Magyarország lakosainak a kijelölt gyalogátkelőhelyeihez való viszonya természetesen nem üt el alapvetően a többi polgárhoz, rokonhoz, magán- és köztulajdonhoz való viszonyától, a jog- és normakövetés szokott sztenderdjétől. Ami a hazai zebrákon zajlik, az az évek óta tartó kimondatlan polgárháború folytatása más eszközökkel. A meg nem élt élet eredménye.

Seres László írása a Hírszerzőn.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
lajhár képe

Igaz... Ádám ______________

Igaz...

Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

2
. képe

Jó, hogy rámutat a

Jó, hogy rámutat a problémára, de nem tudom örüljek-e. Igazából újdonsággal nem szolgál, ezeket eddig is tudtuk. + Nem megy túl a szarban vagyunk, mert ezt érdemeljükön, hiányzik a pozitív hozzáadott energia. A véres tükör felmutatása az újságírásban szerintem már kevés manapság, főleg az interneten, mert hozzánk is eljutnak a hírek, már nem csak az mti van.

---------------------------------
Valamint autómentes településeket!

3
pata képe

A véres tükör

A véres tükör felmutatása az újságírásban szerintem már kevés manapság

Nem olvasol figyelmesen, az utolsó bekezdés a megoldási módokat is vázolja. Nem részletesen, de hát ez egy publicisztika.

Amúgy szerintem az is hasznos, ha valaki pusztán felhívja a figyelmet ezekre a dolgokra. Az interneten valóban nem csak az MTI van, de annyi minden van hogy hiába ott az információ, ha nem olvassa sok ember. Te tudsz ezekről a dolgokról, mert tájékozott vagy a témában, sok ember viszont csak sejtésszinten. Emellett koordinációs szerepe is lehet a publicisztikáknak: eljuthatunk onnan, hogy mindenki tud a problémáról oda, hogy végre csinálunk valamit.

Emellett nekem újdonság volt az ombudsman hozzáállása (biztos én vagyok tájékozatlan :-).

4
. képe

Elolvastam a végét is, de

Elolvastam a végét is, de kb. olyan hatása van, mintha én írnám le itt a fórumon ugyanezt. Sokadik cikk(blog) a témában, általában hasonló tartalommal. Ebben nagyjából megegyezik mindenki, hogy zebrán embert elütni nem sportszerű. Az annyi bajnak is annyi baja van, hogy ezen sem fog senki felháborodni, az illetékesek pedig nem kezdenek a telefon után kapkodni(a valódiak után, egy célzás nélkül elhajított verbális molotov koktél már nem hat). Ha követné az eseményeket egy cikksorozatban, az illetékesek nyakára járna, név szerint írná folyamatosan ki mit mondott és tett, feltárná miért lesz a valamiből semmi, bíróságra vinne ügyeket precedenst teremteni, akkor azt mondanám tényleg érdemes volt vele foglalkoznia. (Kb. amivel Magwas próbálkozott, pedig nem is újságíró.) Így is többet tett, mintha nem foglalkozott volna vele, sőt a szakmai követelményeket is teljesítette, ami ritka a magyar internetes újságírásban(nyilván a papír múlt miatt, rendszeresen olvastam a cikkeit tizenéve a mancsban), de ... (egy anarchistától többet várok :)

----------------------------------
Valamint autómentes településeket!

5
pata képe

Én teljesen értem, hogy az

Én teljesen értem, hogy az a legjobb amikor valaki túllép a jelenség leírásán és tesz valamit, mint Magwas, de attól még hasznosnak gondolom azt is, amikor csak ír valaki a dologról, erre is szükség van.

