Negyvenperces késéssel indult tovább hétfőn az egyik IC Győrből, mert biciklisek nem tudták feltenni kerékpárt a vonatra.

http://index.hu/belfold/2009/04/13/a_kerekparszallito_kocsi_miatt_kesett...

Részletek később. Előbb alszom egyet.

---
Megtörtént.

Ott voltam, ez egy VBB-s túra volt. Az egyesület kb. 15 éve szervez bringás túrákat az országban, évente a MÁV-ra építve kb. 8-at. Ennyit arról, hogy "A MÁV-START Zrt.
tájékoztatása szerint a kerékpárszállítót más vállalattól rendelték
meg
". Mindig előre igényel az egyesület megfelelő kerékpár-szállítót, a résztvevők száma szerint. És fizet érte: mindkét irányba, mindkét útért!

Így volt ez most is. Én csak egy éve járok a VBB-vel túrázni, ez alatt mindig rákészültünk a fel és leszállásra: segítők adják/veszik fel és le a bringákat, szép pörgősen. A többiek lennt várják és átvesznek egyet. Problémák voltak, párat én is tapasztaltam. De azt mondják az "öregek", hogy ilyen soha! Egy ilyen művelet 3-6 percig tart 30-60 (!) bringa esetén.

A megrendelt kp. szállítót mindig járatszámhoz kötik, ezúttal egy IC-hez. Amin amúgy tilos kerékpárt szállítani.

Szóval időben megérkezik a társaság a Győri pályaudvarra, áthurcolkodunk a 3-mas vágányhoz. Az egyik szervező meg is kérdezi a forgalmi irodában, hogy hol lesz a kerékpárszállító (bár tudjuk, mert előre megmondták). Megérkezik a vonat, a kerékpár-vagon nincs az elején. Sebaj, láttunk ilyet. Irány a vége. Ott sincs!

Idáig egy ismerős MÁV töketlenkedés lett volna az egész.

Csakhogy. Rutinos csapat, kalauzt megkeres és érdeklődik. Szép köteg papíros áll rendelkezésre, ami igazolja hogy nem csak beestünk ~40-en ~40 bringával.

Kalauz megnézi és kb. ezt mondja: igazuk van, de én ezzel nem foglalkozok. Sarkon fordul és elindul a másik irányba. Hallottam, láttam 5 méterre voltam.

Innen indult a tragikomédia. Véleményem szerint a kaller (innentől ezt a nevet érdemli) elszámította magát. Egy 6-8 bringás tehetetlenül lemarad és várhat a következőre. Csakhogy egy 40 fős, összeszokott társaságot, aki előre megrendelte és kifizette a szolgáltatást, nem lehet csak úgy palira venni. Ráadásul kisgyerekek is voltak velünk: 1-től 6 éves korig.

Kb. 15 perc és egy szolgálaton kívüli MÁV-os kioktatása után (mi a kalauz kötelessége) után az illetékes el kezdett telefonálni.

Közben a rutinos csapat felszállt bringástól a bringákkal az előtérbe, ketten pedig a vonat elé álltak. Némi fenyegetőzés, flegma "nem az én dolgom" párbeszéd után, ez az előtérbe szállás után ez oka fogyottá vált.

A trolloknak üzenem a "vasúti közlekedés veszélyeztetése" mantrára, hogy "társadalmi veszélyessége nulla" és "tessék próbálozni". Amúgy végig (10 perc) piros volt a lámpa...

Csak hogy, az IC a MÁV szabályzata szerint IC kocsikban nem lehet kerékpárt szállítani, tehát a vonat nem megy sehova! Érdekes, itt ragaszkodott a kaller a szabályzathoz... A GYESEV-es kísérő bólintott.

25-30 percnél járunk, ahol jön az üzenet, hogy rácsatolnak a szerelvény végére egy (fél) kerékpárszállítót. 3 percen belül leszálltunk, a rácsatlakozás után ~5 percel fenn volt mindenki, a bringák ahova lehet besúvasztva.

40 perc késésnél elindult a vonat. Még nincs vége, mert az ilyen típusú kocsi csak 100-al haladhat, az IC pedig 120-al. Emiatt 60 perc késéssel érkeztünk a keletibe.

Az utazó közönség fásultan vette tudomásul a késést és okát. A MÁV alkalmazottak megint nem tájékoztatták az utasokat, minket kérdezgettek mi a helyzet. Kb 1 bunkó beszólás volt.

A csapat szempontjából nézve: kifizettünk egy szolgáltatást, nem kaptuk meg. Ott akartak minket hagyni a pácban (hány vonat, rokon kellett volna a hazajutáshoz). Nem tudtuk igénybe venni a kifizetett emelt szintű szolgáltatást, mivel a vonat túlsó végén volt a rögtönzött kerékpárszállító.

A következmények túl mutatnak ezen. Azon a vonaton több száz ember lekéshette a csatlakozásokat. A következő vonatok is késtek 40 percet, ott is ugyanez. A MÁV elbukja a pótjegyek árát 2-3 IC-n. A vonalon rengeteg nemzetközi vonat jár, gondolom kötbér is fenyeget.

Még egy információ, állítólag az előző IC-re kötötték a megrendelt kocsit. Banális hiba.

