A mai napon ismét tárgyaltunk a KRESZ módosításáról, a fejlemények és a jó hír az MK oldalon olvasható összefoglalva:

http://kerekparosklub.hu/a-kresz-saga-utolso-fejezete

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
H.L. képe

Ha a lakott területen a nem

Ha a lakott területen a nem fıútvonalként megjelölt út mellett annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog-és kerékpárutat jelöltek ki és az úton kerékpár nyomot (158/k. ábra) is kijelöltek – ha a közúti jelzésekbıl más nem következik – a kétkerekő kerékpárok az úttesten is közlekedhetnek.”

Erre ti azt javasoltátok, hogy ne legyen a kerékpáros nyom kijelöléséhez kötve az úttest használatának lehetősége.
Nem lenne jobb megfogalmazás egy olyan, hogy ahol ezt tábla külön nem tiltja, ott lehessen az úton is menni?

Meg mondjuk engem a "nem főútvonal" kitétel is zavar. Pl az andrássyn is kint van a főút tábla, ott a kreszmódosítás után sem szabadna elvileg gurulnunk. Sztem a legegyszerűbb az lenne, hogy csak ott nem szabad bicajozni, ahol ezt tábla tiltja.

2
László János képe

A piktogramot

A piktogramot kompromisszumként elfogadtuk, a "főútvonal" kizárást nem. Erről írtam a cikkben.
A piktogram egy kényszer az útkezelő számára, hogy meggondolja, hogy melyik kerékpárútnál érdemes megengedni az út alternatív használatát. Szó se róla, ez azt fogja jelenteni, hogy egyiket sem akarják, de ebbe komromissumképességünket bizonyítandó beleegyztnünk. Most majd a lobbierőnket ebbe az irányba kell használnunk.

3
Névtelenkkk képe

Akkor ha jól értem most

Akkor ha jól értem most bringautat nem lesz kötelező használni, ha - akár főútvonalon, akár nem főútvonalon - felfestenek kerékpáros nyomot az úttestre? (Ja, és ha "ha a közúti jelzésekből más nem következik")

Ezek után kíváncsi leszek, hány ilyen hely lesz az országban?

4
adamekp képe

Gombamódra fognak

Gombamódra fognak szaporodni a felfestett nyomok.

5
atomboy képe

Es urul a kasza. atomboy

Es urul a kasza.

atomboy

6
j_gergo képe

Szerintem adamekp a

Szerintem adamekp a hivatalosan felfestett nyomokra gondolt ;-)

7
Hemü képe

Adamekp tud valamit?

Adamekp tud valamit? :-)

_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /

8
adamekp képe

Tudok valamit?

Tudok valamit?

9
Törölt felhasználó képe

Valamit tudsz. :-)

Valamit tudsz. :-)

10
Hotyhogy képe

"a kasza" :-) A nyár

"a kasza" :-)

A nyár heves...

__________________________________________
Hipnotizőrfóbiám van. Ki tud engem abból kigyógyítani?

11
miló képe

Nem hiszek nekik, ott

Nem hiszek nekik, ott vágják át az embert ahol tudják.

12
vnorb képe

Egyszerű, Győrben már

Egyszerű, Győrben már tudják: mindenhova kerékpárral behajtani tilost: marad a bringagyász + a bünti.

13
miló képe

Naná, és rajtam kívül

Naná, és rajtam kívül még ki hisz ezeknek a t*****nek?!
Majd ha látom, hiszem, és akkor se annak fogom tulajdonítani, hogy van, mert ők csináltak, a nagy fenét, a mk és a cm szerezőé az érdeme és a sok bringásé aki naponta teker, hogy a jövőben az érdekérvényesítés a mknak és a cmnek is könnyebb legyen.

14
CsImre képe

Ha van kerékpáros nyom,

Ha van kerékpáros nyom, akkor mi értelme annak, hogy a jelzésből más nem következik? Lehetne kerékpáros nyom, és kerékpárral behajtani tilos is egyben? Nem tetszik ez a kitétel, gyakorlatilag kilövi a nem kötelező kerékpárhasználatot. Mert azt ugyan leshetitek, mikor fognak egy bicikliút mellett még nyomokat is festeni az útra, csak azért, hogy a kerósokat ne tüntessék el az útról (ami a kerékpárúttal a cél volt) Még úgy is kínszenvedés kikönyörögni egy jó megoldást,hogy mellette nincs bicikliút.