6
Névtelen képe

dhorvat-nak a pont. nem is

dhorvat-nak a pont.

nem is az a fő gond, hogy min. 21 évet elkésett az írással (és az eltelt idő alatt voltak bringagyalázó kiszólásai nem is egyszer, az sem, hogy engem gyakornokként (nem is egyszer) leszúrt, hogy minek himbálózik a sisakom a hátizsákra akasztva: rossz benyomást kelt) hanem:

"Ha követné az eseményeket egy cikksorozatban, az illetékesek nyakára járna, név szerint írná folyamatosan ki mit mondott és tett, feltárná miért lesz a valamiből semmi, bíróságra vinne ügyeket precedenst teremteni, akkor azt mondanám tényleg érdemes volt vele foglalkoznia."

ezek nélkül 0

7
Mr.Saint képe

Sajnos ez a magyar

Sajnos ez a magyar valóság.

Lassan én is félek megállni a zebra elött, mert félek, hogy egy állat autós, fengem is letúr az útról, a gyalogosokkal együtt.

Pár napja kivágódott mögüllem az autós, és épp, hogy nem "tarolt" a zebrán. Pedig a sáv közepére direkt beálltam...

Radikális szigorításokra lenne szükség.

8
Hotyhogy képe

Értelmes írás. Több

Értelmes írás. Több hasonló kellene, több helyen. Rádióban, tévében, nemzetközi fórumon, magyartól eltérő nyelveken is. Hadd tudja meg a szélesebb világ is ezt a szégyent.

Ettől a témától kellene visszhangoznia minden médiának, a helyzet tarthatatlanságát éreztetve a semmire kellő elkövetőkkel, és a szemet húnyón tétlen vagy hatástalan hivatallal egyaránt.

9
aron képe

elküldtem neki perill és

elküldtem neki perill és magwas videóját a magyar zebráról:
http://www.youtube.com/watch?v=zm7jaCpCaNc&feature=channel_page

amúgy az én stratégiám az, ha nagyon nem engednek át, hogy jó magasra felemelem a lábamat, mintha egy jó nagyot lépni akarnék. ez páraknak le szokott esni, és átengednek.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

10
pata képe

jó magasra felemelem a

jó magasra felemelem a lábamat

Akkor itt a megoldás: aki át akar kelni a zebrán, jógázzon szorgalmasan, hogy jó magasra tudja emelni a lábát :-)

11
Hotyhogy képe

Jógázásnál kevésbbé

Jógázásnál kevésbbé unalmas az, amit ezek a lányok csinálnak. Talán át akarnak kelni a magyar zebrán? Valószínű, hogy ennél megállnának az autósok.

http://www.youtube.com/watch?v=G3li4hzYpUQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=YvWah0fFRQA&feature=related

12
hf képe

Én pedig kíméletlenül

Én pedig kíméletlenül fékezésre kényszerítem őket, mert megyek mint egy tank.

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

13
aron képe

nekem azért drágább az

nekem azért drágább az életem meg a kutyáimé mint a nagy öntudatosság. egyszer átengedett egy kocsi, már előtte voltam, mikor a mögötte jövő kielőzte jobbra (!) és elhúzott előttem!

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

14
hf képe

csak akkor lépek, ha

csak akkor lépek, ha látom, hogy meg tud állni és lát (szemkontaktus). de akkor keményen!

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

15
RoGeR képe

+1 Ennek ellenére sokszor

+1 Ennek ellenére sokszor van, hogy eltelik 2-3 másodperc mire reagál emberünk, hogy gyalogos és akkor már pofavágások közben szinte vészfékez.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

16
hf képe

És az indavideóra ellopta

És az indavideóra ellopta a videómat a youtube-ról. Sebaj, legalább még többen látják.

