A mai napon ismét tárgyaltunk a KRESZ módosításáról, a fejlemények és a jó hír az MK oldalon olvasható összefoglalva:
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
A mai napon ismét tárgyaltunk a KRESZ módosításáról, a fejlemények és a jó hír az MK oldalon olvasható összefoglalva:
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Ha a lakott területen a nem
Ha a lakott területen a nem fıútvonalként megjelölt út mellett annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog-és kerékpárutat jelöltek ki és az úton kerékpár nyomot (158/k. ábra) is kijelöltek – ha a közúti jelzésekbıl más nem következik – a kétkerekő kerékpárok az úttesten is közlekedhetnek.”
Erre ti azt javasoltátok, hogy ne legyen a kerékpáros nyom kijelöléséhez kötve az úttest használatának lehetősége.
Nem lenne jobb megfogalmazás egy olyan, hogy ahol ezt tábla külön nem tiltja, ott lehessen az úton is menni?
Meg mondjuk engem a "nem főútvonal" kitétel is zavar. Pl az andrássyn is kint van a főút tábla, ott a kreszmódosítás után sem szabadna elvileg gurulnunk. Sztem a legegyszerűbb az lenne, hogy csak ott nem szabad bicajozni, ahol ezt tábla tiltja.
A piktogramot
A piktogramot kompromisszumként elfogadtuk, a "főútvonal" kizárást nem. Erről írtam a cikkben.
A piktogram egy kényszer az útkezelő számára, hogy meggondolja, hogy melyik kerékpárútnál érdemes megengedni az út alternatív használatát. Szó se róla, ez azt fogja jelenteni, hogy egyiket sem akarják, de ebbe komromissumképességünket bizonyítandó beleegyztnünk. Most majd a lobbierőnket ebbe az irányba kell használnunk.
Akkor ha jól értem most
Akkor ha jól értem most bringautat nem lesz kötelező használni, ha - akár főútvonalon, akár nem főútvonalon - felfestenek kerékpáros nyomot az úttestre? (Ja, és ha "ha a közúti jelzésekből más nem következik")
Ezek után kíváncsi leszek, hány ilyen hely lesz az országban?
Gombamódra fognak
Gombamódra fognak szaporodni a felfestett nyomok.
Es urul a kasza. atomboy
Es urul a kasza.
atomboy
Szerintem adamekp a
Szerintem adamekp a hivatalosan felfestett nyomokra gondolt ;-)
Adamekp tud valamit?
Adamekp tud valamit? :-)
_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /
Tudok valamit?
Tudok valamit?
Valamit tudsz. :-)
Valamit tudsz. :-)
"a kasza" :-) A nyár
"a kasza" :-)
A nyár heves...
__________________________________________
Hipnotizőrfóbiám van. Ki tud engem abból kigyógyítani?
Nem hiszek nekik, ott
Nem hiszek nekik, ott vágják át az embert ahol tudják.
Egyszerű, Győrben már
Egyszerű, Győrben már tudják: mindenhova kerékpárral behajtani tilost: marad a bringagyász + a bünti.
Naná, és rajtam kívül
Naná, és rajtam kívül még ki hisz ezeknek a t*****nek?!
Majd ha látom, hiszem, és akkor se annak fogom tulajdonítani, hogy van, mert ők csináltak, a nagy fenét, a mk és a cm szerezőé az érdeme és a sok bringásé aki naponta teker, hogy a jövőben az érdekérvényesítés a mknak és a cmnek is könnyebb legyen.
Ha van kerékpáros nyom,
Ha van kerékpáros nyom, akkor mi értelme annak, hogy a jelzésből más nem következik? Lehetne kerékpáros nyom, és kerékpárral behajtani tilos is egyben? Nem tetszik ez a kitétel, gyakorlatilag kilövi a nem kötelező kerékpárhasználatot. Mert azt ugyan leshetitek, mikor fognak egy bicikliút mellett még nyomokat is festeni az útra, csak azért, hogy a kerósokat ne tüntessék el az útról (ami a kerékpárúttal a cél volt) Még úgy is kínszenvedés kikönyörögni egy jó megoldást,hogy mellette nincs bicikliút.
