Sikerült eltöltenem idén is 1 hónapot Magdeburgban.
A német kerékpárutak lakot területeken belüli vezetéséről a véleményem nem túl pozitív, szimplán katasztrofális. Mindent a járdán akart(!)ak megoldani.
Hozzáteszem, hogy fentiek leginkább a régi kivitelezéseke igazak. Az újabbaknál a közúton vezetett kerékpársáv a jellemző. Kivéve a talán a turisztikai(!!!) (nem közlekedési!!!!) kerékpáros nyom-vonalakat.

Schönebeck (Elbe) és Grünewalde hídjánál fedeztem fel ezt a gyöngyszemet: "Hogyan érdemes a körforgalmon átvezetni a kerékpárutat?" "SEHOGY SEM!"
(A híd közúti keresztmetszete nem túl nagy. Ellenben szélesek a járdák, itt a kerékpárosforgalom a híd járdáján zajlik, gyalog szinte senkit sem láttam, csak kerékpárral.) A járdáról (kerékpárút-gyalogjárda kombó) az úttestre levezetésre kerül a kerékpáros, egy kerékpársávba, majd ez megszüntetésre kerül. Így a kerékpáros egyértelműen láthatóvá vállik a gépesített járművek vezetői számára. Akik így...

Csendben megjegyezném: Hogy a két ország közlekedési morálja között ég és föld a különbség. Igaz idehaza már a javulás csirái kezdenek szárba szökkenni, igaz lassan. :) De magyaroknak valahogy jobb a helyzet felismerő és megoldó képességük. :D

A turisztikai utak meg valamikor egy külön bejegyzés lesz.

Üdv mindenkinek:

haggyma

Itt kezdődik a levzetés...... így végződik.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
atomboy képe

Wow, felhasznalhatjuk a

Wow, felhasznalhatjuk a kepeket onkormanzyati csetepatera?

atomboy

----
Biciklizes Szegeden

2
haggyma képe

Csak szörnyet ne haljanak,

Csak szörnyet ne haljanak, a rémülettől, hogy ez a jövő. :D

haggyma
------------------
http://budapestbikepolo.com
http://kojo.extra.hu
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

3
sagan képe

Az általam ismert helyeken

Az általam ismert helyeken voltak nagyon jó és hazai szemmel is nagyon rossz megoldások. De az jött le,hogy a bringás szent tehén, ott tekert ahol akart és nagyon vigyázott rá a többi közlekedő.
Egyébként a járdás vackokról tényleg hiányoztak a gyalogosok :)).
itt térköves vacak helyett már remek sáv lett
http://picasaweb.google.hu/saganbp/Frankfurt#5503877483411901330

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

4
j_gergo képe

Németországban ugyanazokat

Németországban ugyanazokat a hibákat követték el, mint nálunk. Naná, onnan másoltuk 10 év késéssel a járdás bringautakat. Ebből látszik, hogy ha holnaptól nem építenének nálunk bringajárdát, akkor is még mennyi ideig élvezhetnénk őket itt-ott. Berlinben is van járdán kanyargó, újságosbódé és padok között szlalomozó bringaút.

5
venyerin képe

"Németországban ... onnan

"Németországban ... onnan másoltuk 10 év késéssel a ..."

Vegyük észre, hogy a világon mindenre, de tényleg mindenre igaz, legfeljebb az a 10 szokott néha 40 lenni.

-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."

6
Icarus képe

Igen, de itt nem a masolas a

Igen, de itt nem a masolas a lenyeg, hanem hogy mit masolunk... ott mar rajottek hogy maskep celszeru csinalni, itt mi meg csak most kezdunk neki es csinalhatnank egybol jol ...
Mi viszont nem tanulunk az o hibajukbol hanem ugyaazt kovetjuk el mint ok es ez a gond..

-----------------------------------------

Nem allok le amig nem lesz egy igazi Crescent Moon-om :-P

7
venyerin képe

Pontosan. Mindössze azt

Pontosan.
Mindössze azt akartam mondani, hogy ez sajna nem bringaút-specifikus.

-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."

8
CsImre képe

Ez az ország nem tuja

Ez az ország nem tuja átlépni a saját árnyékát, és az a fia/lánya, aki mégis meg tudta tenni, az vagy szenvedett és belebetegedett, vagy történelmi személyiség lett. :)

CSI

9
sagan képe

"Azokból a kövekből,

"Azokból a kövekből, melyek utunkba gördülnek, egy kis ügyességgel lépcsőt építhetünk."
Széchenyi István

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

10
Cseya képe

Én te ő, mitiők... Én a

Én te ő, mitiők...

