Cenzúrázatlan vélemény pár apróságnak tűnő dologról a Kiskörúttal kapcsolatban.
Menjen a sunyiba, aki
- a Vámház krt.-n a piktogramokat felszedte, és tartós útburkolati jelként újra odarakta, terepralizássá változtatva a biciklizést
- a Múzeum krt. Astoria és a Kálvin tér felőli végén a piktogramokat a kanyarodósáv jobb szélére!! tette -- semmit nem értett meg abból, hogyan működik a fonódás. Ember! (ha olvasod) Ott, azokon a rövid szakaszokon éppen azért nincs kerékpársáv, mert nem fér el egymás mellett autós és biciklis! A fonódás "kikényszerítése" éppen azért szükséges, hogy ne történhessen olyan baleset, hogy jobbra kanyarodó autós egyenest menő biciklist kaszál el. A jobbra helyezett piktogramok -- ha van egyáltalán tanító hatása ezeknek a jeleknek -- azt sugallják, hogy a kerékpáros egy alacsanyabb rendű életforma, akinek még egy kanyarodósávban sincs helye, a szélén kell settenkednie, hadd legyen 0cm oldaltávolsággal megelőzhető (és gondolom, ha egyenest megy tovább mégis, akkor hadd rajta legyen a felelősség, h. a kanyarodó autós elé ment). Hát nem! Tessék elmenni a Vámház krt.-re, ott még jó helyen van a cucc. Egyetlen mentségül az szolgálhat, hogy ezek a centiméter vastag jelek annyira ráznak, hogy jó érzésű kerékpáros kikerüli őket. Így pedig a kanyarodósáv közepére kerül, ami pont az ideális helyzet.
Frissítés (okt. 16.): Az Astoriánál eltávolították a jeleket! Köszönjük!
A Kálvinon még ott vannak, de megjelentek (vagy eddig is ott voltak) a kanyarodósáv közepén, a keréknyomok közötti részen kis biciklis piktogramok, előre mutató nyíllal. Ezek jó helyen vannak :) A kereszteződésben pedig nem zavaró az a két őrmesteres elhelyezkedése, ott igazából már nem számít, a folytatás kerékpársáv.
Glória annak, aki
- a Vámház krt.-n a piacnál szinkronba tette az autós és a biciklis lámpát (idegőrlő volt látni korábban, hogy az autósoknak már zöld, a bicikliseknek meg még nem!)
- kitalálta ezeket a kisebb piktogramokat(ezeket legalább ki lehet kerülni a sávból kilógás nélkül is).
Köszönöm a figyelmet.












"semmit nem értett meg
"semmit nem értett meg abból, hogyan működik a fonódás."
Kb. szóról szóra ez jutott eszenbe tegnap! Illetve hogy nem érti, mire valók a piktók.
Pont azt a nyomvonalat kéne jelölnie, ahol a bringás a jobb szélt elhagyja, és nem is csak középre, de inkább bal szélre sorol!
Glória annak, aki szinkronba tette a zöldidők elejét - csak sunyi annak, aki cserébe rövidebbre vette néhol a végét! (Nem tudom, konkrétan ott-e, de van, ahol minden ok nélkül kicsit hamarabb pirosodik a bringás lámpa.
És persze sunyiba az, aki nem volt képes 2-3 piktóval (+ előretolt felállóval) hivatalosan kijelölni a szabályos, Szabadság hídi átkelési útvonalat! Járdáztassuk csak a népet!
Sunyiba a taxisok és turistabuszok, akik a Kálvin előtt gyakran nem csak a szélső, de a második sávot is simán teleparkolják. (És sunyi annak, aki tervezéskor nem mérlegelt ilyesfajta szükségletet. Meg annak, aki megtűri a folyamatos szabálytalankodást)
A glóriák nagy részét már kiosztottam újkorában. :-)
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
Ja, Glória a Fővám tér
Ja, Glória a Fővám tér új gyalogos felületeiért! Igen jók lettek!
(Bár középen pár helyről hiányolok kandelábert - a szökőkút közel sem egyenlő közvilágítás!)
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
Hú, de megnézném már. Mi
Hú, de megnézném már. Mi is volt ott előtte?
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Úgy rémlik, elhanyagolt
Úgy rémlik, elhanyagolt zöld placc meg murva, meg... nem is tudom. Kép valakinél?
Most mondjuk zöld placc nincs sok, de fák igen. Köztük játszótér, szökőkutak és gyalogos-/rendezvénytér.
Meg az emlékoszlop, kb. ott, mint korábban.
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
Közben megjött az eszem,
Közben megjött az eszem, és megnéztem googleearth-ön- Hát persze, hogy parkoló
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Nagyonrégen
Nagyonrégen benzinkút.
http://hamster.blog.hu/2010/10/11/fovam_ter_reloaded#comments
bonnie
Hozzátenném: Sajnos a
Hozzátenném:
Sajnos a Kiskőrúton 2 esetből egyszer kénytelen vagyok a villamossínen menni, mert vagy rááll valami a sávra, vagy olyan közel állnak hozzá hogy az ajtóveszély miatt inkább nem megyek rajta.
