2010-től dugódíj lesz Budapesten
http://index.hu/politika/belfold/budapest/dugo1382/
A főpolgármesteri kabinet hétfői ülésén meghatározta a menetrendet: 2009 májusra készítik el a dugódíj rendszerének megvalósíthatósági tanulmányát, 2010-től bevezethetik a dugódíjat. A korlátozás nemcsak a teherautókra, hanem a személyautókra is vonatkozik majd.
Nyáry Krisztián, a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója elmondta, hogy a kabinet tárgyalt a fővárosi komplex személyforgalmi behajtási díj, azaz a dugódíj bevezetésének előkészítéséről.
A 2010 után bevezethető rendszer célja a forgalmi torlódások csökkentése, a budapesti levegőminőség javítása, és közösségi és kerékpáros közlekedés előnyben részesítése.
A városvezetés döntött arról, hogy a környezetvédelmi szempontok érvényesülését is figyelembe vevő behajtási rendszer megvalósítási tanulmányát 2009. május 31-éig kell kidolgozni.
Az elmúlt időszakban a Városkutatás Kft. készített koncepciót a behatási díj bevezethetőségéről, a Parking Kft. pedig kidolgozta a teherforgalmi behajtási korlátozások stratégiáját, nemrégiben pedig elkészült Budapest új szmogriadó rendelete: a megvalósíthatósági tanulmány ezeken a dokumentumokon alapulhat.
Az elemzések, modellezések ismeretében lehet majd reálisan látni, milyen eredményekkel járhatnak a behajtási korlátozások egyes változatai Budapesten, tette hozzá a kommunikációs igazgató.












Mi történt? hf, aki arra
Mi történt?
hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
Nagyon jó lenne, ha
Nagyon jó lenne, ha tényleg megvalósulna.
-------------------------------
Gabcsi
manchesterben eléggé
manchesterben eléggé durván leszavazta a köz, londonban meg (a cikk szerint-azért ez bővebben is érdekelne) halódik a dolog: http://nol.hu/lap/mozaik/lap-20081213-20081213_2-16
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
A nol cikkében a Livigstone
A nol cikkében a Livigstone által bevezetett Nyugati kibővítés leépítése szerepel, ami nem jelenti a City-ben bevezetett elsőkörösen lehatárolt terület felszámolását. Boris Johnson mindezt befektetői és elitista nyomásra (lévén Nyugat-London és ezen belül is Chelsea a politikai befolyással rendelkező high society legfőbb lakóhelye, éshát minden szentnek maga felé hajlik a keze) akarja megtenni, amit azért a London Tanács igen erősen bírál. Ugyanakkor arról Johnson is biztosított mindenkit, hogy a Nyugat Londoni leépítés nem érinti az eredeti zóna felszámolását.
"Johnson gave reassurances he had no plans to scrap the scheme altogether. Speaking of the original zone, which has been up and running for five years, the mayor said: "The existing zone works well. People just did not want this."
bővebben: http://www.guardian.co.uk/politics/2008/nov/27/congestioncharging-london
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
Nagyon jó lenne, ha ráncba
Nagyon jó lenne, ha ráncba szednék a BKV-t és az elővárosi tömegközlekedést, mielőtt megvalósul.
Lehetetlen dolgot vársz el.
Lehetetlen dolgot vársz el. A rendbeszedéshez hihetetlen sok pénzre lenne szükség.
Csak a buszpark 100-120 milliárd Ft-ot igényelne (1000-1200 BKV busz és még párszáz elővárosi kohószökevény).
Fel kéne újítani kb 300 km vasútvonalat (lassújelek, állomások, sebességnövelés, ívkorrekciók), négy helyen duplavágányosítani (2, 71, 142, 150) ebből a 2-es és 142-es vonalat még villamosítani.
És akkor ott van a keleti agglomeráció problémája, hogy a 6-8 Bhv-ból álló szerelvények 100% környéki kihasználtsággal futnak, ide sajnos emeletes ingákat kéne venni, ami nem lehet egy olcsó mulatság.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
"Csak a buszpark 100-120
"Csak a buszpark 100-120 milliárd Ft-ot igényelne"
ami ugye, a 4-es metró árának ötöde...
