képriport: http://eletmod.transindex.ro/?cikk=9285
Gesztusként, a jó szándék jeleként értékelendő a kolozsvári polgármesteri hivatal március 30-i döntése a bicikliutak létrehozásáról – kommentált a Transindex számára Radu Mititean, a Napoca Kerékpárturizmus-központ (CCN) ügyvezetője.
A kolozsvári kerékpárutakért több éve lobbizó aktivista arra hívta fel a figyelmet, hogy a bicikliutak kijelölése mögött azonban nem látni hosszútávú fejlesztési stratégiát: nem tudni, hogy a városvezetésnek mi a célja ezzel, kicsit úgy hat, mintha kiszúrnák a biciklisek szemét néhány új kerékpárúttal, melyek azonban nem teszik igazán biciklibaráttá a várost.
Mititean elmondta, a most jóváhagyott utak sok tekintetben egyeznek azzal az elképzeléssel, amit a CCN készített a polgármesteri hivatallal közösen. Azonban több, a biciklisek által kért elvet nem tartottak tiszteletben – például azt, hogy a bicikliutak mindig autóúton, és ne zöldövezetekben vagy járdákon fussanak.
Folytatás és a tanulságos képek tehát itt.














Mondjuk a zöldövezettel
Mondjuk a zöldövezettel semmi bajom nem lenne. Hangulatos lehet úgy tekerni munkába, hogy nem az autókat látod, hanem a természetet.
Szerintem nekik se :) A
Szerintem nekik se :)
A kívánalom inkább az lehet, hogy ne - az ott is nyilván szűkös - zöldből vegyenek el helyet, hanem az autóforgalom elől. Hogy ne a zöld csökkenjen.
De ha megoldod, hogy az autók helyén is zöld legyen ... ;)
***********************
Körte ma inkább sárga
A zöldben vezetett utakkal
A zöldben vezetett utakkal szerintem sincs probléma, ha nem csökkentik az aktív felületeket. Számos egyéb város mellett New York is valami hasonlóra törekszik a Manhattan Waterfront Greenway ( http://www.nyc.gov/html/dcp/html/mwg/mwghome.shtml ) projekttel, amit még évekig csiszolgatnak majd, de (helyenként ideiglenes szakaszokkal) már körbeéri a szigetet. (Érdemes összevetni a budapesti rakpart kálváriájával.)