Bocsánat a bulváros címért. A szegedi helyismerettel rendelkezők talán megmondhatják, hogy az ezen a helyen történt balesetben milyen részben hibás az ott található kerékpáros "infrastruktúra".

A szomorú hír pedig itt következik:

Teherautó gázolta halálra a kerékpárost

2009. július 21. 07:56

Kórházba szállítása után meghalt az a kerékpáros, akit tehergépkocsi ütött el Szeged külterületén, a Széksósi úton – tájékoztatott a rendőrség kedden.

A 77 éves szegedi férfi kerékpárjával még hétfő délután haladt a város felől Sziksós irányába, amikor az Északi sor és a Széksósi út kereszteződésénél át akart kelni az úttesten, a bicikliút nyomvonalát követve. Nem győződött meg azonban arról, hogy ezt biztonságosan megteheti-e, így egy Szeged felől érkező tehergépkocsi elütötte – mondta Szenti Szabolcs, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője.

A helyszínre érkező mentők a kerékpárost súlyos sérülésekkel szállították a traumatológiai klinikára, ahol néhány órával később elhunyt – közölte a hadnagy. A Szegedi Rendőrkapitányság közigazgatási eljárás keretében, igazságügyi szakértők bevonásával vizsgálja a baleset körülményeit.

http://www.mno.hu/portal/651320

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
László János képe

Merről jött a

Merről jött a teherautó?
János

2
Krisztab. képe

"így egy Szeged felől

"így egy Szeged felől érkező tehergépkocsi elütötte"

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

3
dova képe

Egyszer nem szeretnénk

Egyszer nem szeretnénk kezdeményezni egy "munkakörében elkövetett gondatlan veszélyeztetés" pert ilyen esetben, csak úgy próbaper céljából?

Nekem a lenti bejegyzésemből símán következik. Nem karbantartott és eleve nagy kockázati tényezővel megépített út/kerékpáros átvezetés.

Meddig fogják "megúszni szárazon" a trehány hivatalnokok?

--------Dova--------
elvetemült bűnöző

4
atomboy képe

Szerintem kene. Ez a tabla

Szerintem kene. Ez a tabla jol jellemzi a hozzaallasukat, ha igy folytatjak, kiderul, az atkelohely valojaban parkolo...
Ez a tabla par km-re keszult a baleset helyszinetol, varoskozpont fele...

atomboy

5
atomboy képe

Noha szegedi vagyok, de eleg

Noha szegedi vagyok, de eleg ritkan hasznalom ezt a kerekparutat, mindig is tudtam, hogy kesz eletveszely. Ha jol emlekszem, majdnem ott csinaltam ezt a fotot.
Ha jol olvasom a hirt, mindketten Szeged felol jottek, tehat jobbhorog tortent... Mint Pesten Thokoly # Stefania illetve Kobanya # Horog utca.
Kivancsi leszek, milyen hozzaszolasok lesznek a helyi ujsag cikkeben.


atomboy

6
j_gergo képe

"A 77 éves szegedi férfi

"A 77 éves szegedi férfi kerékpárjával haladt Szeged felől Sziksós irányába, amikor az Északi sor és a Széksósi út kereszteződésénél át akart kelni az úttesten a kerékpárút nyomvonalát követve. Az idős férfi azonban nem győződött meg arról, hogy azt biztonságosan megteheti-e, így egy Szeged felől érkező Mercedes Atego elé lépett."

Nem ismerem a helyet, de:

- mindketten ugyanabba az irányba haladtak, ugyanonnan jöttek.

- a biciklisnek át kellett kelnie a teherautó útját keresztezve, mert követte a bringaút nyomvonalát

- lépett, tehát leszállt a bicikliről:

Nekem ebből valami olyasmi jön le, hogy nem jobbhorog, hanem a féloldali kétirányú bicikliút problémája áll itt fenn, azaz a biciklisnek tökéletesen feleslegesen kellett átmennie az út túloldalára, csak mert ott folytatódott a bicikliút.

A legszomorúbb az egészben, hogy a szabályok szerint valószínűleg a biciklis lesz a hibás, annak ellenére, hogy ő is főútvonalon haladt, irányváltoztatás nélkül.

7
Lathor képe

Ott azt írja "elé

Ott azt írja "elé lépett", tehát gyalogos volt.
Még jó hogy nem vagyok oda regisztrálva így majd valaki nyugodtabb felvilágosíthatja az okosokat.

8
atomboy képe

Megtortent, sot, ideztem a

Megtortent, sot, ideztem a kreszbol, miert nem a bacsi volt a hibas.

