Régóta téma a járdán (nem) kerékpározás, mostanra összegyűjtöttem egy szórólapra való anyagnak a törzsét. Az elképzelésem az, hogy erre alapozva (értelmesen kifejtve, bővítve, magyarázva) egy A/4-es lapra nyomtatható, félbehajtva négy A/5-ös oldalt tartalmazó, utcán osztogatható szórólap készüljön. Az első oldalon a "miért ne" lenne, a többin pedig a konkrét segítség az úttest használatához.
Akinek véleménye van róla, pontosítaná, bővítené kérem írja meg. (remélem nem ütközik Krisztab. terveivel [ http://criticalmass.hu/forum/20090916/jardazas ], ha igen...)
Ne járdázz!!!
Mert tilos:
- a KRESZ 54. §-a lakott területen csak akkor engedélyezi járdán a kerékpározást, ha az úttest arra alkalmatlan, illetve az útszakasz főútvonal és a kerékpáros 12 éves kornál fiatalabb, de ezen esetekben is legfeljebb 10 km/h sebességgel, a gyalogosok zavarása nélkül.
- a kerékpárost, járdán közlekedve, nem illetik meg a gyalogosoknak járó elsőbbségek.
Mert veszélyes:
- a gyalogosnak a kerékpár fémváza, kormánya még kis sebességű ütközésnél is súlyos sérülést okozhat: gyermeknél a koponya, felnőttnél a medence és a belső szervek károsodhatnak. Idős ember egy eleséstől csonttörés szenvednek, ami számára életveszélyes szövődményekkel is járhat. Csecsemőnek, babakocsiban lévő gyermeknek a halálát okozhatod.
- lassan egyensúlyozni nehéz, a bicikli mozgása bizonytalan, egy kis lökés elég az eséshez, és járdán valószínűleg a falnak vagy egy gyalogosnak zuhansz.
- a gyalogos mozgása kiszámíthatatlan, ő sem számít rád: kiléphet boltból, kapualjból, hirtelen megállhat egy kirakatnál, odaléphet a szemeteshez, félreléphet a szembejövő elöl, gyermek a labda után fut - és már elötted is van.
- kutya szalad át (porázzal), kereszteződések, zebrák, szűk
Mert értelmetlen:
- biztonságosabb az úton,
- gyorsabb az úton
Mert nem előremutató:
- azt hiszik a biciklisnek az is jó, és nem építenek infrát,
- nem tudatosul a járművezetőkben
Nem könnyű lemenni az autók közé:
- ismerni kell a szabályokat,
- közlekedési gyakorlat kell,
- önbizalom kell.
Ebben segítünk:
A szabályok:
- minden járművezetőre vonatkozó szabályok
- elsőbbségadás szabályai, jobbkéz,
- jobbratartás,
- irányjelzés, (csak kanyarodás elött!)
- sávváltás, kikerülés, előzés (körülnézés, jelzés),
- táblák (elsőbbségadás, stop, behajtani tilos, egyirányú, kötelező haladási irány...)
- jelzőlámpa, gyalogátkelőhely, gyalogoselsőbbség,
- kerékpárosokra vonatkozó szabályok
- kerékpár felszereltsége, láthatóság!
- balra kanyarodás szabályai
Tanácsok az úton való közlekedéshez:
- felejtsd el a jobb szélet, a sávközép a tied:
- ajtózás, úthibák, kiparkoló autók, kereszteződések, leeső gyalogosok,
- láthatóság,
- elöző autósok teljessávos előzésre kényszerítése,
- menekülési lehetőség
- látni és látszani
- légy szó szerint előretekintő,
- látszódj!!!
- tudd hol vannak a holtterek, mindig kerüld azokat (tudd és értsd mi az a holttér!)
- nincs elsőbbséged!! (csak ha megadják)
- használd a váltót, lassításkor már készülj a gyorsításra!
- konstruktív közlekedés, deffenzív vezetés,
- elsőbbségadás tömegközlekedésnek,
- nagy tömegű járművek közlekedésmechanikája (gyorsulás, lassulás, fogyasztás), akadályozása/segítése
Önbizalomépítés
- közös gyakorlatok, "bebiciklizés"
Közlekedési helyzetgyakorlatok:
- vonalkövetés,
- úthiba kikerülése,
- sín keresztezése,
- lassú be- és kihúzódás,
- irányjelzés mindkét irányba,
- irányjelzés, közben fékezéssel,
- hátranézés, mindkét irányba,
- hátranézés kormányelhúzás nélkül,
- hátranézés előrefigyeléssel!
- fékezési gyakorlatok, fékek használata, első és hátsó/kontra fék használata, kerék állóra fékezése, megcsúszás,
- kanyarodás közbeni pedálhasználat (éles kanyarban),
- sebességváltó használata, valódi sebességfokozatok,
- sebességváltás menet közben,
- felkészülés megállásra, helyezkedés induláshoz, megállás, lelépés a kerékpárról
- kerékpár elindítása,
Öltözködési, csomagszállítási tanácsok (biztonság szempontjából)
- ne lógjon
- ne himbálódzon,
- ne essen le
Hova fordulhat segítségért:
- részletes tanácsadó oldal
- Kerékpárosklub
- helyi szervezetek, klubok
- rendörség
Tennivalók baleset esetén
- köteleségek,
- segélyhívás, mentők!!!
- segítségnyújtás, sérültellátás
- tanúk, fényképek, feljelentés












Tudom, volt már szó róla,
Tudom, volt már szó róla, beszéltünk is egymással, de lustaságom erősebb volt, most meg magánéleti zűrök akadályoznak, hogy sokmindennel foglalkozzam, remélem, hamarosan megint tettrekész leszek.
Ha készítesz egy tervezetet, akkor összeülünk, és szívesen megvitatom veled és a többi lelkes népnevelővel.
Javaslom egyébként, hogy a kevesebb több elve alapján ne legyen túl hosszú a szórólap, a legelemibb problémákra koncentráljunk, és már keresem a srácot, aki régen a "bebiciklizéseket" tartotta, vagyis a mazsolákat tanította az úton tekerni. Nem tudom, ez ügyben történik-e valami, de célszerű összehangolni ezeket a dolgokat.
"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts
Én használható anyagot
Én használható anyagot szeretnék összeállítani, olyat, ami tartalmaz annyi konkrét ajánlást, ötletet, hogy aki a kezébe veszi elgondolkodjon rajta. Ha adnak nekem egy szórólapot, amin annyi van hogy tünjek el a járádról kidobom (hagyjanak békén). Ha ráírják, hogy az úttesten kanyarodás elött nézzek hátra, szintén kidobom (tudom, nem vagyok hülye). Ha a papírra rá van írva, hogy keressek agy kihalt utcát, és a záróvonalon gurulva nézzek hátra és meglátom mennyire elhúztam a kormányt, de ezen lehet javítani gyakorlással, akkor nem dobom ki, mert segít és nem utasít. Ehhez pedig hely kell. Legalább annyit kell írni, hogy a részletesebb tanácsokért, ötletekért, gyakorlatokért, gyakorlóhelyekért már felkeresse a honlapot.
Ciklontól megkaptam egy bebiciklizős anyagot, de az már konkrét esemény kisérőlapja volt, odáig el kell juttatni a járdázókat.
__________________
Mert így kerek a világ.
De mi a helyzet
De mi a helyzet ezzel?
http://www.criticalmass.hu/forum/20090916/jardazas
Sok bába közt... ???
Javaslom munkacsoport alakítását.
"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts
Utalok rá az elején. Ha te
Utalok rá az elején. Ha te is osztasz matricát a Margit hídnál és én is osztok a másik végén, akkor valószínüleg több ember kap belőle, mintha egymás mellett, ugyanolyan módszerrel tennénk. Figyelem, olvasom és írom azt a fórumot is, és te is = munkacsoport.
__________________
Mert így kerek a világ.
Nem tudom, nekem ezt így
Nem tudom, nekem ezt így nehéz követni. Nem lehetne, hogy a munkacsoport legalább EGYAZON topikba írjon?
Csináljak levlistát?
"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts
Biztos nagyon jó dolog a
Biztos nagyon jó dolog a levlista, de én inkább nekiállok az elképzelésemet megvalósítani. Ahhoz elkéne a segítség.
__________________
Mert így kerek a világ.
...focista kivédése?
...focista kivédése?
Mi mindig járdán
Mi mindig járdán közlekedünk...mivel sp-s dirt bicóval annyira nem lehet nagy tempót menni...nem értem mi a probléma a járdázással
Pl. kérdezd meg a
Pl. kérdezd meg a gyalogosokat.
__________________
Mert így kerek a világ.
Ha van térd- és
Ha van térd- és könyökvédőd, akkor gondolom nem bánod, ha fellök az eléd lépő gyalogos.
