Érdekes cikk a Népszabadságban a közlekedés szervezéséhez:
Japán stílusú zebrát avatott fel Boris Johnson főpolgármester London egyik legforgalmasabb kereszteződésében, az Oxford és a Regent Street találkozásán tegnap. A Tokió Shibuya kerületének mintájára, ötmillió fontból létesült a beruházás. A változás lényege, hogy a jelzőlámpák egyidejűleg minden irányból leállítják a járműveket, így a gyalogosok keresztül-kasul áthaladhatnak az Oxford Circus-ön.
A cikk itt folytatódik képpel megspékelve.:
http://nol.hu/mozaik/20091103-keresztbe_es_kasul__megis_gyorsabban
Kíváncsi lennék, hogy Budapesten például az Astoriánál vagy a Blahán nem lenne -e életképes valami hasonló...













Ilyet láttam Sydneyben is.
Ilyet láttam Sydneyben is. Király, ki is próbáltam. De azt hiszem az olaszoknál is van hasonló.
"Kíváncsi lennék, hogy
"Kíváncsi lennék, hogy Budapesten például az Astoriánál vagy a Blahán nem lenne-e életképes valami hasonló..."
Én a Deákra javasoltam a jómultkor egy ilyent valami másik blogon. De, é-let-ké-pes??? Egyelőre még csak a síma magyar zebrán tudjon a magyar gyalogos életképes maradni, aztán lássuk meg ezt. :D
__________________________________________
Hipnotizőrfóbiám van. Ki tud engem abból kigyógyítani?
a Deákon nem értem mi
a Deákon nem értem mi értelme lenne, ott nincs ilyen nagy kereszteződés...
A Deákot elég nagynak és
A Deákot elég nagynak és összetettnek érzem. Hossú, ferde szögben futó zebrája van a József Attila utca és az Andrássy és Bajcsy kereszteződésben.
Elég nagy utat megy a gyalog akinek át kell szelnie a Deákot keresztül-kasul. Ezért is gondoltam rá, de lehet, hogy többen úgy látják, ott nincs ilyen zebrának értelme.
__________________________________________
Hipnotizőrfóbiám van. Ki tud engem abból kigyógyítani?
A Deákot elég nagynak és
A Deákot elég nagynak és összetettnek érzem. Hossú, ferde szögben futó zebrája van a József Attila utca és az Andrássy és Bajcsy kereszteződésben.
Az már ott Erzsébet tér, ha nem tévedek.
hogy nem a Deák, az tuti...
hogy nem a Deák, az tuti...
Egy térképet megnézve,
Egy térképet megnézve, azt látom, hogy lehet, egyik se. Inkább egy jó nagy útkereszteződés, mint tér. De látszik onnan a Deák tér, úgy hogy nem voltam tőle messze. :-)
__________________________________________
Hipnotizőrfóbiám van. Ki tud engem abból kigyógyítani?
a deák, az a templom
a deák, az a templom előtti kis placc. az erzsébet tér, az a park. a gödör, az a bajcsy.
------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://hetibeton.blog.hu
Ami meg visszafelé van az
Ami meg visszafelé van az Astoria felé a Gödör és környéke illetve az a piros boltíves épület az a Madách.
IPG
Olajzöld Trek 520 :o)
Ez marha jó! (Nem kérdezi
Ez marha jó!
(Nem kérdezi meg senki, hogy mi került ezen 1,5 milliárd forintba? ;)
a kiírás, a felmérés, a
a kiírás, a felmérés, a szakértők sikerdíja, a tervezés, de leginkább az a rengeteg festék. :D
×
ogreflikker
az eredeti cikknél már
az eredeti cikknél már megkérdezték. ne pazaroljuk a helyet : )
Szerintem a döngölés, az
Szerintem a döngölés, az került annyiba. ;-)
Jó járdalapozáshoz símára le kell fektetni és döngölni egy homokréteget, és gondosan arra és egymás mellé illeszteni, értő kalapácskopogtatással a kőlapokat.
Rengeteg téglaalapú kőlappal lett beborítva a járda, egy körkörös geometriai elrendezéssel középtájt, és hosszanti elrendezéssel az utcák felvezetésénél. Mindenhol, ismétlődő hosszanti mintában, két szürke és egy drapp kőlap borítja a területet.
A lejtések kidolgozása is egy gondos hagyományos módszerrel történt, ahol is átlósan háromszögre vágott kőlapokkal törik meg enyhén a síkot, a lehető legsímábban átvezetve a felületet a másik, lejtős síkba.
Ezen túl a közművek különböző irányban álló járdafedeleibe is folytatólagosan fektették bele az azokhoz egyedileg kimunkált, illeszkedő szögekbe vágott kőlapokat.
A járda és az úttesti átkelő határán mindenhol egy elég széles biztonsági vakvezető, dudoros kőlap szegély is van. Mindez az igényes részletesség látható a munkán.
Nem tudom a régi útréteg elbontásának mélységét, ez a hely hónapokig el volt kerítve, bosszúságot okozva a siető embernek. De most látszik egy tiszta, szép útburkolat, ami szintén egy összetett munka.
A derékszögű és az átlós járatok, és középen a kör alakú kerengő vagy micsoda is az, szép világos drapp aszfalt, kiemelt fehér kockákkal szegélyezve. A drapp részek között hagyományos, fekete az aszfalt. A fekete aszfalt egy keskeny szegélyt is képez mindenhol a járdaszegély mellett.