Este kimentem a helyszinre fotozni. Innen erkeztek, mint lathato, semmi, de semmi az egvilagon nem volt bokor/fa/reklamtabla a kerekparut es uttest kozott. Megis a teherauto kerekei ala kerult, mindez fenyes nappal (delutan). Es ketlem, hogy a bacsi kamikaze modon eleugrott...

Amugy ez eleg gaz hely, csinaltam egy masik fotot, inkabb ott szamitottam halalesetre, nem az elobb kozolt helyen.
Noha belesutot a nap a gepembe, de azert remelem, latszik: atviszik a tuloldalra egy forgalmas helyen, ilyen modon: tuloldalon van EAK tabla, ezen az oldalon meg nem.

Egyeb kerdes?

atomboy

9
miló képe

Ilyen szép helyen és

Ilyen szép helyen és kihaltnak néző utcácskában hogy a viharban történhetett meg ilyen?

Jól gondolom, hogy a kamionos nem állhatott meg a stop táblánál hanem rágurult, mint szokták a rá merőleges útra...

10
atomboy képe

A cikk szerint mindketten

A cikk szerint mindketten ugyanabbol az iranybol jottek. Inkabb "rakanyarodott".

atomboy

11
atomboy képe

Na, a mai cikk, ha nem is

Na, a mai cikk, ha nem is reszletesen, de tisztazott egy-ket dolgot.
1. Valojaban a masodik foton lathato helyen tortent a baleset, a tuloldalra akart atmenni a bacsi. Csakhat ennel az oldalnal nem volt EAK tabla. Kiserieten hasonlit Szemeri uti balesetre.
2. Legalabb megirtak, hogy nem fogyasztott alkoholt. De tovabbra is ot hibaztatjak, pedig szerintem a teherautosnak illett volna megallnia, ha mar gyalog szandekozik atkelni. Eleg forgalmas utrol van szo, itt is a tuloldalon kell szuletni.

Es ez bizonyitja, miert nem erdemes a kerekparosokat atvezetgetni a tuloldalra orszagutakon. Ezen az uton a Szeged varoshatarig meg 2-3-szor vezetik at balesetveszelyesen. Hasonlo atvezetos megoldast akarnak alkalmazni Szeged-Nyugat autopalya lehajtonal, ahol nemes egyszeruseggel elfelejtettek a kerekparos igenyeket figyelmebe venni. Itt a cikk.

Es egy dolgot nem ertek: ilyen balesetnel miert emliti meg a cikk, hogy a sofor be volt kotve?

atomboy

12
Prof.gruppetto.hu képe

Ha valóban nincs macisajt,

Ha valóban nincs macisajt, akkor ahogy Dova már írta, ez egy sima egyenrangú kereszteződés, tehát jobb kéz szabály van érvényben. De mivel a kerékpárút vonalvezetése valóban olyan, hogy tényleg nincs jobb megoldás, mint a kerékpárost elsőbbségadásra kötelezni, ezért itt szerintem is elsősorban a közút kezelője hibáztatható, aki nem helyezett el vagy nem pótolta az elsőbbségadás kötelező táblát. (De már azért is, hogy egyáltalán így van megoldva a kerékpárút átvezetése.)
Sajnos ettől függetlenül azt kell mondjam, hogy szintén a tipikus helyzetből adódóan a kerékpárostól elvárható lett volna, hogy figyelmesebben keljen itt át, még ha szigorúan véve neki is lett volna elsőbbsége. (Ez természetesen nem csökkenti a közútkezelő és a járművezető felelősségét!)

www.gruppetto.hu

13
Meglátó képe

A cikkből és a hsz.-k-ből

A cikkből és a hsz.-k-ből az tűnik ki, hogy a kerékpáros főútvonalon haladt és a tgk pedig egy jobbost akart nyomni, a sofőr meg nem nézett alaposan szét, illetve nem győződött meg arról, hogy biztonságosan tud-e kanyarodni?
Ugye, jól tudom, hogy mindig az egyenes irányban haladónak (főútvonalon, az út vezetésétől függetlenül)van elsőbbsége?!!!
Szerintem nem a bringás volt a vétkes.
El kellene már gondolkodni a közlekedési szakértőknek azon, hogy nem lenne-e célszerű a teherautókon olyan tükröt(vagy, kiegészítőt) elhelyeztetni, hogy az elefántcsont toronyból is le lehessen látni a pórnép felé?
Nem lehet olyan drága a két oldalon elhelyezett egy-egy lefelé is látó tükör.
Jóval olcsóbb mint egy temetés, ráadásul nincs utána lelkiismeret furdalás és ha kötelező, akkor még az adóból is le lehet írni.
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

14
j_gergo képe

Ugye, jól tudom, hogy

Ugye, jól tudom, hogy mindig az egyenes irányban haladónak (főútvonalon, az út vezetésétől függetlenül)van elsőbbsége?!!!

