Urbanista: A Fidesz kerékpáros tervei Budapesten



Demszky Gábor és Molnár Gyula mosolyogva tandembiciklizik valamelyik választás előtti időszakban. Többek közt ez a kép is felvillant a Fidelitas mai településkonferenciáján, amelyik a két évvel ezelőtti Városálom 2010 folytatása volt, ezúttal "2 kerék - 4 kerék" alcímmel, a bringázásra kihegyezve.

http://urbanista.blog.hu/2010/02/06/a_fidesz_kerekparos_tervei_budapeste...

Szerk:

Totálkár reakciója:
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2010/02/06/ismet_a_bringasoknak_kedvezn...

Hozzászólások

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Cseya képe
Cseya
1 szo, 2010-02-06 22:50

Kampányidőszakban nem egészséges olvasgatni/nézegetni ami kijön a kloákán. Akiben eddigre nem érett meg hogy hova ikszeljen (ha ugyan), az inkább maradjon Acsádon.

Zsurmi képe
Zsurmi
2 v, 2010-02-07 01:39

Összekevered az érettséget a becsontosodással.

-
Zsurmi

Cseya képe
Cseya
3 v, 2010-02-07 07:47

Tényleg? Nálad az elkövetkezendő négy hónap szennyáradata befolyásolni fog bármit is? Akkor már nem dolgoznak hiába.

Zsurmi képe
Zsurmi
4 v, 2010-02-07 12:33

Biz isten nekem először két (három) esélyes a választás. De egyik sem jó, mind más oknál fogva.

-
Zsurmi

Kuku képe
Kuku
5 szo, 2010-02-06 23:27

Jó lenne valahogy megbeszélnünk mi kerüljön ki ezekből az ígéretekből a főoldalunkra. Én ezt most (talán inkább a totalcar cikk alapján) szívesen kitenném, de nem tudom hogyan egyensúlyozzunk. Azt is bénának tartom hogy leendő polgármesterek beszélnek a bringázásról és túlóvatoskodjuk. Szerintetek? Kitegyük? Hogy csináljuk?
Jepe az indyn feldobta, hogy a tour de vokshoz hasonlóan adjunk alkalmat, de nem feltétlenül kell ezt biciklizéssel, lehetne egy esti programmal, ahová minden párt egy témafelelősét elhívjuk, utána pedig kitesszük videón ide.

--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest

Lépj be a szakszervezetbe

Késmárki Mátyás képe
Késmárki Mátyás
6 szo, 2010-02-06 23:34

Az ígéretek pontos regisztrációja majd rendszeres számonkérése a győztestől hasznos lenne. Kulcskérdések: pontosan mit és mikor?

Aki erre nem képes válaszolni, annak a videóját nem érdemes kitenni.

Van egy fogadásom, hogy nem sok videó kerül majd ki. Ennek ellenére meg kell próbálni, mindenképpen támogatom.

Kuku képe
Kuku
7 szo, 2010-02-06 23:43

Én úgy értem hogy egy videót tennénk ki, ami a saját rendezvényünket tartalmazza. Amit ott mondanak, az lenne rajta vágatlanul. Mint egy miniszterelnöki vita. Kerekasztallal, vagy 5 percek, és utána vita.

--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest

Lépj be a szakszervezetbe

Késmárki Mátyás képe
Késmárki Mátyás
8 v, 2010-02-07 00:05

Értem. Csak egy speciális kérdéskörrel foglalkozna ez a vita: a kerékpározással. Szerintem nagyszerű lenne.

Érdekes lehet, hogy melyik politikai erő milyen "súlyú" embert küld: ebből talán következtethetünk arra, hogy mennyire veszik komolyan ezt a kérdést. Ha valaki ideküldi a 125. nevenincs hakniemberét, akkor az sokat elárul.

Viszont kétlem hogy bárki is konkrét vállalást fog tenni, maximum az esélytelenek nyugalmával. Az SZDSZ például nyugodtan megígérhet bármit, nem kell félnie a számonkéréstől.

Drody képe
Drody
9 v, 2010-02-07 00:21

Bárki megígérhet bármit.

