A SoBi egy decentralizált kerékpárkölcsönző: a biciklin van egy lakategység, egy GPS, és egy apró célszámítógép. A regisztrált felhasználók mobilon futó alkalmazás segítségével megkeresik a legközelebbi lelakatolt kerékpárt, és elviszik, aztán ha készen vannak, lelakatolják. Dokkolóegységre nincs szükség.
New Yorkban fogják kipróbálni ősszel, kíváncsi vagyok, mi lesz belőle.
(linkekért köszönet sinyának)













Hasonló, csak olcsóbb,
Hasonló, csak olcsóbb, mint a Deutsche Bahn renszere. Ott is úgy ér véget a használat, hogy a saját zárjával lelakatolod a bringát, ott, ahol épp vagy. Csak az egy 80 kilós össztelós szörny... a SoBi praktikusabbnak tűnik.
Egy első sárvédő azért
Egy első sárvédő azért elférne még rajta
+ lámpa előre és hátra
+ lámpa előre és hátra :)
Küllőprizma és
Küllőprizma és csengő?
Bár lehet, hogy az ottani Köhém nem kívánja +
egyetértek, röviden a
egyetértek, röviden a bringa típusa és felszereltsége szar.
gondolom a "szubkultura" termelte ki ezt az ötletet arra a false hipotézisre építve h az átlagember is pont ilyen bringát akar használni mindennapos ügyintézésre mint amit ők birtokolnak.
Hasonló már volt talán
Hasonló már volt talán Amszterdamban... vagy máshol, bár akkor még a kulcsot kellet elkérni.
Gond lehet az elektromos rendszer töltése. Az, hogy ha nem jól lakatolják könnyebben ellopják, mint a tárolósat.
A tárolós előnye még, hogy nagyjából lehet tudni hol keresd és számíthatsz rá, hogy ott lesz. Vagy nem.
Persze ha elég van és az eloszlása egyenletes (vagyis a hasznosítás az) akkor biztos ez is jó, meg könnyebben bővíthető, meg kijátszható. Pl. lerakok egyett valahol eldugva a lakhelyem környéként és ha nincs a közelben vagy zárt helyen. Lakatolva van tehát nem fizetek, de más nem tudja elvinni, igy reggel már vihetem is, vagy nem?
No meg akkor azt is érzékeli a rendszer, hogy valamihez kötöttem? mert akkor megint csak valaki bekattintja a zárat, berakja egy fémdobozos teherautóba és találja meg a GPS ahogy akarja.
Beke Dávid
Mikor írni kezdtem, még
Mikor írni kezdtem, még nem láttam a te hozzászólásodat, így született egy bővített +1.
No de legyünk optimisták. :)
Hácc...amennyire én tudom,
Hácc...amennyire én tudom, a hagyományos rendszerek pont azért működnek a visszagyűjtős/újraelosztós módon, mert az ugyanodamenés egy elég általános emberi tulajdonság. Mondjuk kellően nagy bringaszám talán kompenzálhatja, akár azzal a jelenséggel együtt is, hogy estére a készlet szétszóródik a kertvárosokba v ilyes. :P
Ez jó
Ez jó cucc:)
----------------------------
Miféle női vasszívek tapadnak a küllőmágnesem szélére?
Miféle súrlódási együttható erők, melyek fék nélkül hatnak ebben a centrifugális gyorsulásban.....
http://www.callabike-interakt
http://www.callabike-interaktiv.de
csak ezt akárhova leboríthatod. van rajta sarvedo, csomagtarto, miegymas.
a közbringában azért az is jó, hogy karbantartják őket, meg tudod mindig hol keresd a dokkolót.
ezen felül, pl a Bicing, egy tök jól felszerelt kis gép: agyváltó-agydinamó (ami automatikusan bekapcsol szürkületnél), első kosár, stb.
Münchenben láttam
Münchenben láttam tökilyen elvű pótlovat. Mivel sétálva min. 5 percenként láttam 1et, gondolom jó sok van.
Wad
Okosmobil kell hozzá, és
Okosmobil kell hozzá, és az nekem nincs, és nem is szeretnék. Egyébként tetszik.
_________///Hemü\\\__________
\ ...Az én járművem pöccre indul... /