"Fel kéne újítani kb 300 km vasútvonalat (lassújelek, állomások, sebességnövelés, ívkorrekciók), négy helyen duplavágányosítani (2, 71, 142, 150) ebből a 2-es és 142-es vonalat még villamosítani."
erre valók az uniós közlekedési támogatások.
Ez nem pénz, hanem csak akarat kérdése.
Nem vagyok négyesmetrós,
Nem vagyok négyesmetrós, tudhatod jól.
Sajnos most pénz kérdése, mert a főváros még az EU projektek önrészét se tudja kifizetni. Nem hogy normálisan finanszírozza a KV-t (az 30-30-30 helyett nálunk 40-40-10 az arány, a többi az éve veszteség).
A dugódíjat is ezért akarják bevezetni: kell a pénz.
Remélem a civil szervezetek kellően erősek lesznek, és nem hagyják hogy ez a pénz szépen elcsordogáljon.
Az üzemeltetésen felüli pénzt ("profitot") egyértelműen a városi közlekedés fejlesztésére kell fordítani.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
"A dugódíjat is ezért
"A dugódíjat is ezért akarják bevezetni: kell a pénz."
a dugódíjat nem azért kell bevezetni, mert kell a pénz - ezt nyilván Te is tudod. Ez nem újabb adó, amiből a költségvetési lyukat foltozzuk. Nem lehet valamit büntetni úgy, hogy nem kínálunk helyette megoldást. A vasúton fürtökben lógó emberek és a lépésben haladó reggeli busz nem megoldás.
(négyesmetró)
(négyesmetró)
Városkutatás Kft., Parking
Városkutatás Kft., Parking Kft., tök zsír! Gondolom a Főpolgármesteri Hivatalnak nincs ilyen speciális alosztálya, aki el tudná készíteni ezeket a bonyolult tervezeteket.
A Parking Kft fővárosi
A Parking Kft fővárosi tulajdonú cég. Bár ezeket (behajtási díj, dugódíj, parkolási pénzek) simán végezhetné a BKV egy alosztálya és lehetne belőle faszán keresztfinanszírozni (lásd Debrecen, Szeged).
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Csak ne az legyen hogy az
Csak ne az legyen hogy az összes napirokkantnak alapból be lehessen hajtani mindenhová a terepjáróval.
Pedig tuti, hogy az lesz
Pedig tuti, hogy az lesz belőle. Addig fog menni a rokkantkártyával való üzletelés, amíg Brüsszelnek szemet nem szúr a rokkantkártya-turizmus, és rá nem jön, hogy a hivatalonokai Brüsszelben meg Kárpátaljától a Colosseumon át Portóig azért nem tudnak parkolni, mert a Budapesten kiállított rokkankártyával teleparkolják a tahók egész Európát. Akkor befenyegetnek, hogy nem lesz pénz a metróra, ha ez a vircsaft tovább folyik. Akkor lesz egy rokkantkártya kormánybiztos, aki az édesanyja háza előtt a füvön parkol rutinból vidéken, és fogadkozik égre földre, hogy itt majd új rend és szabadság lesz. Ezzel a kormány ki tudja pipálni ezt a problémát is, nézzük a következőt.....
A dugódíj nagyon
A dugódíj nagyon időszerű lenne, azonban megnyugtatóbb volna, ha nem kéne öt hónap alatt összecsapni egy megvalósíthatósági tanulmányt egy kis cégnek, hanem egy átfogóbb és kellően kívánatos alternatívát kínáló közösségi, kerékpáros és gyalogos és intermodális fejlesztési koncepció részeként készítenék elő.
Sajnos nem 2010-től, hanem
Sajnos nem 2010-től, hanem 2010 után! Ha 2009 nyarára lesz rá tanulmány, akkor azt még a legjobb szándékkal is évekbe tellik megvalósítani. A budapesti tempóval viszont ez évtizedeket jelent...
A Budapest Szíve program is már évek óta létezik, és mi valósult meg belőle?
www.gruppetto.hu
Én is attól félek, hogy
Én is attól félek, hogy ez egy irányított politikai kacsa, ahol tétek nélkül dobálóznak évszámokkal szavatszerzés céljából.
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
2010 a valasztasok
2010 a valasztasok eve...melyik politikus akarna' elvesziteni a szavazok egyreszet a dugodijj bevezetesel?
