http://kemma.hu/komarom-esztergom/kek-hirek-bulvar/ujabb-kerekparos-gazo...
Csak annyit jegyeznék meg: Gratuláció a tervezőnek.
És a fentiek miatt nem vagyok hajlandó út mellet vezetett kerékpárúton közlekedni.
haggyma
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
http://kemma.hu/komarom-esztergom/kek-hirek-bulvar/ujabb-kerekparos-gazo...
Csak annyit jegyeznék meg: Gratuláció a tervezőnek.
És a fentiek miatt nem vagyok hajlandó út mellet vezetett kerékpárúton közlekedni.
haggyma
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
abszolút nem a tervezéssel
abszolút nem a tervezéssel van a probléma. egy nagyon elterjedt gyakorlat, hogy a kanyarodó sávnak, és a párhuzamosan haladó gyalogosnak/kerékpárosnak egyszerre van zöld lámpa. ekkor minden esetben a kanyarodónak kell elsőbbséget adnia a többieknek. az nem a rendszer hibája, hogy a gyökér nem figyel a kanyarodáskor, hogy más van e ott. nem egyedi megoldás, így nem lehet arra fogni, hogy nem számított rá. csak figyelni kéne!
Persze főleg ha nem látod
Persze főleg ha nem látod a kanyarodó autóból a kerékpárost, aki relatíve gyorsan érkezik, egy bokor vagy autó mögül.
lásd még:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20071105/tukor-holtter-hogy-ne-tart...
http://www.criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080501/milyen-az-holtter
http://kojo.extra.hu/kerekpar/tukor/index.html
Tudod a fémen bokron nem igazán lehet át látni.
Hiába akarja az ember megadni az elsőbbséget ha járdán/út mellet vezetett kerékpár gyászt nem látod be, a belső sávból meg nem kanyarodik jobbra az ember, hogy merőlegesen érkezzen és belátható legyen a bringa-gyász.
haggyma
"Az nem a rendszer hibája,
"Az nem a rendszer hibája, hogy a gyökér nem figyel a kanyarodáskor, hogy más van e ott."
Bizonyos mértékig egy rendszernek és tervezőjének hibája az ha olyan gyengesége van, ami emberi figyelmetlenséget megenged.
Ezzel nem azt mondom, hogy a szóban forgó elrendezésnél én most egyszerre jobbat ajánlok.
Csupán azt mondom, hogy ne higyjünk szilárd alapelvekre tervezettnek valamit ami tökéletesnek látszik s szerintünk az ember a gyarlósága miatt nem használja rendesen.
Legyen a hitünk úgy megfordítva, hogy az ember a gyarlósága miatt nem tervez elsőre mindig rendesen.
__________________________________________________
Hotyhogy DgL., B.T. (DíszgépLakatos, Betanított Tudós)
Tudja például, hogy E = mc2 és a2-b2 = (a-b)(a+b).
(A második hosszabb, tehát jóval nehezebb.)
ebből kiindulva minden
ebből kiindulva minden szembe haladó sáv közé kéne elválasztó, mert a barom átmehet a szembesávba, ha rosszul használja. van egy kresz. vannak benne szabályok. be ke' tartani, be ke' tartatni. azért engedik egyszerre a két kérdéses irányt, mert így biztosítható a leggyorsabb tovahaladás mindenki számára. feltéve, hogy nem mennek át a másikon az autóval...
Ez elmeletben jol hangzik,
Ez elmeletben jol hangzik, de en is azt az allaspontot osztom, hogy minden olyan szisztemaban ahol ember is reszt vesz, elsosorban arra kell torekedni hogy az emberi hiba lehetoseget minimalisra csokentsuk... ez az egyszere kap zoldet mindenki rendszer pont nem ez, foleg ugy hogy a hibas elemet (gazolo gyoker) nem vonjuk ki a forgalombol kesobb sem, hanem selejtes elemkent tovabb rombol.
Vagy kerüljenek radaros,
Vagy kerüljenek radaros, GPS-es, fullautomatikus robotpilóták a gépjárművekbe, vagy inkább szereljük le a lámpákat is, és álljunk vissza arra, hogy emberek közlekednek, és emberek figyelnek emberekre.
Joe Forster/STA, http://sta.c64.org
+1
+1
Jól mondod. Erről van
Jól mondod. Erről van szó. Minden haladó rendszertervező a minimumra törekszik lecsökkenteni a hátrányos emberi tényezőt. Ebből kiindulva szembe haladó sávok közé elválasztókat építenek és határozott jelző rendszert telepítenek egyes helyekre.
Ilyenek hiányában kevésbbé lennének biztonságosak ezek a helyek. A költségek és a kockázat viszonya határozza meg a megvalósítást. Ahol erre nem jut pénz, ott kevesebb az ilyen hely és hátra marad a közlekedés általános biztonsága.
Az is érvényes amit Sta kívánhat, hogy az emberek bizony figyeljenek egymásra. Most is, és akkor is, ha valóban a fejlődés majd egyszer robot pilótás követési távolság tartó rendszert hoz járműveinkbe, vagy annak a robotnak megálljt parancsoló jeladót az útkereszteződésbe.
Mindezzel nem lehet rosszabb majd a közlekedés biztonsági szintje. Ma még figyelmen kívül hagyható és áthágható egy vonal vagy jelzőlámpa. Holnap, jó törekvéssel, már nem lesz.
__________________________________________________
Hotyhogy DgL., B.T. (DíszgépLakatos, Betanított Tudós)
Tudja például, hogy E = mc2 és a2-b2 = (a-b)(a+b).
(A második hosszabb, tehát jóval nehezebb.)
röviden? rohadék ( az
röviden? rohadék ( az ilyen mért vezethet?)