Nem szoktam ilyesmit belinkelni, mikor láttam, eléggé sokkolt ez a videó, kábé a számra szorított kézzel néztem végig. Az okosakat kérdezem, akik többet foglalkoztak közlekedéssel, esetleg tanultak ilyesmit, mi lehet a jelenség oka? Számomra a videóból úgy tűnik, mintha sem a szabályokra, sem pedig egymásra nem figyelnének. Ráadásul ahogy láttam, minden esetben az "erősebb" jármű a hibás.

http://auto.indavideo.hu/video/Kinai_keresztezodes

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
pixel képe

Hmmm, ezek szerint nem

Hmmm, ezek szerint nem láttál még sok videót a kínai (és orosz) közlekedési kultúráról. A "100-zal átzúzok a piroson, tegnap se jött semmi" elég gyakori dolog Oroszországban: http://www.liveleak.com/view?i=3fd_1256999264

Kína meg 15 év alatt lett autóbirodalom, ez mindent megmagyaráz. Ekkora felfestetlen betontengereken legfeljebb traktorral mernék közlekedni. (http://www.liveleak.com/view?i=3fd_1256999264)

Desszertként pedig egy orosz mérnöki csoda: http://www.liveleak.com/view?i=1da_1274552974 Reméljük, a Margit-híd nem ilyen lesz :)

2
stp1 képe

még egy kis orosz

még egy kis orosz döbbenet: http://www.youtube.com/watch?v=psQHKKTeylg

és állítólag ez csak az idei év termése.

3
sagan képe

5 23nál nagyon

5 23nál nagyon durva.Szerencsétlen gyalogost 5. sávban ütik el,átesik a szembe oldalra, feltápászkodik,majd átfut a szintén nem lassító autók előtt.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

4
SzCiklon képe

Jók ezek a városi

5
Oleever07 képe

ez most komoly, hogy így

ez most komoly, hogy így hullámzik a híd? :D vagy csak a szemem káprázik? :D
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

7
Oleever07 képe

igen, hallottam róla. az

igen, hallottam róla. az egyik Fizika könyvben volt benne ez a történet. most már megvan, hogy mi ez (rezonancia), csak a tegnapi túra után már egy kissé félálomban voltam. :D
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

8
Kisember képe

Na, szerintem ez a mérnöki

Na, szerintem ez a mérnöki csoda, hogy az anyag ilyen sokáig bírja ezt a fajta megterhelést és csak ilyen hosszú idő után adja meg magát.

--------------------------
www.barzongorista.eu

9
sagan képe

A helyiek elmondása

A helyiek elmondása szerint,annak van elsőbbsége akinek nagyobb járműve van. Zöldben mentünk át zebrán és simán kivasaltak volna a kanyarodó trolival, ha nem állunk meg.
Gondolom gépjárművek számának növekedésével, a kerékpárosok,gyalogosok még jobban szívnak.
De vannak/voltak széles kerékpársávok. ;))
http://picasaweb.google.com/saganbp/PekingXiAn#

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

10
guk képe

Ez botrányos! Tényleg nem

Ez botrányos! Tényleg nem figyelnek egymásra. Ami pl. 2:05-nél meg 2:18-nál történik az szemellenzős zombiság. Egy embert csak nem ütök el azért, mert nagyobb járművel vagyok, és nekem lenne elsőbbségem. A videó nézése közben néha olyan érzésem volt mintha majmokat ültettek volna az autókba.

11
Don Kartács képe

A hvg-ben volt nerég egy

A hvg-ben volt nerég egy cikk erről.Egy kint élő magyar üzletember riportja.A kínaiak egyszerre csak egy dologra tudnak figyelni,ha meg kell osztani a figyelmüket akkor már gondban vannak.Ennél is roszebb a helyzet a nők terén....Csajozni ne menjen senki kínába, de úgy ázsiába sem érdemes.

----------------------------
Ewing ChainOil,Dallas-Texas

12
petrovics képe

DZSUNGEL TÖRVÉNYE!

DZSUNGEL TÖRVÉNYE!

13
pata képe

Kínában tényleg nagyon

Kínában tényleg nagyon más a közlekedési kultúra. De azt is vegyük figyelembe, hogy mivel nagyon nagy ország, ezt a videót akkor is össze lehetett volna válogatni, ha kb olyan a közlekedési kultúra, mint Magyarországon.

14
Bendzsó képe

Rock"n"Roll A városi

Rock"n"Roll
A városi ficsúr

www.Bekebike.hu

Anyám imád utazni,bejárni a világot volt Nepálban,Marrokóban és nem mert vezetni...

15
Kuku képe

Én régen Olaszországban

Én régen Olaszországban béreltem autót, és megrökönyödve láttam hogy miután odaadták egy 1500 km-es puntó kulcsát, kihajtva a reptérről a közlekedés egy nagy káosznak tűnt. Aztán egy nap alatt belerázódtam, és miután megfigyeltem a törvényeit, teljesen elmúlt a parám. Nagyon logikus volt minden, csak nem a hazai megoldóképletet kellett használni hozzá.

Ez pedig egy webkamera gyűjtemény, nyilván bárhol terem érdekesség ez csak idő kérdése. Koppenhágában pl. volt olyan kereszteződés ami egyszerűen nem jól működött, és a nagyon európai dánok is mindig beragadtak, nevetségesen duzzasztva, sőt megállítva a dugót.

--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest

Lépj be a szakszervezetbe

16
H.L. képe

Najó, én ezen

Najó, én ezen szétröhögtem magam. :)

17
sagan képe

Érdekes,én valahogy át

Érdekes,én valahogy át tudom érezni,hogy ők is emberek,akiknek van családja,akit hazavárnak a nap végén.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

18
Oleever07 képe

én meg inkább sírtam,

én meg inkább sírtam, hogy néhol nagyon nem normálisak az emberek.
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

19
Oleever07 képe

India is súlyos eset, de

India is súlyos eset, de legalább itt figyelnek egymásra.
az oroszokról meg inkább beszéljenek a felettem lévő videók... és ezek akkora sík barmok, hogy egy ilyen kis koccért is előveszik a Kalasnyikovot, és képesek megölni egymást... borzasztó, nah. kb. ezért sincs kedvem Oroszországba menni.
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

20
SzCiklon képe

Az indiai videóval nem

Az indiai videóval nem tudom, mi a bajod. Teljesen jól működik az a kereszteződés. Nincs dugó, látszik, hogy van szemkontaktus, és az egész olyan, mintha egy hangyabolyt figyelnék: először kaotikus, aztán meglátod benne a rendszert.

****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!

21
Oleever07 képe

nekem nincs bajom vele. csak

nekem nincs bajom vele. csak így, európai szemmel nézve tűnik olyan kaotikusnak. de ha Kükü olasz példáját követjük, akkor már mindjárt másnak tűnik a helyzet. :-)
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

22
jocek képe

igen, teljesen jól

igen, teljesen jól működik az egész.

ebből is látszik, hogy tök hülyeség mindent agyontáblázni, felfesteni, lámpázni, stb., sokkal fontosabb, hogy közlekedők figyeljenek egymásra, és akkor működik a rendszer...
________________________
a kőolaj egyszer úgyis elfogy

23
Nuvanda képe

Én jártam párszor ott,

Én jártam párszor ott, és mint biciklis (gyalogos) nem szeretném, hogy a gyengébbnek kelljen figyelnie, ha élni akar. És ott ez van. Mi tudtommal itt azt preferáljuk, hogy figyeljen az erősebb. Nem?

24
jocek képe

igen, figyeljen az erősebb.

igen, figyeljen az erősebb. de a gyengébb se legyen idióta, ha lehet.

egyébként a videóból nekem egyáltalán nem az jött át, hogy a zerősek agresszívek lettek volna.
________________________
a kőolaj egyszer úgyis elfogy

25
j_gergo képe

A kínai videóval kb az a

A kínai videóval kb az a baj, hogy úgy közlekednek autóval, mintha még mindig biciklit vezetnének: látszik a felvételen, hogy nem mennek igazán gyorsan (akkor nagyobbat röpülnének a biciklisek), de kb szarnak arra, hogy másfél tonnával esetleg áthajthatnak egy emberen. Meg arra is, hogy autóból nehezebb egy keresztutcába belátni, mint bicajról meg motorról. A közlekedési morál ugyanaz, mint a biciklis korszakban, a járművek viszont hirtelen (az elmúlt 2 évtized gazdasági fellendülésének köszönhetően) nehezebbek és veszélyesebbek lettek.

Az orosz példák azért teljesen mások: ott tényleg városi autópályák vannak, ahol mindenki olyan gyorsan megy, amilyen erős kocsija van.

26
petrovics képe

Oleever videoját

Oleever videoját nézve:
mint ha egy hangyaboyt néznék fölűlről,megy ki merre lát.Amúgy elég furcsa egy autók mászkálnak ott.
Mellesleg mert autóban űl & nehezebben lát ki az nem mentesíti az al-
ól,hogy a kereszteződés előtt lassítson.

27
Oleever07 képe

azokat a fura autókat

azokat a fura autókat tuk-tuk-oknak hívják. :-)
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

28
Kisember képe

... és 20 dollárt kérnek

... és 20 dollárt kérnek egy gazdag angol turistától egy napra, de ha ügyes vagy, 4 dollárért a tied.

--------------------------
www.barzongorista.eu

29
Oleever07 képe

nos, ma megint tanultam

nos, ma megint tanultam valamit. :-)
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

30
Wadmalac képe

A felvételeken kivétel

A felvételeken kivétel nélkül mindenki vakegérként hajt be a kereszteződésekbe, akár 2kerekű, akár négy. Egyiken sem láttam a minden kereszteződésnél kötelező "megadják-e az elsőbbségem" lassítást, körülnézést. Mindenki kövérgázzal keresztül, mint az öngyilkosok. Ha mindenki így közlekedne Kínában, sztem már jóval kevesebben lennének, mint vannak. Sztem ez összevágás a teljes elbangulásokból vagy tökrészeg vezetésből, ekkora országban történik elég ilyen hogy összejöjjön 1 ilyen válogatás.
Wad

31
lord képe

Egy évek óta Sencsenben

Egy évek óta Sencsenben élő cégvezető meséli:

"A gondolkozásmódjukon kívül a közlekedést [volt a legnehezebb megszoknom], nagyon agresszív. Figyelnem kell magamra, amikor hazamegyek, és otthon vezetek, hogy ne vegyem fel ezt a stílust, mert biztos agyonvernének. Amúgy szeretek itt vezetni, hasonló a KRESZ, mint nálunk, csak senki sem tartja be. Kreatív káosznak szoktam hívni."