Az imént láttam, hogy elütöttek valakit a Nagykörúton a Rákóczi tér után, a Petőfi híd felé. Reméljük, nem lett baja, a bringa eléggé rosszul nézett ki.
SZERK:
"A József körút 40. szám előtt a Petőfi híd felé haladó kerékpárosra nyitották rá az ajtót egy parkoló személygépkocsiból hétfőn kora délután. A kerékpáros az ajtóval ütközve elesett, s a belső sávba zuhant, ahol egy Fiesta Van kisteherautó elütötte - tudta meg a hvg.hu a BRFK-tól."
A KÖRÚTON SÁVKÖZÉPEN MENJETEK, DE A LEGROSSZABB ESETBEN IS AZON A KOPÁSON AHOL AZ AUTÓK JOBB KEREKEI! Úgy a Nagykörút méregfoga ki van húzva.
Forrás: HVG












Ikvai-Szabó Gyökérember
Ikvai-Szabó Gyökérember Imrének üzenem hogy ezt éri el a spúr szarrágó hozzá állásával. És jó lenne ha megtenné hogy közli a szerencsétlenűl járt bringás családjával, hogy ez részint az ő hibája.
Útána meg a közösség és a bringás társadalom érdekében az összes okos kollégájával együtt ugorjon a Dunába egy kövel a nyakába.
Rakom a várost és nyomom a Békát... Kő még v.mi?
?
?
Én értem.: van az a pénz,
Én értem.: van az a pénz, amiért megéri nem biztonságos utakat építeni (A belinkelt nyilatkozatban nem a műszaki megvalósíthatóság az oka a Margit hídi tervmódosításnak).
oké kezd összeállni.
oké kezd összeállni.
szarul járt a
szarul járt a kerekes:
http://hvg.hu/itthon/20090831_kerekparos_gazolas_nagykorut.aspx
köszönjük meg a városvezetésnek a biztonságos kerékpáros közlekedés támogatását és fejlesztését.
Hála Istennek "csak"
Hála Istennek "csak" bokatörésről ír.
"A parkoló gépkocsi tulajdonosa a helyszínről az esetet követően elhajtott,"
Kezét, lábát ajtóba törni.
__________________
Mert így kerek a világ.
"A parkoló gépkocsi
"A parkoló gépkocsi tulajdonosa a helyszínről az esetet követően elhajtott, később azonban visszatért, " HVG
Megemberelte magát végül.A bringásnak meg gyógyulgatást kívánok.
Horatius már annakidején megmondta - „Aurea mediocritas/Az arany a középút/sávközép"
Legyen mindenkivel Madonna del Ghisallo a kerékpárosok védőszentje!:)
"Kezét, lábát ajtóba
"Kezét, lábát ajtóba törni. ... Mert így kerek a világ."
Hááát, lehetne kerékbe
Hááát, lehetne kerékbe is törni... :-)
Igazából, gondolatban az illetőnek és családtagjainak kívántam, hogy részesüljenek különleges szexuális élményben. De moderáltam. Az, h valaki figyelmetlenül kinyitja a kocsiajtót egy dolog, dehogy utána visszaül és lelép - az már ajtónyitogató.
__________________
Mert így kerek a világ.
Lófaszt egy dolog! A Kresz
Lófaszt egy dolog! A Kresz 3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
____________________
http://8ker.blog.hu/
Lesley, az az igazság, hogy
Lesley, az az igazság, hogy első bűnös gondolatommal hálát adtam az égnek, hogy gipszben vagy, mert a baleset erősen a te vadászterületeden történt, és izgultam, hogy nehogy te legyél.
______________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...
Attól még egy dolog.
Attól még egy dolog.
A rohadt életbe...körúton
A rohadt életbe...körúton CSAK sávközépen szabad menni... :-(
Sajnálom szegény kollégát, remélem visszaül a felépülés után...
_________________________
Ha egy kék Mali Ironman húz el melletted a belső sávban: Én voltam:-)
Tanulság: sávközéptől
Tanulság: sávközéptől soha egy centivel sem kijjebb menni. Ha dudálnak mögöttem, szarok rá magasról, ha még mindig dudálnak, akkor leállok, és elmagyarázom a gyökérnek, hogy miért megyek a sávközépen.
Claim the lane!
Alap, hogy nem megyünk
Alap, hogy nem megyünk ajtótávolságon belül. Egyébként rám talán egyszer dudált valaki emiatt 5 év alatt, de valószínűleg az akkor is dudált volna, ha a villamosvezetéken megyek.
http://kepfeltoltes.hu/090420/PLAKAT2.5_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
jobbulást a kedves
jobbulást a kedves bringásnak...
egyébként most milyen aktuális téma lesz a nagykörút :-) meg a párja, az andrássy út, nah aztán az dettó ugyanilyen helyszín...