Elég, ha a kerékpárútra kiraknak egy kerékpárút váge, macisajt vagy stop táblát, máris a teherautónak van elsőbbsége.

15
Meglátó képe

Ez igaz,(kivéve, ha

Ez igaz,(kivéve, ha gyalogosként tolod át a bringát) azonban a statárium joga, ezzel nem adatik meg a sofőrnek. Mindössze csak azt szertném kifejezésre juttatni, hogy azért egy közlekedési manővert megelőzően nem árt szétnézni.
Mert az elsőbbség az, amit meg is adnak, csak ez a teherautónak egy bringással történő találkozását követően nem fáj.
Szóval a SZEM, az egy fontos érzékszerv mindenkinél.
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

16
Torpedo képe

Ez a cikk úgy

Ez a cikk úgy hangzik,
mintha az elhunyt hibázott volna,
pedig a teherautós is figyelhetett volna jobban.
De hát itt az a hibás, aki bringával jár,
így már "érthető" is.
Ha a bringás élne,
megvédhetné magát,
így viszont írhatnak róla bármit...!?!

Tán túlzás, de az autó, - amíg életek veszélyeztetésére alkalmas módon használják - számomra fegyvernek minősül. Minimum olyan ez a
mai közlekedés, mikor valaki egy csőre töltött fegyverrel játszadozik.
A kényelmi autósok engem valahogy sokkolnak..!

17
habarcs képe

Pontosan ezt akartam szóvá

Pontosan ezt akartam szóvá tenni én is.

Nem győződött meg azonban arról, hogy ezt biztonságosan megteheti-e, így egy Szeged felől érkező tehergépkocsi elütötte – mondta Szenti Szabolcs, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője.

Azt sugallja a szóvivő mondata, hogy a kerékpáros vétett és ennek következménye, hogy elgázolták. Holott igazságügyi szakértők bevonásával vizsgálják a baleset körülményeit.
_________________
Ha esik az eső, vizes lesz a bőröm. Ha meg nem esik, megszárad. Ilyen egyszerű.

18
dhpage képe

Színtiszta jobbhorog. A

Színtiszta jobbhorog. A kerékpáros szabályos volt.
A teherautós meg valószínűleg vagy nem is vette észre a bringást (kb. mintha egy bokor, vagy parkoló autó lenne, az út részének tekintette), vagy ha mégis, akkor úgy gondolta, hogy a saját érdekében majd csak fékez és megáll. "Én nagy vagyok, egyébként is az úton megyek, ami mindenek felett áll, á az indexet sem rakom ki, majd mindenki szétrebben előlem."
Valószínűleg a bringás sem hátrafele nézett (teljesen ésszerűen, hiszen közben egy kereszteződésbe ért, ahol épp előrefele kellene figyelni), de ha hallotta is a teherautót, azt hitte egyenesen megy tovább, vagy hogy meg fogja kapni az elsőbbséget.

Sajnos mindezek közül a legrosszabb változat történt meg. :(

-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/

19
HMM képe

Kedves bringások! nagyon

Kedves bringások!

nagyon hálás vagyok nektek a sok kedves hozzászólásért, jól esik hogy rajtam kívül még akik objektíven próbálják megérteni a balestet szintén úgy gondolják hogy nem a bácsi a vétkes. Csak anyit hogy a bácsi soha nem fogyasztott alkoholt, szellemileg teljesen épp fiatalos ember volt, aki naponta letekert 30-40kilométert, hogy figyelmetlen lett volna nem hiszem, mert ö már ösztönösen ment a kerékpáron mindenre figyelve, és ezt az utat nagyon sokszor végigjárta. a bicikli sebessége 6osra volt állítva, ami nem kevés, nem tudott már nagyot fékezni, talán úgy gondolta még átér a túloldalra..........de sajnos már nem, a fejét verte be kb 5cms horpadás lett a fején akkora ütést kapott. egy fejvédő megmenthette volna!
vigyázzatok magatokra bringások!!!!! a 77 éves bácsi lánya.

20
sagan képe

Őszinte

Őszinte részvétem.
Próbáltam valami biztatót írni,de elakadt a szavam.
Ezért inkább csendben gyújtottam egy gyertyát.
Nyugodjék Békében!

