"Elütött egy villamossíneken közlekedő biciklist egy BKV-busz ma délelőtt, a baleset miatt egy órán át a villamosforgalom a 47-49-es villamos vonalán az érintett szakaszon - tájékoztatta a BKV fődiszpécsere az MTI-t. A biciklist kórházban ápolják."

Folytatás

De jó lenne, ha megépülne végre a biciklisáv a Kiskörúton...

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
miló képe

Ott vigyázni kell, lefele a

Ott vigyázni kell, lefele a hídról Pesten balról kikanyarodó láthatatlan járművekre.

2
vizsu képe

Ott van egy lámpa... Talán

Ott van egy lámpa... Talán pont ezért.
Remélem, nem lett nagyobb baja...

3
tolbeni képe

Egyébként a KRESZ tiltja a

Egyébként a KRESZ tiltja a sínezést?
-
Beni
sötétkék outis, kék bukóval, napszemcsiben és intek mindig!!! :-)
Általában Budakalász, Szentendre, Budapest környékén rakom.

4
j_gergo képe

Már hogy a fenébe nem

Már hogy a fenébe nem tiltaná. De nem ez a lényeg, a KRESZ még rengeteg dolgot tilt, amit magunk veszélyeztetése és mások feltartása nélkül simán meg tudok csinálni: piros lámpán átmenve kisívben jobbra kanyarodni, "motorossávban" óvatosan csorogni, Lánchídon biciklizni mind tilos, mégis csinálom. A villamossínen viszont bármi történik, a a villamos nem tud kikerülni, és óriási dugót okozok.

5
Lathor képe

Kieg.: csak a zárt

Kieg.: csak a zárt sínpályát tiltja.

6
makimajom képe

Kieg: Az olyan párhuzamos

Kieg: Az olyan párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten, ahol a forgalmi sávokat útburkolati jellel jelölték, és a villamosvágányok az úttest közepén egymás mellett helyezkednek el, a villamospályára - a bekanyarodás és a megfordulás esetét kivéve - nem szabad ráhajtani.

7
Lathor képe

Kieg.: már bocs, de az én

Kieg.: már bocs, de az én definícióm jobb volt :) a 38. § (6) üti a tiédet. A zárt sínpálya nem csak a fizikai akadályt hanem a záróvonalat is jelenti.

8
steerio képe

Kieg.: a biciklisek nagy

Kieg.: a biciklisek nagy részének halvány fogalma sincs arról, mi az a záróvonal.

9
Dor_ka(nembelépve) képe

kis ívben balra tilos, nem?

kis ívben balra tilos, nem? Jobbra én csak úgy tudok:)

10
Tomacher képe

Én szoktam nagy ívben

Én szoktam nagy ívben jobbra fordulni.

Amikor megyek haza a lakótelepre, akkor a főútról egy nagyon jól belátható kisutcába fordulok szélesen jobbra, és utána rögtön szűken balra :)

------------
Life is Random

11
Prof.gruppetto.hu képe

Piros jelzésnél jobbra is

Piros jelzésnél jobbra is tilos. :) (Ez volt a lényege a mondatnak.)

www.gruppetto.hu

12
j_gergo képe

"De jó lenne, ha

"De jó lenne, ha megépülne végre a biciklisáv a Kiskörúton..."

De jó lenne, ha nem biciklizne senki a villamossínen. Azon kívül, hogy meg is halhat az illető, egy ilyen baleset miatt órákig áll a villamosforgalom. Ami óriási kár a BKV-nak és kár a dolgozni menő utasoknak. A villamossín nem a miénk, ezt tudomásul kell venni.

És az nem mentség, hogy máshol nem fér el. Lehet centizni az autók közt vagy lassan (lépésben) és illedelmesen lehet a járdán menni.

Ugyanígy dühös vagyok a villamossínen karambolozó autósokra is (hetenként egy a Kosztolányin pl). Miattuk már késtem le vonatot is, mert ilyenkor kilóméter hosszan bedugul a villamos- és buszforgalom.

