Nyár közepe óta tekerek be munkába mindennap - ez alatt a fél év alatt sok pozitív, és meglepően kevés negatív élménnyel lettem gazdagabb Budapest útjain :)

Sokat köszönhetek a CM fórumainak, tagjainak hogy a régi, nyikorgós, lassú bringámat lecseréltem arra, ami számomra megtestesíti az ideális városi kerékpárt:
Mixte geometriájú, Cr-Mo ötvözetű 20-30 éves használt váz, 5 sebes régi kontrás agyváltó, Weiman első patkófék, 28x622-es sima gumik duplafalú felnivel, agydinamó az első kerékben állófényes Led/halogén mix-es lámpákkal. A hollandus stílusú kormány túl instabil volt, ezért maradtam az egyenes/kicsit görbített kormánynál, valamint egy kis dekás visszapillantó emeli a biztonságot. Nemrég a párom meglepett egy tigrises bringabag-os táskával, plusz kaptam egy alap km órát is, hogy tudjam mennyivel megyek.

Nyár végére össze is állt az új gép, viszont a ruházkodással még többet (szenvedtem) próbálkoztam. Legtöbbször túlöltöztem és beleizzadtam, néha fáztam. Végül kialakult a dekás futópóló, rá vékony pamut hosszú-ujjú, és farmer felső. Alul pedig ezüstszálakkal átszőtt aláöltöző + sima utcai nadrág. Persze, be kellett szerezni nyári aztán téli bringakesztyűt, molinót, bukósisakot, meg esővédőt a sisakra. Az utóbbi mínuszos napokban előkerültek a síelős cuccok: síkabát, -nadrág és -kesztyű.
Mivel a napi utam a Hungária mellett vezet, ezért a tüdőm védelmében szemeztem a Respo maszkokkal, de aztán maradtam egy mezítlábas munkavédelmi maszknál, ami árban sokkal barátibb és teljesítményben is jobb.
A ruházatra ráment annyi, mint a bicajra (a sícuccok már korábban megvoltak) így a projektre elment összesen egy éves BKV bérlet ára - viszont, érthető okokból spóroltam az uszodabérleten :)

A napi utam nem számít kevésnek, 15 km oda és 15 vissza a XX. ker-ből a XIII-ba. Mégis, csak 2-3 hét kellett hogy belerázódjak, pedig nem vagyok egy nagy sportman. Eleinte volt, hogy egy-egy szakaszon járdáztam, azóta ezt tudatosan visszaszorítottam a minimálisra: a Dózsa Györgyön van egy szerencsétlen saroknyi szakasz (a busz- és biciklisáv után a Hősök tere irányába), ahol a buszsáv és az autók között kellene szabályosan menni - na, arra nem vagyok hajlandó. A jövő évadra tervezem, hogy ne kerüljek a Hungária felé, hanem menjek toronyiránt (Üllőivel párhuzamosan kisebb utcákban). Másik szép út dél-Pestről a kis-Duna partján végig menni a Borárosig - kár hogy iszonyatosan macska- és rázókövesek arrafelé a bicajozható utak. Aktívan támogatnám az itteni kijelölt Velo 6-os út aszfaltozását!

Amikor belevágtam, úgy terveztem, csak őszig / 10C-ig tekerek, de aztán ez kitolódott egészen tegnapig. Ment volna tovább is - 5-6 síelgetős év után a hideget és a havat kifejezetten imádom -, viszont a Budapest utcáin hömpölygő sós-homokos latyaktól inkább megkímélem a gépem és jómagam. Így hát, elővettem a sóálló bakancsomat, és a várhatóan hosszantartó hidegre való tekintettel, június óta először vettem egy 30 napos bérletet :)

Az új évadom február-március környékén indul :)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
feb képe

Grat az elsőhöz! Jövőre

Grat az elsőhöz!
Jövőre már télre sem fogod lerakni, meglásd.

Az első lámpádhoz nincs valami linked?

