Elsőként a Budapesti HÉV Zrt. létrehozását javasolja a BKV vezetése, amelyben a BKV mellett a Máv-Start és a Volán is részt venne, áll abban a javaslatban, amelyet a város vezetése hétfői ülésén megtárgyalt. A terveket a BKV vezérigazgatója ismertette.

(jéé, kimadt a link) http://index.hu/politika/belfold/budapest/bkv7424/

Remélem jó irányba halad a dolog. Ahogy én látom, a feldarabolás célszerű, mert az egyes cégeknek el kell számolniuk egymás közt, ez sokkal tisztább viszonyokat teremthet.

Készüljük fel, lesz sírás, rívás, riogatás, világvége.

És ha nem táncol vissza a politika, akkor egy világ vége lesz azoknak, akik eddig az adófizetők pénzét szórták - nem véletlenül oda, ahova.

De ne legyenek illúzióink: kicsit másképp, máshogy lesznek érdemtelenül előnyhöz, közpénzhez jutó cégek, személyed. De ha összességében az utazók, az adófizetők nyernek - főleg ha nem keveset megéri!

Bizakodni kell, próbálkozni és utána javítani a hibákat - nem előtte nyafogni, hogy az úgy nem jó lenne...

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
kíváncsi képe

Azt is mondja: Az

Azt is mondja:
Az átalakítási javaslatot a Közlekedéstudományi Intézet, a Corvinus Egyetem, a Műegyetem, szakértő cégek és civil szervezetek bevonásával készítette elő a társaság.

Milyen civil szervezetek, milyen szakértők?
Hol olvasható teljes egészébe a javaslat?
Mennyibe került?

2
Zsurmi képe

Évi sok-milliárd a BKV

Évi sok-milliárd a BKV üzemi vesztesége. Kit érdekel pár millió, ha olyan célra fordítják, ami várhatóan előremutat?

Ja vagy nem csak a tömegközlekedésért, a jó szakemberért sem akarunk fizetni? Az olcsó "szakemberek", már ott vannak a BKV-ben. Végül jó sokba kerülnek.

-
Zsurmi

3
tolato képe

Értem én, de ettől akkor

Értem én, de ettől akkor automatikusan titok, hogy milyen civil szervezetek? Miért?

4
Zsurmi képe

Azért, mert az első cikk

Azért, mert az első cikk nem tolja a képünkbe: titok?

-
Zsurmi

5
tolato képe

Figyelj, engem zavar, hogy a

Figyelj, engem zavar, hogy a Műegyetemet nevesítik a civileket meg nem - téged meg nem zavar.
(Ha a civilek ugyanolyan teljes jogú tagjai voltak a munkacsoportnak, igenis jár nekik a nevesítés. Ha meg nem ugyanolyan jogú tagjai voltak, akkor átverés, maszatolás, pofon a civilségnek.)

Az is zavar, hogy nem tudható ki vagy kik dolgoztak a javaslaton a Műegyetemtől - téged meg nem zavar.
(Ha szakmai körökben elismert tudósokról van szó, akkor jár nekik és az olvasóknak ennyi tisztelet. Ha meg nem elismert szakértők, akkor átverés, maszatolás, pofon a szakmaiságnak.)

Az is zavar, hogy nem olvasható nyilvánosan a közpénzből vett tanulmány - téged meg nem zavar.
(Ha tényleg készült ilyen javaslat, akkor elérhetőnek kell lennie. Ha meg nem, akkor átverés, maszatolás, pofon a nyilvánosságnak.)

Téged nem zavar, ok, felfogtam. De engem meg de. Számomra ez a hitelességről, az átláthatóságról és a transzparenciáról is szól.
Persze ha az eredeti közleményben minden ilyen információ szerepelt csak a sajtó elnyeli, akkor számomra a sajtószabadságról és a tájékozottság szabadságáról is szól a fenti hír.

Ezek nélkül valójában a feldarabolásról szóló híreket sem tudom érdemben megítélni. Mi szól ellene, mi szól mellette?

6
ptr képe

ez igen. Engem az is zavar,

ez igen.

Engem az is zavar, h ki rendelte meg, és mennyiért.
(maszatolas, stb.)

És ezek csak alapok. Hihetetlen, h ezt bizonygatni kell. Ma már arról kellene vitatokozni, h az ő feledatuk -e (megrendelő) a visszacsatolások menedzselése. (további kommunikáció, nyitottság, platformok kialakítása, stb).