----
Ha egy ALPHA montival messziről jön/mögötted lefékez/véletlenül neked megy/elnézést kér Tőled/ismer Téged, és Rád köszön egy (nap)szemüveges srác, it's Me.
"I want to ride my bicycle, so don't stop me now." :D
http://www.youtube.com/user/Oleever07
Óbazz! Nem jöttem rá,
Óbazz! Nem jöttem rá, hogy mi történhetett, az ajtózás nem jutott eszembe.
__________________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...
Sziasztok
Sziasztok Bringástársak!
Én Bringázom és vezetek is Pesten ebben a nagy gennyvárosban és a bicis télleg nagyon gáááz a reggeli és esti csúcsban.
Én azt tudom mondani, hogy aki teheti menjen biciúton és ha nincs akkor pedig ne ezerrel a kocsik között vagy nagyon figyeljen mert a sok suta sajnos ritkán néz hátra mikor kinyitja az ajtót, vagy olyan gyorsan tűnik fel a bicis, hogy nincs idő reagálni. Hátranéz nincs ott, kinyitja már csattan.
És az isten szerelnére világítsátok ki magatokat este mert sok a balfék vakegér és sírnak ha elütik a buzi walkmant meg szedjétek ki a füleitekből ha nem akartok donorok lenni. Mert ezek azok amik miatt nagy számban hullunk mi bicisek.
Szóval végszónak együttérzek a sréccal de autós motoros bicis együt tehet egymásért.
Neke megyetlen apró malőröm volt itt pesten és még kamionos is megállt hogy átengedjen stb... Szóval azemberek figyelnek csak mindenki tegye meg ami tőle telik...
Sziasztok
Sziasztok autósok-bringások,
én is vezetek és bringázok is, Pesten és vidéken egyaránt. Nemcsak a bicikli, az autó is gáz a reggeli-esti csúcsban. Hagyján, hogy nagy és annyi van belőle, hogy nem lehet tőle közlekedni, de még büdös is.
Szerintem az autónak autópályán a helye leginkább, nem pedig a szűk belvárosban, amit amúgy sem ennyi lóerőnek terveztek. Ha pedig nincs autópálya, akkor ne száguldozzon a biciklisek közt, mert néha még a biciklisnél is gyorsabban tűnik fel az autós, és akkor hiába a hátranézés.
...
Nem akarok cinikus lenni, de egy olyan baleset után, ami nem a biciklis hibájából történt, nem szívesen olvasok egy - akár jószándékú és normál hangvételű - autós hozzászólást, ha arról szól, hogy mire lehetne jobban ügyelni biciklisként.
Neked plusz +, meg az
Neked plusz +, meg az autósnak a lámpátlan gyászok miatt is.
_______________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...
A walkmanes és a
A walkmanes és a világításos dologban igazad van, de abban nem, hogy leküldenéd a cangásokat az útról. A CM mozgalom többek között arról szól, hogy megmutassuk, egyenrangú partnerek vagyunk a közlekedésben, és helyet követeljünk magunknak az utakon. Ezt támogatom, ezért is vagyok itt. És az úton rakom.
Remélem, te nem a járdán tekersz?
Főleg hogy a
Főleg hogy a kerékpárutakon sokkal nagyobb a veszély. Jártam ma autóval a Papp Károly utcában, ahol práhuzamos kétirányú kerékpárút van, és É-i irányból a Szegedi útra kanyarodva nem lehet normálisan belátni a kerékpárutat miközben a szembejövőkre figyel az ember. Ha nem tudnám hogy ott kerékpárút van lehet hogy nem venném észre. Lesz ott még néhány baleset, mert nem kerékpársáv épült.
Remélem jól megbüntetik a cserbenhagyás miatt. Ezt nehezebb megúszni, míg a nem halálos balesetokozás esetén alig van bünti. Nme értem hogyan gondolta hogy elmegy, és ezzel megúszná.
Az a Papp Károly utcai
Az a Papp Károly utcai bringaút baromi rossz. Én csak 15-el merek menni rajta, annyira meg van szaggatva keresztbe.
Az első keresztutcánál (Gömb utca) nem adják meg az elsőbbséget, amikor azután rögtön át akarok menni a túloldalra, balra, be a Gömb utcába, szintén a bringaúton, akkor bár nekem van macisajtom, az autósok 80%-a lecsalogat nagylelkűen. Hiába mutatok fel a táblára, hogy neki van elsőbbsége...
Zavarba ejtő ez a LeszarlakFékezzél-GyeregyereFigyelekRád kettősség.
Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.
Ha a 30 km/h sebességgel
Ha a 30 km/h sebességgel közlekedő kerékpárost nem veszi észre, akkor hogyan látja a 60-nal menő ifát?
Ha vezetsz gondolom ismered a visszapillantót, azt is használni szokás a hátranézés mellett.