Szóval ha minden itt említett akadályt lekűzdöttem akkor jön ez. És előzni sem nagyon lehet rajta (biciklist).
Ami meg a Kálvin teret illeti, remélem lesz a bringáknak egy szép feltűnő színű telesáv a kereszteződésben hasonlóan a koppenhágai megoldásokhoz. Ez az Asztóriára is érvényes..
Szia Andrej, visszatértél?
Szia Andrej, visszatértél? :)
+1 :-)
+1 :-)
Sziasztok Régi Arcok
Sziasztok Régi Arcok :)
Sajna krónikus időhiányban szenvedek. Biciklizés helyett többnyire gyalogolok és a közeli boltba megyek. Csak benéztem :)
eddig jól sikerült :)
eddig jól sikerült :)
Mennyivel másképp festene,
Mennyivel másképp festene, ha azt írtad volna, hogy autózás helyett gyalogolsz..
+sok Továbbá menjen a
+sok
Továbbá menjen a sunyiba az is, aki úgy intézte, hogy még véletlenül se a csatornalefolyó felé lejtsen a terep...
bonnie
ja, ez tényleg annyira
ja, ez tényleg annyira gáz, hogy ha esik budapesten egy pár csepp eső, az rögtön a kiskörúti biciklisávban köt ki, és ott hullámzik fel s alá...
az út átvételekor nem volt egy műszaki ellenőr, aki ezt észrevette volna?
________________________
a kőolaj egyszer úgyis elfogy
Ha gondoljatok, tegyetek be
Ha gondoljatok, tegyetek be a fonodasos reszre a videomat: http://www.youtube.com/watch?v=FypwppQY1FI#t=0m40s
A kis kepen lehet latni, hogy gond nelkul mukodik a fonodas...
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Szabadság híd Pest felől
Szabadság híd Pest felől életveszély! 3 alkalomból 2szer leanyáznak, ha szabályosan felhajtok a hídra, a maradék egyben, le is szorítanak :( Olyan jó volt az a gerilla bicikli pikto! :) Szívesen visszaraknám! Lehet tudni, kit keressek ezügyben?
Pogesz
Szerencsere lampa van a
Szerencsere lampa van a vegenel, ilyenkor kulturaltan kozolni szoktam veluk hogy ok a jardara mutogatnak es jardan kozlekedni nem illik.
De ilyen ritkan szokott lenni mert egyebkent a sav szelen megyek annyira amennyire tudok, ugy meg picit rahajtva a villamossin savjara konnyen kerulheto vagyok.
-----------------------------------------
Icarus aka Kockandur
Nem allok le amig nem lesz egy igazi Crescent Moon-om :-P
Szerintem Rejtő Jenő
Szerintem Rejtő Jenő regényhősök voltak. :))
--------------------------
www.barzongorista.eu
Tudok segíteni :) Írj
Tudok segíteni :)
Írj privátban.
_________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
Nekem úgy rémlik, hogy a
Nekem úgy rémlik, hogy a Kálvinon az csak régen volt kizárólag kanyarodó sáv, most már abból is lehet egyenesen menni a Lónyi irányába, de mindjárt indok haza, és meglesem magamnak még egyszer.
igy van, a szelso sav az
igy van, a szelso sav az egyenesen es jobbra
Igen, de csak bringával!
Igen, de csak bringával! Autóval a 2. sáv az egyenesen menő, a szélső csak kanyarodó. Épp ezért lenne fontos, hogy e két irány "közé" keveredjen az egyenesen haladó bringás! (Tehát a szélső sáv bal felére)Na ezt ba...ltázták el nagyon a piktózással.
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
ma akartam ezekről
ma akartam ezekről írni:
menjen a sunyiba az:
Aki szabálytalanul áll, várakozik, rakodik a kerékpársávon. Gondoltam arra, de ez nem biztos, hogy a legjobb ötlet, de poénos, lehetne szervezni kerékpáros kirakodást a kiskörúton. Pár kerékpáros leparkol a szélső forgalmi sávban, ott ahol csak várakozni tilos, és egymásnak dolgokat ad át, a kocsik meg kerülgetik őket (kár hogy anyázás, baleset, ellenszenv lenne belőle, és a delikvensek sem értenék a dolgot)
Az a sok gyalogos, akik a piroson átnézés nélkül kelnek át a csarnoknál. Én is megyek piroson, de legalább nézek előtte.
Annak a qrva autósnak, aki bejött ma mellém a sávomba. Mi a f@szért nem tudja megvárni, amíg elmegyek onnan. Kerékpár mellett még mindig 1,5 méter oldaltávot kell tartani...
Glória:
Nekem még nem volt bajon a hídon, mindig szépen kerültek, aztán meg én őket... (bár akár mögöttem is mehetne, mert én előbb érek a lámpához.)