13
marla képe

au. az az egyetlen szakasz a

au. az az egyetlen szakasz a városban, ahol én is ott mentem eddig, mert sosem lehetett tudni, hogy ki merre meddig mikor és hogy van a feltúrások, egyirányúsítások stb. miatt. de mostmár van legalább bkvnak sáv, az ugyanannyira szabálytalan de nem annyira veszélyes, nem értem miért ott ment...

---------------------------------------
ha ideírom, hogy lila ffi outi peugeot akkor fogtok látni ám?

14
Muminnembe képe

A baleset egyébként a

A baleset egyébként a kereszteződésektől távol, a Kálvin felé tartó villamospályán történt, ha jól láttam.

15
vizsu képe

Azt hiszem, hogy most

Azt hiszem, hogy most igazából csak úgy tud az ember "normálisan" átjutni a hídtól az Astoria felé, ha átalakul villamossá, és velük, vagy az ő zöldlámpájukkal megy át a kereszteződésen. Ami van buszsáv, ha jól láttam, elmegy jobbra az Üllői felé. Szóval én csak ezen a rövid szakaszon használom a sínt. Pedig nagy a kísértés, mert ott legalább sima a beton :-S

16
XaB képe

+1

+1

17
Torpedo képe

"De jó lenne, ha

"De jó lenne, ha megépülne végre a biciklisáv a Kiskörúton..."
Jó lenne , ha csak ott épülne biciklis sáv, ahol az autók max. hetvennel (amiből kilencven lesz) mehetnek, mert az a sebesség már - az autópályához hasonlóan - erősen veszélyezteti a kerékpáros közlekedést. A többi helyen pedig - ahogy eddig is - vigyázzanak ránk!
Ja, és lenne annyi autó a belvárosban, amit az utak áteresztő képessége még el tud viselni :-)
Ez viszont egy külön blogba való.

Én csak "csodálom" a sínek közt hajtókat, mert rögtön az első kerékpáros utamon, amikor villamos sínt kereszteztem, egyből marasztalta is az első kerekemet, és paff! : )

18
Flicka képe

"A többi helyen pedig -

"A többi helyen pedig - ahogy eddig is - vigyázzanak ránk!"

Hát talán ne egészen úgy, ahogy eddig. Egy kicsit jobban...

Jó lenne , ha csak ott épülne biciklis sáv, ahol az autók max. hetvennel (amiből kilencven lesz) mehetnek, mert az a sebesség már - az autópályához hasonlóan - erősen veszélyezteti a kerékpáros közlekedést.

Városon belül most is csak ötvennel mehetnek az autók, ha nem tévedek. És ha mindenki betartaná az alapvető szabályokat (autós és kerékpáros egyaránt!) lehet, hogy nem is kellene városon belül bicikliutakról és sávokról beszélni.

Néha pedig a villamos sínen a legegyszerűbb a közlekedés. A Szabadság híd és a Kálvin tér között én is azon megyek. Azon egyszerű okból, hogy kb. múlt hétig nem is volt más lehetőség.

Flicka

19
gabo- képe

KRESZ szerint: 26.§...(2)

KRESZ szerint:
26.§...(2) Ha a „Sebességkorlátozás” jelzőtábla lakott területen 50 km/óránál, lakott területen kívül 90 km/óránál nagyobb sebességet jelez, személygépkocsival, motorkerékpárral és a 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival legfeljebb a jelzőtáblán megjelölt sebességgel szabad közlekedni.
Ehhez jön még +15km/h (büntetendő gyorshajtás alsó sebességhatára <30.000,-Ft>) és máris 90 közelében vagyunk.
Ilyen út pl. a Szentendrei-Batthyány, ami bringával is szabályosan járható.

20
Torpedo képe

A kerékpárút sajna még

A kerékpárút sajna még így is veszélyesebb, mint a normál úttest!

