Jó rég nem írtam ide, de most egy pozitív dologról számolnék be.
Tamási új bringaútat építtetett. Már csak el kéne jutni odáig :)
Nem is húznám tovább az időt, mellékelem a cikket ami a megyei naplóban jelent meg.

CsatolmányMéret
bicajut.jpg463.28 kB

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
j_gergo képe

Szép széles lett. Jó

Szép széles lett. Jó lehet ez, ha végig ilyen.

2
qkac képe

lehetőséget kínál

lehetőséget kínál túrázásra, gyaloglásra... jó, hogy kerékpár út

3
Wilika képe

B+.. ez tényleg durva...

B+.. ez tényleg durva... :/
_____________________________
http://wilika.hu

4
. képe

Durva, hogy a motorozást

Durva, hogy a motorozást kifelejtették.

----------------------------------
Valamint autómentes településeket!

5
lord képe

Csak lakott területen

Csak lakott területen belül tilos a kerékpárút használata, úgy rémlik.

6
. képe

Azért írtam. (De nem

Azért írtam. (De nem egészen értem miért mehetnek rajta, nekem motorral biztos nem jutna eszembe a kerékpárúton csapatni 20-al. Persze nem is látok senkit 20-al menni + ha valaki elindul a Szob-Sződliget vonalon, nyilván nem fog letérni településen belül. Megint egy csodálatos senki által be nem tartott/tartatott szabály.)

"A kerékpárút tábla azt jelzi, hogy „a kétkerekű kerékpárok csak a kerékpárúton közlekedhetnek; a segédmotoros rokkantkocsi, gépi meghajtási kerekes szék, illetőleg a kétkerekű segédmotoros kerékpár lakott területen kívül a kerékpárutat igénybe veheti, ha ezt jelzőtábla nem tiltja. A kétkerekű segédmotoros kerékpár, segédmotoros rokkantkocsi a kerékpárúton legfeljebb 20 km/óra sebességgel közlekedhet. A kerékpárúton más jármű közlekedése tilos” - áll a közúti közlekedés szabályairól szóló törvényben."

----------------------------------
Valamint autómentes településeket!

7
qkac képe

az újságírót meg kéne

az újságírót meg kéne büntetni szándékos megtévesztésér, és szabálytalan közlekedésre való felbújtásért:D vannak ilyenek vajon?:)

8
WhiteCat képe

Nem akartam

Nem akartam vészmadárkodni, de én is attól tartok, hogy birtokba veszik a gyalogok (ne adj isten autók) és háborognak ha rátéved egy kerékpáros. üdv WhiteCat

9
. képe

Szerintem ezt el kell

Szerintem ezt el kell fogadnunk, hogy amíg nem építenek egy párhuzamos járdát, addig ez járda/kutyasétáltató/modellautó/lábtengó/tollas/ugrálókötél/futópálya is. Aki siet menjen a főúton. És ez jusson eszünkbe amikor bicikliútnak nevezve ilyet akarnak építeni nekünk. Részemről a települések között, inkább a meglévő utak kerékpársávval való szélesítését preferálom.

----------------------------------
Valamint autómentes településeket!

10
alcedo képe

Települések között

Települések között kerékpársáv? A semminél persze jobb, de mentél már ködös (mondjuk szombat) éjszakán egy- vagy kétszámjegyű út mentén bárhogy kivilágított kerékpárral. Esetleg megfordult a fejedben, hogy a gépjárművek tipikus átlagsebessége mellett vezetőik milyen messziről látnak Téged?

11
. képe

Saját sávra gondoltam,

Saját sávra gondoltam, ahol autónak nem kéne mennie(a felfestett sáv szélét már csak látja az orra előtt). Ha van közvilágítás szerintem nem vészes, márpedig külön bicikliúton biztosan nem lesz, ez jobban zavar. Igazából én szeretek sötétben is ködös időben biciklizni, mert kevesebben vannak az utakon és sokkal lassabban, óvatosabban vezetnek, nagyobb biztonságban érzem magam.

----------------------------------
Valamint autómentes településeket!

12
steerio képe

Nem látja. Előszeretettel

Nem látja. Előszeretettel köt ki az árokban is szar látási viszonyok között, mert a gázt azt nyomni kell.

13
alcedo képe

Pontosan. Néhány ok

Pontosan. Néhány ok -közöttük objektív okok-, ami miatt ez történik:

-a szembe jövő magas lámpájú SUV/ túlterhelt kombi, rosszul beállított lámpájú akármi, reflektorát bekapcsolva felejtő vezető elvakítja. Amíg ez tart, addig a reflektorokon kívül semmit nem lát, elhaladás után két másodperccel a fiatal szem visszaáll a rendes érzékelésre.
-köd, intenzív havazás, eső, rossz látási viszonyok vannak. A vezetők jelentős része nem látja ilyenkor a jól felfestett jelzéseket sem, néha jó minőségű ködlámpával sem. Ilyenkor néha a hátsó ködlámpával felszerelt autókat is nehéz hátulról észrevenni, a rendes hátsólámpát féktávon belül gyertyának lehet vélni, a kerékpáros lámpákról ne is beszéljünk, a kivilágítatlanokról még annyira se.

A vezetők többsége persze lassít rossz látási viszonyok között. (Kivéve, ha szombat este viszi a haverokat, akiknek imponálni akar, vagy ha bármely vezető hirtelen belehajt egy ködfoltba, amely nem volt előre észlelhető.) Annyira lassít, hogy a korábbi sebességéhez képest kellően lassúnak érezze a járművet. Korábbi sebessége 160 és 80 között bárhol lehetett. A láthatóság és fékút rosszul alkalmazkodik ilyen tartományokhoz.

