2010-től dugódíj lesz Budapesten

http://index.hu/politika/belfold/budapest/dugo1382/

A főpolgármesteri kabinet hétfői ülésén meghatározta a menetrendet: 2009 májusra készítik el a dugódíj rendszerének megvalósíthatósági tanulmányát, 2010-től bevezethetik a dugódíjat. A korlátozás nemcsak a teherautókra, hanem a személyautókra is vonatkozik majd.

Nyáry Krisztián, a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója elmondta, hogy a kabinet tárgyalt a fővárosi komplex személyforgalmi behajtási díj, azaz a dugódíj bevezetésének előkészítéséről.

A 2010 után bevezethető rendszer célja a forgalmi torlódások csökkentése, a budapesti levegőminőség javítása, és közösségi és kerékpáros közlekedés előnyben részesítése.

A városvezetés döntött arról, hogy a környezetvédelmi szempontok érvényesülését is figyelembe vevő behajtási rendszer megvalósítási tanulmányát 2009. május 31-éig kell kidolgozni.

Az elmúlt időszakban a Városkutatás Kft. készített koncepciót a behatási díj bevezethetőségéről, a Parking Kft. pedig kidolgozta a teherforgalmi behajtási korlátozások stratégiáját, nemrégiben pedig elkészült Budapest új szmogriadó rendelete: a megvalósíthatósági tanulmány ezeken a dokumentumokon alapulhat.

Az elemzések, modellezések ismeretében lehet majd reálisan látni, milyen eredményekkel járhatnak a behajtási korlátozások egyes változatai Budapesten, tette hozzá a kommunikációs igazgató.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
hf képe

Mi történt? hf, aki arra

Mi történt?

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

2
Gabika képe

Nagyon jó lenne, ha

Nagyon jó lenne, ha tényleg megvalósulna.

-------------------------------
Gabcsi

3
aron képe

manchesterben eléggé

manchesterben eléggé durván leszavazta a köz, londonban meg (a cikk szerint-azért ez bővebben is érdekelne) halódik a dolog: http://nol.hu/lap/mozaik/lap-20081213-20081213_2-16

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

4
bardoczi képe

A nol cikkében a Livigstone

A nol cikkében a Livigstone által bevezetett Nyugati kibővítés leépítése szerepel, ami nem jelenti a City-ben bevezetett elsőkörösen lehatárolt terület felszámolását. Boris Johnson mindezt befektetői és elitista nyomásra (lévén Nyugat-London és ezen belül is Chelsea a politikai befolyással rendelkező high society legfőbb lakóhelye, éshát minden szentnek maga felé hajlik a keze) akarja megtenni, amit azért a London Tanács igen erősen bírál. Ugyanakkor arról Johnson is biztosított mindenkit, hogy a Nyugat Londoni leépítés nem érinti az eredeti zóna felszámolását.

"Johnson gave reassurances he had no plans to scrap the scheme altogether. Speaking of the original zone, which has been up and running for five years, the mayor said: "The existing zone works well. People just did not want this."

bővebben: http://www.guardian.co.uk/politics/2008/nov/27/congestioncharging-london

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

5
urga képe

Nagyon jó lenne, ha ráncba

Nagyon jó lenne, ha ráncba szednék a BKV-t és az elővárosi tömegközlekedést, mielőtt megvalósul.

6
RoGeR képe

Lehetetlen dolgot vársz el.

Lehetetlen dolgot vársz el. A rendbeszedéshez hihetetlen sok pénzre lenne szükség.
Csak a buszpark 100-120 milliárd Ft-ot igényelne (1000-1200 BKV busz és még párszáz elővárosi kohószökevény).
Fel kéne újítani kb 300 km vasútvonalat (lassújelek, állomások, sebességnövelés, ívkorrekciók), négy helyen duplavágányosítani (2, 71, 142, 150) ebből a 2-es és 142-es vonalat még villamosítani.
És akkor ott van a keleti agglomeráció problémája, hogy a 6-8 Bhv-ból álló szerelvények 100% környéki kihasználtsággal futnak, ide sajnos emeletes ingákat kéne venni, ami nem lehet egy olcsó mulatság.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

7
urga képe

"Csak a buszpark 100-120

"Csak a buszpark 100-120 milliárd Ft-ot igényelne"

ami ugye, a 4-es metró árának ötöde...