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

17
dm képe

már bocs, de sztem azért

már bocs, de sztem azért nem ördöngösség valahogy ezt keretek között tartani. pl franciaországban, egyes városokban (modjuk montpellier környékén) úgy oldották meg, hogy a zebra egy fekvő rendőrön helyezkedik el. pedig ott amúgy sem sportszerű a gyalogos autó általi legázolása. de mégis. igaz, hogy közben párizsban kezd a helyzet a budapestiéhez közelíteni, talán azzal a különbséggel, hogy ha a gyalog mégis át szeretne jutni a másik oldalra, akkor nem küldik el a kurva anyjába, csak kerülgetik.
rendkívül szervezett akció volt az idén a szabálytalanul tébláboló gyalogosok kiszűrésére és példás megbüntetésére, ahogy a küllő-prizma nélkül utcára merészkedő kerékpárosok ellen is hajtóvadászat indult. biztosan hasznos program volt, olvashattuk is az eredményét: x száz vagy x ezer bírságolás. azért szerintem mi is hallathatnánk a hangunkat annak érdekében, hogy mások is meghallják ezt a nevetséges visszásságot! szervezzünk programot erre. gyalogosnak elementáris elsőbbsége van az autóval szemben, mert 1: gyengébb, azaz sérülékenyebb 2. vannak bizonyos KRESZ szabályok, amelyek biztosítják az elsőbbségét bizonyos helyeken. a várost, amikor kitalálták, megtervezték (budapestet), elsősorban a gyalogosan járókra méretezték. az autó később jött. alkalmazkodjon. a mai politikai elit el sem tudja képzelni a motorizáció nélküli érdekeket. mondjuk el nekik, hogy milyen minőségi változást jelenthet egy emberek/gyalogosok/emberi erővel hajtott járművek kontextusában működő város, valós közösségi közlekedés. tudom, ez lerágott csont, de a seres cikk is csak azért érdekes, mert ott jelent meg, ahol. több cikk kell! meg több rendőr a zebrákhoz. meg a piros lámpákon 1500 kg-mal és padlógázzal (hogy átérjen) áthajtó autósok megállítására. meg szemléletváltás ahhoz, hogy a rend őre ne a leggyengébbeken élje ki a kötelességtudatát. szervezzünk a legfrekventáltabb zebrákhoz "éppen átkelő" tömegeket, akik sokan vannak, azaz nem érdemes közéjük hajtani, mert még az astra eleje is sérül esetleg... aztán majd jön a rendőrség, nyilván, mint minden street mob alkalmával, de nehéz azt kétségbe vonni, hogy a gyalog a zöldre elindulhat a másik oldal felé, nem?

18
hf képe

Hónapok óta keressük itt

Hónapok óta keressük itt a cm-en az - általad korrektül leírt - gyalogos mozgalom vezetőjét.
Vállalod a főszervezőséget?

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

19
Szeby képe

Nekem is van néhány

Nekem is van néhány megfigyelésem ebben a témában. Én általában átengedem a gyalogosokat a zebrán, mikor kerózom. Elférnénk persze egymás mellett kényelmesen, de én népnevelő jelleggel lassítani és inteni szoktam: "Tessék élni a jogainkkal!" Általában; ezt írtam. Hogy mikor nem? Nos, a cikk is említi a visszapillantót és a mögöttünk jövőt. Bevallom, ha a sisaktükörben dobozt látok, a saját érdekemben meg sem próbálok megállni. Ez evidens, legalábbis szerintem: nincs sok értelme magamat és a gyalogost is elüttetni. Van viszont egy másik tipikus szitu is, mikor nem engedem át a járókelőket, és ezt mindkét szemszögből megfigyeltem. Ez pedig az, mikor észre sem veszem őket. Ha pl. az esti szürkületben 25-tel közeledek egy zebrához, van, hogy az átkelni készülő, sötét gyalog jószerivel nem is látszik. De ha élénk színű ruhában van, nagyobb az esélye. Ezt azóta tapasztalom, hogy Kedvesemtől megkaptam a karácsonyi ajándékomat: egy 3M Scotchlite, übersárga, reflexcsíkos dzsekit, amit féltésből két héttel az ünnep előtt odaadott nekem. Mióta megvan, néha abban megyek le a közértbe, vagy Édesanyámhoz, aki tíz percre és három zebrányira lakik tőlünk. És igen: azt tapasztaltam, hogy a világítós dzsekiben a dobozosok hajlamosabbak átengedni! Nyilván nem mindegyik, de az arány elmozdulása észrevehető! Neonsárgába minden gyalogost! :)

-----------
Mt 22:37

Amúgy pedig:
A r'n'r az nem egy tánc
A munka az nem szégyen
És a bringasáv az nem parkoló!