Mondanál egy pártot, aki az elmúlt években betartotta az ígéreteit?

Szvsz nem hiszem, hogy kéne foglalkozni a pártok hazugságaival.

........................
Formaharc és sci-fi.

Vitéz képe
Vitéz
10 v, 2010-02-07 00:46

+1
_________________________
Kerékpáros BANDI-ta, két paci büszke tulajdonosa: egy hormontúltengésben szenvedő Giant fixi, és egy bájos teljesenkék Mali Ironman

Oleever07 képe
Oleever07
11 h, 2010-02-08 19:55

ezzel én is egyetértek, +1.
ezek a választások csak arról szólnak, hogy ki tud többet ígérni, és ezáltal több helyet szerezni a Parlamentben. általában csak a választások idejében történnek az ilyen-olyan ígérgetések, utána nem lesz semmi.
meg ámblokk nagyon unalmas ez a sárdobálgatás, komolyan mondom, mint az oviban...
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti tele CM-matricákkal

H.L. képe
H.L.
12 v, 2010-02-07 00:49

Szerintem nagyon jó ötlet!

Don Kartács képe
Don Kartács
13 v, 2010-02-07 01:14

Én nem szívesen olvasnék semmiféle pártígérgetésről ezen a közösségi oldalon.Nem szeretnék tudni a létezésükről sem.Nem érdekel hogy hová és mikorra ígérnek bringasávot.Biztosan lesz majd valami mint ahogy szmogriadó is van.Valami fiók mélyén.Nem érdekel a beszéde és a vitatkozása Görböményi Hakaposztusz Blablablának, nem érdekel az empátiapó , sem a kreszmódosítás.Úgy tűnik minden észérv ellenére sem sikerül az előrelépések és a józan ész ajánlásai után kétszer annyit visszalépni mind intézményesített szinten, vagy önszerveződő hülyeségkampány keretében.Éppen ezért nem létezőnek tekintem ezeket , semmibe veszem a szükséges odafigyelésen kívül.Minden egyes perc amit ezekre az életellenes és lehúzó dolgokra kell vesztegetnem , azok mind elrabolt életszeletek amiket azzal is tölthettem volna ami jó érzéssel tölt el.4 évente 1 perc demokrácia, akkor is csak limitált választási lehetőséggel.Hát köszönöm de nem játszom a játékukat.Inkább rakjuk meg az autópályát 120ezren.

ps1 - Minden tiszteletem azoknak akik vívják a szélmalomharcot a javunkra, és végső soron mindannyiunk javára.

ps2 - Egy posztfuturisztikus híradó tudósított egyszer a múltban, hogy érvénytelen volt a választás mert senki sem ment el szavazni.Persze az adást sem nézte senki.

Zsurmi képe
Zsurmi
14 v, 2010-02-07 01:48

Mivel a CM politizál, ezért szerintem belefér.

Nem kell odaállni sehova. Szerintem ennyi.

-
Zsurmi

gaze képe
gaze
15 h, 2010-02-08 00:51

akkor erre kb szanni kene olyan 2 orat.
marmint... egy kerekasztal vagy egy agora formatum?
egyszerre ulnek a kepviselok vagy egyenkent prezentalnak?
egymassal vitatkoznak, vagy a kozonseg kerdez?

csak azert kukacoskodok mert pl a miniszterelnoki vitakat altalaban 3-4 honapnyi vita a vitarol elozte meg regebben, egeszen a 2006-os vitaig, ott ugyanis mar kivettek a partok a kezdemenyezest az addigi szervezok kezebol, es maguknak inteztek egy tulszabalyozott vitat ami nem volt tobb, mint egy monolog (emlekezzunk ahogy pl orban papirjaiba melyedve mondta a dolgot, nem is figyeltek oda egymas mondokajara mivel nem volt igazi tetje hiszen senki nem kerdezett bele)

szoval ezt valami olyasmikent lenne nagyon fasza megcsinalni, ahol siman es egyertelmuen lehet csinalni olyan fotot ahol az adott part kepviseltje egy nagy tablara felirja, hogy mit es mikorra (pontos ev-honap) felirattal lathato.

