"Elütött egy villamossíneken közlekedő biciklist egy BKV-busz ma délelőtt, a baleset miatt egy órán át a villamosforgalom a 47-49-es villamos vonalán az érintett szakaszon - tájékoztatta a BKV fődiszpécsere az MTI-t. A biciklist kórházban ápolják."
De jó lenne, ha megépülne végre a biciklisáv a Kiskörúton...












Ott vigyázni kell, lefele a
Ott vigyázni kell, lefele a hídról Pesten balról kikanyarodó láthatatlan járművekre.
Ott van egy lámpa... Talán
Ott van egy lámpa... Talán pont ezért.
Remélem, nem lett nagyobb baja...
Egyébként a KRESZ tiltja a
Egyébként a KRESZ tiltja a sínezést?
-
Beni
sötétkék outis, kék bukóval, napszemcsiben és intek mindig!!! :-)
Általában Budakalász, Szentendre, Budapest környékén rakom.
Már hogy a fenébe nem
Már hogy a fenébe nem tiltaná. De nem ez a lényeg, a KRESZ még rengeteg dolgot tilt, amit magunk veszélyeztetése és mások feltartása nélkül simán meg tudok csinálni: piros lámpán átmenve kisívben jobbra kanyarodni, "motorossávban" óvatosan csorogni, Lánchídon biciklizni mind tilos, mégis csinálom. A villamossínen viszont bármi történik, a a villamos nem tud kikerülni, és óriási dugót okozok.
Kieg.: csak a zárt
Kieg.: csak a zárt sínpályát tiltja.
Kieg: Az olyan párhuzamos
Kieg: Az olyan párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten, ahol a forgalmi sávokat útburkolati jellel jelölték, és a villamosvágányok az úttest közepén egymás mellett helyezkednek el, a villamospályára - a bekanyarodás és a megfordulás esetét kivéve - nem szabad ráhajtani.
Kieg.: már bocs, de az én
Kieg.: már bocs, de az én definícióm jobb volt :) a 38. § (6) üti a tiédet. A zárt sínpálya nem csak a fizikai akadályt hanem a záróvonalat is jelenti.
Kieg.: a biciklisek nagy
Kieg.: a biciklisek nagy részének halvány fogalma sincs arról, mi az a záróvonal.
kis ívben balra tilos, nem?
kis ívben balra tilos, nem? Jobbra én csak úgy tudok:)
Én szoktam nagy ívben
Én szoktam nagy ívben jobbra fordulni.
Amikor megyek haza a lakótelepre, akkor a főútról egy nagyon jól belátható kisutcába fordulok szélesen jobbra, és utána rögtön szűken balra :)
------------
Life is Random
Piros jelzésnél jobbra is
Piros jelzésnél jobbra is tilos. :) (Ez volt a lényege a mondatnak.)
www.gruppetto.hu
"De jó lenne, ha
"De jó lenne, ha megépülne végre a biciklisáv a Kiskörúton..."
De jó lenne, ha nem biciklizne senki a villamossínen. Azon kívül, hogy meg is halhat az illető, egy ilyen baleset miatt órákig áll a villamosforgalom. Ami óriási kár a BKV-nak és kár a dolgozni menő utasoknak. A villamossín nem a miénk, ezt tudomásul kell venni.
És az nem mentség, hogy máshol nem fér el. Lehet centizni az autók közt vagy lassan (lépésben) és illedelmesen lehet a járdán menni.
Ugyanígy dühös vagyok a villamossínen karambolozó autósokra is (hetenként egy a Kosztolányin pl). Miattuk már késtem le vonatot is, mert ilyenkor kilóméter hosszan bedugul a villamos- és buszforgalom.
au. az az egyetlen szakasz a
au. az az egyetlen szakasz a városban, ahol én is ott mentem eddig, mert sosem lehetett tudni, hogy ki merre meddig mikor és hogy van a feltúrások, egyirányúsítások stb. miatt. de mostmár van legalább bkvnak sáv, az ugyanannyira szabálytalan de nem annyira veszélyes, nem értem miért ott ment...
---------------------------------------
ha ideírom, hogy lila ffi outi peugeot akkor fogtok látni ám?
A baleset egyébként a
A baleset egyébként a kereszteződésektől távol, a Kálvin felé tartó villamospályán történt, ha jól láttam.
Azt hiszem, hogy most
Azt hiszem, hogy most igazából csak úgy tud az ember "normálisan" átjutni a hídtól az Astoria felé, ha átalakul villamossá, és velük, vagy az ő zöldlámpájukkal megy át a kereszteződésen. Ami van buszsáv, ha jól láttam, elmegy jobbra az Üllői felé. Szóval én csak ezen a rövid szakaszon használom a sínt. Pedig nagy a kísértés, mert ott legalább sima a beton :-S
+1
+1
"De jó lenne, ha
"De jó lenne, ha megépülne végre a biciklisáv a Kiskörúton..."