"Fel kéne újítani kb 300 km vasútvonalat (lassújelek, állomások, sebességnövelés, ívkorrekciók), négy helyen duplavágányosítani (2, 71, 142, 150) ebből a 2-es és 142-es vonalat még villamosítani."

erre valók az uniós közlekedési támogatások.

Ez nem pénz, hanem csak akarat kérdése.

8
RoGeR képe

Nem vagyok négyesmetrós,

Nem vagyok négyesmetrós, tudhatod jól.

Sajnos most pénz kérdése, mert a főváros még az EU projektek önrészét se tudja kifizetni. Nem hogy normálisan finanszírozza a KV-t (az 30-30-30 helyett nálunk 40-40-10 az arány, a többi az éve veszteség).
A dugódíjat is ezért akarják bevezetni: kell a pénz.

Remélem a civil szervezetek kellően erősek lesznek, és nem hagyják hogy ez a pénz szépen elcsordogáljon.
Az üzemeltetésen felüli pénzt ("profitot") egyértelműen a városi közlekedés fejlesztésére kell fordítani.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

9
urga képe

"A dugódíjat is ezért

"A dugódíjat is ezért akarják bevezetni: kell a pénz."

a dugódíjat nem azért kell bevezetni, mert kell a pénz - ezt nyilván Te is tudod. Ez nem újabb adó, amiből a költségvetési lyukat foltozzuk. Nem lehet valamit büntetni úgy, hogy nem kínálunk helyette megoldást. A vasúton fürtökben lógó emberek és a lépésben haladó reggeli busz nem megoldás.

10
Cseya képe

(négyesmetró)

(négyesmetró)

11
Cseya képe

Városkutatás Kft., Parking

Városkutatás Kft., Parking Kft., tök zsír! Gondolom a Főpolgármesteri Hivatalnak nincs ilyen speciális alosztálya, aki el tudná készíteni ezeket a bonyolult tervezeteket.

12
RoGeR képe

A Parking Kft fővárosi

A Parking Kft fővárosi tulajdonú cég. Bár ezeket (behajtási díj, dugódíj, parkolási pénzek) simán végezhetné a BKV egy alosztálya és lehetne belőle faszán keresztfinanszírozni (lásd Debrecen, Szeged).

---
Bringasávot a Nagykörútra!

13
SzCiklon képe

Csak ne az legyen hogy az

Csak ne az legyen hogy az összes napirokkantnak alapból be lehessen hajtani mindenhová a terepjáróval.

14
Vehicular cyclist képe

Pedig tuti, hogy az lesz

Pedig tuti, hogy az lesz belőle. Addig fog menni a rokkantkártyával való üzletelés, amíg Brüsszelnek szemet nem szúr a rokkantkártya-turizmus, és rá nem jön, hogy a hivatalonokai Brüsszelben meg Kárpátaljától a Colosseumon át Portóig azért nem tudnak parkolni, mert a Budapesten kiállított rokkankártyával teleparkolják a tahók egész Európát. Akkor befenyegetnek, hogy nem lesz pénz a metróra, ha ez a vircsaft tovább folyik. Akkor lesz egy rokkantkártya kormánybiztos, aki az édesanyja háza előtt a füvön parkol rutinból vidéken, és fogadkozik égre földre, hogy itt majd új rend és szabadság lesz. Ezzel a kormány ki tudja pipálni ezt a problémát is, nézzük a következőt.....

15
alcedo képe

A dugódíj nagyon

A dugódíj nagyon időszerű lenne, azonban megnyugtatóbb volna, ha nem kéne öt hónap alatt összecsapni egy megvalósíthatósági tanulmányt egy kis cégnek, hanem egy átfogóbb és kellően kívánatos alternatívát kínáló közösségi, kerékpáros és gyalogos és intermodális fejlesztési koncepció részeként készítenék elő.

16
Prof.gruppetto.hu képe

Sajnos nem 2010-től, hanem

Sajnos nem 2010-től, hanem 2010 után! Ha 2009 nyarára lesz rá tanulmány, akkor azt még a legjobb szándékkal is évekbe tellik megvalósítani. A budapesti tempóval viszont ez évtizedeket jelent...
A Budapest Szíve program is már évek óta létezik, és mi valósult meg belőle?

www.gruppetto.hu

17
bardoczi képe

Én is attól félek, hogy

Én is attól félek, hogy ez egy irányított politikai kacsa, ahol tétek nélkül dobálóznak évszámokkal szavatszerzés céljából.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

18
tkacsa képe

2010 a valasztasok

2010 a valasztasok eve...melyik politikus akarna' elvesziteni a szavazok egyreszet a dugodijj bevezetesel?
Evek ota bentulnek a parlamentbe...nemfognak sajatmagukkal kibaszni.Plane nem 2010-ben

19
hf képe

Viszont a hosszú távú

Viszont a hosszú távú hatások miatt az egyedüli lehetséges bevezetési időpont a választások után van! Hiszen a következő választásokig van idejük rájönni az embereknek, hogy ez valójában jó!
Így legalább elő lesz készítve a dolog választások utánra.

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

20
RoGeR képe

El tudom képzelni, hogy

El tudom képzelni, hogy 2010 novemberében vezessék be...

---
Bringasávot a Nagykörútra!

21
lusta hpetya képe

Főleg, hogy addigra

Főleg, hogy addigra készül el a Marit híd...

22
tkacsa képe

Jobb keson,mint soha:)

Jobb keson,mint soha:)

23
maC képe

A nol cikke egy kicsit

A nol cikke egy kicsit ferdít, bár van benne igazság.
Ha jól értem, a BBC egyik cikke szerint a londoniak (a jelek szerint a manchesteriekhez hasonlóan) leszavazták a meglévő fizetős zóna bővítését.
A BBC másik cikke viszont érdekesebb, ez valami olyasmit ír, hogy bár a dugódíj bevezetésekor csökkent a forgalom, ennek örömére elkezdtek járdát szélesíteni, meg buszsávokat csinálni, ergo lecsökkent az utak kapacitása, ergo megint dugók vannak.

Egyébként meg a dugódíj használható körgyűrű nélkül elég necces.

24
Kuku képe

A körgyűrű minden

A körgyűrű minden autópályát összekötött már. Használható.

25
RoGeR képe

A gödöllői átkötés

A gödöllői átkötés (M31) épül, a főbb útvonalak össze vannak kötve.
Szerintem a folytatásra szükség van a 10-es útig, de a belvárosi (főleg Pestet érintő) intézkedéseket már el lehet kezdeni. Mire azok ténylegesen megvalósulnak addigra valami metróféleség is lesz.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

26
maC képe

Részben van csak igazad. A

Részben van csak igazad. A kamionok a 10-es útról a mai napig legálisan bejöhetnek az Árpád-hídig, hogy a Szentendrein menjenek ki az M0-sra (tiltakozik is a kerület, gondoltak volna erre akkor, amikor megakadályozták a 10-es meg a M0 összekötését - de ez most nagyon off). Másrészt az M0 most uszkve 70 km hosszú. Nem hiszem, hogy Földanyánk különösebben boldog lenne, ha mondjuk Óbudáról Budaörse +50 km-t kellene megtenni.

27
hf képe

A dugódíj csökkenti a

A dugódíj csökkenti a forgalmat. Egészen pontosan ez az egyetlen eszköz, ami valóban csökkenti a forgalmat.

Nem érdekelnek a kifogások meg a magyarázatok! Vezessék be, minél hamarabb, minél nagyobb területre, minél drágábban!

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

28
dm képe

Nem, ebben asszem nincs

Nem, ebben asszem nincs igazad. A dugódíj egy igazságtalan eszköz. Az igazságos mód az, ha NEM lehet behajtani. Egyáltalán. Mármint gépjárművel.