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

21
dova képe

Őszinte

Őszinte részvétem.
Igazán sajnálom :(
--------Dova--------
elvetemült bűnöző

22
atomboy képe

Oszinte reszvetem.Hetfon

Oszinte reszvetem.Hetfon delutan eleg rossz erzetem volt, sajnos beigazodott, egy artatlan kerekparost utottek el. :(

atomboy

23
dova képe

Pár nappal ezelőtt voltam

Pár nappal ezelőtt voltam ott (a kamionos hercehurca idején pénteken és nekem is gondot jelentett átjutnom a túloldalra a nagy és aránylag gyors forgalom miatt)

Amikor először olvastam a cikket, úgy gondoltam, hogy a teherautós is 50% mértékben hunyó, mert egy irányban haladva utolérte a kerékpárost és nem lassított a kereszteződésben vagy (relatív) gyorshajtott.
Ilyen esetben szerintem meg szokták védeni őt a hatóságok, mint banális vétkest, mert már nem tudnak a bácsin segíteni.
Az újság is kiírhatja ilyenkor magából a "Már megint egy figyelmetlen kerékpáros..." sorait. Szörnyű.

A tippem az hogy az útkezelőjét lehet és lenne érdemes jól megfingatni/perelni, mert ahogy Atomboy is írja a Szeged felöli oldalon nincs macisajt, ami azt jelenti ez esetben, hogy a kijelölt kerékpáros átvezetést (halvány fehér csíkok a kék vonal utat keresztező részénél) kereszteződésként kell értelmezni ahol tábla hiányában a bácsinak volt elsőbbsége a "jobb kéz" szabály miatt!!!!

Csak az érthetőség és további téves találgatások elkerülése miatt, a kerékpáros szándék szerinti nyomvonala a képen.

A visszairányban valóban van macisajt, de egyébként az átvezetés a főút vonalvezetésében lévő törés és az út lakott terület széli mivolta (magasabb közlekedési sebesség)miatt nagyon veszélyes.

--------Dova--------
elvetemült bűnöző

24
ifj. Nagy Gábor képe

A tippem az hogy az

A tippem az hogy az útkezelőjét lehet és lenne érdemes jól megfingatni/perelni, mert ahogy Atomboy is írja a Szeged felöli oldalon nincs macisajt, ami azt jelenti ez esetben, hogy a kijelölt kerékpáros átvezetést (halvány fehér csíkok a kék vonal utat keresztező részénél) kereszteződésként kell értelmezni ahol tábla hiányában a bácsinak volt elsőbbsége a "jobb kéz" szabály miatt!!!!

Dova, ha jól emlékszem, egyszer te írtál valami olyasmit egy Dm-cikkhez küldött hozzászólásban, hogy nem feltétlenül a táblázás oldja meg a problémákat (sajna nem találom, de valami ilyesmi lehetett a lényeg, ha nem, akkor bocs). Én sokszor mentem, megyek itt Subasára, de az EAK tábla híján se merült fel bennem sohase, hogy ne kéne elsőbbséget adnom a főúton haladó járműveknek!

Ettől még lehet próbaper, de a főúton való átvezetés nem lesz veszélytelenebb, ha kikerül egy háromszög-tábla a kerékpárút azon végére, amit úgyis minden élő ember levág és már az Északi sor Szeged felé eső oldalától átlósan halad át a bordányi úton, tehát nem sokan fognak elhaladni mellette.

25
dova képe

igazad van Gábor : meghalt

igazad van Gábor : meghalt egy ember

26
ifj. Nagy Gábor képe

És abban igazam van-e, hogy

És abban igazam van-e, hogy egy kerékpáros balesetnél nem lehet axióma az, hogy csak a másik fél, meg a harmadik, meg a többedik hibázott?

27
HMM képe

Köszönöm a részvétet,

Köszönöm a részvétet, jól esnek ezek a szavak. nagyon szomorú vagyok, de apukámnak a biciklizés volt az élete, és sajnos a halála is. nagyon féltette a lábait, ezért mozgatta rendszeresen a biciklizéssel, nagyon makacs volt, mert nem zavarta semmi, sem a meleg , sem a forgalom és mindig nagyon óvatos volt, ő is elsőbséget érzett abban a kereszteződésben és talán bizott benne hogy a teherautó megáll :(,
köszi a gyertyát, meg mindent,ha van kedvetek szervezetek egy utat az emlékére, nagyon örülne neki, én is veletek megyek, ha megbarátkozom addig a biciklivel. (Dova egyébként én vagyok H. Mariann a VVK ból reméltem hogy itt megtalállak, sokszor eszembe jutottál azóta)
üdv nektek kedves biciklisek és nagyon vigyázzatok magatokra!!! az elütött bácsi lánya

28
youdit képe

Nagyon sajnálom, ami

Nagyon sajnálom, ami történt. Életem első 4-5 év városi biciklizős tapasztalatát ott szereztem, fáj, hogy egy ember (ráadásul körültekintő, tapasztalt biciklis) áldozatul esett.

