"Végre követjük a trendet: jön a városi bicikli kölcsönzés

Közösségi kerékpárkölcsönző-rendszer kialakítását tervezi döntően európai uniós forrásból a fővárosi önkormányzat. A tervek szerint jövő 2011 nyarára az egész belvárosban egy órán keresztül ingyen lehet majd biciklit bérleni, utána természetesen fizetni kell.

A Főpolgármesteri Kabinet elé benyújtott javaslat szerint párizsi vagy bécsi mintára úgynevezett kötött gyűjtésű rendszert alakítanának ki Budapesten. Ennek keretében a kerékpárokat előre telepített dokkoló állomásokról vihetnék el, s itt is adhatnák le azokat - mondta Nyáry Krisztián, a városháza kommunikációs igazgatója, aki hozzátette, hogy a rendszer bevezetéséhez 800-1 200 kerékpárral és átlagosan 300-600 méterenként elhelyezett dokkoló állomásokkal számolnak a szakemberek, kezdetben a belső városrészeken."

2011 Vajon lesz belőle valami szerintetek? Bár már most is lehet kerékpárt kölcsönözni a városban, gondolom addig a kerékpáros városi közlekedést is Bécsi és Párizsi mintára megALKOTJÁK.

Az egész cikk elérhető:
http://www.uniospenz.hu/20090406/vegre_kovetjuk_a_trendet_jon_a_varosi_b...

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
feb képe

Remélhetőleg nem úgy

Remélhetőleg nem úgy sikerül majd, mint a Ferihegyi gyorsvasút.

2
pata képe

Mivel jelenleg hiányzik az

Mivel jelenleg hiányzik az infrastruktúra és a közlekedés morál ahhoz, hogy valaki csak úgy (útvonalak alapos ismerete, felkészülés életveszélyes helyzetekre, stb) bringára pattanjon, ezért most biztos nem működne. 2011 az már csak két év, elvileg lehet nagy változás addig is, de nem erre fogadnék.

Ja és miért van az, hogy minden önkormányzat/kormány/sóhivatal a ciklus végén kezdi el tervezni, mit csináljon az utódja? Persze értem én hogy abban reménykedik hogy önmaga utódja lesz meg minden, de a nagyívű tervek Magyarországon mindig a 4n+1 években születnek a 4n+3 évekre, ahol n >= 498 egész szám.

3
Névtelen hf képe

"Mivel jelenleg hiányzik az

"Mivel jelenleg hiányzik az infrastruktúra és a közlekedés morál ahhoz, hogy valaki csak úgy (útvonalak alapos ismerete, felkészülés életveszélyes helyzetekre, stb) bringára pattanjon"

egyre többen bringáznak, az autósok már nem dudálnak, sokkal jobban figyelnek.
ÉS: ha hirtelen ezermillió bringás lesz (ez lenne az eredménye a kölcsönzésnek), akkor az autósok még jobban fognak figyelni.

ERGO:
nyugodtan lehet csak úgy bringára pattanni.

4
pata képe

nyugodtan lehet csak úgy

nyugodtan lehet csak úgy bringára pattanni

Azért mégis érdemes elolvasni a Hogyan ne üttesünk el magunkat, meg gyakran olvashatsz itt olyan topicokat amelyek útvonalakról szólnak. A "nyugodtan lehet csak úgy bringára pattanni" az nekem Hollandia, vagy mondjuk akár Svédország (vagy Bécs, Barcelona) szintje, vagy ilyesmi, ott meg még nem tartunk.

5
Drody képe

Pont reggel dudáltak rám.

Pont reggel dudáltak rám. :-)

Ha ez a terv, a következő két évben reklámra meg felvilágosításra is kellene költeni.

........................
Formaharc és sci-fi.

6
Shag_Beckur képe

Én is valami hasonlót

Én is valami hasonlót akartam írni. "Remek lesz, ha a kocabringások elözönlik az utakat, lesz belőle káosz".

Nem mertem ezzel indítani a kommentek sorát, mert akkor mindenki letámadott volna :)

7
bonnie képe

Ugyanez jut eszembe,

Ugyanez jut eszembe, ahányszor a szombati autósforgalmat elnézem... a nyúlszőrkalapos skodás bácsik ugyan beszámíttatták már a cseh csodát miautónkba, meg némelyikük a nyúlszőrt is kínai baseball sapkára cserélte, de a hideg futkároz tőlük a hátamon...

bonnie

8
Shag_Beckur képe

Ne is mondd. Mondjuk az is

Ne is mondd.

Mondjuk az is ciki, hogy a jogosítvány alanyi jog itthon. Senkit se ismerek, aki ne kapta volna meg, volt akinek csak sokadszori próbálkozásra sikerült összeharácsolnia.