Haggyámá... A lámpa az
Haggyámá... A lámpa az egyetlen dolog, amiben igazad van, a többi kapitális tévedés. 8 éve járom a várost bicóval, évi 5000 km a minimum mostanság. Ahol tehetem csak az úton megyek, lámpám van, ha indokolt akkor motorossávozok, sőt a piroson is átugrok, na és persze forgalomban mindig szól a zene bele a fülembe...
www.gruppetto.hu
Egy városban, ami tele van
Egy városban, ami tele van kereszteződésekkel a bringaút a legrosszabb. Értem, hogy te ott érzed megad biztonságban.
Amúgy meg nem lehet bringaút minden utcában. Egyszer le kell térni a közútra, ott meg már figyelnie kell az autósnak (is). Na itt a tévedés forrása: ha az autósok nem szokják meg (mert mindenhol szét vagyunk választva), itt sem figyelnek majd.
Nem az ujjunkból szoptuk ezt, az a tapasztalat a világ civilizált részén ahol azért a bringásokkal is törődnek a közlekedésben.
Az ajtónyitásra is van megoldás, biztonságos oldaltávot kell hagyni. Ezt a KRESZ amúgy is előírja. Sehol nincs leírva, hogy a biciklisnek nem lehet és hogy kinek a biztonsága miatt kell!
Nem kell bedőlni mások elképzelésének, hogy a biciklisnek hol kéne mennie. Elég sok ember (nem csak autós) saját kényelmét a másik biztonsága fölé helyezi.
Vannak jó megoldások, talán jó szakemberek is hivatalban. De a döntéshozók kriminálisan rosszak.
-
Zsurmi
Nahh örülök, hogy ennyien
Nahh örülök, hogy ennyien hozzászóltatok, úgy látom izgalmas dolgokat vetettem fel.
A téveszmék elkerülése végett:
1- én is mentem és fogok is menni a körutakon bicivel persze csak akkor ha kicsi a forgalom, amúgy a villamossávot használom.
2- Az ifa nagy, világít és nem cikázik az autók között és nagy a hangja ezért veszi észre a sofőr.
Biciklis és motoros kicsit más kategória a közlekedési stílust tekintve.
3- Budapest szar bicis szempontból de nem küldöm le a biciseket az útrúl, hisz valóban egyenrangú közlekedési forma a többivel, de a nagy számok törvénye miatt aki sokat megy csúcsban szűk utakon azt előbb utóbb eléri valami csattanó sajnos. Ebben a walkman és a világítás nem léte csak segít.
4- Amitől pl autóban a hajam az égnek áll:
- Biciklic a lánchíd útján kb 15-18as tempóval... kerüld ki egyszer
- Biciklis az Erzsébethídon csúcsforgalomban... Ott a baziszéles járda miért nem ott teker?
- Körút csúcs idején biciklist alig lehet kikerülni úgy hogy ne sodord el... ha paraszt szegény akkor meg attól tartasz hogy a következő pirosnál beér és lerúgja a visszapillantót...
Én csak annyit mondok, mégegyszer hogy kölcsönösen kell figyelembevenni egymás helyzetét a közlekedésben és aszerint közlekedni. Fokozottan figyelek a bicisekre ha autóban vagyok és fokozottan figyelek az autókra ha bicivel vagyok és lám nincs semmi gondom. mindenkin múlik mi megy az utakon... Ebből a Budapesti kakiból kell kihozni a legjobbat...
És nem autós vagyok hanem mindkét szempontból látom a várost...
Üdv és köszi és írjatok még érdekeseket!
Én is régóta tekerek, régeben országutiztam most vegyesen montizok és országutizok. elég jó rutinom van és még jók a reflexeim is így azért bátor is vagyok és természetesen szoktam én is piroson áttekerni stb. De ésszel... és ez fontos!
Remélem a Bicis kolléga hamar felépül és hajtja a bringát majd ezerrel!
"- Biciklic a lánchíd
"- Biciklic a lánchíd útján kb 15-18as tempóval... kerüld ki egyszer"
Kerüld ki te a Lánchídat az Erzsébeten vagy a Margiton: a bringásnak ezt kéne tennie. (megj: tudom, hogy a Láncon tilos átmenni, én is járdázni szoktam)
"- Biciklis az Erzsébethídon csúcsforgalomban... Ott a baziszéles járda miért nem ott teker?"
Mért nem mész te a járdán? Elég széles. A kerékpárosnak is tilos! A híd után már tekerhet az úttesten?
"- Körút csúcs idején biciklist alig lehet kikerülni úgy hogy ne sodord el..."
Ki lehet kerülni.
"ha paraszt szegény akkor meg attól tartasz hogy a következő pirosnál beér és lerúgja a visszapillantót..."
Minek kerülöd ki, ha gyorsabb? Hiszen a következő pirosnál úgyis beér (akkor is, ha nem paraszt)!
NEM A KERÉKPÁROSOK MIATT SZÍVNAK AZ AUTÓSOK, HANEM AZ AUTÓSOK MIATT! Évente kétszer okoznak dugót a biciklisták a városban, 1-2 órára.
upd.