Jó lenne , ha csak ott épülne biciklis sáv, ahol az autók max. hetvennel (amiből kilencven lesz) mehetnek, mert az a sebesség már - az autópályához hasonlóan - erősen veszélyezteti a kerékpáros közlekedést. A többi helyen pedig - ahogy eddig is - vigyázzanak ránk!
Ja, és lenne annyi autó a belvárosban, amit az utak áteresztő képessége még el tud viselni :-)
Ez viszont egy külön blogba való.
Én csak "csodálom" a sínek közt hajtókat, mert rögtön az első kerékpáros utamon, amikor villamos sínt kereszteztem, egyből marasztalta is az első kerekemet, és paff! : )
"A többi helyen pedig -
"A többi helyen pedig - ahogy eddig is - vigyázzanak ránk!"
Hát talán ne egészen úgy, ahogy eddig. Egy kicsit jobban...
Jó lenne , ha csak ott épülne biciklis sáv, ahol az autók max. hetvennel (amiből kilencven lesz) mehetnek, mert az a sebesség már - az autópályához hasonlóan - erősen veszélyezteti a kerékpáros közlekedést.
Városon belül most is csak ötvennel mehetnek az autók, ha nem tévedek. És ha mindenki betartaná az alapvető szabályokat (autós és kerékpáros egyaránt!) lehet, hogy nem is kellene városon belül bicikliutakról és sávokról beszélni.
Néha pedig a villamos sínen a legegyszerűbb a közlekedés. A Szabadság híd és a Kálvin tér között én is azon megyek. Azon egyszerű okból, hogy kb. múlt hétig nem is volt más lehetőség.
Flicka
KRESZ szerint: 26.§...(2)
KRESZ szerint:
26.§...(2) Ha a „Sebességkorlátozás” jelzőtábla lakott területen 50 km/óránál, lakott területen kívül 90 km/óránál nagyobb sebességet jelez, személygépkocsival, motorkerékpárral és a 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival legfeljebb a jelzőtáblán megjelölt sebességgel szabad közlekedni.
Ehhez jön még +15km/h (büntetendő gyorshajtás alsó sebességhatára <30.000,-Ft>) és máris 90 közelében vagyunk.
Ilyen út pl. a Szentendrei-Batthyány, ami bringával is szabályosan járható.
A kerékpárút sajna még
A kerékpárút sajna még így is veszélyesebb, mint a normál úttest!
Hollandiában sincs sokkal másképp. Ott olyan jók a belvárosi bringasávok, hogy - bár a robogósok is azt használják! - elaltatják az embert, és a mellékutcából kivágódó busz pedig nagy "meglepetést" okoz :-/
Külön kerékpársáv a budapesti, belvárosi utakra jelenleg utópisztikus gondolat: vagy a gyalogosoktól vesszük el, vagy az autósoktól (és magunktól).
Az előbbi: valahogy eléggé utálom, ha a körúti kirakatok nézegetése közben fejben kell tartsam, hogy még véletlen se tévedjek a kerékpár sávba. Ez mondjuk pl. egy puhább, elválasztó burkolatsáv berakásával valamennyire orvosolható lenne. Ha viszont át akarok menni az úton, duplán kell figyelni, először a bringasávra, aztán az autókra, engem ez nagyon zavar, és ahol rosszul oldották meg, ott egyenesen mégjobban.
Az utóbbi: egy jó kerékpársáv a keskenyre méretezett útsávokból egy autónyit levesz. Mindannyian ezt szeretnénk, vagyis egy lődörgő-gyalogos-mentes, szép, széles, külön sávot, ahol még előzni is lehet. Ez gyakorlatilag az autóforgalom teljes háttérbe szorulását eredményezné, (a parkolósávokról, autóparkolásról még szó sem esett).
Ezt vajon mikor érhetjük el ebben az országban?
A megoldás: CM :-) Addig is az együtt bringázás!
Az egyetlen valamelyest működő bringasáv nálunk a Bajcsy rövidke, - a gyalogosoktól korláttal zárt - szakasza, ami meg abban gáz, ha bármi van, nehéz (lehetetlen) félreállni a bringával és a parkoló autókból is rámennek gyalog.
A másik gond egy jól megépített bringaúttal: mi van, ha vége van?
Kedves Hölgyem/Uram, a
Kedves Hölgyem/Uram,
a Bajcsín nincsen biciklisáv, hanem gyalog- és kerékpárút van. Fontos különbség. (És van, ahol helyesen is tetszik használni a biciklisáv fogalmát.)
Köszönöm a figyelmet, bonnie magyar hangját hallották :)
Köszönöm a
Köszönöm a kiigazítást!