Az Astoria-Kálvin
Az Astoria-Kálvin távolságban átlag 3-4 autó áll a bringasávon... valamelyik nap láttam azonban egy pozitív példát is: talán postás autó volt, ami a szélső sávban állt meg, így a bringasávot szabadon hagyta. Sztem ez követendő lenne (ha már muszáj megállni az úton), hisz tök feleslegesen húzódnak le a bringasávra, akkor sem fér el 2 autó mellettük, így viszont legalább mi haladhatunk.
Azert az sem jo, ha sav
Azert az sem jo, ha sav mellett all.
- jobb oldalon szall ki valaki
- a postas a sajat jarmuve takarasaban lep a savra
- aruszallitoknal gyakran jobb oldali toloajtorol pakolnak ki, ekkor kb olyan, mintha savon parkolnak
A gond meg lenne oldva, ha valahol ki lenne jelolve rakodoknak, es kezikocsival szallitanak az uzlethez. Szzegeden a hasonlo nevu teren (Kalvin) uzletsora annyi panaszt kaptak a savon parkolok miatt, hogy egyszeruen megkertek a szallitokat, kezikocsival hozzak az arukat. Es nem a fuvarzok nem ellenkeztek.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Az utolsó mondatot fejtsd
Az utolsó mondatot fejtsd ki bővebben légyszi, mert a két nem miatt nem értem. Pedig érdekelne, sokat morfondírozok az áruszállítók nehéz sorsán, miközben kerülöm őket a bringasávban.
Jobb oldalon száll ki valaki: egyetértek, ha autó van ajtónyitásnyi távolságra, sajnos lassítani kell. Pont tegnap volt ilyen kalandom, csak azért nem ajtóztak meg, mert mindig óvatos vagyok.
Viszont a postás, aki van olyan jófej, hogy nem áll rá a bringasávra, ráugrani se fog az autója takarásából. Észrevette, hogy ott van, azért nem állt rá.
Ha meg áruszállítóból (vagy mögüle) lép ki egy ember 100 kiló cuccal, én le szoktam lassítani, és intek, hogy menjen. Mondjuk én nagypapásan rakom. Ha sietek, belülről kerülöm.
A híd és a sáv: A sávon
A híd és a sáv: A sávon nekem nem okoz gondot, hogy kikerüljem a rajta parkolókat. Legalább demonstrálom a többi szerencsétlennek, hogy ha a biciklisávban tudnék menni, azaz a kollégáik nem parkolnának rá, akkor talán ők is neki tudnák nyomni a gázt, ahogy szeretik. Ilyen direkt demonstrációval tán még az ő agyukban is világosság gyúl és ők fognak tüntetni a nagykörúti kerósávért. Egyébként meg pakolni kell, vagy üres lesz a bolt. Ha hajnalban csinálnák, remek lenne, de nem vagyok logisztikus. A nagy fekete autók meg biztos jöttek Pelikán elvtársért. A hídon vagy nem anyáznak, vagy én vagyok már totál süket ezekre
Ja, és "Yo, peace a rokkernyugdíjas Zsóka néninek,
és két aranyos unokájának.
Yo, peace a szomszéd Józsinak, akit négy éve leszázalékoltak,
nyugdíja 48.600 pótlékokkal.
És háború a közösköltség-viselőnek,
és a Tótéknak, akik a szemetesvödrömet lökdösték!"
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Általában nekem se okoz
Általában nekem se okoz gondot, de
1) van, aki azért megy ott, mert neki gondot okozna, és azt reméli, hogy itt nem lesz rá szükség
2) volt már, hogy polgártárs hátulról rámdudált, aztán mikor utolértem és az okát firtattam, még veréssel is fenyegetett
Szóval nem szül jó vért. Azért van ott, hogy tekerjenek rajta, nem pedig szűkösen felfestett parkolósávnak.
Az is menjen a sunyiba, aki
Az is menjen a sunyiba, aki a Pest felől a hídhoz érkező sávot felvezette a járdára, ezzel külön veszélyeztetve azt a biciklist, aki szabályosan, az úttesten akar a hídon áttekerni. Tojok rá, hogy a járdán észak, illetve dél felé folytatódik valami macskaköves gyász, azért az egyenesen haladókat ne vegyék már rá a járdázásra a hülye csíkjukkal.
Glória azoknak, akik küzdöttek az egész sávért, akik megengedték, hogy ilyen legyen, akik megcsinálták, satöbbi. Mert azért tök jó, hogy van.
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A magányos bicajos
Az a záróvonal ott a híd
Az a záróvonal ott a híd előtt jó alaposan meg van szaggatva, ergo szabályosan be lehet sorolni a híd előtt a hídra vezető sávba.
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi
Kár, hogy nem te jössz ott
Kár, hogy nem te jössz ott autóval a hátam mögött :))
Sajna mégis készpénznek veszik, hogy a sávban kéne tobábbmennem, hiába indexelek balfele vadul, hogyaszongya nekem és a feleségemnek egy nő, aki a lányom lehetett volna: takarodjatok csak vissza a sávotokba, fiatalok!!!
