Ha minden igaz, pár éven belül biciklikölcsönző rendszere lesz a városnak. Lehet szép és csúnya, jó és rossz. Kele Sára, a Műegyetem ipari termék- és formatervező szak végzős hallgatója a napokban diplomázott ilyen témájú tervével. Erről olvashattok a hg.hu portálon, de ha felkeltette a kíváncsiságotokat, lesz ma (06.24. szerda) egy bemutató is délután hatkor a Mumusban (VII. Dob u. 18).













jé őt ismerem. a bicikli
jé őt ismerem. a bicikli tetszik, azért maradnék az outimnál, ha ezzel mennék, szerintem leelőznének az autók a váci úton.
De van aki csak közlekedik
De van aki csak közlekedik és nem az autókkal versenyzik, de sokszor ezzel is lehagyhatod őket :)
Sajnos ma autóba kellett
Sajnos ma autóba kellett ülnöm.Szerintem ha begipszelt lábakkal toltad volna mellettem a bicajt, akkor is megelőztél volna.
A tervek jók, és
A tervek jók, és igényesen ki van dolgozva. szívesen elmennék, de sajna a programomat már nem tudom keresztbe szervezni :(
Ha valaki el tud menni igazán élménybeszámolhatna!
Gratula a tervezőnek!
------------
Life is Random
en meg terden allva fogok
en meg terden allva fogok konyorogni a varosvezetes elott, hogy NE CSINALJAK MEG!!!
a fele penzt ugyis ellopjak a masik felebel, meg a legbenabb leghasznalhatatlanabb szart foglyak megepiteni, ami utan majd mi mosakodhatunk. Sokkal jobban jarunk ha ezek semmi, de SEMMIT sem epitenek kerekparos infrastruktura gyanant az elkovetkezendo 2 evben!!!
Azért arra kíváncsi
Azért arra kíváncsi lennék, hogy zöld és kerékpárosügyben a 2 év múlva következő másik csapat mennyivel lesz jobb.
Mondjuk a másik oldalnak kevesebb politikusa ül börtönben jelenleg.
Nem, nem felreertessz.
Nem, nem felreertessz. apolitika rulez...
Arra nyilvanulok, hogy addigra anniy ember fog bringaval jarni, hogy a regnalo hatalom kutya kotelessege lesz, szuperjol megepiteni mindent, mert ok mar nem a jovonek epitenek hanem a jelennek (btw. ez idegesit a legjobban a magyar beruhazasokkal, hogy ez nem igy van)
gepljelll marn rendeen!
gepljelll marn rendeen! :)
nem vagy te Török Szultán
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
nem is, ő Fülig Jimmy ;)
nem is, ő Fülig Jimmy ;)
én kérek elnézést
én kérek elnézést :)
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Csak a jövőnek érdemes
Csak a jövőnek érdemes építeni, a jelennek hülyeség. Mert a jelennek van egy olyan tulajdonsága, hogy elég hamar múlt lesz belőle...
Nem baj az, ha valaki előre gondolkodik, sőt. A baj az, hogy a többi érved viszont elég jól megállja a helyét...
Ez a rendszer definíció
Ez a rendszer definíció szerint a jövőnek épül! Hisz aki a jelenben biciklizik, annak már van biciklije, minek neki ilyen? (az esetek 95%-ában).
Aki viszont nem tud biciklizni mert reggel öltöny (viszont este nemgáz), mert hegynek fel nemmegy (lefelé viszont igen), mert nem jön be vecsésről (de a nyugatitól már tekerne), mert alapból nem jár be bicóval (de az ügyeket napközben intézné), mert nincs biciklije (viszont egyszer, ha ingyen van kipróbálná) --- annak hihetetlen nagy lehetőség!
Arról nem is beszélve, ha van egy ilyen rendszer, arra mindenki felfigyel. Az is észreveszi, hogy ez a város BICIKLIZIK, aki eddig vak volt erre. Ne várj két évet, mert leül
Dizájnhoz nem értek, de szerintem karakteres és feltűnő, tehát jó, és ez a forma szerethető is.
Viszont a név valahogy nem jön be.. de jobbat nem tudok..
nekem a név is bejön, sőt
nekem a név is bejön, sőt az is, hogy rögtön elkezdett hozzá láncszem formájú dizájn tárgyakat is gyártani, mint ahogy azt kultúrországok kultúr városaiban a saját köztéri brand-jeikkel teszik (gondolok itt a londoni telefonfülke teadobozosítására, vagy a barcelonai térkő táblacsokisítására (campercipősítésére). Én beleszerettem.
A hegymenetről jut egyébként eszembe, hogy Párizsban muszáj volt a kölcsönzési szisztémán változtatni, mert például a Monmarte-ról csak legurulni akartak a zemberek és felgurulni nem. Így most aki felteker a hegy tetején lévő dokkolóba az bónuszt kap.
A bico koncept egyetlen hibájának azt érzem, hogy a dokkolónál kicsi a reklámfelület. Mondjuk úgyis ellopná a reklámfelület pénzt a parking, vagy bárki más, szóval ez azért annyira nem baj. Csak úgy értem, hogy baj lenne, ha a szisztéma képes lenne korrupció nélkül itthon üzemelni é attól fenntartási bevételt várnának. No meg LÁMPA!!!! (a ledes pedál egyébként cuki ötlet)
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
én a bico -tól teljesen
én a bico -tól teljesen oda vagyok meg vissza
20 perc alatt épülne be a köznyelvbe, és mindenkiből előhozza a gyerekkori élményeit az akkor még nem derogáló, hanem kalandot jelentő bringáról
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
20 perc nem stimmel,
20 perc nem stimmel, szerintem 20 mp! :)
én még azt is megkockáztatom, hogy a bico logója akár lehet a keresett (de meg nem talált) MK logó is. Minden üzenet együtt van benne, úgymint láncszem = összefogás, láncszem = bicaj, láncszem = te is lehetsz része, lánszem = erőátvitel, és még lehetne fokozni. Ráadásul egy modern, absztrakt formavilág, mégis egyszerű és többrétegű, amire (ha jól értelmezem) az MK vezetés vágyik. Gyorsan el kéne csípni a csajt, mielőtt eladja külföldön és úgy válik milliomossá, mint a Rubik Ernő (itthon nem kellett, máshol világsiker).
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
persze, hogy nem kellett,
persze, hogy nem kellett, hiszen a rubik kocka ésszel működik, nem benzinnel. höhö
itt a csaj. :) örülök
itt a csaj. :)
örülök hogy így beindult a beszélgetés.
a bico nevet meg budapestnek szánom!
"a bico nevet meg
"a bico nevet meg budapestnek szánom"
Máshol nem is értenék :))
Több országban is
Több országban is értenék, méghozzá elég sikamlós értelmében is ennek a portugálul ugyanígy írt szónak.
Legtágabb értelemben csőr-t jelent, de egyebek mellett cumi-t és sz*pás-t azaz f****tio-t is. ;-)
__________________________________________________
Ami nem adekvált, azt meg köll jól adekválni, oszt az lössz.
igen, a kiegészítők
igen, a kiegészítők nagyon ott vannak!!
Ja, van itt üzleti érzék.
Ja, van itt üzleti érzék. Szép egységes arculat, szín, bringalánc-motívum...
Már látom, ahogy turisták ezrei viszik haza a budapesti Bicó táskát. Jó elképzelni, hogy egyszer majd nem (csak) matyóhímzést és orosz Матрёшка-babát és gipszlánchidat árulnak a Váciutcán, hanem valami eredetit is.
Amúgy Sinya tényleg nem is
Amúgy Sinya tényleg nem is értem ezt a destruktív hozzáállást!
Kérd ki a Parkingtól a közpénzből készült megvalósíthatósági tanulmányt, kritizáld meg, ha nem tetszik, ajánlj jobbat, fogadtasd el, kényszerítsd ki, hogy az valósuljon meg, stb. - Ne hagyd hogy elbasszák!
Pedig ez a te munkád gyümölcse is, az, hogy komolyan elindult a rendszer kiépítésének folyamata. A rendszeré, ami egy új szintre emeli a kerékpározást Budapesten (ld. fent).
Nagyon jó, hogy ennyire
Nagyon jó, hogy ennyire felpörögtek az események, de a közbringának csak az utolsónak kellene lennie a sorban. Miután a város felkészült a bringások fogadására, biciklis létesítményekkel, tájékoztatással, oktatással, stb.
Máskülönben csak annyit érünk el, hogy több tízezer ember száll le a BKV-ról biciklire, egyenest a járdákra, és soha többet nem vakarhatjuk le őket onnan. A városvezetés meg szépen szentesíti majd az új bicikliút hálózatot, követve a népakaratot. A kék táblák nem kerülnek olyan sokba.
Nagyobb öngól lesz ez így, mint annó a kerékpárutak követelése (amiből sárga festékkel osztott bringagyalogutak lettek).
A rendszeré, ami egy új szintre emeli a kerékpározást Budapesten
a járdára emeli majd :(((
ez szerintem nem igaz.
ez szerintem nem igaz. Minél többen bringáznak, annál többen fognak az úttesten tekerni (nagy számok törvénye), és ez pont jó arra, hogy sokan tekerjenek...
------------
Life is Random
Olvasd el ezt, érdemes (ha
Olvasd el ezt, érdemes (ha kell, lefordítom):
http://www.theworld.org/?q=node/10929&answer=true
Na ez az a cikk, ami az ég
Na ez az a cikk, ami az ég világon semmit nem bizonyít. 3 kiragadott példa, meg egy gyalogosszervezet vezetője nyilatkozik. Remélem nem erre alapozod, hogy pesten is ilyesmi lesz. Vagyis inkább remélem igen, mert akkor nem lesz ilyen ;-)
Amit én láttam Barcelonában, hogy az bicajosok harmada-negyede bicinggel közlekedik, és nekem nem tűnt fel az említett probléma (amúgy viszonylag korrekt infrájuk van). Mondjuk lehet én nem figyeltem rendesen.