Evek ota bentulnek a parlamentbe...nemfognak sajatmagukkal kibaszni.Plane nem 2010-ben
Viszont a hosszú távú
Viszont a hosszú távú hatások miatt az egyedüli lehetséges bevezetési időpont a választások után van! Hiszen a következő választásokig van idejük rájönni az embereknek, hogy ez valójában jó!
Így legalább elő lesz készítve a dolog választások utánra.
hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
El tudom képzelni, hogy
El tudom képzelni, hogy 2010 novemberében vezessék be...
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Főleg, hogy addigra
Főleg, hogy addigra készül el a Marit híd...
Jobb keson,mint soha:)
Jobb keson,mint soha:)
A nol cikke egy kicsit
A nol cikke egy kicsit ferdít, bár van benne igazság.
Ha jól értem, a BBC egyik cikke szerint a londoniak (a jelek szerint a manchesteriekhez hasonlóan) leszavazták a meglévő fizetős zóna bővítését.
A BBC másik cikke viszont érdekesebb, ez valami olyasmit ír, hogy bár a dugódíj bevezetésekor csökkent a forgalom, ennek örömére elkezdtek járdát szélesíteni, meg buszsávokat csinálni, ergo lecsökkent az utak kapacitása, ergo megint dugók vannak.
Egyébként meg a dugódíj használható körgyűrű nélkül elég necces.
A körgyűrű minden
A körgyűrű minden autópályát összekötött már. Használható.
A gödöllői átkötés
A gödöllői átkötés (M31) épül, a főbb útvonalak össze vannak kötve.
Szerintem a folytatásra szükség van a 10-es útig, de a belvárosi (főleg Pestet érintő) intézkedéseket már el lehet kezdeni. Mire azok ténylegesen megvalósulnak addigra valami metróféleség is lesz.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Részben van csak igazad. A
Részben van csak igazad. A kamionok a 10-es útról a mai napig legálisan bejöhetnek az Árpád-hídig, hogy a Szentendrein menjenek ki az M0-sra (tiltakozik is a kerület, gondoltak volna erre akkor, amikor megakadályozták a 10-es meg a M0 összekötését - de ez most nagyon off). Másrészt az M0 most uszkve 70 km hosszú. Nem hiszem, hogy Földanyánk különösebben boldog lenne, ha mondjuk Óbudáról Budaörse +50 km-t kellene megtenni.
A dugódíj csökkenti a
A dugódíj csökkenti a forgalmat. Egészen pontosan ez az egyetlen eszköz, ami valóban csökkenti a forgalmat.
Nem érdekelnek a kifogások meg a magyarázatok! Vezessék be, minél hamarabb, minél nagyobb területre, minél drágábban!
hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
Nem, ebben asszem nincs
Nem, ebben asszem nincs igazad. A dugódíj egy igazságtalan eszköz. Az igazságos mód az, ha NEM lehet behajtani. Egyáltalán. Mármint gépjárművel.
én azért kompromisszum
én azért kompromisszum készebb vagyok ennél...
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Az igazságos mód az Az
Az igazságos mód az
Az "igazságosság" egy olyan fogalom, ami nem alkalmazható általánosan, és nem is egyértelmű: kontextustól és szemlélettől függ, ki mit tart igazságosnak.
Én megelégszem azzal, ha a módszer elosztási értelemben hatékony. A dugódíj az, az általános tiltás nem.
én meg azt gondolom, hogy
én meg azt gondolom, hogy ne az anyagi lehetőségek döntsék el, hogy kik szennyezhetik a belváros levegőjét és kik gerjeszthessék a forgalmat. ha az a cél, hogy a levegő minősége és az élet színvonala javuljon a belvárosban, akkor annak minden ódiumát vállalja mindenki, aki ellene tenne. nem nagy ügy, a szigetre sem lehet(ne) bemennie senkinek és elvileg a várral sincs ez másképpen. plusz még az is eszembe jut, hogy Mo-on és Bp-en valahogy ezek, a pénzmozgással járó tiltások/engedélyek kevésbé szolgálnak nemes célt, mint egyes tisztviselők gyarapodását. de ez szinte mellékes, inkább csak morális kérdés ez esetben. én - bár van autóm, amit ugyan a legritkábban használok, igaz a belvárosban gyakorlatilag soha - a teljes lezárás és gyalogos-kerékpáros zóna kialakítást látom megfelelőnek a BKV részvétele mellet.
a dugódíj abszolút kifizethető lesz az összes céges kocsit használó számára. és mivel pénzbe kerül, hogy oda bemenjenek, még pofátlanabbak lesznek, mint most, mondván hogy: "mivan kurvaanyád, fizetek érte, nem, köcsög?" Budapest nem London...