2
otapi képe

Köszönöm, majd meglátjuk

Köszönöm, majd meglátjuk :)
A Pepedal-nál lehet kapni ilyen lámpákat: http://www.pepedal.com/lampak.htm#DIN-front

3
feb képe

Lumotec Oval Senso Plus?

Lumotec Oval Senso Plus?

4
otapi képe

Nekem konkrétan a TRELOCK

Nekem konkrétan a TRELOCK LS 560 van, de a többi lámpa is halogén menetközben, álló helyzetben pedig 2 led világit egy 1-2 percig. A Trelock városban elmegy, de teljes sötétben már egy erősebb lámpa kell, akár a Lumotec pl. Bár a sötétszenzor az parasztvakítás szvsz, egyszerűbb és olcsóbb a kézi kapcsolós.

5
Vérszem képe

Nekem is hasonló

Nekem is hasonló munkavédelmi maszkom van, de én nem vagyok elégedett vele. Nekem kevés az a levegő amit beenged, bár tényleg jól szűr...

6
otapi képe

Hát, talán szokás

Hát, talán szokás kérdése, egyenletesen kell benne venni a levegőt, az igaz, de ez minden maszkra igaz volt,amit eddig használtam. Az egyetlen bajom vele, hogy ha egy picit is rosszul teszem fel, akkor párásodik a szemüvegem tőle.

7
hf képe

nekem is a dekás

nekem is a dekás futópóló vált be legalulra, pont most vettem még 3-mat, hogy minden napra legyen.

a maszk nekem túl extrém, próbáltam de nem vált be. mostanában inkább átmegyek egy szomszéd utcára a váci útról, ha lehet...

8
vercse képe

Pepénél (ha nyitva van)

Pepénél (ha nyitva van) lehet kapni olyan cuccot amivel be tudod burkolni teljesen a láncvonalad: http://www.dewaalfietsen.nl/images/KKKHZ.jpg
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Bike_chain_guard_full.JPG

Magad ilyennel védheted: http://pepedal.com/alkatresz/SARVEDO/mudflap-classic.jpg

9
otapi képe

Tervben van, talán

Tervben van, talán tavasszal :)
A bicajt mivel védjem? A sós lötty a guminak, felninek és a váznak sem tesz jót!

10
vercse képe

A gumin, az alu és a

A gumin, az alu és a rozsdamentes acél felniknél én nem vettem észre elváltozást. Az évtizedes kopott acélvázaim télen ha esik a hó sajnos barnulnak (amiken a festés még ép azok nem rozsdásodnak). Én nem szoktam ápolni a bicót, talán ha sózás után szárazra törlöd a vázat akkor nem rozsdásodik.

11
zenmacska képe

Jaj, de fáin! Már egy

Jaj, de fáin! Már egy ideje keresek ilyet (teljes láncvédő). Asszem ideje ellátogatni pepéhez (bár úgy tudom, legközelebb csak februárban lesz :()

"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts

12
Oleever07 képe

egy jó tanács: az Üllői

egy jó tanács: az Üllői út eléggé gázos útszakasz, ne azon menj :-) az Üllői út melletti kis párhuzamos utcákról meg az a véleményem, hogy inkább kerüld ki: ott nagy a barnaember veszély :D
egy jó utat tudok tanácsolni: a Soroksári út az nem olyan gáz, a járdán meg alig vannak, csak az autókihajtóknál kell figyelni. no meg ott megvéd a buszsáv a sok autóstól. mostanság az eurovelo-s fos helyett én ott szoktam menni. :D egy erzsébetinek ez a legegyszerűbb út a belváros felé. :-) (jó, én a helsinki úton lakom, nem tudom, te hol laksz, de az Üllői út közelsége miatt valahol a Nagykőrösi út közelében lakhatsz :-) )
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti piros-kék szalagokkal, és CM-matricákkal

13
IPG képe

Szerintem nem gáz az

Szerintem nem gáz az üllői. Három sáv, szélsőt lehet nyugodtan foglalni, vagy legalább a felét. Szerintem dinamikus útvonal, Határ úttól Nagykörútig 30-as tempóval 3 piroslámpás megállással abszolválható. :)