Csináltak viszont 1,5
Csináltak viszont 1,5 méteres kampányt:
a birkózóöv gusztustalan színekben
illetve működés közben
Ez biztos nem a gyalogokat célozta ;) viszont tök jó ötlet.
Na ez az a cikk, ami az ég
Na ez az a cikk, ami az ég világon semmit nem bizonyít.
nem felmérés, csak azt mutatja, hogy ez a gond általánosan ismert, annyira hogy még egy angol nyelvű újság IS beszámol róla.
A barceloniai közbringáról először a Ville a vélo-ban olvastam*, ahol a sikereit taglalták, de itt is külön kitértek a járdázás okozta káoszra.
Nagyon érdekes, hogy a város hogyan válaszolt erre: a cikk sajnos nem közöl részleteket, de azt vettem ki belőle, hogy a járdázást végül elfogadta a hatóság, mert a BICIKLISEK BIZTONSÁGA A LEGFONTOSABB, és belátták, hogy sokan a járdákon kívül nem tudnak máshol tekerni (eleinte meg akarták tiltani).
A barceloniai kis utcák 90 százaléka enyirányú, de ezeket azóta sem nyitották meg a bicikliseknek (2008 december). A buszsávokat sem. A bringasávok bővítése csigalassúsággal halad.
A bicózók 9 százaléka váltott az autóról, a többi gyalogos vagy tömegközlekedő volt.
A kerékpárosok száma nőtt (a gyalogosok és a tömegközlekedők egy része biciklire vátott), ha pusztán ez a cél, akkor a közbringa siker.
De a városi tér újrafelosztásából semmi nem lett, az autóforgalom, a légszennyezés nem csökkentek.
Nálunk is el kell gondolkodni ezeken.
Ha pusztán minél hamarabb több biciklist akarunk, akkor mihamarabb meg kell valósítani a bicót.
Ha élhetőbb, jobb várost, jobb körülményeket szeretnénk mindenkinek, kerékpárosoknak, lakosoknak, bármivel is közlekednek, akkor először a legfontosabb bringás (és lakosbarát) átalakításokat el kell végezni, legalább a kölcsönbringa célterületén.
És még valami: ha tömegek kezdenek el járdázni HIRTELEN, SEMMIVEL nem tudod majd meggyőzni a hatóságokat, hogy a bringásnak az úton a helye. Két fronton kell ugyanis majd harcolni (pedig már egy is nehéz), a biciklis tömeget, az autósokat és a városvezetést együtt meggyőzni, és kimozdítani a beállt helyzetből (járda = bicikliút) lehetetlen lesz!
*a belga Gracq biciklis szervezet lapja
Úgy érzem hogy egy
Úgy érzem hogy egy prekoncepcióra húzol magas falakat. Mielőtt a tetőt is rátennénk, gondolkodjunk el azon, mit kell finomítani és máshogy csinálni.
Különben az infrára várunk majd mert nincs biciklis, és a bicora várunk mert nincs infra. Szerintem pedig legyen minél több biciklis, és oldjuk meg az emiatt felmerülő problémákat, akkor legalább történik valami.
Továbbá nem értek egyet avval hogy a kerékpározásnak kellene kiváltani az autózást. Az autózást a tömegközlekedésnek kell kiváltani (természetesen nem egyes emberekről beszélek), és a költségeinek megfizettetésével, kiváltságainak megvágásával csökkenteni. Nem lep meg hogy egy autóvezető nem ül át egyből bringára, viszont "átszorítható" a tömegközlekedésre, ahol a leszálló bringások helyet csinálnak.
A közbringa a tömegközlekedés része. Aki biciklivel közlekedik, annak van biciklije, és nála van. Ezért érthető hogy a tömegközlekedők fogékonyabbak rá, mert az ő rendszerük része.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Szerintem pedig legyen
Szerintem pedig legyen minél több biciklis, és oldjuk meg az emiatt felmerülő problémákat, akkor legalább történik valami.
a kisfiam bölcsen kikapcsolta a gépet, de azért a választ elküldöm.
Ezt a vitát a kerékpárutak kapcsán már évekkel ezelőtt lefolytattuk. Engem a városi környezet javítása, az emberek életminősége érdekel a leginkább, és számomra a biciklizés növelése ÖNMAGÁBAN nem cél.
Ha a tömegközlekedők biciklire váltanak, nem segít senkin, és semmin. A BKV-n sem. A gyakorlatban ugyanis nem az történik majd, hogy az autós odaül Mari néni megüresedett helyére, hanem az, hogy a csökkent utasszám miatt tovább ritkítják a járatokat, és a jelenlegi ördögi kör folytatódik.
A bicikli egyátalán nem szükségszerűen a tömegközlekedéssel versenyez. Ez csak akkor fordulhat elő, ha nem csinálunk neki teret az úton. Ha a kerékpárosoknak nincs meg a helye az úton, akkor a legkisebb ellenállás irányába törnek maguknak utat, a járdákon.
A belvárosi nyugdíjas nénik, a gyalogos ingázók és a turisták érdekérvényesítő képessége nulla, senki nem tiltakozik majd az összetűzések miatt, hiába zavar sokakat.
A bicikliutakkal is ez volt a gond annó (a biztonsági szempontokon felül), hogy egy másik környezetbarát közlekedési mód rovására épülnének.
A kölcsönbringákkal ugyanez lesz a helyzet, csak itt a helyfoglalás nem infrastruktúrával, hanem magukkal a bicósokkal történik majd.
Az egyik lábunkat így meggyógyítjuk, de a másikat eltörjük és ugyanúgy sántikálunk majd, mint most.
A bringások számának minél gyorsabb növelése helyett most a leglégenyesebb az lenne, hogy a kerékpáros közösség, tömegközlekedők, gyalogosok, lakosok, zöld szervezetek összefogjanak a belvárosi utak ember (bringásbaráttá) tétele érdekében.
Ha ezt megelőzi a bicó rendszer, az úton lévő biciklis infrákat már nem lehet kikényszeríteni, mert senkinek nem lesz érdeke (az említett nulla érdekérvényesítő erejű nyugdíjas néniken kívül).
"Engem a városi környezet
"Engem a városi környezet javítása, az emberek életminősége érdekel a leginkább, és számomra a biciklizés növelése ÖNMAGÁBAN nem cél"
Ebben egyet is értünk. Nekm is csak az a célom hogy a kritikus tömeget elérje a bringás létszám, mert addig a cél marad a gyakorlatban elérhetetlen.
"Ha a tömegközlekedők biciklire váltanak, nem segít senkin, és semmin. A BKV-n sem. A gyakorlatban ugyanis nem az történik majd, hogy az autós odaül Mari néni megüresedett helyére, hanem az, hogy a csökkent utasszám miatt tovább ritkítják a járatokat, és a jelenlegi ördögi kör folytatódik."
Akkor talán ezzel a gyakorlattal van a baj, és nem az elmélettel. Ismert ellenérv a forgalomcsillapítással szemben a BKV kapacitáshiánya. Az én helyemre már egész évben ülhet autóvezető. Ha ehelyett megszüntetik, az bénaság.
"A bicikli egyátalán nem szükségszerűen a tömegközlekedéssel versenyez."
Akkor mivel magyarázod, hogy arányaiban onnan ülnek át többen? (máshol is, legfeljebb az arányok mások)
"Ha a kerékpárosoknak nincs meg a helye az úton, akkor a legkisebb ellenállás irányába törnek maguknak utat, a járdákon. "
Megvan a helyük az úton, az út maga.
"A kölcsönbringákkal ugyanez lesz a helyzet, csak itt a helyfoglalás nem infrastruktúrával, hanem magukkal a bicósokkal történik majd."
Prekoncepció. Ha eleinte így is lenne, hosszú távon nem tudom elképzelni, mert járdán biciklizni rossz, lassú és veszélyes. Viszont mindenki ott kezdi, ezért amikor új bringások tömegei jelennek meg, akkor ez akut probléma. Márpedig a közbringa hirtelen hoz sok új bringást. Elmúlik.
"Az egyik lábunkat így meggyógyítjuk, de a másikat eltörjük és ugyanúgy sántikálunk majd, mint most."
Felnagyítod az ellenérveket, és kicsinyíted az előnyöket, csak mert a tökéletes megoldást preferálod. A barcelonai rendszerrel kapcsolatban is csak a hátrányokat említed, pedig nyilván nem csak az van neki. Figyelmen kívül hagyod továbbá hogy emberek vagyunk, gondolkodunk, alkalmazkodunk, reagálunk.
Más.
Paris, Velib
Alig látok bringautat a dokkolóállomásokról és a forgalomban készült fotókon.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
nyitottam egy fórum
nyitottam egy fórum rovatot, mert ez bicós rovat nem érdemli meg ezt a sok OFF-ot, abban majd válaszolok.
Ez a "autó -> bkv ->
Ez a "autó -> bkv -> bicikli" haladási irány elve amúgy honnan jön? Néhányan emlegetik, de én még semmi megalapozását nem láttam.
BAM-ban az új biciklisek 1/2-e tömegközlekedő volt, 1/3-a autós, 1/6-a gyalogos (saját bevallás szerint). Ez azt bizonyítja, hogy igenis elkezdenek biciklizni az addig autóval közlekedők, ha jól szólítod meg őket!
Amúgy egyetértek urgával abban, hogy az a társadalmilag hasznos, ha autóról ülnek át az emberek, és nem szabad a tömegközlekedőket célzottan meggyőzni a kerékpározásról (bár egyszerűbb lenne, mert nagyobb a relatív előny)
Bringázz a MUNKÁBA! Ez
Bringázz a MUNKÁBA! Ez nagyon fontos torzító tényező. A jogosítványokat 18+ korban szerzik az emberek, de általában a 20-as éveik közepén. 14-22 között a legtöbben tömegközlekedésről váltanak.