Gondolunk rá, gyújtunk gyertyát itt is. Nyugodjék békében.

29
dova képe

Mariann, Ha nem túl

Mariann,
Ha nem túl felkavaró számodra, akkor szeretnék beszélni veled az esetről és fejleményeiről.
Úgy tűnik, hogy az MK egyik ügyvédje vizsgálni fogja az esetet, lehet hogy javaslatomnak megfelelően indítunk egy próbapert "ismeretlen tettes" (esetleg az út üzembentartója) ellen.
Illetve, ha sikerül megmozgatnunk elég kerékpárost, akkor az első szegedi ghost bike-ot is elhelyeznénk figyelmeztetésül és emlékül.

Légyszíves jelentkezz az info kukukac criticalmass pont szeged.hu címen (csak én olvasom).
Köszönöm

--------Dova--------
elvetemült bűnöző

30
atomboy képe

Ha lesz szegedi ghostbike,

Ha lesz szegedi ghostbike, akkor ide johetnek felajanlasok.

atomboy

31
dova képe

Mariann támogatja a Ghost

Mariann támogatja a Ghost Bike állítást.
A részleteket még egyeztetni kell, de kezdjük el szervezni!

--------Dova--------
elvetemült bűnöző

32
er13a18 képe

de miéért??? azt érzem,

de miéért???

azt érzem, hogy már alig várjuk, hogy valakit ismét halálra gázoljanak ártatlanul, hogy aztán mehessünk, s jó kis programot szervezve megunknak összerittyentsünk egy egy újabb fehér bringát.

nem jól van ez így!! :(

33
sagan képe

Szerintem rosszul gondolod.

Szerintem rosszul gondolod. Sajnos az utóbbi hetekben több tragikus eset történt. Senki sem örömében megy fehér biciklit állítani.

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

34
youdit képe

1. Amíg a közlekedési

1. Amíg a közlekedési morálon és az infrastruktúrán van mit javítani

+

2. a gyászoló család is támogatja,

akkor szerinted miért ne? Attól még, hogy általában olajozottan megy a szervezés, senki nem gondolja, hogy ez egy örömünnep.

35
er13a18 képe

a közlekedési morálon egy

a közlekedési morálon egy (két, vagy akárhány) ghost bike nem fog javítani.
nem feltétlenül a negatív üzenet továbbítására van szükségünk. Az emberek fejében a GB inkább azt erősíti, hogy kerékpározni veszélyes!

Ne értsetek félre, ettől függetlenül nagyon szomorú ami történt, meg a másik budai eset is :(

36
youdit képe

Értem azt is, amit Te

Értem azt is, amit Te mondasz. És épp ezért (illetve nemcsak ezért, sőt főleg nem ezért, de ezért sem) tetszik, ha nagy csinnadrattával megy a körítés. De ha csak 1, 2, sok gyalogosan, autóval vagy bringával ott közlekedő elgondolkozik, lelassít, bevillan neki a következő necces helyzetben, hogy nem éri meg kockáztatni, akkor már segített valakin. Hacsak 1 gyereknek elmagyarázzák a szülei, miért és HOGYAN kell a hasonló kereszteződésekben vigyázni, akkor nem hiába van ott. Lehet, hogy egy 'laikusnak' negatív üzenet, de három másiknak, aki gyalog/biciklivel közlekedik, érthető és szívbe markoló figyelmeztetés. Én amióta a Horog utcában jártam, nem megyek át úton úgy, hogy ne nézzek balra-hátra (addig soha nem mentem, azóta SOHA). Emellett meg ez egy emlék, tiszteletadás, emlékezés, ami nemcsak nekünk szól. Sőt elsősorban nem.

Én nem hiszem, hogy bárki egy fehér bicikli láttán hagyja abba a biciklizést vagy dönt úgy, hogy nem próbálja meg, ha már eldöntötte, mint ahogy azt se hiszem, hogy egy veszélyes autóút kanyarjában megpillantott koszorú vagy mécses miatt bárki is kiszállna az autójából. De abban teljesen igazad van, hogy a TV-híradó biciklis másfél percében nem a ghostbike-kal kell 'villogni', hanem nagyon jól megfogalmazott és lehetőleg pozitív üzeneteket átadni.

Ha lecsupaszítva csak az üzenetet nézzük, igen, lehet hogy egy nem bicikliző ember számára negatív. Viszont egy ott és máskor, máshol hasonló helyen autózó, bicikliző vagy gyalog az úton átkelő ember számára meg óvatosságra intő, figyelmeztető, ami szerintem pozitív. De elsősorban emlék annak, aki ott vesztette el az életét és a családtagoknak, ismerősöknek, hozzátartozóknak. (És ha tőlük negatív jelzés jönne, természetesen senkinek nem jutna az eszébe ghostbikeot állítani.)

