalomcsillapítás szlogennel átesni a ló másik oldalára. Elég széles, legyen benne busz-bringa sáv! Természetesen a gyalogos szintbeni átvezetés jó gondolat. Az E hídról nagyon hiányzik a buszsáv, a KK-ról pedig az említett vill továbbvezetés.

4
j_gergo képe

Azért, mert ha megnézed,

Azért, mert ha megnézed, most Bp egyik legszebb terének nagyobb részét foglalja el. Az aluljáró rámpája két oldalon messzire nyúlik ki a Petőfi meg a Kecskeméti felé, és ezzel teljesen kettévágja a teret a gyalogosok számára. Valamint ronda is. Olyan ronda, mint a Nyugati téri felüljáró, amit remélem szintén el fognak tüntetni.

Nemrég olvastam, hogy majdnem a Blahára is került egy ilyen aluljáró, ami a Körutat vitte volna a föld alá. Hálistennek, hogy nem valósult meg.

5
vasutas képe

Na pl a Ny. feluljáró.

Na pl a Ny. feluljáró. Miért nem azzal kezdik? Az tényleg sokkal rondább. Ráadásul a Bajcsyra vissza lehetne dobni a villamost is. Tehát rövid távon van fontosabb is, mint a F aluljáró elfedése (ami legalább föld alatt van), hamár hosszabb távon Peta vmi féle alagutat emleget. Távlatban támogatom a szintbeni kialakítást.

6
Peta képe

Alagút a Rákóczi alatt

Alagút a Rákóczi alatt lesz majd 1000 év múlva, ahhoz. Ugyanígy van elfedve az Astoria aluljáró két ex-kijárata a Rákóczi felé.
A nyugati téri felüljáró lebontása szintén tervben van, de momentán a Budapest szíve program részeiről beszélünk, a nyugati meg nem ide tartozik. A főváros meg nem a gyorsaságáról híres sajnos...
A blahán meg nem lenne ördögtől való az aluljáró, csak nem úgy, ahogy azt az aszfaltmániákus 60-as években elképzelték. Meg lehet csinálni kultúráltan is egy ilyet (pl Brüsszel), de a Ferenciek épp nem az. Viszont frekventált, és nagyon szükség van a forgalomcsillapításra ott.

7
-ogre- képe

én valószínűleg hülye

én valószínűleg hülye vagyok, de a márc 15 teret nem látom át. egyáltalán merre van ott a duna?
azzal egyetértek, hogy legyen mélygarázs, és a felszínen meg ne legyenek parkolók. baromira kell a zöld felület, és az egész városban rá kéne szoktatni az embereket mélygarázsok és parkolóházak használatára. ezt pedig a hagyományos utcai parkolóhelyek megszüntetésével lehetne szépen elérni. fel kéne emelni a kinti parkolás árát, a bentiekét meg csökkenteni. gondolom ezt nem fogják megjátszani :(

8
vaandor képe

A Duna a kép tetején van,

A Duna a kép tetején van, a Váci utca az alján. Észak jobbra.

Szürke a Belgrád rkp. (és az Apáczai torkolata), meg a híd rakparti le-(és fel-)hajtója. A híd maga fehérrel van rajzolva. Az ettől jobbra, északra lévő területen tűnnének el a kis utak/parkolók a templom elől.

És igen, ha a mélygarázs a felszíni kapacitás KIVÁLTÁSÁRA szolgál, akkor egyetértek. De durva plusz kapacitást nem kéne a belvárosba tenni!

9
-ogre- képe

kösz, ez a sok nyíl, meg

kösz, ez a sok nyíl, meg sávok... most már felismertem a különböző tereptárgyakat :)
lehet, hogy naivitás a részemről, de mintha a városvezetés kezdené belátni, hogy a mostani betonrengeteg nem tartható. erre egy-két kerület konkrét törekvései meg pluszban rájátszanak. úgyhogy én nem félek, hogy újabb forgalmat generálnának új parkolóhelyekkel. mire is jó egy jöttment gazdasági világmizéria... :)

10
vasutas képe

A fenti anygot le lehet

A fenti anygot le lehet valahonnan tölteni?

11
vasutas képe

bocs. tárgytalan :-)

bocs. tárgytalan :-)

12
ptr képe

pestiek, ez a hídfő dolog

pestiek, ez a hídfő dolog nem jött össze...
a jelenlegi autós kapacitások NÖVELÉSÉVEL
úgy látom 5-7 sávos autópályák vannak,

a váci utca észak-déli összekötését továbbra sem sikerül a tervnek megvalósítaania.

a rakparton csak úgy hemzsegnek a sávok. petőfi sándor lezáratlan. mélygarázs az benne van.

mi a szar ez? *****

remélem nem engeditek, h azzal kerekopar izével (és a plusz zebrával) vakitsanak. e terv kidolgozóinak még mindíg nem, sikerült megértenia lényeget. kár róla beszélni, ezt az egészet újból kellene koncepcionálni.

13
-ogre- képe

az mondjuk elég érdekes,

az mondjuk elég érdekes, hogy a hídról buda felől a rakpartra 2-2 sávból lehet fordulni úgy, hogy ebből északi irányba egy rögtön megszűnik, délibe meg egy visszakanyarodó sáv lesz. mi a töknek?
szerintem ezt úgy tervezték, hogy véletlenül se lássa át senki, így majd bólogatnak az emberek, hogy jó lesz ez így.

14
RoGeR képe

Azért sajnálnám, ha egy

Azért sajnálnám, ha egy ilyen projekttel elvágnák a Bajcsy villamos útját. :(
Remélem csak sajtóhiba vagy simán lustaság, hogy megszűnik a Petőfi S. utcában a buszsáv.

A Kiskörút kerékpárútjából könnyen lehet kerékpársávot csinálni, ez jó kiindulási alap. :)
A Belgrád rakpart#Irányi utca keresztnél hova menjen a kerékpáros?
Miért nincs megoldva már a kereszteződésben a forgalomba való visszavezetés?

Az Apáczai Csere János utcába miért nem lehet ajánlott kerékpársáv?

Remélem jön vki illetékes és válaszol!

---
Bringasávot a Nagykörútra!