29
aron képe

én azért kompromisszum

én azért kompromisszum készebb vagyok ennél...

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

30
pata képe

Az igazságos mód az Az

Az igazságos mód az

Az "igazságosság" egy olyan fogalom, ami nem alkalmazható általánosan, és nem is egyértelmű: kontextustól és szemlélettől függ, ki mit tart igazságosnak.

Én megelégszem azzal, ha a módszer elosztási értelemben hatékony. A dugódíj az, az általános tiltás nem.

31
dm képe

én meg azt gondolom, hogy

én meg azt gondolom, hogy ne az anyagi lehetőségek döntsék el, hogy kik szennyezhetik a belváros levegőjét és kik gerjeszthessék a forgalmat. ha az a cél, hogy a levegő minősége és az élet színvonala javuljon a belvárosban, akkor annak minden ódiumát vállalja mindenki, aki ellene tenne. nem nagy ügy, a szigetre sem lehet(ne) bemennie senkinek és elvileg a várral sincs ez másképpen. plusz még az is eszembe jut, hogy Mo-on és Bp-en valahogy ezek, a pénzmozgással járó tiltások/engedélyek kevésbé szolgálnak nemes célt, mint egyes tisztviselők gyarapodását. de ez szinte mellékes, inkább csak morális kérdés ez esetben. én - bár van autóm, amit ugyan a legritkábban használok, igaz a belvárosban gyakorlatilag soha - a teljes lezárás és gyalogos-kerékpáros zóna kialakítást látom megfelelőnek a BKV részvétele mellet.
a dugódíj abszolút kifizethető lesz az összes céges kocsit használó számára. és mivel pénzbe kerül, hogy oda bemenjenek, még pofátlanabbak lesznek, mint most, mondván hogy: "mivan kurvaanyád, fizetek érte, nem, köcsög?" Budapest nem London...

32
mcysh képe

Szerintem ez két

Szerintem ez két különböző probléma:
1. lehessen élni a belvárosban;
2. a gazdagabb embernek ne legyen jobb dolga, mint a szegényebbnek.
Az elsőre létezik kipróbált, működő megoldás.
===
bácsi a biciklin

33
Cseya képe

Az egy dolog, hogy jobb

Az egy dolog, hogy jobb dolga van, de ne vásárolhassa meg magának a környezetszennyezés jogát, ne válthassa ki a büntetését, stb., csak azért mert pénze van.

34
hf képe

De igen, vásárolhassa meg.

De igen, vásárolhassa meg. Más mód nincs. A CO2 kvóta kereskedelem is pontosan ugyanerről szól.

A teljes tiltás nem működik.

A bevételt pedig a tömegközlekedésre kell fordítani.

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

35
Cseya képe

Pont ezért nem jó a

Pont ezért nem jó a kvótakerekedelem sem. Nem a problémát szünteti meg, hanem pénzzé teszi azt.
Pénzért ne lehessen környezetszennyezési jogot vásárolni, kivált ha az a pénz is környezetszennyezésből származik.

-Nem lehet csak úgy szemetelni az utcán!
-De én kifizetem.
-Az más, akkor szemetelj.
-Húdejó!

36
Prof.gruppetto.hu képe

Ha így nézzük, akkor

Ha így nézzük, akkor börtönbüntetésért meg embergyilkolási jogot lehet vásárolni...
Szerintem nehéz más módszert találni, mint az okozott kárt kifejezni pénzben. (Vagy más értékmérőben, mint pl. szabadságvesztéssel sújtott évek száma, stb...) Az a lényeg, hogy az adott összeg valóban fedezze a kár teljes elhárításának (esetleg megelőzésének) költségét.

www.gruppetto.hu

37
Cseya képe

Nem, a szabadságvesztést

Nem, a szabadságvesztést elvileg(!) mindenkinek le kell ülnie, legalábbis ez a kiindulópont. Viszont ha mondjuk kétmillió lenne egy ember legyilkolása, nos én azt elég nehezen kuporgatnám össze, nagy teher lenne, viszont egy milliárdos akár tömegeket írthatna ki mellényzsebből. Legálisan.

