Jó rég nem írtam ide, de most egy pozitív dologról számolnék be.
Tamási új bringaútat építtetett. Már csak el kéne jutni odáig :)
Nem is húznám tovább az időt, mellékelem a cikket ami a megyei naplóban jelent meg.
| Csatolmány | Méret |
|---|---|
| bicajut.jpg | 463.28 kB |












Szép széles lett. Jó
Szép széles lett. Jó lehet ez, ha végig ilyen.
lehetőséget kínál
lehetőséget kínál túrázásra, gyaloglásra... jó, hogy kerékpár út
B+.. ez tényleg durva...
B+.. ez tényleg durva... :/
_____________________________
http://wilika.hu
Durva, hogy a motorozást
Durva, hogy a motorozást kifelejtették.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Csak lakott területen
Csak lakott területen belül tilos a kerékpárút használata, úgy rémlik.
Azért írtam. (De nem
Azért írtam. (De nem egészen értem miért mehetnek rajta, nekem motorral biztos nem jutna eszembe a kerékpárúton csapatni 20-al. Persze nem is látok senkit 20-al menni + ha valaki elindul a Szob-Sződliget vonalon, nyilván nem fog letérni településen belül. Megint egy csodálatos senki által be nem tartott/tartatott szabály.)
"A kerékpárút tábla azt jelzi, hogy „a kétkerekű kerékpárok csak a kerékpárúton közlekedhetnek; a segédmotoros rokkantkocsi, gépi meghajtási kerekes szék, illetőleg a kétkerekű segédmotoros kerékpár lakott területen kívül a kerékpárutat igénybe veheti, ha ezt jelzőtábla nem tiltja. A kétkerekű segédmotoros kerékpár, segédmotoros rokkantkocsi a kerékpárúton legfeljebb 20 km/óra sebességgel közlekedhet. A kerékpárúton más jármű közlekedése tilos” - áll a közúti közlekedés szabályairól szóló törvényben."
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
az újságírót meg kéne
az újságírót meg kéne büntetni szándékos megtévesztésér, és szabálytalan közlekedésre való felbújtásért:D vannak ilyenek vajon?:)
Nem akartam
Nem akartam vészmadárkodni, de én is attól tartok, hogy birtokba veszik a gyalogok (ne adj isten autók) és háborognak ha rátéved egy kerékpáros. üdv WhiteCat
Szerintem ezt el kell
Szerintem ezt el kell fogadnunk, hogy amíg nem építenek egy párhuzamos járdát, addig ez járda/kutyasétáltató/modellautó/lábtengó/tollas/ugrálókötél/futópálya is. Aki siet menjen a főúton. És ez jusson eszünkbe amikor bicikliútnak nevezve ilyet akarnak építeni nekünk. Részemről a települések között, inkább a meglévő utak kerékpársávval való szélesítését preferálom.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Települések között
Települések között kerékpársáv? A semminél persze jobb, de mentél már ködös (mondjuk szombat) éjszakán egy- vagy kétszámjegyű út mentén bárhogy kivilágított kerékpárral. Esetleg megfordult a fejedben, hogy a gépjárművek tipikus átlagsebessége mellett vezetőik milyen messziről látnak Téged?
Saját sávra gondoltam,
Saját sávra gondoltam, ahol autónak nem kéne mennie(a felfestett sáv szélét már csak látja az orra előtt). Ha van közvilágítás szerintem nem vészes, márpedig külön bicikliúton biztosan nem lesz, ez jobban zavar. Igazából én szeretek sötétben is ködös időben biciklizni, mert kevesebben vannak az utakon és sokkal lassabban, óvatosabban vezetnek, nagyobb biztonságban érzem magam.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Nem látja. Előszeretettel
Nem látja. Előszeretettel köt ki az árokban is szar látási viszonyok között, mert a gázt azt nyomni kell.
Pontosan. Néhány ok
Pontosan. Néhány ok -közöttük objektív okok-, ami miatt ez történik:
-a szembe jövő magas lámpájú SUV/ túlterhelt kombi, rosszul beállított lámpájú akármi, reflektorát bekapcsolva felejtő vezető elvakítja. Amíg ez tart, addig a reflektorokon kívül semmit nem lát, elhaladás után két másodperccel a fiatal szem visszaáll a rendes érzékelésre.
-köd, intenzív havazás, eső, rossz látási viszonyok vannak. A vezetők jelentős része nem látja ilyenkor a jól felfestett jelzéseket sem, néha jó minőségű ködlámpával sem. Ilyenkor néha a hátsó ködlámpával felszerelt autókat is nehéz hátulról észrevenni, a rendes hátsólámpát féktávon belül gyertyának lehet vélni, a kerékpáros lámpákról ne is beszéljünk, a kivilágítatlanokról még annyira se.
A vezetők többsége persze lassít rossz látási viszonyok között. (Kivéve, ha szombat este viszi a haverokat, akiknek imponálni akar, vagy ha bármely vezető hirtelen belehajt egy ködfoltba, amely nem volt előre észlelhető.) Annyira lassít, hogy a korábbi sebességéhez képest kellően lassúnak érezze a járművet. Korábbi sebessége 160 és 80 között bárhol lehetett. A láthatóság és fékút rosszul alkalmazkodik ilyen tartományokhoz.
Ez csak két példa persze.