A tömegközlekedők nem megcélzása szerintem értelmetlen önkorlátozás. Értem a szép elméletet, de én úgy látom, hogy mindenkinek üzenet a kerékpározás, akinek hatékonyabb, gyorsabb, kényelmesebb vagy jobb a jelenleg használt eszközénél, vagy jól kiegészíti azt. Sajnálom, hogy a Hagyó/Demszky féle Budapesten ehhez kapcsolódik egy félelem az üresebb busztól, mert olyankor jön a járatritkítás, az utasokat hozó autóforgalom-korlátozás helyett.
Én 5%-ig egy ilyen tömegközlekedőkkel kapcsolatos önkorlátozást nem tartok helyénvalónak. Ennyi ahhoz kell, hogy az infrahiányból adódó veszély(érzet) az erős bringás jelenlét miatt visszaszoruljon.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Jogos. Ebben az esetben
Jogos. Ebben az esetben viszont nem azért ülnek át bkv-ról jobban az emberek, mert ez az egyetlen "járható út", hanem azért, mert inkább fiatalabbak kezdenek bringázni, és közöttük felülreprezentáltak a bkv-sok!
Nem azt mondom, hogy kirúgjuk a BAM-ból aki azt jelöli, hogy tömegközlekedett, viszont nem is a buszmegállóba/metróra kell tenni (az amúgy igen könnyen megtalálható) célzott üzeneteket.
Amikor a metró újság
Amikor a metró újság címoldalán van a BAM, az pont ugyanaz, csak erősebb hatással. Na mindegy, én nem tömegközlekedő vagyok, hanem bringás, a legfenntarthatóbb közlekedési forma mellett döntöttem. Szerintem mindannyian fűztük már tömegközlekedő ismerősünket a bringázással, képmutatás ha ezeket az előnyöket dugdossuk. Ez még nem a tömegközlekedés aláásása.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Bocs ez cinikus.. Ilyen
Bocs ez cinikus..
Ilyen alapon nem szabadna CM-et, BAM-ot csinálni, amivel népszerűsítjük a kerékpározást? Mert a kezdők úgyis a járdára mennek? Könyörgöm...
Ez nagyon látható lesz, sokkal szélesebb körben kezdődik el a közbeszéd a kerékpározásról, felkelti az érdeklődést! Ez már önmagában jó. Ha meg valaki az első egy-két hétben a járdán megy, akkor sincs tragédia, majd látja a még több embert az utakon, és rájön, hogy ott is lehet, és átszokik (némi finom rábeszélés nem árt, de az most is megy..)
Szerintem a Völgyhíd is
Szerintem a Völgyhíd is eléggé látható volt, oszt mégis...
Szerintem is a sokadik lépés a kolcsonbringa.
Legyen a bringanak hely az utakon, a szabalyok legyenek hozza aktualizalva, a tomegkozlekedessel legyen osszehangolva, meg akar a tamaszok varosszerte, es majd ezutan kolcsonbringazzunk.
biztos van ra sok tanulmany - amik sokat nem ernek, mert magyarorszagon mindig minden maskepp van - de nekem is az Urga altal vazolt szcenario tunik realnek. Jardazas, kaosz, lopas, vandalizmus, aztan ket ev (?) mulva az egesz lehuzza a rolot, mert esz nelkul lett elinditva. Tenyleg elhiszem, hogy Brusszelben jol nez ki a dolog, de Brusszel az nem Magyarorszag...
Ezt a kolcsonbringa bulit sokkal inkabb latom egy szimpla burokrata/varoshazi akarki vagyalmanak, mint jol atgondolt koncepcionak, hosszutavra tervezett beruhazasnak. A problema megoldasa helyett (utfeluletek ujraosztasa) egy latszatintezkedest akar, amivel lehet mosolyogni a kamerak elott, jol hangzik a mediaban, es nem mellesleg, nagy osszegu penz elkoltesevel jar. Az allami kerekparbeszerzeseket pedig mar a posta ota ismerhetjuk.
/szep-szep a nyomortelepre telepitett orchidea virag, csak eppen nem lehet megenni/
Az útfelületeket a
Az útfelületeket a használói osztják fel. A hivatalnokok akik ezt bürokratikus eszközökkel is megtehetik, a jelenlegi használóktól kapták a felhatalmazásukat.
Ilyen alapon olyan prekoncepcióval is élhetnék, hogy ha túl hamar osztják újra az útfelületet, akkor majd a többségi használók lecserélik az újraosztókat, emiatt ez sem jó. Pedig dehogynem.
(Szinte) minden eszköz jó, ami a bringások számát emeli addig, amíg elérik a mindenki számára látható (értsd megkerülhetetlen) szintet. Na akkor majd lehet finomkodni az addig átlépett problémákon.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
hat ööö... azert ezeket a
hat ööö... azert ezeket a hivatalnokokat, akik az uccso 20 evrol dontottek, ugy annyira azert nem csereltek le... talan majd most, csak kerdes, milyen aron...
nezd, valamilyen szinten mar elfogadtam az erveleseiteket, de nagyon fontosch, hogy mindenhol jo elore le legyen kommunikalva, hogy mi bicosok udvozoljuk a kezdemenyezest DE vannak fenntartasaink, valamint par aprosag aminek a megvalositasa egybe kell hogy essen a berbringa rendszerrel, mert kulonben a kovetkezmenyek belathatatlanok lesznek (es ide kell majd egy gonosz tudos nevetes, sinyaval felvesszuk sajtoanyagnak).
Es igy ugyan tok jo lesz hogy be lesz vedve a seggunk, hogy mi szoltunk (amivel sokat nem erunk ha az apokalipszis berbingas lovasai a jardan vagtatnak) de lesz mire hivatkozni.
Ami egy fontos jelzo volt, hogy "HIRTELEN" sok bringas lesz.
ezzel tul lehet terhelni a halozatot, es ne adj isten at lehet szakitani az ingerkuszobot, es az elozetes nyilatkozatok alapjan majd tematizalni a diskurzust a kerdesrol, meglovagolva amedia erdeklodeset (bar a media majd balhet akar, meg tunkolni ugye...)
Na, csak egeszseg legyen az a fo...
Oké, akkor beszéljük meg,
Oké, akkor beszéljük meg, hogy az átadás napján, még a sajtótájékoztató környékén, amíg még nem pakolták el a kamerákat, megrendezetten elütöm egy bicoval az épp arra járdánsétáló sinyát, akinek hasraeséskor a szívénél szétrobban egy kecsöpöslufi. LJ épp arra jár majd, és el is kezdhet követelni.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Megyek, ezt megnézem
Megyek, ezt megnézem magamnak ;)
Nem baj, ha hangosan fogok röhögni? :D
bonnie
De, az nagy baj lenne,
De, az nagy baj lenne, lebuknánk.
Sírni tudsz?
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Mit mondott az egyszeri
Mit mondott az egyszeri bérgyilkos? Bármit, ha megfizetik ;)
bonnie
LJ épp arra jár majd, és
LJ épp arra jár majd, és el is kezdhet követelni.
viccen kívül - gondolod, bárkit érdekelne hány gyalogos sérülne meg kerékpárosok miatt? Hetente gázolnak embereket zebrán, mert a hatóságok (és gépjármű vezetők) képtelenek egyetlen szabályt betartatni, és semmi nem történik.
plusszegy
plusszegy
Igen, gondolom. Az nem megy
Igen, gondolom.
Az nem megy hogy hardware fejlesztésben akarunk EU kompatibilisek lenni, software-ben pedig elfogadjuk ami van. A kerékpár éppen a közlekedők közti interakció melegágya. A dobozokkal semmit tenni nem tudó emberek egy biciklist megszólítanak, leszídnak, fellöknek, kicikiznak, stb.
Jelentősen túlizgulod ezt a problémát. Természetesen lesz ilyen, és majd kezelni kell. Sok szereplő kap feladatot, de hogy emiatt sohanapjára halasszunk mindent, az nem egy nagy stratégia.
Mellesleg 16 éve biciklizek minden nap ebben a városban, és az utóbbi két évben elképesztő módon nőtt a tolerancia az egyébként "zebrán gázoló" autóvezetők körében. Az utóbbi egy évben kénytelen voltam magamban átértékelni az eddig gondoltakat. A leghaladóbb forgalomcsillapítás, biztonságjavulás nem a beruházásokkal érhető el, hanem a biciklisták számának növekedésével. Lehet hogy a Rákóczi úthoz hozzá kell nyúlni a tervezett zónában, de összességében kiválóan alkalmas a kerékpározásra már a jelenlegi formájában, pedig még jön a főutca, és most olvasom hogy a Károly körúton is sáv lesz.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
hat, tegnap iccaka azert
hat, tegnap iccaka azert kaptam hatulrol egy bodychecket egy ejszaka jardazotol a nagykorten. raadasul, menetirannyal megegyezo oldalon jardazott.
ebbol most vagy az van, hogy a reszegseg olyan fokan allt, hogy nem akart kockaztatni a forgalomban (ez meg ertheto is)
vagy tenyleg kizarolag a jardat tekinti feluletnek, amin kozlekedni lehet.
gyakran lekovetem szemmel a jardazokat, hogy most csak epp felgurult a jardara, mert ket ut kozott van dolga, vagy hogy meddig megy a jardan.
konkreta aranyokkal nem tudok szolgalni, de 5 bringasbol egy biztosan "hosszu tavon" jardazik, gyakran a forgalommal megegyezo iranyban.
nyaron meg vegkepp funny, amikor a nagykorte jardajat minden tovabbi nelkul lehet teraszoknak ertekesiteni (de egyetlen parkolohelyet sem lehet megszuntenti....) ott pl az Arriba elott tengernyi szitu van, amikor a nem is kis sebesseggel kozlekedo jardazo az osszeszukul tszakaszba hajt be, 0 elsobbsegadassal, mert ott, akkor o az erosebb.
ezek a dolgok akkro mukodnenek amikrol beszelsz, ha mukodnenek olyasmik mint empatia, szabalykovetes, tolerancia. Ha nem all minden sarkon rendor gumibottal aki odacsap az "agressziv jardazonak" akkor biza le nem fognak rola szokni.
aztan tenyleg jon az hogy azert a jardara epitik a bringautat, mert ott mennek a bringasok. meg hogy a hulye bringasok szlalomoznak, meg hogy tanuljak meg a kreszt.