Szerintem meg az a lényeg, hogy a kárt ne is lehessen okozni, még zsetonbedobálással sem.

38
hf képe

Akkor Te fogd fel úgy, hogy

Akkor Te fogd fel úgy, hogy ez az első lépés. Második lépés lehet a teljes tiltás, és a dugódíj kiterjesztése egy külsőbb övezetre.

Ha túl hirtelen akarsz vmit megváltoztatni, akkor túl nagy lesz az ellenállás. Egyelőre még ez is kicsit túl van a tűréshatáron.

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

39
zsoltee képe

Igazad van! A napi

Igazad van! A napi behajtási "díj" legyen fél óra közmunka. 4 órás blokk összegyűlése után ledolgozandó. Az egész havi behajtási bünti kiváltható 2 nap letöltendő börtönbüntetéssel :)

Elég abszurd lenne, nem? ;)

Tehát marad a pénzbeli kompenzáció, amit ráadásul vissza lehet fordítani elég nagy mértékben környezetvédelemre (tömegközlekedés fejlesztése). Szerintem tök logikus.

Aki csóró, ne autózzon. Én se teszem. Van biciklim, van buszjegyem, tudok vonatozni (ha a gaskó pista is úgy akarja :P). Utóbbi kettőt ha az autósok pénzéből fejlesztik, akkor komoly alternatívája lehet az autónak. Lásd Berlin, Zürich, stb.

Zsoltee

40
alcedo képe

Általában az ilyen

Általában az ilyen gazdasági szabályozók arra épülnek, hogy az ingyenes jószágot mindenki annyit használja, amennyit csak lehet, ha hatékony, ha nem. Ha akár jelképes költségként megjelenik a szűkös útkeresztmetszet (vagy más erőforrás) ára, akkor a (bécsi iskola|neoklasszikus elmélet elfogadói szerint) a kereslet csökken (a keresleti árrugalmasság és a helyettesítő termékek árának alakulása függvényében). Tehát a nagyobb díj csökkenti a forgalmat. Ez inkább egyensúlyi/megelőző eszköz, részleges hatással (az új egyensúlyi helyzet nem lesz azért társadalmilag optimális, mert egy ahhoz elégséges szintű dugódíj bevezetésének politikai realitása a nullához tendál). Ez egyben azt is jelenti, hogy az elhárítás költségeit a legritkább esetben fedezik a bevételek, de nem is ez a céljuk. Az árjelző funkcióra épülő eszközök minél jobban működnek adott fajlagos díjak mellett, annál kisebb a bevételük. Magyarán minél kevesebben járulnak hozzá a dugóhoz, annál kisebb a bevétel. A társadalmi hatékonyság így is javul, de költségvetést nehezebb alapozni rá.

41
szabomikulas képe

A szemeteléssel elvileg

A szemeteléssel elvileg pont ez a helyzet. Ha szemetelsz fizetned kell. Csak büntetésnek hívják. A MÁV meg pótdíjnak hívja a büntetést.

42
alcedo képe

A CO2 kvóta teljes

A CO2 kvóta teljes tiltáson alapul. Adott csoportnak (ország, IPPC alá tartozó üzemek) tilos összességében a buborékra meghatározott mértéken felül kibocsátani. Mindenkinek tilos kvóta nélkül kibocsátani. Az egy más kérdés, hogy a kvóta a zárt rendszeren belül (az EU ETS zárt rendszer, szemben a Kiotói Jegyzőkönyvvel és annak rugalmassági mechanizmusaival) forgalomképes.

A következő számbavételi időszakban ez még inkább így lesz, hiszen az érintett üzemek közül senkinek sem lesz eleve kvótája, az alapkvótát is mindenki aukción veheti majd meg. Az aukció a létező megoldások közül a legigazságosabb (lenne, mindjárt leírom miért), mivel azok jutnak majd hozzá a kvótákhoz, akik a legnagyobb hozadékot tudják előállítani belőle a piacon.