/bar itt mar kettes is valt a dolog: agorat, vitat akarunk, vagy konkret vallalasokat, igereteket, konkret, szamonkerheto celdatummal megorokitve?/

Cseya képe
Cseya
16 v, 2010-02-07 07:45

Lehet rosszul emlékszem, de a (re)Tour de Voksot te magad sem minősítetted túlságosan produktív eseménynek.

László János képe
László János
17 v, 2010-02-07 14:49

Esetleg lehetne ennek az eseménynek az indítója az általam elmondott prezentáció valamilyen változata, ezt el is küldhetjük előre, és a reakciókról szólhatna maga az esemény. Bár tartok tőle, hogy ha mindenkinek hirdetjük, arra nem jön el senki. De ebben sem vagyok biztos...

László János
www.kerekparosklub.hu

tibology képe
tibology (nem ellenőrzött)
18 v, 2010-02-07 17:23

Én az érdekesebbeket kitenném, jelezve minegyiknél hogy választási kampány van. Jó az ha tudjuk miket mondogatnak, Persze nem minden 1-2 mondatos igérgetés érdekel, csak ha újat mondanak, vagy félreértőset mondanak, vagy ami a legjellegzetese, ha félinformációsat mondanak, mert akkor talán ha itt kibeszéljük akkor tudni fogják hogy mit érdemes mondaniuk, ami nem is feltétlenül azért jó hogy megvalósítják e vagy sem, hanem hogy a tömeg is annak fog örülni, ha hiába is, ami valóban jó. remélem érthető. :)

gaze képe
gaze
19 h, 2010-02-08 00:46

amennyiben az ugy zajlik, hogy kapnak 8 perc prezentaciot, majd 12 per - 5 kérdés 5 válasz 1 mondatban agorát, akkro van értelme.

az hogy eljonnek azt nyomnak egy powerpoint karaoket, az engem annyira nem erdekelne.

ha van lehetoseg minimalis interakciora, akkor mindenfelekeppen. (toldi pl teljesen alkalmas is lenne egy ilyen rendezvenyre, van vaszon, nezoter, mikrofon)

Pontagy képe
Pontagy
20 v, 2010-02-07 01:55

ez a komment üt, mint a Kraz-kerék:
"Tökjó, hogy a köszörűkövön ülő majmok mindig Amszerdamot találják meg maguknak. Ki nem tojik rá, mi van Amszerdamban? Ezen az alapon bármelyik autós említhetne húsz olyan amerikai várost, ahol még járda sincs, nemhogy bicikliút, mert mindenki kocsival közlekedik.

Unalmas és undorító egyszerre ez a biciklis nyomulás. Pont, mint a buziké volt. Rosszkedvű az ország, jó lenne, ha minden minoritás, deviancia befogná a pofáját."

óbazz :D

Cseya képe
Cseya
21 v, 2010-02-07 07:42

Ja, valahogy így, egyesek tényleg nem tudják megemészteni és kezelni a hirtelen kapott túl nagy figyelmet.

gaze képe
gaze
22 h, 2010-02-08 00:54

asszem az arcnak kesobb meg olyanjai is voltak, hogy a villamos szmogot termel...

(egyebkent is, torpe minoritasok... mondjuk ezt mi emberek a magunk szaros 6 milliardjaval, mit mondjanak a rovarok...?)

jenessanyi képe
jenessanyi
23 v, 2010-02-07 17:56

Szerintem teljesen felesleges ilyesmit olvasni, mivel semmi más céljuk nincs a szavazatszerzésen kívül. Ha tényleg szeretnének csinálni valamit, akkor azt az elmúlt 4 évben kellett volna mondogatniuk, nem a választások előtt. Ezt hívják üres igérgetésnek.

Mivel semmi nem kötelezi őket arra hogy betartsák a szavukat, ezért felesleges bármit is elhinni amit mondanak. Egy politikusnak még a törvényeket sem kell betartania, akkor miért kéne az igéreteit?

Bocsánat, de elég birka az aki el is hiszi hogy abból bármi meg fog valósulni amit kampánybeszédekben mondanak a politikusok. Ha véletlen valami megvalósul, 90% hogy nem úgy, és nem ott ahol kellene.