(vagy a tegnapi erv ugye, hogy "nincs ra igeny..")
csak hogy ertsuk: a
csak hogy ertsuk: a kolcsonbringa klasz dolog, orulni is fogunk neki, MAJD.
most nem.
lentebb irtam, de ide is:
ez a kocsonbringa olyan mintha kapnank par villanyvasut mozdonyt, de terepasztal sinekkel meg nincs hozza. tili-tolizhatjuk a konyhakovon a mozdonyunkat, de erre ez draga es felesleges jatekszer, eleg a csattogos lepke. amit eddig is mindenki megoldott maganak (sajat bicaj).
tovabbi bajom, hogy a jatek zeroosszegu: tehat ha MOST erre koltenek el penzt, akkor nem marad AMARRA (ksavok, stb.) tehat nem mindegy mire megy el a zseton, es milyen utemben.
(azt nem teljesen ertettem, hogy "addigra leül a dolog". abbahagyjak az emberek a biciklizest??)
Ilyen alapon nem szabadna
Ilyen alapon nem szabadna CM-et, BAM-ot csinálni, amivel népszerűsítjük a kerékpározást?
A hatásuk sokkal fokozatosabb.
szerintem nagyon ronda. az,
szerintem nagyon ronda.
az, hogy mozgolódás van, az jó.
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
Legalább kevesebbet lopnak.
Legalább kevesebbet lopnak. ;)
Nekem tetszik, csak a
Nekem tetszik, csak a lámpát meg az U-lakat hiányolom róla. Ezek viszont nagyon fontosak lennének, és további problémákat vetnek fel: dinamós legyen? vagy elemes, de akkor hogyan ellenőrzik, hogy töltve van-e?
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Szerintem akkor már
Szerintem akkor már agydinamósnak kell lennie, ahhoz nem kell karbantartás. Kapcsoló se kell rája, villogjon, ha forog és kész, akkor nem felejtik el bekapcsolni.
Persze úgy lenne igazán biztonságos, hogy az első kereket ne lehessen kiszedni egyszerűen, azt is borítás fedje, mert különben lopkodnák ki belőle a méregdrága dinamót.
lámpát mindenképp, a
lámpát mindenképp, a lakatban kevésbé vagyok biztos, hogy kell. Elvileg ha jól van kiépítve, akkor A és B ponton van ilyen dockoló, ahova be tudja rakni... Ha elég sűrűn van elhelyezve, akkor a user igenis tegye be egy dockolóba.
Szerintem.
------------
Life is Random
Ja. És a hírtv-ben meg az
Ja. És a hírtv-ben meg az volt, hogy az első fél óra ingyenes, utána következő félóra 1 bkv jegy ára, azután 2 és így tovább, progresszíven. Tehát nem érdeked az, hogy a dokkolótól távol privát lekössed a bringát, mert félóránként ugrik a bkv jegy ára (vagy 2 jegy ára, nem értettem egészen). A bringát egyébként is csak az adott területen (első körben nagykörúton belül) lehet használni, ha kiviszed, az jogtalan használat.
lakat szándékosan
lakat szándékosan nincsen.
mindenkinek az az érdeke, hogy a dokkolókban parkoljanak a cangák. így tudnak gyorsan cserélődni, és tudják minél többen használni.
ráadásul, a bérbringázás alatt saját felelősséget vállal mindenki a bico-ért. aztán ha azt csak úgy otthagyja valahol, akkor sajnos éreznie kell a súlyát annak, hogy olyankor rizikót vállal. ezért én azt gondolom ne is kösse le máshol, mint a dokkolókban, azok amúgy is 300-500 méterre vannak egymástól.
Na, így gondoltam én is.
Na, így gondoltam én is. Az össznépi fanyalgás remélem nem kedvetlenít el. Az a baj, hogy az itt kommentelő népek megszokták, hogy amit az ÖK elszúrhat, azt el is fogja szúrni, valamint, hogy ennél a projektnél apróbb dolgokért is évekig hiába könyörögnek.
Pl minden egyes dokkolóállomásnak a parkoló autók helyére kell kerülnie, mert járdán kevés a hely, nem onnan kell elvenni. Namost azokat valószínűleg minden érintett főépítész és egyéb főember és a lakók egyenként próbálják majd megfúrni (itt a 12. kerületben éppen közelharc megy a parkolókért egy felújítás kapcsán). A nagykörúti bringasáv is feltétele lenne a projektnek (hogy ne a járdán tekerjen a nép), nem is kerül semmibe (csak a parkolósávot kell lefesteni sárga csíkkal), mégse hajlandóak rá.
De azért drukkolok.
köszi :) nem érzem
köszi :)
nem érzem fanyalgásnak amúgy. sokszor tényleg nehéz elérni, hogy értelmes dolgok történjenek. attól még megéri kitartóan próbálkozni.
Sok itt a Kasszandra meg a
Sok itt a Kasszandra meg a Laokoón :)).
Félek a görögöktől még ha ajándékot hoznak is.
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
Azért itt a fanyalgásnál
Azért itt a fanyalgásnál komolyabb szinten folyik a társalgás.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
meg az se lenne gond, hogy
meg az se lenne gond, hogy ha mindenkinek maganak kene vinnie a villogot, es ha nincs, akkor jol megbuntiznek erte.
egyreszt megtanulnak a nepek, hogy kell a vilagitas, masreszt kikerulhetetlen elemme valna a kerekparos rendor megjelenese.
(szerintem a varoshazanal akik e mellett lobbiznak, azok nem tudjak mit szabaditanak a nyakukba).
De aki csak úgy felpattan a
De aki csak úgy felpattan a bringára, annál miért lenne már villogó...
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
De tényleg... ha nekem
De tényleg...
ha nekem eszembe jut napközben, hogy át kell szaladjak egy boltba vásárolni, és ezt nem terveztem előtte, akkor nyilván nem hordok magammal villogót, főleg ha nincs is bringám...
Lámpa sztem is kéne.
------------
Life is Random
a cikkből az derül ki,
a cikkből az derül ki, hogy a pedálba integrálva van villogó. De persze az kevés. (Bárcsak ott tartanánk már, hogy már csak egy lámpát kéne rárakni és kész)
Esetleg bico matricás bukósisak automata bico alakú lámpákkal a dokkolónál? :))
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
azért van most a terven
azért van most a terven villogó pedál, meg fényvisszaverő, mert az elsődleges szempont a bicozó láthatósága volt. mivel ez az egész egy átfogó koncepcióterv, meg kellett húznom határokat, hogy milyen mélyen dolgozom ki a részleteket.
a működtetés költségeivel kalkulálva kompromisszumokat kellett kötnöm néhol, és ez a megoldás könnyen-jól-gyorsan szervízelhető, tehát hosszútávon is fenntartható.
ráadásul a bico csak egy belvárosi területen működik majd, ahol mindenütt jó a közvilágítás.
DE: igazatok van, a lámpakérdést egy olyan részlet, amit még alakítani lehet/kell.
Az alakítás előtt
Az alakítás előtt ajánlom tanulmányozni a vonatkozó köhém rendeletet, ami tételesen felsorolja, hogy mi kell ahhoz, hogy egy bringa részt vehessen a forgalomban. Vagy az a koncepció, hogy majd jól megbüntetik a használókat, és ebből jósok bevételt kaszálnak be?
Segítek, villogó egyáltalán nem lehet rajta...
bonnie
Értem, hogy jól
Értem, hogy jól szervizelhetőnek, és lehetőleg egyedinek kell lennie (hogy még alkatrésznek se érje meg ellopni), de legalább ilyen fontos szempontnak kell lennie a felhasználó biztonsága is.
És ahogy azt bonnie is említette a kerékpáron nem villoghat semmi :)
ezeket érdemes elolvasni:
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
37. és 116. §
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.KOH&kif=ker%E9k...
------------
Life is Random
A törvény, az
A törvény, az törvény.
Attól még a villogó első lámpa nagyságrendekkel előbb válik ki a városi fényszmogból, mint az állandó fényű.
Műszaki kapcsolódású törvények: update.
Attól persze - gondolom - ez a része is fejlesztésre, továbbgondolásra szorul a bicónak, amig rákerül a gyártószalagra Csepelen.
A villogó fényt valóban
A villogó fényt valóban előbb meglátod, viszont a fényforrás sebességét sokkal nehezebb felbecsülni, ami elég veszélyes tud lenni bizonyos esetekben.
Még ha a hátsót villogtatod azt mondom megértem, de elsőnél egyébként engem is zavar (mármint a saját lámpám villogása).
Egyébként meg mindenki tegyen saját belátása szerint, viszont ha egy bérbringán megbüntet egy kukacoskodó sün, annak van visszatartó ereje.
------------
Life is Random
"bicozó" Nálam ezzel a
"bicozó"
Nálam ezzel a szóval már nyertél.
:)
A folyamatosan égő első
A folyamatosan égő első fehér és hátsó piros lámpa követelmény, és városban is fontos. Ez lehet akkus (amíg benn van, addig tölti) vagy agydinamós (ami drága). Ha LEDes, akkor kisebb méretű a lámpa meg kevesebbet is fogyaszt, ráadásul a led nem ég ki, örökéletű. (Valószínűleg csak ledes lámpa jó ide).
Esetleg lehet még indukciós lámpa, az olcsó és strapabíró, mert csak egy tekercs a vázra + egy pici mágnes a küllőre, se külön drót, se kapcsoló, se forgóalkatrész, egyedileg a vázra építve abszolút lopás és törésbiztos.