Azért nem igazságos mégsem, mert az EU egyes országai (így a minőségében az izlandi gazdaságpolitikát üldöző hazánk) jóval szerényebb hatékonysággal rendelkezik, mint nyugati versenytársai, ezért szinte senki nem tud akkora hozadékot elérni egy tonna CO2 egyenérték felhasználásával itt, mint ott. Persze azt is joggal lehetne mondani, hogy ez az itteni gazdaságpolitika bénaságának és talán a '49-'90-es periódusnak a hibája (bár kétségtelen tény, Csehországhoz viszonyítva ez egyre kevésbé jó érv), nem az aukciós rendszeré.

43
RoGeR képe

Technikai kérdés: az

Technikai kérdés: az üzemanyagok CO2 kvótáját ki fizeti?
Vásárolja meg a finomító, majd építse be az árba? Vagy az állam jövedéki adó formájában?

---
Bringasávot a Nagykörútra!

44
alcedo képe

Senki. Nem vesz részt az EU

Senki. Nem vesz részt az EU emissziókereskedelmi rendszerben, hacsak nem nagy erőművekben égetik el. Talán a fuvarozásban egy-két alágazatban bevezetik majd, de jellegéből és méretéből fakadóan a hajózást és a repülést vizsgálják jelenleg.

Ugyanakkor az összes egyéb kibocsátás részeként a többi nem nagyipari kibocsátással együtt (tehát az össze többi összegét) ezt is csökkentenie kell az országoknak egy új EU szabályozás értelmében.

A finomítónak méretétől függően kellhet fizetni most is (ha új belépő, vagy a következő -immár aukciós- időszakban szeretne működni), de az átalakítási folyamat kibocsátásáért, nem az üzemanyag teljes széntartalmáért.

45
jenessanyi képe

Ma már szinte mindent

Ma már szinte mindent megvehetsz ha van pénzed, ezt nem lehet megakadályozni. Inkább jó drágán fizettessük ki a kárt amit tesznek, és fejlesszünk belőle, hogy másoknak is jó legyen.

46
Cseya képe

+1 Kivéve

+1

Kivéve tömegközlekedés.

47
adamekp képe

Ekkor válnánk a

Ekkor válnánk a soktízezer taxitársaság hazájává. Mindenkinek csak havi egyetlen fuvarja lenne (mindig ahova éppen megy), s az is az anyósa (mert csak attól kér pénzt).

üdv adamekp

48
urga képe

"A dugódíj egy

"A dugódíj egy igazságtalan eszköz."

Nekem is ez a bajom vele.

49
hf képe

Az is igazságtalan, hogy

Az is igazságtalan, hogy én nem engedhetek meg magamnak egy 20millás terepjárót.
Mindenkinek járjon 20millás terepjáró, alanyi jogon, mert ez így igazságtalan!

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

50
RoGeR képe

Igazságos rendszer

Igazságos rendszer nincs.
Ha csak azt engedjük be, aki árút szállít, fűtést szerel, stb, stb akkor kiderül hogy 10 millió árúszállító, TV-, fűtés-, villany-, víz- és gázszerelő él Magyarországon. Ja és ezek jelentős része rokkant.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

51
lajhár képe

Ráadásul nagyseggű Gyula

Ráadásul nagyseggű Gyula nevű nő, aki reggel úszni viszi a gyerekeit, kisnyugdíjas, méhészkedik, üveges, bárzongorista, aki csak a saját zeneszerszámán bír játszani, fáj a háta és már nem is tudom, mi még...ez már csak ilyen.

Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

52
jenessanyi képe

Szerintem meg az az

Szerintem meg az az igazságtalan hogy a beleegyezésem nélkül szennyezhetik mások a levegőmet, törvényesen, ingyen. Nincs igazság, de legalább pénz lenne :)

53
BKE képe

Kösz a cikkeket! Mondjuk

Kösz a cikkeket! Mondjuk azt hittem, a szélesebb járdától és a buszsávtól nagyobb lesz az út kapacitása (ha ki vannak használva). A Transport for London embere az útmunkálatokat és egyes utak lezárását okolja. Azt, hogy a buszsávok és a járdák a nagyobb forgalom okozói, az Autóklub embere mondja a BBC cikkében. :)

54
Névtelen pfm képe

bevezetHETik...

bevezetHETik...