Pontagy képe
Pontagy
24 v, 2010-02-07 18:31

nézd, ellenzéknek lenni elég hálátlan feladat, főleg úgy, hogy az egyetlen, általuk beadott törvényjavaslatot sem tudtak keresztülvinni.

szeretném egyszer azt hallani, hogy az emberek nagy része nem úgy gondolja itthon, hogy: politikus=ellenség/rabló/evil mastermind/stb

ugynez vonatkozik egy csomó mindenre...

Cseya képe
Cseya
25 v, 2010-02-07 18:37

"szeretném egyszer azt hallani, hogy..."

Azért abban jó sok munka van, hogy ezek a szinonímák így kialakultak.

Pontagy képe
Pontagy
26 v, 2010-02-07 18:53

"Azért abban jó sok munka van, hogy ezek a szinonímák így kialakultak."

igen, éppen csak azt ne felejtsük ki (ha épp politikusokról van szó) hogy a másik oldal tevékenységi lehetősége eléggé le volt korlátozva.
nem az összes ugyanolyan, remélem, biztos naiv vagyok, vagy nem eléggé lázadó, eh.

az pedig hogy "köcsögtaxis" és tsai kialakultak, kicsit másik lap, asszem.

Cseya képe
Cseya
27 v, 2010-02-07 19:12

Hú, ez messzire vezet, meg pártoskodáshoz, így itt nem nagyon erőltetném.

Annyiban egyetértek, hogy az igazi ellenzéknek valóban nehéz dolga van - hiszen bent sincs a Parlamentben.

Miló01 képe
Miló01
28 v, 2010-02-07 19:14

Annyiban egyetértek, hogy az igazi ellenzéknek valóban nehéz dolga van - hiszen bent sincs a Parlamentben.

Erre BIG +1!

Zsurmi képe
Zsurmi
29 v, 2010-02-07 20:34

Aki nem kerül be a parlamentbe, az nem kapott elég támogatottságot. A választás egy megmérettetés. Ott kell bizonyítani. A kettő között csak képzelődni lehet a tömegekről aki mögöttünk áll.

Valamilyen bejutási limit biztos van, ha nem 5%, akkor annyi, amennyi 1 képviselőhelyhez kell.

-
Zsurmi

Pontagy képe
Pontagy
30 v, 2010-02-07 21:44

igen, a választási küszöb létezik, aki meg ezt nem lépi át, az csak ugatja a Holdat. Több olyan erő is van, akit meg nem szeretnék a Parlamentben látni

véleményem szerint, ha nem lennének _ennyire_ szélsőségesek egyes erők, akik a be akarnak jutni, akkor talán azt is mondanám, rendben. A MG pl. masírozás meg zászlólengetés helyett összeszedné a szemetet megy a kutyaszart az utcáról, tuti népszerűbb lenne... de mindegy

a civil szféra itthon pedig úgy látszik hogy semmit sem ér addig, amíg valaki nem képviseli őket megfelelő módon. Nem akarom a CM eredményit sem kisebbíteni, de biztosan többet is el lehetne érni "hivatalos" képviselettel.

aron képe
aron
31 v, 2010-02-07 21:58

na srácok, mi lenne, ha ezekkel vagy az offtopikot boldogítanátok, vagy a barátaitokat? szeretném április 25ig olvasni a cm-et, és nem ilyen pártszimpatikus témákban, hanem biciklizéssel kapcsolatosban.

eddig ment a cm.hu-nak, jó lenne, ha idén is menne.

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

MK észak-pest
cyclechic.hu

Pontagy képe
Pontagy
32 v, 2010-02-07 22:21

Áron, törlöd légyszíves a kommentemet, köszi.

(úgy értem, az előzőt, de ha akarod ezt is, nehogy tovább sértsem valakinek az önérzetét, miszerint egy politikai címzésű topikban a politka off, fuck hell, yeah!)

aron képe
aron
33 h, 2010-02-08 13:40

nem akarok törölgetni, mert hiszek az emberek intelligenciájában, hogy felfogják miről van szó, és mindennel ott játszanak, ahol megvan a helye.