Biztos volna olyan felfestési megoldás (kígyónyelv szerű kettéágazás, vagy ilyesmi) ami egyértelművé teszi, hogy itt két irányba lehet menni, ezáltal elősegítve a besorolást, és csökkentve a balesetveszélyt. UFF
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A magányos bicajos
Valóban kár. Én úgy
Valóban kár. Én úgy szoktam, hogy hátranézek, és ha látom, hogy
- nem gyorsít,
- van mögöttem egy autónyi hely,
akkor kilököm a kezem és megyek sávot foglalni. Mondhat bármit.
Ha a fentiek nem teljesülnek, még mindig ott van backupnak a járda.
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi
szabadalmaztatott
szabadalmaztatott módszerem:
1: Ha az autó holtterébe érek, indexelek
az autó nem lát nem fékez, nem esik pánikba, elmegy mellettem
2: mihelyst elhaladt a jóember hátsó fele, azonnal balra. A mögötte lévő autó ekkor van a lehető legtávolabb, ráadásul látta az indexelésemet, és bőven van ideje, hogy felfogja, mi fog történni, de ha rosszul mértem fel, hogy látott -e, reflexideje meghaladja a 3-5 másodpercet vagy szimplán paraszt, akkor sem tud elütni
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
kösz, ez tényleg
kösz, ez tényleg jó.
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi
Jaja. Én a hátsó felét
Jaja. Én a hátsó felét nem is várom meg, hogy elhaladjon, gyakorlatilag ráhúzom a kormányt a kocsi végére, ott már sávon belül vagyok a legtöbb esetben. (Azért még hátra szoktam sandítani, hogy be tudok-e húzódni rendesebben.)
Estem már így át autón,h
Estem már így át autón,h ráhúztam a seggére, kis fejemben átgondolva,h ezzel a sebességgel és az ő alapsebességével centikkel megyek mögé. Csak a drágám fékezett egy szabálytalan gyalog miatt...
Hadd ne kelljen ecsetelnem,h milyen viccesen éreztem magam...
+1 Ilyen, amit írsz, még
+1
Ilyen, amit írsz, még nem volt (mondjuk igen ritkán járok arra), de mindig kicsit illegálnak érzem, hogy nem megyek fel a járdára. Ami - hogy is mondjam - felemás érzés. Mert közben jól tudom, hogy a járda lenne az illegál.
Nem kell velük törődni,
Nem kell velük törődni, ahol szaggatott a vonal és beférek, átmegyek abba a sávba. Vagy legrosszabb esetben elmegyek a járda felé a hídfőig és amikor ott gyalog/bringa zöld, akkor útra le, egyből jobbra át és fel a hídra.
Teljesen félreértetek, nem
Teljesen félreértetek, nem az itt a kérdés, hogy egy hardcore várpsi bringás be tud-e partizánkodni, és hogyan. Hanem az, hogy egy felfestésnek szerintem úgy kell kinéznie, hogy mind az autós, mind a biciklis számára nyilvánvaló legyen, hogy az a biciklis, aki a hídon megy tovább, annak a sáv megszűnik, és be kell soroljon, aki meg észak, illetve dél felé menne tovább a gyászon, az ugorjon fel a járdára. Ezt közlekedési táblán is jelezni kéne. Autók esetében így szokták csinálni.
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A magányos bicajos
Teljesen jól beszéltek, +1
Teljesen jól beszéltek, +1 mindre.
_________________
Csupa erő, csupa izom! Minden reggel biciklizom...
A Kiskörútra azért sem
A Kiskörútra azért sem árt minél több figyelmet fordítani, mert talán nem tudja mindenki, hogy még egyáltalán nem zárult le a kerékpársáv felfestése miatti hiszti. Azok az üzlettulajdonosok (állítólag helyi lakosok), akik "sírnak" a parkolóhelyek elvesztése miatt pert indítottak a Fővárosi Önkormányzat ellen. A perben azt követelik a bíróságtól, hogy állítsa vissza a parkolóhelyek jelentős részét. Ebben az ügyben a kerületi önkormányzatnál is lobbiznak. Arra hivatkoznak, hogy meg lehetne valósítani egy parkolósáv, kerékpársáv, forgalmi sáv, villamossín (ebben a sorrendben) modellt. Szerintük erre épp elég széles mind a Múzeum, mind pedig a Vámház körút. Rendszeresen arra közlekedve ez iránt őszinte kételyeim vannak. Arról sem kéne megfeledkezni, hogy a bringasávot legalább egy-másfél méterre kéne elhelyezni a parkoló autóktól az ajtónyitás veszélye miatt.
Jól értem, hogy eggyel
Jól értem, hogy eggyel kevesebb forgalmi sáv lenne? Mert azt én speciel nem bánnám. Az Alkotmány utcában (gondolom máshol is, én ott járok gyakrabban) teljesen jól működik a parkolósáv-bicilisáv-autósáv modell. (Szemben az Anrássy úti bringasáv-parkolósáv-autók gyásszal.)