Szerintem ez két
Szerintem ez két különböző probléma:
1. lehessen élni a belvárosban;
2. a gazdagabb embernek ne legyen jobb dolga, mint a szegényebbnek.
Az elsőre létezik kipróbált, működő megoldás.
===
bácsi a biciklin
Az egy dolog, hogy jobb
Az egy dolog, hogy jobb dolga van, de ne vásárolhassa meg magának a környezetszennyezés jogát, ne válthassa ki a büntetését, stb., csak azért mert pénze van.
De igen, vásárolhassa meg.
De igen, vásárolhassa meg. Más mód nincs. A CO2 kvóta kereskedelem is pontosan ugyanerről szól.
A teljes tiltás nem működik.
A bevételt pedig a tömegközlekedésre kell fordítani.
hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
Pont ezért nem jó a
Pont ezért nem jó a kvótakerekedelem sem. Nem a problémát szünteti meg, hanem pénzzé teszi azt.
Pénzért ne lehessen környezetszennyezési jogot vásárolni, kivált ha az a pénz is környezetszennyezésből származik.
-Nem lehet csak úgy szemetelni az utcán!
-De én kifizetem.
-Az más, akkor szemetelj.
-Húdejó!
Ha így nézzük, akkor
Ha így nézzük, akkor börtönbüntetésért meg embergyilkolási jogot lehet vásárolni...
Szerintem nehéz más módszert találni, mint az okozott kárt kifejezni pénzben. (Vagy más értékmérőben, mint pl. szabadságvesztéssel sújtott évek száma, stb...) Az a lényeg, hogy az adott összeg valóban fedezze a kár teljes elhárításának (esetleg megelőzésének) költségét.
www.gruppetto.hu
Nem, a szabadságvesztést
Nem, a szabadságvesztést elvileg(!) mindenkinek le kell ülnie, legalábbis ez a kiindulópont. Viszont ha mondjuk kétmillió lenne egy ember legyilkolása, nos én azt elég nehezen kuporgatnám össze, nagy teher lenne, viszont egy milliárdos akár tömegeket írthatna ki mellényzsebből. Legálisan.
Szerintem meg az a lényeg, hogy a kárt ne is lehessen okozni, még zsetonbedobálással sem.
Akkor Te fogd fel úgy, hogy
Akkor Te fogd fel úgy, hogy ez az első lépés. Második lépés lehet a teljes tiltás, és a dugódíj kiterjesztése egy külsőbb övezetre.
Ha túl hirtelen akarsz vmit megváltoztatni, akkor túl nagy lesz az ellenállás. Egyelőre még ez is kicsit túl van a tűréshatáron.
hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
Igazad van! A napi
Igazad van! A napi behajtási "díj" legyen fél óra közmunka. 4 órás blokk összegyűlése után ledolgozandó. Az egész havi behajtási bünti kiváltható 2 nap letöltendő börtönbüntetéssel :)
Elég abszurd lenne, nem? ;)
Tehát marad a pénzbeli kompenzáció, amit ráadásul vissza lehet fordítani elég nagy mértékben környezetvédelemre (tömegközlekedés fejlesztése). Szerintem tök logikus.
Aki csóró, ne autózzon. Én se teszem. Van biciklim, van buszjegyem, tudok vonatozni (ha a gaskó pista is úgy akarja :P). Utóbbi kettőt ha az autósok pénzéből fejlesztik, akkor komoly alternatívája lehet az autónak. Lásd Berlin, Zürich, stb.
Zsoltee
Általában az ilyen
Általában az ilyen gazdasági szabályozók arra épülnek, hogy az ingyenes jószágot mindenki annyit használja, amennyit csak lehet, ha hatékony, ha nem. Ha akár jelképes költségként megjelenik a szűkös útkeresztmetszet (vagy más erőforrás) ára, akkor a (bécsi iskola|neoklasszikus elmélet elfogadói szerint) a kereslet csökken (a keresleti árrugalmasság és a helyettesítő termékek árának alakulása függvényében). Tehát a nagyobb díj csökkenti a forgalmat. Ez inkább egyensúlyi/megelőző eszköz, részleges hatással (az új egyensúlyi helyzet nem lesz azért társadalmilag optimális, mert egy ahhoz elégséges szintű dugódíj bevezetésének politikai realitása a nullához tendál). Ez egyben azt is jelenti, hogy az elhárítás költségeit a legritkább esetben fedezik a bevételek, de nem is ez a céljuk. Az árjelző funkcióra épülő eszközök minél jobban működnek adott fajlagos díjak mellett, annál kisebb a bevételük. Magyarán minél kevesebben járulnak hozzá a dugóhoz, annál kisebb a bevétel. A társadalmi hatékonyság így is javul, de költségvetést nehezebb alapozni rá.
