Alig egy éve még hatalmas felhördülést keltett, ha valaki kiejtette a száján a dugódij szót. Annak bevezetéséről szinte még gondolkodni sem lehetett... Na jó ez igy nem igaz, mert már 2006-ban döntenie kellett volna a városvezetésnek a levegővédelmi programról, de épp mással volt elfoglalva

Magyarországi, pontosabban egy Budapestet vizsgáló tanulmány már 1999-ben is készült, de hogy mikor is vált nyilvánossá pontosan nem tudom, mert "A vizsgálati eredményeket a kérdéskör társadalmi, politikai érzékenységére való tekintettel késleltetve jelentetjük meg, amikor a gondolat más európai nagyvárosokban megvalósítás előtt áll (pl. London, Róma)". Nem is baj, én biztos nem büszkélkednék egy 22 oldalas dokumentummal, ami 92-94-es adatokkal kalkulál, 95-ös jegyárakkal (25FT, te jó ég még kimondani is fura) számol, szóval lehet a 99 már a megjelenés dátuma, nem tudom, de az új tanulmányok (egymás után 2, hogy miért azt ki tudja ) már valahol 250 oldal körül mozognak. A legújabb tanulmány állítólag fent van a budapest.hu hunlapon, de én ott csak a nőkről találtam tanulmányt, de azt már láttam.
A 2008-ban iródott beszámolók szerint 2010 a bevezetés várható dátuma, de 2009-ben már óvatosabbak voltak: 3 évet jósoltak még dijmentesen, azért, csak a biztonság kedvéért bizonyára, a tanulmányokat 2020-ig történő megvalósításra kérték, de lehet csak azért mert egy szép szám.

Idén már csak annyit lehetett hallani, hogy a megvalósítási tanulmányokat elvégezték de a feladat a következő vezetésre vár. Ez már nem érdekelt szinte senkit, ahogy attól sem háborodtak fel a választók, hogy két párt programjában is szerepel a dugódij bevezetése. Nem találta senki lejárató kártyának és nem láttam, hogy komolyabban felkapták volna a témát a blogok sem. Már annyira nem érdekes a dolog, hogy hiába írták meg pár online oldalon, amit már egyébkánt 2009-ben is megírtak : 2013 január 1-től vezetnék be a dugódíjat.

Amit elfelejtettek mondani és ez nekem kicsit fáj, hogy a vezetés nem önszántából, a környezetvédelem elkötelezettjeként rendel be évenként egy tanulmányt a témáról, mert a város kötelezve van arra, hogy 2013-ra bevezesse a behajtási díjat.
-------------------------------------------------

A kampány során csak a jobbik nem támogatta a dugódíjat, mert szerinte pozitív ösztönzőkkel kell átcsábítani az "autósokat" nyilván ebből csak az autósokat használta a jobbik, a pozítiv ösztönző kifejezés már tőlem származik. Kár, hogy ez nem működött eddig sehol.
Tarlós annó még fontos befektetésnek titulálta az élhető város fejlesztéseket.... Aztán csend lett, aztán Vitézy, akinek eddigi megszólalása nem nagyon érdekeltek azt mondja (amit pár újságíró is próbál mondani, ha véletlen kommunikálni kell valami oknál fogva a témát), hogy csak akkor lehet a behajtási díjat bevezetni, ha a tömegközlekedés megfelelő lesz, mert anélkül.... Itt jönnek az érzelmes meg a realisztikusnak látszó érvek, mindenki keresse ki neki mi tetszik.

Nade megint téma lett ez a dugódíjasdi. A már kétszer elkészült tervek elkészítését az LMP-re bizták...

Aztán megint előbukkant a metróhoz kötödő dugódíj téma, persze most is csak halkan, ha már korom mentes konferencia nálunk ugye

Most már engem csak egy dolog foglalkoztat? Miért nincs átnevelés. Ez a szörnyű szó szörnyű dolgot takar, tudom. De jobb szót nem tudok, érzelmi hatása rám pedig nincs. Szóval miért is nem kommunikálja a város, vagyz az ország, vagy egy kerület, a környezetvédelem fontosságát, ha szerinte fontos. Miért nincs szó arról, miért is jó az új főutca, vagy legalábbis mi volt az elképzelés, mi a cél (és mondjuk mit mondanak a tanulmányok...) De nem erről szó sincs. Csak szép. Lesz majd dugódíj, mert muszáj. 2013 helyett talán később, de az alagút meszelését nem húzhatják a végtelenségig.... De arról nem mond senki, ennek mi a célja, mennyibe kerül, és mennyi pénzt hoz....
Arról sem beszél senki, hogy arra nincs pénz, hogy előbb legyen mesebeli bkv és utána dugódíj. Arról meg végképp nem beszél senki, hogy bizony nem csak bkv, meg autó van a világon.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
2
lord képe

a tanulmányokat 2020-ig

a tanulmányokat 2020-ig történő megvalósításra kérték, de lehet csak azért mert egy szép szám

vagy mert Budapesti Közlekedésfejlesztési Tervezet is addig szól
vagy mert EU irányelv szerint addig kell 20 százalékkal csökkenteni a rosszat és ugyanannyival növelni a jót
vagy mert minden mindennel összefügg ;)

3
beked képe

jaja ezt kerestem, de

jaja ezt kerestem, de zavart, hogy a keresővel nem dobta ki, meg nem volt nekem egyértelmüen elérhető (és minden oldal, ami irt tipikusan csak a budapest.hu-t adt meg.

A tanulmányok tök jó, meg a civil bevonás is biztos nagyon jó, csak miért nem mondta eddig senki, hogy 2013-ra be kell vezetni a dugódíjat, (azt már meg se kérdezem, hogy miért kampányproganda), vagy ha nem akkor miért mondja valaki. De ha mégis, akkor pl. az MK aki részt vett az egyeztetésen miért nem jelezte mindezt amikor, jó sokszor az oldalon a kérdés felmerült... csak ennyi. a csalódottságom van benne az írásomban.

Beke Dávid

4
beked képe

nem szeretem az

nem szeretem az összeesküvés elméleteket, de azért kiváncsi leszek a metrót a végén meddig húzzák (bár ehhez jó lenne tudni mennyire erős a kötelezettségválalásunk dugódíjügyben) és vajon ezt a, lényegében egész Budapest életét megváltoztató rendszert miért is adta a főpolgármester az LMP kezébe? Ez a ha már valami "jót" is kell csinálni, azt is igyekezzünk szarul mentalítás elég lehangoló (most nem azt mondom, hogy bármelyik párt képtelen lenne - bármire is - csak az eddig eljárás valahogy nem tetszik....

Beke Dávid

5
peet képe

a dugódíjat az kapja, aki

a dugódíjat az kapja, aki a legjobban dug? :)
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi

6
blajo képe

A befolyt osszeget aranyosan

A befolyt osszeget aranyosan szetosztjak. :)

7
Pontagy képe

ja, a Gubacsi út pl.

ja, a Gubacsi út pl. egészen jó "versenypálya" lenne :)