Érdekes. A Múzeum
Érdekes.
A Múzeum körúton az úttest átszabható ilyenre, és eggyel kevesebb sáv lenne. Ezt a főváros nem akarja, az Üllői-Bajcsy tengelyre hivatkozva. A biztonságos ajtótávolság megoldása is kérdéses lenne.
Vagy (és a Vámházon csak ez jöhet szóba!) a járdából akarnak maguknak egy teljes parkolósávnyit. Ez egyrészt nyilvánvalóan elfogadhatatlan, másrészt megint teljesen át kéne építeni mindent. (szegélyek, oszlopok, fák...)
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
Egyébként azokon a
Egyébként azokon a helyeken ahol a fák miatt nem lehet kiépíteni rendes szélességű bringasávot, ott két legyet lehetne ütni egy csapással, ha a koppenhága módszert alkalmaznák. hiszen kiemeléssel megvolna az elválasztás, és lehetne nyerni fél-egy métert, ha a megemelt sáv pont a fák tövében menne.
Az eredeti tervek szerint a
Az eredeti tervek szerint a Vámház krt.-n mindkét irányban parkolósáv volt/lett volna, és már ezt figyelembe véve épült ki egy csatorna az egyik szakaszon. Aztán ezt gyakorlatilag ki kellett dobni (ki kellett váltani) az új (szélesjárdás-kerékpársávos) szegély miatt. Szóval lakók meg ötletek ide vagy oda, nem hiszem, hogy hajlandóak lennének szegélymódosításra megint :)
Azok a gyalogok is menjenek
Azok a gyalogok is menjenek a sunyiba, akik a piac előtt átfutkosnak a pirosban. Tegnap egy kisk****g ügyesen fellökött így egy előttem haladó keróst.
A hídon járdán menés meg sajnos szükséges, mert az aszfalt kegyetlenül ráz és keskeny a sáv.
A hídon a járdán menés
A hídon a járdán menés tilos, a sáv keskeny ugyan, de a sín úgy van kialakítva, hogy az autók tudnak rendesen kerülni, a rázós aszfalt nem lehet kifogás a járdázásra. Semmi szükség nincs ott a járdán menésre. (Többnyire máshol sem)
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A magányos bicajos
Viszont van egy záróvonal.
Viszont van egy záróvonal. Véleményem szerint tök feleslegesen, valószínűleg a BKV lobbizta ki, hogy ha az autóvezető belehajt a villamosba, ne kelljen jogászkodni.
Persze napközben bármelyik irányban utoléred, aki megelőzött a záróvonalon, és ő tart fel téged, de éjszaka nyugodtan előzhetné az autóvezető a bringavezetőt. Csak így szabályosan nem teheti meg.
Egyaltalan nem szukseges
Egyaltalan nem szukseges szerintem. Mindig az aszfalton mentem es sosem figyeltem meg hogy nagyon razott volna. A sav egyebkent pont eleg szeles hozza hogy ha a szelen mesz akkor le tudjanak elozni es betudjanak allni a pirosba turelmetlenseguk jutalmakent :-D
-----------------------------------------
Icarus aka Kockandur
Nem allok le amig nem lesz egy igazi Crescent Moon-om :-P
Montival lehet nem, de engem
Montival lehet nem, de engem a 21-es 9barra fújt szingóval igen is ráz. Ez zavar a Mo-i kerékpáros infrában, hogy mindig montiban gondolkodnak. Már a kerósáv felfestése is kirázza az agyam...
Na igy mar ertheto, ez volt
Na igy mar ertheto, ez volt a masik tippem :-D Akkor neked elnezzuk (legalabbis en) a jardazast ha azt kulturaltan es lassan teszed ;-)
-----------------------------------------
Icarus aka Kockandur
Nem allok le amig nem lesz egy igazi Crescent Moon-om :-P
ha a kérdés az, hogy ráz
ha a kérdés az, hogy ráz a bicaj, vagy gyalogok között 5 km/h-val kell menni, akkor feltétetik a kérdés: mi értelme Budapesten mással menni, mint montival? Persze lehetnek útvonalak, ahol repeszthetsz kényelmesen, de én egy kezemen meg tudom számolni az utakat, ahol nincs se kátyú, sem más "rázás"
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Jaja. Tavasszal ültem át
Jaja. Tavasszal ültem át jó kis montimról lomisoktól vett trekking-tanyabájk hibridre. 28 colos kerék, kb. 4 barra fújt gumik. Nem vadiúj viakolor kicsit kemény nyereggel leamortizálja a fenekem, ha 10 kiló fölött van a hátizsákom.
Mondjuk csomagtartótáska megoldaná a problémát, de nem működik. (Majd talán nyitok is egy blogot, hátha valakinek van ötlete, hogy működjön. Röviden annyi, hogy beleakad a sarkam.)