Tegnap gyalog jártam ott, és egy kicsit rettegve figyelgettem a kereszteződésekben mindenfelé a megkacskaringósított kerékpársztrádát, mert senki sem a gondosan kialakított kanyarkákban hajtott, hanem a gyalogosokkal válvetve...
Vannak helyek, ahol szerintem is van értelme a külön utaknak, pl. ahol - egy darabig - semmi sem keresztezi az utakat, mondjuk a hidakon.
Köszi, dezso! Kinevezhetlek
Köszi, dezso! Kinevezhetlek szóvivőmnek? A díjazásról majd megállapodunk ;) Mondjuk minden szerdán vacsorázhatsz a számlámra a Millin, hmmm?
bonnie
Persze, persze! A
Persze, persze!
A meghívást is elfogadom, amint kijutok egyszer :)
A baleset kb itt történt.
A baleset kb itt történt. A busz átlósan mindkét sínpárt elfoglalta, szóval a villamosok mindkét irányból sorban álltak.
Azon a szakaszon egyébként teljesen értelmetlen a sínen menni. A Kálvin felől 100% szabályosan az úton járható a szakasz. A híd felől pedig egészen a Kálvinig szintén el lehet jutni az úton (tehát ott is. ahol a baleset történt), csak a téren kell a síneket keresztezni a Lónyai után. Itt persze be lehet menni a sínekre a megállónál, de szükségtelen, mert a megálló bal oldalán lévő 2x1 sávos út is tökéletesen használható. A megálló utáni kereszteződésben persze nagyon észnél kell lenni a Múzeum körút felé indulva, de megoldható.
dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
petiBlog
"A megálló utáni
"A megálló utáni kereszteződésben persze nagyon észnél kell lenni a Múzeum körút felé indulva, de megoldható." - na igen, itt a múltkor majdnem elcsesztek a jobbról érkező autók.
__________________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...
Pedig van (tegnap
Pedig van (tegnap legalábbis volt) egyenesen-zöld az Astoria felé, igazából csak a sínek keresztezésénél kell nagyon figyelni (abból cserébe egy darabig egy párral több van, mint feltétlen szükséges).
+1 Hamar átszoktam a 2*1
+1
Hamar átszoktam a 2*1 sávra a megállónál. Astoria-Kálvin-Fővám járható, sajnos az útburkolat elég rázós :(
Ezek szerint akkor más is
Ezek szerint akkor más is keménynek itéli azt a részt. Ezek szerint nem én vagyok túl besz@ri :)
Amúgy valaki elmondaná a villamos lámpák jelentését?
Mert hiábba kukkolom, ha egyszer nem értem hogy mit jelent:)
Ennél a kereszteződésnél ha a sinről akarunk átvágodni pedig nem ártana.
... piros . s
... piros
. sárga
.
: zöld
.
. jobbra zöld
.
. balra zöld
Szerintem.
Én meg úgy emléxem, hogy
Én meg úgy emléxem, hogy a kanyarodó zöldek is 2+1 bogyóval vannak jelölve.
És magyarázatként fontos még az is (ami nem látszik az egyébként zseniális ábrákon), hogy pozícióban szintén fentről lefelé van a piros-sárga-zöld
------------
Life is Random
Kivéve, ha a régi
Kivéve, ha a régi klasszikus lámpa van fenn, ami a jelzéseket egymás mellé/alá rendezett több lámpából állítja össze.
www.gruppetto.hu
Mintha felülről látnál
Mintha felülről látnál egy rendőrbácsit: vízszintesen tilos, egy pont megfelel a pálcájának a magasba emelésének, a két függőleges pont a te utaddal párhuzamos, akkor mehetsz.
éééés tényleg. erre nem
éééés tényleg. erre nem gondoltam volna soha :D
nagyon jó meglátás!
------------
Life is Random
Még a végén kiderül,
Még a végén kiderül, hogy innen ered a "rendőrlámpa" illetve "villanyrendőr" kifejezés?
Vagy az csak a forgalomirányító szerepkör hasonlósága miatt van? (Eddig így gondoltam, de nem is hasonlítgattam a fehér pöttyöket a kék emberekhez!)
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
De veheted úgy is, hogy
De veheted úgy is, hogy két villamosvonal keresztezi egymást, s látod, hogy melyik irányba szabad.
Ez olyan titkosan kódolt
Ez olyan titkosan kódolt békávés hadidolog, ne is akarjátok megfejteni! :-))
Gyakorlatilag a három
Gyakorlatilag a három lámpa pozíciója megfelel a normál piros-sárga-zöld lámpák pozíciójának.
--
kossuth - himmel.hu
+1 én is arra járok
+1
én is arra járok mindennap, és láttam a helyszínt és nem értem minek ment ott.