Ezeknek a rétegeknek, felületeknek a kimérése, összedolgozása is igényelt valamilyen mértékű munkát. De, mondom, szerintem a döngölés, az kerülhetett a legtöbbe.
De még egy, s az pedig öreg hiba. A gyalogosoknak középen egymásba botolva el kell egymást engedniük, kivárniuk a másikat, hogy keresztbe mehessenek minden irányba! Ezért lehet kijelölve ott az a korong, ami a porond, ami a gladiátori cirkusz! :D
__________________________________________
Hipnotizőrfóbiám van. Ki tud engem abból kigyógyítani?
Ennyi pénzből szerintem
Ennyi pénzből szerintem inkább aluljárót kell építeni nem a felszíni közlekedést tovább gátolni. Ha alul/felüljáró van, akkor sehol senkinek se kell megállni mindenki folyamatosan mehet a dolgára zavartalanul.
A főbb útvonalak nagy autóforgalmú kereszteződéseit mind felüljáróval kéne megoldani lámpák nélkül, sokkal kevesebb dugó és légszennyezés lenne.
Aztán miért is kéne a
Aztán miért is kéne a gyalogosokat lezavarni a föld alá? Talán aki gyalog jár, az nem siet annyira, vagy nem érdemli meg, hogy a felszínen közlekedhessen a napfényben? Küldjük az autókat a föld alá. Persze ennek a költségeit közvetlenül az autóval közlekedőknek kell finanszírozni, mivel az egyéni motorizált közlekedés "fejlesztése" a közösség számára nem jelent érdemi előnyöket.
Egyébként a főbb útvonalak mindegyikének kereszteződéseit autómentesen kellene megoldani és akkor nem lenne dugó és légszennyezés egyáltalán.
www.gruppetto.hu
Van egy tippem:
Van egy tippem: egyedülálló középosztálybeli irodista fehér férfi vagy.
Vagy fogalmad sincs azoknak a problémáiról, akik nehezen hidalnak át szintkülönbségeket (babakocsis anyukák, idősebbek, bárki, aki valamit nem gépjárművel visz, pl. banyatank, bőrönd a szemközti hotelből, stb), vagy leszarod.
Mindkettő szégyen rád nézve.
azt még megérteném, ha a
azt még megérteném, ha a véleményét leugatod, de hogy őt magát miért inzultálod minden ok nélkül ...?
Mert ahogy egyre idősebb
Mert ahogy egyre idősebb vagyok, úgy egyre nehezebben tolerálom azokat, akik beleszólnak olyan dolgokba, amihez nem értenek. Jellemzően van egy kialakult, kényelmes, énközpontú látásmódjuk és eszükbe se jut, hogy másnak más a jó.
De várom, hogy a jellemzésem talált-e.
Sokkal kevesebb a dugó, ha
Sokkal kevesebb a dugó, ha kevesebben autóznak nap-mint nap. Senkinek nem kell annyi kipufogó gázt szívni és a forgalom zajától szenvedni.
És nem a föld alá küldjük a gyalogosokat, mert ott a hét vége és lehet sétálni a városban. Ingyen.
-
Zsurmi
Amerikában (ez konkrétan
Amerikában (ez konkrétan Honolulu, HI) is vannak ilyenek. A szomszéd kereszteződésben van hagyományos is, kicsit tovább megint ilyen:
http://www.panoramio.com/photo/1512972
Itt még a bringatartóra is fel lehet szállni:
http://www.panoramio.com/photo/6237319
Itt még több infó:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pedestrian_scramble
Nem kell ilyen messzire
Nem kell ilyen messzire menni, Pécsen is van ilyen régóta.
www.gruppetto.hu
Nem kell ilyen messzire
Nem kell ilyen messzire menni, Pécsen is van ilyen régóta.
www.gruppetto.hu
Nekem az Oktogon ugrott be a
Nekem az Oktogon ugrott be a kép alapján.
videokat is csordicssunk ma'
videokat is csordicssunk ma' be ide ha van ilyen a neten :)
Előtte:
http://www.youtube.com/watch?v=BSN2FYi818g
Utána:
http://www.youtube.com/watch?v=c2DEF4PvylA
Ez durva, hallod! Nekem
Ez durva, hallod! Nekem nagyon bejön, van valami feelingje.
Japánban mindenütt vannak
Japánban mindenütt vannak ilyen zebrák, nemcsak a tokiói Shibuya városrészben. Mellékelnék egy képet, ha lehetne. Tudni kell, hogy Japánban a biciklisek elsősorban a járdán közlekednek, és nem sport, hanem mindennapi kerékpárhasználat céljából. Teljes az egyetértés a gyalogosok és kerékpárosok között, engem meggyőzött arról, hogy konfliktusok nélkül működhet a dolog. Általában nincsenek külön kerékpárutak, viszont minden járda szintbe van hozva a kereszteződéseknél.
A hozzászólásban nem lehet képet felrakni?
"A hozzászólásban nem
"A hozzászólásban nem lehet képet felrakni?"
Nem, csak néhány kivételezett embernek van erre jogosultsága. A többiek linkelhetnek - ahogy te is csináltad.
Feltettem egy képet egy
Feltettem egy képet egy japán zebráról:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20091107/japan-zebra