Nekem is beleakadt
Nekem is beleakadt (trekkingem van). A csomagtartót feljebb tettem (több lyuk van azon a helyen, ahol a vázhoz lehet rögzíteni, a hátsó agynál). Meg kicsit a dőlésszögön is lehet variálni, azt meg ahol a nyeregcsőhöz csavarozod. Illetve ha nem fix helyre passzoló a táska, akkor hátra kell tolni, amennyire lehet, de gondolom ezt próbáltad.
Igazából erre a bringára
Igazából erre a bringára még fel se próbáltam. Ennek kicsit nagyobb a váza, lehet, hogy ne is akad. Ha igen, akkor az a baj, hogy nem egy high-tech csomagtartó van rajta, nem fogom tudni följebb tenni. Viszont a montin mindenképp kipróbálom, mert jó tippnek tűnik, csak magamtól nem jutott eszembe.
én meg 1 kezemen meg tudom
én meg 1 kezemen meg tudom számolni az utakat, ahol gondot okoz a burkolat. pedig nem montival rakom.
a kátyút ki kell kerülni.
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi
Ez autókra áttéve olyan,
Ez autókra áttéve olyan, mintha a városban csak traktorral tudnál közlekedni, ami azért abszurd.
Azért hidd el nekem,
Azért hidd el nekem, vagyunk egy páran, akik 10 bar-ra fújt gumival közlekedünk az úttesten. A Szabi híd valóban ráz egy kicsit, de hát ilyen ez a szeláví. Legalább nem lesz vesekövünk.
Vagy ha annyira zavar a rázás, toljad a bicajt a járdán.
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A magányos bicajos
Nem. Ez az egyetlen hely
Nem. Ez az egyetlen hely ahol járdán megyek. Reggel hétkor szlalomozni se kell, mert nem nagyon császkálnak a gyalogok, visszafelé meg nem sietek sehova.
"az aszfalt kegyetlenül
"az aszfalt kegyetlenül ráz"
a kikoptatott keréknyomban sokkal simább az aszfalt (mindenhol)
"keskeny a sáv"
nem férsz el rajta biciklivel? :)
A hídon járdán menés meg
A hídon járdán menés meg sajnos szükséges, mert az aszfalt kegyetlenül ráz és keskeny a sáv.
Mikor jártál arra utoljára? Már nem olyan, mint új korában! Egész jól ki van kopva az aszfalt a keréknyomoknál. Mondhatni sima.
Mindkettőnknek igaza van
Mindkettőnknek igaza van :)
A keréknyomokban az érdesség (egyfajta rázás) megszűnt, de sajnos ez nem javította meg azt az alapvető paramétert, hogy hepehupás, mint egy járda vagy egy bicikliút.
Azt gondolná az ember, hogy hídon könnyebb sima aszfaltot csinálni, mert sima az alapozás :) De nem sikerült. (Vagy a meglágyult aszfaltot nyomják szét a dugóban ácsorgók, nemtom...)
Menjenek azok az autók is a
Menjenek azok az autók is a sunyiba, akik a pesti oldalon a híd előtt úgy kanyarodnak jobbra a rakpartra, hogy dafke bevágnak a bringás elé.
És csókoltatom az összes taxist, aki este rátehénkedik a sávra a Fővám téren.
Taxis = kocsis Ha így
Taxis = kocsis
Ha így gondolkodsz, akkor máris sok mindent megértesz.
--------------------------
www.barzongorista.eu
a taxisok a galambokhoz
a taxisok a galambokhoz hasonló létformák a városi közegben.
A galambok a levegő
A galambok a levegő patkányai.
bevallom, kiprovokáltam,
bevallom, kiprovokáltam, hogy ne nekem kelljen kimondani...
Tiltakozom, legalábbis ha a
Tiltakozom, legalábbis ha a patkány itt mint hátrányos megkülönböztetés kerül szóba.
A taxisokkal semmiképp sem említhetők egy szinten.
Ez itt akkor a Thurn és
Ez itt akkor a Thurn és Kocsis család? Úgy látszik, hogy ők már igen régóta foglalkoznak fuvarozással. :D
http://www.thurnundtaxis.de/
_____________________________
Legyen csengőd! Hangos?
mi pedig a verebek...
mi pedig a verebek...
Mindíg tisztelettel
Mindíg tisztelettel adóztam az olyan állatoknak, amik nem adták be a kulcsot, amikor fenekestül felforgattuk az életterüket, a panelrepedésben lógó denevértől a galambon és patkányon át a motorházban alvó menyétig
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Egyetértek!
Egyetértek!