37
dova képe

Azt hogy Te így gondolod,

Azt hogy Te így gondolod, el tudom fogadni.
Én kb. a baleset (múlt hét eleje) óta örlődöm a "divatos faszság" vs. "nem lehet hogy ne tegyünk valamit/hívjuk fel rá a figyelmet, hogy mással ne történjen meg ugyanez" gondolatpáros között.

Ha van más ötleted, szívesen vesszük!

--------Dova--------
elvetemült bűnöző

38
er13a18 képe

pl oktatás! vagy

pl oktatás!
vagy bebiciklizések szervezése. augusztus közepétől a belvárban elindítjuk, az a terv, ha sikeres, más tsz-et is bevonjunk

szval a lényeg, hogy emberek tisztában legyenek a bringázás veszélyeivel (is). tudják, hogy hogyan közelkedjenek úgy, hogy minimalizálják a kockázatot(ez a baleset is elkerülhető lett volna, ha a bácsi körültekintőbb, hátranéz mielőtt átkel az úton)
de mindezt ne úgy, hogy elrettentő példákkal állítjuk szembe őket, hanem őket is bevonva interaktívan tanulják/tapasztalják meg!

39
dova képe

"ez a baleset is

"ez a baleset is elkerülhető lett volna, ha a bácsi körültekintőbb, hátranéz mielőtt átkel az úton"

Valóban.
Akkor is, ha egyáltalán nem ül biciklire.

Igen, talán mindenki számára ez lehet a legjobb megoldás:
- Ne üljünk biciklire, mert el fognak ütni!

Ne foglalkozzunk azzal, hogy mások milyen figyelmetlenül vezetnek tonnás vasdarabokat! Ne is aggódjunk azért, mert az utak fenntartói silány minőségű utakat készíttetnek számunkra.
Egyszerűen, csak ne üljünk biciklire és így kivédhetjük a kerékpáros baleseteket!
Ha senki sem biciklizik, akkor senkit sem érhet kerékpáros baleset.

--------Dova--------
elvetemült bűnöző

40
er13a18 képe

de mindezt ne úgy, hogy

de mindezt ne úgy, hogy elrettentő példákkal állítjuk szembe őket, hanem őket is bevonva interaktívan tanulják/tapasztalják meg!

ezt a részét is elolvastad???

41
ifj. Nagy Gábor képe

Igen, talán mindenki

Igen, talán mindenki számára ez lehet a legjobb megoldás:
- Ne üljünk biciklire, mert el fognak ütni!

Az általad elővezetett demagógiánál valóban jobb megoldás még ez is...

42
HMM képe

dova írtam az emailedre

dova írtam az emailedre remélem megkaptad, ha nem akkor írd le a címed mégegyszer

43
Perillustris képe

Kurvaéletbe!

Kurvaéletbe!

44
HTibor képe

Csak egy apró

Csak egy apró hozzászólás a történtekhez, tekintve , hogy jobban ismerem a részleteket. Mindenképpen lényeges momentum, hogy nem a teherautó sávjában történt az ütközés. A "77 éves bácsi" már áthaladt a felezővonalon. Lehet valóban veszélyes módon, kritikusan közel, de elhaladhattak volna egymás mellett egészségben. A hivatásosnak mondott teherautósofőr valahogy, ijedtében balra rántotta a kormányt, ezzel áttért a baloldali sávba, ott is állt meg. Ha nem próbálkozott volna kikerülő manőverrel, ráadásul pont a rossz irányba, most nem írnék itt semmit. Egy ismételt PÁV vizsgálat ajánlott lenne részére. Lehet további életeket menthetne meg.

Köszönet az együtt érző szavakért! (a fia vagyok)

45
er13a18 képe

részvét!

részvét!

46
Meglátó képe

Az előbb, megnéztem azt a

Az előbb, megnéztem azt a fotót ami a baleset helyszínéről készült.
Halványan ugyan, de jól kivehető, hogy OTT kerékpárút van sárgával kijelölve.
Ez pedig azt támasztja alá, hogy a tgk.vezetője figyelmetlenül jobbra kanyarodva ütötte el az áldozatot.

HA nem is lenne ilyen jel akkor is a kerékpárját toló gyalogosnak van elsőbbsége azzal a járművel szemben amelyik arra az útra kanyarodik amelyen egyenesen halad tovább a gyalogos.
DE nem ez történt.