CSI
Elég abszurd ez az egész
Elég abszurd ez az egész paragrafustervezet úgy, ahogy van. Sokkal egyszerűbb lenne ha úgy szólna a törvény, hogy "e) „Kerékpárút” (26. ábra), a tábla azt jelzi, hogy a kétkerekű kerékpárok csak a kerékpárúton közlekedhetnek;..." és slussz! ;-) :-)
Jó, de akkor az autók csak
Jó, de akkor az autók csak az "autóút" táblával jelzett utakon közlekedhessenek.
__________________
Mert így kerek a világ.
Hehe! És akkor a Magyar
Hehe! És akkor a Magyar Autóklub is járhatna tárgyalni a IRM-be, hogy az egyéb közutakon akkor is mehessenek, ha gépjármű piktogrammal is jelezték nekik az aszfalton. Lehet, akkor rögtön minden utat lefestenének ilyen autós nyomokkal. Abszurdisztánban minden lehet. :-) adamekp víziója rögtön beteljesedne, de így...?
Autó sáv :-)
Autó sáv :-)
nekünk, akik részt
nekünk, akik részt vettünk a tárgyaláson, ugyancsak nem tetszett ez a megoldás, de mégis elfogadtuk, hogy a többi változtatás meg tudjon végre születni. (nézzétek végig az eredeti anyagban, mennyi nagyon fontos változás lesz!). Ebben a piktogram ügyben meg majd nekünk kell lobbiznunk sokat... Az is sikerülni fog!
János
Drukkolok. Csak amilyen
Drukkolok. Csak amilyen lassan orolnek azok a malmok... :/
atomboy
Aztán ha nem megy a lobbi,
Aztán ha nem megy a lobbi, még mindig jöhet az éj leple alatt a festékszóró ;)
bonnie
Tudtam!...
Tudtam!...
Szerintem ha majd életbe
Szerintem ha majd életbe lép az új szabályozás, akkor majd meg lehetne támadni ezt a kötelező kerékpárutat is azzal, hogy balesetveszélyes, és ezt ők is tudják, mint azt a most megszüntetett (2) pont is bizonyítja. Tudják, hogy veszélyes, de a mi biztonságunk nem ér nekik annyit, mint a többi közlekedő kényelme.
_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /
Leszarják, nem
Leszarják, nem kényelemről, meg biztonságról szól ez az egész, hanem ki az erősebb, ki tud rájuk nagyobb lobbival hatni, ha a mk, akkor győzni fogunk, ha nem, akkor tudjuk, hogy megint a pénz győzött.
Fontos, hogy a rosszul
Fontos, hogy a rosszul megépített infra NEM jogszabály kérdés. Arra nem lehet jogszabályt alkotni, hogy "tudjuk, szarok és veszélyesek egyes kerékpárutak, tehát ne legyen a használatuk kötelező". Nem is ezzel érveltünk. Ez az építők felelőssége, meg az üzemeltetőké, és ezért dolgozunk intenzíven azon, hogy az építési előírások jók és főleg kötelezően alkalmazandók legyenek. (UME)
János
Szerintem meg sokkal
Szerintem meg sokkal fontosabb lenne, egy felmérés, ami rendszeres is lenne, hogy hányan tekernek Budapesten ill. más városokban!
Mert akkor évről évre lehetne mondani, hogy annyival több kerékpársávot legyenek szívesek csinálni. De amúgy ez a kis körte meg a Thököly már nagyon kellett, és tök f*sza lett. Köszönjük.
A Múzeum körutat
A Múzeum körutat használom, és egyetértek. Csak azok a bukkanók ne lennének az Astoria irányában.
_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /
Most tehát az lesz, hogy
Most tehát az lesz, hogy megépíti az illetékes szervezet a meglévő út mellé a "szar és veszélyes" szeparált bicikliutat, hogy azon közlekedjenek a bringások ne az úttesten, de majd el fog járni külön azért, hogy a mellette vezetett úttesten is felfessék a hatóságok a kerékpáros nyomot, hogy ha úgy ítéli meg a bringás, hogy "szar és veszélyes" a kerékpárút itt is és ott is tekerhessen. Ha megvalósul ez a jogszabály lehetősége lesz erre az önkormányzatoknak. Ez jó.