Ebben a cikkben találtam az autóipari szakértő véleményét:
"a DPF már elérte leglátványosabb célját: a füst láthatatlan.

Ezeket figyelembe véve az autógyártó csak akkor fog dollármilliókat fektetni további fejlesztésekbe, ha az emissziós normákba foglaltatik a részecskeméret is. Addig még hány év telik el? Hány nagyvárosi ember kaphat még rákot?

Talán az, hogy cikkedben az öreg dízelek szempontjából közelítesz a problémához, egy kicsit visszás lehet néhány embernek, még ha van is igazság benne tudományos szempontból. A modern dízelekről elmondható, hogy a veszélyes részecsketartományban nagy(obb) az emissziójuk, és nemcsak a régiekhez képest. De az emberek többsége mégis az öt érzékszervére alapoz, nem tapsolnak meg soha egy kormos dízelt."

Most akkor tényleg direkt csinálták?

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
lrdr képe

Nagyon jó link, (az eredeti

Nagyon jó link, (az eredeti cikk posztolásán magam is gondolkodtam, mert Csikós tényleg nagyot alkotott), de sztem. ez az összeesküvés elmélet-szagú cím nem szükséges.

Nem csinálták direkt, csak mint már 1000+1 dolognál (amit ő is felsorol), hamarabb engedték tömeggyártásba, mint hogy a hatásaival tisztába jöttek volna.

2
noname_ képe

Direkt-nem direkt: Ne

Direkt-nem direkt:
Ne becsüljük alá a profit lelkiismeret-semlegesítő hatását. Ha nem merült fel, hogy a kipufogó gázban megjelent újabb komponensek károsabbak lehetnek, mint a korábbiak, akkor az azért történt, mert NEM AKARTÁK, hogy felmerüljön.

Persze, lehet hivatkozni rá, hogy a nanorészecskék egészségre gyakorolt hatása nem volt ismert a fejlesztések idején. Ja, de ha nem volt ismert, akkor nem kellett volna a fejlesztés közben megvizsgáltatni ezt is? Nem, mert kiderülhetett volna olyasmi, amit nem akarnak. Így most az autógyárak úgy tehetnek, mintha egyáltalán nem tudtak volna róla. És beletelik egy évtized, mire kijön egy újabb EU szabályozás. Addig meg lehet zsebelni a profitot.

Az autógyártók a maguk módján harcolnak a túlnépesedés ellen...

3
lrdr képe

Szép dolog ez, csak miért

Szép dolog ez, csak miért itt, ahol amúgy is fogyunk?
Ez az idióta dízelmánia elég EU-specifikus dolog ráadásul, pedig ennél (a földrésznél) már nem szívesen költöznék lényegesen messzebbre, bármit is hozzon a közeli/távoli jövő.

És hát ja, amit írsz, azzal nehéz vitatkozni, de arról se feledkezzünk meg, hogy ha az idióta sznob egységsugarú user nem húzta volna a száját a szemmel látható füstölésen (ami max. kissé fekete fikát eredményez, nem pedig tüdőrákot - ld. még sok fórum "a BKV-tól van szmog" c. szakértéseit), akkor nem lett volna profitábilis arra gyúrni, hogy minél kisebb cseppekben porlasszák be a gázolajat, mivel amúgy olyan óriási hatásfok növekedést nem hoz (azt inkább a turbó).
Mondjuk teljesen jogos, h nem vmi. etikus, hogy ha pl. instant önakasztó-készletre van igény, akkor azt is legyártják.
Ha már dízel (bár sztem. nem), akkor régi, nagyszemcsésre DPF, vagy a "Levélíró" által említett LPG-bekeverős trükk.

(Érdekes felmerülő új kérdés még amúgy a fórumban a GDI motorok nanorészecske-emissziója - igaz, h még ezeknek is van (max.)1 ütemnyi előnye keverékképzési idő szempontjából a dízelhez képest, de azért mégsem ugyanaz, mint a szívócső-befecskendezés.

Szerk.: és tényleg, össz-kilóra kb. félúton vannak (1 nagyságrenddel a PFI fölött, egy másikkal meg a (CR)DI alatt):

http://courses.washington.edu/cive494/DieselParticleSize.pdf

Ez mondjuk annyiból nem új infó, h eddig is az volt a mondás, h egy modern dízel 8-10x annyit lök ki, mint egy modern benzines - csak az nem volt reklámozva, h 1 kicsit kevésbé modern benzines meg a tizedét(!!!) Fejlődés, mi? :|

4
Oversize Load képe

Költözés Svédországba,

Költözés Svédországba, ha forró, sivatagos katlanná válik a Kárpát medence?

5
lrdr képe

Hát igen (jelenlegi)

Hát igen (jelenlegi) népsűrűség és várható éghajlat szempontjából Finno., Dánia, Svédo., Izland (távolabb Kanada (pl. már most 70% megújuló az energiaellátásuk, sok a víz, meg a fa, vagy pl. Alberta már jó ideje GPI-alapú gazdaság-értékeléssel tolja, stb.), esetleg a zöldellő orosz tundra, és a környező kisebb országok) játszanak.

Amiről még semmit nem tudok, az az ivóvíz-helyzetük várható alakulása - azt viszont sejtem, h mire itt sivatag lesz, már rég késő lesz elindulni.

6
Oversize Load képe

+1 (posztolásra én is

+1 (posztolásra én is gondoltam)

Csikós tudat alatt velünk van, ássa a városi autózás sírját :) Írhatna valami gondolatébresztőt a benzinmotorokkal kapcsolatosan is :)

7
Zyzka képe

Nekem a kommentek is

Nekem a kommentek is tetszettek :-)
Végre született egy korrekt cikk (végül is egy vegyészmérnök levele) amin nem nagyon lehet hőzöngeni, a hozzászólók akkor is bírnak hülyeségeket írni.