A villanyoszlopon nem látom az arra utaló kerek tábla hátulját, ami netán arra utalna, hogy esetleg a kerékpárút véget érne.
Szerintem a helyi rendőrség gagyi vizsgálatot végzett.
Figyelembe véve, hogy az elütött kerékpáros 77 éves !!!! volt nem hiszem, hogy hirtelen nekifutásból, mint egy hármasugró szaladt volna át a KIJELÖLT KERÉKPÁRÚTON!
Őszinte részvétem a családjának és javaslom, hogy bíróság előtt támadják meg a rendőrségi határozatot.
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

47
ifj. Nagy Gábor képe

Halványan ugyan, de jól

Halványan ugyan, de jól kivehető, hogy OTT kerékpárút van sárgával kijelölve.
Ez pedig azt támasztja alá, hogy a tgk.vezetője figyelmetlenül jobbra kanyarodva ütötte el az áldozatot.

Akárhogy olvasom, seholse az jön le nekem, hogy a tgk. jobbra kanyarodott volna.

HA nem is lenne ilyen jel akkor is a kerékpárját toló gyalogosnak van elsőbbsége azzal a járművel szemben amelyik arra az útra kanyarodik amelyen egyenesen halad tovább a gyalogos.
DE nem ez történt.

Hát ez az, szerintem (ill. a baleset leírásai alapján) a kerékpáros a főutat keresztezte, a tgk. egyenesen ment azon... Persze ettől még nem kellett volna elütnie, de ne beszéljünk már teljesen másfajta szituációról.

Vagy valaki javítson ki, aki biztosan tudja, hogy mi történt, de számomra egyértelműnek tűnik, hogy nem az, amit Meglátó gondol.

48
Meglátó képe

Nincs szándékomban senkit

Nincs szándékomban senkit kioktatni, nem is ezzel a céllal írok.
Ha az Earth-on ráközelítünk az inkriminált útkereszteződésre, akkor egyértelműen látható és a rendelkezésre álló sajtó anyagból kiolvasható, hogy a kerékpáros és a tgk.-s egy irányból, Szeged felől haladt a Széksósi úton.A kialakított kerékpár út a vele párhuzamosan húzódó főútvonal mellett vezet. Az Északi sor ebbe a főútvonalba torkollik bele.
A sajtó szerint, amely kissé árnyaltan fogalmaz (nem a kerékpáros mellett), a kerékpáros nem győződött meg arról,hogy biztonságosan átkelhet-e a kerékpárút nyomvonalán.
Hozzá kell tennem, hogy az ott készült fotókon egyértelműen látszik, hogy nem egy sárga vonal van az úttesten felfestve, mint kerékpárút, hanem kiépített és térben jól elválaszva az úttesttől.
Kérdés: ha mindketten párhuzamosan haladtak, akkor hogyan került a tgk. a kerékpáros nyakába, ha nem szándékozott bekanyarodni az Északi sorra?
Ha pedig mégis csak kanyarodott, akkor miért nem győződött meg arról, hogy van-e valaki egyenesen, áthaladóban az úttesten. Ezt főleg annak tükrében írom, hogy az áldozat fia - kissé fentebb - arról ír, hogy édesapját, már az út felezővonalán túl gázolták el.
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

49
ifj. Nagy Gábor képe

Kérdés: ha mindketten

Kérdés: ha mindketten párhuzamosan haladtak, akkor hogyan került a tgk. a kerékpáros nyakába, ha nem szándékozott bekanyarodni az Északi sorra?

Például úgy, hogy a kerékpárút az Északi sor keresztezése után keresztezi a Széksósi utat is...

50
Meglátó képe

Meglehet, hogy rossz az

Meglehet, hogy rossz az Earth, de azon, valamint Szeged és vonzáskörzete térképen az Északi sor mindössze betorkollik és nem keresztezi a Széksói utat.

-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

51
dova képe

Rugózhattok még egy

Rugózhattok még egy darabig a kérdésen, de már rég megírtam a "megoldást".

"Csak az érthetőség és további téves találgatások elkerülése miatt, a kerékpáros szándék szerinti nyomvonala a képen."

Ha további variációkat akartok kitalálni, abban is segíthetek. Készítettem egy pár felvételt a helyszínről.
Ha azokat megfelelően összekavarjátok még kijöhet az is, hogy a kerékpáros ütötte el a teherautót és csak az önkormányzat pedáns munkájának köszönhetően nem sérült meg az egyébként szinte lépésben hajtó sofőr. Eztán jött az isteni gondviselés, ami helyretette a dolgokat, hisz a munkájukat kifogástalanul végzők nem eshetnek el,
így a Bácsinak kellett mennie.

SZÉGYEN!