A szemeteléssel elvileg
A szemeteléssel elvileg pont ez a helyzet. Ha szemetelsz fizetned kell. Csak büntetésnek hívják. A MÁV meg pótdíjnak hívja a büntetést.
A CO2 kvóta teljes
A CO2 kvóta teljes tiltáson alapul. Adott csoportnak (ország, IPPC alá tartozó üzemek) tilos összességében a buborékra meghatározott mértéken felül kibocsátani. Mindenkinek tilos kvóta nélkül kibocsátani. Az egy más kérdés, hogy a kvóta a zárt rendszeren belül (az EU ETS zárt rendszer, szemben a Kiotói Jegyzőkönyvvel és annak rugalmassági mechanizmusaival) forgalomképes.
A következő számbavételi időszakban ez még inkább így lesz, hiszen az érintett üzemek közül senkinek sem lesz eleve kvótája, az alapkvótát is mindenki aukción veheti majd meg. Az aukció a létező megoldások közül a legigazságosabb (lenne, mindjárt leírom miért), mivel azok jutnak majd hozzá a kvótákhoz, akik a legnagyobb hozadékot tudják előállítani belőle a piacon.
Azért nem igazságos mégsem, mert az EU egyes országai (így a minőségében az izlandi gazdaságpolitikát üldöző hazánk) jóval szerényebb hatékonysággal rendelkezik, mint nyugati versenytársai, ezért szinte senki nem tud akkora hozadékot elérni egy tonna CO2 egyenérték felhasználásával itt, mint ott. Persze azt is joggal lehetne mondani, hogy ez az itteni gazdaságpolitika bénaságának és talán a '49-'90-es periódusnak a hibája (bár kétségtelen tény, Csehországhoz viszonyítva ez egyre kevésbé jó érv), nem az aukciós rendszeré.
Technikai kérdés: az
Technikai kérdés: az üzemanyagok CO2 kvótáját ki fizeti?
Vásárolja meg a finomító, majd építse be az árba? Vagy az állam jövedéki adó formájában?
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Senki. Nem vesz részt az EU
Senki. Nem vesz részt az EU emissziókereskedelmi rendszerben, hacsak nem nagy erőművekben égetik el. Talán a fuvarozásban egy-két alágazatban bevezetik majd, de jellegéből és méretéből fakadóan a hajózást és a repülést vizsgálják jelenleg.
Ugyanakkor az összes egyéb kibocsátás részeként a többi nem nagyipari kibocsátással együtt (tehát az össze többi összegét) ezt is csökkentenie kell az országoknak egy új EU szabályozás értelmében.
A finomítónak méretétől függően kellhet fizetni most is (ha új belépő, vagy a következő -immár aukciós- időszakban szeretne működni), de az átalakítási folyamat kibocsátásáért, nem az üzemanyag teljes széntartalmáért.
Ma már szinte mindent
Ma már szinte mindent megvehetsz ha van pénzed, ezt nem lehet megakadályozni. Inkább jó drágán fizettessük ki a kárt amit tesznek, és fejlesszünk belőle, hogy másoknak is jó legyen.
+1 Kivéve
+1
Kivéve tömegközlekedés.
Ekkor válnánk a
Ekkor válnánk a soktízezer taxitársaság hazájává. Mindenkinek csak havi egyetlen fuvarja lenne (mindig ahova éppen megy), s az is az anyósa (mert csak attól kér pénzt).
üdv adamekp
"A dugódíj egy
"A dugódíj egy igazságtalan eszköz."
Nekem is ez a bajom vele.
Az is igazságtalan, hogy
Az is igazságtalan, hogy én nem engedhetek meg magamnak egy 20millás terepjárót.
Mindenkinek járjon 20millás terepjáró, alanyi jogon, mert ez így igazságtalan!
hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
Igazságos rendszer
Igazságos rendszer nincs.