(Kék Olimpia Stockholm, esetleg Csepel Kempó, fekete Balance sisak, tükörrel)
Apropó sisaktükör! Vegyetek ti is! Nagyon jó!

20
Mr.Saint képe

Persze jobban látható, de

Persze jobban látható, de azért ne essünk át a ló túloldalára. A végén még az lesz, hogy mindenkinek kötelező jelleggel láthatóságit kell hordania, hogy a dobozosoknak jobb legyen.

Igen este még bringán is nehezebb észrevenni a gyalogosokat, de azért egyes gyalogosokat sem kell félteni, mikor látja hogy jövök, nem kis sebességel és gyakorlatilag leugrik elém az úrta az utolsó pillanatban, vagy mikor a bokor mögül, egyszerúen leugrik az útra. Egyszer így kentem el majdnem egy gyalogost...

21
adamekp képe

Ha egy kék

Ha egy kék szövetnadrágot, kék dzsekit, kukásmellényt és aranyhímzésű kék bézbólsapkát veszek fel, illetve egy maglitetal hadonászok, akkor megállnak? :D

üdv adamekp

22
Hotyhogy képe

Amikor feszesen testhez

Amikor feszesen testhez símuló fekete trikót húzok alföld nagyságú és röghegység domborzatú felsőtestemre, és forgalomirányító eszközök céljára egy dugattyús mechanikájú gránátvetőt és egy páncélöklöt tartok két állványozó gerenda vastagságú karjaimban, illetve amikor lézer célpontomat nyugodtan tartom az aggresszívan közeledő vagány gyerekek tragacsaira, akkor megállnak! :D

23
Krisztab. képe

Már bocs, de ez ugyanolyan

Már bocs, de ez ugyanolyan gáz, mintha autóban ülve csinálnád ugyanezt. Ha esti szürkületben 25-tel nem veszed észre a gyalogot, akkor NE 25-tel közelítsd meg a zebrát, hanem 5-tel. Ugyanez vonatkozik arra, ha autó jön mögötted. Szép fokozatosan lassíts le, akkor nem fog elütni. Jobbkezes utcánál sem adod meg az elsőbbséget, ha autó jön mögötted?

Nehogy már védőfelszerelésbe kelljen öltöznie minden gyalogosnak, hogy kimenjen az utcára, pff...

Népnevelő szándékkal intesz a gyalognak, hogy tessék élni a jogainkkal, közben meg csomószor te sem állsz meg, akkor miért is merne élni a jogaival? Amióta elütöttek, én sem merek tovább menni a zebrán, amíg meg nem állt az autó, egész addig nekem is voltak efféle elveim.

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

24
hf képe

+1 Amúgy én nem szoktam

+1

Amúgy én nem szoktam integetni, különösen nem ha bringázom, sose tudom hogy mikor megy el mellettem az autó (még ha be is húzódok középre).
Inkább vegye észre, döntse el maga, ő látja azt is hogyan jön mögöttem a kocsi.
Én nem akarom átvenni a felelősséget senkitől.

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

25
nrc képe

+1

+1

26
aron képe

"Nehogy már

"Nehogy már védőfelszerelésbe kelljen öltöznie minden gyalogosnak, hogy kimenjen az utcára, pff..."