--------Dova--------
elvetemült bűnöző

52
Meglátó képe

A hétszázát!!! Ezek

A hétszázát!!!
Ezek fotók!
Jobb mint a helyszíni szemlék fotói!
Mindent bemutattál gartula !!!
Nem a "rugózás" végett, de itt az látszik, hogy a kerékpárosnak van elsőbbsége, mert a macisajt nem rá, hanem az Északi soron érkezőre vonatkozik. Így joggal folytathatta útját a kijelölt kerékpár úton akár tekerve, akár gyalog tolva a bringát.
Az is látszik hogy az elsőbbség adás kötelező tábla az ellenkező irányból érkező bringásokra vonatkozik.
Szóval úgy tűnik, hogy az elütött, teljes joggal vághatott neki a kereszteződésnek.
Ha az a felszórási folt a képen a baleset helyét jelzi, akkor joggal feltételezhető, hogy a gázolás már a szembejövő sávban történt, ezért csak megerősíti hogy a tgk. vezető a saras.
Szerintem is megér egy próbapert az útfenntartókkal szemben, mert tényleg nem egyértelmű az útkereszteződés, nehéz eldönteni, hogy kinek van elsőbbsége, de ha a szabályokat szó szerint értelmezem, akkor a bringás volt előnyben, már a jobbkéz szabály miatt is.
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

53
Krisztab. képe

Mekkora fos ez a

Mekkora fos ez a kereszteződés! Felháborító.

Szerintem azért lenne érdemes GB-ot állítani, mert ebből az alkalomból el lehetne mondani, hogy ha normálisan alakították volna ki a kerékpárút nyomvonalát, akkor nem történt volna meg a baleset. (Uúgy, mint a Thököly útnál is erre hívtuk fel a figyelmet, legalább a lámpát meg is javították azóta).

Egyáltalán szabályos az ilyen, hogy ugyanannak az útnak a kereszteződés egyik oldalán van eak-tábla, a másikon nincs?

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

54
ifj. Nagy Gábor képe

Rugózhattok még egy

Rugózhattok még egy darabig a kérdésen, de már rég megírtam a "megoldást".

Akkor jól értettem eddig is, hogy nem jobbhorog volt.

Viszont akkor én is idéznék magamtól, egy kérdést, mert amíg arra nem kapok választ, nem érzem azt, hogy szégyenkeznem kellene, csak azért, mert nem indulatból írok:

"És abban igazam van-e, hogy egy kerékpáros balesetnél nem lehet axióma az, hogy csak a másik fél, meg a harmadik, meg a többedik hibázott?"

55
Meglátó képe

Nem kell "szégyenkezned"

Nem kell "szégyenkezned" és nem minden esetben axióma a másik fél.
De, a KRESZ olyasmit is felvet, hogy szükség esetén le lehet mondani az elsőbbség jogáról, meg nem feltétlenül szükséges a megengedett legnagyobb sebességgel közlekedni és az útkereszteződésben a lehető legnagyobb körültekintéssel kell áthaladni.
Persze, ez mindenkire vonatkozik, de valamilyen hiba következtében, mégis csak meghalt egy ember.
Gondolom, hogy a végén csak kihoz valamit a vizsgálat?

-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

56
Torpedo képe

Azért lehetett kevésbé

Azért lehetett kevésbé figyelmes a teherautós, mert ez egy elég fura, nehezen belátható kereszteződés, ahol a keresztbe jövő autókra figyelhetett elsősorban, + lehetett előtte bármi, ami elterelte a figyelmét, vagy nézhetett épp a tükörbe, kezdhetett előzést, vagy bármi egyéb, pl. látási viszonyok.

Számomra tipikus példája annak, amikor az egymással párhuzamosan haladó, 3-féle (autó, bicikli, gyalogos) közlekedő egymás útját keresztezve (de addig védetten haladva) így elképesztően megnöveli a baleset kockázatát. Ez a külön kerékpárutak következménye?
Ha a megoldást keresem, az mindenképp afelé tendál, hogy az autósokat el kell különíteni a természetes (gyalogos), és a természetes-közeli (bringás) útjától. Nekik is jobb lenne úgy, de hogyan megvalósítható?
Addig is az óvatosság, a rutin, a reflexek, és - sajnos - nagy %-ban a véletlen dönt.

Persze álljon itt még egy alaptétel: nincs véletlen baleset!

57
atomboy képe

Fotok a szegedi

Fotok a szegedi ghostbikerol.

atomboy

58
dova képe

Köszönjük mindazoknak

Köszönjük mindazoknak akik eljöttek, és köszönjük a biciklit Vakula Lászlónak (Canga kerékpárbolt)

--------Dova--------
elvetemült bűnöző