Hollandiában sincs sokkal másképp. Ott olyan jók a belvárosi bringasávok, hogy - bár a robogósok is azt használják! - elaltatják az embert, és a mellékutcából kivágódó busz pedig nagy "meglepetést" okoz :-/

Külön kerékpársáv a budapesti, belvárosi utakra jelenleg utópisztikus gondolat: vagy a gyalogosoktól vesszük el, vagy az autósoktól (és magunktól).
Az előbbi: valahogy eléggé utálom, ha a körúti kirakatok nézegetése közben fejben kell tartsam, hogy még véletlen se tévedjek a kerékpár sávba. Ez mondjuk pl. egy puhább, elválasztó burkolatsáv berakásával valamennyire orvosolható lenne. Ha viszont át akarok menni az úton, duplán kell figyelni, először a bringasávra, aztán az autókra, engem ez nagyon zavar, és ahol rosszul oldották meg, ott egyenesen mégjobban.

Az utóbbi: egy jó kerékpársáv a keskenyre méretezett útsávokból egy autónyit levesz. Mindannyian ezt szeretnénk, vagyis egy lődörgő-gyalogos-mentes, szép, széles, külön sávot, ahol még előzni is lehet. Ez gyakorlatilag az autóforgalom teljes háttérbe szorulását eredményezné, (a parkolósávokról, autóparkolásról még szó sem esett).
Ezt vajon mikor érhetjük el ebben az országban?
A megoldás: CM :-) Addig is az együtt bringázás!

Az egyetlen valamelyest működő bringasáv nálunk a Bajcsy rövidke, - a gyalogosoktól korláttal zárt - szakasza, ami meg abban gáz, ha bármi van, nehéz (lehetetlen) félreállni a bringával és a parkoló autókból is rámennek gyalog.

A másik gond egy jól megépített bringaúttal: mi van, ha vége van?

21
dezso képe

Kedves Hölgyem/Uram, a

Kedves Hölgyem/Uram,

a Bajcsín nincsen biciklisáv, hanem gyalog- és kerékpárút van. Fontos különbség. (És van, ahol helyesen is tetszik használni a biciklisáv fogalmát.)

Köszönöm a figyelmet, bonnie magyar hangját hallották :)

22
Torpedo képe

Köszönöm a

Köszönöm a kiigazítást!
Tegnap gyalog jártam ott, és egy kicsit rettegve figyelgettem a kereszteződésekben mindenfelé a megkacskaringósított kerékpársztrádát, mert senki sem a gondosan kialakított kanyarkákban hajtott, hanem a gyalogosokkal válvetve...

Vannak helyek, ahol szerintem is van értelme a külön utaknak, pl. ahol - egy darabig - semmi sem keresztezi az utakat, mondjuk a hidakon.

23
bonnie képe

Köszi, dezso! Kinevezhetlek

Köszi, dezso! Kinevezhetlek szóvivőmnek? A díjazásról majd megállapodunk ;) Mondjuk minden szerdán vacsorázhatsz a számlámra a Millin, hmmm?
bonnie

24
dezso képe

Persze, persze! A

Persze, persze!

A meghívást is elfogadom, amint kijutok egyszer :)

25
dobákpeti képe

A baleset kb itt történt.

A baleset kb itt történt. A busz átlósan mindkét sínpárt elfoglalta, szóval a villamosok mindkét irányból sorban álltak.
Azon a szakaszon egyébként teljesen értelmetlen a sínen menni. A Kálvin felől 100% szabályosan az úton járható a szakasz. A híd felől pedig egészen a Kálvinig szintén el lehet jutni az úton (tehát ott is. ahol a baleset történt), csak a téren kell a síneket keresztezni a Lónyai után. Itt persze be lehet menni a sínekre a megállónál, de szükségtelen, mert a megálló bal oldalán lévő 2x1 sávos út is tökéletesen használható. A megálló utáni kereszteződésben persze nagyon észnél kell lenni a Múzeum körút felé indulva, de megoldható.

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog

26
SzCiklon képe

"A megálló utáni

"A megálló utáni kereszteződésben persze nagyon észnél kell lenni a Múzeum körút felé indulva, de megoldható." - na igen, itt a múltkor majdnem elcsesztek a jobbról érkező autók.
__________________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...

27
dezso képe

Pedig van (tegnap

Pedig van (tegnap legalábbis volt) egyenesen-zöld az Astoria felé, igazából csak a sínek keresztezésénél kell nagyon figyelni (abból cserébe egy darabig egy párral több van, mint feltétlen szükséges).