Ha az IFA gumiból lenne leszarnák az autósok, de nagyobb és kemény, ezért féltik a szardiniájukat.
__________________
Mert így kerek a világ.
Mi az hogy "alig lehet
Mi az hogy "alig lehet kikerülni úgy hogy ne sodord el..."?!?!
(Egyrészt nem kikerülöd, hanem megelőzöd, de ez részletkérdés.)
Ha nem tudod veszélyeztetés nélkül előzni, akkor nem előzöd! Mégis mi a fenét képzelsz magadról? Attól, hogy autóba ülsz, nem szerzel jogot arra, hogy másokat letaszíts az útról. Azt hiszed, a biciklis kirándul a körúton? Ugyanúgy közlekedik, mint te!
www.gruppetto.hu
Az a része nyilván rendben
Az a része nyilván rendben van a hozzászólásodnak, hogy kölcsönösen vigyázni kell a többi forgalomban résztvevőre, de ez egyébként is nyilvánvaló.
Viszont villamossínen tekersz, átmész a piroson, a bringást leküldenéd a járdára és kicentizve előzöd... ezek után nem meglepő, ha nem esik olyan súllyal latba a véleményed, mint ahogy várnád.
4- Amitől pl autóban a
4- Amitől pl autóban a hajam az égnek áll:
- Biciklic a lánchíd útján kb 15-18as tempóval... kerüld ki egyszer
Nem kerülöd meg, megvárod amíg átér. Szabálytalan meg minden. Amúgy is csak 30-al mehetnél a hídon. Úgy hallottam autósoktól, hogy 20 vagy 30 km/h autóból mindegy. Ja vagy gyorshajtanál?
- Biciklis az Erzsébethídon csúcsforgalomban... Ott a baziszéles járda miért nem ott teker?
A KRESZ szerint nem lehet a járdán menni, tehát te4 sem várhatod el. Az a bringás egyéni döntése, hogy szabálytalankodik. Aztán meg fel sem lehet rá hajtani az úttestről. A híd 2 végének 2 oldalából csak az egyiken lehet bringaútról/járdáról biztonságosan felmenni. Nem, nem száll le és nem tolja!
A csúcsforgalom nem indok arra, hogy ne mehessenek. Igazából minden autósnak (és a bringásoknak is) kutya kötelessége ezt figyelembe véve haladni. Szar az infrastruktúra? Az. Nagy a forgalom? Az.
- Körút csúcs idején biciklist alig lehet kikerülni úgy hogy ne sodord el... ha paraszt szegény akkor meg attól tartasz hogy a következő pirosnál beér és lerúgja a visszapillantót...
Nem lehet sávon belül előzni (oldaltáv), tehát nem előzheted meg. A te problémád. Keresd meg parlamenti ill. önkormányzati képviselődet, vagy sorolj be a belső sávba. Vagy várj.
Szabad ott biciklizni. Amit elvárhatsz az a járműszerű közlekedés.
-
Zsurmi
Ismerek mást, aki autóval
Ismerek mást, aki autóval és bringával is közlekedik. de ők nem olyanok, hogy ahogy átszállnak az autóban rögtön elfelejtik, hogy milyen bringával menni. Szerintem te ilyen vagy.
A hidakkal való érvelésed nettó hülyeség. Ezek szerint te soha nem próbáltál meg pestről budára vagy fordítva átjutni bringával, mert ha csak egyszer is próbáltad volna, akkor ilyenkor mosolyognál egyet, és vigyáznál arra a bringásra, aki próbálkozik, és oktatnád a többi autóst, hogy hogy kell vigyázni ránk, akiknek át kell menni a Duna fölött. Valaki már leírta a konkrét érvelést ez ellen a két pont ellen, nem írom le megint.
Nagykörúton mikor _nincs_ csúcs?
Szerinted a villamossín használata kevésbé veszélyes, mint sávközépen menni? Ne szórakozz...
Általában iPoddal megyek mindenfele, de pont olyan hangosan szól, hogy mindent halljak körülöttem, ha ismeretlen helyen megyek, akkor meg csak némán benne van a fülemben a cucc. Ugyanaz a fülhallgató a bringásnál, mint az üvöltő zene a légkondis kocsiban. Egy érzékszerv mínusz, ha rosszul lövöd be a hangerőt.
Világításban meg igazad van, le tudnám gyilkolni a nindzsákat, nem is értem, hogy miért csinálják.
Ja, mégegy. Bringás és motoros különbség. A bringás elfér a motorossávban, de ha béna, kezdő, félénk motoros bemegy, aztán rájön, hogy mégsem akar ott menni, az sokkal rosszabb a bicósnak, mert beáll mögé, semerre nem tudja kikerülni, és elég durván szívja is a kipufogójából távozó dolgokat. A motor lehet, hogy menő, de ha valaki nem tud vele megfelelően menőzni, akkor az tényleg idegesítő.