7
Zsurmi képe

Egyáltalán nem biztos,

Egyáltalán nem biztos, hogy fizettek érte.

Pl. a VEKE sem pénzért dolgozik, még akkor is ha a BKV FB-be be is vettek 1 db VEKE-s embert - amiért nyilván fizetnek.

Az MK sem pénzért dolgozik, még akkor is ha van fizetett alkalmazottja.

Képzeld vannak, akik ingyen dolgoznak valamiért, ami nekik a szívügyük!

Engem az ilyen csip-csup tételen szarrágás zavar, miközben folynak ki a milliárdok, amit az adófizetőknek kell pótolni.

A feldarabolt cég előnye, hogy el kell számolni a nyilvánosság felé is (mivel köztulajdon, vagy közfeladatot lát el). Emiatt látszik: mely üzletág nyereséges/veszteséges és mennyire. A média, a civilek, sőt szakértők is beleláthatnak a cég működésébe.

Tisztább érdekviszonyokat jelent. Ki lehet osztani a felelősségi köröket. Kevesebb párhuzamosság lehet.

De lehet rosszul is csinálni és tönkre vágni az egészet.
Viszont ahogy most van, az egyértelműen rossz.

-
Zsurmi

8
Lathor képe

Abban igazad van, hogy ez ha

Abban igazad van, hogy ez ha sok millió volt akkor is megéri, ha vele milliárdokat lehet spórolni.

A feldarabolt cég előnye, hogy el kell számolni a nyilvánosság felé is (mivel köztulajdon, vagy közfeladatot lát el).
Azt viszont nem értem, hogy ebből a szempontból mi a különbség a BKV és a BKV kötöttpálya + BKV busz + ... között, ha nem akarnak kavarni az egész is átlátható, ha keverni akarnak akkor meg a BKV busz is kibogozhatatlan katyvasz lesz. Ha a darabolás kell kifogásnak a rendrakáshoz akkor rendben van, de sajnos ez önmagában nem sokat segít, reménykedjünk.

9
tolato akkor is kíváncsi képe

Nem tartom szarrágásnak

Nem tartom szarrágásnak :(

Nem tudom, hogy a VEKE vagy az MK részt vett-e a kidolgozásban, mert honnan tudnám. Pont erről beszélek.
Én nem sajnálom tőlük a pénzt ha kapnak és nem tartom fairnek ha nem kapnak. Azt se tartom fairnek hogy még csak meg sem említik őket.

Nem tartom csip-csup tételnek, mert nem tudom, hogy mennyiről van szó és mihez kellene viszonyítani. Pont erről beszélek.

Aprop: A feldarabolt cég előnye, hogy el kell számolni a nyilvánosság felé is (mivel köztulajdon, vagy közfeladatot lát el).
Most is köztulajdon (?), most is közfeladatot lát el. Most miért nem kell elszámolnia, miért nem kell átláthatóan működnie?

A témában továbbra sem tudok érdemben hozzászólni, mert NEM olvastam a tanulmányt. Abban egyetértünk, hogy a jelenlegi felállás rossz, abban nem, hogy a feldarabolás jelenti a kiutat. Pont ezért szeretném elolvasni a tanulmányt.

10
Zsurmi képe

Most is köztulajdon (?),

Most is köztulajdon (?), most is közfeladatot lát el. Most miért nem kell elszámolnia, miért nem kell átláthatóan működnie?

Kellene, de nem tud/nem akar. Mindegy. Ha egyben van a cég, könnyű elmismásolni, hol folyik pazarlás.
A több cégből álló csoport kénytelen elszámolni, kénytelen üzleti kapcsolatban lenni a többi céggel.
Tulajdonképp közérdekű adatokat a belső működésről is ki kéne adni, de hogy ez pontosan mi azt vitatják. No meg egy ilyen cég szeret titkolózni, évekig tart mire 1-1 ügyben rákényszerítik az adatszolgáltatásra. Addig meg folynak el az adóforintok.

-
Zsurmi

11
Totya képe

Nyerészkedni fognak rajta

Nyerészkedni fognak rajta az holtbiztos. Inkább kallerra meg beléptetőkapura lenne szükség első körben.

12
Vitéz képe

Inkább normális útidőre.