Rengeteg tanácstalan,
Rengeteg tanácstalan, bizonytalankodó kerékpárost látni a Kálvin Áruház előtt, ahol hirtelen az építkezésbe ütköznek a híd felől jövet. Autóval is szűk a sáv. Itt kérdezem én aki emberemlékezet óta közlekedem az épülő 4-es metró vonalán: KI A FELELŐS AZÉRT HOGY AZ ÉPÍTŐ CÉGEK ÉVEK ÓTA SZABADON GARÁZDÁLKODAVA HATALMASA TERÜLETEKET KERÍTENEK EL INDOKOLATLANUL? NÉZZÉTEK MEG, SZELLŐSEN ÁLLDOGÁLNAK A KONTÉNEREK ÉS WC-k, AZ ÉPÍTŐANYAGOK LAZÁN ELSZÓRVA STB. -ezzel veszélybe sodorva kerékpáros, autóst, gyalogost.
be kell sorolni. az autók
be kell sorolni. az autók is besorolnak. mi a veszélyes ebben?
pont annyira szűk a sáv, hogy a kerékpáros is el tudja biztonságosan foglalni és nem kell tartania előzéstől amíg azt az 50m-t megteszi a lámpáig.
Hát engem mint öreget
Hát engem mint öreget annyira zavart, hogy amikor a hasonkorú feleségemmel tekertem, a békesség kedvéért kikerültük a helyet. Ennél már az volt rosszabb amikor pár nappal később kocsival haladva jobbról többen is bénáztak(mivel lassan haladt a sor). Ez kerékpárral olyan mintha egy fal mellett kellene szorosan haladnod (ez a kerítés) plusz a betontömbök az alján. Namost mi a fenét csináljak? Én nyilvánvalóan vigyázok kerékpáros társamra, tehát egészan balra húzódok és remélem előttem óvatosan besorol. A rosszabb ha halad a szűk helyen előre.
Egyébként szerintem pont az a baj hogy a hirtelen, a lámpa után (ahol mindenki meglódult) életveszélyes besorolni.
hát lehet. mondjuk én
hát lehet. mondjuk én általában csúcsforgalomban járok arra, így áll a sor. aztán nagy ívben ki is kerülöm a sín felől.
Azt hiszem igazad van, noha
Azt hiszem igazad van, noha nem szabályos. Lehet hogy egyedül én is így járok el. (Sőt szerintem egyenesen a megfelelően kiépített villamossávok lennének a legjobb kerékpársávok is egyben, persze a villamosvezetők megfelelő kiképzése stb. után. Persze ehhez a kerékpárosnak is olyan sebességgel kell haladnia hogy ne akadályozza a tömegközlekedést. Egyébkén a villamossávról sem lenne sokkal veszélyesebb besorolni mint jobbról.) Talán jobb lenne egy új fórumot nyitni arról, hogy a kritikus tömeg nem fog összejönni csak azokból a fiatal és sportos emberekből akik itt is fórumoznak. Pontosan arra rengeteg, idősebb, nem igazán jó kerékpárosra is rá kell szabni a közlekedést hogy elegen legyünk.
Oszinten szolva en a
Oszinten szolva en a bringasok villamos vonalara tereleseben sokkal tobb problemat latok mint a biciklissavban :-). Nincs gond a kerekbeakadassal es nem kell tobb savon keresztul sem savot valtani ahhoz hogy mondjuk lekanyarodj jobbra.
Szerintem a Kalvin teren nem para. Egyszeruen csak turelmesnek kell lenni es beallni egy auto mego mely a lampanal all es nem kell mellettuk elore szokni.
Besorolasban sem latok problemat mivel van kanyarod sav jobbra a lampa utan es ott rendesen lehet fordulni. Elorefele is egy sav vezet es ha az elore meno sav jobb oldalarol indulsz akkor nincs semmi kihivas abba hogy a muzeum korut jobb oldalara kihuzodjon mert nincs semmi keresztiranyu zavaro kozlekedes sem.
-----------------------------------------
Icarus aka Kockandur
Nem allok le amig nem lesz egy igazi Crescent Moon-om :-P
Én egyedül simán elmegyek
Én egyedül simán elmegyek ott: a gyerekkel pedig balra a zebrán, fel a járdára, lépésben el a villamosmegálló utáni zebráig, onnan pedig át a sávra.
Rohadtul utálom.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
Én voltam bejáráson az
Én voltam bejáráson az épülő Kálvin téri metróállomáson, és ott mondták, hogy simán átadhatták volna korábban a munkaterületet, de így volt kényelmesebb a kivitelezőnek. A BKV meg leszarta, hogy sokezren szívnak..
___________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
Szoval akkor szinte keszen
Szoval akkor szinte keszen is van es ok ott csak foglaljak a helyet a lekeritessel ?
Na ne mar ... :S
----------------------------------------
Icarus aka Kockandur
Nem allok le amig nem lesz egy igazi Crescent Moon-om :-P
Kösz, mégegyszer
Kösz, mégegyszer megnézem.
És az mit érdemel, aki a
És az mit érdemel, aki a lámpákat szabályozza? Jössz az Astoria felől a múzeum felé, zöldet kapsz, haladsz 80m-t, majd újra piros..
bonnie
Hát nem ez lesz, ami a
Hát nem ez lesz, ami a tömeges biciklizést elterjeszti Budapesten. Megjegyzem a Vámház körúti bringasáv sem.
Nem ez lesz ami elterjeszti,
Nem ez lesz ami elterjeszti, de hozzajarul hogy jol lehessen kozlekedni ott, az autosok zavarasa nelkul :-). (Persze az EMPAMO kivetelevel)
Es talan aki latja a jokedvu kerekezoket az is kedvet kap majd hozza.