55
Kuku képe

Sürgősen gatyába kell

Sürgősen gatyába kell rázni magunkat ha nem akarjuk hogy ez a bevétel is eltűnjön, és ez a szerződés is módosíthatatlanul, előnytelen feltételekkel kötődjön meg, mint a parkolási.
--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

56
dm képe

ezt hogy érted?

ezt hogy érted?

57
RoGeR képe

Úgy, hogy a parkolási

Úgy, hogy a parkolási pénzek nem átláthatók, a Centrum esetén több mint 50%-ot eltesz egy privát cég. A maradékot is lenyelik az önkormányzatok. Pedig durván öt milliárd Ft bevétel van a parkolásból.
A dugódíj egy több tízmilliárdos "üzlet". Ha annak jelentős része eltűnik, akkor semmit se ér. Akkor hatékony egy ilyen rendszer, ha a befolyó pénzekből pl villamospályát építenek.

El tudnám fogadni, hogy a parkoló pénzek menejenek P+R, B+R, P+B parkolók létesítésére, a dugódíjból meg elsőként a villamoshálózatot kéne felújítani, a hiányzó elemeket visszaállítani.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

58
dm képe

ezt én is tudom, amit nem

ezt én is tudom, amit nem értek az ez: "Sürgősen gatyába kell rázni magunkat..."
legyünk politikusok, vagy milyen más módszer van arra, hogy ezt a korrupt garnitúrát valós időben ellenőrizni lehessen? utólag esetleg igen, de akkor már nagyjából késő. (ld: zsidónegyed, Andrássy út stb)

59
Kuku képe

Úgy értem, hogy bár a

Úgy értem, hogy bár a hír jó, és előrelépés lehet, de nem szabad hátradőlni, hanem innen kezdve a civil kurázsinak a részletekre kell koncentrálnia. Ki építi ki, mennyiért, milyen feltételekkel, milyen szerződéses garanciák lesznek a célokra való visszaforgatásra, és mekkora részét forgatják vissza. Ez megvalósítási módtól függően csak a telepítést tekintve is egy akár 100 milliárdos beruházás. És akkor még ott van az üzemeltetés.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

60
Cseya képe

Tegye rá a kezét a CM!

Tegye rá a kezét a CM! Akkor legalább nem hülyeségre megy el. Csak így lehetünk biztosak.

61
hf képe

+1000 hf, aki arra fordítja

+1000
hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

62
bardoczi képe

még ennél is szomorúbb a

még ennél is szomorúbb a helyzet. A parkoló cégek durván a 80%-át nyelik el. Vagy még ennél is többet. Valószínűleg kell nekik a "fekete adóra". Fekete adó= politikusi zsebek és pártkasszák megtömködése a piaci monopólium fenntartása érdekében közbeszerzésnek álcázottan. Én csak azt szeretném megkérdezni, hogy KÖZterületen, KÖZérdekből szedett díjak esetében, amit elsődlegesen KÖZtereken lévő KÖZfeladatokba kéne visszaforgatni, miért is cél az, hogy egy KÖZhasznú cég "nyeresége ne csökkenjen"?

http://www.rtlhirek.hu/cikk/27575

"Híradónknak hétfőn számolt be a VI. kerületi alpolgármester arról, hogy tavaly a 695 millió forintos parkolási bevételből 120 milliót kapott meg az önkormányzat. A Centrum Parkoló Kft. összesen hét kerületben szedi be a parkoló és szabja ki a pótdíjakat. Közülük hármat kerestünk meg, hogy megtudjuk, ott milyenek ezek az arányok, változtatnak-e a szerződéseken. A Józsefvárosban a 323 milliós bevételből 83 millió került az önkormányzat kasszájába. Újbudán ugyanez 26 millió, Erzsébetvárosban 103 millió forint volt, az összbevételt viszont az utóbbi két kerületben nem adták meg. A hatodik kerületi alpolgármester tegnap azt is elmondta, hogy tőlük a Centrum 80 milliót vont el azért, mert bizonyos parkolóhelyekből nem volt bevétel. Például építkezés vagy filmforgatás miatt, amikor nem lehetett a parkolóhelyeket kihasználni.