Ha csak azt engedjük be, aki árút szállít, fűtést szerel, stb, stb akkor kiderül hogy 10 millió árúszállító, TV-, fűtés-, villany-, víz- és gázszerelő él Magyarországon. Ja és ezek jelentős része rokkant.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Ráadásul nagyseggű Gyula
Ráadásul nagyseggű Gyula nevű nő, aki reggel úszni viszi a gyerekeit, kisnyugdíjas, méhészkedik, üveges, bárzongorista, aki csak a saját zeneszerszámán bír játszani, fáj a háta és már nem is tudom, mi még...ez már csak ilyen.
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Szerintem meg az az
Szerintem meg az az igazságtalan hogy a beleegyezésem nélkül szennyezhetik mások a levegőmet, törvényesen, ingyen. Nincs igazság, de legalább pénz lenne :)
Kösz a cikkeket! Mondjuk
Kösz a cikkeket! Mondjuk azt hittem, a szélesebb járdától és a buszsávtól nagyobb lesz az út kapacitása (ha ki vannak használva). A Transport for London embere az útmunkálatokat és egyes utak lezárását okolja. Azt, hogy a buszsávok és a járdák a nagyobb forgalom okozói, az Autóklub embere mondja a BBC cikkében. :)
bevezetHETik...
bevezetHETik...
Sürgősen gatyába kell
Sürgősen gatyába kell rázni magunkat ha nem akarjuk hogy ez a bevétel is eltűnjön, és ez a szerződés is módosíthatatlanul, előnytelen feltételekkel kötődjön meg, mint a parkolási.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
ezt hogy érted?
ezt hogy érted?
Úgy, hogy a parkolási
Úgy, hogy a parkolási pénzek nem átláthatók, a Centrum esetén több mint 50%-ot eltesz egy privát cég. A maradékot is lenyelik az önkormányzatok. Pedig durván öt milliárd Ft bevétel van a parkolásból.
A dugódíj egy több tízmilliárdos "üzlet". Ha annak jelentős része eltűnik, akkor semmit se ér. Akkor hatékony egy ilyen rendszer, ha a befolyó pénzekből pl villamospályát építenek.
El tudnám fogadni, hogy a parkoló pénzek menejenek P+R, B+R, P+B parkolók létesítésére, a dugódíjból meg elsőként a villamoshálózatot kéne felújítani, a hiányzó elemeket visszaállítani.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
ezt én is tudom, amit nem
ezt én is tudom, amit nem értek az ez: "Sürgősen gatyába kell rázni magunkat..."
legyünk politikusok, vagy milyen más módszer van arra, hogy ezt a korrupt garnitúrát valós időben ellenőrizni lehessen? utólag esetleg igen, de akkor már nagyjából késő. (ld: zsidónegyed, Andrássy út stb)
Úgy értem, hogy bár a
Úgy értem, hogy bár a hír jó, és előrelépés lehet, de nem szabad hátradőlni, hanem innen kezdve a civil kurázsinak a részletekre kell koncentrálnia. Ki építi ki, mennyiért, milyen feltételekkel, milyen szerződéses garanciák lesznek a célokra való visszaforgatásra, és mekkora részét forgatják vissza. Ez megvalósítási módtól függően csak a telepítést tekintve is egy akár 100 milliárdos beruházás. És akkor még ott van az üzemeltetés.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Tegye rá a kezét a CM!
Tegye rá a kezét a CM! Akkor legalább nem hülyeségre megy el. Csak így lehetünk biztosak.
+1000 hf, aki arra fordítja
+1000
hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
még ennél is szomorúbb a
még ennél is szomorúbb a helyzet. A parkoló cégek durván a 80%-át nyelik el. Vagy még ennél is többet. Valószínűleg kell nekik a "fekete adóra". Fekete adó= politikusi zsebek és pártkasszák megtömködése a piaci monopólium fenntartása érdekében közbeszerzésnek álcázottan. Én csak azt szeretném megkérdezni, hogy KÖZterületen, KÖZérdekből szedett díjak esetében, amit elsődlegesen KÖZtereken lévő KÖZfeladatokba kéne visszaforgatni, miért is cél az, hogy egy KÖZhasznú cég "nyeresége ne csökkenjen"?