Na az ilyeneket is le kéne tiltani az utakról.

9
bonnie képe

ok, akkor az autós-bringás

ok, akkor az autós-bringás meccset megint lezárhatjuk 1-1-gyel, lehet új témát keresni..
bonnie.sportbiro.hu

10
Shag_Beckur képe

Ja, hogy ez meccs volt? A

Ja, hogy ez meccs volt? A fenébe, ezt elkúrtam :)

11
bonnie képe

Nem hallottad a sípszót az

Nem hallottad a sípszót az autók dudálásától, mi? ;)
Mert ha a bíró a sípot a szájába veszi, az nem azért van, mert jó a sípnak, hanem onnantól az már a mérkőzés :D
(by, Hofi)
bonnie

12
Névtelen, csak olvasgat inkább képe

Nem e blogtémába vág,

Nem e blogtémába vág, csak hogy tényleg mennyire "nyúlszőrkalapos" mondjuk éppen egy skodás..., olvastátok ezt a gusztustalanságot?!, íme:

http://www.skoda.cz/ganz-skoda-zrt/news/a-kerekpar-nem-tomegkozlekedesi-...

Méghogy 8 kerékpáros a "kritikus tömeg"...
Meg biztos a bringások miatt lassú vacak a tömegközlekedés, ja.

13
vaandor képe

Érdekes, hogy a cikk

Érdekes, hogy a cikk szerzője milyen jó dologkat tud mekkora hülyeségek mellé leírni.

Például hogy a trolifejlesztésben van lehetőség, vagy hogy a BKV-nak kéne alternatívát mutatni az autósoknak.

De közben nemhogy elfelejti: kifejezetten kizárja a biciklit a közlekedési módok közül, csak mert őt nem vonzza. Majd közli, hogy "nem tekinthető a buszközlekedés környezetbarát megoldásnak". És hogy "mindenhová villamost vagy metrót", ami szép, de a költségeken túl (pálya és járművek) a kapacitáskülönbségek miatt is abszurd.

A "8 kerékpárossal" meg a Margit híd nyári, lezárt sávjának (nem mindig nagy) forgalmára utalt. De én remélem, azért a felújítás előtt (és alatt!) idén is lesz ott bringautunk!

Viszont "a városvezetés [célja] a kerékpározás eszetlen támogatása"?
De jó is lenne... :-)

- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."

14
vercse képe

Kik lennének a

Kik lennének a célközönség? Turisták, bkv-n bliccelők, pizzafutik?

1200 bicikli? Egy felvonulásra többen mennek demonstrálni azt a szándékot, hogy végre Budapesten kerekezhessenek a már meglévő jól beválltal. Nem nekik kéne először valamit csinálni abból 200 millióból?

"Az előzetes tanulmány szerint a rendszer költségigénye 1,2 milliárd forint lenne"

1 millió bicónként. Biztos fedett tároló, meg mélygarázs lenne a bicóknak.

15
feb képe

Nekem a bringák száma

Nekem a bringák száma tűnik kevésnek, még ha csak a belvárost akarják is lefedni.
A célközösség talán a turisták + belvárosban dolgozók.

16
NévtelenBalco képe

Én szívesen használnám

Én szívesen használnám amikor viékről felérek Pesre. BKV helyett sokkal jobban esne.

17
lrdr képe

+1-de ehhez ki kéne érnie

+1-de ehhez ki kéne érnie a nagyonnagy-budaörsi-alkotás-stb. vonalig a rendszernek...mint úgy kb minden másnak is (dugódíj, ingyenes parkolás eltörlése, vonzó P+R, bringasávok, stb.)

18
Drody képe

És vajon a bringákat ugye

És vajon a bringákat ugye mondjuk Németországból vásároljuk majd? Csak, hogy nehogy véletlenül hazai bringák legyenek.

........................
Formaharc és sci-fi.

19
bonnie képe

Szlovéniából ;) bonnie

Szlovéniából ;)
bonnie

20
Csöre képe

Enyhén durva lenne, ugyanis

Enyhén durva lenne, ugyanis a párizsi bringákat egy itthoni cég gyártja.
Mondjuk a BKV is simán Volvot vett amikor létezett még az Ikarus...úgy hogy nem lepődnék meg ezen se...

http://www.whiplash.blogol.hu

21
Drody képe

Erről beszélek.

Erről beszélek. :-)

........................
Formaharc és sci-fi.

22
Drody képe

Duplán erről beszélek.

Duplán erről beszélek. :-)

........................
Formaharc és sci-fi.

23
bonnie képe

nem ide volt

nem ide volt szánva..
bonnie