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

MK észak-pest
cyclechic.hu

Zsurmi képe
Zsurmi
34 h, 2010-02-08 00:55

Én nem látok itt konkrét pártpolitizálást, politizálást viszont igen.

-
Zsurmi

gaze képe
gaze
35 h, 2010-02-08 01:08

(kicsit olvass lejjebb. nagy rutin van mar a "melle de megis arrol" beszelesnek. ami sztem szanalmasabb, mint az eredeti tema. lasd kajmanozasos vonal.)

amugy amikor mar a 8 evig ezek azt nem csinaltak, amazok meg nem azt, meg az igazi ellenzek nincs bent, stb az mar - nekem - meglehetosen partpolitika, annak ellenere, hogy nincs kimondva, hogy *****.

szal ha nem gond, akkor ezt is mellozzuk. boven elegendo altalanossagban beszelni errol. (hehe, mint OV evertekeloje. az aztan mindent es semmit mondott :)

amugy a tour de voksra az hangzott el - hogy miert nem volt tul produktiv - hogy ezernyi mas igeretuket sem tartottak be.
ezzel meg nem nagyon lehet a biciklizes dimenzioiban mit kezdeni.

Miló01 képe
Miló01
36 v, 2010-02-07 22:03

Mindig az a szélsőséges, rasszista, fasiszta, antiszemita, aki bírálja a jelenlegi status quo-t! De ezt te is tudod, hisz te jobban értesz a politikához!

fradizoli képe
fradizoli
37 v, 2010-02-07 22:05

Pacsi
a nemzeti,és tradicionális dolgok szélsőségesek?
Kapcsold ki a médiát az életedből, rájössz milyen hazugságok nélkül élni.

Miló01 képe
Miló01
38 v, 2010-02-07 22:32

Egy bizonyos körnek legfelül az!
Hiszen akkor hozzákapcsolódó emberkék, nem tudnának annyit lopni, hazudni stb.
(Jelentem nekem a tv már rég ki van kapcsolva, azóta én sem kajolok be mindent!:D)

Zsurmi képe
Zsurmi
39 h, 2010-02-08 00:53

Szerintem viszont nem támaszthatunk (vagyoni, szellemi, iskolázottsági stb) cenzust a parlamenti képviselőknek. Ha a nép néhány szélsőségest, nettó hülyét vagy sötétzöldet választ be a parlamentbe, akkor legyen. Ez a demokrácia.

A többség nem nyomhatja el a kisebbséget.

-
Zsurmi

Zsurmi képe
Zsurmi
40 v, 2010-02-07 20:29

Én az ért azt gondolom, hogy ha egy ellenzék 8 évig nem mond mást, mint hogy a kormány párt rossz, semmit sem csinál jól és mondjon le, attól nem lesz hitelesebb.

Különösen ha kussol arról, hogy mit akar, mert a végén még "ellopják az ötleteket".

Az ellenzék per definíció szerint nem ad be törvényjavaslatot, mert nem ő kormányoz. Az ő szerepe a kontroll.

-
Zsurmi

hf képe
hf
41 h, 2010-02-08 00:51

A totalcar reakciója nagyon béna. Semmi komoly tartalom nincs benne.

Oleever07 képe
Oleever07
42 h, 2010-02-08 20:06

először kezdjük azzal, hogy el se olvassuk. :D
látszik benne a pontatlanság. pl. "László János, a Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke..."
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti tele CM-matricákkal

László János képe
László János
43 h, 2010-02-08 11:54

Kicsit a Gaze kommentjeire reagálva, de főleg a magam bizonytalanságát jelezve:

Nem hiszem, hogy bármi értelme lenne választásra készülő politikusoktól olyan konkrét javaslatokat, amiket meg kívánnak valósítani, kérni, mintha éppen Te Gaze is írtad volna valahol, hogy a kerékpáros közlekedés is szakma.... Éppen az ilyen ígéretek vezetnek oda, hogy - ha ne adj isten megvalósítanák - később esetleg nem vállalható dolgok születnek, ld Bajcsy. Arra meg hiába kérjük őket, hogy tegyenek ígéretet koncepciókra, elérendő célokra, stb, felelősen, mert azért erre elég alaposan fel kéne készülni. Szerintem a választási kampányokba erre nincs mód. A maximum, hogy mi megmutathatjuk nekik valahogy szervezetten, hogy miről beszélünk, milyen céljaink vannak. stb.

