Elkészültem a Kerékpáros Kresz összefoglaló módosításával, az új verzió tartalmazza a 2010. január 1-én életbe lépett változtatásokat is.
Az új Kresz-összefoglaló a régi helyén olvasható:
http://plasma.szfki.kfki.hu/~csillag/kerekpar_kresz/Kerekpar_KRESZ.pdf
Minden javító szándékú javaslatot örömmel fogadok.













És a hegyre kerékpárral
És a hegyre kerékpárral mész-e? Ha igen lefele? Én Magas út, de nagyon nem tetszik, hogy 2 hónap egy szett fékpofa. Normafáig feltekerni nem tudom jobb-e.
Amúgy az iromány szerintem nagyon jó.
Én még valahova beraknám, hogy a kerékpárt tolva gyalogosnak számítunk, ill. Nem mondanám, hogy rendőri forgalomirányításnál az autókat kéne követni, vagy legalábbis megjegyezném, hogy ezt kellő óvatossággal. Én eddig 5 szór kerültem ilyen helyzetbe. Egyszer majdnem elütötték a rendőrt, legutoljára pedig én voltam az egyetlen, aki megindult kanyarodás szabad jelzéskor, amin a kint levő gyakorló ruhások nagyon jót röhögtek.
A karbantartáshoz, ha mér van jól jönne egy kis téli ajánló.
Amúgy a felépítés szerintem logikus a szövegezés pedig messze felülmúlja a KRESZT, azért én az egyes pontokhoz oda raktam volna a paragrafusokat.
Beke Dávid
És a hegyre kerékpárral
És a hegyre kerékpárral mész-e? Ha igen lefele? Én Magas út, de nagyon nem tetszik, hogy 2 hónap egy szett fékpofa. Normafáig feltekerni nem tudom jobb-e.
Én is a Hegyen dolgozom. Meleg időben (amikor nem kell 6 réteg ruhát csomagtartón felcipelni a lefele süvítéshez) gyakran jövök biciklivel.
Így hadd szóljak hozzá: igen, a Normafáig feltekerni hazafelé is jobb! Egyetlenegyszer mentem lefelé a Magas úton, tavaly: ritkán féltem annyira, mint ott. Nem tudom, milyen állapotban volt éppen a fék, de egyszerűen alig volt annyi erő a csuklómban, hogy megszorítsam annyira, hogy ne gyorsuljak. A burkolat is rossz. Azután jött egy átfolyócsatorna-fedél. Az út TELJES szélességében, széles rácsközzel, a rácsok pedig a haladási iránnyal PÁRHUZAMOSAK. Mivel ráadásul a lejtő ellenére vízszintes, még kerékbeszorulás nélkül is óriásit dobott rajtam.
Ellenben a Normafánál, ami úgyis a legmagasabb pont (=>pihenő indokolt mindkét irányból érkezve), kitérek a jól járható, alig hosszabb turistaúton a hegyoldalra, és lenézek a Városra. Ez az utam legszebb pillanata. (Itt megnézheted az utat, a kitérőt is berajzoltam, és ez a pont külön, pontosan be van jelölve.) Különösen felfelé igazi jutalom a kelő Nap fényénél.
Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék
Köszi a térképet és az
Köszi a térképet és az ajánlást. Kipróbálom.
Mostanban Svájcban koptatom
Mostanban Svájcban koptatom az aszfaltot, de amikor otthon vagyok, akkor többnyire fogassal járok föl, ritkábban biciklivel. Ha biciklivel megyek, akkor a Diós-árok, Normafa-út útvonalon.
Köszi a tippeket a Kreszhez.
Szia, szerzői jogodat
Szia,
szerzői jogodat kérném: fel lehetne használni egy, 14-15 éveseknek szóló kerékpáros oktatóanyaghoz a Kerékpáros Kresz anyagodat egy az egyben? Írnám részletesebben, csak gondolom, emailben kéne ezt inkább intézni.
Várom válaszod:
blagger
Kerékpárral lakott
Kerékpárral lakott területen belül legfeljebb 40 km/óra sebességgel szabad közlekedni
Noha a masodik oldalon a kerekparutnal, ill gykutnal meg van jegyezve, hogy ott mennyi, megis, szerintem erdemes lenne itt hangsulyozni, hogy uttesten/savon lehet 40-nel haladni.
Kerekparsav: 2010 jan 1-tol a sarga sikkal ellatott savrol is lehet balra kanyarodni, legalabbis a 54. § (4) reszbol kiszedtek a ksavot.
Azaz inkabb azt mondom, hogy atvaltani a mellette levo savhoz, hogy felkeszulhessuk a balra kanyarodasra.
Igy a 11. oldalon talalhato kerekparsavos kozvetlen kanyarodason odatennem, hogy csak ott kell, ahol olyan tabla van, mint az oldal aljan.
Mondjuk, nem minden esetben kell leszallni, es attolni, ahol van ilyen tabla, ott kialakitjak a atkelesi lehetoseget.
2010. január 1. óta nem kell szigorúan jobbra tartani, hanem csak a szokásos módon.
A "szokasos modon" zavaro, mivel sok kerekparos szorosan ment a padka, auto mellett, nekik ez lenne a szokasos. Atirnam "alabbi modon"-ra, az felsorolja a biztonsagos haladast.
Illetve a helyedben betennek meg egy pontot, amely arra utal, hogyha ket parkolo kocsi kozott kicsi a tav (<20 m), akkor ne menjuk a resbe, hanem tartsuk az egyenes iranyt. Ahogy behalad a kerekparos a resbe, a mogotte jovo autos gyorsulhat, es kovetkezo parkolo autonal megint kivag a kerekparos, es mar megtortenik a baj.
Ha a rendr két irányba kinyújtva tartja a karját, akkor a karjával párhuzamosan szabad
menni, illetve azokból az irányokból szabad kanyarodni.
Jobbra, kisivben, ugye?
Ha a fentiek leírva túl bonyolultak lennének, kövessük az autósokat! Nekik gyakorlatból már érteniük kell a rendır jelzéseit.
Sajnos az utobbi idokben igencsak elfelejtettek, hogyan kell kozlekedni, remalom volt megfigyelni a hozzaallasukat ilyen szitunal.
Egyebkent, jokor frissult az iromany. Jovo heten lesz egy kisebb kerekparos rendezveny a varosunkban, ahol lesz kerekparos oktatas is. Felhasznalhatjuk?
Illetve publikalhatunk mas honlapokon?
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Nagy +1 a parkoló autókra.
Nagy +1 a parkoló autókra. Lehet ezt ábrával is szemléltetni esetleg?
Én valami ilyesmire gondoltam:
"Kerékpárral lehetőleg az előttünk haladó autók jobb keréknyomában haladjunk. Ha az út szélén parkoló járművek között hézag adódna, vagy buszöböl mellett haladunk el, soha ne soroljunk ki a keréknyomból ok nélkül, mert elüthetnek amikor megpróbálunk a forgalomba visszasorolni."
Na ez lehet hogy nem túl világos, de tartalmilag valami hasonló kéne bele, mert sok a kacsázó biciklista.
A keréknyom szerintem azért jó ötlet, mert az mindig látható az úton a kopás miatt, még éjszaka is jól kivehető. A jobbratartás kötelezettségének megfelel, és biztonságos, hiszen az autók is ott mennek.
––––––––––––––
ʞoʎƃɐʌ ƃɐʇqnlʞ
Köszi a javaslatokat, a
Köszi a javaslatokat, a kerékpársávos kanyarodás számomra pl. kimaradt. Bár ezen túl explicite nem szerepel a Kreszben ez a tilalom, a kanyarodási szabályok miatt viszont továbbra sem szabad a biciklisávról balra kanyarodni a rendes forgalmi sávon keresztül, hanem be kell sorolni a rendes forgalmi sávba és onnan lehet balra kanyarodni.
Természetesen felhasználhatjátok az irományt, hiszen pont ez a célja. A pdf-et le tudod tölteni és nyomtatni, de ha írsz magánba, elküldhetem a doc fájlt is. Publikálhatjátok bárhol, csak arra kérlek, hogy linket tegyetek rá, ne a fájlt másoljátok. Szeretném időnként frissíteni, és nem akarom, hogy szanaszét a neten régi verziók maradjanak.
Jó ötlet ez is, írok egy bekezdést az összefoglaló felhasználásáról.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
kanyarodási szabályok
kanyarodási szabályok miatt viszont továbbra sem szabad a biciklisávról balra kanyarodni a rendes forgalmi sávon keresztül, hanem be kell sorolni a rendes forgalmi sávba és onnan lehet balra kanyarodni.
Ez ne is változzon, legfeljebb akkor, ha a kerékpársáv a legbelső!
Egy széles külső sávon bringával balra kanyarodni úgy célszerű, hogy az ember besorol sávközépre. A módszer működik akkor is, amikor a 2. sorban is parkolnak. Persze előtte hátranézni, és indexelés.
Én naponta ezt csinálom a Maros utcában (XII. ker, Bp.)
-
Zsurmi
Királyság! Csiszolhatom
Királyság! Csiszolhatom én is picit az ékkövet?
--------------------------
"Mindig tartsunk legalább 1 méter oldaltávolságot a járdaszegélytől, hogy legyen helyünk az
úthibák, csatornafedelek kikerülésére!"
Biztosan elírtad, útpadka lenne a megfelelő szó.Az egy méter helyett lehet a -megfelelő- szó is.
------------------------------------
"A mellékutcák keresztezése szintén veszélyes a járdáról lehajtva ugyanezen okból.
Külföldi tanulmányok szerint a járdán biciklizni 2-3-szor veszélyesebb, mint az úttesten."
Járdáról és hasonló kialakítású kerékpár-gyalogútról....Külföldi tanulmány helyett lehetne baleseti statisztika.
-------------------------------------------------
"Vigyázat: A kanyarodó jármű
vezetői
gyakran nem figyelnek
a párhuzamos kerékpárúton közlekedő
biciklisekre. Minden
ilyen kereszteződésben készüljünk fel a megállásra!"
Ezt vagy 5ször leírnám még elszórva.
------------------------------------------------
Tehát a jobbról érkező
autónak elsőbbsége van a
lentről érkező
kerékpárossal szemben, viszont a fentről
érkező
kerékpárosnak elsőbbsége van a jobbról érkező
autóval szemben.
Egyszerűbb enne a lentrőlt és fentrőlt kihagyni. Balról érkező autóval szemben van elsőbbsége a bringásnak.Párhuzamos utaknál pedig nem látható a mögülünk kanyarodó autó ezért ilyen átvezetéseknél mindig tekintsünk hátra is.
Csiszolgassunk még. Pl. A
Csiszolgassunk még. Pl.
A gyalog-kerékpárút használata általában kötelez ő, azonban ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását
akadályozná... kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek.
Ez az új KRESZ-ben sajnos már nincs benne. Megszűnt. Minden esetben kötelező.
:-((
Egyébként hálás köszönet a munkádért!
http://www.szelvesz.hu/
Ezt honnan veszi mindenki?
Ezt honnan veszi mindenki? Egyáltalán nem szűnt meg, ott van továbbra is a 13. § (2)-ben. Ne legyetek már ilyen félretájékozottak.
www.gruppetto.hu
Hamut szórok fejemre.
Hamut szórok fejemre. Nyertél!
:-)
A 54.§ (11) Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki, a kétkerekű kerékpároknak a kerékpárúton vagy a gyalog- és kerékpárúton kell közlekedni.
Na, ez zavart meg. Köszönöm a kiigazítást.
http://www.szelvesz.hu/
Ácsimár... És azt mi
Ácsimár...
És azt mi dönti el, hogy akadályoznak a gyalogosok? :S
Mert ha van egy 3 kilométeres szakasz amin mondjuk az úton folyamatosan mehetnék teszemazt 30-cal, de a gyászon biztos belefutnék egy-két gyalogosba, még éjjel is...
Na akkor most mi a halál? :S
Jaj de utálom ezt.
_____________________________
http://wilika.hu
Tetszik. Kiegészíteném
Tetszik. Kiegészíteném még az egyenrangú útkereszteződést további példákkal. 3 (-4) irányból érkező járművek áthaladási sorrendje.
Egy "s" betű a Generáljavítás részbe: ... megzsírozzák az össze csapágyat ...
Remek iromány. Szerintem a
Remek iromány. Szerintem a 11. oldalon alulról a második ábrán a nyilak szerint mér a keresztező út forgalmának a része a kerékpár a főútvonal keresztezésekor, ilyen minőségében pedig nem kötelező tolni. Ha ugyanez a pozíció szabályosan felvehető a kerékpárút esetében is, arra is vonatkozik ez a meglátás.
(Ez persze út függvénye. Van, ahol egyszerű megállás és 90 fokos elfordítás kérdése az egész, de van, ahol jobbra kanyarodás és megfordulás kell hozzá. Utóbbi esetben azok szabályai a mérvadók természetesen.)
Hülye a Kresz. Az 54 par.
Hülye a Kresz. Az 54 par. (4) szerint tolni kell a biciklit, ha lakott területen kívül főútvonalról balra kanyarodsz. Ha viszont a keresztező úton jössz, akkor simán tekerhetsz is a fűúton keresztül. (Természetesen elsőbbségadás után.) Ebben mi a logika???
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Az, hogy a leszálláskor
Az, hogy a leszálláskor úgy kelsz át, hogy keresztezed az utat. Jobban belátható jobbra/balra nézéssel, mint előre/hátrával.
Ráadásul nem tartózkodsz az úton, esetleg sávközépre húzódva.
Van benne ráció, persze azért ez a biztonság érdekében korlátozás módszere.
-
Zsurmi
Jaja, nem jó az út
Jaja, nem jó az út középen várni, hogy elhaladhasson az ember, mert kicsi és esetleg nem veszi észre egy előzni készülődő... De nem kell leszállni, ha ez fáj valakinek, lekanyarodsz jobbra, ott a mellékúton egy szabályos megfordulás, majd elsőbbségadás után át lehet haladni keréken. De ha kicsit engedékenyebbek vagyunk, akkor elgurul az ember a jobbról érkező sáv közepéig, megáll, balra át, aztán azt mondja, hogy onnan jött, elsőbbséget ad és átteker. Ezek a lehetőségek persze nem jönnek be, ha csak balról csatlakozik be egy alsóbb rendű út.
Gratula, jó írás. Milyen
Gratula, jó írás. Milyen szép is lenne, ha minden megvásárolt biciklihez járna egy ilyen. (Meg persze nem adnának el bringát a kötelező kellékek, pl világítás nélkül.)
––––––––––––––
ʞoʎƃɐʌ ƃɐʇqnlʞ
Aki akar az vesz, olyat
Aki akar az vesz, olyat amilyet szeretne.Aki nem vesz - azt pedig rábízza magát a természetes szelekcióra.A párizsiba elvégre kell a hús.
Borult már autó is árokba
Borult már autó is árokba úgy, hogy utolsó pillanatban rántotta félre a kormányt egy fekete nindzsa kikerülése érdekében. Úgyhogy nem magánügy a lámpa. Olyat vegyen amilyet szeretne, de legyen az felszerelve, amikor kigurítja a biciklit a boltból.
––––––––––––––
ʞoʎƃɐʌ ƃɐʇqnlʞ
Ez igaz:( Viszont ha
Ez igaz:( Viszont ha óvatosan is , kedvesen szóba hozza az ember az illetőnek a lámpatémát akkor megsértődik "de mi látunk sötétben",vagy hárítás jön"de csak eddig meg addig megyünk" stb - és alatta van egy 200ezres bringa - kint a forgalomban/közvilágításárnyékban gyászon - csoportosan - főútvonalon lakott területen kívül ...
A zemberek többsége
A zemberek többsége leszarja a lámpát. Ha van a biciklijén, akkor biztosan bekapcsolná, hiszen többezres büntetést nem szívesen fizet senki sem. Ha nincs a biciklijén, akkor viszont külön ezért nem fog a boltig elmenni.
––––––––––––––
ʞoʎƃɐʌ ƃɐʇqnlʞ
Akkor én kisebbség vagyok.
Akkor én kisebbség vagyok. A hátsó lámpám egy kontakt-hiba miatt nem ment, aznap busszal mentem inkább dolgozni (ami kész horror volt, mert fél órát kellett várni -10 alatt, az egyik busz korábban ment el, a másik meg késett) és vettem elemes lámpát előre meg hátra is, hogy legyen tartalék.
Aki erre nem képes, vagy sajnálja rá a pénzt (bicajra nem sajnálta?), azt kapják jól el és fizessen sokat. Szerintem.
Nem tudom, ez ügyben mit
Nem tudom, ez ügyben mit lehetne tenni. Azt gondolom, hogy a kerékpár-forgalmazók a bicikli eladási árából ki tudnának nyomtatni egy pár lapos füzetet. Van arra ötleted, hogy hogyan lehetne erre őket rávenni?
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
"Az utcákat általában
"Az utcákat általában úgy egyirányúsítják, hogy a párhuzamos utcák felváltva ellenkező irányba egyirányúak."
Ez BP-en a sajnos sokszor nincs így :(
A legjobb, amikor egy hosszú, egyirányú utcában egy rövid sarok erejéig _ellenkező_ irányú a haladási irány (lásd Tompa utca a IX. ker-ben).
Amúgy az írás nagyon jó, köszönjük!
Hát, ilyen helyek
Hát, ilyen helyek forgalomcsökkentési céllal jönnek létre, hogy csak az menjen be, aki oda megy, és ne legyen átmenőforgalom. :)
.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo
Az még OK lenne, de amíg
Az még OK lenne, de amíg nincs kinn a kivéve kerékpárral tábla, addig ugyanannyira szabálytalan ott menni biciklivel.
(bár a múlt héten előttem egy kocsi ment be iránnyal szemben, ugyanúgy mint én kétkerekűvel mindennap :)
ez jó KRESZ-anyag, be is
ez jó KRESZ-anyag, be is könyvjelzőztem. erre a pár oldalra hallgassatok, és ne őrá. :D
viccet félretéve, tényleg jó lenne ezt minden kerékpárosnak továbbadni, és terjeszteni.
egy megjegyzésem azért nekem is van:
Egyszerű ökölszabály: ami 50 méter hosszú és sárga, annak mindenhol elsőbbsége van. Nem lehet eltéveszteni. ☺)
egyrészt 50 méteres villamos csak egy van Bp.-en, az a Combino. :-) az 50 métert még megközelíti a hármas csatolt Tatra szerelvény.
másrészt ha Szegedbe, vagy Debrecenbe megyek, ott kék a villamos. a miskolci villamosok meg pirosak és zöldek. akkor most mi a helyzet? :D
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti tele CM-matricákkal
Miskolcon csak néhány éve
Miskolcon csak néhány éve van néhány piros bécsi villamos, amit onnan vettünk használtan 1 millió Ft/db áron. Voltak már akkor is vagy 20 évesek...
A többi az sárga némi kékeszöld csíkozással.
Zöld színű csak az új olasz vilinger volt a képeken, de mire ideér (majd 2013 környékén) akkorra miskolcira festik.
Viszont az igaz, hogy nincs 50 m hosszú, de nagyrészt sárga, némileg piros. :)
________________________________
Én megtanultam biciklizni, te tanulj meg vezetni... úúúúúúúgy, szépen, ügyesen!
What would people think, when they hear that I'm a Jesus Freak?
de legalább jó színt
de legalább jó színt mutatnak a városban. én kedvelem ezeket a bécsi villamosokat. :-) a Tatra meg egy üde színfolt a városban.
aztán hogy az Ansaldo mikorra szállíttatja le a gépeit, az jó kérdés, hiszen ez a cég a késéseiről is híres. :-( lényeg az, hogy az 1-es vonal meghosszabbodik és fel lesz újítva.
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti tele CM-matricákkal
OFF az 1-es
OFF
az 1-es meghosszabbításának én abszolút nem látom értelmét... A buszokat nem kellett vna átszervezni anno pár éve...
A sín felújítás az persze szükséges, az kell. De 1 km hosszabbítás jelent-e majd annyi előnyt, amennyi pénz belefekszik?
Ha már hosszabbítják, mehetne egészen a város határáig, a Papírgyárig. De plusz 1 km...
Senseless...
ON
________________________________
Én megtanultam biciklizni, te tanulj meg vezetni... úúúúúúúgy, szépen, ügyesen!
What would people think, when they hear that I'm a Jesus Freak?
OFF: itt Magyarországon 1
OFF: itt Magyarországon 1 km is valami, de pl. tényleg jobb lenne az, ha egészen Lillafüredig vinnék ki, és egy ilyen erdei villamos lenne az 1-esből. így legalább közvetlen kapcsolat lenne a "zsúfolt" Belváros és a tiszta természet között. :-)
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti tele CM-matricákkal
OFF: Sajna nem magyar
OFF:
Sajna nem magyar tervezok miatt rovidebb a hosszabbitando villamostav, hanem az EU miatt. Szegeden is szerettek volna a a nyilvanos tervnel hosszabb tavban epiteni, de az EU-n ugy szamoltak, hogy nem terulne meg egyhamar a magyarok altal elkepzelt tavolsag, ok megmondtak, hol lehet a vegallomas. Gondolom, ugyanez volt nalatok is.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
OFF: aham, így már értem.
OFF: aham, így már értem. szóval ilyen szempontból az új szegedi 2-est kivihették volna pl. egészen a 3-as, 4-es tarjáni végállomásáig a külső körúton keresztül, de az EU a Vértói utat jelölte ki végállomásként?
Gondolom, ugyanez volt nálatok is.
itt nálunk, Budapesten is kb. hasonló a történet, hiszen az 1-es vonalat ki akarták vinni a Kelenföldi pályaudvarig a Lágymányosi hídon keresztül, de az EU csak a Budafoki útig adott pénzt. (bár lehet, hogy ez nem így volt, javítsatok, ha rosszul tudom.) bár a fene tudja, mikorra épül meg, még nem kezdték meg a munkálatokat.
(én pesti gyerek nézem, hogyan fejlődnek a vidéki nagyvárosok közösségi közlekedési rendszerei, mivel itt szinte semmi fejlődés nem történik. :D )
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti tele CM-matricákkal
A két egymástól
A két egymástól független fékre még van egy olyan szabály, hogy az egyik az első, a másik a hátsó kerékre kell hasson.
A 6. oldalon van ez a rangsor az elsőbbséggel kapcsolatban. Szerintem a rendőr az első. Ami persze azt is jelenti, hogy ha ő É-D irányban ad szabad jelzést, akkor a gyalogosok is az annak megfelelő zebrákon mehetnek át (ahol persze elsőbbségük lesz a kanyarodókkal szemben.
Én így tudom:
Rendőr.
Lámpa.
Tábla.
Jobb kéz.
Kanyarodási szabály.
Szilárd útburkolatról érkezőnek is elsőbbsége van a földútról érkezővel szemben.
(Maradék: Kölcsönös udvariasság.)
(Ahol persze azonos helyzetben több is előfordulhat, amint a példámban is.)
Később ebben a szerintem helyes sorrendben fejted ki a helyzeteket.
E mellett említendő a megkülönböztető jelzés és a körforgalmat keresztező villamos is.
Köszi, itt tévedtem, a
Köszi, itt tévedtem, a rendőr és a lámpa felülbírálja a zebrát, természetesen. Viszont a zebra erősebb, mint a táblák és a jobbkézszabály. (Nincs olyan tábla, ami elvenné a gyalogos jogát a zebrán.) A földutat kifelejtettem.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
"Nincs olyan tábla, ami
"Nincs olyan tábla, ami elvenné a gyalogos jogát a zebrán"
A zebrát is egy tábla jelöli! A felfestés mellékes.
––––––––––––––
ʞoʎƃɐʌ ƃɐʇqnlʞ
Mindenkinek köszi a
Mindenkinek köszi a javaslatokat, pár nap múlva jelentkezem a javított változattal. Addig is olvassátok a Kreszt, mert sok meglepő dolgot talál benne az ember, még egy hibátlan Kresz-vizsga után is. :-)
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Átolvastam a postot, és
Átolvastam a postot, és keresgéltem minden fel, de mégsem világos a módosítás jogi háttere:
A "régi" Kresz az alábbi link szerint még mindig hatályos:
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.kpm
Mely jogszabály tartalmazza a módosításokat?
Az általad belinkelt oldal
Az általad belinkelt oldal mindig az aktuális Kreszt tartalmazza. A 2010-es módosításokat narancssárga kezek mutatják a szövegben.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Amúgy ez a gyalogosokra
Amúgy ez a gyalogosokra való csöngetés biztos?
Én pl. agyf_szt kapok, ha sétálgatok magamban/barátnőmmel, és rámcsenget valaki hátulról...
Ha nagyritkán bringagyászon megyek, akkor is inkább eltekergek a gyalogok mögött, míg ki nem tudok jönni onnan.
_____________________________
http://wilika.hu
Tisztelt Horváth Péter
Tisztelt Horváth Péter Úr!
Pethő Zoltán úr hivta fel a figyelmünket az Ön egyik munkájára.
A kerékpárosokra vonatkozó fontosabb KRESZ-szabályok
Szerkesztette: Horváth Péter, (Frissítve: 2010. 03. 10.)
A Cég minden évben kiad az OBB megbizásából egy Pedagógus naplót. Ebben az évben is szeretnénk kiadni, melybe az Ön személyes hozzájárulása esetén a fennt jelzett rész is belekerülne.
Ezért kérem amennyiben tudna telefonon keressen meg.
Tisztelettel
Grünvald Károly
VIVA MÉDIA HOLDING
1135 Budapest Szegedi út 37-39
288-7720, 06 309310339
Ebből lett valami?
Ebből lett valami? Megvalósult? Ha igen, akkor van mintapéldány, amit meg lehet tekinteni?
-----------------------------------------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)