Először is üdvözlöm a felhasználókat!
Most regisztráltam, első bejegyzésem. Bár már évek óta rendszeres olvasó vagyok. Ezért az esetleges hibákért máris elnézést kérek.
Az ősszel két apróságot szereltem a biciklire, olcsó egyedi megoldások. Gondoltam megosztom, hátha másnak is hasznára válik.
Az lehet, hogy nem én találtam fel a spanyolviaszt, de akkor is.
1: A nagy méretű, nehéz Citadel U-lakatot a gyönge kis tartója hosszútávon nem bírná ezér más olcsó megoldás kellett.
A váz közepére nem szerelem fel, mert ott bringatúrán nagy váztáska szokott lenni. Napi használatban a hátizsákot, ki-be nyitni-csukni időrabló, és a hátizsákot is kímélni kell.
Nincs mese, a zárnak a kerékpáron a helye, mindig kéznél, mert ott kell! De ne akadályozza a csomagtartó zsák felszerelásét sem.
A megoldás: Egyszerű műanyag cső, amely mérete kb. megegyezik az lakat átmérőjével. Ezért alig mozog benne. Kényelmesen használható, kézre esik. Felszerelése műanyag gyorsbilincsekkel, tartós, gyors, erős egyszerű.
Adott esetben lehet egy alsó csövet is felszerelni, hogy végképp ne tudjon lötyögni. A gumipók rajta, magát a lakatot tartja feszesen összehúzva, így annak a zárszerkezete se kopik el, az állandó rázkódástól. Egyszer átfűzve a pókot csomagtartó lábán végképp semmi zörgésre nem képes. A pók mindig rajta van, legyen vele boldog aki ellopja a 10 éves kinyúlt gumit.
2: Másik megoldásom az elemes hátsólámpa (villogó) problémáját oldja meg.
Igen gyakori, hogy a lámpa tartószerkezete széttörik, elveszik, így a lámpa csak körülményesen helyezhető el. Ide is végleges hosszútávú olcsó megoldás kell. A lámpa eletronikailag nagyszerűen működik, így eldobni kár lenne.
Átfúrjuk a hátulját, két csavarral kellően erősen rögzítjük egy formára hajlított laposvashoz, vagy alumínium darabhoz. Ezután a lámpa odacsavarozható új tartójánál fogva bárhova. Igen ám, de mi lesz az elemekkel? Már láttam olyan megoldást, hogy a csavarfej+elem még pont elfér a piros műanyagbúrán belül, de ha az elem egy pillanatra is kiugrik a helyéről akkor az áramkör megszakad, így a villogást abbahagyja. Ezért minden bukkanó után nyúlhatunk hátra bekapcsolni újra
Tehát az elemeknek is tartós olcsó egyszerű tok kell elhelyezve fixen a biciklin.
Megoldás: kb. 100 HUF-ért kapható elemtartó, és egy drót kivezetése a lámpából a tartóig. A lámpa áramkörére forrasztunk két drótot, kivezetjük egy kis fúrt lukon át.
Az elemek igazán jó helyen akkor vannak, ha vízhatlan tokjuk van, és könnyen cserélhetőek. Nekem egy kis Centrum multivitaminos doboz tölti be az "elemtartótartó" szerepét. A doboz fenekének szélére lukat fúrva bevezetjük a lámpából jövő drótokat. Az elemtartó gyári két drótját bekötjük. Fontos, hogy ne vágjuk kisebbre a dobozon belüli drótokat, hogy a tartóból kicsúszhasson az egész elemtok, így abból az elemek könnyen kivehetőek. A doboz bezárása saját csavaros kupakjával történik, ami így beszorítja az elemtartót a dobozba (a doboz fenekét 1-2mm-rel kinyomja) így az nem zörög.
Ezután minden lukat be is ragaszthatunk.
Az elemdobozt, és a lámpát ezután felszerelhetjük, csavarral, gyorsszorítóval, és már készen is vagyunk.
A villogó műanyagházát terhelés ezután alig éri, hiszen csak pille öntömegét kell elbírnia, és a (piros) műanyag fedél sem törik el, hisz nem kell többé szétszedni elemcsere miatt.
Profibbak egy tokon belüli csatlakozóval tehetik az elemeket könnyen eltávolíthatóvá, hiszen a kinti hidegben tartva az elemek feszültsége hamarabb leesik. Én igen hidegben garázsban tarom a járgányt.
A lámpát többet nem kell fel-le szerelni, ha valaki nem csavarozza szét, akkor csak széttöréssel ellopható. Elemet meg csak nem lopnak.
Én a végleges és tartós megoldások híve vagyok. Nem szeretem szigszalagos gányolást. Ha valamit jól megcsinálunk 1-2 óra munkával, hosszú éveken át szolgál, és sok bosszankodástól kímél meg. Ha összeszámolom hány percet töltöttem el már életemben lámpa föl-le szereléssel...
Elem helyett pedig inkább használjunk akkumulátort, vagy agydinamót :-)
Képek: http://picasaweb.google.com/krisko88/Bicaj#
Remélem segítettem valakin.












Kb. 1,5 évet bírt a
Kb. 1,5 évet bírt a Citadel gyári konzolom. Cserében egy mozdulattal előkapható, akár menet közben is.
Centrum A-tól Z-ig :)
Centrum A-tól Z-ig :)
nekem az a bajom az
nekem az a bajom az u-lakatom bármilyen módon vázhoz történő rögzítésével, hogy zörög mint a dög, gyári konzollal is (abus).
Jópófa. :-) Az
Jópófa. :-)
Az odacsavarozott lámpának még az is előnye hogy nem tudják ellopni.
Elemtartót honnan vettél?
Elemtartót honnan vettél? A dinamós hátsó lámpámat át akarom alakítani elemessé, vagy indukcióssá, mert a mostani igen érzékeny a rossz utakra :(
Köszi hogy ezt megosztottad!
Országúton, vagy kempinggel, Törökbálint-Budapest. Igyekszem mindennap =)
Én ezekben szoktam
Én ezekben szoktam vásárolni:
MIKRONIKA Elektronikai Szaküzlet
1111 Budapest, Budafoki út 10/B.
Lomex kft.
1134 Budapest, Lehel u. 17.
Elektrokontha
1082 Budapest, Üllői út 68.
Lehet, hogy csak kontakthiba, érdemes lenne szétszedni megtisztítani, újraösszerakni..
Abus Granit U-lakathoz
Abus Granit U-lakathoz nincsen valakinek elfekvőben vázra rögzíthető konzolja?
Régen azt hittem, soha nem lesz rá szükségem, de most jól jönne. A csomagtartótáskából kicsit körülményes előhalászni az U-lakatot.
A legszebb, hogy *valahol* meg *kell* lennie, de már háromszor futottam neki sikertelenül a megkeresésének :)
Hátsó lámpám tartója eddig 2x tört le, a második öngyilkos mutatványnál a lámpa is elrepedt. A Cateye szégyellhetné magát.
Ha jól értem az elemek is
Ha jól értem az elemek is fixen vannak a bringához rögzítve. Ha ez így van, akkor bizonyos esetekben az hátrány merülhet fel a ki-be tehető lámpával szemben, hogy mikor a bringát kint kell hagyni a hidegben, az elemek hamarabb lemerülnek, mintha az ember mindig beviszi magával a lámpát, benne az elemekkel.
Amúgy szerintem jó megoldások.
zöld-fekete, 8 sebességes, nyereg alatt u-lakattal zörgős scott montival Pécs utcáin.