öltözzünk bohócnak, hátha akkor átengednek

amúgy +1

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

27
Szeby képe

Jószerivel minden

Jószerivel minden tételembe belekötöttél, Krisztab. De megértem az indulatodat. Magad írod: elütöttek. Dühös vagy mindenkire, aki a zebrához ér, és nincs gyalog.
Csakhogy:
Szerintem a hsz-emből kitűnik; magam is figyelek a gyalogosokra. Mellesleg ezzel szerintem köztünk, kerósók közt is kisebbségben vagyok, sajnos. Mégis engem támadsz. És igen, népet is nevelek. Azért intek, mert tudom, hogy nem mernek átmenni.
Van persze, hogy nem veszem észre őket időben, ezt is megírtam őszintén, de hát tegye a szívére mindenki a kezét - veled együtt, Krisztab.! - és mondja, hogy nem látott még gyalogost oldalról, 25-nél!
A tükrös-dobozos-megállós részhez pedig egy kis pontosítás: Nyilván, ha olyan távol van, h vészfék nélkül meg tud állni, lassítok. Elüttetni pedig nyilván nem fogom magam, népnevelés ide vagy oda: Ha közel van, nem feltételezem, hogy velem együtt megáll, mert valószínűbb, h kikerül balról, és elcsapja a gyalogost. A jobbkezes utcánál pedig bátran lassítok, mert tudom, h a dobozos is lassít. Kb. ennyi.

-----------
Mt 22:37

Amúgy pedig:
A r'n'r az nem egy tánc
A munka az nem szégyen
És a bringasáv az nem parkoló!

(Kék Olimpia Stockholm, esetleg Csepel Kempó, fekete Balance sisak, tükörrel)
Apropó sisaktükör! Vegyetek ti is! Nagyon jó!

28
Krisztab. képe

Szeby! Nem belekötöttem,

Szeby! Nem belekötöttem, nem támadtam, hanem vitatkoztam :) Ez egy vitafórum.

Dühös vagy mindenkire, aki a zebrához ér, és nincs gyalog. Nem, aki megáll, arra nem vagyok dühös.

mondja, hogy nem látott még gyalogost oldalról, 25-nél! Pont ez a lényeg: ha 25-nél elnézed a gyalogost, és nem tudsz megállni, akkor a zebra előtt (!!!) le kell lassítani olyan sebességre, hogy bármikor meg tudj állni, akár van rajta gyalogos, akár nincs. Ue. vonatkozik a "hátam mögött autó" kifogásra is: nem hirtelen kell lassítani, amikor meglátod a gyalogost, hanem fokozatosan, amikor meglátod a zebrát.

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

29
chmtx képe

A problémát ismerjük,

A problémát ismerjük, cikkeket olvastunk már róla mindannyian. Ideje lenne cselekedni. Hőböröghetünk itt is, meg a hírszerzőn is, vagy akár egy autós blogon is, de ettől semmi sem változik.

Szerintem szervezni kellene egy demonstrációt, és ki kellene menni olyan kereszteződésekbe, mint az Oktogon, a Bajcsy-Andrássy, vagy a Blaha, ahol állandóan nagy a forgalom, és ott a pirosban álló autósoknak felmutatni összezúzott bicikliket, vagy ronggyá tört babakocsikat, esetleg véres inget, vagy kabátot, és nagy táblákra felírva az adatokat, hogy minden nap átlag 3 embert ölnek meg zebrán...

Ebben hiszek. A direkt szembesítésben.

Dávid
www.polopokol.hu

30
gaze képe

ingerküszöb és

ingerküszöb és sokk-doktrína.

/százezer fő alatt nincs értelme már demonstrálni, egy lesz a sok hír között. ennyi embert pedig nem érdekel ez a dolog, pláne nem egy időben, egy helyen. pedig mindenki gyalogos.
több napos blokád alá vonni egy forgalmas kereszteződést ahol tragikus a gyalogátkelés, felgyújtani ezt-azt, ami jól mutat a tévében, és kijön valami politikus beszélni a dologról, választások előtt, annak lehetne hatása.
a józan észnek most nincs nagy keletje mo-n./

31
chmtx képe

Ha nem tudunk százezer főt

Ha nem tudunk százezer főt megszervezni egy demonstrációra, akkor sajnos be kell érnünk annyival, amennyit képesek vagyunk összetrombitálni. Márpedig ez egy ilyen demóra lehet vagy 12 ember.