1. villamos előtt nem megyek, csak mögötte
2. szembe sem megyek vele
A Vámház krt egyáltalán
A Vámház krt egyáltalán nem veszélyes környék. Pláne most h vége a hídfelújításnak. A Múzeum krt.-ra simán úgy kanyarodsz, ahogy az autók. A villamossín viszont szerintem is az (itt). Bár még mindig nem értem hogy történt ez a baleset, hiszen mindez a Lónyay előtt volt még - ott tényleg minek rámenni a sínre. Na de mit keresett a sínen a busz?? És ha mindketten egy irányba haladtak akkor hogy tudta elcsapni?
Remélem jól van a sérült.
Épp a Lónyainál mész át
Épp a Lónyainál mész át (az autókkal együtt) a villamossínen, hogy tovább tudj haladni (az autókkal együtt) az Astoria felé...
Az indexen az oldalsávban
Az indexen az oldalsávban látszik, hogy van egy csomó komment a cikkhez, de úgy tűnik, leszedték őket. Amit el tudtam olvasni, az az volt, hogy egy csaj éppen elkezdte helyesbíteni a cikket, hogy nem "fiatalember" volt, hanem pont az ő anyukája, stb. Lehet, hogy másban sem korrekt a tudósítás...
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
pont ott mentem en is
pont ott mentem en is tegnap. nem igazan szeretem azt a szakaszt, a kalvin fele keves a hely ott kell szlalomozni az autok kozott, aztan onnan az ulloi felel szokok lekanyarodni na ott a keresztezodes az kesz kaosz. mondjuk piroslampazni szoktam (ej ej) de jol benezek jon e villamos vagy nem vagy jon e balrol kocsisor.
a balaset szakaszan is voltam tegnap, beneztem egy boltba (nem volt ragadozo atkajuk a piszkoknak), na azt nem ertem hogy ott hogyan utotte el a busz mert az a resz tok kihalt es tag.
aztan vissza a ulloi fele sineztem egy darabon de kurvara figyeltem ne jojjon senki mogottem
tovabbra se ertem ez a baleset hogyan tortent
- ez en kommentem se jelent meg a indexen
-----
"stoptábla, át rajta"
Én 10:00 fele jártam arra,
Én 10:00 fele jártam arra, akkor ment a rendőr, és már állta a forgalom.
Amikor befejezték a feltúrást, én kipróbáltam az autósok sávját, és a villamost. Aztán volt egy esésem, mikor az autós is befordult mögöttem, és előzékenyen (mármint nem akart zavarni) megelőzött, és én is helyet akartam adni. Na, azóta a déli járdán tekerek Budáról Pestre, és mivel a pesti oldalon még nincs kész a járdaszegély, kis odafigyeléssel tökéletes a csatlakozás a BKV-sávba. A villamossín ideje lejárt:)
Azonban a busz tényleg érdekes kérdés, főleg hogy hogy a Fővám felől ment a Kálvinfelé, az eleje mégis a neki szembesávban volt...
A cikk szerint a bringás a
A cikk szerint a bringás a villamossínen közlekedett. Gratulálok neki, sikerült növelnie a biciklisek népszerűségét!
en spec leszarom h milyen
en spec leszarom h milyen nepszeruek a bicosok. ott megyek ahol tudok. epp ezert kurvara nem erdekel h hany km bicout van mert feleslegesek
-----
"stoptábla, át rajta"
asszem az ilyen
asszem az ilyen hozzászólásokra illik odaírni, hogy plusszegy, ezzel én is így vagyok :)
Pedig annyira nem
Pedig annyira nem irreleváns, hogy más parasztsága miatt utálnak-e engem.
+1 ... a bringások is
+1
... a bringások is kellő figyelmet kapnának, ha megfelelő mennyiségű jövedéki adó terhelné az üzemanyagukat ...
++++1 -----------------------
++++1
------------------------------
1. Forza AS Roma per sempre!
2. Scott Contessa 50, kedvesen csak Scotty drágám :)
3. Fehér Specialized Air Force 3 bukó :)
Állítólag "Behajtani
Állítólag "Behajtani tilos, kivéve BKV" tábla volt kinn, tehát mint tudjuk, kerékpárral és konflissal is be lehet hajtani. A bkvfigyelőre kommentáló lánya szerint a buszos volt a hibás (nem tartott elég követési távolságot). Amúgy a cikkben sem írták, hogy a kerékpáros szabálytalan volt.
Hogy mi az igazság, azt nem biztos, hogy megtudjuk :)
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Á, most miattad
Á, most miattad beleolvastam a bkvfigyelős kommentekbe. Kénytelen vagyok kimenni kicsit a napra, hogy az ott látott sötétséget (minden részről) oszlassam kicsit bátyánk, a Nap segítségével.