Inkább normális útidőre. Nonszensz hogy ráckevéről 1:15 alatt lehet beérni vágóhídra, 1:30 alatt borárosra, 1:40 alatt a legközelebbi metrómegállóba....Talán nem kéne minden vonatnak mindenhol megállnia...
_________________________
"Ha nem baj én is megpróbálom,
Van célom és van irányom"

13
Constantin képe

Ez út a privatizálás

Ez út a privatizálás felé. Jó eséllyel.Sokkal jövedelmezőbb egy vállalatot darabokra szedni és úgy eladni. Lásd MÁV cargo . Először ott is kettéválasztották a MÁV-ot a jövedelmező teherszállítást és a veszteséges személyszállítást. A nyereséges részt eladták a veszteség maradt az államé azaz fizethetik az adófizetők.
Szkeptikus vagyok.... . Persze ne legyen igazam.

14
Krisztab. képe

Ez út a privatizálás

Ez út a privatizálás felé.

Bárcsak úgy lenne :D

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

15
Attila111 képe

A nyereséges részeket

A nyereséges részeket olcsón eladják a haveroknak, a vesztességet meg tovább fizetjük.
Több cég, több felsővezető.

16
Zsurmi képe

Melyik része nyereséges a

Melyik része nyereséges a BKV-nak?

Szerinted mitől - masszívan - veszteséges, miközben drága és lepukkant egyben?

-
Zsurmi

17
adamekp képe

Több cég, több

Több cég, több felsővezető.
Bárcsak több felsővezeték lenne...

üdv adamekp

18
bios képe

én figyellek már egy

én figyellek már egy ideje, neked van bajod lacci. :D

hátszelet!

www.myspace.com/loudsociety

19
Cseya képe

Hogy kívánja az ifjú

Hogy kívánja az ifjú hölgy?
Állami támogatással és/vagy államilag garantált nyereséggel?

20
RoGeR képe

A privatizáció jelentheti

A privatizáció jelentheti azt, hogy a BKV nem a saját buszaitól, hanem egy külsős cégtől rendeli meg a szolgáltatást.
Vannak külföldi nagyvárosok, ahol hasonló rendszer működik.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

21
Törzsmókus képe

ha a fogast kiveszik a

22
RoGeR képe

Nem hiszem, hogy a fogast

Nem hiszem, hogy a fogast kiveszik. Nagy a nyomás (kerület, VEKE), hogy az ún. Svájci Alapból a fogast hosszabbítsák meg (Mockba tér-Normafa), így csökkenne a szigetüzeme, nőne a kihasználtsága.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

23
Törzsmókus képe

A második mondatod igaz

A második mondatod igaz lehet, de sajnos nem következik belőle az első.
Nagyobb kihasználtság mellett még csábítóbb a lehetőség, hogy a (csókosoknak) nyereséget termelő BKV Turisztikai Zrt. vegye át a fogast. :(

24
dJw_ képe

lesz sok új cég, sok új

lesz sok új cég, sok új cégvezetővel, sok új és még nagyobb végkielégítés, aztán majd az összes cég megint BKV változik...

--
Bringabolt adatbázis

25
Zsurmi képe

Most is van rengeteg BKV-s

Most is van rengeteg BKV-s közép és felsővezető. Nem azok juttatásai kerülnek sokba, hanem hogy nem lehet a körmükre nézni.

-
Zsurmi

26
dJw_ képe

nem ismerhetem az

nem ismerhetem az értékrendedet, de nekem soknak tűnik... ha ki tudnál segíteni ennyivel akkor hálás lennék érte :)

de különben is... villamos helyett biciklit a népnek és villamossín helyett bicikliutat és akkó béke lesz világszinten ;)

--
Bringabolt adatbázis

27
mcysh képe

villamossín helyett

villamossín helyett bicikliutat
Ne már!
===
bácsi a biciklin

28
lord képe

A VEKE garanciákat vár,

A VEKE garanciákat vár, mert a veszélyek azt mutatják, hogy rosszabb is lehet egy átalakítás után a helyzet. Szétdarabolásra egyébként sehol Európában nincs példa. Mindenütt, Prágától Berlinen át Madridig közlekedési szövetségek működnek, összehangolt szolgáltatásokkal, menetrendekkel, tarifarendszerrel.
http://index.hu/politika/belfold/budapest/vkv5066/

A szmogriadó kapcsán is látszik: Budapest és agglomerációjának közlekedését egyben kell kezelni, és erre nem a közlekedési cégek darabolása és valamiféle zavaros elővárosi társaság összegyúrása, hanem egy valós közlekedési szövetség létrehozása a megoldás.
http://veke.hu/index.php?fc=forum&tn=x0453