http://www.rtlhirek.hu/cikk/27575
"Híradónknak hétfőn számolt be a VI. kerületi alpolgármester arról, hogy tavaly a 695 millió forintos parkolási bevételből 120 milliót kapott meg az önkormányzat. A Centrum Parkoló Kft. összesen hét kerületben szedi be a parkoló és szabja ki a pótdíjakat. Közülük hármat kerestünk meg, hogy megtudjuk, ott milyenek ezek az arányok, változtatnak-e a szerződéseken. A Józsefvárosban a 323 milliós bevételből 83 millió került az önkormányzat kasszájába. Újbudán ugyanez 26 millió, Erzsébetvárosban 103 millió forint volt, az összbevételt viszont az utóbbi két kerületben nem adták meg. A hatodik kerületi alpolgármester tegnap azt is elmondta, hogy tőlük a Centrum 80 milliót vont el azért, mert bizonyos parkolóhelyekből nem volt bevétel. Például építkezés vagy filmforgatás miatt, amikor nem lehetett a parkolóhelyeket kihasználni.
„Az önkormányzatnak a szerződésben meghatározott összeget kell minden egyes ilyen parkolóhely nem működtetése miatt a centrum felé fizetni, hogy a Centrumnak ne csökkenjen a nyeresége”- mondta Bajor Zoltán, terézvárosi alpolgármester.
Más kerületekben is volt hasonló kompenzáció, igaz más jogcímeken. A VIII. kerületben 1 millió, a XI.-ben 6, a VII.-ben 48 millió forint.
A VI. kerültben várhatóan január 21-én tárgyalja a képviselő testület a Centrum Parkoló Kft.-vel kötött szerződés módosítását. Ilyen változtatást más kerületben nem terveznek."
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
Nyílik a bicska.
Nyílik a bicska.
+1 Egy 30-40%-os
+1
Egy 30-40%-os részesedést tudnék elfogadni. És az ilyen "kárpótlásos" illetve "garantált bevételes" dolgokat meg nagyon nem.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Részesedés? Paripapimpili
Részesedés? Paripapimpili a popeszukba! Nem tudom pontosan, hogy országos szinten mennyi herét tart el a közszféra, de nem hiszem hogy egy saját parkolóellenőrző osztály fenntartása és üzemeltetése megfeküdné a pociját bármelyik önkormányzatnak. Főleg hogy ilyen szintű nyereség kapcsolódik hozzá.
Nagyon sok "herét". Ahogy
Nagyon sok "herét". Ahogy "tanult" közalkalmazott ismerősöm megjegyezte: "ha ebben az országban nem lenne ennyi közalkalmazott, akkor nem volna, aki adót fizessen." Arra a kérdésre persze kicsit elgondolkodott, hogy az ő bérüket akkor ki is fizeti? De abban nem értek veled egyet, hogy a közférából verbuvált parkolóellenőri osztály olcsóbb, vagy hatékonyabb tudna lenni. Bizonyosan drágább a közalkalmazotti parkolóőr, mint a külsős. És sokkal kevésbé hatékony. A gond pusztán a vállalkozások "tisztes haszon" definiálásában és a korrupcióban leledzik. Avagy miért köt a közhatalom a közt tekintve ilyen előnytelen szerződéseket? Mindenki kérdezze meg ezt sűrűn a területi képviselőjétől.
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
Bizonyosan drágább a
Bizonyosan drágább a közalkalmazotti parkolóőr, mint a külsős. És sokkal kevésbé hatékony.
Nem feltétlen. Számos esetben bebizonyosodott már, hogy anyagilag bukta volt a különböző tevékenységek maszekba történő kiszervezése. Mármint az adófizetőknek. A hatékonyság növlésére pedig számos módszer létezik, ez nem csupán a magáncégek kiváltsága.
Avagy miért köt a közhatalom a közt tekintve ilyen előnytelen szerződéseket?
Mert a köz vagyonával és tulajdonaival meg lehet mindazt tenni, amit normális ember a sajátjával soha nem tenne meg. Persze ehhez kell egy puhapöcsű nép is.
*dp* --- Bringasávot a
*dp*
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Autómentes helyek a
Autómentes helyek a világban: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_carfree_places
Ezt kombinálhatnák a
Ezt kombinálhatnák a környezetbarátabb (EURO3>) autók regadójának eltörlésével, és eltűnnének az utcákról a huszonéves éves roncsok(nekem is az van).