Szerintem az, ahogy az eleje
Szerintem az, ahogy az eleje meg van fogalmazva, az néhány apró pontosítás és/v. húzás után teljesen jó szórólapnak.
Én szívesen segítek "lektorként" a megfogalmazásban. Szívügyem volna ez a kulturáltabb biciklizés Budapesten. (Korom miatt türelmetlenebb és radikálisabb vagyok. Nekem ui. nincs 10-20 évem kivárni, amíg megteremtődik itt is Koppenhága, vagy Ferrara, vagy Berlin, Bogota vagy Bécs.)
Pl. itt aprót pontosítanék:
"- a gyalogos mozgása kiszámíthatatlan, ő ui. nem számít rád, hiszen a járda a gyalogosoké: kiléphet a boltból vagy kapualjból, hirtelen megállhat pl. ha összetalálkozik egy ismerősével, odaléphet a szemeteshez, félreléphet a szembejövő elől, gyermek pl. a labda után futhat stb. - és hirtelen már előtted is van. A járdán a gyalogosnak ui. nem kötelessége sem körülnézni, sem hátranézni, sem állandóan résen lenni."
Köszönöm, használni
Köszönöm, használni fogom! És tovább, tovább: Mert értelmetlen:, Mert nem előremutató: ... :-)
Az első és az utolsó oldalnak (2xA/5, amelyek egy A/4-es félbehajtásával a szórólap külseje), annyi és olyan információt kell tartalmazni, hogy végigolvassák, elmenjenek a honlapra. Így a "miért ne"-nek olvashatóan le kell férni egy oldalra.
__________________
Mert így kerek a világ.
Teljesen igazad van.
Teljesen igazad van.
Madam, a kis papírra, pici
Madam, a kis papírra, pici változtatásokat tettem a szövegben, ezt írnám:
Ne járdázz!!!
Mert tilos:
- a KRESZ 54. §-a lakott területen csak akkor engedélyezi járdán a kerékpározást, ha az úttest arra alkalmatlan, illetve az útszakasz főútvonal, és a kerékpáros 12 éves korúnál fiatalabb. De ezekben az esetekben is maximum 10 km/h-es sebességgel, szigorúan a gyalogosok zavarása nélkül.
Mert veszélyes:
- a gyalogosnak a kerékpár fémváza, kormánya még kis sebességű ütközésnél is súlyos sérülést okozhat: gyermeknél a koponya, felnőttnél a medence és a belső szervek károsodhatnak. Idős ember egy eleséstől olyan súlyos csonttörést szenvedhet, ami számára életveszélyes lehet. (Pl: combnyaktörés.) Csecsemőnek, babakocsiban lévő gyermeknek egyenesen a halálát okozhatod.
- lassan egyensúlyozni nehéz, a bicikli mozgása bizonytalan, egy kis lökés elég az eséshez, és járdán valószínűleg a falnak vagy egy gyalogosnak zuhansz.
- a gyalogos mozgása kiszámíthatatlan, ő ui. nem számít rád, hiszen a járda a gyalogosoké: kiléphet a boltból vagy kapualjból, hirtelen megállhat pl. ha összetalálkozik egy ismerősével, odaléphet a szemeteshez, félreléphet a szembejövő elől, gyermek pl. a labda után futhat stb. - és hirtelen már előtted is van. A járdán a gyalogosnak ui. nem kötelessége sem körülnézni, sem hátranézni, sem állandóan résen lenni.
Hidd el a tapasztalt biciklisek véleményét:
- valójában biztonságosabb és gyorsabb az úton.
Nem könnyű lemenni az autók közé:
- ismerni kell a közlekedés alapvető szabályait,
- óvatosság és önbizalom kell,
- s mint mindenben, itt is gyakorlat teszi a mestert:
Ebben segítünk!
Hú, most néztem, hogy
Hú, most néztem, hogy mennyi férne az A/5-re. Hát, tömörnek kell lenni. A "miért ne"-k férnek rá, azok a főbb dolgok, amiket meg kell tanulni az autók közt és a hivatkozások az internetre.
__________________
Mert így kerek a világ.
Igen, nem sok fér rá,
Igen, nem sok fér rá, tudom. Talán ez ráfér, ami itt fentebb van. Én ezt tenném rá, nem többet, nem kevesebbet.
És utána, akit érdekel, sok helyen tájékozódhasson, s kaphasson vagy nyomtatott, vagy szájton lévő szöveget, s gyakorlati oktatást.
