Már múlt héten gondolkodtam egy reggeli forgalomszámláláson, de bevallom, átaludtam. (A sztrájk - nemsztrájk összehasonlítás hiánya miatt már kicsit bánom.) Aztán ma reggel – a cyclechic-pályázatot észben tartva, fotóapparáttal – fogtam magam, és kigurultam a 3. kerületi Szentlélek térre. Tudtam, hogy az eredményekben számottevő szerepe lesz a sztrájknak, és nem állítom, hogy egy átlagos téli napon ennyien lennénk. De ez a tömeg meglepett!
Elkezdtem számolgatni a kerékpárosokat. Reggel 7 és 9 óra közt számoltam, és az első fél órában nem sokat láttam. Aztán egyszer csak megindultak… A két óra alatt összesen 250 bringás haladt át a téren! Miközben a hőmérők makacsul mínuszban maradtak!
*Pest felől jött a hídon: 82 fő
Ebből a Polgár utcáig gurult 50, lépcsőn lejött 32 fő. Utóbbiak nagy része dél felé ment tovább (kisebb rész a Fő tér vagy a HÉV felé).
*Pest felé ment a hídon: 70 fő
Ebből a Polgár utca felől 41, egyéb (főleg déli) irányokból 29 fő
*Észak-dél irányban a bringaúton áthaladt: 79 fő
(Dél felé 54, északnak 25 fő.)
*Észak-dél irányban a közúton haladt: 18 fő
(Dél felé 11, északnak 7 fő)
*Forgalmat számolt: 1 fő
ÖSSZESEN 250 KERÉKPÁROS!
Egyéb észlelések:
Roller (át a hídon): 1 fő
Monocikli (át a hídon): 1 kerék
Rekumbensen csinos zöld szélpöjgő:1 db
Gyalogosok a híd bringaútján: rengeteg
7 után lekapcsolt HÉV-menetrendi kijelzők: 3 db
Susan Boyle (gyalogosan): 1 db (vagy a hasonmása)
MKÉB-tag, aki megállt beszélgetni: 1 db (vagy a hasonmása)
Unalmamban irányba fordított jelzőtábla: 3 db (1 oszlopon)
Elfagyott ujjak (körülbelül): 18-20 db (zokni: 4 db)
Fok (Celsius): -2 db
További megjegyzések a méréshez:
-> A Polgár utca a híd(-ról levezető rámpa) budai vége, a Flórián tér közelében. A hídra ezen kívül csak a lépcsők („egyéb irány”) vezetnek fel. A híd déli járdáján esetleg – szabálytalanul – áthajtó bringásokat nem láthattam.
-> Megdöbbentett, hogy az első órában milyen kevesen mentek (főleg északról, az én napi útvonalamon) Pest felé a szembejövőkhöz képest. Igaz, a dél felől Pestre menők máshol jelentek meg a papíromon, továbbá az arány a második órában javult is.
-> Az északi és déli áthaladók aránya jól jellemzi az ingázó mozgás reggeli ütemét.
-> Meglepett, milyen kevesen használják az adott szakaszon az közutat. Ez részben összefügghet a sztrájk miatt, kezdőként bicikliző emberekkel is.
-> A nyugati irány nem jelenik meg az adatokban: A nyugat felől/felé biciklizők a mérőhelyről nézve beleolvadnak a déli (Serfőző utca) vagy északi irányok (aluljárón, Vörösvári úton át) forgalmába
-> A számlálást 2010. január 12.-én reggel 7 és 9 óra között, a Szentlélek téren végeztem, az aluljáró északi kijáratának közelében.












Rock"n"Roll A városi
Rock"n"Roll
A városi ficsúr
Pont ma nincs cangám,de lassan....
Csütörtökre ha minden
Csütörtökre ha minden igaz kész a váz.
Jól látszik, hogy a
Jól látszik, hogy a biciklizés elterjedéséhez nem az autókat kell kitiltani, hanem a BKV-t kell leállítani:)
Jól látszik,hogy ki
Jól látszik,hogy ki használja a tömegközlekedést. Többnyire a diákok és az idősek. Valószínűleg nagyobb arányban a nők. De a tetterős fiatal-középkorú férfi korosztály remekül elvan a napi dugójában és várja a P+R-t meg a minőségi közösségi közlekedést. :P
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
RAZOR
+1 A bicikli jó, az autó
+1
A bicikli jó, az autó gonosz! :)
________
http://clevercycles.com/energy_and_equity/
Ma szinte csak időst meg
Ma szinte csak időst meg nőciket lehetett látni legtöbbet, akik általában kezdő típusba tartozhattak, persze rakták profik is, de legtöbbje ilyen volt.:D
Én meg inkább fiúkat
Én meg inkább fiúkat láttam.
__________________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...
Jah, mivel én a fiúkat nem
Jah, mivel én a fiúkat nem szoktam megnézni...:-)
Az időseket igen? :D Bendi
Az időseket igen? :D
Bendi
Vagyis nem azok autóznak,
Vagyis nem azok autóznak, akiknek a legnagyobb szükségük lenne rá, akik nem tudnák "másképpen megoldani". Ezért van az, hogy a népesség regrászorultabb részét hátrányosan érinti az autózás terjedése. Ezért is zsákutca az autóra optimalizált nagyváros.