-----------------------------------------
Icarus aka Kockandur
Nem allok le amig nem lesz egy igazi Crescent Moon-om :-P
A tömeges biciklizést
A tömeges biciklizést sosem az infrastruktúra fogja elterjeszteni, hanem a cm (és a kommunikáció).
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
Na ez az amiben egyáltalán
Na ez az amiben egyáltalán nem hiszek, és nem vagyok egyedül :).
Azt hiszem én sem igazán.
Azt hiszem én sem igazán. És gyorsan kéne lépni, mert ha rendbe szedik majd lassan a bkv-t és emberibbek lesznek a jegyárak, akkor ha még mindig nincsenek jó bringautak meg is fordulhat a tendencia.
Szerintem jobban nem lehet
Szerintem jobban nem lehet ezt terjeszteni mint hogy elvezem a biciklizest es megmutatom hogy milyen jo dolog ez.
Ezt lehet akar blog formajaban leirva hogy milyen szep helyre kerekeztem fel es mennyire elveztem a szellot, de akar ugy is lehet hogy szimplan csak sokat mosolygok tiszta szivbol mondjuk munkabol hazafele menet egy szep delutanon.
MK es CM rendezvenyek erre szerintem tokeletesek :-). Talan tobbszor is lehetnenek hasonlok mint a K&H-s bringanap vagy a mobilitasi het kereteben andrasyra szervezett cuccok de alapvetoen jo iranynak latom.
Az infrastruktura kiepitese is segit az is biztos, de nem csak az a fontos. De igen, igazatok van. Anyam is hasznalna a biciklijet ha zuglorol viszonylag normalisan be lehetje jutni a belvarosba.
-----------------------------------------
Icarus aka Kockandur
Nem allok le amig nem lesz egy igazi Crescent Moon-om :-P
Én ennek nem érzem a
Én ennek nem érzem a veszélyét.
Hacsak nem csinálnak egy olyan ugrásszerű fejlesztést, mint Bogotában a Transmillenioval (bár csinálnának), a BKV imidzse még sokáig a béka segge alatt marad.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
De az ára 1-2 éven belül
De az ára 1-2 éven belül normalizálódni fog. és most sokakat a kényszer visz rá a bringázásra. Egy jó kis gerincúthálózat ahol az ember nem érzi hogy ő az egydüli "hülye" aki ott teker sokat javít a közérzeten, nem mintha ezzel újat mondanék.
"De az ára 1-2 éven belül
"De az ára 1-2 éven belül normalizálódni fog."
ezt így miből is? tudsz valamit?
Ha a BKV helyzete javul, es
Ha a BKV helyzete javul, es tobb utast terit at autokbol, akkor kisebbek a dugok, tobb a hely, es kisebb az idegeskedes. Ekkor mar minek szeparalt kerekparut?
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Asszem ez a legjobb
Asszem ez a legjobb összefoglaló erről a kérdésről:
http://stipistop.com/blog/2009/09/23/a-tegnapi-critical-mass-margojara-g...
Asszem ez a legjobb
Asszem ez a legjobb összefoglaló erről a kérdésről:
http://stipistop.com/blog/2009/09/23/a-tegnapi-critical-mass-margojara-g...
Még szerencse, hogy ez nem
Még szerencse, hogy ez nem hit kérdése és szociólógusok szépen kielemezték már. Ha valami a világon mindenhol ugyanúgy történik, akkor az nálunk is ugyanúgy fog, kivéve az állami aparátust, mert az marad ízig vérig magyar.
Beke Dávid
Nem az infrastruktura fogja
Nem az infrastruktura fogja elterjeszteni, hanem az, hogy latjak, sokan biztonsagosan kerekeznek az emlitett helyen, es meg tobb embert vonz. Ja meg mellette a kommuikacio.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Ma reggel megint
Ma reggel megint faltólfalig szélességű thermoplastik bringapiktókat festettek fel...
Komolyan nem tudom, hogy Virágon kívül kinek kellene szólni...
bonnie
ahol meg autos-bringas
ahol meg autos-bringas vegyeshasznalat van ott meg festenek.
vajon miert gondoljak, hogy a biciklisek altal hasznalt feluletre ilyen batar vastag jelzes szukseges...?
gondolom nincs ra szabvany, hogy bringainfran mit kellene hasznalni.
de meg igy is sanszosnak erzem, hogy az evi tobb festes is olcsobban jonne ki, mint ez az 1000 evig megmarado thermoplastik....
Na akkor bővebben is :) Az
Na akkor bővebben is :) Az Astoriánál púpos lett az aszfalt, vagy lefedték az egészet jelestül vmi szurokszerűvel, vagy felmarták és újraaszfaltozták a piktogramok helyét.
Nemtom, hogy minket olvastak-e vagy más lobbizott (pl. buszsofőrök, hogy ráz :D), de köszönjük!