---------------------------------------
ha ideírom, hogy lila ffi outi peugeot akkor fogtok látni ám?
Jahh és én is ott leszek a
Jahh és én is ott leszek a Critical mass-on ;-)
Még szép!
Madam megértelek és nem
Madam megértelek és nem is... De nem baj mert valóban így kerek a világ.
Néhány bringást elütnek, másokat nem. Néhány autós idegeskedik én pl nem mert tudom milyen bicivel hisz lehet holnap én tekerek ott...
Engem senkinek sem kell meggyőzni ne így érveljetek és ne nekem mert én csak általánosságban írok.
Valóban sok az autó Bpen és tudnék utakat lezárni vagy változtatni... van néhány ötletem de sajnos nem én ülök a döntéshozó asztalnál...
Prof.gruppetto.hu olvass
Prof.gruppetto.hu olvass please feljebb is ne csak két sorra reagálj mert arra csak ilyen hülyeségeket írsz.
Én vigyázok a bicisekre mert tudom milyen tekerni Budapesten mivel magam is bringás vagyok.
ne egy sorra reagáljatok hanem egészben nézzétek és az egész mondanivalója, hogy mindenki tegye meg a tőle telhetőt és elvárhatót az utakon...
Remélem van visszapillantó
Remélem van visszapillantó a bicódon, mert akkor a CM-en lejátszhatjuk. :-)
Vigyázni kell itt, mert a sok éhes cápa azonnal lecsap a véres autós húsra, és csapkodhatsz te a küllőkulcsal, már a kukásmellény se véd meg! :-)
__________________
Mert így kerek a világ.
Jajj nekem télleg...
Jajj nekem télleg... Mindenki rámvetette magát még akkor is ha semleges próbáltam maradni.
A bicimen nincs visszapillantó de amióta ellopták az egyik drágaságom (bicikli) azóta egy szerszámacél Ulakattal járok a tasimban az eléggé önvédelmi :-D
Egyébként azt hiszem sokaknak kéne tekernie kicsit Pesten, hogy tudják mire figyeljenek oda, hogy milyen a város nyeregből. Dehát erről nem tudsz olyanokkal beszélni akik a szemközti fűszereshez is kocsiba szálnak...
Szép estét Madam és tömeggyűlünk 22-én...
Légyszi használd a válasz
Légyszi használd a válasz gombot.
Kicsit autós szemmel látod a dolgokat szerintem. Van néhány tévedésed: pl. csúcsban a körúton a bicajost tartja fel az autós. Meg az a szabály, hogy bicajt lehet sávon belül előzni nem jelenti azt, hogy akkor is megelőzheted, ha nincs hely a megfelelő oldaltáv betartására. Tanulj meg várni! Biztos bosszantó, ha nem tudsz rohanni autóval a városba, mert egy biciklis 18km/h-val feltart, engem is bosszant, amikor dugóban (a nap nagyobb részében) feltartanak az autósok. És olyat se láttam még, hogy vki egy IFA-ra nyitotta volna ki az ajtót. :-)
Felejtsétek már el, hogy a
Felejtsétek már el, hogy a feltartás rossz!
Az indokolatlan feltartás igen. De egy lassú jármű indokoltan tart föl. Ahogy egy parkolóhelybe beálló autó szintúgy.
Amikor jó sok autó hosszú sort képez ők indokoltan tartják fel a bringásokat. De feltartják.
-
Zsurmi
Elolvastam végig, a
Elolvastam végig, a véleményem ezzel együtt írtam le. Semmit nem érnek a lózungjaid, ha közben a gyakorlatban épp az ellenkezőjét csinálod.
www.gruppetto.hu
Ügyes voltál hogy
Ügyes voltál hogy végigolvastad, de nem vágod még mindig... De nem baj legalább próbálkozol
Fölényeskedő hangnemmel
Fölényeskedő hangnemmel sikertelenül próbálod leplezni a tartalom hiányát, ez itt nem fog bejönni.
Ennyit tudsz? Akkor inkább
Ennyit tudsz? Akkor inkább ne erőltesd. Már így is nagyon leégetted magad.
www.gruppetto.hu
Szvsz itt tényleg a
Szvsz itt tényleg a szemléletmód, az, ami különbözik. Itt sokak szerint (sztem is) nem a kerékpárosoknak (gyalogosoknak és egyéb környezetbarát közlekedési módot választóknak) kellene az autókhoz alkalmazkodni, hanem fordítva. Ehhez persze gyökeres szemléletváltásra lenne szükség, de ahogy ma is elnéztem az egymagukban kocsikázókat, ahogy - ők maguk is fuldokolva - ontották magukból a bűzt a város utcáin, ők nem fognak szemléletet váltani addig, amíg erre rá nem szorítják őket. (pl. politikai döntésekkel,vagy egyszerűen azzal, hogy egyre macerásabb a népeket az eddig felségterületnek tekintett körúton "kerülgetni", mert olyan sokan vannak)
"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts
Szervusztok! Végre
Szervusztok!
Végre értelmes hozzászólások...! Köszönöm és sajnos nincs visszapillantóm de sasolni fogok ;-)
Csak abban a pontban nem értünk egyet, hogy kinek kihez kell alkalmazkodnia... Sztem mindenkinek mindenkihez ahogy a kresz is mondja. Vagyis feltételezzük, hogy mindenki követi az előírásokat és aztán ha valaki mégis hibázik a legjobb tudásunk szerint korrigáljuk a helyzetet. Sajna ez néha nem megy elég gyorsan és baleset lesz a vége de szerencsére ez a ritkább...
Eddig is félrehúztam a mocis, vagy bicis előtt a kormányt ha hátulról jött és volt hova kitárjek, hogy haladhasson, ha már nekem dugulnom kell. A jövőben is így fogom tenni.
Béke legyen veletek és vigyázzatok magatokra!
A KRESZ rossz. Az európai
A KRESZ rossz. Az európai szabályok már rég kimondják, hogy a gyengébb közlekedőé az előny, a legújabb irányvonal pedig az, hogy ezen felül a kisebb környezeti terhelést jelentő közlekedési mód is előnyt kell élvezzen. A magyar KRESZ ehhez képest egy kőkorszaki autóimádó hablaty.
www.gruppetto.hu
A mostani tervezett
A mostani tervezett változtatások fele a kerékpárosoknak kedvező szerintem.
A jogszabályok mindig a társadalmi igényt követik, ha nem kellően elfogadott az érintettek részéről már elfogadásakor, akkor egyszerüen nem tartják be. (lásd belvárosi csendrendelet).
Mindamelett a KRESZ szarul van megírva.
__________________
Mert így kerek a világ.
Szerintem meg a mostani
Szerintem meg a mostani tervezet egy fércmunka. Semmi érdemlegeshez nem nyúl, marad a régi rossz alap.
www.gruppetto.hu
Én is örülök, hogy új
Én is örülök, hogy új kerékpáros-parkoló táblát kapunk :)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A. Pali.
Biciklista
Igen, a KRESZ nem mindig van
Igen, a KRESZ nem mindig van a helyzet magaslatán de ha vkinek dolga akad a rendőrökkel, a "KRESZ Rossz" megállapítás nem hozza ki a szarból.
Várom a változásokat... Bár lenne már
Dehogynem. Szerencsére a
Dehogynem. Szerencsére a KRESZ csak egy BM rendelet, van legalább egy tucat magasabb rendű jogszabály, mint pl. az említett közösségi jogforrások is.
www.gruppetto.hu
Tisztán látni a sötétben
Tisztán látni a sötétben :/
Emberek. Nagy kuszaság van itt a fejekben a közlekedés elveit tekintve. Nagyon sok a kerékpárosok által okozott és elszenvedett baleset is. Sétáló utca soha nem lesz Budapest.
Itt kerékpárra ülni felelősség, épp úgy mint egy gépjármű volánja mögé ülni.
Ezt mindenki jó, ha fejébe vési.
Miképp szervezzünk élhető várost, ha a forgalmat a szokásos parkoló járműveken túl sajnos, de respekt-nekik áruszállítók lassítják itt ott a forgalmat, esetenként kosarasok, kukások, drosztolók.
Ezt tetőzi a forgalmat el lehetetlenítő kerékpáros áramlatok.
Mert egy boly legyen 25 autó. Tíz gond nélkül elmegy a többi többlet üzemanyag fogyasztásra (gáz kibocsájtás), többlet feszültségnek van kitéve szakaszosan, pláne ha nem is szabadul a gyors alanytól az előzés után. Szándékosan nem kikerülést írtam.
Ezek a hullámok egymást beérik, dagadnak, majd egy részét lecsípik és utolsókból lesznek az elsők. Ütemezik. Amennyiben lehetővé válik.
Egy átlagos kerékpáros nagy lehetősége a köztük megjelenő üres folyosók kiaknázása lehetne, akár kerékpárosoknak szóló külön lámpák segítségével.
Ezt hiányolom és nem kellene különösebb bringaút.
Az autók soha nem lesznek képesek a mostani ütemezéseket tekintve tetemesebb előnyre szert tenni. Van hogy van zöld hullám az autónak 2-3 lámpa. Az csoda. Mégis az esetek többségében sajnos gyakran MEG KELL ÁLLNIUK a lámpák miatt.
Az ilyenkor fellépő különbséget 10-15km/h az állási idő teljesen lefedi.(gyalogos átkelő helyek ideje, főleg Nyugati, Oktogon, Üllői, stb.) Kerékpár autó fej fej mellett.
EZ NAGYON MEGLEPŐ ://
Az ütemezés szerintem állandó, csak finomítják.
(Aki többet tud szívesen veszem, ha közre adja)
Javaslat:
Kerékpárosok üres hullámokra ütemezése
-->> 5-8 másodperces <<-- kiegészítő lámpákkal. 25-30km/h tempóval az egész város megállás nélkül végig hajtható lehetne.
