Nem szoktam ilyesmit belinkelni, mikor láttam, eléggé sokkolt ez a videó, kábé a számra szorított kézzel néztem végig. Az okosakat kérdezem, akik többet foglalkoztak közlekedéssel, esetleg tanultak ilyesmit, mi lehet a jelenség oka? Számomra a videóból úgy tűnik, mintha sem a szabályokra, sem pedig egymásra nem figyelnének. Ráadásul ahogy láttam, minden esetben az "erősebb" jármű a hibás.












Hmmm, ezek szerint nem
Hmmm, ezek szerint nem láttál még sok videót a kínai (és orosz) közlekedési kultúráról. A "100-zal átzúzok a piroson, tegnap se jött semmi" elég gyakori dolog Oroszországban: http://www.liveleak.com/view?i=3fd_1256999264
Kína meg 15 év alatt lett autóbirodalom, ez mindent megmagyaráz. Ekkora felfestetlen betontengereken legfeljebb traktorral mernék közlekedni. (http://www.liveleak.com/view?i=3fd_1256999264)
Desszertként pedig egy orosz mérnöki csoda: http://www.liveleak.com/view?i=1da_1274552974 Reméljük, a Margit-híd nem ilyen lesz :)
még egy kis orosz
még egy kis orosz döbbenet: http://www.youtube.com/watch?v=psQHKKTeylg
és állítólag ez csak az idei év termése.
5 23nál nagyon
5 23nál nagyon durva.Szerencsétlen gyalogost 5. sávban ütik el,átesik a szembe oldalra, feltápászkodik,majd átfut a szintén nem lassító autók előtt.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
Jók ezek a városi
Jók ezek a városi autópályák. :-(((
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
ez most komoly, hogy így
ez most komoly, hogy így hullámzik a híd? :D vagy csak a szemem káprázik? :D
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)
Ezt
Ezt ismered?
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
igen, hallottam róla. az
igen, hallottam róla. az egyik Fizika könyvben volt benne ez a történet. most már megvan, hogy mi ez (rezonancia), csak a tegnapi túra után már egy kissé félálomban voltam. :D
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)
Na, szerintem ez a mérnöki
Na, szerintem ez a mérnöki csoda, hogy az anyag ilyen sokáig bírja ezt a fajta megterhelést és csak ilyen hosszú idő után adja meg magát.
--------------------------
www.barzongorista.eu
A helyiek elmondása
A helyiek elmondása szerint,annak van elsőbbsége akinek nagyobb járműve van. Zöldben mentünk át zebrán és simán kivasaltak volna a kanyarodó trolival, ha nem állunk meg.
Gondolom gépjárművek számának növekedésével, a kerékpárosok,gyalogosok még jobban szívnak.
De vannak/voltak széles kerékpársávok. ;))
http://picasaweb.google.com/saganbp/PekingXiAn#
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
Ez botrányos! Tényleg nem
Ez botrányos! Tényleg nem figyelnek egymásra. Ami pl. 2:05-nél meg 2:18-nál történik az szemellenzős zombiság. Egy embert csak nem ütök el azért, mert nagyobb járművel vagyok, és nekem lenne elsőbbségem. A videó nézése közben néha olyan érzésem volt mintha majmokat ültettek volna az autókba.
A hvg-ben volt nerég egy
A hvg-ben volt nerég egy cikk erről.Egy kint élő magyar üzletember riportja.A kínaiak egyszerre csak egy dologra tudnak figyelni,ha meg kell osztani a figyelmüket akkor már gondban vannak.Ennél is roszebb a helyzet a nők terén....Csajozni ne menjen senki kínába, de úgy ázsiába sem érdemes.
----------------------------
Ewing ChainOil,Dallas-Texas
DZSUNGEL TÖRVÉNYE!
DZSUNGEL TÖRVÉNYE!
Kínában tényleg nagyon
Kínában tényleg nagyon más a közlekedési kultúra. De azt is vegyük figyelembe, hogy mivel nagyon nagy ország, ezt a videót akkor is össze lehetett volna válogatni, ha kb olyan a közlekedési kultúra, mint Magyarországon.
Rock"n"Roll A városi
Rock"n"Roll
A városi ficsúr
www.Bekebike.hu
Anyám imád utazni,bejárni a világot volt Nepálban,Marrokóban és nem mert vezetni...
Én régen Olaszországban
Én régen Olaszországban béreltem autót, és megrökönyödve láttam hogy miután odaadták egy 1500 km-es puntó kulcsát, kihajtva a reptérről a közlekedés egy nagy káosznak tűnt. Aztán egy nap alatt belerázódtam, és miután megfigyeltem a törvényeit, teljesen elmúlt a parám. Nagyon logikus volt minden, csak nem a hazai megoldóképletet kellett használni hozzá.