Ez csak két példa persze.

14
. képe

Sokkal extrémebb példákat

Sokkal extrémebb példákat is ki tudok találni, amik akár be is következhetnek, de ugyanígy városon belül is. Ha túl nagynak ítéled meg a kockázatot, ködös napokon ne biciklizz. Megoldások lehetnének: Nem engedni rossz műszaki állapotú autókat a forgalomba, figyelmetlenségből/szándékosan okozott súlyos balesetnél jogsi elvétele örökre stb, még sorolhatnám mi nem fog megvalósulni soha.

----------------------------------
Valamint autómentes településeket!

15
alcedo képe

Az, hogy a szembejövő

Az, hogy a szembejövő elvakít, az alapvetően kivilágított városban nem jellemző, városon kívül alapszabály (leszámítva autópályákat, különleges kiképzésű utakat). Alapszabály szerint veszélyes helyzetre nem célszerű infrastruktúrafejlesztést alapozni. A városban alacsonyabb a sebesség eleve, ingerdúsabb a környezet, stb.

Az elvakításnak, ködben romló látásnak nincs, vagy vajmi kevés köze van a kocsik műszaki állapotához. Elvakítás miatt nem láttam rendőrt büntetni, nem reális és nehezen bizonyítható, okai sokszor objektívek és teljességgel kivédhetetlenek (dombok, útegyenletlenségek, stb.). Kevésbé valószínű, hogy megnyugtatóan megoldható, minthogy a települések közti bringautakat biztonságosra tervezzék.

A legfontosabb azonban az, hogy a fórumon nem azért lobbizok, hogy a nekem megfelelő biztonságérzetet nyújtó utakat csináljanak Magyarországon. :) Egyfelől többnyire a városban kerékpározom, másfelől ezt jó pár évtizede teszem. A cél itt szerintem az, hogy egyfelől biztonságos, másfelől a kerékpárt még nem használó rétegeknek megfelelő infrastruktúrát javasoljunk, hogy többen használják rendszeresen. Talán nem túlzás azt feltételeznem, hogy többségük kockázat averziója meghaladja az enyémet.

16
. képe

Te említetted a rosszul

Te említetted a rosszul beállított fényszórót, annak van köze a műszaki állapothoz.

Hagyjuk az extrém helyzeteket(ködös éjszaka), foglalkozzunk az általános kihívásokkal. Megpróbálok érveket összeszedni pro és kontra.

Külön(közlekedési célú) kerékpárút ellen:

- Gyatra a kivitelezés, néhány év múlva elkezd tönkremenni(repedezik, fák gyökerei felnyomják) és a javításra már nem lesz 90% EU támogatás.

- Olyan szakaszra tervezik, amit rendszeresen elönt az árvíz, ilyenkor használhatatlan(Szödliget-Szob), az árvízkárok sokáig úgy maradnak(nincs pénz a javításra, lásd Verőcénél)

- Nincs közvilágítás. Éjszaka, fák között, csak lépésben lehet haladni átlagos lámpával.

- Nem takarítják le a havat, jeget. Télen használhatatlan.

- Nem csak kerékpárosok használják, lassabb rajta a közlekedés.

- Újabb aszfaltcsík a zöldben

- Mennyi ideig fog tartani az összes település között kiépíteni ezeket és mennyibe fog kerülni?

- Túrázóknak is nehezebb lehet megtalálni és követni az eldugott útvonalakat(lásd Gödön, amíg meg nem csináltuk).

Mellette:

- Nincs veszélyes gépjármű forgalom(valamilyen van, mert akinek arra van telke, ott lakik, nem csak kerékpárral, segédmotorral közlekedik rajta).

- Kellemes környezet, csend, jó levegő.

A meglévő utak kerékpársávval való szélesítése ellen:

- A felelőtlenség mindkét oldalról veszélyes helyzeteket okozhat(kivilágítatlan kerékpáros; figyelmetlen, agresszív autós).

- Sok helyen nincs közvilágítás, ilyen szakaszokon veszélyes lehet az együtt közlekedés.

- Szmog, zaj, ronda autók mókusok helyett.

Mellette:

- Gyorsabb az úthálózat kiépítése. Az utak léteznek, csak szélesíteni kell.

- Jobb minőségű a kivitelezés, gyakoribb a hibák javítása.

- Gyorsabb a haladás, saját tempóban, nem kell kutyákat stb kerülgetni.

- A fontosabb úticélok az út mellett vannak közvetlenül( munkahely, iskola, bolt).

- A gépjárművezetők észreveszik, hogy létezhet kerékpáros közlekedés is. Városon belül is odafigyelnek ránk, mivel addig is egy úton mentünk. Esetleg még az is megfordulhat a fejükben, hogy néha biciklivel közlekedjenek.

- Télen is órákon belül járható az útvonal(takarítják, sózzák).

- Jobb a kitáblázottsága, könnyebb megtalálni a megfelelő útvonalat.

Most így hirtelen ennyi, álmos vagyok, lehet bővíteni.

----------------------------------
Valamint autómentes településeket!

17
Vírus képe

Semmi gond,mivel a Rend

Semmi gond,mivel a Rend Szigorú Őrei ott lesznek s minden delikvenst,ki nem a rendeltetésének megfelelöen használja az utat szigorúan meg lesz birságolva.
Bár remélem a legközelebbi gk-út átadásnál is meg fogják emliteni annak a turisztikai fontosságát is))))

Virus MK-KP-Pécel

18
lord képe

Azt is mondta a pm, hogy

Azt is mondta a pm, hogy "ezek után a két település közötti távolságot kerékpárral az autóbuszok menetideje alatt meg lehet tenni".

Itt is van néhány kép.