Ja, és hátra piros prizma kell még. A korrektség kedvéért. Ha a rendőr semmiért nem tud megvágni, akkor azt szokta még kérni.
igen. a törvény az
igen. a törvény az törvény, be is kell tartani.
de egy koncepcióterv kicsit elrugaszkodhat ezektől még ebben a fázisban, sokszor egyszerűen csak azért, hogy felvessen új kérdéseket, nézőpontokat. a későbbi fázisokban meg úgyis alkalmazkodik a szabályokhoz.
a lámpa meg feltétlen LEDes lenne, és a vázba/kosárba/burkolatba integrált.
ez az indukciós jó ötlet, de akár akkuval is mehet, hiszen a dokkolókban úgyis töltődhet mindig.
Pontosan, koncepcióba
Pontosan, koncepcióba teljesen mindegy, hogy akkus, indukciós, vagy agydinamós, tervezésnél persze meg kell nézni melyik a jobb, aksi hosszú távon talán nem nyerő a karbantartás miatt (kell egy töltőrendszer és élettartamra szerintem nem nyerő), de ezt reméljük megvizsgálják majd akiknek ez a dolga.
saari, tök jó, hogy
saari, tök jó, hogy idenéztél és hozzászólsz :) Szuper a hozzáállásod, ha lesz lámpa is, akkor már tényleg 100% a koncepció!
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
ha hirtelen venni akarsz egy
ha hirtelen venni akarsz egy cipőt, akkor pénz sincs nálad?
term. jobb lenne ha lenne rajta alapból, a kérdés hogy milyen áron.
nekem inkabb a bringas rendorok hianyoznak, meg ha azok meg is tudnanak csipni ha uyg megyek ahogy nem szabad :)
"ha hirtelen venni akarsz
"ha hirtelen venni akarsz egy cipőt, akkor pénz sincs nálad?"
Ez azt hiszem hamar belázható, hogy nem azonos kategória.
nézz szét a munkahelyeden, hogy a nembringások közül hánynál van mobiltelefon, pénz(vagy bankkártya), valamilyen fényképes igazolvány, és bringás villogó.
Meg fogsz döbbeni a statisztikán ;)
------------
Life is Random
gaze, gaze! A pénz
gaze, gaze!
A pénz általános csereeszköz, ellentétben a kerékpárlámpával, amely elég célspecifikus...
Na ez butaság volt :)
Na ez butaság volt :) Amúgy max 5esszet tartok magamnál, a többi a kártyán van, ha muszáj, kiveszek. Ennek mintájára, ha lennne a bringakölcsönző mellett villogókölcsönző, az egy fokkal jobb lenne, de akkor is probléma az elem-kimerülés.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
ezzel arra akartam celozni,
ezzel arra akartam celozni, hogy amennyiben opcionalisan letezik bicajkolcsonzos lehetoseg, akkor nem olyan elvetemult dolog, hogy legyen nalad tarcsiban villogo. Holland ismeroseimnel is volt mindig par darab, ami felgyult az evek alatt. ez megszokas kerdese.
de tovabbra sem azt mondom, hogy a beepitett lampa hianya ne menne a kenyelem (aka: nepszeruseg) rovasara, csak hogy nem egy megoldhatatlan dilemma.
nalam alapvetoen pl van mindig egy tomb gyujtojegy, meg akkor is ha nem akarok tomegkozlekedni.
tudom, tudom, nem ugyanaz a kategoria.
Tetszik. De jó lenne...
Tetszik.
De jó lenne...
"A lopásokat megelőzendő
"A lopásokat megelőzendő ajánlott az egyedi felépítés, a csereszabatosság elkerülése – a túlzott költségek elkerülése végett azonban low-tech módon."
A lopások miatt pesszimista vagyok egyébként. Magyarországon a vasúti biztosítóberendezések lopását se tudják megakadályozni, mert a fémkereskedők szó nélkül veszik át a tolvajoktól a kábelt, akkor is, ha nyilvánvaló, hogy lopott. Esetleg, ha a biciklit az utolsó csavarig nemszabványos elemekből építik (a hatoscsavar is hatésfeles legyen), akkor elérhető, hogy a legelvetemültebb bicikli(át)szerelő műhely se vegye meg őket. De a fémgyűjtők még így is begyűjtik. Ráadásul akkor meg viszonylag kis darabszámnál (pártízezer) iszonyat drága lenne, mert nem lenne versenyhelyzet a beszerzésnél.
Másik probléma a szabályosság. A világító pedál nem szabványos és elégséges megvilágítás. Előre, hátra piros és fehér lámpa meg macskaszem kell. A kormányra csomagot tenni szintén nem szabad, habár ilyen kis csomagtartó talán még elmegy, de akkor is szabályt kéne módosítani.
Hír TV is foglalkozott a
Hír TV is foglalkozott a témával tegnap:
http://www.hirtv.hu/?tPath=/view/videoview&videoview_id=8344
12:10-től
(Ha bárkit felismertek, az csak a véletlen műve. :)
jó volt! felhívott a
jó volt! felhívott a tesóm, hogy nézzem meg :)
Azért érdekes a
Azért érdekes a hozzáállásotok (mármint a kritikával élőké). Ez egy kész megoldás, és fogadjuk el, hogy működőképes, mert szakember hozta létre, szakemberek támogatásával és bírálatával.
Élhetünk kritikával, de az építő legyen, ne romboló. Ha mi azt mondjuk, hogy nem tetszik, akkor mit mond majd egy döntéshozó, akiknek a biciklisek egy probléma a sok közül.
Úgyhogy inkább támogassuk.
tulajdonkeppen a sarga
tulajdonkeppen a sarga csikos bringagyaszok is ertunk epultek, nekunk akartak jot... tamogassuk?
szerintem az meg nem rombolo hozzaallas, hogy nem tapsikolunk valaminek amivel kapcsolatban megannyi ketely merul fel.
Nem is a kritikával, hanem
Nem is a kritikával, hanem a teljes elutasítással van bajom. Egyszerűen annyit mondani, hogy "szerintem nem jó", kevés.
Meg kell mondani, hogy miben tudnánk javítani az alap elképzelést, pl. lámpa, lakat tényleg kell. Mint ahogy a sárga csíkokra sem csak annyit mondunk, hogy szar, hanem meg is mondjuk, hogy mi lenne jobb helyette.
Azóta egyébként jöttek konstruktív hozzászólások is, és ez jó.
asszem ebben a hírben az
asszem ebben a hírben az abszolút pozitívum az, hogy egy olyan ötlettel tudott diplomázni, ami kézzelfogható, hasznos, előremutató környezetvédelmi és városfejlesztési szempontokból. a többiek gondolom székeket és polcokat terveztek inkább, az egyszerűbb és biztosabb.
---------------------------------------
ha ideírom, hogy lila ffi outi peugeot akkor fogtok látni ám?
jajj ezt most még nagyon
jajj ezt most még nagyon nem kéne amíg nincs kiépítve minimálisan az infrastruktúra ! !
A minimális infrastruktúra
A minimális infrastruktúra adott. = Le van aszfaltozva a legtöbb út.
Miért hiszi mindenki azt, hogy kerékpározni csak úgy lehet tőled 3km-re nincs egy élőlény se? Vannak utaink, még túl sok is. tessék használni, ahelyett, hogy egyhelyben állnánk rajta
------------
Life is Random
A sokszor elkerülhetetlen
A sokszor elkerülhetetlen főútvonalak városi autópályák, ahová csak gyakorlott bringás merészkedik. Nem jó a KRESZ, az autósok egy része az ököljogot érvényesíti, és ezt a hatóság tűri, stb.
Az újonc bringások tömege nem agyal majd sokat, a legkönnyebb helyen megy majd, két nyugdíjas néni és egy babakocsi között, a járdán.
a kezdők járdázni fogak
a kezdők járdázni fogak :(
külföldön is ez a tapasztalat! olvass utána
mi is tanulhatunk mások hibáiból
Nagyon akarok írni naopk
Nagyon akarok írni naopk óta egy milánói beszámolót, többek között arról is, hogy miért nem használtam a BIkeMI-t.
Ha elfelejteném, akkor pár nap múlva dobj rám egy kapcsfelvételit, nagyon köszi!
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
MK - KP
"Az öröklét nem az időben rejlik, hanem az összhang állapotában."
irja' ma' Luj!
irja' ma' Luj!
Mondjuk én meg szerettem
Mondjuk én meg szerettem volna használni egyszer egy berlini DB bringát, de pár perc mobilozás alatt felvilágosítottak: külföldinek, csak úgy nichts.
persze, mert regelned kell
persze, mert regelned kell ra, deutsche bankkartyaval. (ertheto is, annal meg dokkolo allomasok sincsenek, valamivel el kell erni a depositot. mokas is ahogy uton utfelen ott hevernek ezek a bicok. De jo erzes rajuk nezni, mert erzed hogy civilizalt videken jarsz :)
Beszállok az offolásba
Beszállok az offolásba ;)
+1 arra, hogy előbb bringabaráttá kell tenni a várost de legalább a célterületet vagyis a Nagykörúton belüli részt és a budai Duna-partot.
de legalább a
de legalább a célterületet
igen. és hogy valami reménykeltőt is mondjunk bicó ügyben: ha a kölcsönbringa rendszer megvalósításának időpontja adott, a bringásbarát intézkedések menetrendjét hozzá kell igazítani, vagyis fénysebességre kell kapcsolni. Eggyel több érv az élő kövületekkel való tárgyalásokon...
Különös tekintettel a
Különös tekintettel a hidakra :)
Ha már ilyen ügyesek voltak, hogy a budai rakpartot is belevonják (bár ezt a margitszigeti bringóhintósok vélhetően megfúrják.)
Tehát 2010 ősz. Jó. Addigra kérjük a hidakat, a Kis- és Nagykörutat, az Andrássyt, a Bajcsyt, a Rákóczit a Kossuth Lajossal megfejelve, a belvárosi Fő utca projektet, a háromirányúsításokat ja, és ne a járdára telepítsék a dokkolókat hanem parkolóhelyekre. Kihagytam valamit?
A dugódíjat :D. A
A dugódíjat :D.
A hétvégi rakpart lezárásokat a Ciclovia jegyében ;).
(A háromirányusítás mit jelent?)