Ez pedig egy webkamera gyűjtemény, nyilván bárhol terem érdekesség ez csak idő kérdése. Koppenhágában pl. volt olyan kereszteződés ami egyszerűen nem jól működött, és a nagyon európai dánok is mindig beragadtak, nevetségesen duzzasztva, sőt megállítva a dugót.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Najó, én ezen
Najó, én ezen szétröhögtem magam. :)
Érdekes,én valahogy át
Érdekes,én valahogy át tudom érezni,hogy ők is emberek,akiknek van családja,akit hazavárnak a nap végén.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
én meg inkább sírtam,
én meg inkább sírtam, hogy néhol nagyon nem normálisak az emberek.
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)
India is súlyos eset, de
India is súlyos eset, de legalább itt figyelnek egymásra.
az oroszokról meg inkább beszéljenek a felettem lévő videók... és ezek akkora sík barmok, hogy egy ilyen kis koccért is előveszik a Kalasnyikovot, és képesek megölni egymást... borzasztó, nah. kb. ezért sincs kedvem Oroszországba menni.
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)
Az indiai videóval nem
Az indiai videóval nem tudom, mi a bajod. Teljesen jól működik az a kereszteződés. Nincs dugó, látszik, hogy van szemkontaktus, és az egész olyan, mintha egy hangyabolyt figyelnék: először kaotikus, aztán meglátod benne a rendszert.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
nekem nincs bajom vele. csak
nekem nincs bajom vele. csak így, európai szemmel nézve tűnik olyan kaotikusnak. de ha Kükü olasz példáját követjük, akkor már mindjárt másnak tűnik a helyzet. :-)
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)
igen, teljesen jól
igen, teljesen jól működik az egész.
ebből is látszik, hogy tök hülyeség mindent agyontáblázni, felfesteni, lámpázni, stb., sokkal fontosabb, hogy közlekedők figyeljenek egymásra, és akkor működik a rendszer...
________________________
a kőolaj egyszer úgyis elfogy
Én jártam párszor ott,
Én jártam párszor ott, és mint biciklis (gyalogos) nem szeretném, hogy a gyengébbnek kelljen figyelnie, ha élni akar. És ott ez van. Mi tudtommal itt azt preferáljuk, hogy figyeljen az erősebb. Nem?
igen, figyeljen az erősebb.
igen, figyeljen az erősebb. de a gyengébb se legyen idióta, ha lehet.
egyébként a videóból nekem egyáltalán nem az jött át, hogy a zerősek agresszívek lettek volna.
________________________
a kőolaj egyszer úgyis elfogy
A kínai videóval kb az a
A kínai videóval kb az a baj, hogy úgy közlekednek autóval, mintha még mindig biciklit vezetnének: látszik a felvételen, hogy nem mennek igazán gyorsan (akkor nagyobbat röpülnének a biciklisek), de kb szarnak arra, hogy másfél tonnával esetleg áthajthatnak egy emberen. Meg arra is, hogy autóból nehezebb egy keresztutcába belátni, mint bicajról meg motorról. A közlekedési morál ugyanaz, mint a biciklis korszakban, a járművek viszont hirtelen (az elmúlt 2 évtized gazdasági fellendülésének köszönhetően) nehezebbek és veszélyesebbek lettek.
Az orosz példák azért teljesen mások: ott tényleg városi autópályák vannak, ahol mindenki olyan gyorsan megy, amilyen erős kocsija van.
Oleever videoját
Oleever videoját nézve:
mint ha egy hangyaboyt néznék fölűlről,megy ki merre lát.Amúgy elég furcsa egy autók mászkálnak ott.
Mellesleg mert autóban űl & nehezebben lát ki az nem mentesíti az al-
ól,hogy a kereszteződés előtt lassítson.
azokat a fura autókat
azokat a fura autókat tuk-tuk-oknak hívják. :-)
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)
... és 20 dollárt kérnek
... és 20 dollárt kérnek egy gazdag angol turistától egy napra, de ha ügyes vagy, 4 dollárért a tied.
--------------------------
www.barzongorista.eu
nos, ma megint tanultam
nos, ma megint tanultam valamit. :-)
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)
A felvételeken kivétel
A felvételeken kivétel nélkül mindenki vakegérként hajt be a kereszteződésekbe, akár 2kerekű, akár négy. Egyiken sem láttam a minden kereszteződésnél kötelező "megadják-e az elsőbbségem" lassítást, körülnézést. Mindenki kövérgázzal keresztül, mint az öngyilkosok. Ha mindenki így közlekedne Kínában, sztem már jóval kevesebben lennének, mint vannak. Sztem ez összevágás a teljes elbangulásokból vagy tökrészeg vezetésből, ekkora országban történik elég ilyen hogy összejöjjön 1 ilyen válogatás.
Wad
Egy évek óta Sencsenben
Egy évek óta Sencsenben élő cégvezető meséli:
"A gondolkozásmódjukon kívül a közlekedést [volt a legnehezebb megszoknom], nagyon agresszív. Figyelnem kell magamra, amikor hazamegyek, és otthon vezetek, hogy ne vegyem fel ezt a stílust, mert biztos agyonvernének. Amúgy szeretek itt vezetni, hasonló a KRESZ, mint nálunk, csak senki sem tartja be. Kreatív káosznak szoktam hívni."