...és mivel alig fér a
...és mivel alig fér a papírra valami, normális nebringázz honlapot kell csinálni...
nagyon szörnyű ez a szlogen:
"Az úton bringázz! A járdán gáz!" ??
__________________
Mert így kerek a világ. és Tóóódmeg!
Lélektani szempontból nem
Lélektani szempontból nem kezdeném az "úttal", hanem az lenne a csattanó, az úgymond megoldás, hogy ti. valójában jobb az úttesten, természetesen előzetes gyakorlások és kresz-alapismeretek után, óvatosan, nem hetvenkedve.
Az út szó túl tág a magyar nyelvben, ezt írtam már többször; mindenféle utat útnak nevezünk, pl. a gyalogutat is. Konkrétnak kellene lenni, nem kertelni: az úttest az maga a forgalom, az autók között. Ezt viszont a végére kellene tenni, nem az elején "sokkolni" és elriasztani.
Címnek azt adnám, ami arra hívja fel a figyelmet, hogy a járdán ne biciklizzünk lehetőleg.
A járda a gyalogosoké, ne ott bringázz - nagyon gáz!
Ne a járdán bringázz, az nagyon gáz!
Valami ilyesmit.
A "szabályok" nehezebb
A "szabályok" nehezebb feladat. Sokan azt sem tudják ebben a városban, melyik a jobb kezük. (Az pl., aki lazán megy az Oktogontól a Bajcsyra a menetiránnyal szembeni bicikliúton, vagy a Kodály körönd és a Dózsa Gy. között az ellentétes irányú szervízúton, vagy a ki bicikliúton, halkan, csengetés nélkül jobbról előz...)
Az okításba feltétlenül bevenném a LÁMPÁT! Arról is egy ilyen tömör passzust. S a szórólapon az MK-t, vagy aki szervezi, sok bebiciklizést (nekem a "drótszamárkaraván" tetszett a változatokból:)) kellene hirdetni hétvégeken, hétköznapokon stb. Azért, hogy az, akihez eljut az üzenet, s rászánja magát, hogy lemenjen a járdáról, a szárnypróbálgatásait segítséggel, "szakavatott" vezetőkkel tehesse meg, élőben jótanácsokat és eligazításokat kapva.
Jelzem, ilyen helyes gyerekekkel, mint amilyenben nekem részem volt, özönölnének a fiatalok és öregek. :)
Kiszámíthatatlan..naja aki
Kiszámíthatatlan..naja
aki valamennyire is tud bringázni..az szerintem le tud reagálni bármilyen parásabb szituációt.
Bár én csak idén nyáron kezdtem el ezt a majdnem minden napi bringázás..(motocross mellé jó kiegészítő sport)eddig nem volt semmilyen atrocitás:)
Mellesleg rohadtul
Mellesleg rohadtul idegesítő tud lenni az úton cikázó biciklis,amikor autóval megyünk....:)csak feltartja a forgalmat...
Közlekedéssel az úton
Közlekedéssel az úton nincs gond..sok sok éve motorozom az utcán is..megszoktam már a közeget.
Gáz a járdán bringázni..?akkor gáz vagyok..jajneee:D
Meg se fordul a fejemben hogy ne a járdán menjek..ott sokkal kényelmesebb,egyszerűbb,barátibb.
Aki akar,menjen az úton,egészségére...ennyi;)
Lehet, hogy neked
Lehet, hogy neked kényelmesebb a járdán biciklizni, viszont a gyalogosoknak ez NAGYON kényelmetlen. Képzeld el, hogy a három éves gyerekedet szeretnéd sétáltatni a járdán és tőle pár centire suhannak el a biciklisek. Pont arról szól ez a kezdeményezés, hogy ezt minden bringás belássa.
Egyébként meg konkrétan veszélyesebb a járdán biciklizni, mert ott nem látnak az autósok. Minden kereszteződésben sokszoros veszélynek vagy kitéve ahhoz képest, mintha az úttesten mennél.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
"konkrétan veszélyesebb a
"konkrétan veszélyesebb a járdán biciklizni" Na, itt vagyok elakadva. Van konkrét adatod erre? Most raktam össze agy töredék statisztikát a http://kerekparosbalesetek.freeblog.hu/ (+1 CM) balesetei alapján, szeptemberben 30 balesetből EGY volt járda (http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090928/elutottek-fiam-de-nem-lett...)!
(Faisst-al én nem vitatkozom, nem látom értelmét)
__________________
Nem az a lényeg, hogy megadják-e az elsőbbségedet vagy sem, hanem az, hogy ha megadják, akkor ÉLJ vele, ha viszont nem adják meg, akkor ÉLJ nélküle.