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
Igaz, igaz, de én még
Igaz, igaz, de én még mindig a célterületnél ragadtam le ;)
(a háromirányú utca azt hiszem Hotyhogy szóleleménye: az egyirányú utcák szemből megnyitása. Tudod, amikor a bicikliseknek kétirányú. Nem jut eszembe a szakkifejezés.)
"előbb bringabaráttá kell
"előbb bringabaráttá kell tenni a várost"
Francot!
A város magától bringabaráttá válik attól, hogy sokan bringáznak. Ld. az idei változást, hogy már csak minimálisan dudálnak, tavaly meg még állandóan.
Nem kell csinálni semmit, csak kirakni sok-sok dokkolóállomást, minél többet, minél nagyobb területre. A Hungária vonalánál kevesebbet nem szabadna kirakni. De utána tolni kéne kifelé gyorsan. Ez megsokszorozná a bringázók számát, az autósok már most is elfogadóak egy két kivételtől eltekintve. A sokszorozás után meg esélyük sem lenne :)))
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
Aham, és a népszinház
Aham, és a népszinház utcai mekiből hogy fog eljutni a t. járdzó közönség pl a new york palotáig?
bonnie
:) SMS-t küld, kiveszi a
:)
SMS-t küld, kiveszi a bringát, teker, megérkezik, lerak, SMS-t kap
Oda nem is mehet, csak a
Oda nem is mehet, csak a Nagykörúton belül ;)
(Amúgy létezik olyan ember, aki egy hambizás után a New Yorkban kortyolja el a kapucínerét?)
Viszont most már elmesélhetné valaki, hogy mi volt a Mumusban. Pl lesz rajta lámpa? Mekkora az a kosár valójában? Mindenféle színben lesz vagy csak kék? Használható a térkép? Hogy néz ki a dokkoló? Van készen prototípus? És a legfontosabb: jól néznek ki a bico-s bögrék?
"Nálam mindenki olyan
"Nálam mindenki olyan színű T-Modellt kap, amilyet akar. Feltéve, ha feketét akar"
Henry Ford
Ford gyártott bögréket?
Ford gyártott bögréket? Azta.
Jó, akkor NY törölve, tfh
Jó, akkor NY törölve, tfh beugrana a horizont moziba megnézni egy filmet. Ja, oda sem mehet, mert azt meg megkaparintották a szci-sok.
Neked lesz igazad, jó lesz ez a járdázóknak, nincsenek a nagykörúton belül járdán áthatolhatatlan kereszteződések...
bonnie
Jobbat kérdezek. A hírtv-s
Jobbat kérdezek. A hírtv-s interjúban a parkolócéges tag példája az volt, hogy a nyugatiba érkezik vonattal valaki és a deákra kell mennie, és milyen jó, hiszen a bajcsyn van bicikliút. Valószínűleg az illető sosem bringázott arrafelé, ugyanis bicikliút csak a Kálmán Imre utcától van, és a bicikliút-úttest átjárás SEMENNYIRE sincs megoldva, és őszintén szólva nem is látok megoldást arra, hogyan lehetne a csodás bringajárdát továbbvezetni a Nyugatiig.
majd áttolja a nyugati
majd áttolja a nyugati aluljáróban, éccaka. Vidám kis jelenet lesz...
nekem ez a kolcsonbringa olyan mintha kapnank mozdonyokat a villanyvasutunkhoz, de nincs meg terepasztal, sinekkel.
szoval tili-tolizhatjuk a konyhaasztalon a kis jatekunkat.
csak erre draga es folosleges a villanyvasut modell, eleg oda a csattogos lepke. azt meg mindenki megoldja maganak, ahogy eddig is (aka sajat bringa)
Úgyérted betolja a nyugati
Úgyérted betolja a nyugati aluljáróba? Kifelé már nem biztos,hogy nála lenne. egyébként meg hol is tolná be? Ha gyalogos emlékeim nem csalnak (mivel jó régen volt, lehet, hogy de), akkor egy helyen tudja betolni, mégpedig a
Váci#Szent István sarkon, merthogy mindenhol máshol lépcső van...
bonnie
Nem hallottátok még? A
Nem hallottátok még? A Nyugati felüljárót bringahíddá alakítják. :D
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
És a lépcsőt is
És a lépcsőt is visszaépítik bele? ;)
Az különben sem jó, mert kivisz a nagykörúton kívülre :P
bonnie
lassuk csak... kikolcsonzi a
lassuk csak...
kikolcsonzi a nyugati pu-nal, eltolja awestend mellett a balzac utcaig (mert jardazni nem meno), aztan visszatolja a vaci masik oldalan, ott letolja a korut feloli lehajton, atcaplat vele az undorgroundon, majd feltolja a bajcsy fele vezeto lejton. aztan term elgyalogol az alkotmany-bajcsy keresztig.
nem ertem mi ezzel a problema...
tulképp semmi. lehet,h csak
tulképp semmi. lehet,h csak én váltottam azért bringára, mert haladni szeretnék? hülye elképzeléseim vannak, mi?!
;)
bonnie
Az én megoldásom:
Az én megoldásom: úttesten (vagy járdán) visszamegyek a balzac utcáig, beállok a mélygarázsból kijövő autók elé. Zöldnél balrakanyar, fel a hídra, le a hídról, és ahol a Bajcsy bringaút kezdődik, ott a kanyarodósávból egy ügyes félig szabályos művelettel át a bringaútra. De lehetne a híd alatt is menni, csak nehéz ott a sávolás.
A járdázók
A járdázók megoldásairól volt szó..
Milyen az a félig szabályos? ;)
bonnie
Hát félig szabályos az,
Hát félig szabályos az, ha mondjuk végetér a bicikliút, megfogom a biciklimet, és beállok az autók elé a pirosba. A bajcsy befejezetlen bringaútjáról csak "félig szabályosan" lehet továbbmenni hacsak nem az Alkotmány felé megyek.
Na ezért ingyenes az első
Na ezért ingyenes az első fél óra. Mert csak tologatod. (Tényleg egyszerűbb lenne a csattogós lepke.)
Hétvégén láttam olyan
Hétvégén láttam olyan csattogóslepkét, ami nem cssttog. Komolyan támogatni tudom az ötletet ;)
bonnie
OFF a londoni
OFF
a londoni megvalósíthatósági tanulmány:
http://www.tfl.gov.uk/assets/downloads/businessandpartners/cycle-hire-sc...
És miért a Parking Kft?
És miért a Parking Kft? Egy parkolási társaság? Eddig sok jót nem hallottam felőlük...
be van járatva. :)
be van járatva. :)
ders 24 sze, 2009-06-24
ders 24 sze, 2009-06-24 23:45
Értem, hogy miért tartod fontosnak a kölcsönbringát: gyorsan vonz majd tömegeket biciklire (ilyen BKV mellett nagyon sikeres lesz).
Itt most a gyors, és látványos növekedés, vagy a kicsit lassúbb, de hosszabb távon jobb irányba tartó folyamatok között kellene választani. Ha betartjuk a sorrendet olyan változásokat érhetünk el, amelyek MINDENKINEK jók, a társadalmi hasznuk nem csak arra korlátozódik, hogy a belvárosi Mari néni ezentúl nem gyalog megy az ABC-be, hanem biciklivel.
Írtó nehéz munkát végez az MK és mindenki, aki a városvezetőkkel, tervező cégekkel tárgyal, olyan, mint a kőtörés: fárasztó, lehangoló, lassan halad. De szvsz most ezeket az infrás dossziékat kellene folytatni minden erővel. Nagyon-nagyon jelentős változtatások várnak megvalósításra, ezekből kellene minél többet elérni a kölcsönbringa bevezetése előtt.
Nem kőtörés, hanem
Nem kőtörés, hanem kőreszelés. Ahhoz hogy kőtörés legyen, 5 kilós kalapács kell. A kalapács pedig a több bringás.
Rókafogtacsuka.
5kg ~ 5%
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Erről nekem Sziszifusz
Erről nekem Sziszifusz ugrik be.
Bár azt is lehet ápgrédelni: így, esetleg így ;)
A 2. indulhatott volna a
A 2. indulhatott volna a logópályázaton. :)
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
ugye? nagyon ott van az
ugye?
nagyon ott van az ötlet :)
az első címe egyébként: gondolkodj pozitívan
Kedves Sára! Gratulálok,
Kedves Sára!
Gratulálok, és szívből kívánom, hogy ez az - első látásra termékérett - eszköz lépje túl a diplomamunka kereteit!
Üdv
Torpedo
köszi. én is remélem,
köszi. én is remélem, dolgozunk az ügyön. :)
http://www.gearfuse.com/nyc-s
http://www.gearfuse.com/nyc-subway-map-cuff/
New York metrótérképes karkötő. Hasznos és szép.
Az egyéb kult bico-tárgyak mellett ilyet is lehetne gyártani persze kölcsönbringa-térképpel.
Ha lesz közbringa
Ha lesz közbringa hálózat, megnő a bringás fejlesztések mögötti lobbi súlya.
Ne tartsunk vissza több, mint aktuális fejlesztést azért, mert a rendőrség nem végzi a munkáját (járda, 50 km/h, stb).
Szvsz a "de előbb" megjegyzések rendkívül destruktívak, egyszerűen azért, mert ezek a de-előbb követelések gyorsan körbeérnek és végül nem marad semmi.
--
ui. a tervhez gratulálok, szívemnek kedves, hogy csináltál Journey Plannert (londoni metrótérképet) is hozzá; a lámpához csak annyit, hogy a Mo.n gyártott Vélibeken agydinamós szuper lámpa van, vegyük át és helo.
parizsban anno bedobtak a
parizsban anno bedobtak a bringazast, csak ugy durr bele. nana hogy nem jott el az attores, a bringasok szama nem emelkedett robbanasszeruen mert hianyzott az infra, szaguldo autok kozotti vadnyugat.
nosza: nincs ra igeny.
bringas problema 20 evre kipipalva.
biztos nehez megtalalni a kozeputat paranoia es naivitas kozott, de probaljuk meg.
