Kerékpárkölcsönző-hálózat kialakítását tervezi Budapesten a főváros, részben uniós pénzből - tájékoztatta az InfoRádiót a Városháza kommunikációs igazgatója. Regisztrációhoz kötnék a szolgáltatás igénybe vételét, hogy a kerékpárok eltűnését megakadályozzák.

A kerékpáros közlekedés fejlesztésével igyekszik elérni a főváros vezetése, hogy csökkenjen az autók száma Budapest belső területein, ennek kapcsán uniós pályázaton is indulnak egy biciklikölcsönző-hálózat kialakításának támogatásáért - mondta az InfoRádiónak a Városháza kommunikációs igazgatója.

A program beruházási értéke 1,3 milliárd forint, amihez mintegy 400 millió forintnyi önkormányzati önrész lenne szükséges - közölte Nyáry Krisztián.

cikk folytatása:

http://inforadio.hu/hir/belfold/hir-280576

Párizsban már működik, talán nálunk is fog?

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Shag_Beckur képe

Voltmár, de most pont

Voltmár, de most pont aktuális.

Ez pl. egy remek kezdeményezés a forgalomcsillapításra. Főleg akkor lesz jó, ha nem csak a belső kerületekben lehet majd használni.

2
hf képe

+1 Azzal a

+1
Azzal a véleménykülönbséggel, hogy a forgalomcsillapításra a legremekebb kezdeményezés a belváros teljes lezárása.

hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!

3
stipkovits7 képe

Most, hogy a főváros

Most, hogy a főváros bebukott a műdugó kísérletével érdemes lenne kidolgozni egy akciótervet, hogy minek kéne megelőznie a belvárosi sávszűkítéseket, ahhoz, hogy az autóstársadalom is partner legyen a város élhetővé tételéhez.

-kerékpárkölcsönző rendszer kiépítése
-egységes kerékpársávrendszer létrehozása a Belvárosban (kezdeti sikerek: Múzeum körút, Alkotmány u.)
- a villamosforgalom visszaállítása a Kossuth Lajos utcában
- dél budai villamosvonalak összekötése az észak Pestivel a Bajcsy Zsilinszky úton
-"fonódó" budai villamosprojekt kivitelezése
-P+R parkolórendszer kiépítése a külső területeken

további kívánatos fejlesztések:

-elővárosi vonatok kapcsolódásának kialakítása a kötött pályás BKV-s közlekedéssel - lásd. "S-Bahn" rendszer kialakítása, amibe a meglévő HÉV vonalakat integrálni kell
-1-es villamos átvezetése az Etele térig
-BKV buszainak szinte teljes körű cseréje korszerű légkondicionált buszokra

Sajnos amíg ezek, vagy ehhez hasonló tervek nem valósulnak meg, addig álom azt képzelni, hogy a kényelmes autóstársadalom többsége átüljön BKV-ra vagy kerékpárra...

4
Shag_Beckur képe

Bár nem feltétlen

Bár nem feltétlen jelentős dolog, de ide venném az agglomeráció és Bp összekötését bicikliúttal.

Vannak sokan olyanok, akik szívesen bekerekeznének, de országúton nincs kedvük.

5
Gida képe

nem konkretan a bicikliut

nem konkretan a bicikliut felirat hianya miatt, hanem mert a nemkerekparral kozlekedok olyan felteteleket teremtenek, maguktol, onalloan.
gida

6
Shag_Beckur képe

Nem. Nem szeretek 90-nel

Nem. Nem szeretek 90-nel robgó autók mellett tekerni (jó, néha muszáj). Ha lenne fizikailag elválasztott bringaút, sokkal szabadabban mernék pl én is nekiindulni.

Ld. azt hiszem 44-es főút. Ott csináltak országút melletti bringautat, hogy a faluközi biciklisforgalom kényelmesebben, biztonságosabban közlekedhessen.