Sajnos Magyarországon
Sajnos Magyarországon nagyon gyenge a baleseti statisztika (minőségben és sajnos a balesetek számában is). A járdán történt baleseteket meg nem is szokták jelenteni. Forgalomszámlálást meg már nagyon régen csináltak, az utolsóban a Margit hídon még én is részt vettem. Van viszont egy angol oldal, ahol össze vannak gyűjtve ezek:
Ez egy általános összefoglaló linkgyűjtemény a járdán vezetett bicikliutak biztonságáról.
Ez egy angol város (Milton Keynes) baleseteinek elemzése.
Az adatok szerint a sérüléssel járó balesetek száma 31:149:166 per millió km a főutakon, mellékutakon és az ottani bicikliutakon (Redway).
Ez pedig egy tanulmány Helsinkiből. Lásd a 2. és 3. ábrát a konkrét összehasonlítások érdekében.
A járda, vagy a járdán vezetett kerékpárút sokkal kevésbé biztonságos, mint az úttesten tekerni. Háromszor akkora esélyed van arra hogy elütnek, ha a bicikliúton keresztezel egy utat, mintha az úttesten tennéd ugyanezt.
Ha összességében a járdát nézzük, nem csak a kereszteződéseket, akkor is kétszeres az esélyed a balesetre a járdán.
A statisztika mindkét esetben a sérüléssel járó balesetekre vonatkozott, nem a halálozásokra. Abból szerencsére sehol nincs annyi, hogy komoly statisztikát lehetett volna belőle csinálni. (Csak gondolom, hogy a halálos balesetek számában kisebb a járda/bicikliút "előnye". Mivel a balesetek jelentős része a kereszteződésekben következik be, ezért még ott is vezet, sajnos.)
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
szeptemberben 30 balesetből
szeptemberben 30 balesetből EGY volt járda
és mennyi a járdán vezetett bicikliúton? (mert a kettő között nincs különbség!)
A "statisztika" nem
A "statisztika" nem reprezentatítv! Az egy járdás ma történt: http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090928/elutottek-fiam-de-nem-lett...
Egy kerékpárutas volt (gépkocsi-kerékpár affér, kereszteződésben).
A kettő között azért teszek különbséget, mert itt most kimondottan a járdázásról van szó, és nem mennék bele a "ne használd a kerékpárutat/bringagyalogutat" kérdésbe. Az utóbbi kettőnek is megvan a helye a közlekedésben.
__________________
Nem az a lényeg, hogy megadják-e az elsőbbségedet vagy sem, hanem az, hogy ha megadják, akkor ÉLJ vele, ha viszont nem adják meg, akkor ÉLJ nélküle.
Köszi, nagyon jó, át
Köszi, nagyon jó, át fogom rágni rajta magam!
Néhány hete csinált az MK a nagykörúton két helyen forgalomszámlálást, a járdázók aránya az úttesthez képest 30-60% volt.
__________________
Mert így kerek a világ.
Egy pár javaslat: 1. Jó
Egy pár javaslat:
1. Jó lenne a szórólapra egy kép, mert az többet mond ezer szónál. :-) Nekem nincsenek igazán művészi ambícióim, de valami olyasmire gondoltam, hogy a járdán sétál egy ember kutyával, a biciklis meg köztük a pórázon próbál átmenni. Ezt a bringást pirossal át kellene húzni, helyette az úttestre rajzolni egy másikat egy zöld pipával.
2. Ha már kikerestük a statisztikákat, akkor érdemes rájuk hivatkozni valahogy így:
- Tudtad, hogy a járdán kétszer akkora eséllyel szenvedsz balesetet, mint az úttesten?
- Tudtad, hogy a járdáról az utat keresztezve háromszor akkora eséllyel ütnek el, mintha ugyenezt az utat szabályosan, az úttesten haladva kereszteznéd?
- Tudtad hogy a kerékpárosokra vonatkozó szabályok 12 oldalon összefoglalva olvashatók itt és itt?
- Tudtad, hogy 10 egyszerű szabály betartásával még nagyobb biztonságban lehetsz az úttesten? (Lásd Magwas művét az aláírásomban)
3. Egy csomó dologra jó lenne URL-t adni, de úgysem fogja senki begépelni a hosszú címet. Jó lenne egyetlen oldalon összefoglalni a linkeket és csak arra az oldalra adni meg a címet a szórólapon. Jó lenne, ha ez nem egy CM-es fórumoldal lenne, hanem egy fix oldal, ahol nincsenek hozzászólások. (Szerintem az MK-t rá lehet venni, hogy adjon helyet ilyesminek, vagy valahogyan a CM motorját is rá lehet venni, hogy ne engedjen hozzászólásokat egy topichoz.)
4. Sokszorosítani érdemes lenne nyomdában. A házi nyomtatás lassú és gyenge minőségű. (Ha kell, én felajánlok valamekkora összeget a sokszorosításra, aztán lehet folytatni a gyűjtést.)
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Tetszik a szórólap
Tetszik a szórólap ötlet.
A miért ne tetszik, a segítség részével van problémám. Szerintem laikusnak nem elég részletes ez a felsorolás. Nekik el kell mesélni, mert így nem tudják, mi is a pontos teendő, és miért.
Persze értem én, hogy limitált a hely, de inkább "less is more" alapon kevesebbet beleírni, de azt érthetőbben kifejtve.
Igazából jó lenne valami füzetszerű, így általában kezdő bicikliseknek (a cím ellenére ez kb bármelyik kezdő biciklisnek hasznosnak tűnik) amibebn minden fontos dolog benne van tömören és egyszerűen elmagyarázva, de ezzel igen előrementem a gondolkodásban, mert az gondolom pénz :)
Igazából a neten minden
Igazából a neten minden megvan, csak be kell nyomni a google-ba. Kezdésnek itt az aláírásomban szereplő két irat. Minden linket viszont nem érdemes felsorolni, mert úgysem fogja senki begépelni a hosszú URL-eket.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Igen hamar rájöttünk,
Igen hamar rájöttünk, hogy a szórólapra nagyon kevés fér rá, hiszen olyannak kell lenni, hogy első ránézésre, aki a kezébe kapja fontosnak, hasznosnak érezze és legalább zsebre vágja és ne a szemétbe. Kívülre tehát egy olyan ábra és néhány mottó (esetleg adat), ami megragad a bringásban, belülre pedig pár mondatos összefoglalók és tanácsok, amiből érzi, hogyha a szintén megadott honlapra látogat valóban hasznos segítséget talál.
A honlapon pedig már minden elfér:
- részletes statisztikák, elemzések,
- KRESZ - online teszttel,
- oktató játékok;
és ami a legfontosabb:
- gyakorlati oktató tanácsok lépésről lépésre (fékhasználat, hátranézés, karjelzés...),
- helyzetgyakorlatok (holttér-kisérlet, ajtónyitás...);
valamint a "bebiciklizések" elérhetőségei.
__________________
Nem az a lényeg, hogy megadják-e az elsőbbségedet vagy sem, hanem az, hogy ha megadják, akkor ÉLJ vele, ha viszont nem adják meg, akkor ÉLJ nélküle.
Nem kell sok URL, egy elég
Nem kell sok URL, egy elég lenne, ha ott lenne az (ízléses, szellős) anyag a többi linkkel meg mindennel a részletekre kíváncsiak számára.
Nekem annó a "hogyan ne üttesd el magad" iromány pl irtó érdekes és tanulságos volt, még ha idő is kellett, hogy mindent megértsek, és alkalmazzak (most sem követem mindig, mert hanyag és felelőtlen vagyok). Ha történetesen mag nincs a környezetemben, hogy ideadja az URL-t, akkor talán most sem ismerném, és így utólag, huh, jó, ha az ember minimálisan is rálát ezekre a dolgokra az elején, kevesebb az esély, hogy a saját kárán tanulja meg :)
(mondjuk ha ő nincs nem is bicikliznék...)
Ez hasznos lenne, biztosan
Ez hasznos lenne, biztosan segítene pár embernek.
A bebiciklizést is lehetne említeni (remélem, sikeres lesz!).
Kicsit off mert nem Magyarország, de ezen jót szórakoztam:
http://sfist.com/2009/08/24/cyclists_are_stupidheads.php
ismerős a hozzászólások stílusa, de mi azért jobbak vagyunk :)
(csak kerestem idegen járdázós topicokat, hát nem amerikaiaknál kell nézzem :) )
Bedobom ide a cikket
Bedobom ide a cikket példaként, hogy a járdázás veszélyes - a gyalogosokra.
http://www.promenad.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=59657
__________________
Nem az a lényeg, hogy megadják-e az elsőbbségedet vagy sem, hanem az, hogy ha megadják, akkor ÉLJ vele, ha viszont nem adják meg, akkor ÉLJ nélküle.