(mennyi love is lesz ez a kozbringa balhe? mennyi sav jonne ki belole? az emberek nem azert nem bicajoznak mert nincs biciklijuk, hanem mert meg vannak rola gyozodve, hogy veszelyes. ez term egy szemelyes statisztika (20 megkerdezettbol 8 ezt valaszolta) de ez fabol vaskarika.
es az ilyen "oruljunk annak ami van" tipusu dolgokkal tokre nem ertek egyet. amig visszaepitgetik a felso rakparti sargacsikos bringagyaszt, amig lesporoljak a bringainfrat a margit-hidrol, addig meg tenyleg nem ertem, hogy minek is kene orulni...)
azt tessek mar megerteni, hogy a kozbringa nem megoldas, meg nem lesz tole bringas lobbi.
egy latvany beruhazas, egy nagypenz egyben elkoltesu ugy, egy "vagizos" projekt, amivel azt lehet kamuzni, hogy budapest mar ott tart mint parizs.
es akkor a politikai megvezetos elkepzeleseimbe meg nem is mentem bele. de aki azt hiszik, hogy most jol behuzzak magukat a csobe, es majd nyakukba szakad a millio bringas, es majd nem lesz mas valasztas mint hogy eljojjon a biciklis kanaan... na, az maga a naivitas. /vagy szerinte az ilyen part es varoshazi pozicioharcos-intrikakon edzotott arcok nem gondoltak vegig elolre par szcenariot???/
Szerintem is kell infra is,
Szerintem is kell infra is, közbringa is, de mindkettő amint csak lehet, és főleg nem egymásra várva.
Amúgy meg elég kicsi a kezdeti terület ahhoz, hogy azért a kiskörút, budapest szíve, bajcsy, andrássy a maguk módján bringabarátak lesznek.
A közbringa pontosan akkor tud többet nyújtani a saját bringáknál, ha integrálva van (helyileg, tájékoztatásban és tarifában) a tömegközlekedésbe. Ekkor lehetséges multimodal utakat tenni, amit még saját bringával is nehéz.
(Párizsban: metróval elmenni este, és vélibbel haza, amikor már nincs forgalom, se metró.)
nos, aki bicajozni akar, az
nos, aki bicajozni akar, az ma is megoldja. ez ugye suta dolog, nem is errol beszelunk.
viszont, aki elszant es hajlando bicajozni, annak tobbnyire van biciklije.
aki szeretne bicajozni, annak ritkabban az a kifogasa, hogy nicns biciklije, hanem hogy nem mert, mert veszelyes (egy kalvin teres atkelest mindenkinek tudok ajanlani..)
tehat, olyan dolgokba fektetni penzt, ami nem letszukseglet, ellenben a savok kialakitasaval, ami pedig egeto szuksegu lenne, akkor nem arrol van szo, hogy a ket jobb kozul melyiket valasztjuk, hanem hogy az egyik rossz a masik jo, miert kell a rosszat valassztanunk?
az hogy a legbelebb belvarost szorjak meg, pedig vegkepp funny, mert a belvarosban eddig sem az volt a jellemzo, hogy valaki autoval ugrott el egyik helyrol a masikra, pl blaharol astoriara.
az autoforgalmat leginkabb az agglomeraciobol bezudulo autotomeg okozza, azzal pedig a kozbicikli semmit sem kezd, mert nem a belvarosi kozlekedes miatt valasztjak az autot, hanem az aglobol valo bejutas miatt.
persze, nagyon szimpatikus dolog, hogy bicajjal elugrunk az octogonrol a deakra, de azert lassuk be, nem ez a legegetobb es legkardinalisabb problema budapesten, kerekparos- es egyeb kozlekedes teren.
pl velmenyem szerint azzal is sokat tudnanak segiteni mar milliardos befektetesek nelkul, ha a tomegkozlekedessel meg elovarosi kozlekedessel nemileg kompatibilisebbe tennek a kerekpart, pl fel lehessen tenni villamosra. ezek nem kerulnek milliardokba (jobb helyeken..)
tovabbra is: a kozbicikli csak latvanyberuhazas, muarany gipszstukko az omladozo vakolaton.
Van alapja amit mondasz,
Van alapja amit mondasz, abból a 40%-ból, aki szívesen kerékpározna budapesten, 78% ért egyet azzal, hogy nincs megfelelő infrastruktúra a kerékpározáshoz.
Viszont ez nem jelenti azt, hogy ők soha nem fognak bringázni!
Hogyan lehet az, hogy a városban jelentősen nő a bringások száma, pedig a friss biciklisek közül is biztosan sokan mondták ugyanezt, mielőtt valami/valaki mégis rávette őket? Legyőzték félelmüket! És rájöttek, hogy simán lehet bringázni itt-ott.
Akik bicajozni "akarnak", nem egy adott pillanatban "oldották meg". Ez egy természetes folyamat, viszont sokmindennel lehet gyorsítani, ezt teszik a kampányok, ezt teszik a személyes rábeszélések, és ezt fogja tenni a közbringa is.
Képzeld el: miután itt lesz, a bringázás egy új értelmet nyer Budapesten. Ott vannak a haverok, sokkal könnyebb lesz rábeszélni őket, hogy jöjjenek veled bicóval, mert ott az instant lehetőség. Aztán legközelebb már mennek egyedül is, és már nem fogják azt mondani, hogy veszélyes.
+1, hiszen ez egyfajta
+1, hiszen ez egyfajta tömegközlekedési eszköz.
Persze az lenne a szép, ha a békávén utazni, az is ugyanilyen trendi lenne, vagyis lehetne azt méltósággal tenni.
na jo, latom tenyleg meg
na jo, latom tenyleg meg kell csinalnom azokat a retusalt latvanyterveket, ahol a kozbringas epp kel at az erzsebet hidon a busz- es forgalmisav kozott, vagy szlalomozik a bringagyalogutakon a gyalogosok kozott, vagy szakit el mellette valaki 90-el a hungarian, vagy dudaljak le a picsaba a koruton, esetleg akad fent a korut jardajan a kihelyezett teraszok flair butorain.
+1 A közbringa nagyon
+1
A közbringa nagyon leszorítja a belépési küszöböt, és ez a lényeg. Mindig ott van a szinte ingyenes megoldás az utcán látótávolságban. Használhatod amikor célszerű. Pl. a Nyugatiból is, vagy egy kibővített területnél a Déliből és a Batyiról is. Máris elértél rengeteg ingázót. De több százezren laknak, tanulnak és dolgoznak a belvárosban. Ha csak azoknak a tizede használja ezt az eszközt akiknek ez épp akkor és épp ott jó, már minden bringán ülne valaki. Életszerűtlen hogy a már Budapestre beingázott, faluközi forgalmon edződött erdőkertesi nem áll ki az ingyenes irodaházi/hivatali mélygarázsból, hanem átbringázik a szomszédba? Bérlete nincs, lyukasztani 600 vagy 1200 ha átszáll, a bringa meg ott áll az irodaház kapujánál...
Ne legyünk már annyira savas hangulatban. Sokkal jobb a több bringás mint a több szeparáció. Arra figyeljünk inkább hogy ne rosszul legyen megcsinálva.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
nem is azt vitatom, hogy a
nem is azt vitatom, hogy a közbringa jó-e, hanem hogy nem most van itt az ideje és más fontos lépcsőfok elől szív el lehetőséget.
a járdázó hordákról nem beszélek, mert az idehaza egyelőre talán csak fikció. Bár azért érdemes vetni egy pillantást a körút járdájára. 5 percenként egy járdázó bizton akad..
"nem is azt vitatom, hogy a
"nem is azt vitatom, hogy a közbringa jó-e, hanem hogy nem most van itt az ideje és más fontos lépcsőfok elől szív el lehetőséget"
Oké, tegyük fel hogy van 2 milliárdod, amennyibe ez kb kerülhet. Mi a lépcsőfok amiben hasznosulhat? Persze ezer ilyen van, de gyávák, és nem lépik meg mert már csak a sávelvételek jöhetnének.
Akkor mit tegyünk? Várjunk? Vagy tegyünk be a városba még napi 10-20.000 bringást? Szerintem az utóbbi. Európában más stratégiát választanék, de ez a mi városunk, itt kell a lehető legtöbbet kihozni a helyzetből.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Persze ezer ilyen van, de
Persze ezer ilyen van, de gyávák, és nem lépik meg mert már csak a sávelvételek jöhetnének.
Nem egészen. Ott van még az egyirányú utcák megnyitásának kérdése, ugyanilyen fontos, de olcsóbb és könnyebben véghezvihető, mint a kerékpársávok létesítése autós sávszűkítéssel. Csak egy példa, van több is. Nem kötelező azonnal a darázsfészekbe (autós sávszűkítésekhez) nyúlni.
a tomegkozlekedessel meg
a tomegkozlekedessel meg elovarosi kozlekedessel nemileg kompatibilisebbe tennek a kerekpart, pl fel lehessen tenni villamosra.
Villamosra-buszra csúcsidőben nem reális bringát felrakni mert nincs hely, és mivel nem alacsonypadlós a flotta ezért főleg. (Ellenkező esetekben persze annál inkább.)
A közbringa, és a megfelelő bringatárolók pont visszavetik a fedélzeten bringaszállítás-igényt.
A többiben igazad van (autók nem a belvárosból jönnek), ez már az elővárosi vasút téma.
Párizs, Velib: 1,6% -->
Párizs, Velib:
1,6% --> 4,8%
Nekem ez többet mond mindennél. A több bringás jobb mint a több szeparáció. Minden tekintetben.