28
Oversize Load képe

+1 Hamar átszoktam a 2*1

+1
Hamar átszoktam a 2*1 sávra a megállónál. Astoria-Kálvin-Fővám járható, sajnos az útburkolat elég rázós :(

29
Icehill képe

Ezek szerint akkor más is

Ezek szerint akkor más is keménynek itéli azt a részt. Ezek szerint nem én vagyok túl besz@ri :)

Amúgy valaki elmondaná a villamos lámpák jelentését?
Mert hiábba kukkolom, ha egyszer nem értem hogy mit jelent:)
Ennél a kereszteződésnél ha a sinről akarunk átvágodni pedig nem ártana.

30
j_gergo képe

...  piros     .    s

...  piros
 
 
.    sárga
 
 
.
:    zöld
 
 
  .
.    jobbra zöld
 
 
.
  .  balra zöld
 
 
Szerintem.

31
Tomacher képe

Én meg úgy emléxem, hogy

Én meg úgy emléxem, hogy a kanyarodó zöldek is 2+1 bogyóval vannak jelölve.

És magyarázatként fontos még az is (ami nem látszik az egyébként zseniális ábrákon), hogy pozícióban szintén fentről lefelé van a piros-sárga-zöld

------------
Life is Random

32
Prof.gruppetto.hu képe

Kivéve, ha a régi

Kivéve, ha a régi klasszikus lámpa van fenn, ami a jelzéseket egymás mellé/alá rendezett több lámpából állítja össze.

www.gruppetto.hu

33
adamekp képe

Mintha felülről látnál

Mintha felülről látnál egy rendőrbácsit: vízszintesen tilos, egy pont megfelel a pálcájának a magasba emelésének, a két függőleges pont a te utaddal párhuzamos, akkor mehetsz.

34
Tomacher képe

éééés tényleg. erre nem

éééés tényleg. erre nem gondoltam volna soha :D
nagyon jó meglátás!

------------
Life is Random

35
vaandor képe

Még a végén kiderül,

Még a végén kiderül, hogy innen ered a "rendőrlámpa" illetve "villanyrendőr" kifejezés?

Vagy az csak a forgalomirányító szerepkör hasonlósága miatt van? (Eddig így gondoltam, de nem is hasonlítgattam a fehér pöttyöket a kék emberekhez!)

- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."

36
adamekp képe

De veheted úgy is, hogy

De veheted úgy is, hogy két villamosvonal keresztezi egymást, s látod, hogy melyik irányba szabad.

37
Torpedo képe

Ez olyan titkosan kódolt

Ez olyan titkosan kódolt békávés hadidolog, ne is akarjátok megfejteni! :-))

38
kossuth képe

Gyakorlatilag a három

Gyakorlatilag a három lámpa pozíciója megfelel a normál piros-sárga-zöld lámpák pozíciójának.

--
kossuth - himmel.hu

39
tatjana képe

+1 én is arra járok

+1
én is arra járok mindennap, és láttam a helyszínt és nem értem minek ment ott.
1. villamos előtt nem megyek, csak mögötte
2. szembe sem megyek vele

40
msr képe

A Vámház krt egyáltalán

A Vámház krt egyáltalán nem veszélyes környék. Pláne most h vége a hídfelújításnak. A Múzeum krt.-ra simán úgy kanyarodsz, ahogy az autók. A villamossín viszont szerintem is az (itt). Bár még mindig nem értem hogy történt ez a baleset, hiszen mindez a Lónyay előtt volt még - ott tényleg minek rámenni a sínre. Na de mit keresett a sínen a busz?? És ha mindketten egy irányba haladtak akkor hogy tudta elcsapni?
Remélem jól van a sérült.

41
dezso képe

Épp a Lónyainál mész át

Épp a Lónyainál mész át (az autókkal együtt) a villamossínen, hogy tovább tudj haladni (az autókkal együtt) az Astoria felé...