László János
www.kerekparosklub.hu

gaze képe
gaze
44 h, 2010-02-08 20:05

ezt nem teljesen ertem.
tehat azert ne kerjunk szamon semmi konkretat a politikusainkon(akik a donteseket hozzak) mert ez egy bonyolult, osszetett szakma?
hat ne is tarlos istvan huzza be a terkepre a kerekparos nyomvonalat, mert ez nem az o dolga. o csak tudja, hogy mit akarunk hallani, talaljon hozza megfelelo szakembert, vazoljon egy elkepzelest, es nevezzen meg egy celdatumot egy konkret eredmennyel (mittom en 2011. oktober 4. ketoldali kerekparsav atadasa jaszai mari tertol a nyugatiig).
ennyi mar elegendo. (persze aztan ennek orven elkezdenenek beigerni minden francot? na es?)

ha ilyeneket nem kerunk rajtuk szamon, akkor miert varnank, hogy majd barmit is reagalnak? beletorodunk, ok meg jol eltunyulnak.
edzesben kell oket azert tartani.

de faraghatjuk a kerdest: mi az a maximum amit egy ilyennel elerhetunk?
akarjuk ezt elerni?
ha igen, akkor hogyan vitelezzuk ki (...) hogy azt az eredmenyt kapjuk amit szeretnenk (konkret vallalas dokumentalva)?

aztan ha ezek megvannak, es basznak se megcsinalni, hat akkor sem tortenik kulonosebben nagy dolog (vagy mas mint eddig) de lesz egy kitorolhetetlen foltjuk amit barmikor elo lehet kapni, nem lehet letagadni. mint egy heg, egy sebhely.

ennyit meger szerintem.

(ezen ledobbentem: "erre elég alaposan fel kéne készülni". Naaa??? Hat keszuljenek fel! Engem nem azert fizetnek a munkahelyemen mert szep a szemem hanem mert azt csinalom amire felvettek ide.)

gaze képe
gaze
45 h, 2010-02-08 20:11

rugozok meg ezen a "bonyolult" dolgon.

akkor az egeszsegugy, oktatas, makrookonomia teruleten se szamitsunk semmire, mert ezek osszetett dolgok?

vannak elerendo celok (elheto varos, kerekparozas fejlesztese, stb)
ehhez adott az eszkoz: kerekpar.
adott a rendszer: varos, infrasturkura, bringaselet, miegymas.

termeszetesen el kell mondani egy osszefoglaloban, hogy mi lenne az idealis allapot mondjuk 2 ev mulva.
a partoknak meg azt kene elmondaniuk, hogy ezeket a celokat hogyan kepzelnek meg elerni. milyen modszerel, milyen utemezessel.

nem ertem. ha megrendelokent megrendelek egy kicsit osszetetteb szolgaltatast, mint 10 deka parizer, akkor is siman kerhetek ilyen jellegu tajekoztatast. (mondjuk muszaki indoklas hogy miert azt es ugy epitik a hazamon, vagy ilyesmi. mikorra lesz kesz az alapozas, mennyi csuszas varhato, mekkora lesz a kotber, mennyibe kerul ez a tegla, es mennyibe amaz, stb).
ez miert ne lehetne a politikaval is igy?

mert hogy ezt politikanak hivjak?
na nem, ezt nemirom ala. szerintem ez egy beletorodo allaspont, es a CM pont ezt tudta felrugni anno a hatarokat feszegeto, kikenyszerito akcioival.

Janos, most nem teged tamadlak ezzel, csak nem ertem miert ne lehetne egy kis kenyszeritozest jatszani a palyan.

Oleever07 képe
Oleever07
46 h, 2010-02-08 20:01

egyébként nem rossz ez a cikk. csak az a baj, hogy ígérgetni könnyű, megvalósítani annál nehezebb.
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti tele CM-matricákkal