IPG
Olajzöld Trek 520 :o)

14
Oleever07 képe

csak én szeretem, ha ilyen

csak én szeretem, ha ilyen 3 sávos úton van egy buszsáv, ami "véd" téged az autósoktól :D
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti piros-kék szalagokkal, és CM-matricákkal

15
Frajti képe

Érdekes, Üllőin sose

Érdekes, Üllőin sose jutott eszembe félni, bátran tekertem be mindig a Biharitól a Kálvinig, míg a Rákóczi úton - ahol ott a buszsáv ugye - eszembe se jutna, mert szabályos helyen rettegnék, buszokkal meg nem viaskodom. :)

~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~

Solo la AS Roma per sempre!

16
IPG képe

Véd, de szabálytalan.

Véd, de szabálytalan. Egyébként ha jön egy busz, az ellen nem véd. (Bár a soroksári olyan szempontból jó, hogy ott ha jön egy busz, csak félreállsz és megstéherezed, és máris ott vagy ahol voltál)

IPG
Olajzöld Trek 520 :o)

17
dorcssa képe

+1 Bár a 3 piroslámpás

+1
Bár a 3 piroslámpás megállás nekem még nem megy, de tényleg nagyon haladós. A Határ úttól kifelé nagy ritkán az Adyt választom ha túl nagy a dugó az Üllőin, de beljebb nagyon jól járható. A vészvillogósok nagy részét meg sávon belül lehet előzni balról, mert annyi eszük van h padka mellé álljanak, de 30-as tempóval a sávváltás se gond ha furgont kell kerülni.
Egyedül a felüljáró okozhat gondot a félősebbeknek a Népligetnél, de nekem szinte eszembe se jut hogy alul kerüljek, max ha 10-15 kilót cipelek a hátamon, mert súllyal már megérzem az emelkedőt. :)

-----------
Kék fixi, zöld bagaboo

18
MK Dél-Pest tag képe

Az Üllői nálam is

Az Üllői nálam is felejtős, mert az egy sztráda a városban. Szinte akárhányszor megyek ott mindig kapuk egy dudálást a száguldozóktól. A Klinikák és a Ferenc körút között pedig feltorlódik, nem lehet haladni a kocsiktól. Beljebb meg a Kálvin tér és környéke a legjobban utált szakasz számomra. A Ferenc krt-tól kifelé meg a sok vészvillogós paraszt miatt nem lehet haladni a külső sávban. Ha csak lehet kerülöm az Üllőit.

19
SzCiklon képe

Gratula, nagy vagy! Hajrá,

Gratula, nagy vagy! Hajrá, csak így tovább!
__________________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...

20
varkocs képe

Grat, nagyjából hasonló

Grat, nagyjából hasonló cipőben járok én is :), kivéve a maszkot, sisakot. Nem szeretek bohócnak öltözni.

________
http://kerekparosklub.hu/contested-streets-copenhagen

21
otapi képe

Jól szellőző sisak sajna

Jól szellőző sisak sajna tényleg csak piros/fekete (vagy még rosszabb) színezésű volt készleten amikor néztem, de praktikusan véd a szembe csapó eső és ágak ellen.
A maszkot még senki nem nézte bohóckelléknek, sőt egyszer a Hungária-Kőbányai sarkán kérdezte egy gyalogos bácsika, hogy hol lehet ilyet kapni :)

22
lrdr képe

Bringawikin gyűlnek az

Bringawikin gyűlnek az ilyen hogyan kezdtem sztorik nem (vagy vmi hasonló rémlik)? Van ott élet? Fel kéne kerülnie!

23
elfroland képe

Kép van a paripáról? A

Kép van a paripáról?
A sok írás róla kíváncsivá tett. :-)

24
otapi képe

Jogos, tettem fel egy-két

Jogos, tettem fel egy-két képet.