Ahogy azt többen sejtették még sokáig várat magára az egyirányú utcák megnyitása.
http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/ma_meg_tilos_szembebiciklizni/2135914/
"Bár életbe lépett az új KRESZ-szabály, nem mehet szembe a kerékpáros a forgalommal az egyirányú utcában, mivel ehhez táblákat kellene kihelyezni, azok pedig egyelőre nincsenek."
Bár csúsztatásnak érzem az állításokat, annyi lejött a cikkből, hogy talán majd jövőre megnyithatnak egy-egy utcát, ha ők is úgy akarják...












Tavaly Győr belvárosában
Tavaly Győr belvárosában a sétáló utcákra ki volt rakva kerékpárral behajtani tilos tábla, miközben autók parkoltak ugyanott.
Nem tűnik egy kerékpárbarát városnak.
Budapesten mely utcák
Budapesten mely utcák lesznek kétirányúak a bicósoknak és mikor? Erről tud vki vmit? Vagy kussoljunk mert megkaptuk a KRESZ-ünket?
A mellékutcák kezelői a
A mellékutcák kezelői a kerületi önkormányzatok. Akiknek most nem ez a legfontosabb céljuk.
A választás után elkezdhetjük puhítani az új képviselőket. De a forgalomtechnikai tervek nem a legolcsóbbak, tehát állami vagy eu-s pénzt is jó lenne kibulizni ezekhez.
Szörnyen naiv, aki azt
Szörnyen naiv, aki azt hiszi, ebből valaha lesz valami! Tudjátok, hogy Magyarországon legális a prostitúció? A kijelölt helyeken... igen. Ehhez tábla sem kéne, mégsincs egy sem.
Na ebből induljatok ki, amikor azt várjátok, hogy majd kipakolnak pár táblát.
Ez nem fog megtörténni...ez itt Mo.!
:(
Hát ha ebből indulunk ki,
Hát ha ebből indulunk ki, akkor minden rendben. Szerintem a többség szívesebben lakna egy kétirányosított kerékpáros utcában, mint egy piroslámpás negyedben.
Rosszul értelmezed. Nincs
Rosszul értelmezed. Nincs ilyen szinten összehasonlítva a két dolog. CSAK az a párhuzam, hogy be van tömve a szánk és a helyi önkormányzatra van bízva a kijelölés. Így nem járhatsz rájuk h változtassák meg a KRESZ-t. Jól bevált módszer. Lesz még ilyen. Amúgy meg működik ez is, az is, kijelölés nélkül is. :D
Előbbre vagyunk, ha nincs
Előbbre vagyunk, ha nincs össze-vissza szabályokkal blokkolva a lehetőség.
Nem kell kormányzati akarat és ez valami. Csak egy barátságos város és kerület. Odébb van, de mostantól nem kifogás a "nem lehet".
Ha meg az emberek elkezdik használni önkényesen, a végén az lesz mint a sávközépen tekeréssel.
Szóval kitartás!
-
Zsurmi
Én tegnap 3* mentem be a
Én tegnap 3* mentem be a behajtani tilos utcákba és nem höbörögtek az autósok.
------------------------------
Minden út bringaút!
A legtobb egyiranyu utcat
A legtobb egyiranyu utcat meg lehet oldani kerulovel ami bringaval legtobb esetben max plusz 5 perc. Ki lehet birni barmikor, nem akkora ugy, hogy hetekig ezen kelljen rugozni, es ugy tenni mintha ez valami egeto tarthatatlan problema lenne.
(bocs)
Nem probléma, de lehet,
Nem probléma, de lehet, hogy valaki pont emiatt dönt úgy, hogy biciklivel jut el A-ból B-be. Ezért érdemes ezzel foglalkozni. (Igaz azt nem tudom megbecsülni se, mennyiben befolyásoló tényező.)
Az autósok is kerülhetnek
Az autósok is kerülhetnek egy 4km-es kört...hiszen az nekik is csak max. 5 perc a megengedett 50-el.
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
Na, arra kíváncsi lennék,
Na, arra kíváncsi lennék, hol tud bárhol Bp.-en belül valaki 4 km-es távon 50 km/h-s átlagot menni! :-)
Pacsi budai rakpart
Pacsi
budai rakpart Lágymányositól, K hídig.
Mondjuk akkor érdekes a
Mondjuk akkor érdekes a dolog, ha az uticélod pont egy egyirányú utcában van. Lehet, hogy pont úgy jön ki, hogy 200 méterért vagy köteles 1-1,5 kmt pluszban hajtani. Ilyenkor észerű az egyirányún ellenirányban menni.
Abban az esetben, ha ez nem növeli meg az utadat, célszerűbb az azonos irányt választani, mert biztonságosabb.
Én munkába menet megyek
Én munkába menet megyek egy háztömbnyit szembe, a szabályos út 5 háztömb + 3 piros lámpa (ezek 100%-ban pirosak). Még sose dudáltak rám ezen a szakaszon, mert elengedek mindenkit. De örülnék, ha mindezt szabályosan tehetném meg.
Olyat biztos nem fognak
Olyat biztos nem fognak betenni a jogszabályba, hogy minden egyirányún lehet szembe menni max. 100 métert. Esetleg olyat, hogy mindenhol lehet, kivéve ahol tilos. De ez már nagyon megengedő szabályozás lenne. A tapasztalat az, hogy a legtöbb egyirányú utcán van egy (vagy két) parkolósáv, és egy egy irányban haladó sáv. Ahol két oldalt van parkoló, ott ált. nagyon kicsik a helyek, szerintem ezeken nem nagyon értelmes szembe menni, max. ha ott van az uticél (kétoldalról ajtók) és a szemben jövő kocsisort előző kerékpárosokkal össze lehet akadni!
Nekem volt már olyan esetem, hogy áll a dugó az egyirányúban, szép lassan előzöm a sort balról figyelve a kétoldalról esetleg kinyíló ajtókra. Erre valaki jön szemből és én meg állhatok le, hogy elengedjem a kollégát...
Mióta kijött a
Mióta kijött a köztudatba, hogy "a bringások januártól behajthatnak a egyirányúba tilosból is", azóta ezt a tévhitet meglovagolva több egyirányúba is befordultam a bringával. Természetesen mindig nagyon előzékenyen lehúzódtam, ha jött szembe egy ótó.
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi. Hidegben ERRŐL tuti megismertek. :)
Én is ugyanezt tettem és
Én is ugyanezt tettem és teszem, de tök jó lenne ha mindez legális volna, mert ha kopasz Lacika elkezd nyüzsögni, akkor utalhatok ama bizonyos új KRESZ-változtatásokra. Ajjjj, sehogy sem megy ez Béláim!
nem tudom, lehetne-e erről
nem tudom, lehetne-e erről egy blogot/fórumot írni, hogy pl. hol lehetne kialakítani ilyen kétirányú utcákat Bp.-n? (vagy biciklis piktogramokkal, vagy kerékpársávval)
kedden pl. a Pannónia utcában voltam, és azt alkalmasnak találom a kétirányúsításra.
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti piros-kék szalagokkal, és CM-matricákkal
Utána pedig egy olyan
Utána pedig egy olyan blogot, melyiknek az lenne a címe:
A kerékpárosok számára kétirányúsított egyirányú forgalmú utcák felsorolása az új KRESZ bevezetése után.
Valószínűleg menne a lecsóba a társával együtt:
"Hol engedélyezték az úttest mellett vezetett veszélyes kerékpárút helyett az úttest használatát Magyarországon az új KRESZ bevezetése után?"