Namármost nem az a lényeg, hogy mi hányan lennénk, hanem az, hogy hány emberhez jutnánk el.

Ha például a már említett forgalmas kereszteződésben 3 ember tartja a táblákat és az összeroncsolt babakocsit, vagy biciklit, akkor pár óra alatt több ezer, vagy több tízezer autóshoz is eljuthat az üzenet.

Én éppen abban nem hiszek, hogy ha egy politikus kijönne választások előtt beszélni róla, az jót tenne az ügynek...

Dávid
www.polopokol.hu

32
Mr.Saint képe

" és kijön valami

" és kijön valami politikus beszélni a dologról, választások előtt, annak lehetne hatása."

én sajnos, nem hiszek a politikusoknak, pláne nem a amagyar politikusoknak. Csak addig tépné a száját, míg be nem jut a bársonyszékébe, s miután ez megtörtént, agymosás hatásával ér fel, s droidként viselkedik a továbbiakban...

33
Krisztab. képe

Sztem ez tipikusan olyan

Sztem ez tipikusan olyan téma, amit nem demonstrációval kell kezelni, mert nem arról van szó, hogy nem fordítanak rá az emberek elég figyelmet. Mindenki tudja, hogy meg kellene állni a zebránál, csak azabaj, hogy a rajtakapás esélye elenyésző. Ha valaki elüt egy embert a zebrán, jelenleg pár 10 000 Ft-os büntetéssel megúszhatja (ha meghalt, akkor esetleg börtönbüntetés). Ha elvennék a jogsit és/vagy az autót ilyen esetben, mindjárt megváltozna a hozzáállás.

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

34
Ji-ten képe

Majdnem teljesen igazad

Majdnem teljesen igazad van.
Pontosan azért, amit leírsz, kellene egy nagy demonstárció, hogy felocsúdjanak az illetékesek már, hogy ezt akarjuk:
rendőrt, ellenőrzést, büntetést a rend betartása érdekében. Hogy változzon már meg (magától nem fog, ez a tapasztalat), ahogy te is írod, a hozzáállása sok aljas, önző, antiszociális, mindenkin átgázoló (képletesen és szó szerint is) autósnak.

Már az elnevezáés is elborzasztó, de nagyon jó és szemléletes, hogy "kétlábú", "puhatestű". Már a viszonyítás is csak az autó, autó, autó.
Már az ember is csak akkaor embner, emberszámba veendő, ha autós, autóval.

Senki nem gondolja azt, hogy ez mindig így volt. Hogy mindig ilyen volt a magyar autósok mentalitása, szabályköveztése. NEM. nem volt ilyen, vannak - lkoromnál fogva - emlékeim egy emberarcúbb autóstársadalmoról ebben az országban.

35
Ji-ten képe

Senki NE gondolja azt, hogy

Senki NE gondolja azt, hogy ez mindig így volt! Hogy mindig ilyen volt a magyar autósok mentalitása, szabálykövetése. NEM. Nem volt ilyen, vannak - a koromnál fogva - emlékeim egy emberarcúbb autóstársadalomról ebben az országban.

36
gaze képe

Egy autóval közlekedő

Egy autóval közlekedő atyafi elhalad egy 8-10 km-es autó út alatt cirka 6-800 óriásplakát mellett. 6-800 üzenet amit profi kommunikációs szakik (...) profi fotósok,designerek tettek olyan blikfangos eyecandyvé amennyire csak lehet, és ezzel szemben kell a zebrán ácsorgó, kartonra kézzel felírt házi szövegezésű táblákkal versenyezni.
Nem lohasztani akarom az elszántságodat, csak mondom, hogy ez az út nem kecsegtet sikerrel, mert olyan versenybe kellene beszállni, ahol nincs esélyünk a nyerésre.

Csak választások előtt van foganatja annak ha egy politikus elkezd valamiről beszélni, ciklus közben láthatóan nincs. Ekkor van tétje, ekkor lépheti át az ingerküszöböt. Csak akkor kell odacsapni a vasnak amikor meleg, ugye. Garancia persze erre sincs.
Mondjuk, ha a közlekedési miniszter kislányát csapná el egy dzsipes a belvárosban, telezöldben a zebrán, akkor valszín már másnapra gépfegyveres őrök állnának minden zebra előtt. (eső után köpönyeg, nálunk így mennek ezek. okos ember más kárán tanul, mi még a magunkéból sem. Na, elpuffantok még pár közhelyet és helyre jön a karmikus egyensúly)

Két választás van:
Egy hosszú, gyökeres változást előidéző össznépi kampány, következetesen végigvíve, kontrolláltan (törvénymódosításokkal, infrastruktúra fejlesztéssel, kamerázással, oktatással, akármivel). Ehhez persze a társadalomnak is együttesen kellene akarnia, csak jelenleg a magyar társadalom olyan szinten atomizálódott, hogy ugye, 'ha nem velem történik, akkor nem érdekel' az alapállás. Így meg nehéz összefogni.
Vagy valami olyan brutális történés ami az egész országot lesokkolja és azonnali, átütő változásokra adja meg a vonakodó(tétlen...) politika számára a felhatalmazást (mondjuk, erre az esetre nem ártana, ha már készen lenne a kidolgozott megoldás, de ennek még híre hamva sincs..). De ehhez kb 3 osztályra való kisiskolással és terhes kismamával kellene vérfürdőnek történnie egy gyalogátkelőhelyen megtartott anyáknapi ünnepségen, élő közvetítéssel a kereskedelmi tévék főműsoridejében.

Szar és nem szép, de ezek így működnek.

37
aron képe

eyecandy de

38
hf képe

Már volt nagymama-gyerek

Már volt nagymama-gyerek halál Pécsett, oszt semmi sem történt! Még lámpa sem került arra a helyre.

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

39
gaze képe

ja, Pécs messze van... ha

ja, Pécs messze van... ha erted mire gondolok...

40
hf képe

Igazad van. Olyan messze,

Igazad van. Olyan messze, hogy ott már nem is élnek emberek, csak autók! :)

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

41
aron képe

még tüntettek is ott, jó

még tüntettek is ott, jó sokan...

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

42
chmtx képe

Szerintem meg az érzelmekre

Szerintem meg az érzelmekre kell hatni. Sokkolni a látvánnyal, hogy mit okoz az, ha felelőtlen.

Néhol láttam olyat autópálya mellett, hogy totálkárra tört autókat tettek ki. Szerintem ennek minden büntetésnél nagyobb hatása van.

Amikor látod, átérzed, hogy mi is történhet, ha hülye vagy.

Dávid
www.polopokol.hu

43
gaze képe

esetleg erre a brutalisa

esetleg erre a brutalisa halalozasra, meszarlasra figyelmet felhivo polok gyartasa.. :)

/eleg egy foto az adott polorol es lehet korbekuldeni e-mailban. nem tom,mondjuk zebra csikok amin feknyomok vannak, meg kiontott ver, felirat, hogy Elotte kell fekezni, nem rajta, vagy valami iylesmi/

44
aron képe

és a csávót akit

és a csávót akit elütötték épp viszik keresztül egy zebrán koporsóban, elöl-hátul fogva, mire jön egy motoros 80al, és középen kettészeli:)

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

45
gaze képe

van/volt ugye az a kampany a

van/volt ugye az a kampany a noi emlorak-szures vegett, ahol egyenfolosket hordtak/vettek akik tamogattak a kampanyt.
volt is neki nagyon sulyos reklamja, hogy "amikor minden no ugyazat fogja viselni" vagy valami ilyesmi. /noket mutattak, akik ugyanolyan ruciban jelentek meg partykon es torokra tamadva estek egymasnak, kiveve a kampany trikoit viselok.../

46
Perillustris képe

Csak nálunk ennyire

Csak nálunk ennyire szívbajosak a felelősök. Szerbiában nem félnek a sokkolástól és az esetleges (mű)felháborodástól.

47
jenessanyi képe

Ilyesmivel lehet hatni az

Ilyesmivel lehet hatni az emberekre, az USA-ban volt egy hasonló kampány a MEPH nevezetű drog ellen, és soha nem látott sikere volt.

48
Ji-ten képe

Hát, a kampány kelthet

Hát, a kampány kelthet reményeket. Híve vagyok annak is, a demonstrációnak is, de:

ha nincsenek rendőrök, ellenőrzés a szabályok betartására, büntetések, amik nem mosolyra ösztönöznek, hanem húsbavágóak, addig többen lesznek azok az autósok, akik a saját érdekük miatt átgázolnak szabályokon és embereken.

Demonstrációval azoknak a politikusoknak a figyelmét kell felhívni, akik mindezt megszavazhatják, eldönthetik. A mi pénzünkön természetesen...Ha nincs rendőr, akkor nincs ellenőrzés. Ha nincs ellenőrzés, nem is kell a szabályokat betartani. Büntetlenül át lehet őket hágni.

Ha nem ellenőrzik az embereket, ostobaság vagy cinizmus azt gondolni, hogy mindenkiben van belső erkölcsi tartás, jóindulat, szociális érzék, szabálykövetés stb. ahhoz, hogy megálljon a piros lámpánál, lassítson a zebra előtt, átengedje a gyalogost. Egyáltalán nem így van. Többen vannak jóval azok, akik átsüvítenek a pirososn és a zebrán, szarnak a "puhatestűre" (brrr. az elnevezés is a szemléletüket tükrözi), és mindenkire két másodpernyi előnyért.

Demonstrálnmi nem az autósok felé kell, hanem anoknak a politikusoknak, vezetőknek, akik ilyen dzsungelharcos-térré változtatták a semmittevéssel, ellenőrzések hiányával, a rendőrhiányával, az aljasságok, szabálytalanságok büntetlenségével ezt a várost, országot.

49
Szeby képe

Nagyjából egyetértek,

Nagyjából egyetértek, Ji-ten.
Szerintem a szigorított ellenőrzést és a kampányt együtt kéne alkalmazni. Fontos lenne, hogy a rendőri jelenlét valóban visszatartó erejű büntetésekkel párosuljon. Például így:
- első esetben 100.000 hufnágel bírság
- második esetben 300.000 hufnágel bírság, plusz a jogosítvány bevonása mondjuk egy évre
- harmadik esetben 500.000 pénz és a jogsi végleg ugrott
A kampánnyal pedig szerintem a gyalogosokat lehetne megcélozni, üzenve, hogy "Tessék felbátorodni, az autósok mostanában nem azért lassítanak a zebránál, mert kifogyott a benzinjük, hanem mert meg lettek picit regulázva!" ;)

-----------
Mt 22:37

Amúgy pedig:
A r'n'r az nem egy tánc
A munka az nem szégyen
És a bringasáv az nem parkoló!

(Kék Olimpia Stockholm, esetleg Csepel Kempó, fekete Balance sisak, tükörrel)
Apropó sisaktükör! Vegyetek ti is! Nagyon jó!

50
Krisztab. képe

Aki sietteti a gyalogosokat

Aki sietteti a gyalogosokat a zebrán, az lehet, hogy így fog járni:

http://www.youtube.com/watch?v=WGBcY2IoFSg

(Tudom, régi :D)

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)