A biciklizést önmagáért
A biciklizést önmagáért is kell támogatni, az autózás mértékét önmagáért is kell csökkenteni. A BKV-t a szükséges mértékre kell beállítani, amely képes elszállítani az autókat feladókat, akik nem akarnak bicajozni.
Azon az áron nem kell a biciklizést támogatni, hogy leálljon a tömi és a mostani arányokban pattanjanak bicajra vagy autóra az emberek.
Először is nincs Bpen
Először is nincs Bpen autóút, ezt csak a buták mondják:D
Másodszor Seggbekúr...Mi lenne, ha az autót is kitiltanák?
Harmadszor riszpekt, hogy 18-20 lefagyott ujjal két órát végig fotóztál. De hol vannak a fotók:-)???
Jogos, közútra
Jogos, közútra javítottam.
Az ujjaimmal elsösorban a cetlimet és a tollamat szorongattam, és próbáltam őket rovátkákban egyesíteni.
Másodsorban azért csináltam pár értékelhető képet (meg sok homályosat, lemaradóst), de itt most valamiért nem bírom csatolni őket!
(Cyclechic-re elküldtem a legjobbakat)
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
Jólvan,
Jólvan, mostmárakkoregyszer zsírozzunk le közös cámlálásokat is! :-)
MKÉB téma legközelebbre.
__________________
Mert így kerek a világ.
Még múlt héten jutott
Még múlt héten jutott eszembe, részben azért, hogy az eredményeit a BaM-megbeszélésen fölvessem. Aztán most a nagy bike-the-strike lendület, meg a Chic pályázata megadta a szükséges lökést.
De valamiféle ismétlése/rendszeresítése jó ötletnek tűnik!
(Váááh, miért nem tudok képeket felrakni??? Unknown error, a zanyádat...)
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
(Hopp, most sikerült.
(Hopp, most sikerült. Képekkel frissítve!)
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
Húúú, Vaandor, ez tök
Húúú, Vaandor, ez tök jó ötlet volt! Legközelebb szólj és megyünk "segíteni" vagy csak társaságot szolgáltatni :)
A szám a sztrájk ellenére (és az évszak miatt) azért meglepő(en sok).
A bejegyzésed egyébként facebookra is felkerült, az óbudai blog posztolta (nem én voltam) :)
________________________________________
Nyekergő pedál, sok-sok matrica, gyönyörű rózsaszín bukó. Felfele lihegve, mindig. - ez én, addisz
Jut eszembe, ez a
Jut eszembe, ez a számlálás a BAM reggelihez is nagy segítség lehet, mert a tapasztalataid alapján kiválaszthatjuk a legforgalmasabb helyet az asztalkánknak :)
________________________________________
Nyekergő pedál, sok-sok matrica, gyönyörű rózsaszín bukó. Felfele lihegve, mindig. - ez én, addisz
A blog címe téves. Nem
A blog címe téves. Nem tömegek bringáznak Óbudán.
KERÉKPÁROS INVÁZIÓ VAN!:)
A blog címe téves. Nem
A blog címe téves. Nem tömegek bringáznak Óbudán.
KERÉKPÁROS INVÁZIÓ VAN!:)
A strájkoló bkv-s
A strájkoló bkv-s (szerény személyem) is bringával jár sztrájkolni.
A strájkoló bkv-sok
A strájkoló bkv-sok (köztük szerény személyem) is bringával járnak sztrájkolni.
Mit tapasztaltatok, milyen a
Mit tapasztaltatok, milyen a fővárosi lakosság részéről a támogatottsága a "strájknak"?
Na erre én is kíváncsi
Na erre én is kíváncsi lennék.
Tuti magasabb a támogatása, mint pl. egy Gaskó-szünnapnak.
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
na a Gaskó elmehetne a
na a Gaskó elmehetne a <>!%!%<>=><>-ba a MÁV-sztrájkjával, az már hót unalmas...
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti piros-kék szalagokkal, és CM-matricákkal
Ugye megmondtam? :-) - - - -
Ugye megmondtam? :-)
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
elég forgalmas helyet
elég forgalmas helyet választottál. lehet, hogy a deák térnél, meg a kiskörtén is kb. ugyanennyien lehettek. látszik, hogy a BKV-sztrájk jó hatással bírja rá az embereket a kerékpározásra. :-)
(csak az a baj, hogy még mindig több az autós, és miattuk is szívunk...)
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti piros-kék szalagokkal, és CM-matricákkal
Minden hétköznap
Minden hétköznap áttekerek a szigeten, 8.40 és 8.50 között. A sztrájk előtt volt néhány nap, hogy nem találkoztam egy bringással sem. Két napja nem győzöm kapkodni a fejem milyen sokan lettünk.
üdv dybi
Én ma kivételesen akkor
Én ma kivételesen akkor mentem dolgozni, mint mások (nem 10-11 között, hanem 8-kor). Csak lestem, hogy rögtön 3-man tekertünk az Alkotáson. 1 fő technikai ruházatban, 1 fő utcaiban, 1 fő (én) keverve.
-
Zsurmi
jajajja! bajcsyn fél10-10
jajajja! bajcsyn fél10-10 között teljesen meglepő volt, hogy folyamatosan jöttek-mentek a bringások. nem számoltam végig, de a józsef attila lámpánál 5en álltunk.
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu