Mint ismeretes, az Andrássy-Teréz körút kereszteződésben (Oktogon) a belváros felől érkező bringaútnak külön lámpája van. Mivel a jobbra kanyarodó sáv keresztezi, ezért az ott elhelyezett gombbal lehet zöldet "kérni".

Egyes fura nemzetek olyan megoldásokat is szoktak alkalmazni, hogy bevezetik a bringasávot a jobbra- és egyenesen menő autósávok közé. Ez nálunk nem így lett, biztos van valami nyomós (haha) oka, ki vagyok én, hogy megkérdőjelezzem a mérnökök döntését. Csak.

Viszont, hogy fair legyen a dolog, most már pár évig tessék áttenni a gombot az autósoknak. Valahogy úgy képzelem, hogy a bringasáv lámpája zöld, amikor az egyenesen menő sávé. Aztán ha a jobbra kanyarodó sávban áll autó, akkor megnyomja a gombot, és szépen kivárja, amíg neki zöld lesz, bringásoknak addig piros.

A gomb kb úgy lenne elhelyezve, mint a parkolóházak jegykiadó gombja, az első autós tudná megnyomni. Mivel a jelenlegi helyzet alkotói biztosan meggyőződtek róla, hogy ez jó megoldás a bringásoknak, ezért én feltétlenül megbízom bennük, és meg vagyok győződve róla, hogy az autósoknak is jó.

De ha erről nincs mindenki meggyőzve, akkor - a gomb áttelepítése után - esetleg hétköznapokon kiállhatna oda az a döntéshozó, akinek a fejéből ez kipattant. Viselhetne egy pólót vagy akár hirdetőtáblát, amire mondjuk rá lenne írva hogy "A gomb az én ötletem volt", csak azért, hogy tudják az autósok kit kell kérdezni.

Ötletemet a társadalmi felelősségtudat vezérelte: nem akarom, hogy a bringások monopolizálják ezeket az előremutató megoldásokat. Legyen végre másoknak is jó!

(szerk: képért köszönet sagan-nek)

zöldre várva

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
szabomikulas képe

Teljesen egyetértek. Nem

Teljesen egyetértek. Nem jó dolog, hogy csak a bicikliseknek van gombjuk, amivel befolyásolhatják a forgalmat ha kedvük van hozzá. Az autósoknak is meg kell adni ezt a lehetőséget.

2
fixy67 képe

Igen sok helyen megadatik ez

Igen sok helyen megadatik ez az autósoknak is. Annyi különbséggel, hogy még a kezüket sem kell kinyújtani. :)
Mondjuk pont ott elég nagy marhaság a gomb, mert szvsz az egyetlen dolog amit befolyásol, az a kerékpáros lámpa. A többire semmiféle hatása sincs. (sűrűn nem járok arra, úgyhogy tévedés joga fenntartva)

3
Cseya képe

Van nekik, az a kürt, csak

Van nekik, az a kürt, csak némi hibaszázalékkal működik.

4
atomboy képe

Szegeden szerencsere

Szegeden szerencsere sikerult meghonositani az egyenes - jobbkanyarsav koze tenni a kerekparsavot, raadasul 4 helyen. Ebbol egyet nap mint nap hasznalom: http://www.youtube.com/watch?v=CYkQF12etcA (valahol a videoim kozott van nappali valtozat is, kicsit korabbrol indulva)

Viszont tamogatom az otletet, a tervezomernokok es dontobizottsag tagjai csak igy fogjak megtudni, mennyire unfair a nyomogombos megoldas.

atomboy

----
Biciklizes Szegeden

5
sagan képe

Ha csak ez lenne a baja az

Ha csak ez lenne a baja az Andrássynak.
Fényképes illusztráció az egy héttel ezelőtti állapotról.
http://tizpercbringa.blog.hu/2010/06/15/adrenalin_tura_a_vilag_kulturali...
A legdurvább,hogy egyszer majdnem lejobbhorgoztak itt,mert fel se tűnt ez a fos kiegészítő lámpa,csak a sima zöldet néztem a sáv fölött. Azóta is csak azt használom, csak sávközépen megyek :)).
Nyomógombok között viszont ez a csúcs:
http://picasaweb.google.hu/saganbp/BelBuda#5443375345715636322
ill a másik oldalon
http://picasaweb.google.hu/saganbp/BelBuda#5443377864574513394

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

7
Icarus képe

Ne is mondd, minden nap arra

Ne is mondd, minden nap arra jarok munkaba es minden nap felidegesitem rajta magam...

Mondjuk nem is szoktam megnyomni, inkabb megvarom mig nem jon semmi, idoben kb ugyanannyi :-)

8
sagan képe

A Krisztina körúton jobb

A Krisztina körúton jobb az úton biciklizni,mint háromszor keresztezni.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

9
Oleever07 képe

3-szor? azt hogy? amúgy az

3-szor? azt hogy?
amúgy az a bicikliút is egy gyász, az Attila úton simán végig lehet menni. és eddig még nem volt duda.
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

10
sagan képe

Túl sok képet linkeltem

Túl sok képet linkeltem és spammernek lettem nyilvánítva. :))
talán a mappát átengedi
http://picasaweb.google.hu/saganbp/BelBuda#

A Krisztinát jobban szeretem,az Attilában nagyobb emelkedő van.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

11
Oleever07 képe

túl lehet élni azt az

túl lehet élni azt az emelkedőt, észak felé nem olyan vészes. de a Krisztina krt. zsír a Mészáros u. és a Déli pu. között dél felé. :-) én is inkább ott szoktam tekerni, csak az új Ikarus üldözésekor használtam az Attila utat. :D
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

12
Borzaska képe

Az Attilával az a gáz,

Az Attilával az a gáz, hogy csak a Vérmező utca vagy a Krisztina körút felé tudsz onnan továbbmenni, míg a Krisztináról tudsz menni mindezek felé, plusz a Maros utcába, és az Alkotás út-Kékgolyó utca felé is. Arról a keróútról 4 ok miatt szoktam le: 1. a Krisztina krt-Vérmező közötti bringaátlekőnél szinte minden lámpaváltásnál van olyan autós, aki benézi a pirost, hisz ott szinte mindig zöld van, ezért robog tovább, és néhányszor majdnem kivasaltak. 2. A Vérmezőn a keróutat egyáltalán nem takarítják, gondolom, nem kell mondani mennyire csúszik, mikor ősszel rohad rajta az avar, vagy télen bordásan ráfagy a latyak. 3. Tele van hülye kanyarokkal, és szálltam már bele ott bokorba azért, mert a kedves szembejövő bringás optimalizálta az ívet az én sávomban. 4. Viacolor, és valóban 3-szor keresztezi a Krisztinát, amiből megkockáztatom, kettő tök felesleges.

ezüst Bianchi országúti, piros pedállal, bandázs nélküli kormánnyal, fekete-narancs Bagaboo

13
IPG képe

Akkoriban nem találtak neki

Akkoriban nem találtak neki jobb helyet. Egyébként ha az ember pl. a Budakeszi útnak vagy a Széna tér felé megy, akkor jobb az Attila út.
Én akkor hagytam abba ott a bicajutazást, miután meguntam kerülgetni a gyalogosokat/rájöttem, hogy gyorsabb az úton. Pl. nagyon jó a Krisztinán lefelé menni, mert ha az ember a Délinél lámpára indul (balra a Moszkva felől), akkor negyvenes tempóval épp sárgán éri az Alagút u. kereszteződését, ahol pont akkor lehet balost dobni, és az Attilát már zöldre kapja, és így gyakorlatilag a Deákig megállás nélkül lehet lefelé döngetni. :)

.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo

14
Oleever07 képe

ennyi. ezért lájkolom a

ennyi. ezért lájkolom a Krisztinát. :-)
de ha a Délinél nagyon óvatos akarsz lenni, akkor kimész a Kék golyóra, majd egy balos a Városmajor u.-nál, és aztán döngetheted lefelé az Alagútig. :-)
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

15
Borzaska képe

Én ki szoktam hagyni az

Én ki szoktam hagyni az alagút felé az Attilát, mert reggel iszonyúan be van állva, sokazor motorossávozni is nehéz, inkább elmegyek a Krisztinán a Krisztina térig, és némileg illegálisan beállok az alagút felé menő buszsávba, ahogy a néhány hete a nightride-on is mentünk. Ez eddig gyorsabbnak bizonyult, he persze én nem vagyok olyan mokány. :-) Az Alagútban meg úgyis járdázom, mert ott utálok motorossávozni. Újabban már a robogósok is inkább járdáznak. :-S

ezüst Bianchi országúti, piros pedállal, bandázs nélküli kormánnyal, fekete-narancs Bagaboo

16
czappa képe

Mindenkihez szol: Az egyik

Mindenkihez szol:
Az egyik kep
http://picasaweb.google.com/imre.csullog/BudapestiBiciklisInfrastruktura...
es az ala irt szoveg felkeltette az erdeklodesem.
Mar csak azert is mert bar nem itt, de mas hasonlo helyen tobbszor elhalaladok ha kerekparral megyek dolgozni.
Szoval a kepen en ugy gondolnam a biciklistanak van elsobbsege. A zebra mellett elhalado kerekparut eseten a kerekparuton (es persze a zebran) haladonak van elsobbsege (t.fel tabla nincs senkinek es lampa sem (vagy az nem mukodik)). Velemeny?

Engem leginkabb azert erdekel, mert a Stadionoknal szoktam keresztezni a Kerpesi utat, es ott van az autonak - lampa nelkuli - kanyarodo sav, amit keresztez a zebra es a kerekpar ut, itt ugye elsobbsegem van, legalabbis en eddig igy jartam el.

Elore is koszi.

17
Cox képe

Ha nincsenek macisajtok,

Ha nincsenek macisajtok, akkor tudtommal egyenrangú útkereszteződés, tehát jobbkézszabály, függetlenül a mellette lévő zebrától. Legalább is ez az elmélet...

18
pcmci képe

bringaut gyakorlatilag sosem

bringaut gyakorlatilag sosem számít egyenrangú útnak, ugyhogy azt kell nézni, hogy az uton, amit keresztez, van-e macisajt (ami alá felteszik kiegészítő táblának, hogy bringautat keresztez). ha van, az azt jelenti, hogy a bringaut védett uttal párhuzamosan halad, és ilyenkor elsőbbsége van a bringásnak. egyéb esetben nincs elsőbbsége.

de elsőbbsége csak annak van, akinek meg is adják, ugyhogy érdemes vigyázni, függetlenül attól, hogy az igazságérzet mit diktál. csunyát karcol azért egy gerinc egy motorháztetőn, és ugy hallottam fáj is...

19
beked képe

Hát nem, mert a KRESZ

Hát nem, mert a KRESZ szerint ha kerékpáros átvezetésnél nincs tábla, akkor jobbkézszabály, régen a szöveg pont a pikto alatt volt, most nem találom, igy nem linkelek...de ha változott volna előkerült volna módosításkor nem?
Ami nagy baromság, mert láttam már forgalmas utat keresztező bringautat kopott átvezetéssel tábla nélkül, átkelni órák kérdése, szabályosan megpróbálni öngyilkosság

Beke Dávid

20
fixy67 képe

Sok éve még azt olvastam,

Sok éve még azt olvastam, hogy a képen, a kerékpárút szélét jelző szaggatott festés egyenrangú a zebrával és nem jelez feltétlenül kerékpárutat. Ebből én úgy gondolnám, a kerékpárosnak van elsőbbsége. De sokminden változott, a jogtárban lévő dokumentum meg úgy tűnik, nem mond sokat erről a témáról (vagy csak én nem találtam)

21
czappa képe

Koszonom mindekinek a

Koszonom mindekinek a valaszt, azt remeltem, hogy valaki tudja a frankot es igy meguszom a keresest, de meg fogom nezni es majd jelzem is, hogy mire jutottam.

22
czappa képe

Idezet

Idezet innen:
http://plasma.szfki.kfki.hu/~csillag/kerekpar_kresz/Kerekpar_KRESZ.pdf
(9. oldal)
"Az ábrán látható szaggatott sárga felfestés az útteste
keresztezı kerékpárutat jelöli. Ez azonban önmagában
nem jelenti, hogy itt a kerékpárosnak elsı bbsége lenne
Ha sem a kerékpárúton, sem a keresztezı úton nincs kitéve
az elsı bbségadás-tábla, akkor ez egyenrangú útkereszte
zı dés. Tehát a jobbról érkezı autónak elsı bbsége van a
lentrı l érkezı kerékpárossal szemben, viszont a fentrı
érkezı kerékpárosnak elsı bbsége van a jobbról érkezı
autóval szemben"

Ezt tudtam is, de valamiert arra kovetkeztettem, hogy a kerekparut zebra _mellett_ halad, akkor mindig a kerekparosnak van elsobbsege, de mivel kulon ilyen esetet nem emlit a dokumentum, ez szerintem nem kulon eset, hanem a fenti idezet igaz ra.
Viszont mi van azokkal a keresztezodesekkel, ahol a kerekparut ra van vezetve a zebrara...
Gondolom ott mar a "vedett zebra elv" ervenyesul, de ez csak tipp.

23
toreki képe

A kanyarodónak itt csak

A kanyarodónak itt csak gondolom mackósajt van.

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.kpm
18. (útburkolati jelek)
h) megállás helyét jelző vonal: keresztirányú szaggatott vagy folytonos vonal, amely azt a helyet jelzi, ahol a járművel - ha a megállást az elsőbbség megadása... szükségessé teszi - meg kell állni; ha az elsőbbségadási kötelezettség „Elsőbbségadás kötelező” jelzőtábla jelzéséből következik, erre a vonal előtt levő háromszög alakú útburkolati jel (153. ábra) hívhatja fel a figyelmet;
i) kötelező megállás helyét jelző vonal (154. ábra); azt a helyet jelzi, ahol az „Állj! Elsőbbségadás kötelező” jelzőtábla jelzése folytán meg kell állni;

Ezek alapján gyanús, hogy ott elsőbbséget kell adni annak ellenére, hogy nincs tábla. A felfestés helyettesítheti, másrészt ahol tábla is van, oda is csak a vonalat szokták felfesteni, a mackósajtot, vagy a stop feliratot nem. Talán nincs ekkora méretű sablonjuk?

24
Vitéz képe

:) _________________________

:)
_________________________
The only cool trick on a track bike is riding fast...

25
Oleever07 képe

very good idea, +1.

very good idea, +1. :-)
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

26
aron képe

ki vagy te, hogy tippeket

ki vagy te, hogy tippeket ossz a biciklidről az igazi hozzáértőknek, mégis?

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

MK észak-pest
cyclechic.hu

27
pixel képe

Van bizony néhány olyan

Van bizony néhány olyan ügyesen elhelyezett gomb, hogy csak középhaladó tai-chi mozdulatokkal lehet a bringáról elérni, miközben a bringa kereke már az úttesten haladó buszt súrolja, de 5 alkalom után az ember inkább átvált gerilla módba, és hagyja a francba, úgyis rengeteget kell rá várni, inkább átslisszan az első óvatlan pillanatban. Ilyen ótvar bringás gombokat én még ott se láttam ahol egyébként minden gyalogosátjárónál van, Dublinban pl.

28
jeremy spark képe

Sokkal egyszerűbb a lámpa

Sokkal egyszerűbb a lámpa előtti utolsó 10 méteren az autók közé sorolni, aztán velük együtt kanyarodni vagy nem, azt ugyebár már eldöntheted magad. Viszont mivel így már nem mellőle húznál el egyenesen(ő meg gurulna a nyakadra), hanem előle, mindenki lát mindenkit, s nincs para:)

Vegyülj el

29
kisszmol képe

Ne nevettes! szerinted hány

Ne nevettes! szerinted hány bringás állna meg azért mert egy autó miatt pirosra vált a bringás lámpa?! Százból kettő!

♫-_-♫
Tilos; Budapest-Borsodivánka

30
Hotyhogy képe

Ejjó! :-) Bírnám, amikor

Ejjó! :-)

Bírnám, amikor néha egy muja autós nem nyomná meg valamiért a gombot, és mögötte tülkölnének és anyáznának rá az autós társai, hogy "Hé, nyommá mega gombot, a *...*!"
_____________________________
My hands you may retard or may advance
my heart beats true for England as for France.

J.W.R.

31
Tomy 93 képe

A gombot a kanyarodó sáv

A gombot a kanyarodó sáv bal oldalára kellene helyezni...nem néz ki kicsit furán az Andrássy közepén egy oszlop rajta gombbal...?!

32
sagan képe

Ha ez belefér egy

Ha ez belefér egy nemzetközi bringaútba,akkor egy kis oszlop csak nem lehet probléma egy jóval szélesebb helyen.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

33
CsImre képe

http://picasaweb.google.hu/im

http://picasaweb.google.hu/imre.csullog/SzegediBiciklisHorror#5344320721...

Vagy ez. Jah, nem, ez már nem fér bele az illetékesek szerint sem, így inkább megszüntették az Eurovelo útvonalat. Így a persze továbbguruló biciklis felel mindenért.

http://www.delmagyar.hu/forum-kepek/219/B2187139.jpg

Ez me a Csongrádi sgt, ahol a bicikliút közepére állítottak egy új oszlopot. Űrszelvény? Zűrszelvény.

CSI

34
Tomy 93 képe

szerintem belefér ki kell

szerintem belefér ki kell kerülni. Örüljünk hogy egyáltalán van bringaút, ha meg szemből jönnek akkor neki van elsőbsége. De ez a gomb dolog tényleg nevetséges...meg kell oldani és kész. Úgy meg soha nem lesz hogy mindenkinek jó és mindenki gyorsan mehet akkor amikor pont odaér.

35
atomboy képe

En annak orulnek, ha NEM

En annak orulnek, ha NEM lennenek kerekparutak. Kozuton a legbiztonsagosabb.

Komolyan nem ertem ezt a felfogast. Miert gondoljak egyaltalan, hogy mi szivesen kerulgetunk fakat, terepakadalyokat, gyalogosokat, uthibakat? En haladni szeretnek, nem extremsportozni. Nekem eleg extremsport az is, hogy felvetelrol ujra meg kell neznem a sok rohadt katyut, amit napkozben veszem fel a kamerammal.


atomboy

----
Biciklizes Szegeden

36
Pontagy képe

"En annak orulnek, ha NEM

"En annak orulnek, ha NEM lennenek kerekparutak. Kozuton a legbiztonsagosabb."

azért vidéken pár helyen talán biztonságosabb, mint a 110-el száguldó autók mellett menni, pl. a Győrből Dunakilitiig menő út, és pár másik az Alföldön meg itt-ott egész életképes megoldások. Való igaz, városban nem túl jó.

37
lujka képe

atomboy szerintem a városon

atomboy szerintem a városon belüli helyzetről beszélsz, te meg a települések közöttiről.

Igen, foglalkozni kell mindkettővel, de nagyon más megoldásokat kívánnak.

Mint ahogy azt te is tudod. :)

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
MK - KP

"Az öröklét nem az időben rejlik, hanem az összhang állapotában."

38
atomboy képe

Pardon, igen, varoson

Pardon, igen, varoson belulirol beszelek, mivel az egesz post errol szolt, csak Pontagy emlitette meg a videkit. Videken valoban jobb a kerekparut, de nem mindig ugy gondoljak az onkormanyzatok.
Lasd: http://szegedbicaj.blog.hu/2010/03/16/innen_hova

Mindent forditva csinaljak...

atomboy

----
Biciklizes Szegeden

39
Pontagy képe

ok, rendben, igazatok van,

ok, rendben, igazatok van, elnéztem..

de mondjuk városon belül Csepelen (ha az általam írt rész annak számít, elvégre település végét jelölő tábla nincsen) is lehetne itt-ott, nem haszontalanul kivitelezve. Nem, nem sáv, ide elkülönített bringaút kéne: Csepel, ex-Szabadkikötő (most Weiss Manfréd) út, kamionforgalom, szélén az össze-vissza kiálló csatornafedelek mellett nem lenne jó a bringasáv. Ide nem.

Ehhez hasonló helyen lehet haszna (jobb, mint a sáv) van pár ilyesmi hely szerintem, ahova lehetne.

A szomorú az egészben, hogy:
-kényszermegoldás mert,
-szar az út minősége
-keskeny a bringasávhoz (hiába a 2x2 sáv, nem elég széles)
-kamionforgalom nagy és gyorsan mennek
-ez a leggyorsabb út a kerületbe a belváros felől
-most sincs bringázást tiltó tábla, de nem szeretnék rövid úton donor lenni, itt erre van esély

ha már városi példa kell

40
lujka képe

Azt elfogadom, hogy vannak

Azt elfogadom, hogy vannak olyan helyek várostáblán belül is, ahova jobb az elkülöntet bringaút.
(Mondjuk ahol erdőből veszik el a helyét, ott nem lopná be magát a szívembe: lásd a zöld infrás topikomat illetve nálunk a Szentmihályit.)

De hogy milyen infra kell az adott helyre, azt a forgalmi és a szerkezeti adottságok kell hogy befolyásolják elsősorban, nem pedig az, hogy aktuálisan hogyan állnak a csatornafedelek.

Mondjuk én eléggé tudok bízni a közlekmérnökeinkben, csak ne kelljen nekik vállalhatatlan kompromisszumot kötniük. vagy egyáltalán semmilyet...

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
MK - KP

"Az öröklét nem az időben rejlik, hanem az összhang állapotában."

41
Gida képe

:))) gida

:)))
gida

42
Szasza_boy képe

Nem mintha sokakat zavarna,

Nem mintha sokakat zavarna, hogy ott van a lámpa + nyomógomb... :-( Tisztelet a kivételnek!

Üdv,
Szasza_boy

43
sagan képe

Ha szerinted ez egy

Ha szerinted ez egy normális megoldás,akkor használd nyugodtan. Nyomogasd a gombot, amíg zöld nem lesz a lámpád.
A parkoló és "kerékpárút" felcserélésével,lehetne egy normális kerékpársáv,úgy mint az Alkotmány utcában. A kereszteződésben pedig egy jól látható sávfonódás. Az egyenesen haladó bringás mehetne egyenesen mikor mindenkinek zöld van. A jobbra kanyarodó,pedig bekanyarodhatna a bringás mögött. Mindenki lát mindenkit,tehát biztonságos megoldás.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

44
Szasza_boy képe

Használom is. :-) Amúgy

Használom is. :-) Amúgy meg nem arról van szó, hogy normális megoldás-e, vagy sem, hanem az, hogy ez a megoldás jelenleg. A KRESZ vonatkozik rád is, ergo használnod kell(ene).

Üdv,
Szasza_boy

45
sagan képe

Hol írnak a KRESZ-ben a

Hol írnak a KRESZ-ben a nyomógombos lámpákról?

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

46
lujka képe

höhö, tényleg, hol is?

höhö, tényleg, hol is? :D

Bár nyilván ki lehet ezt játszani úgy, hogy rád, ha szabályos vagy, az a lámpa vonatkozik. Alapból piros. Ha át akarsz menni, oldd meg, hogy zöld legyen...

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
MK - KP

"Az öröklét nem az időben rejlik, hanem az összhang állapotában."

47
Szasza_boy képe

Igen, erre gondoltam. Amíg

Igen, erre gondoltam. Amíg nem nyomsz, piros... :-) No mindegy, mindenkinek lelke rajta, hogy pirosozik-e vagy sem...

Üdv,
Szasza_boy

48
sagan képe

Oké,bár én zöldben

Oké,bár én zöldben megyek át a többi járművel együtt. ;)) Sávközépre behúzódva,hogy ne tudjanak rámkanyarodni,azok akik jobbra mennek. Ugyanúgy,mint egy normál lámpánál,ahol több irányba lehet menni.
A nagykörte forgalmába szerintem nem nagyon megy bele senki pirosban.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

49
toreki képe

Nem feltétlenül kell

Nem feltétlenül kell megnyomnod a gombot. Gondolhtsz is a zöldre, mint Yoda, vagy mondhatod, hogy mukodj, mint Uri Geller. Ha meg leírják kreszben, hogy nyomni kell, biztos lesznek olyanok, akik azért reklamálnának, hogy a fenti kettő, meg a többi - ami hirtelen nem jut eszembe - kimaradt. : )

50
Rigor képe

Amilyen figyelmetlenül

Amilyen figyelmetlenül fordulnak jobbra az autósok, érthetővé válik minek is került oda gomb. Persze az hogy szabad jelzésre baromi sokat kell várni az már idegesítőbb.

De még idegesítőbb amikor az előtte levő piroson átmegy mellettem valami bicikli aljzaton gyalogos, és következetesen nem csak a gombot nem nyomja meg, hanem át is megy a piroson, ám alapvetően mindezt olyan lassan hogy az összes pirosat, gombnyomást tisztességesen kivárva is könnyen utólérem. - ilyenkor konstatálom hogy milyen baromi fontos is volt szabálytalankodni, meg életetkockáztatni, hogy aztán az andalgóan puhány menettempó miatt még csak valódi előnyhöz se jusson.

Amúgy teljesen törvényszerű hogy a megfelelő védőfelszerelésben közlekedő bringások ( sisakszemüveglámpák láthatóságis stb.) borítékolhatóan szépen megállnak és nyomják a gombot, míg lobogó hajjal tűsarkúban tekerő mp3-at hallgató bamba pimpillák a legnagyobb nyugalommal mennek át minden létező piroson kielőzve a szabályosan várakozó bringásokat.

51
sagan képe

Ha közlekedés egyik

Ha közlekedés egyik résztvevője nem tud figyelni erre a másikat szívassuk??
A másik két bekezdés meg elég közhelyesre sikeredett.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

52
sagan képe

.

.

53
Rigor képe

1. Egyáltalán semmi köze

1. Egyáltalán semmi köze a szivatós beállításnak és a figyelmetlen autósoknak. Van olyan átkelő ahol olyan szinten előnyhöz juttat a bringás gomb, hogy néha már inkább megvárom hogy átmenjen egy nagyobb adag autó mielőtt megnyomom, hogy ne szivassam meg a kocsisort pusztán amiatt hogy én pillanatokon belül kényelmesen átkelhessek.

2. Közhelyes? NEM! ez kifejezett tendenceia. Inkább azt mondanám hogy az számít ritkaságnak aki nem a sisakmentes minden áttekerő idióta módon közlekedik azon a szakaszon. Nem az a helyzet hogy megrökönyödök ha valaki átmegy minden piroson, minden normális felszerelés nélkül hanem akkor lepődök meg amikor valaki nem!!!

Persze nyárra vonatkoztatva, mert mondjuk 0 fok körül már csak biciklistákat és futárokat látni.

A nyáron tömegével látható kerékpár használatával közveszélykeltő gyalogosakat ritkábban.

(most nem viccelek, van olyan bringaút ahol annyira veszélyes a kerékpárbirtokló idióták miatt bringázni hogy inkább megyek a kamionok közé).