Ki hibázott? Hol kezdjem a sort?
- Aki rossz szerelvényre irányította a k.p. szállítót.
- Az előző szerelvény kalauza. Ugyanis a kalauznak át kell vennie szám szerint a kocsikat, nem hiányozhat egy sem.
- A késést szenvedő szerelvény kalauza abban az esetben, ha átvette hiányzó kocsival a szerelvényt. Ha a papírmunka hibás volt.
- Ugyanez a kalauz, amikor visszautasította az intézkedést, amikor a szerződést látva vissza utasította az intézkedést.

Miért történhetett? Nem újdonság, hogy a MÁV eléggé leépült állapotban van. Eszközökben és munkaerőben. Eljutottunk oda, hogy egy felelős beosztásban lévő dolgozó (ő felel a szerelvényért, nélküle nem indul) meg mer ilyet tenni. Miért? Szerintem mert több ilyen esetnek nem volt következménye. Kicsiben működött.

Most viszont meg volt a kritikus tömeg és az összetartás, némi rámenősséggel. Kár, hogy több száz embernek kellett (kisebbet) szívnia, hogy nem saját hibából ne szívjon óriásit másik 40.

Hozzá kell tennem, hogy a kalauzon és a mozdonyvezetőn kívül kívül a többi MÁV-os (bele értve a szolgálaton kívülit és a tolatásvezetőt) egész normálisan álltak hozzá. Számos MÁV kalauzzal beszélgettem, kértem segítséget. Voltak segítőkészek, nemtörődömök de ilyet még nem láttam.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
feb képe

Gondolom a MÁV-Start

Gondolom a MÁV-Start megrendelte a kocsit a MÁV-Stoptól (vagy valami más fantázianevű cégtől), ami egy elmés átszervezés folytán szétválasztottak a MÁVból.

Amúgy tegnap megpróbáltam egy bringaszállító kocsiba rendeltetés szerüen berakni a bringám, amitől eltört a sárvédő-csomagtartó egyik pálcája.
Fasza konstrukció (mármint a vasuti kocsi- a csomagtartó már 20+ éve jól bírta))

2
solaitid_sejhaj képe

remek a lead

remek a lead

3
Gabika képe

Vicces volt, de azért csak

Vicces volt, de azért csak hazaértünk. :)
_________________________________________________________
"...mert, minél nagyobb a gumicsizma, annál nagyobb a riszpekt!"

4
ucaBob képe

Nagyon jó túra volt ,tele

Nagyon jó túra volt ,tele volt meglepivel,miért pont a végén ne lett volna valami. :D
(akik ezzel az IC-vel utaznak tegnap óta, azok megtudhatják ,hogy mikor lesz a CM! :DDD )
---
Imola

5
PTeker képe

Nem szabad engedni magunkat

Nem szabad engedni magunkat jól tettétek.
És ezt az esetet a nagynyilvánosság elé kéne tárni.

Tavaly Balaton kőr elött utaztam le vonattal Balatonra egy kedves pár próbált leszállni a srácnak sikerült a lánynak nem, ezért ő eggyel továbbment és onnan vissza (a dolog szépsége hogy nála volt az összes túra cucc)

6
Névtelen képe

Vészféket meghúzhatta

Vészféket meghúzhatta volna a lány! Nyugodt szívvel...

7
hf képe

megintállukvazze

megintállukvazze kompatibilis téma. küldjétek el!
amúgy jól tettétek hogy nem hagytátok magatokat. jellemző hogy a máv meg sajtó elé vitte......

hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!

8
stp1 képe

inkább mávfigyelő

inkább mávfigyelő :)
szimpatikusabb... meg ismerősé :D

9
dobákpeti képe

Szerintem meg inkább

Szerintem meg inkább http://kotottpalya.blog.hu/
Bár nekem nincs ismerősöm egyik blogban sem. :)

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog

10
ucaBob képe

tudja valaki,hogy milyen

tudja valaki,hogy milyen beosztásban volt az a fickó akit megtapsoltunk,amikor elindult a vonat?
valami bosznak néztem,és nagyon normális arc volt!
---
Imola

11
Gabika képe

Ő tényleg tök normális

Ő tényleg tök normális volt, meg is kapta a tapsot az egész VBB-től. :)

_________________________________________________________
"...mert, minél nagyobb a gumicsizma, annál nagyobb a riszpekt!"

12
Constantin képe

A Lánchíd rádió deles

A Lánchíd rádió deles híreiben egész előkelő helyen , foglalkoztak a témával . Megkérdezték a MÁV illetékest , hogy mi is volt ez tulajdon kép ?? A MÁV elnézést kér minden érintett féltől és kivizsgálja az ügyet.

13
Városibiciklizésbarátai képe

Kamilla Sziasztok ! A

Kamilla

Sziasztok !

A vizsgálati anyag MÁV-nak címezve készül. a VBB honlapon és sok más helyen megtalálható lesz.
Ez majd megizzasztja őket.

Városi Biciklizés Barátai Egyesület

14
atomboy képe

Mar elore is felek a

Mar elore is felek a vasarnap estitol. Emailt irtam a MAV-nak, kertem, hogy legyenek tekintettel arra, hogy CM lesz akkor, es az utolso ket jarathoz csatoljanak rendes kerekparszallito kocsit. Masfel het varakozas utan jott a valaszlevel: forduljak szolgalatertekesitore. Nyaljanak sot.

Pedig jot akartam nekik, tavaly nem minden bringa fert el az utolso kocsi utolso ajtajan, paran bevittek az utasterbe.

atomboy

15
Mr.Pocok képe

És akkor az ember még

És akkor az ember még jegyet is vegyen... :D
-----------------------
1%