(Gyalog átkelőknél sokszor kocsikon átverekedés és tovább haladás a cél hozzá illő gyalogos lámpákkal.)
Amennyiben ellenérv van nyugodtan szóljon hozzá, vagy vessen kavicsot akkor, ha KRESZ szabály-t még nem hágott át! :D
Békében egymással egymásért!
Igen és nem. A városban az
Igen és nem.
A városban az autóközlekedést az autók akadályozák. Olyan úton vagy utcában, ahhol meg tudsz előzni biztonságsan egy kerékpárost, ha nem teheted szinte mindig azért van mert ott áll vagy közlekedik melleted egy/több másik autó. Ha biztonságosan nem tudnád előzni, akkor abban az utcában biztonságosan nem is tudsz lényegesen gyorsabban haladni, mert olyan szűk és kiszámíthatatlan.
Egy szimplán telitett úton is a közlekedés bármely résztvevője blokolja a forgalmat ha nem annak ütemében halad (keres valamit, parkol, szabályosan, elsőbbséget adva jobbra kanyarodik).
A szabálytalankodók okozzák a forgalmi akadályok legalább 50%-át: tilos parkolás, beragadás kereszteződésben.
Egy személygépkocsi helyén 6 kerékpáros kényelmesen elfér.
Dugóból egy kerékpáros egyszerűen kilép: nincs ott.
__________________
Mert így kerek a világ.
Nagyon sok a kerékpárosok
Nagyon sok a kerékpárosok által okozott [...] baleset [...].
Mi?
A többit nem tudtam értelmezni mint szöveget, majd valaki magyarázza el hogy hogyan veszi ki a vízbül a zokszigént.
Valahogy nem esett le nekem
Valahogy nem esett le nekem sem a hullámos bekezdés.
A tíz mint többletfogyasztás az literben értendő és a bringások számlájára írandó?
Na meg ha egy gyors közlekedőt előzünk meg, ne csodálkozzunk, ha követ minket. Bár lehet, hogy a dobozban ülve előjön a 'le kell hagynom mindenkit'-típusú versenyszellem. De ez nem a Milli.
A hullámok nem csak erősíthetik vagy gyengíthetik egymást, hanem interferenciát okozhatnak vagy visszaverődhetnek.
A bringásoknak szóló külön lámpa érdekes ötlet. Olvasás közben a Blahán képzeltem el, a Rákóczi keresztforgalmával.
Szerintem meg szörnyen
Szerintem meg szörnyen idióta ötlet. Egy már most is feleslegesen agyonbonyolított rendszerbe akar belevinni még egy értelmetlen csavart.
www.gruppetto.hu
Azt hiszem így gondolta ő
Azt hiszem így gondolta ő is:
"Olvasás közben a Blahán képzeltem el, a Rákóczi keresztforgalmával."
csak nem segítette az értelmezés szmájlival. (amúgy milyen a fintorgó, gúnyos szmájli?)
__________________
Mert így kerek a világ.
Szerintem meg szörnyen
Szerintem meg szörnyen idióta ötlet. Egy már most is feleslegesen agyonbonyolított rendszerbe akar belevinni még egy értelmetlen csavart.
www.gruppetto.hu
A forgalom ritmusa című
A forgalom ritmusa című elképzelés. Mert akkor majd jobban lehet haladni és élvezetesebb a vezetés.
Táncolni akarnak a tűz körül, mert az közösségi.
-
Zsurmi
Újabb gázolás a
Újabb gázolás a Nagykörúton
Súlyosan megsérült az a biciklis, aki szerda reggel a fővárosban, a Károly körút és a Dohány utca sarkán elgázolt egy személyautó - közölte Papp Péter, a BRFK sajtóügyeletese.
Az ügyeletes szerint a 30 éves férfi hasi és fejsérüléseket szerzett a VII. kerületben történt balesetben; a mentők kórházba szállították - mondta.
A balesetben más nem sérült meg. A rendőrség vizsgálja az eset körülményeit - tájékoztatott Papp Péter. (MTI)
Csak ez épp a kicsi krt. de
Csak ez épp a kicsi krt. de sajnálatos...
(Ó én marha. Vakon
(Ó én marha. Vakon másoltam az MTI-t. Szkúzi.