Sokkal extrémebb példákat
Sokkal extrémebb példákat is ki tudok találni, amik akár be is következhetnek, de ugyanígy városon belül is. Ha túl nagynak ítéled meg a kockázatot, ködös napokon ne biciklizz. Megoldások lehetnének: Nem engedni rossz műszaki állapotú autókat a forgalomba, figyelmetlenségből/szándékosan okozott súlyos balesetnél jogsi elvétele örökre stb, még sorolhatnám mi nem fog megvalósulni soha.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Az, hogy a szembejövő
Az, hogy a szembejövő elvakít, az alapvetően kivilágított városban nem jellemző, városon kívül alapszabály (leszámítva autópályákat, különleges kiképzésű utakat). Alapszabály szerint veszélyes helyzetre nem célszerű infrastruktúrafejlesztést alapozni. A városban alacsonyabb a sebesség eleve, ingerdúsabb a környezet, stb.
Az elvakításnak, ködben romló látásnak nincs, vagy vajmi kevés köze van a kocsik műszaki állapotához. Elvakítás miatt nem láttam rendőrt büntetni, nem reális és nehezen bizonyítható, okai sokszor objektívek és teljességgel kivédhetetlenek (dombok, útegyenletlenségek, stb.). Kevésbé valószínű, hogy megnyugtatóan megoldható, minthogy a települések közti bringautakat biztonságosra tervezzék.
A legfontosabb azonban az, hogy a fórumon nem azért lobbizok, hogy a nekem megfelelő biztonságérzetet nyújtó utakat csináljanak Magyarországon. :) Egyfelől többnyire a városban kerékpározom, másfelől ezt jó pár évtizede teszem. A cél itt szerintem az, hogy egyfelől biztonságos, másfelől a kerékpárt még nem használó rétegeknek megfelelő infrastruktúrát javasoljunk, hogy többen használják rendszeresen. Talán nem túlzás azt feltételeznem, hogy többségük kockázat averziója meghaladja az enyémet.
Te említetted a rosszul
Te említetted a rosszul beállított fényszórót, annak van köze a műszaki állapothoz.
Hagyjuk az extrém helyzeteket(ködös éjszaka), foglalkozzunk az általános kihívásokkal. Megpróbálok érveket összeszedni pro és kontra.
Külön(közlekedési célú) kerékpárút ellen:
- Gyatra a kivitelezés, néhány év múlva elkezd tönkremenni(repedezik, fák gyökerei felnyomják) és a javításra már nem lesz 90% EU támogatás.
- Olyan szakaszra tervezik, amit rendszeresen elönt az árvíz, ilyenkor használhatatlan(Szödliget-Szob), az árvízkárok sokáig úgy maradnak(nincs pénz a javításra, lásd Verőcénél)
- Nincs közvilágítás. Éjszaka, fák között, csak lépésben lehet haladni átlagos lámpával.
- Nem takarítják le a havat, jeget. Télen használhatatlan.
- Nem csak kerékpárosok használják, lassabb rajta a közlekedés.
- Újabb aszfaltcsík a zöldben
- Mennyi ideig fog tartani az összes település között kiépíteni ezeket és mennyibe fog kerülni?
- Túrázóknak is nehezebb lehet megtalálni és követni az eldugott útvonalakat(lásd Gödön, amíg meg nem csináltuk).
Mellette:
- Nincs veszélyes gépjármű forgalom(valamilyen van, mert akinek arra van telke, ott lakik, nem csak kerékpárral, segédmotorral közlekedik rajta).
- Kellemes környezet, csend, jó levegő.
A meglévő utak kerékpársávval való szélesítése ellen:
- A felelőtlenség mindkét oldalról veszélyes helyzeteket okozhat(kivilágítatlan kerékpáros; figyelmetlen, agresszív autós).
- Sok helyen nincs közvilágítás, ilyen szakaszokon veszélyes lehet az együtt közlekedés.
- Szmog, zaj, ronda autók mókusok helyett.
Mellette:
- Gyorsabb az úthálózat kiépítése. Az utak léteznek, csak szélesíteni kell.
- Jobb minőségű a kivitelezés, gyakoribb a hibák javítása.
- Gyorsabb a haladás, saját tempóban, nem kell kutyákat stb kerülgetni.
- A fontosabb úticélok az út mellett vannak közvetlenül( munkahely, iskola, bolt).
- A gépjárművezetők észreveszik, hogy létezhet kerékpáros közlekedés is. Városon belül is odafigyelnek ránk, mivel addig is egy úton mentünk. Esetleg még az is megfordulhat a fejükben, hogy néha biciklivel közlekedjenek.
- Télen is órákon belül járható az útvonal(takarítják, sózzák).
- Jobb a kitáblázottsága, könnyebb megtalálni a megfelelő útvonalat.
Most így hirtelen ennyi, álmos vagyok, lehet bővíteni.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Semmi gond,mivel a Rend
Semmi gond,mivel a Rend Szigorú Őrei ott lesznek s minden delikvenst,ki nem a rendeltetésének megfelelöen használja az utat szigorúan meg lesz birságolva.
Bár remélem a legközelebbi gk-út átadásnál is meg fogják emliteni annak a turisztikai fontosságát is))))
Virus MK-KP-Pécel
Azt is mondta a pm, hogy
Azt is mondta a pm, hogy "ezek után a két település közötti távolságot kerékpárral az autóbuszok menetideje alatt meg lehet tenni".
Itt is van néhány kép.