54
sagan képe

Létezik válasz gomb. 1.

Létezik válasz gomb.
1. Arra a átvezetésre kíváncsi vagyok, érdekelnek a ritkaságok.
2. Az Andrássyn áttekerek a zöldben, igaz a te kis lámpád pirosat mutat,de a forgalmi sávban zöld van. Beljebb húzódok a külső sávban és annyi. Millió helyen működik ez kis nyomógombos vacak nélkül.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

55
Rigor képe

1.Az Örs vezér tértől

1.Az Örs vezér tértől kifele vezető bringaút ahogy áthalad a lakótelepen - persze ott van a közelben egy iskola is, úgyhogy gyalogos átkelőhely is egyben (gondolom ezért is állították elsősorban olyan szigorúan előnyösre).

2.
Nem vagyok álszent, van amikor kevésbé veszélyes átmenni körültekintően egy piroson mint bevárni a zöldet, - sőt a fent említett esetben ha valaki az autóforgalommal együtt megy akkor a bringasáv pirosa nem vonatkozik rá.

De nem is fordulhat vele elő hogy balról kitakarja egy parkoló autó és emiatt ráfordulnak a jobbra kanyarodók (ahogy a várakozó bringásokat kicentizve előző füllhalgatós kamikázékat szokták majdnem így elcsapni).

Amúgy rühellem azt a részt, (lassú, ráz, ajtóznak, elédzombiznak, meg kell állni, stb.) és ha tehetem másfelé megyek:)

56
sagan képe

1. Egyszer néztem azt a

1. Egyszer néztem azt a bringautat,de menet közben elvesztettem a nyomvonalat a sok kacskaringóban ;)).
2. Az Andrássyn nem megyek be kerékpáros gyilokjáróra,hanem a külső sávban tekerek.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

57
lujka képe

vaalamint az

vaalamint az általánosítás általában nem vezet sokra.
Általánosan megfigyelhető dolgok nincsenek, legalábbis egy nézőpontból. Ha kidolgozol egy eljárást, amellyel valóban lehet mérni az öszefüggéseket,akkor oké, viszont annak sem látom így elsőre sok értelmét. Mi van akkor, ha létezik ilyen összefüggés? Közelebb jutunk ahhhoz, hogyan lehetne biztonságosabbá tenni a közlekedést?

A múltkori láttalakámos kolléga, aki teljesen indokolatlaul veszélyeztetett minket, hátsóvillogós-bukós-futárzsákos volt, mi is jól fel vagyunk szerelve. Mi sem szabályosan közlekedtünk egyfelől, mert a stefánia úttestjén, másfelől mert biztosan volt pár piros, ahol jól körülnézve átmentünk.

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
MK - KP

"Az öröklét nem az időben rejlik, hanem az összhang állapotában."

58
Rigor képe

Szerintem pedig a

Szerintem pedig a rendkívül gyakori összefüggések megfigyelésének hála jobban lehet számítani előre, illetve felkészülni a gyakori helyzetre.

Hogy egy másik példát mondjak, pár évig napi rendszerességgel volt szerencsém megfigyelni a bringaúton kutyát sétáltatók/kutyák viselkedését, és végül kb jobban tudtam hogy fog viselkedni a kutya mint a saját gazdája (és ebben nem csak mondjuk a kutya tekintete hanem a gazda viselkedése/megjelenése is segítséget nyújtott).

De ez is olyasmi, minthogy az ember már messziről kiszúrja a forgalomban azt az autót a vezetési stílusa, stb alapján amelyikkel a többihez képest jobban érdemes számolni mint potenciális veszélyforrás. De sztem ezt ha nem is tudatosan, de mindenki érzi aki régóta közlekedik.

59
lujka képe

MOzgásból, viselkedésből

MOzgásból, viselkedésből jobban érezni a tendenciákat, mint ruházatból.

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
MK - KP

"Az öröklét nem az időben rejlik, hanem az összhang állapotában."