Közben nyílt neki saját poszt.)
http://kerekparosbalesetek.fr
http://kerekparosbalesetek.freeblog.hu
egy hozzászóló írja, hogy a zebrán történt :(
A kerékpáros az ajtóval
A kerékpáros az ajtóval ütközve elesett, s a belső sávba zuhant
Hú, hát nagyot repülhetett! És hányszor mondtuk a városházán, hogy ez valós veszély! Biciklisáv kijelölésének kontextusában. Ha vki a belső sávba képes esni, akkor a biciklisáv melletti sávba is tud -- egy ugyanúgy rányitott ajtótól! (pl. 2,20-as parkolósáv melletti 1,30-as bringasáv: a bicajos 70 cm, marad 60, és annál láttam már nagyobb ajtót (háromajtós kocsira tessék gondolni)
Tegnap előtt, úgy 14h-kor
Tegnap előtt, úgy 14h-kor kellemes 30as tempóban haladtam a körúton, sávközépen, a jobb sávban(jobbra tartás, igen). Helyszín, József körút 42. A forgalom halad, minden a legnagyobb rendben. Majd döbbenet.Egyszer csak hátulról, balról egy autó gyorsítva közeledik, tizedmásodpercek alatt, és elgázol 40 feletti kilométerperórával. Szépet repültem előre, bal könyökre és bal combra érkeztem, szerencsém volt. Többen odajöttek segíteni, tényleg rendesek voltak a gyalogosok, még mentőt is hívogattak de miután felmértem a csontállományomat és zúzódásokkal, vérző bal könyökkel megúsztam, úgy láttam, hogy nem szükséges külön mentőzni. Természetesen távolságtartó kommunikációval megjelent az autós is, aki bőszen azt hangoztatta, hogy : "Miért nem a két sáv között mentem,.?.." majd lelépett, miután rájött,hogy mellettem áll 5 tanú, akik szintén értetlenül álltak a helyzet előtt. Még a körúti ingatlanközvetítőből is kijöttek, hogy - "Ez nagyon durva volt, itt a névjegyem ha bármi kell"..
A balesetet okozó hölgy 'kifliben előzött', tehát a jobb sávból áttért a bal sávba, ami leállt, és rájött, hogy ha megint visszamegy a jobb sávba, úgy hogy lehagyja a korábban előtte lévő autót, akkor időt spórol, csakhogy ott voltam én, a 30km/h-s feletti sebességemmel, és a hölgy erre nem figyelt, elég ugyanis két másodpercig nem figyelni, félrenézni a volánnál, és már ott a baleset. Feltételezem , hogy nem direkt gázolt el, viszont ez a fajta felelőtlen vezetés nem éppen helyénvaló.
Én is autózom, ha éppen be kell vásárolni a családnak egy hónapra, vagy esetleg hárfát szállítok. Azt ugyanis nem lehet biciklin. Minden esetben maximálisan betartom a KRESZ-t, és figyelek és kommunikálok a velem együtt forgalomban jelenlevőkkel.
És köszönöm a sorokat Prof.gruppetto.hu-nak:
"Mi az hogy "alig lehet kikerülni úgy hogy ne sodord el..."?!?!
(Egyrészt nem kikerülöd, hanem megelőzöd, de ez részletkérdés.)
Ha nem tudod veszélyeztetés nélkül előzni, akkor nem előzöd! Mégis mi a fenét képzelsz magadról? Attól, hogy autóba ülsz, nem szerzel jogot arra, hogy másokat letaszíts az útról. Azt hiszed, a biciklis kirándul a körúton? Ugyanúgy közlekedik, mint te!"
Amennyiben az autós nem
Amennyiben az autós nem nyújtott segítséget, nem hívott mentőt, rendőrt, adatai hátrahagyésa nélkül elhajtott a helyszínről, cserbenhagyásos gázolást követett el. Azonnal, így utólag is tegyél rendőrségi feljelentést, mert holnap téged, testvéredet, kedvesedet fogja halálra gázolni.
__________________
Nem az a lényeg, hogy megadják-e az elsőbbségedet vagy sem, hanem az, hogy ha megadják, akkor ÉLJ vele, ha viszont nem adják meg, akkor ÉLJ nélküle.
Hát ha annyi tanú volt
Hát ha annyi tanú volt főleg, aha. Remélem sosem történik ilyen velem, de ha igen, remélem működni fog a telefonom és lesz annyi lélekjelenlétem, meg leszek olyan állapotban, hogy az autó rendszámát lefényképezzem (már ha megáll picit).
Mondjuk nem egészen értem az ilyet, hogy megy el, elég nagy felelőtlenség. Én nem aludnék jól, ha elütnék valakit, azt hiszem. Habár valszeg csak arra gondolt, ússza meg valahogy (vagy egyszerűen eszébe sem jutott, hogy valami bajod lehet?).
Gyorsabb utakon ezért félek középen menni. Lehet rosszul teszem, de folyton az az érzésem, hogy valaki egyszer belémjön :) Az ilyen körút, Andrássy, Váci, Üllői stb. hát kicsit ráz a hideg tőlük.
Az a baj, ha esélyt adsz az
Az a baj, ha esélyt adsz az autósnak, hogy sávon belül előzön, akkor meg is teszi.
__________________
Nem az a lényeg, hogy megadják-e az elsőbbségedet vagy sem, hanem az, hogy ha megadják, akkor ÉLJ vele, ha viszont nem adják meg, akkor ÉLJ nélküle.