Én a döntéshozókat és a kivitelezőket nem szívesen vonnám egy kalap alá mondjuk az itt tevékenykedő, a témában autodidakta módon kiművelődött CM-es közösséggel.

11
Icarus képe

Bocsanat, akkor kicsit

Bocsanat, akkor kicsit felreerthetoen fogalmaztam:
szoval a kivitelezok es tervezok nem tanulnak masok hibajabol, mi probaljuk ezekre felhivni a figyelmuket tobb kevesebb sikerrel
:-)

-----------------------------------------

Nem allok le amig nem lesz egy igazi Crescent Moon-om :-P

12
CsImre képe

Darmstadtban is a régi

Darmstadtban is a régi megoldások járdásak, az újaknál viszont nagyon szép kerósávos kivitelek vannak. A biciklisek pedig úgy állatkodnak, ahogy akarnak. Megj. Szegeden is messziről látszik, ha a biciklisek német hallgatók... ha olyat látna az újságíró, a kamikazéről alkotott fogalma megváltozna. :)

CSI

13
haggyma képe

Van állítólag egy

Van állítólag egy szabály németeknél: ha csoportosan közlekednek akkor ha az első 10 átmegy a zöld jelzésen akkor a többi 200 is átmehet ha nincs 10 bringánál nagyobb távolság bárhol a sorban.

De tényleg állatkodnak.

haggyma
------------------
http://budapestbikepolo.com
http://picasaweb.google.hu/haggyma03
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

14
petrovics képe

Becsüljük meg,ebbe az

Becsüljük meg,ebbe az országba már ennek is örülni kell!

15
atomboy képe

Loturot, majd, ha az utolso

Loturot, majd, ha az utolso bringagyaszt is felszamoljak...

atomboy

----
Biciklizes Szegeden

16
petrovics képe

FŐ AZ OPTIMIZMUS!

FŐ AZ OPTIMIZMUS!

17
Peta képe

A magyar szabályok szerint

A magyar szabályok szerint körforgalmú csomópontban kerékpársáv nem jelölhető ki. Sztem ez a németeknél is így van.
Mellesleg pár hónapja Lipcsében én is sok régi bringajárdát láttam, meg sok újdonságot is. Mindig a kor követelményeinek megfelelően építkeztek.

18
atomboy képe

Nem is kell bevezetni, a

Nem is kell bevezetni, a korforgalom elott kell megszuntetni, es FIFO elven beengedni a korforgalomba. Ahogy a kepet nezem, pont az, amit javasoltunk a szegedi onkormanyzatnak.

Es igen, a helyi alpolgarmester gyakran hivatkozott kulfoldi peldakra, miert gyaszokat epiti. Nem akarta megerteni, hogy azok 20-30 eve epultek, a nyugatiak se tamogatjak mar. De o a szemenek hisz... Meg kene nezni Brusszel kerekparos infrastrukturajat, ugy hallottam, hogy ott egy deka jardazos resz sincs. Ha ez igaz, akkor azt kell peldakent kiemelni.

atomboy

----
Biciklizes Szegeden

19
venyerin képe

Veszprémben van egy

Veszprémben van egy "kreatív "megoldás" erre, az Almádi úti körforgalomban szépen körbe-körbe megcsinálták a térköves bringautacskákat, még középre is, egészen megdöbbentő látvány...

-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."

20
haggyma képe

Fotót! Légy szi', légy

Fotót! Légy szi', légy szi'...

haggyma
------------------
http://budapestbikepolo.com
http://picasaweb.google.hu/haggyma03
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

21
venyerin képe

Saját sajna nincs, de pl.

Saját sajna nincs, de pl. ezen már látszik valami:

http://www.panoramio.com/photo/11136757

-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."

22
haggyma képe

Köszi. Igen ezek agyrémek.

Köszi.
Igen ezek agyrémek. :(

haggyma
------------------
http://budapestbikepolo.com
http://picasaweb.google.hu/haggyma03
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

23
er13a18 képe

sztem nem legalábbis a

sztem nem
legalábbis a Brémai példa ezt cáfolja

24
haggyma képe

Dánoknál van

Dánoknál van körforgalomban keró sáv itt, és itt. Azt hiszem EU tag. ;D

A fent említett körforgalom előtt az átvezetés van jól megoldva.

haggyma
------------------
http://budapestbikepolo.com
http://picasaweb.google.hu/haggyma03
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

25
atomboy képe

Egy dan