7
Gida képe

es miert nem biztonsagos az

es miert nem biztonsagos az orszagut?
gida

8
Shag_Beckur képe

Mert a bicikli túl lassú,

Mert a bicikli túl lassú, hogy felvegye a forgalom tempóját.

9
RoGeR képe

Vagy az úttest túl keskeny

Vagy az úttest túl keskeny hozzá. Nálunk mióta megcsinálták a 11,5 tonnás megerősítést a 6-os úton sokkal kényelmesebb rajta tekerni.
Persze ha a forgalom igazodna a 90 km/h limithez az még jobb lenne. Sőt, a 50/90/110/130 helyett a hazai baleseti statisztikák alapján indokolt lenne visszatérni a 80/100/120-ra.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

10
Rav Antal képe

És autópályán mennyi

És autópályán mennyi legyen? :)

Pray for atheism.

11
Gida képe

ertem. es a forgalom tempoja

ertem. es a forgalom tempoja mellett a kormanyt nem lehet hasznalni.
gida

12
Komótos képe

Lehetni mindent lehet. Te is

Lehetni mindent lehet. Te is én is elmegyünk rajta -- de láss csodát én nem szívesen. Nem csodálom, ha segg se megy rajta szívesen.

Nem az a kérdés, hogy _lehet-e_, hanem hogy a kezdő _mer-e_.

Normális biciklizni kezdő emberben nem észérvek dolgoznak akkor, mikor 90-nel elhúz melletted egy kocsi.

Olyan ez, mint négykézláb menni a járdán, lehet, miért ne lehetne, de valamiért mégsem, és ha mégis négykézláb kell, akkor inkább máshol.

13
Gida képe

:))))))) gida

:)))))))
gida

14
stipkovits7 képe

Nagyon igaz, ezt

Nagyon igaz, ezt kifelejtettem. Az elszomorító az, hogy ezeket a kerékpáros összeköttetéseket ott sem csinálták meg igazán, ahol turisztikailag nagyon indokolt lenne. Jó példa erre a Szentendrére, vagy Dunakeszire vezető kerékpárút hiánya ill. tragikus állapota... de itt lehetne említeni a nemrég átadott EuroVelo utat Érdnél, ami a gáton Budapest felé haladva a semmiben ér véget.

15
AttentoRedaz képe

Ne sírjál, itt van neked

Ne sírjál, itt van neked az Egér út melletti kiváló bringaút. Ezen szuperül be lehet tekerni a városba :)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A. Pali.
Biciklista

16
Shag_Beckur képe

Fasza az M7-esen is tekerni.

Fasza az M7-esen is tekerni.

17
makimajom képe

"nagykörúton

"nagykörúton belül"

namost az a baj, hogy ott egy vasútállomás sincs, tehát aki vonattal akar bemenni annak marad hozzá kiegészítésnek a bkv...

ez így nem nagyon sokat javít az agglomerációból bejárókon, tehát értelme semmi, hiszen mindannyian tudjuk hogy a város miattuk tart ott ahol...

18
Kisember képe

Ööö, Nyugati?

Ööö, Nyugati?

19
err képe

Nyugati? - errorka *Megint

Nyugati?

- errorka

*Megint megeloztek :)

20
makimajom képe

Nyugati mióta van a

Nyugati mióta van a körúton BELÜL?

21
err képe

Jogos. 50 meterrel mellette

Jogos. 50 meterrel mellette van, nem jo iranyban :/ Ez igy akkor nem jatszik. Javasolnam ezesetben egy Nyugati2-t a korut masik oldalara megepiteni. Lehetne ott pl. Forgora, Skala, Bank Densz Holl2. Ez utobbiban 12-14 oraig mehetne dizsi, ahol te lehetnel a sztarbohoc.

- errorka

22
Ypse képe

Bank Densz Holl-t bezárták

Bank Densz Holl-t bezárták végre ...
Most Retropolis van helyette, ami fényévekkel jobb!!

Így is sok a nemodaillő arc, de legalább kellemesebben lehet sétálni a körúton.

- Bank helyett tudnám ajánlani a Fővárosi Állatkertet, reméljük onnan nem fogják száműzni a bicskanyitogató stílusa miatt -

Bordó Trek 970-es srác Zöld Sisakban.
NightRider minden szombat este

23
Bikk képe

kíváncsi vagyok milyen

kíváncsi vagyok milyen tarifák mellett képzelik el. a városokat összekötő bringaút/bringázható út jó lenne, inkább járnék bringával, mint vonattal, no meg turisztikai szempontból sem utolsó dolog
---------------------------------------
a battai rém

24
bardoczi képe

"A tervek szerint a biciklik

"A tervek szerint a biciklik használata az első 30 percben ingyenes lenne, ennek letelte után azonban a kölcsönzés díja fokozatosan emelkedne."

Párizsi minta.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

25
makimajom képe

kiváncsi vagyok, mondjuk

kiváncsi vagyok, mondjuk Kőbányafelsőnél mennyi ideig bírná ki épségben egy dokkolóállomás.

26
Bikk képe

ott a pont

ott a pont :D
---------------------------------------
a battai rém

27
makimajom képe

és ebben az a szomorú,

és ebben az a szomorú, hogy valószinüleg nem sokkal rövidebb ideig mint a Nagykörúton belül, ahova ténylegesen terveznek ilyeneket...

28
bardoczi képe

"Hogy a kerékpárok

"Hogy a kerékpárok eltűnését megakadályozzák, a szolgáltatás igénybe vételét regisztrációhoz kötné a főváros, amelyért egy kisebb összeget - ötszáz-ezer forintot - kellene befizetni. Így legalább azt lehetne tudni, hogy kiken lehet keresni a bicikliket, amelyeknek lába kelt"

Azért, ha átveszik a párizsi dokkolókat, mint rendszert, ahhoz azért már kell akkusflex meg lángvágó. A belvárosban ez valószínűleg azért már feltűnést keltene.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

29
makimajom képe

nem gondolom hogy kicsit

nem gondolom hogy kicsit megrongálni nem lehetne egyszerűbben....

30
err képe

Az autokat nem rongaljak,

Az autokat nem rongaljak, nem lopjak? De. Akkor azokra sincs szukseg savra leteve, mert hat minek...

Fel kell lepni a rongalok es tolvajok ellen, illetve az embereknek kell valtoztatni a hozzaallasan (ezen segitene a fellepes), es nem pedig kutba dobni a kulfoldon bevalt es mukodo, jo rendszereket, azert mert itthon tele vannak az utcak bunkokkal.

- errorka

31
makimajom képe

"Fel kell lepni a rongalok

"Fel kell lepni a rongalok es tolvajok ellen"

végre valamiben egyet értünk, csakhát kishazánkban nem effelé tendálnak a dolgok...

32
Kerasz képe

Én támogatnám a dolgot,de

Én támogatnám a dolgot,de sztem a mi "társadalmunk" nincs felkészülve erre.A kerók pillanatok alatt köddé válnának!

33
err képe

Makimajom hozzaszolasa

Makimajom hozzaszolasa rongalas ugyben, +hozzaszolasok...

- errorka

34
urga képe

/bocsánatot kérek az

/bocsánatot kérek az ismétlésért! de/

Barcelonában is megcsinálták a biciklikölcsönző rendszert anélkül, hogy egy jottányit változtattak volna az úthálózaton. Bringázható város híján az emberek a járdákat lepték el tömegesen biciklivel, és azóta is vígan ott kerekeznek (még rendelettel sem tudták levakarni a járdákról az újsütetű, tapasztalatlan bringás tömeget). Ha a cél az, hogy a gyalogosokat bringásokra cseréljük, akkor a módszer kiváló! Egyébként meg tiszteletben kellene tartani a sorrendet (előbb a főzés, utána jöhet a vendégsereg).

35
LaCitta képe

Az RTL ma lehozta és azonos

Az RTL ma lehozta és azonos tartalommal
a Híradóban is megSzellőztette. (Még nincs fenn)

______________________
passzivált aktivista