Az meg olyan aranyos ahogy írod hogy "látványberuházás", meg "nagypénzelköltés". Az nem stratégia hogy várjunk addig mindennel, amíg eljön batman és egy gombostűvel kipukkasztja az alpolgármestert... Minden amit feltételül gondolsz, ugyanúgy látványberuházásként, rosszul fog megvalósulni. Kinek nincs ebből elege, de azért jó reggelt, ez van a hűtőben, a levest meg nem 30 év múlva kell megfőzni... :)
5%
Ez kell ahhoz, hogy a bringás ügy kiszabaduljon a politikusok hátsója alól. Ha a közbringa a párizsi +200% helyett itt +50%-ot hoz, akkor is örülök, mert lehet hogy jól elrontják, de ha a jelenlegi belvárosi (kb)3-ból 5% lesz, akkor már ők is mehetnek a levesbe, legfeljebb rágósak lesznek mint a tavalyi karfiol.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Párizsban nem a Vélib
Párizsban nem a Vélib hozta meg a kerékpáros forradalmat, csak új lendületet adott neki.
A közbringa Párizsban nem csak a kerékpáros politika egy eleme, hanem egy átfogó, haladó szellemiségű közlekedéspolitika része!
Minek következtében 5 év alatt 15 százalékkal csökkentették az autóforgalmat: buszsávokkal, villamosvonal építéssel, sávszűkítésekkel, forgalomcsillapított negyedekkel, ....
A közbringa bevezetése egy átfogó, ésszerű, a városi közlekedést a "zöld" közlekedési eszközök irányába eltoló, határozott politika része.
Budapesten a közbringával kapcsolatban ilyen értelemben nagyon is beszélhetünk látszatintézkedésről, és látszatberuházásról!
Bocs, én a dalospetis
Bocs, én a dalospetis google spreadsheet-ből olvastam egy adatot. Ha nem hiteles, azt elfogadom, de ott a közbringa előtti és utáni állapotot adták meg.
És bocs, de engem nem hat meg ez a stigmatizálás a látszatberuházás, látszatintézkedés szavakkal. Budapesten minden az, a jó dolgok is. Hasznosnak tartom a közbringát, akkor is ha bénán csinálják meg. Kettőnk között az lehet a törésvonal, hogy én magát a bringást is forgalomcsillapításnak tartom, te pedig a bringázás elé állítod feltételül a forgalomcsillapítást. Jobban bízom a közösségi intelligenciában. Nem hiszek a végtelenbe kivetített rossz tendenciákban, mert számítok arra hogy a város egy organizmus, immunrendszerrel. Egyszerűbben: a bringás helyet követel, a járdázót fellökik, a teljesen beállt dugónál kiszállnak az autóból, stb...
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
na most ha a varos
na most ha a varos organkius, akkro mi benne ez a tengernyi auto? ezek szerint vesztesre all az immunrendszere?
en nem tartok hasznosnak egy latszatintezkedest, plane ha - a gyakorlat szerint - esz es ertelem nelkul csinaljak meg.
efolott valahogy mindig elsiklunk:
hany ember mondja azt, hogy azert nem bicajozom mert nincs biciklim, es hany mondja azt, hogy azert nem bicajozok mert veszelyesnek erzem.
ha azt mondanak, hogy oke, akkor itt a tanulmany, ez meg ezmiatt gondoljuk ezt jonak, valamint egy ilyen strategia es rendszer reszekent kepzeljuk el (kiszurve a lenyeget, es nem belinkelve egy 3000 oldalas pedefet, hogy majd olvassam at es ertsem meg, munkaido utan, kakao es kuglof) AZTAN csinaljunk valami pilot projektet, es azt kiertekelve frissitsuk a dolgot, akkor azt mondanam hajra. most ezt nagyon nem latom.
es igen, ez kb olyasmi mint amikor az MK elerte hogy legalabb szar dolgokat ne epitsenek.
de most csak azt latom, hogy valakinek van egy alma, a terepjaro mar nem meno a varoshaza udvaron, most mar parizsi kolcsonbicikli rendszerrel kell villantani.
aztan ha nem valik be, ha' istenem, oket az mar ugyse erinti.
es igen, az uresen futo buszt idehaza megszuntetik.
aztan jon a tel, amikor a friss bicajos megiscsak bekavezna, de a busz mar elfonnyadt onnan, mert jol meg van szuntetve.
johet az auto?
A város immunrendszere te
A város immunrendszere te vagy. És elég hatékony, mert nélkülünk a forgalomcsillapítás szó is ismeretlen lenne.
Sok mindent mutathat egy tanulmány, de olyat nem, hogy most +x bringás túl korai lenne. Sokkal jobban aggódom ha az útépítők dolgoznak, és a főmterv kezd tervezni...
És nem fognak már buszt megszüntetni, mert legutóbb is visszakoztak, legközelebb már fel sem fogják hozni. Immunrendszer...
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Párizsban nem a Vélib
Párizsban nem a Vélib hozta meg a kerékpáros forradalmat, csak új lendületet adott neki.
Többféle képpen lehet értelmezni egy párizsi biciklis hagyományt, biciklis forradalmat, vagy lendületet annak a feltételezett forradalomnak.
Én úgy vélem, hogy a kerékpár hőskorától fogva, egy szakadatlanul erős biciklis hagyomány alakult ki ott. A háború utáni szűkös években is erős volt, és a hetvenes évektől a közelmúltig is szokásos volt a kerékpáros közlekedés.
A Velib előtt is volt már, látható jelenléttel, kölcsönbicikli. Most, nekem úgy tűnik, mintha a Velib, vagy világszerte itt-ott más nevű de ahhoz hasonló rendszerű, automatikus, bankkártyás díjazású kölcsönbringákra értik a közbringa kifejezést.
Igaz ez? A Velibnél korábban létező kölcsönbiciklikre nem érthetjük azt, hogy azok is közbringák? Nem könnyű határozottan megállapítani, hogy mikor is kezdődött egy biciklis forradalom Párizsban. Forradalom, vagy annak lendülete összemosódik, és akár növekedésnek is hívhatjuk azt.
__________________________________________________
Ami nem adekvált, azt meg köll jól adekválni, oszt az lössz.
5% de ez jelenleg meg
5%
de ez jelenleg meg hitelesen merve sincs.
vagy igen?
a kolcsonbringaval kapcs nagy a zaj, pedig a bringazas egy lassu, csendes egessel borit majd be mindent.
egyszer csak majd azt vesszuk eszre, hogy mar allatkertbe megyunk autost nezni...
Pesze hogy nincs. Én még
Pesze hogy nincs.
Én még féltem a bringázást. És maximalizálni szeretném a növekedését. Nem mindegy mekkora bázisra épül rá a későbbi lassú beborítás mondjuk évi +10%-a.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
nya, szerintem mindenki
nya, szerintem mindenki elmondta az osszes ervet, ugyhogy azt mondom nezzunk szembe a tenyekkel:
tokre nem szamit hogy mi mit gondolunk errol, majd az urak eldontik es annyi.
az hogy mi mit gondolunk a dologrol az kb annyiban erdekes, hogy ha veletlenul a kozbiciklik telepitese kapcsan valami sajto megkerdez teged Kuku, hogy mi a velemenyed, es azt mondod, hogy pozitiv (az hogy "de fenntartasokkal.." az mar senkit sem fog erdekelni) akkor ezzel lenyegeben legalizalva van a projekt, civil oldalrol is megtamasztva, es utana mar tortenhet barmi, a cuccot legalizaltak a civilekkel. /radasul, nem is tehetsz majd rola, hogy az urficskak hogyan kurjak el a dolgot. mert a tapasztalat azt mutatja hogy 20:1-hez az elkuras javara/
viszont...
lassuk csak: jovo oktoberben onkormi valasztasok.
iden mar nem epul nagy projekt, de meg kicsi se (a margit hidat talan ne szamitsuk sehova...), legalabbis, atfogo, kozponti nem nagyon /amihez meg lehetne hozzaszolni.. a kiskorut most nem tudom hogy all../
szoval itt jovore lehetne valamit okkumulalni.
de hat jovore tavasszal (az elorehozott valasztas igeretet talan most szinten skipeljuk) parlamenti valasztasok, mindenki azzal fog foglalkozni, nyaron pedig az ujraosztott poziciokkal, igeretekkel, vazalluskifizetesekkel, es mindenki azon fog teperni, hogy oszre tudjon majd posztot osztogatni.
Tehat itt 2011 marciusaig jo esellyel semmi atfogo nem varhato (vagy tevedek?)
ugyhogy a kozbicikli kiszorasa ilyen "csinalas" kategoria, valamivel el lehet utni az idot.
nem hiszem hogy a bringasok szama elkezdene csokkenni. ebbol kifolyolag az ido nekunk dolgozik.
es en ezert nem tartom teves strategianak az "inkabb semmi, mint valami elkuras" dolgot. ahogy mondtad is, a helyzet javul (gyakorlatilag magatol..) szoval "minket" nem kenyszerit az ido, amig az 'urakat' meg nagyon is.
Nem gondolod hogy azt fogom
Nem gondolod hogy azt fogom mondani hogy csak fenntartásaim vannak?
Ahogy visszacsinálhatatlan, nekem alapvető problémáim lesznek a projekttel. Gombhoz varrjuk az inget meg ilyenek. Káoszt és összeomlást fogok vízionálni. Ez a legkevesebb. Mert nekem is hasonló a véleményem mint neked, csak épp nem annyira hogy megvétózzam előre, hanem fel szeretném használni a céljainkra.
"Ugye egyetlen holland turistát sem akarunk kivasalva látni a Rákóczi úton, kedves Alpolgármester Úr?" kérdezem majd a kamerába... :)
És aztán elsorolom mi teheti ezt egy jó intézkedéssé és hogyan lehet elbénázni.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
hat, ebbol a kivasalt
hat, ebbol a kivasalt holland turista marad meg, az okfejtes pedig mar vagas :)
mond, hogy nicns igazam! :)
Hsznos tanács. Lehet sok a
Hsznos tanács. Lehet sok a duma, de a közepén a kulcsmondat:
"Kedves Alpolgármester Úr, ugye nem akar a megspórolt fejlesztések miatt kivasalt külföldi biciklis turistákat látni a kölcsönbicikliken?"
fejlesszem tovább? :)
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
felere levinni, oszt jo lesz
felere levinni, oszt jo lesz ez.
persze, ha i bike bp poloban kanalazzak ki eppen a billencs hatsokereke alol, akkor hiaba minden szo...