42
Krisztab. képe

Az indexen az oldalsávban

Az indexen az oldalsávban látszik, hogy van egy csomó komment a cikkhez, de úgy tűnik, leszedték őket. Amit el tudtam olvasni, az az volt, hogy egy csaj éppen elkezdte helyesbíteni a cikket, hogy nem "fiatalember" volt, hanem pont az ő anyukája, stb. Lehet, hogy másban sem korrekt a tudósítás...

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

43
mangorlo képe

pont ott mentem en is

pont ott mentem en is tegnap. nem igazan szeretem azt a szakaszt, a kalvin fele keves a hely ott kell szlalomozni az autok kozott, aztan onnan az ulloi felel szokok lekanyarodni na ott a keresztezodes az kesz kaosz. mondjuk piroslampazni szoktam (ej ej) de jol benezek jon e villamos vagy nem vagy jon e balrol kocsisor.

a balaset szakaszan is voltam tegnap, beneztem egy boltba (nem volt ragadozo atkajuk a piszkoknak), na azt nem ertem hogy ott hogyan utotte el a busz mert az a resz tok kihalt es tag.

aztan vissza a ulloi fele sineztem egy darabon de kurvara figyeltem ne jojjon senki mogottem

tovabbra se ertem ez a baleset hogyan tortent

- ez en kommentem se jelent meg a indexen

-----

"stoptábla, át rajta"

44
Puding képe

Én 10:00 fele jártam arra,

Én 10:00 fele jártam arra, akkor ment a rendőr, és már állta a forgalom.
Amikor befejezték a feltúrást, én kipróbáltam az autósok sávját, és a villamost. Aztán volt egy esésem, mikor az autós is befordult mögöttem, és előzékenyen (mármint nem akart zavarni) megelőzött, és én is helyet akartam adni. Na, azóta a déli járdán tekerek Budáról Pestre, és mivel a pesti oldalon még nincs kész a járdaszegély, kis odafigyeléssel tökéletes a csatlakozás a BKV-sávba. A villamossín ideje lejárt:)
Azonban a busz tényleg érdekes kérdés, főleg hogy hogy a Fővám felől ment a Kálvinfelé, az eleje mégis a neki szembesávban volt...

45
Krisi képe

A cikk szerint a bringás a

A cikk szerint a bringás a villamossínen közlekedett. Gratulálok neki, sikerült növelnie a biciklisek népszerűségét!

46
mangorlo képe

en spec leszarom h milyen

en spec leszarom h milyen nepszeruek a bicosok. ott megyek ahol tudok. epp ezert kurvara nem erdekel h hany km bicout van mert feleslegesek

-----

"stoptábla, át rajta"

47
Krisi képe

asszem az ilyen

asszem az ilyen hozzászólásokra illik odaírni, hogy plusszegy, ezzel én is így vagyok :)

48
Peta képe

Pedig annyira nem

Pedig annyira nem irreleváns, hogy más parasztsága miatt utálnak-e engem.

49
R-nesto képe

+1 ... a bringások is

+1

... a bringások is kellő figyelmet kapnának, ha megfelelő mennyiségű jövedéki adó terhelné az üzemanyagukat ...

50
Frajti képe

++++1 -----------------------

++++1

------------------------------

1. Forza AS Roma per sempre!
2. Scott Contessa 50, kedvesen csak Scotty drágám :)
3. Fehér Specialized Air Force 3 bukó :)

51
Krisztab. képe

Állítólag "Behajtani

Állítólag "Behajtani tilos, kivéve BKV" tábla volt kinn, tehát mint tudjuk, kerékpárral és konflissal is be lehet hajtani. A bkvfigyelőre kommentáló lánya szerint a buszos volt a hibás (nem tartott elég követési távolságot). Amúgy a cikkben sem írták, hogy a kerékpáros szabálytalan volt.

Hogy mi az igazság, azt nem biztos, hogy megtudjuk :)

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

52
dezso képe

Á, most miattad

Á, most miattad beleolvastam a bkvfigyelős kommentekbe. Kénytelen vagyok kimenni kicsit a napra, hogy az ott látott sötétséget (minden részről) oszlassam kicsit bátyánk, a Nap segítségével.