„Az önkormányzatnak a szerződésben meghatározott összeget kell minden egyes ilyen parkolóhely nem működtetése miatt a centrum felé fizetni, hogy a Centrumnak ne csökkenjen a nyeresége”- mondta Bajor Zoltán, terézvárosi alpolgármester.

Más kerületekben is volt hasonló kompenzáció, igaz más jogcímeken. A VIII. kerületben 1 millió, a XI.-ben 6, a VII.-ben 48 millió forint.

A VI. kerültben várhatóan január 21-én tárgyalja a képviselő testület a Centrum Parkoló Kft.-vel kötött szerződés módosítását. Ilyen változtatást más kerületben nem terveznek."

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

63
Cseya képe

Nyílik a bicska.

Nyílik a bicska.

64
RoGeR képe

+1 Egy 30-40%-os

+1

Egy 30-40%-os részesedést tudnék elfogadni. És az ilyen "kárpótlásos" illetve "garantált bevételes" dolgokat meg nagyon nem.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

65
Cseya képe

Részesedés? Paripapimpili

Részesedés? Paripapimpili a popeszukba! Nem tudom pontosan, hogy országos szinten mennyi herét tart el a közszféra, de nem hiszem hogy egy saját parkolóellenőrző osztály fenntartása és üzemeltetése megfeküdné a pociját bármelyik önkormányzatnak. Főleg hogy ilyen szintű nyereség kapcsolódik hozzá.

66
bardoczi képe

Nagyon sok "herét". Ahogy

Nagyon sok "herét". Ahogy "tanult" közalkalmazott ismerősöm megjegyezte: "ha ebben az országban nem lenne ennyi közalkalmazott, akkor nem volna, aki adót fizessen." Arra a kérdésre persze kicsit elgondolkodott, hogy az ő bérüket akkor ki is fizeti? De abban nem értek veled egyet, hogy a közférából verbuvált parkolóellenőri osztály olcsóbb, vagy hatékonyabb tudna lenni. Bizonyosan drágább a közalkalmazotti parkolóőr, mint a külsős. És sokkal kevésbé hatékony. A gond pusztán a vállalkozások "tisztes haszon" definiálásában és a korrupcióban leledzik. Avagy miért köt a közhatalom a közt tekintve ilyen előnytelen szerződéseket? Mindenki kérdezze meg ezt sűrűn a területi képviselőjétől.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

67
Cseya képe

Bizonyosan drágább a

Bizonyosan drágább a közalkalmazotti parkolóőr, mint a külsős. És sokkal kevésbé hatékony.

Nem feltétlen. Számos esetben bebizonyosodott már, hogy anyagilag bukta volt a különböző tevékenységek maszekba történő kiszervezése. Mármint az adófizetőknek. A hatékonyság növlésére pedig számos módszer létezik, ez nem csupán a magáncégek kiváltsága.

Avagy miért köt a közhatalom a közt tekintve ilyen előnytelen szerződéseket?

Mert a köz vagyonával és tulajdonaival meg lehet mindazt tenni, amit normális ember a sajátjával soha nem tenne meg. Persze ehhez kell egy puhapöcsű nép is.

68
RoGeR képe

*dp* --- Bringasávot a

*dp*

---
Bringasávot a Nagykörútra!

69
dm képe

Autómentes helyek a

Autómentes helyek a világban: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_carfree_places

70
Gaius Baltar képe

Ezt kombinálhatnák a

Ezt kombinálhatnák a környezetbarátabb (EURO3>) autók regadójának eltörlésével, és eltűnnének az utcákról a huszonéves éves roncsok(nekem is az van).