CSI

15
Névtelenkkk képe

Elég abszurd ez az egész

Elég abszurd ez az egész paragrafustervezet úgy, ahogy van. Sokkal egyszerűbb lenne ha úgy szólna a törvény, hogy "e) „Kerékpárút” (26. ábra), a tábla azt jelzi, hogy a kétkerekű kerékpárok csak a kerékpárúton közlekedhetnek;..." és slussz! ;-) :-)

16
Törölt felhasználó képe

Jó, de akkor az autók csak

Jó, de akkor az autók csak az "autóút" táblával jelzett utakon közlekedhessenek.
__________________
Mert így kerek a világ.

17
Névtelenkkk képe

Hehe! És akkor a Magyar

Hehe! És akkor a Magyar Autóklub is járhatna tárgyalni a IRM-be, hogy az egyéb közutakon akkor is mehessenek, ha gépjármű piktogrammal is jelezték nekik az aszfalton. Lehet, akkor rögtön minden utat lefestenének ilyen autós nyomokkal. Abszurdisztánban minden lehet. :-) adamekp víziója rögtön beteljesedne, de így...?

18
elfroland képe

Autó sáv :-)

19
László János képe

nekünk, akik részt

nekünk, akik részt vettünk a tárgyaláson, ugyancsak nem tetszett ez a megoldás, de mégis elfogadtuk, hogy a többi változtatás meg tudjon végre születni. (nézzétek végig az eredeti anyagban, mennyi nagyon fontos változás lesz!). Ebben a piktogram ügyben meg majd nekünk kell lobbiznunk sokat... Az is sikerülni fog!

János

20
atomboy képe

Drukkolok. Csak amilyen

Drukkolok. Csak amilyen lassan orolnek azok a malmok... :/

atomboy

21
bonnie képe

Aztán ha nem megy a lobbi,

Aztán ha nem megy a lobbi, még mindig jöhet az éj leple alatt a festékszóró ;)

bonnie

22
adamekp képe

Tudtam!...

Tudtam!...

23
Hemü képe

Szerintem ha majd életbe

Szerintem ha majd életbe lép az új szabályozás, akkor majd meg lehetne támadni ezt a kötelező kerékpárutat is azzal, hogy balesetveszélyes, és ezt ők is tudják, mint azt a most megszüntetett (2) pont is bizonyítja. Tudják, hogy veszélyes, de a mi biztonságunk nem ér nekik annyit, mint a többi közlekedő kényelme.

_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /

24
miló képe

Leszarják, nem

Leszarják, nem kényelemről, meg biztonságról szól ez az egész, hanem ki az erősebb, ki tud rájuk nagyobb lobbival hatni, ha a mk, akkor győzni fogunk, ha nem, akkor tudjuk, hogy megint a pénz győzött.

25
László János képe

Fontos, hogy a rosszul

Fontos, hogy a rosszul megépített infra NEM jogszabály kérdés. Arra nem lehet jogszabályt alkotni, hogy "tudjuk, szarok és veszélyesek egyes kerékpárutak, tehát ne legyen a használatuk kötelező". Nem is ezzel érveltünk. Ez az építők felelőssége, meg az üzemeltetőké, és ezért dolgozunk intenzíven azon, hogy az építési előírások jók és főleg kötelezően alkalmazandók legyenek. (UME)

János

26
miló képe

Szerintem meg sokkal

Szerintem meg sokkal fontosabb lenne, egy felmérés, ami rendszeres is lenne, hogy hányan tekernek Budapesten ill. más városokban!

Mert akkor évről évre lehetne mondani, hogy annyival több kerékpársávot legyenek szívesek csinálni. De amúgy ez a kis körte meg a Thököly már nagyon kellett, és tök f*sza lett. Köszönjük.

27
Hemü képe

A Múzeum körutat

A Múzeum körutat használom, és egyetértek. Csak azok a bukkanók ne lennének az Astoria irányában.

_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /

28
Névtelenkkk képe

Most tehát az lesz, hogy

Most tehát az lesz, hogy megépíti az illetékes szervezet a meglévő út mellé a "szar és veszélyes" szeparált bicikliutat, hogy azon közlekedjenek a bringások ne az úttesten, de majd el fog járni külön azért, hogy a mellette vezetett úttesten is felfessék a hatóságok a kerékpáros nyomot, hogy ha úgy ítéli meg a bringás, hogy "szar és veszélyes" a kerékpárút itt is és ott is tekerhessen. Ha megvalósul ez a jogszabály lehetősége lesz erre az önkormányzatoknak. Ez jó.